تحقیق ارتباطات و ارتباطات انسانی و نقش آن در سازمان ها و نظریه های ارتباطات انسانی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ارتباطات و ارتباطات انسانی و نقش آن در سازمان ها و نظریه های ارتباطات انسانی دارای ۴۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- ارتباطات    ۴
۲-۱-۱- تعریف ارتباطات    ۴
۲-۱-۲- پیام های کلامی    ۵
۲-۱-۳- ارتباطات غیرکلامی    ۶
۲-۱-۴- نکات اساسی درباره ارتباطات    ۱۱
۲-۱-۵- لذت یا مسرت    ۱۳
۲-۱-۶- گسترش روابط    ۱۳
۲-۱-۷- اختلالات    ۱۴
۲-۱-۸- رفتارهای مبتنی بر جنسیت    ۱۴
۲-۱-۹- نفوذ و اثرگذاری بر دیگران از طریق بازخورد    ۱۴
۲-۱-۱۰- نیاز به همبستگی    ۱۵
۲-۱-۱۱- نیاز به موفقیت    ۱۶
۲-۱-۱۲- اثربخشی در ارتباطات میان فردی    ۱۶
۲-۱-۱۳- ویژگی های اثربخشی    ۱۷
۲-۱-۱۴- تشابه با هم و تخالف با هم    ۲۱
۲-۱-۱۵- تأیید و عدم تأیید    ۲۱
۲-۱-۱۶- فراگرد ارتباط در مدل ارتباطی دیوید برلو    ۲۲
۲-۱-۱۷- نقش ارتباطات انسانی در سازمان ها    ۲۴
۲-۱-۱۸- ویژگی های ارتباطات به عنوان رفتار انسانی    ۲۵
۲-۱-۱۹- اصول ارتباطات    ۲۶
۲-۱-۲۰- ارتباطات انسانی    ۲۶
۲-۱-۲۱- انسان و ابعاد وجودی    ۲۷
۲-۱-۲۲- انواع ارتباطات انسانی    ۲۸
۲-۲- مروری بر نظریه ها    ۳۱
۲-۲-۱-  نظریه های ارتباطات انسانی    ۳۱
۲-۲-۲- موانع ارتباطات انسانی    ۳۵
۲-۲-۳- مهارت های ایجاد حسن تفاهم و اعتماد    ۳۷
۲-۲-۴- بازخورد    ۳۹
۲-۲-۵- تأثیرات بازخورد    ۳۹
۲-۲-۶- ارائه بازخورد به دیگران    ۴۰
۲-۳- مروری بر پیشینه تحقیق    ۴۱
فهرست منابع:    ۴۳

منابع:

– فرهنگی، علی اکبر. (۱۳۸۹)، ارتباطات انسانی (جلد اول)، چاپ شانزدهم، تهران، انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا

– محسنیان راد، مهدی. «ارتباط شناسی»، تهران. انتشارات سروش ۱۳۷۸

– شاه محمدی، عبدالرضا. (۱۳۹۰)، «مبانی ارتباطات انسانی؛ روشهای برقراری ارتباط موثر»، تهران، انتشارات فریش، چاپ دوم

– مورهر-گریفین. (۱۳۸۰)، ترجمه سیدمهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، رفتار سازمانی، چاپ شانزدهم، تهران، انتشارات فروزش

– معین، محمد. «فرهنگ فارسی معین»، تهران، انتشارات آراد، تهران ۱۳۸۷

– دکر، بر. «مدیریت فرایند ارتباط موثر» ترجمه بهزاد رمضانی. تهران. انتشارات هامون. چاپ چهارم ۱۳۸۵

– رابینز، آنتونی. «رفتار سازمانی». ترجمه علی پارسائیان. تهران. انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی. چاپ دوم ۱۳۸۱

– فیضی، طاهره. (۱۳۸۸)، مبانی سازمان و مدیریت، چاپ چهاردهم، تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور

– عمید، حسن. «فرهنگ فارسی عمید»، انتشارات امیرکبیر، چاپ ۳۴، تهران ۱۳۸۶

– مقیمی، سید محمد.(۱۳۸۰)، سازمان و مدیریت:رویکردی پژوهشی، تهران، انتشارات ترمه.

– ایران نژاد پاریزی، مهدی. (۱۳۹۰)، «روش های تحقیق در علوم اجتماعی»، چاپ پنجم تهران، انتشارات مدیران،

ارتباطات

۲-۱-۱- تعریف ارتباطات

محققین غربی که پایه گذاران دیدگاه های جدید و روش ها و فنون ارتباطی موجود می باشند، در این مورد بر این عقیده اند که کلمه ارتباطات ‍Communication از لغت لاتین Communicare مشتق شده است که این لغت خود در زبان لاتین به معنایTo Make Common یا عمومی کردن و یا به عبارت دیگر در معرض عموم قرار دادن است. این بدین معنی است که، مفهومی که از درون برخاسته است به میان دیگران راه یافته و همان طور که بعدا می آید به دیگران انتقال یافته است. پس در اصل اعتقاد بر این است که ارتباطات برخی از مفاهیم و تفکرات و معانی و یا به عبارت بهتر پیامها[۱] را به دیگران و یا میان عموم گسترش می دهد.

تعاریف جدید تر آن را «انتقال مفاهیم» و یا «انتقال معنی[۲] » و نیز «انتقال و یا تبادل پیام ها[۳]»می دانند.

ارتباطات به گونه ای وسیع و گسترده «تسهیم تجارت[۴] » نیز تعریف شده است.

در این معنی هر موجود زنده ای تجارب و آنچه در درون خود دارد با دیگران، چه همنوعان خود و چه با انواع دیگر در میان می گذارد.

آنچه ارتباطات انسانی را از دیگر موجودات زنده متمایز و مشخص می سازد توانایی بسیار زیاد انسان ها در خلق و استفاده نمادها[۵] است. بر اساس این توانایی است که انسان ها مستقیماً و بی واسطه و یا غیر مستقیم و با واسطه، تجارب خود را با دیگران در میان می گذارند. (فرهنگی، ۱۳۸۰، ۶)

«چارلز کولی» در کتاب مفهوم و معنی ارتباط در سازمان های اجتماعی ارتباط را چنین تعریف کرده است: ارتباط مکانیسمی است که روابط انسانی بر اساس و به وسیله آن به وجود می آید و تمام مظاهر فکری و وسایل انتقال و حفظ آنها در مکان و زمان بر پایه آن توسعه پیدا می کند. ارتباط، حالات چهره، رفتارها، حرکات، طنین صدا، نوشته ها، چاپ، راه آهن، تلگراف، تلفن و تمامی وسایلی که اخیرا درباره غلبه انسان بر مکان و زمان ساخته شده است را در بر می گیرد.(محسنیان راد، ۱۳۶۹، ۴۸)

ارتباط موثر عبارت است از فراگرد انتقال پیام از سوی فرستنده برای گیرنده، مشروط بر آنکه در گیرنده پیام مشابهت معنی با معنی مورد نظر فرستنده پیام ایجاد شود. هر چه معنی مورد نظر در فرستنده پیام با معنی متجلی شده در گیرنده پیام مشابهت بیشتری داشته باشدف ارتباط کامل تر خواهد بود. این نتایج را می توان به صورت ریاضی نیز بیان کرد.

اگر معنی مورد نظر در فرستنده پیام را با M و معنی متجلی شده در گیرنده پیام را با M’ نشان دهیم، ارتباط وقتی به صورت کامل برقرار خواهد شد که M’ مساوی M یا به عبارتی M’ بر M برابر با یک باشد.

اگر معنی متجلی شده در گیرنده پیام کوچک تر از معنی مورد نظر فرستنده پیام باشد، باز هم ارتباط برقرار خواهد شد. لیکن این ارتباط کامل نیست.

اگر معنی متجلی شده در گیرنده پیام بر معنی مورد نظر فرستنده پیام برابر صفر شود، ارتباط برقرار نخواهد شد.

در مورد رابطه M’ بر M بزرگتراز یک فقط می توان گفت که چنین وضعیتی عبارت است از ارتباط کامل به علاوه ارتباط با خود. (محسنیان راد، ۱۳۶۹، ۵۷ و ۵۸)

۲-۱-۲- پیام های کلامی

حداقل سه عامل یا سازه در پیام وجود دارد:

۱- رمزها یا کدهای پیام

۲- محتوای پیام

۳- نحوه ارائه پیام

کد عبارت است از هر گروه از نمادها که بتوانند به شیوه ای ساخته شوند که برای برخی افراد به اصطلاح معنی دار باشد. (محسنیان راد، ۱۳۶۹، ۱۹۲)

نشانه ها را به سه دسته می توان تقسیم کرد. نشانه های طبیعی(علائم)، نشانه های تصویری و نشانه های قراردادی (کدها و یا نمادها و یا نشانه های وضعی)

۱- نشانه طبیعی: نشانه ای است که میان صورت و مفهوم آن رابطه همجواری یا تماس است.

۲- نشانه تصویری: نشانه ای است که میان صورت و مفهوم آن شباهتی عینی و تقلیدی است.

۳- نشانه وضعی یا قرارداد یا نماد: نشانه ای که میان صورت و مفهوم آن نه شباهت عینی است و نه رابطه همجواری. بلکه رابطه ای است قراردادی، نه ذاتی و خود به خودی. (همان، ۱۳۶۹، ۱۹۴)

محتوای پیام:

برلو محتوای پیام را چنین تعریف می کند: «مطالب درون پیام که به وسیله منبع برای بیان هدف انتخاب شده است.» (همان، ۱۳۶۹، ۲۲۰)

۲-۱-۳- ارتباطات غیرکلامی

«بوس ماجیان» در تعریف توضیحی خود از ارتباطات غیر کلامی می نویسد: «واژه ارتباط غیرکلامی به دامنه وسیعی از پدیده هایی گفته می شود که پهنه وسیعی را می پوشانند. از بیان چهره ای و اشاره تا مد؛ از وضعیت نمادی تا رقص، تئاتر، موسیقی و پانتومیم. از جریان تأثیرگذاری[۶] تا جریان ترافیک، از حاکمیت جویی[۷] حیوانات تا تشریفات دیپلماتیک، از ادراکات مافوق حسی[۸] تا کامپیوترهای تمثیلی و از علم معانی مربوط به خشونت تا علم معانی مربوط به رقص های ابتدایی». «هاریسون» استاد دانشگاه میشیگان، حتی اشاره ای به ارتباط بالقوه با موجودات ذی شعور کیهانی می کند. وی تاکید دارد که ادراکات مافوق حس و ارتباط بالقوه با موجودات ذی شعور کیهانی از قلمروهای کمتر جست و جو شده و مرموزی هستند که می توان از حوزه ارتباط غیر کلامی حذف کرد و بیشتر به بررسی مسائلی که روشن بینانه ترند، پرداخت. (محسنیان راد، ۱۳۶۹، ۲۴۳-۲۴۴)

Messages

۲٫Exchange meaning

۳٫Transmit message

۴٫Sharing of experiences

۵٫Symbols

۶٫Flow of affect

۷٫Territorial Lity

۸٫Etrat sensory perception

۹٫Jurgen Ruesch

۱۰٫Weldon Kees

۱۱٫Sign Language

۱۲٫Pctiou Language

۱۳٫Object Language

۱۴٫International nonverbal communication

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ارتباطات دورن سازمانی و کاربردها و چالشهای مطرح در استقرار آن و کیفیت زندگی کاری وسکوت سازمانی و نظریه ها و عوامل موثر بر آن
  • تحقیق نظریه ها و عوامل موثر بر رضایت شغلی و اهمیت و طبقه بندی فرایند ارتباطات
  • تحقیق مفهوم دین و اینترنت و شبکه اجتماعی و ارتباط میان دین و شبکه های اجتماعی و نظریات حوزه علوم ارتباطات
  • پیشینه تحقیق فرهنگ و اثر بخشی سازمانی و ارتباطات و عوامل موثر بر عملکرد شغلی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.