تحقیق اتوماسیون اداری و سیستمهای اطلاعاتی اتوماسیون اداری و تصمیم گیری در سازمانها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری و سیستمهای اطلاعاتی اتوماسیون اداری و تصمیم گیری در سازمانها دارای ۶۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه :    ۷
۱-۲ تصمیم گیری در سازمانها    ۷
۱-۱-۲ شرایط تصمیم مدیران    ۷
۲-۱-۲ تئوری های تصمیم گیری    ۸
۳-۱-۲ تئوری کلاسیک تصمیم گیری    ۸
۴-۱-۲ تئوری رفتاری تصمیم گیری    ۸
۵-۱-۲ بصیرت ، قضاوت و پایبندی به عمل گذشته    ۸
۶-۱-۲ یابندگی قضاوتی    ۹
۷-۱-۲ قاطعیت در تصمیم گیری    ۹
۸-۱-۲ استراتژی در گیر کردن دیگران در تصمیم گیری    ۹
۹-۱-۲ تصمیمات فردی ، تصمیمات مشورتی و تصمیمات گروهی    ۹
۲-۲ مدیریت در قرن ۲۱ جایگاه خاصی برای دو سیاست کلان قائل است :    ۹
۱-۲-۲ آغاز بکار گیری فناوری های اداری    ۱۰
۲-۲-۲ سیر تکامل فناوری اداری    ۱۱
۳-۲-۲ دوره دوم ؛ یعنی فناوری رایانه    ۱۱
۴-۲-۲ دوره سوم ؛ یعنی فناوری ارتباطات    ۱۲
۳-۲ نقش استراتژیک اطلاعات    ۱۲
۱-۳-۲-سیستمها    ۱۳
۴-۲ روش سیستم ها و دیدگاه سیستمی    ۱۴
۵-۲ چرخه حیات سیستم    ۱۵
۶-۲ اطلاعات    ۱۶
۷-۲ اهمیت اطلاعات وسیستم های اطلاعاتی    ۱۷
۸-۲ سیستمهای اطلاعاتی    ۱۸
۹-۲ تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی    ۱۹
۱۰-۲ کاربرد مدیریت    ۲۰
۱-۱۰-۲ مشارکت بیشتر در تصمیم گیری    ۲۰
۲-۱۰-۲ افزایش سرعت در تصمیم گیری    ۲۰
۳-۱۰-۲ افزایش سرعت در شناسائی مسائل    ۲۱
۱۱-۲ طرح ریزی سازمان    ۲۱
۱-۱۱-۲ کاهش ارتقاع هرم سازمان    ۲۱
۲-۱۱-۲ تمرکز یا عدم تمرکز بیشتر    ۲۲
۳-۱۱-۲ بهبود هماهنگی    ۲۲
۴-۱۱-۲ شرح دقیق تری از وظایف    ۲۲
۵-۱۱-۲ افزایش کارکنان متخصص    ۲۲
۱۲-۲ سیستم  های اطلاعاتی و رایانه ها    ۲۳
۲-۱۲-۲ تحلیل گر سیستم ها    ۲۵
۳-۱۲-۲ مدیران پایگاه داده ( DBAS )    ۲۵
۴-۱۲-۲ متخصصان شبکه    ۲۶
۵-۱۲-۲ برنامه نویس ها    ۲۷
۶-۱۲-۲ اپراتور ها    ۲۷
۱۳-۲ کار برد سیستم اطلاعاتی رایانه محور    ۲۷
۱۴-۲ مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی    ۳۰
۱۵-۲ سیستم های اطلاعاتی مدیریت (MIS   )    ۳۰
۱۶-۲ سیستم اطلاعات مدیریت (MIS   )    ۳۱
۱۷-۲ سیستم های اطلاعات سازمانی    ۳۱
۱۸-۲ سیستم های میان سازمانی    ۳۱
۱۹-۲ سیستم پشتیبانی تصمیم ( DSS )    ۳۱
۱-۱۹-۲ سیستم تصمیم در مقابل سیستم اطلاعات مدیریت    ۳۲
۲۰-۲ سیستمهای پشتیبانی گیری ( DSS  )    ۳۲
۱-۲۰-۲ ویژگیهای سیستم پشتیبانی تصمیم گیری عبارتند از:    ۳۲
۲-۲۰-۲ بکار گیری سیستم پشتیبانی تصمیم گیری    ۳۳
۲۱-۲ سیستمهای پشتیبانی گروهی (GSS )    ۳۳
۲۲-۲ سیستم پردازش معاملات ( TPS )    ۳۳
۲-۲۲-۲ سیستم پردازشی تعاملات  ( TPS )    ۳۴
۲۳-۲ هوش مصنوعی ، سیستم های خبره و تاثیر آن بر سیستم های پشتیبانی تصمیم    ۳۴
۱-۲۳-۲ توانمندی و ویژگیهای سیستمهای خبره و هوش مصنوعی (     AI  &  ESS  ) از نظر راولی :    ۳۷
۲۴-۲ سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی ( ECS )    ۳۸
۲۵-۲ سیستم کارکنان دانشی ( KWS )    ۳۸
۲۶-۲ سیستمهای پشتیبانی مدیران ارشد ( اجرایی ) ( ESS )    ۳۹
۲۷-۲ سیستم پشتیبانی عملیاتی (ESS ) از منظری دیگر    ۳۹
۲۸-۲ سیستم گزارشات مدیریت    ۳۹
۱-۲۸-۲ گزارشات برنامه ای    ۴۰
۲-۲۸-۲ گزارشات در خواستی    ۴۰
۳-۲۸-۲ گزارشات استثنایی ( خاص )    ۴۰
۴-۲۸-۲ گزارشات تفصیلی    ۴۰
۵-۲۸-۲ گزارشات شخص    ۴۱
۲۹-۲ ویژگیهای سیستم گزارشات مدیریت را می توان به شرح زیر خلاصه کرد    ۴۱
۳۰-۲ نقش فناوری اطلاعات در سازمان    ۴۱
۳۱-۲ طبقه بندی سیستمهای طلاعاتی بر اساس نوع حمایتها    ۴۲
۳۲-۲ اتوماسیون اداری    ۴۳
۳۳-۲ مزایا و معایب اتوماسیون اداری    ۴۳
۱-۳۳-۲ مزایای مستقیم    ۴۳
۲-۳۳-۲ مزایای غیر مستقیم    ۴۴
۳-۳۳-۲ معایب سیستم اتوماسیون اداری :    ۴۴
۳۴-۲ ارگونومی در مکانیزاسسیون اداری    ۴۴
۳۵-۲ بکار گیری تکنولوژی در اتوماسیون اداری    ۴۵
۳۶-۲ مجموعه نرم فزار های اتوماسیون    ۴۶
۳۷-۲ دستیابی به تعریفی بنیادین ؛ اتوماسیون چیست ؟    ۴۷
۱-۳۷-۲ اتوماسیون کارخانه ای    ۴۷
۲-۳۷-۲ اتوماسیون خدمات    ۴۷
۳۸-۲ سیستمهای اطلاعاتی اتوماسیون اداری    ۴۸
۳۹-۲ نمونه کاربرد های سیستم اتوماسیون اداری    ۴۹
۱-۳۹-۲ سیستم اطلاعاتی اتوماسیون اداری ( OAS )    ۴۹
۲-۳۹-۲ سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی  ( ECS )    ۴۹
۳-۳۹-۲ سیستمهای اطلاعاتی عملیاتی  ( TPS )    ۴۹
۴-۳۹-۲ سیستمهای اطلاعاتی مدیریت ( MIS )    ۵۰
۵-۳۹-۲ سیستمهای مطالعاتی کمک به تصمیم گیری ( DSS )    ۵۰
۶-۳۹-۲ سیستمهای اطلاعاتی جامع و یکپارچه (ES )    ۵۰
۴۰-۲ سیستمهای اطلاعاتی اتوماسیون اداری ( OAS )    ۵۰
۱-۴۰-۲ جدول انواع کاربرد های سیستم اتوماسیون اداری    ۵۲
۴۱-۲ نکات برجسته درباره اتوماسیون   و بهسازی روشهای کار    ۵۳
۴۲-۲خودکارسازی    ۵۴
۴۳-۲ضرورت تفکر برای آینده    ۵۵
۴۴-۲بهبود کار و اتوماسیون    ۵۶
۴۵-۲تحقق دولت الکترونیک در ایران    ۵۸
۴۶-۲اتوماسیون  فعالیتهای اختصاصی    ۵۸
۴۷-۲اتوماسیون فعالیتهای عمومی    ۵۹
۴۸-۲ مزایای دولت الکترونیکی    ۵۹
۴۹-۲- نقد و بررسی تحقیقات انجام شده    ۶۰
۱-۴۹-۲ پایان نامه اول    ۶۰
۲-۴۹-۲ پایان نامه دوم    ۶۱
۳-۴۹-۲ پایان نامه سوم    ۶۲
۴-۴۹-۲ پایان نامه چهارم    ۶۳
خلاصه :    ۶۴
منابع    ۶۵

منابع:

کالینز ، جیمز چارلز و جری پوراس ” ساختن برای ماندن ” ترجمه فضل اله امینی ، ( تهران ، فرا ، ۱۳۸۰ )

کاوی ، استفان ” هفت عادت مردان کامیاب ” ترجمه یحیی شمس ( تهران ، نشر علمی ، ۱۳۷۷ ).

پارکینسون و رستوم جی ” مهارتهای مدیریت ” ترجمه ایران نژاد پاریزی ، تهران ، نشر ازده، ۱۳۷۶ .

پاتنام ، رابرت و دیگران ” سرمایه اجتماعی ، اعتماد ، دموکراسی و توسعه ” به کوشش کیان تاجبخش ، ترجمه افشین خاکباز و حسن پویان ، ( تهران ، نشر شیرازه ، ۱۳۸۴).

جراحی ، محمد حسین ” دولت الکترونیکی ، فرصت ها ، چالش ها و روند آینده ” ( تهران سایت اینترنتی همکاران سیستم ، ۱۳۸۳ )

گاروین ، دیوید ، مایکل روبرتو ، مقاله ” ناشنیده های تصمیم گیری” ترجمه پرستو معین الدینی ، ماهنامه گزیده مدیریت ، شماره ۱۳ ، ( تهران ، فرا ، نشر مدیریت فردا ، دی ۱۳۸۰ )

مک لوید ، ریموند ” سیستم های اطلاعات مدیریت ” ترجمه مهدی جمشیدیان ، اکبر مهدی پور عطا آبادی ، دانشگاه اصفهان ( اصفهان ، سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان ، ۱۳۸۷ )

مومنی ، هوشنگ ” سیستم های اطلاعاتی مدیریت MIS ( تهران ، اتحاد ، ۱۳۷۲ )

مولر ، جی اچ و کی اف ، شوسلر و اچ ال کاستنر ، ” استدلال آماری در جامعه شناسی” ترجمه هوشنگ  نایبی ( تهران ، نشر نی ، ۱۳۸۷ )

مورهد ، گریفین ” رفتار های سازمانی ” ترجمه سید مهدی الوانی و غلامرضا معمار زاده ( تهران انتشرات مرورید ، ۱۳۸۰ )

مقدمه :

موسس فقه جعفری ، حضرت امام صادق ( ع ) می فرمایند : اگر امروزتان مانند دیروز است مغبون هستید و اگر بد تر از دیروز باشد ملعون هستید .

خطر کردن و به کار های بزرگ دست زدن ، کسب پیروزیهای شکوهمند و حتی چشیدن طعم تلخ شکست ، از  هم قطار شدن با ادمهای میان  مایه که نه طعم پیروزی رامی چشند و نه تلخی شکست را بهتر است زیرا این آدمها به قدری دست به عصا  راه می روند که نه شکست را می شناسد و نه پیروزی را ( ئتودور روزولت )

( کالینز و پوراس ، ص ۱۳۱ : ۱۳۸۰ )

شکل مهمی از سرمایه اجتماعی توان دستیابی به اطلاعات است  که با روابط اجتماعی پیوند ذاتی و لازم و ملزوم دارد . اهمیت اطلاعات از این نظر است که مبنایی برای عمل فراهم می آورد . ما اخذ اطلاعات هزینه بر است . در یک مقیاس » حداقلی » دستیابی به اطلاعات مستلزم دقت است که بسیار کمیاب است ( پاتنام و دیگران  ، ص ۶۱ : ۱۳۸۴ )

ابزار دوران صنعتی به کمک ماهیچه آمدند وابزار دوران فراصنعتی مغز ها را یاری می رسانند آن دسته از سازمانها که ابزار دوران فرا صنعتی  دیجیتالی را به خوبی در سازمانهای خود بکار گرفته اند از سرمایه های هوش خود حداکثر بهره را   می گیرند و همینان پیشتازان و رهبران بازار در سالهای آینده اند ( گیتس ، ص ۱ : ۱۳۸۲ )

۱-۲ تصمیم گیری در سازمانها

اگر چه ارتباطات کار امد و موثر در هر سازمانی حیاتی هستند ، اما کلید موفقیت ، عمل است و عمل باید با تصمیم گیری هدایت شود  تصمیم گیری عبارت است از فرایند انتخاب یک عمل در ارتباط با یک مساله یا فرصت . تصمیم گیری منظم  پنج مرحله اساسی دارد که با شناخت مساله یا فرصت آغاز می شود . این مراحل پنج گانه به طور خلاصه عبارتند از :

تشخیص و تبیین مساله یا فرصت .

معلوم کردن و تجزیه

انتخاب اقدام یا راه حل مطلوب

اجری راه حل انتخاب شده .

ارزیابی نتایج و پی گیری تا حد لازم .

تصمیم گیری در سازمانها در شرایط گوناگون و وضعیتهای مختلفی صورت می گیرد که فرایند آن را چالش انگیز   می کند .

۱-۱-۲ شرایط تصمیم مدیران

تصمیمات مشکل گشایی در سازمانها نوعاً تحت سه شرایط مختلف اتخاذ می شوند :

اطمینان ، ریسک و عدم اطمینان .

۲-۱-۲ تئوری های تصمیم گیری

نظریه پردازان رفتار سازمانی دو تئوری برای تصمیم گیری در نظر گرفته اند : تئوری کلاسیک و تئوری رفتاری

۳-۱-۲ تئوری کلاسیک تصمیم گیری

تئوری کلاسیک تصمیم گیری ، مدیر را به عنوان کسی می بیند  که در دنیای کاملاً مطمئن عمل می کند . مدیر  با مساله کاملاً تعریف شده و روشن مواجه است ، همه شقوق ممکن برای اقدام و نتایج هر یک را می داند و سپس راه حلی انتخاب می کند که بهترین نتیجه بهینه ی در حل مساله به دست می دهد واضح است که یان یک راه ایده آل برای تصمیم گیری است . تئوری کلاسیک برنامه ریزی شده کاربرد دارد .

۴-۱-۲ تئوری رفتاری تصمیم گیری

تئوری رفتاری تصمیم گیری می گوید که انسان فقط بر حسب آنچه در موقعیت معینی درک می کند ، دست به اقدم   می زند . علاوه  بر این ، چنین ادراکی اغلب کامل نیستند . تصمیم گیرنده رفتاری به جای اینکه  با دنیای کاملاً مطمئن مواجه باشد . با محدودیت اطلاعاتی روبه رو است و به نظر می رسد که در شرایط عدم اطمینان عمل می کند . مدیران در مورد مسائلی که اغلب مبهم هستند تصمیم  می گیرند . آنها فقط قسمتی از اگاهی لازم برای راه حلها و نتایج را در اختیار دارند و نخستین راه حلی را انتخاب می کنند که به نظر می رسد راه حل رضایت بخشی است . هربرت سایمون۱  این مدل را سبک قناعت ورزی۲  می نامد . تفاوت اساسی بین توانایی مدیر برای تصمیم گیری رضایتبخش « سبک رفتاری » وجود محدودیتهای شناختی و تاثیرشان بر ادراکات است و محدودیتهای شناختی ، تواناییهای ما را در تعریف مسائل ، تعیین شقوق عمل و انتخاب راه حلی که نتایج ایده آل قابل پیش بینی داشته باشد ، تضعیف می کند . این محدودیتهای شناختی به قدری در دنیای روزمره مدیران مهمند که ارزش والای بصیرت و قضاوت را معلوم می کنند .

 ۵-۱-۲ بصیرت ، قضاوت و پایبندی به عمل گذشته

عنصر کلیدی در تصمیمات برنامه ریزی نشده موفقیت آمیز در شرایط نا مطمئن، بصیرت است . بصیرت ، توانایی شناختن یا تشخیص دادن سریع امکانات در یک موقعیت مشخص است . بصیرت ، عنصر خود انگیختگی بی سابقه را به تصمیم گیری مدیریت اضافه می کند و در نتیجه ظرفیت بالقوه ی را برای خلاقیت و نو آوری بیشتر ، ارائه می دهد . بویژه در شرایط ریسکی و عدم اطمینان مدیران موفق ، احتمالاً تا حدود زیادی از بصیرت در تصمیم گیری استفاده می کنند . این یک راه بر خورد با  موقعیتهایی است که در آن سابقه امر روشن نیست ، وقعیتها محدودند و زمان ، عامل اصلی تصمیم گیری است .

مدیران با وجود محدودیتهایی که دارند سعی می کنند به صورت قدم به قدم و به طور منظم برنامه ریزی کنند . مدیران زبر دست و دقیق همچنین به ویژگیهای شغلی که میتنز برگ و دیگران مورد بحث قرار داده اند واقفند و مهارتهای بصیرت خودشان را به اقتضای آنها به کار می برند مدیران  کار امد قادرند نگرشهای تحلیلی و بصیرتی را برای خلق راه حلهای تزه و جدید ترکیب کنند .

۱ Herbert  simon

۲ Satisficing

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیستم اتوماسیون اداری و مزایا ، معایب ،انواع کاربردها و رابطه ی آن با بهبود عملکرد
  • تحقیق بهره وری و دیدگاه هاو مدل های آن و اتوماسیون اداری و تاثیر استفاده از سیستم اتوماسیون اداری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.