تحقیق آشنایی با شهرستان نیر و جاذبه‌های طبیعی گردشگری و تاریخی فرهنگی شهرستان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق آشنایی با شهرستان نیر و جاذبه‌های طبیعی گردشگری و تاریخی فرهنگی  شهرستان دارای ۲۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱-مقدمه۵
۱-۲-آشنایی مقدماتی با شهرستان نیر۵
۱-۳-ویژگی‌های جمعیتی۶
۱-۳-۱-جمعیت۷
۱-۴-وجه تسمیه نیر۷
۱-۴-۱-فرهنگ، زبان و دین۸
۱-۴-۲-اوضاع اقتصادی شهرستان نیر۸
۱-۴-۲-۱-زراعت و دامداری۹
۱-۴-۲-۲-شیلات۹
۱-۴-۲-۳-صنعت و معدن۱۰
۱-۴-۲-۴-خدمات و گردشگری۱۱
۱-۵-صنعت گردشگری۱۲
۱-۶-جاذبه‌های طبیعی گردشگری شهرستان نیر۱۴
۱-۷-جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان نیر۱۹
۱-۷-۱-تپه‌های قره شیران۲۱
۱-۷-۲-سنگ‌نبشته‌های اورارتویی۲۱
۱-۷-۳-رباط سنگی شاه عباسی۲۱
۱-۷-۴-سنگ افراشته‌های تاریخی میمند۲۲
۱-۷-۵-قبرستان اسلامی قره‌شیران۲۲
۱-۷-۶-قلعه بوینی یوغون۲۲
۱-۷-۷-فرهاد کُهُلی یا غار فرهاد۲۳
۱-۷-۸-قیرمیزی کورپی یا پل قرمز۲۳
۱-۸-بررسی ایام مناسب و آسایش گردشگری۲۵
۲-منابع:۲۸

۱-۱- مقدمه

شهرستان نیر از جمله شهرستان­های استان اردبیل است که در فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی می­باشد. مناطق روستایی این شهرستان از جمله نواحی روستایی است که از نظر طبیعی و تاریخی- فرهنگی همچون آب درمانی‌ها، غارها، تپه­ها و قلعه­های باستانی و… دارای توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالقوه زیادی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

بخش مرکزی شهرستان نیر به دلیل ویژگی‌های زمین ساختی، یکی از کانون­های مهم آب معدنی و آبگرم کشور است و در گوشه و کنار این منطقه آب‌های گرم معدنی متعددی را در خود جای داده است. از طرف دیگر، جاذبه های مصنوع همچون دریاچه پشت سد یامچی به غنای پتانسیل‌های توریستی و تفرجی این شهرستان افزوده است. این منابع هر چند آن طور که شایسته است مورد برنامه ریزی و بهره برداری قرار نمی‌گیرند و از فقر امکانات و تسهیلات خدماتی و رفاهی در عذاب هستند، با این حال منابعی همچون آب‌های گرم معدنی منطقه، سال‌ها است که مورد استفاده اهالی روستاهای پیرامون و در چند سال اخیر گردشگران عبوری قرار می‌گیرند. در کنار کانون‌های آبگرم و معدنی و منابع گردشگری تاریخی و فرهنگی، بخش مرکزی شهرستان نیر دارای پتانسیل‌های ویژه تفرجی است که برخی از آن‌ها در صورت بالفعل شدن توانمندی‌های تفرجی خود، می‌توانند به فضای مطلوبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و تفرج گردشگران تبدیل شوند

۱-۲- آشنایی مقدماتی با شهرستان نیر

شهرستان نیر در ۳۸ درجه و ۲ دقیقه عرض شمالی و ۴۷ درجه و ۵۹ دقیقه طول شرقی قرار دارد و از طرف شمال و شرق به شهرستان اردبیل، از جنوب به شهرستان کوثر و از مغرب به شهرستان سراب و میانه محدودمی شود. این شهرستان در ناحیه غربی و کوهستانی استان اردبیل قرار دارد به طوری که در شمال غربی آن توده آتشفشان سبلان و در جنوب آن کوه های بزقوش واقع اند که در گردنه صائین با یکدیگر پیوستگی و مجاورت پیداکرده اند. استان اردبیل در مجموع ۱۷۸۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد که شهرستان نیر نیز با مساحت ۱۲۲۴ کیلومتر مربع، ۶٫۸۷ درصد از مساحت استان را تشکیل داده است. شهرستان نیر دارای ۲ شهر (نیر و کوراییم)،۲ بخش (مرکزی و کوراییم)، ۵ دهستان (دورسونخواجه، رضا قلی قشلاق، یورتچی شرقی، یورتچی غربی و مهماندوست) و ۹۷ آبادی دارای سکنه می‌باشد که در این پژوهش ما به مطالعه بخش مرکزی شهرستان نیر که شامل دو دهستان دورسونخواجه و رضا قلی قشلاق می‌باشد، می‌پردازیم (برگرفته از سایت فرمانداری شهرستان نیر، ۱۳۹۲)[۱].

توزیع جمعیت در آبادی‌ها متفاوت می­باشد به طوری که ۳۷ آبادی کمتر از ۱۰۰ نفر جمعیت، ۳۵ آبادی ۲۴۹-۱۰۰ نفر جمعیت،۲۱ آبادی ۴۹۹-۲۵۰ نفر و ۵ آبادی بین ۹۹۹-۵۰۰ نفر جمیعت دارند (گزارش سالانه استانداری اردبیل، ۱۳۹۲).

۱-۱-ویژگی‌های جمعیتی

ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی، از جمله بارزترین و مهم‌ترین خصوصیات هر منطقه محسوب شده و با توجه به اینکه تحول و دگرگونی در هر پهنه طبیعی بر سه اصل انسان، استقرار و فعالیت استوار است، توجه کافی به انسان و محیط انسانی و دگرگونی‌های احتمالی آن در فرآیند توسعه، از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. در فرآیند برنامه­ ریزی توسعه در سطوح مختلف و در پی آن اجرای پروژه‌های گوناگون بر اساس اهدافی از پیش تعیین شده، بررسی شرایط موجود اجتماعی ـ فرهنگی حاکم بر منطقه مطالعاتی ضروری می‌باشد. در حقیقت، مطالعاتی از این حیث که با هدف شناخت شرایط اجتماعی ـ فرهنگی موجود و اثرگذار بر طرح­های توسعه انجام می‌گیرد، ضمن ارائه تصویری گویا و روشن و تا حد امکان به هنگام از وضعیت اجتماعی و فرهنگی، شرایط را برای امکان­سنجی، ظرفیت سنجی و ارائه برنامه­های راهبردی به صورت علمی و کارآمد مهیا می­سازد. در زیر ویژگی­های جمعیتی مرتبط با منطقه مورد نظر مورد بررسی قرارگرفته است.

۱٫ http://nir.ostan-ar.ir/

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.