تحقیق ارزیابی عملکرد، مدیریت عرضه و خرید و تحلیل پوششی داده ها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد، مدیریت عرضه و  خرید و تحلیل پوششی داده ها  دارای ۵۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ ارزیابی عملکرد    ۶
۲-۱-۱ مقدمه    ۶
۲-۱-۲  تاریخچه ارزیابی عملکرد    ۶
۲-۱-۳ تعریف ارزیابی عملکرد    ۷
۲-۱-۴ اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد    ۸
۲-۱-۵ فرآیند ارزیابی عملکرد    ۹
۲-۱-۶ انواع مدل‌های ارزیابی عملکرد    ۱۱
۲-۱-۶-۱ مدل اسکور    ۱۱
۲-۱-۶-۲ مدل تعالی عملکرد سازمانی اروپا      ۱۱
۲-۱-۶-۳  مدل کارت امتیازی متوازن    ۱۲
۲-۱-۶-۴ مدل ارزیابی عملکرد ۳۶۰ درجه    ۱۲
۲-۱-۶-۵ مدل برتری سازمانی    ۱۳
۲-۱-۶-۶ مدل تحلیل پوششی داده‌ها    ۱۳
۲-۱-۷ ویژگی‌های یک مدل مناسب برای ارزیابی    ۱۳
۲-۲ مقدمه    ۱۵
۲-۲-۱ مدیریت خرید    ۱۶
۲-۲-۱-۱چه کالایی باید خرید شود؟    ۱۷
۲-۲-۱-۲چقدر باید خرید کرد؟    ۱۷
۲-۲-۱-۳ چه موقع باید خرید نمود؟    ۱۸
۲-۲-۱-۴ از کجا باید خرید شود؟    ۱۸
۲-۲-۱-۵ با چه نرخی باید خرید کرد؟    ۱۸
۲-۲-۲ مدیریت(زنجیره) عرضه(تأمین)    ۱۹
۲-۲-۳ مدیریت عرضه و خرید    ۲۰
۲-۲-۴ اهمیت عملکرد مدیریت عرضه و خرید    ۲۱
۲-۲-۵ تأثیر مدیریت عملکرد مدیریت عرضه و خرید در عملکرد مالی شرکت‌ها    ۲۲
۲-۲-۵-۱ تعداد مدیران و خریداران استراتژیک    ۲۲
۲-۲-۵-۲ تعداد تأمین‌کنندگان    ۲۲
۲-۲-۶ تأثیر محرک‌های عملکرد  مدیریت عرضه و خرید در نتایج مدیریت عملکرد عرضه و خرید    ۲۳
۲-۲-۶-۱ صرفه‌جویی در هزینه‌ها    ۲۳
۲-۲-۶-۲ همکاری‌های عملکردی    ۲۳
۲-۲-۶-۳ مدیریت عملکرد تأمین‌کننده    ۲۳
۲-۲-۷ تبدیل نتایج عملکرد مدیریت عرضه و خرید به عملکرد مالی شرکت    ۲۴
۲-۲-۸ روش‌های مختلف انتخاب رویکرد ارزیابی مدیریت عرضه و خرید    ۲۵
۲-۲-۸-۱مدل‌های تصمیم‌گیری در زمینه شناسایی و صلاحیت تأمین‌کنندگان مناسب (انتخاب اولیه)    ۲۵
۲-۲-۸-۲ مدل‌های تصمیم‌گیری در مرحله انتخاب نهایی    ۲۶
۲-۳ مقدمه    ۴۳
۲-۳-۱ تحلیل پوششی داده‌ها    ۴۳
۲-۳-۲ تاریخچه مدل تحلیل پوششی داده‌ها    ۴۴
۲-۳-۳ ماهیت ورودی و خروجی در مدل‌های تحلیل پوششی داده‌ها    ۴۴
۲-۳-۴ راهکارهای بهبود واحدهای ناکارا در مدل‌های تحلیل پوششی داده‌ها    ۴۵
۲-۳-۴-۱ ماهیت ورودی محور    ۴۵
۲-۳-۴-۲ ماهیت خروجی محور    ۴۵
۲-۳-۵ ویژگی‌ها و قابلیت‌های مدل تحلیل پوشششی داده‌ها    ۴۶
۲-۳-۶ مدل‌های پایه‌ای تحلیل پوششی داده‌ها    ۴۶
۲-۳-۶-۱ مدل نسبت CCR    ۴۷
۲-۳-۶-۲ مدل مضربی CCR ورودی محور    ۴۷
۲-۳-۶-۳ مدل پوششی CCR ورودی محور    ۴۷
۲-۳-۶-۴ مدل مضربی CCR خروجی محور    ۴۸
۲-۳-۶-۵  مدلBCC   ۱    ۴۸
۲-۳-۶-۶ مدل جمعی    ۴۸
۲-۳-۷ نقاط قوت و مزایای تحلیل پوششی داده‌ها    ۵۰
۲-۴ پیشینه تحقیق    ۵۳
فهرست منابع و مأخذ    ۵۶

منابع

عطافر، علی و امری، الهام. (۱۳۹۰)، ارزیابی عملکرد اداره مخابرات شهرستان آباده بر اساس رضایت ارباب رجوع”، مدیریت فرهنگ سازمانی، تهران، شماره ۲۳، ۱۶۷-۱۴۵٫

خدایی، سمیه، مؤمنی، منصور؛ و بشیری، مجتبی. (۱۳۸۸)، ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی با استفاده از مدل ترکیبی BSC-DEA، مدیریت صنعتی، شماره ۳، ۱۵۲-۱۳۷

آذر، عادل ؛ افسر، امیر. (۱۳۸۴)، سنجش عملکرد اثربخش در بانکهای ایران با نگاه استراتژیک و رویکرد مدل امتیازات متوازن، مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد، تهران، جهاد دانشگاهی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

حاله. حسن، کریمیان، حسین، ۱۳۸۹، انتخاب مناسب ترین ساختار برای بهبود قابلیت اعتماد سیستم با استفاده از فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP)، نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید، ص۳۲-۲۴٫

حنفی زاده. پیام، موسوی. حسن، امین نایی. محمد، ۱۳۸۸، ارائه مدلی برای ارزیابی و رتبه بندی جایگاههای عرضه سوخت با رویکرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، مجله مدیریت توسعه و تحول، ص ۵۶-۳۵٫

لاکامی، ای و اسمیت، دبلیو آی، هزینه یابی هدف و مدیریت زنجیره عرضه، ترجمه حسین اعتمادی و حسن آقایی، نشریه حسابدار، ۱۳۸۵، سال هیجدهم، شماره ۱۵۹، ۸۵-۲۴

متین، حسن؛ جام پر از می، مونا؛ یزدانی، حمید؛ سادات بیریایی، هانیه. (۱۳۸۹). “بررسی رابطه بین گرایش استراتژیک شرکت با عملکرد سازمانی با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن”، مدیریت بازرگانی، شماره ۶، ۱۱۲-۹۷٫

کرباسیان، مهدی، خبوشانی. اعظم، جوانمردی. محمد، زنجپرچی. محمود، ۱۳۹۰، کاربرد مدل ISM جهت سطح بندی شاخص های انتخاب تامین کنندگان چابک و رتبه بندی تامین کنندگان با استفاده از روش AHP، مجله پژوهشی مدیریت تولید و عملیات، سال دوم، شماره دوم، ص ۱۲۲-۱۰۷٫

گیل عسگر. رمضان، صاثب. کیوان، ارجمندی. رضا، خراسانی- نعت الله، ۱۳۸۹، تدوین استراتژی یکپارچه زیست محیطی پارک جنگلی صفارود به روشANP، فصلنامه علوم و فنون منابع طبیعی، سال ششم، شماره اول، ص ۱۲۷-۱۱۲٫

مهرگان، محمدرضا، مدلهای کمی در ارزیابی عملکرد سازمانها: تحلیل پوششی داده ها”چاپ دوم، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، ۱۳۹۱٫

محرابیان، سعید؛ ساعتی مهتدی، صابر و هادی، علی. (۱۳۹۰). “ارزیابی کارایی شعب بانک اقتصاد نوین با ترکیبی از روش شبکه عصبی و تحلیل پوششی داده‌ها”، تحقیق در عملیات و کاربرد‌های آن(ریاضیات کاربردی)، شماره۸، ۳۹-۲۹٫

دارابی. ماهان، سعیدی. محمد سعید، ۱۳۸۷، طراحی یک مدل تلفیقی برای ارزیابی عملکرد تامین کنندگان و تخصیص سفارش ها با استفاده از مدل های تحلیل پوششی داده ها و برنامه ریاضی چند هدفه، مهندسی خودرو و صنایع وابسته، سال اول، شماره ۴، ص ۱۱-۵٫

احمدوند، علی محمد؛ تربتی، امیر؛ پوررضا، ناصر؛ نادری، مهدی ؛ فیروزشاهی، محسن. (۱۳۹۱)، مدل تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تعالی به منظور بهبود عملکرد؛مطالعه موردی، فصل نامه راهبردهای آموزش، شماره ۱، ۵۸-۵۱٫

اصغری زاده، عزت الله و قاسمی، احمد رضا، مسیر تعالی عملکرد زنجیره عرضه:رهیافتی نوآورانه در جهت نیل به مدیریت مدیریت زنجیره عرضه جامع(مطالعه موردی زنجیره عرضه شرکت شهروند)، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۵۲، ۱۲۴-۹۷

بخش اول:ارزیابی عملکرد

۲-۱ ارزیابی عملکرد

۲-۱-۱ مقدمه

بقا و دوام سازمان‌ها و همچنین توسعه آن‌ها نیازمند درک به هنگام فرصت‌‌های محیطی و تغییرات در بازار است. سازمان‌هایی که توان درک قواعد بازار را دارند، شانس بیشتری برای بهره‌مندی از فرصت‌ها می‌یابند. تکنولوژی‌های جدید نگرش‌های نو و روش‌های نوین همه می‌توانند قواعد موجود را دگرگون سازند و شرایطی کاملاً نوین بیا‌فرینند (عطافر و همکاران، ۱۴۷:۱۳۸۹).

امروزه مسائل ناشی از افزایش رقابت و پیچیدگی محیط، سازمان‌ها را به فکر استفاده از روش‌های کاراتر و موثرتری در اداره امورشان انداخته است (آذر و دیگران، ۱۳۸۴)به بیان دیگر با گسترده‌تر شدن سازمان‌ها و افزایش دامنه نظارتی مدیران، ارزیابی و کنترل واحدهای سازمانی به ضرورتی برای مدیران تبدیل می‌شود. یکی از وظایف مدیران نظارت بر عملکرد سازمان‌هاست. (صالحی صادقیانی و دیگران، ۱۳۸۷:۷۵).

۲-۱-۲  تاریخچه ارزیابی عملکرد

از دیرباز تا‌ کنون، ارزیابی  عملکرد از جمله بهترین راه‌های به دست آوردن اطلاعات برای تصمیم‌گیری در سازمان‌ها به شمار رفته است و قدمت شکل‌گیری نظام ارزیابی عملکرد به صورت رسمی  را می‌توان به سه قرن پیش بازگرداند(تارمینا:۱۰۳:۲۰۰۹) که در طول زمان با توجه به نیازهای سازمان کامل‌تر گشته است. اما استفاده از نظام‌های ارزیابی به طور رسمی به قرن نوزدهم بر می‌گردد. در این دوره از ابزارهای بسیار ابتدایی برای ارزیابی سطح کیفی ستانده سازمان استفاده می‌شد (خدایی، ۱۳۸۷:۱۰). بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰ سازمان‌ها می‌توانستند تنها با تصمیم‌گیری بر اساس معیارهای مالی به موفقیت خود اطمینان داشته باشند، ولیکن با افزایش رقابت در بازارها، مدیران علاوه بر اندازه‌های مالی نیازمند آگاهی از سایر جنبه‌های عملکرد سازمان نیز می‌باشند.

در دیدگاه سنتی، مهم‌ترین هدف ارزیابی، قضاوت و ارزیابی عملکرد می‌باشد، ولی در دیدگاه نوین، فلسفه ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکز شده است. مدیریت بر ارزیابی دستگاه‌ها براساس نگرش نوین در مقایسه با نگرش سنتی از تفاوت‌های اساسی در ابعاد مختلف برخوردار است. پیامد وجود نظام ارزیابی مبتنی بر دیدگاه نوین، بهبود رضایت، ارتقا سطح کارکرد و در نهایت اثربخشی فعالیت‌های سازمان خواهد بود. در صورتی که اهداف اساسی مرتبط با انجام ارزیابی در راستای رشد و توسعه بهبود عملکرد و فعالیت‌های سازمان و افراد بوده و پدیده قضاوت و مچ گیری در آن جایگاهی نداشته باشد، سازمان‌ها خود به استقرار نظام ارزیابی می روند و به طور مستمر برای بهبود مکانیزم های آن تلاش می‌نمایند. برآیند این تلاش‌ها، ایجاد خود ارزیابی در سازمان‌هاست که پیامد نگرشی رشد و توسعه عملکرد و در نهایت تحقق سریع‌تر و بهتر اهداف سازمانی می‌باشد (نجفی و همکاران، ۱۳۸۷).

در دوره حاضر  ارزیابی عملکرد در مقایسه با گذشته به مراتب تکامل‌یافته‌تر بوده و همسو با الگوی تحول اندیشه‌های مدیریت، ماهیت  و کارکردهای آن توسعه‌یافته است. در سال‌های اخیر عواملی چون رقابت شدید، جهانی شدن و انفجار تکنولوژی، یادگیری سازمانی، قابلیت‌های خلق دانش و نوآوری عوامل غالب در ایجاد مزیت رقابتی هستند، به تبع آن، سازمان‌ها مجبورند در جستجوی معیارهایی فراتر از سنجه‌های مالی سنتی باشند(متین و همکاران، ۱۳۸۹).

جدول۲-۱ تمایز دیدگاه‌های سنتی و نوین در ارزیابی

ویژگی‌ها معطوف به قضاوت

(یادآوری عملکرد)

معطوف به رشد و توسعه

(بهبود عملکرد)

نقش ارزیابی کننده قضاوت و اندازه‌گیری عملکرد مشورت دهنده و تسهیل‌کننده عملکرد
دوره ارزیابی گذشته آینده
استانداردهای ارزیابی نظر سازمان و مدیران خود استاندارد گذاری
هدف کنترل رشد، توسعه و بهبود
سبک دستوری گفتگو

۲-۱-۳ تعریف ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد فرایندی است که همه سازمان‌ها باید آن را انجام دهند آن‌ها ممکن است این کار را به صورت کاملاً سیستماتیک و یا خیلی سریع و خاص انجام دهند ولی به هر حال برای بهبود عملکرد باید به آن توجه کنند. این ارزیابی به واقع نوعی مصون‌سازی سازمان در برابر آفات پیش‌روست (پارکر[۱]، ۲۰۰۰).

بدین ترتیب ارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و اطلاعاتی اطلاق می‌گردد که به منظور افزایش سطح بهینه از امکانات و منابع در جهت دستیابی به اهداف به شیوه‌ای اقتصادی توأم با کارایی و اثربخشی صورت می‌گیرد، به طوری که ارزیابی عملکرد در بعد «نحوه استفاده از منابع» اساساً در قالب شاخص‌های کارایی بیان می‌شود. اگر در ساده‌ترین تعریف، نسبت داده به ستاده را کارایی بدانیم، نظام ارزیابی در واقع میزان کارایی تصمیمات مدیریت در خصوص استفاده از منابع و امکانات را مورد سنجش قرار می‌دهد، که عمده‌ترین شاخص آن صرفه ‌اقتصادی یا بهینه بودن فعالیت‌هاست. از سوی دیگر ارزیابی عملکرد در بعد «سازمانی» معمولاً معرف اثربخشی فعالیت‌هاست، منظور از اثربخشی، میزان دستیابی به اهداف و برنامه‌ها با ویژگی کارا بودن فعالیت‌ها و عملیات می‌باشد. (خدائی، ۲۸:۱۳۸۷).

در تعریفی جامع، فرایند سنجش جامع عملکرد، در قالب عباراتی نظیر: کارایی، اثربخشی، توانمندسازی، قابلیت پاسخگویی در چارچوب اصول و مفاهیم برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی، ساختاری، برنامه‌ای و توسعه بلندمدت سازمان ارزیابی عملکرد سازمان اطلاق می‌شود و یا به عبارت دیگر منظور ارزیابی عملکرد این است که مدیر کلیه امکانات مصرف‌شده اعم از مادی و معنوی را با بازدهی کار بر اساس معیارهای مورد قبول مقایسه کند تا روشن شود که به اهداف کمی و کیفی مورد انتظار نائل آمده است یا خیر (سهرابی و خان محمدی، ۶:۱۳۸۶).

۲-۱-۴ اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد

رقابت فزاینده برای منابع کمیاب و تقاضای پاسخگویی از جانب سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان، موسسه‌ها و مراکز پژوهشی را تحت فشار قرارداده تا ارتباط و کیفیت نتیجه‌ها ونیز بهبود و سازگاری پژوهش‌ها را در اولویت قرار دهند. در نتیجه ارزیابی و بهبود عملکرد واحدهای پژوهشی در بسیاری از کشورها در حال توسعه در اولویت قرار دارد(محمودی، ۱۳۹۱: ۲۸).

ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد، موجب هوشمندی سیستم وبر انگیختن افراد در جهت رفتار مطلوب می‌شود و بخش اصلی تدوین و اجرای سیاست سازمانی است. ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد بازخورد لازم را در موارد زیر ارائه می‌کند:

با پیگیری میزان پیشرفت در جهت اهداف تعیین‌شده مشخص می‌شود که آیا سیاست‌های تدوین‌شده به صورت موفقیت‌آمیزی به اجرا در آمده‌اند.

با اندازه‌گیری نتایج مورد انتظار سازمانی و همچنین اندازه‌گیری رضایت کارکنان و مشتریان، مشخص می‌شود آیا سیاست‌ها به طور صحیح تدوین‌شده‌اند.

کسب اطلاعات از وضعیت موجود سازمان و اینکه در چه مرحله از دستیابی به اهداف است.

شناسایی موارد بهبود عملکرد یا نقاطی که نیازمند بهبود هستند یا باید برای تأمین نیازهای فعلی یا آتی ساختار سازمان تنظیم شوند. (قلی زاده، ۱۳۸۹: ۴)

۲-۱-۵ فرآیند ارزیابی عملکرد

فرایند ارزیابی عملکرد فرایندی است که به سازمان این فرصت را می‌دهد که مشکلات را شناسایی کند تا عمل صحیح را قبل از اینکه مشکلات بزرگ شود انجام دهد(کوئنگ[۲]، ۲۰۰۰).

هر فرایندی شامل مجموعه‌ای از اقدامات با ترتیب و توالی خاص منطقی و هدفمند می‌باشد. ارزیابی عملکرد مستلزم پیمودن گام‌های متعدد است. گام‌های مورد نظر در ارزیابی عملکرد به شرح زیر می‌باشد:

قدم اول: تعریف فرآیند

در شناسایی فرآیند، شناسایی این که چه چیزی را می‌خواهیم اندازه‌گیری کنیم، مدنظر است. معمولاً فرآیندها و عملیات بسیار زیادند اگر عملیات ما چندگانه باشند، به لحاظ اقتصادی، فرایندی را بایستی انتخاب نمود که از نظر مشتری (داخلی و خارجی) مهم تر هستند.

قدم دوم: تشخیص فعالیت‌های بحرانی جهت ارزیابی

بسیار مهم است که تنها فعالیت‌های بحرانی را برای اندازه‌گیری انتخاب کنیم این فعالیت‌ها را اندازه‌گیری می‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را کنترل کنیم. در هنگام انتخاب بایستی روی فضاها و فرایندهای کلیدی تمرکز کرد نه بر روی انسان‌ها.

قدم سوم: شناسایی اهداف و استانداردهای عملکرد

قدم چهارم: اعمال شاخص‌های عملکردی

قدم پنجم: شناسایی گروه‌های مسئول

قدم ششم :جمع‌آوری داده‌ها

قدم هفتم : تحلیل گزارش عملکرد واقعی

قدم هشتم: مقایسه عملکرد واقعی باهدف

قدم نهم: اقدام به منظور به‌کارگیری عملیات اصلاحی برای بهبود مستمر عملکرد از طریق مکانیسم بازخورد، وجود حلقه بازخورد در واقع اثربخش شدن نظام ارزیابی را تضمین می‌کند (کوئنگ[۳]، ۲۰۰۰).

۲-۱-۶ انواع مدل‌های ارزیابی عملکرد

روش‌های متفاوتی برای سنجش و ارزیابی عملکرد طراحی شده است که مدیران سازمان‌ها با توجه به هدف از ارزیابی و نوع سازمان از روش یا مدل خاصی بهره می‌گیرند و یا با ترکیب و تلفیق چند مدل، مدل مورد نیاز خود را طراحی می‌کنند، لذا شناخت الگوهای مختلف ارزیابی عملکرد و تشخیص و به‌کارگیری صحیح و به جای این الگوها در سازمان، از جمله مسایل بسیار مهم در این مقوله است. (احمدوند و همکاران، ۱۳۹۱) در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است:

۲-۱-۶-۱ مدل اسکور[۱]

انجمن زنجیره تأمین ایالات‌متحده، مدلی با نام اسکور( مدل مرجع عملیاتی زنجیره تأمین) را به عنوان نوعی استاندارد صنعتی در زمینه مدیریت زنجیره تأمین ارائه داد که آخرین نسخه آن در سال ۲۰۰۸عرضه شده است. این مدل، مفاهیم متداول و معمول فرایند‌های تجاری، مهندسی مجدد، بازاریابی و سنجش فرایندها را در چارچوب متقاطع عملیاتی ترکیب می‌کند. این مدل، با ارائه تعریف و تشریح استاندارد از فرایندهای مدیریتی و روابط آن‌ها و ملاک‌های سنجش کارایی استاندارد، بستر استانداردسازی و بهبود مستمر را برای هر نوع زنجیره تأمین فراهم می‌سازد. مزیت اصلی ارزیابی عملکرد توسط این مدل نسبت به مدل‌های پیشین، فرایند گرا بودن دیدگاه آن است(فیض‌آبادی، ۱۳۸۲).

۲-۱-۶-۲ مدل تعالی عملکرد سازمانی اروپا  [۲]

مدل بنیاد اروپایی کیفیت، چارچوبی برای ارزیابی و بهبود سازمان بوده و دارای مزیت‌های پایداری است که یک سازمان سرآمد باید به آن‌ها دست یابد. در حقیقت این مدل ابزاری اجرایی است به منظور کمک به سازمان‌ها برای اطمینان از تحقق استقرار سیستم مدیریتی مناسب به وسیله سنجش میزان قرار گرفتن در مسیر برتری پایدار و همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا فاصله‌ها را شناسایی و سپس راه‌حل‌ها را با انگیزه بیشتر تعیین کنند. چارچوب این مدل بر پایه نه حوزه ایجاد شده است. پنج حوزه از آن‌ها، گروه توانمند‌سازها را تشکیل می‌دهند که عبارت‌اند از : رهبری، کارکنان، سیاست‌ها و استراتژی‌ها، منابع و‌ ذی‌نفعان و فرآیندها و بیان‌کننده نوع فعالیت‌های سازمان و چگونگی انجام آن‌ها هستند و چهار حوزه باقیمانده گروه نتایج را تشکیل می‌دهند که عبارت‌اند از: نتایج حاصل از افراد، نتایج حاصل از مشتریان، نتایج حاصل از جامعه و نتایج کلیدی عملکرد و خواسته‌هایی را مشخص می‌کنند که سازمان باید با اجرای توانمندسازها به آن‌ها دست یابد.

[۱] SCOR

[۲]EFQM

Parker-[1]

Kueng -1

Kueng -2

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ارزیابی عملکرد و مدل های ، کارایی و چگونگی اندازه گیری آن و معرفی مدل تحلیل پوششی داده ها
  • تحقیق ارزیابی عملکرد، معیارها ،شاخص ها ، رویکردها روشها و مدل های آن
  • تحقیق مدلها و نظریه های ارزیابی عملکرد ، استرس و انگیزش در کارکنان
  • تحقیق جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی و مدل ارزیابی عملکرد با پاداش
  • تحقیق هوش هیجانی و ارزیابی عملکرد و نظریه های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.