تحقیق بازی های یارانه ای و شخصیت و نظریه های مربوط به بازی و شخصیت

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بازی های یارانه ای و شخصیت و نظریه های مربوط به بازی و شخصیت دارای ۵۶ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۲-۱- مبانی نظری بازی رایانه ای    ۵
۲-۲- نظریه های راجع به بازی    ۶
۲-۲-۱- نظرات پیشوایان اسلام و دانشمندان اسلام    ۶
۲-۲-۲- نظریه ویگوتسکی    ۷
۲-۲-۳- نظریه پیاژه    ۸
۲-۲-۴- نظریه روان تحلیل گری    ۸
۲-۲-۵- نظریه های بازی    ۸
۲-۲-۶- نظریات دیگر دانشمندان    ۱۰
۲-۲-۶-۱- نظریه ی جان سولر    ۱۰
۲-۷- تاریخچه ی بازی های رایانه ای    ۱۵
۲-۷-۱- تاریخچه ی بازی های رایانه ای در ایران    ۱۸
۲-۸- ویژگی های بازی رایانه ای    ۱۹
۲-۹- اعتیاد و وابستگی به بازی های رایانه ای    ۲۱
۲-۱۰- ساختار بازی رایانه ای    ۲۴
۲-۱۱- انواع بازی های رایانه ای    ۲۵
۲-۱۲- اثرات مختلف بازی های رایانه ای    ۲۵
۲-۱۳- مزیت های بازی های رایانه ای    ۲۷
مفاهیم نظری شخصیت    ۲۸
۲-۱۴- نظریه های مربوط به شخصیت    ۲۹
۲-۱۴-۱- نظریه یونگ:    ۳۱
۲-۱۴-۲- نظریه آدلر:    ۳۱
۲-۱۴-۳- نظریه آیزنک:    ۳۱
۲-۱۴-۴- نظریه اریک اریکسون:    ۳۲
۲-۱۴-۵ نظریه گوردن آلپورت:    ۳۲
۲-۱۴-۶- ریموند کتل:    ۳۳
۲-۱۴-۷- جورج کلی:    ۳۳
۲-۱۴-۸- اسکینر:    ۳۳
۲-۱۵- بررسی تحقیقات انجام شده    ۳۴
منابع    ۴۶

 منابع

شاوردی، تهمینه، شاوردی، شهرزاد ( ۱۳۸۸) . بررسی نظارت کودکان و نوجوانان و مادران نسبت به اثرات احتمالی بازی های رایانه ای . نشریه تحقیقاتی فرهنگی، شماره ۷ ، ۷۶-۴۷٫

جوادی، محمد و امامی پور، حسن و رضایی، محمد ( ۱۳۸۸) بررسی رابطه بازی های رایانه ای با پرخاشگری و روابط والد – فرزند در دانش آموزان شهر کاشان. مجموعه مقالات چهارمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان.

جودکی، مرضیه ( ۱۳۸۶). بررسی رابطه ویژگی شخصیت با سلامت روان و عزت نفس دانشجویان دانشگاه آزاد بروجرد. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، دانشگاه الزهرا شهریور ۸۶٫

مصطفوی، کبری ( ۱۳۸۹)، بررسی رابطه بین بازی های ویدئویی با پرخاشگری و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مقطع راهنمایی شش خرامه. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد مرودشت.

شولتز(۱۳۸۸)نظریه شخصیت.ترجمه:یحیی سید محمدی.تهران.ویرایش.

شولتز، دوان پی شولتر و سیدنی الن ، نظریه های شخصیت ( ترجمه : یحیی سید محمدی، ۱۳۸۴)، تهران : انتشارات نشر ویرایش ویراست هفتم.

احمدی.س(۱۳۷۷) بررسی اثرات بازی های کامپیوتری بر دانش اموزان پسر کلاس سوم راهنمایی شهر اصفهان پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان

Bickham, Ds , (2004). The social implication of children’s media USA. Ph.d . dissertation university of teas. division of human development and family science. Journal of college sterlent Development vol, 30 , No G, pp-827.

Bond, D. ( 2011). The effect of violent video Games on aggressive behavior. University of south Florida Jourrnal of business venturing, 29-37.

V.(1996)An initial reporty on the online assessment of internet addiction;the first days of the internet usage survey Psychological reports 80(PTl).879-889.

F.Su.l.(2007)Internet addiction among chinese adolescenets ;prevalence and psychological features.departement of psychiatry.thr second xiangy a hospital.china accepted for publicatio0n 26 september.Human Communication Reserch (3) 409-410.

مقدمه

رایانه یک واقعیت اجتناب ناپذیر در زندگی مدرن می باشد و برای استفاده بهتر از این پدیده و در ضمن جلو گیری از وابستگی، ناگزیر به بررسی عوامل دخیل در اعتیاد به آن هستیم. بازی های رایانه ای در دراز مدت اثرات سویی بر روی افراد می گذارند که عبارتند از:

۱- افزایش پرخاشگری در افراد، خشونت مهمترین موردی است که در طراحی جدیدترین و جذاب ترین بازی های رایانه ای به حد افراط از آن استفاده می شود.

۲- افت تحصیلی: عوامل بسیاری باعث افت تحصیلی می شود شاید بتوان هر چیزی که ذهن افراد را درگیر می کند و از مسیر آموزش منحرف می کند را یکی از دلایل افت تحصیلی در نظر گرفت و یکی از خصوصیات بازی های رایانه ای صرف کردن وقت زیاد برای بازی هاست و فکر و ذهن افراد درگیر مسائل غیر آموزشی می گردد.

۳- منزوی کردن افراد: وقتی افراد به انجام بازی های رایانه ای مشغول می شوند گذشت زمان را به هیچ وجه احساس نمی کنند و وقتی به خود می آیند که ساعت های زیادی از وقتشان صرف این بازی ها شده است و همچنین سبب می شود که افراد رابطه اجتماعی خود را خیلی محدود نماید و گوشه گیر شوند.

۴- چاقی: از دیگر عوارض جسمانی که به دنبال استفاده بیش از حد از رایانه و برنامه های آن به وجود می آید چاق شدن افراد به علت کم تحرکی در مقابل این دستگاه است.

لذا در این مقاله سعی خواهد شد که درباره بازی های یارانه ای و شخصیت و نظریه های آن مورد بررسی قرار داده شود. در بخش دوم به « پیشینه تحقیق» و پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده است، پرداخته خواهد شد.

۲-۱- مبانی نظری بازی[۱] رایانه ای

بازی، مهم ترین و اصلی ترین فعالیت کودک است.کودک انواع مهارت های آموزشی و اجتماعی را ناخودآگاه از طریق بازی می آموزد. برخی صاحب نظران، بازی های رایانه ای را جزء اسباب بازی ها می دانند و برخی آن را صورت های جدیدی از بازی می دانند که برای انجام آن از اشکال مختلف تکنولوژی استفاده می شود. با توجه به این که هنوز هم اهمیت اسباب بازی های ساختنی، عروسک، ماشین و….  در نزد روانشناسان رشد بسیار است، اما آمار و ارقام نشان دهنده رشد روز افزون طرفداران بازی های رایانه ای است.

پدیده بازی های رایانه ای مانند بسیاری از شکل های نوین سرگرمی که محبوبیت گسترده ای یافته باعث بروز نگرانی هایی درباره ی اثرهای جانبی آن ها بر بازیکنان افراطی شده است. چون بازی های رایانه ای در میان کودکان و نوجوانان به دلیل های نادیده انگاشتن دیگر فعالیت های آموزشی، اجتماعی و اوقات آسودگی خود، به صرف داشتن وقت به بازی می پردازند، این بازی ها بالقوه زیان بار به شمار   می روند. پرداختن افراطی به بازی های رایانه ای نه فقط متأثر از محتوای بازی هاست، بلکه ویژگی های فردی نیز در گرایش نوجوانان به بازی ها نقش مثبتی ایفا می کند. به طوری که ویژگی های روان شناختی و شخصیتی افراد، تمایلات آن ها را تا حدی جهت می دهد. با توجه اشاعه و آثار شگرف بازی های رایانه ای که به لحاظ اثر گذاری به تغییر شیوه ای زندگی از آن با عنوان « انقلاب بازی های رایانه ای»  یاد می کنند و با توجه به گستره ی بازی ها، دیگر نمی توان به آن ها فقط به عنوان وسیله ی گذراندن اوقات فراغت نگریست، بلکه ممکن است عامل اثر گذاری یا اثر پذیر از ویژگی های روان شناختی افراد باشد.

«گانتر»[۲] (۱۹۹۸) بازی های رایانه ای را  جلوه ای از تحولات فناوری در عصر انقلاب رایانه می داند. این بازی ها را می توان روشی نو از آموزش غیر رسمی دانست. هم اکنون بازی های رایانه ای، به عنوان یک وسیله گذراندن اوقات فراغت منحصر به سن خاصی نیست. طراحان بازی های رایانه ای، با انجام تحقیقات مختلف در مورد کودکان خردسال می خواهند دامنه مخاطبان خود را وسعت بخشند و سود بیشتری بدست آورند. از طرف دیگر، هر روزه به دلیل تولید انبوه، دسترسی آسان، قیمت ارزان، زندگی آپارتمانی و عوامل مختلف دیگر، بر طرفداران این سرگرمی جدید در سرتاسر دنیا افزوده می شود و مخاطبان این بازی ها نیز هر روز با خرید، اجاره و یا بازی در کلوپ ها، ساعات بیشتری از اوقات خود را صرف این بازی ها می کنند. در مورد آثار مثبت و منفی بازی های رایانه ای بر جسم، روان و حتی عادات اجتماعی کودکان و نوجوانان، تحقیقات بسیاری شده است. برخی محققان، بازی های رایانه ای را سبب کنش های عصبی و روحی، اضطراب، القای خشونت و پرخاشگری دانسته و برخی به نکات مثبت آن ها، به خصوص در فرآیند آموزش و یادگیری، توجه کرده اند. اما هر دو گروه به این مسئله یقین دارند که انتخاب درست بازی های رایانه ای، باعث می شود تا اثرات منفی آن کاهش یابد (تفضلی فرد،۱۳۸۵).

(شاتون۱۹۸۹) در ارتباط  با بازی های رایانه ای یا ویدیوئی به جای “اعتیاد” از واژه “وابستگی” استفاده می کند که به کمک آن می توان گروه خاصی از افراد را متمایز ساخت که بازی برایشان تنها یک سرگرمی اصلی نیست، بلکه نقش های اجتماعی و روانشناختی ویژه ای در زندگیشان دارد و آنان را از دیگر بازیکنان جدا می کند. رفتار اعتیاد پذیر، فارغ از هر زمینه ای، صرفا واکنش به مجموعه ای از موقعیت ها نیست، بلکه بیشتر گرایشی را نمایان می سازد که با گونه های خاصی از شخصیت همراه است (علی پور،۱۳۹۰).

[۱] – Computer game

[۲] – Gunter

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق شناخت نقش و مفهوم شخصیت مرتکب و تشکیل پرونده شخصیت
  • تحقیق نظریات شخصیتی و ارزش‌های شخصی و قضاوت اخلاقی
  • تحقیق رویکردهای روانشناسی رشد شخصیت و اختلالات رفتاری و علل و عوامل آن
  • تحقیق گونه های شخصیت و تکنیک‌های شخصیت پردازی
  • تحقیق شخصیت، وجدان کاری ، رضایت ارباب رجوع و مفهوم و شاخص ها و معیارها و عوامل تعیین کننده و موثر برآن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.