تحقیق آیروالاستیسیته و پدیده های آن و آیروالاستیسیته غیر خطی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق آیروالاستیسیته و پدیده های آن و آیروالاستیسیته غیر خطی دارای ۲۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱-آیروالاستیسیته۴
۱-۱-۱-طبقه بندی انواع اثرات هوا بر روی سازه۵
۱-۱-۲-فلاتر F.6
۱-۱-۳-بافتینگ B.8
۱-۱-۴-مسایل بارگذاری دینامیکی۸
۱-۱-۵-توزیع بار۹
۱-۱-۶-واگرایی۹
۱-۱-۷-کنترل موثر ومعکوس۹
۱-۲-آیروالاستیسیته غیر خطی۱۰
۱-۳-مروری بر کارهای گذشته۱۲
مراجع۱۹

مراجع

۱٫ Brewer, G. “The Collapse of Monoplane Wings”, Flight J, 1913

۲٫ Von Karman, Theodore. “The Engineer Grapples with Nonlinear Problems”, Bulletin of the American Mathematical Society, Vol. 46, 1940

۳٫ حاجیان ملکی، مهدی. “تدوین تاریخچه هواپیماهای خورشیدی و روند توسعه فن‌آوری پرواز با انرژی خورشیدی در دنیا”، گزارش فنی ۲-R32-002، مرکز خدمات تخصصی فرناس، فروردین ١٣٨٢

۴٫ Reissner, H. “Neuere Problem aus der Flugzeugstatic”, Z, fur Flugtechnik und Motorluftschiffahrt, Vol.17, No.7, April, 1926.

۵٫ Fokker, A. H. G. The Flying Dutchman, Henry Holt and Co., Inc., 1931

۶٫ Roxbee, Cox, H.; Pugsley, A. G., “Theory of Loss of Lateral Control Due to Wing Twisting”, Br. A.R.C, R. & M. 1506, October, 1932

۷٫ Frazer, R., A.; Duncan, W., J. “The Flutter of Aeroplane Wings”, Br. A.R.C, R. & M. 1155, August, 1928

۸٫ Kussner, H. G. “Schwingungen von Flugzeugflugeln”, Luftfahrtforschung, Vol.4, June, 1929

۹٫ Theodorsen, T., “General theory of aerodynamic instability and the mechanism of flutter”, NACA Rep. 496, 1940

۱۰٫ Jordan P. F., “The Physical Nature of Panel Flutter”, Aero Dygest, 34-35, 1956.

۱۱٫ Dowell E. H. et al., “Aeroelasticity of Plates and Shells”, Noordhoff International Publishing, Netherlands, 1975

۱۲٫ Bismarck, Nasr MN. “Finite Element Analysis of Aeroelasticity of Plates and Shells”, Appl Mech Rev, Vol.45, No.12, Dec., 1992

۱۳٫ Ashley, H.; Zartarian, G., “Piston Theory- a New Aerodynamic Tool for the Aeroelastician”, of Aero Sci., Vol.23, No.12, pp.1109-1118, Dec., 1956

۱۴٫ Bakhle, M., A.; Keith, T., G., Jr.; Williams, M., H. “Unsteady Aerodynamics and Flutter Based on the Potential Equation”, AIAA Paper 93-2086, June, 1993

۱۵٫ Srivastava, R.; Reddy, T., S., R.; Mehmed, O. “Flutter Analysis of Profans Using a Three-Dimensional Euler Solver”, Propulsion and Power, Vol.12, No.2, March-April, 1996

 آیروالاستیسیته[۱]

آیروالاستیسیته مبحث مهمی است که در مسایل طراحی سازه هواپیما کاربرد فراوانی دارد.این نام معرف دانشی است که ارتباطات دو طرفه بین آیرودینامیکی و نیروهای الاستیک و تاثیر آنها بر روی سازه را بررسی می کند. انعطاف پذیزی سازه به خودی خود باعث پدیده آیروالاستیسیته  نمی شود.  بلکه  این پدیده وقتی اتفاق می افتد که سازه در اثر نیروهای خارجی آیرودینامیکی تغییر شکل یابد وسپس این تغییر شکلها باعث القای نیروهای آیرودینامیکی جدیدی به سازه شوند و در نتیجه این فرایند ممکن است سازه دچار تغییر شکلهای بسیار بزرگ شود که حتی ممکن است به شکست هم بیانجامد. از طرف دیگر،این تغییر شکلها ممکن است به نحوی باشند که باعث کاهش نیروهای آیرودینامیکی القاشده شوند که در نتیجه این تغییر شکلها کوچک و کوچکتر شده و نهایتا یک پایداری استاتیکی حاصل می شود.پدیده آیروالاستیسیته را می توان به دو صورت استاتیکی ودینامیکی بررسی کرد.که آیروالاستیسیته استاتیک شامل واگرایی[۲] و معکوس سیستم کنترل[۳] میشود.در آیروالاستیسیته دینامیک رفتار سیستم در حوزه زمان بررسی میشود که در این مبحث نیروهای اینرسی هم  وارد میشود، نمونه هایی از آن شامل پدیده فلاتر وLCO  میباشد.

کولار در مقاله ای ،مسایل آیروالاستیسیته را  با یک مثلث به نام مثلث نیرویی دسته بندی کرد.با توجه به شکل (۱)، سه نیروی آیرودینامیکی ،الاستیک و اینرسی (که به ترتیب با حروف I,E,A نشان داده میشود.) در سه راس مثلث زیر قرار داده شده اند.پدیده هایی که فقط به دو نوع نیرو وابسته هستند در بیرون مثلث و با خطوطی به رئوس مربوطه متصل می باشند. اما پدیده هائی که به هر سه نوع نیرو وابسته اند درون مثلث هستند.به عنوان مثال ارتعاشات مکانیکی( که با حرف  V مشخص شده است ) فقط به نیروهای الاستیک واینرسی(I,E)  وابسته است،بنابراین در بیرون مثلث قرار دارد. به طور کلی همانگونه که مشهود است برهمکنش بین نیروهای آیرودینامیکی ونیروی اینرسی  در پایداری دینامیکی[۴] بررسی  میشود. برهمکنش بین نیروهای آیرودینامیکی ونیروی الاستیک در مبحث آیروالاستیسیته استاتیک [۵]  بررسی  می شود. برهمکنش بین  هر سه نیرو در آیروالاستیسیته دینامیک [۶]  مورد بررسی قرار میگیرد.

طبقه بندی انواع اثرات هوا بر روی سازه

۱٫در نوع اول سازه ای داریم که در معرض یک جریان مغشوش یا پریودیک هوا قرار گرفته است. در این حالت سازه تاثیری بر روی جریان ندارد زیرا جریان مغشوش بوده و از آنجا که با زمان متغییر است سازه را هم به ارتعاش وا می دارد.

۲٫در  این حالت جریان هوا یکنواخت است و به زمان وابسته نمی باشد ، ولی تحت اثر سازه ناپایدار میشود و حرکت آغاز می شود.

۳٫در این نوع،جریان یکنواخت هوا بعد از عبور از سازه ،پایدار می ماند و ناپایدار نمی شود  ولی به سازه نیرو وارد میکند. در نتیجه سازه ناپایدار می شود. در این حالت، تاثیرات جریان روی سازه را بررسی می کنیم و به خود جریان کاری نداریم.که این مبحث مورد بررسی علم آیروالاستیسیته میباشد.

فلاتر F.

این پدیده یکی از مهمترین اثرات پدیده  آیروالاستیسیته می باشد  و یک نوع ناپایداری دینامیکی  است  که در حین پرواز و در سرعتی که به نام سرعت فلاتر نامیده می شود اتفاق می افتد و الاستیک بودن سازه نقش مهمی در ناپایداری فوق ایجاد می کند که بیشتر در قسمتهایی از سازه هواپیما مانند بالها و سطوح کنترلی که نیروی آیرودینامیکی بیشتری به آنها وارد می شود مشا هده می شود.

برای اینکه نحوه ارتعاش بال را قبل از وقوع فلاتر و بعد از وقوع آن مورد بررسی قرار دهیم بالی را در نظر بگیرید که در تونل باد از یک طرف کاملاً به پایه صلبی متصل شده است و در زاویه حمله کم نسبت به جریان قرار گرفته است در هنگامی که  سرعت جریان در تونل باد صفر است اگر با یک تحریک اولیه بال  را به ارتعاش وا داریم ارتعاش بال بعد از مدتی میرا می شود با افزایش سرعت جریان عبور کننده ار روی بال سرعت میرا شدن ارتعاش بال در اثر تحریک اولیه افزایش می یابد تا اینکه به بیشترین مقدار خود برسد و بعد از آن سرعت میرا شدن ارتعاشات به شدت کاهش می یابد تا اینکه در یک سرعت مشخص (سرعت فلاتر) ارتعاشات بال دیگر میرا نمی شود. و بال با دامنه ثابت شروع به ارتعاش می کند. با افزایش سرعت جریان دامنه ارتعاشات بال  شروع به افزایش می کند و در نتیجه بال دچار ناپایداری می شود.

پدیده فلاتر در آیرو الاستیسیته به دو نوع تقسیم می شود:

فلاتر کلاسیک:که در آن برای بدست آوردن نیروی آیرودینامیکی وارد بر بال معمولاً از فرض جریان پتانسیل استفاده می شود.  در حالت کلی برای سیستم های با یک درجه آزادی ارتعاشات نا پایدارتنها در صورتی ممکن است که یکی از پارامترهای سیستم مانند سختی یا ضریب میرایی منفی شود که این حالت در هواپیما با گذشتن از سرعت واگرایی استاتیکی[۱]  با منفی شدن ضریب سختی فنر پیچشی اتفاق می افتد.

[۱] -Static Divergence Speed

[۱] -Aeroelasticity

[۲] -divergence

[۳] -control system Reversal

[۴] -Dynamic Stability

[۵] -Static Aeroelasticity

[۶] -Dynamics Aeroelasticity

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق آیروالاستیسیته و پدیده های استاتیکی و دینامیکی و مروری بر تاریخچه فلاتر
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.