تحقیق ارزیابی عملکرد و مدل های آن و مزیت رقابتی و نظریه های آن و استراتژی های بازاریابی و منابع و قابلیت ها و انواع منابع

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و مدل های آن و مزیت رقابتی و نظریه های آن و استراتژی های بازاریابی و منابع و قابلیت ها و انواع منابع دارای ۱۲۶ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

بخش اول : عملکرد شرکت ها    ۶
۲-۱-۱ ) مقدمه    ۶
۲-۱-۲ ) تشریح مفهوم عملکرد    ۶
۲-۱-۳) تعریف ارزیابی عملکرد    ۷
۲-۱-۴) اهمیت ارزیابی عملکرد    ۸
۲-۱-۵) فرایند ارزیابی عملکرد    ۸
۲-۱-۶) اندازه گیری عملکرد    ۹
۲-۱-۷) طبقه بندی سنجه های اندازه گیری عملکرد    ۹
۲-۱-۸) مدل های ارزیابی عملکرد    ۱۱
۲-۱-۸-۱ ) سیستم اندازه گیری عملکرد AMBITE     ۱۱
۲-۱-۸-۲ ) فرایند الگو سازی    ۱۳
۲-۱-۸-۳)سیستم اندازه گیری عملکرد ECOGRAL    ۱۴
۲-۱-۸-۴) الگوی کارت امتیازی متوازن (BSC)    ۱۵
۲-۱-۸-۵) مدل الگو بالدریج(MB)    ۲۲
۲-۱-۹) عملکرد شرکت از دیدگاه  بازارهای عوامل    ۲۳
۲-۱-۱۰) عملکرد بازرگانی    ۲۶
۲-۱-۱۱) عملکرد بازار    ۲۹
۲-۱-۱۲ ) عملکرد مالی    ۳۰
۲-۱-۱۳) سنجش عملکرد بازرگانی    ۳۱
بخش دوم:مزیّت رقابتی    ۳۶
۲ ـ ۲ ـ ۱ ) مفهوم مزیّت رقابتی    ۳۶
۲ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۱ ) مزیّت موقعیتی در مقابل جنبشی (پویا)    ۳۷
۲ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۲ ) مزیّت متجانس در مقابل نامتجانس    ۳۷
۲ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ) مزیّت مشهود در مقابل نامشهود    ۳۸
۲ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۴) مزیّت ساده در مقابل مرکّب    ۳۹
۲ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۵) مزیّت موقّتی در مقابل پایدار    ۴۰
۲-۲-۲)  نظریه های مزیّت رقابتی    ۴۱
۲-۲-۲-۱) نظریه سازمان صنعتی (I/O) و دیدگاه پورتر    ۴۱
۲-۲-۲-۲) نظریه مبتنی بر منبع (RBV)    ۴۴
۲ ـ ۲ ـ ۳) پنج نیروی پورتر جهت تجزیه و تحلیل رقابت    ۴۷
۲ ـ ۲ ـ۴) تحلیل  زنجیره ارزش و فعالیت های سازمان    ۵۲
۲ ـ ۲ ـ ۵ ) عوامل تاثیر گذار ملی در مزیّت رقابتی جهانی    ۵۳
۲ ـ ۲ ـ ۶ ) شرایط عاملی    ۵۴
۲ ـ ۲ ـ ۷ )  شرایط تقاضای داخلی    ۵۵
۲ ـ ۲ ـ ۸ ) صنایع حمایتی و مرتبط    ۵۷
۲ ـ ۲ ـ ۹ ) ساختار و استراتژی شرکت و رقابت    ۵۷
۲ـ ۲ـ۱۰ ) الگوی جامع مدیریت استراتژیک    ۵۸
بخش سوم:استراتژی های بازاریابی    ۵۹
۲-۳-۱)  مفهوم بازاریابی    ۵۹
۲-۳-۲) تفاوت فروش با بازاریابی    ۵۹
۲-۳-۳) وظایف مدیریت بازاریابی    ۶۰
۲-۳-۵) آمیخته بازاریابی    ۶۳
۲-۳-۵-۱) چهارسی”C 4″    ۶۴
۲-۳-۵-۲) عناصر تشکیل دهنده ۴ پی    ۶۵
۲-۳-۶)  محصول    ۶۶
۲-۳-۷) تصمیم گیری درباره صفات کالا    ۷۰
۲-۳-۸) قیمت    ۷۵
۲-۳-۹) عوامل موثر هنگام تعیین قیمت    ۷۵
۲-۳-۱۰)توزیع    ۷۹
۲-۳-۱۱) تبلیغ    ۸۳
بخش چهارم:منابع و قابلیت ها    ۸۸
۲-۴-۱) تعریف و مفهوم منابع شرکت    ۸۸
۲-۴-۲) انواع منابع    ۸۸
۲-۴-۲-۱) منابع ملموس    ۸۸
۲-۴-۲-۱-۱)  منابع مالی شرکت    ۸۸
۲-۴-۲-۱-۲)  منابع فیزیکی شرکت    ۸۹
۲-۴-۲-۱-۳)   منابع تجربی شرکت    ۸۹
۲-۴-۲-۲)  منابع ناملموس    ۸۹
۲-۴-۲-۲-۱) منابع ناملموسی که دارایی هستند عبارتند از:    ۹۰
۲-۴-۲-۲-۱-۱) داراییهای مالکیت معنوی    ۹۰
۲-۴-۲-۲-۱-۲)  داراییهای سازمانی    ۹۰
داراییهای شهرت    ۹۱
۲-۴-۲-۲-۲)  منابع ناملموسی که مهارتند عبارتند از:    ۹۱
۲-۴-۲-۲-۲-۱) قابلیتها    ۹۱
۲-۴-۳) رویکرد مبتنی بر منابع    ۹۲
۲-۴-۳-۱) ویژگیهای مزیّت بخش منابع    ۹۳
۲-۴-۴)  تحقیقات انجام شده در رویکرد مبتنی بر منابع    ۹۹
۲-۴-۵) چند مدل نمونه از رویکرد مبتنی بر منابع    ۱۰۳
۲-۴-۶) تعریف قابلیت های شرکت    ۱۰۵
۲-۴-۷) انواع قابلیت های شرکت :    ۱۰۶
۲-۴-۸) نقش قابلیت های سازمانی در ایجاد مزیّت رقابتی    ۱۰۷
بخش پنجم: پیشینه تحقیق    ۱۰۹
۲-۵-۱) تحقیقات انجام شده در مورد موضوع تحقیق    ۱۰۹
فهرست منابع    ۱۱۸

منابع

ایران زاده ، سلیمان و برقی ، امیر ،(۱۳۸۸)، ” الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ” ، تهران ، انتشارات فروزش.

آرمسترانگ ، مایکل،(۱۳۸۵)،”مدیریت عملکرد و راهبردهای کلیدی و راهنمایی عملی ” ، ترجمه دکتر سعید صفری و امیر وهابیان ، تهران ، انتشارات جهاد دانشگاهی .

عفتی داریانی ، محمد علی ،(۱۳۸۶)،” مدیریت عملکرد با نگاهی به ارزیابی  عملکرد        دستگاه های اجرایی”، موسسه  توسعه و بهبود مدیریت.

سایمونز، رابرت ، ( ۱۳۸۵)، “نظام های کنترل و سنجش عملکرد برای اجرای استراتژی”، ترجمه مجتبی اسدی، گروه آریانا.

کاپلان، رابرت و نورتون، دیوید، (۱۳۸۶) ، “همسویی استراتژیک” ، ، ترجمه بابک زنده دل، تهران ، مرکز نشر دانشگاهی.

رحیمی ، اکبر،(۱۳۸۵)،” مفاهیم بهره وری و عملکرد”، ماهنامه تدبیر ، شماره ۱۵۳ .

موسویان، سید جواد ،(۱۳۸۷)، ” تاثیر سطوح مختلف  ابعاد مدیریت  کیفیت  فراگیربر عملکرد  شرکت های بیمه استان گیلان”، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.

موون ، جان سی و مینور ، میشل اس(۱۳۸۸)، “رفتار مصرف کننده”،ترجمه عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی،کتاب آیلار،تهران.

پورتر، مایکل،( ۱۳۸۴)، ” استراتژی رقابتی، تکنیک های تحلیل صنعت و رقبا”، مجیدی، جهانگیر و مهرپویا، عباس، انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا، چاپ سوم،تهران.

پورتر ، مایکل، (۱۳۸۷)، “استراتژی های رقابتی ” ترجمه جهانگیر مجیدی عباس مهرپویا ، تهران، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا.

مهری ، علی و خداداد حسینی، حمید ، (۱۳۸۴) ، ” طراحی مدل مزیّت رقابتی برای صنعت خودروی ایران”، فصل نامه علمی – پژوهشی پژوهش های مدیریت در ایران، دوره نهم ، شماره دوم ، ص ۱۸۹-۲۱۲٫

کیگان ، وارن جی ، (۱۳۸۷)، “مدیریت بازایابی جهانی” ، ترجمه عبدالحمید ابراهیمی ، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی ، چاپ سوم .

کاتلر، فیلیپ، (۱۳۹۰)، “مدیریت بازاریابی” ، اصفهان، انتشارات آموخته.

کاتلر ، فیلیپ و آرمسترانگ، گری، (۱۳۹۰) ،” اصول بازاریابی “، ترجمه بهمن فروزنده، اصفهان، انتشارات آموخته.

پورجهانی، رضا، (۱۳۸۸)، “بررسی عوامل تعیین کننده موفقیت سازمان ها بر اساس رویکرد مبتنی بر منابع”  پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.

ثنایی، مصطفی،(۱۳۹۱)،” شناسایی و الویت بندی شاخص های موثر بر استراتژی های بازاریابی با رویکرد FMCOM” ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد قزوین.

 بخش اول : عملکرد شرکت ها

۲-۱-۱ ) مقدمه

در دنیای رقابتی امروز، سازمان ها در هر محیطی که فعالیت می نمایند، دایماً نیازمند بهبود عملکرد بوده و باید تمام تلاش خود را در جهت دست یابی به تعالی عملکرد به کار گیرند، لذا اهمیت پرداختن به عملکرد سازمانی از سوی مدیران به عنوان یک وظیفه اساسی مطرح است. در رابطه با ارزیابی عملکرد مباحث زیادی مطرح می شود. نقل و قول معروفی از لرد کوپن[۱] است که بیان می کند : وقتی که شما به توانید آن چه را که درباره اش صحبت می کنید مورد سنجش قرار دهید و آن را با اعداد و ارقام بیان کنید در واقع   می توانید ادعا کنید که چیزی در مورد آن می دانید ، اما وقتی نتوانید آن را بسنجید و زمانی که نتوانید آن را با اعداد و ارقام بیان کنید دانش و آگاهی شما نسبت به آن  موضوع بسیار ناچیز و ناراضی  کننده است. یا جمله معروفی است که بیان می کند آن چه را که نتوانید اندازه گیری کنید نمی توانید کنترل کنید و آن چه را که نتوانید کنترل کنید نمی توانید مدیریت کنید و در واقع  آنچه را که نتوان مدیریت کرد نمی توان  بهبود بخشید. این جملات اهمیت ارزیابی را بیان می کند و در واقع  اندازه گیری عملکرد را زیربنایی برای انجام عملیات بهبود و توسعه بیان می کند. زمانی که مدیران از عملکرد خود اطلاعی نداشته باشند نمی توانند ظرفیت های بلااستفاده و بالقوه خود را درک کنند  و بنابراین جهت اطلاع  از ظرفیت های موجود و یا بلااستفاده بایستی عملکرد اندازه گیری و ارزیابی گردد تا از طریق آن مدیران به توانند استراتژی های مناسب و مورد نیاز سازمان را در جهت رسیدن به اهداف و چشم انداز خود تدوین و عملیاتی سازند. ابزارها و متدهای مختلفی جهت سنجش عملکرد سازمان موجود می باشد که اکثریت آن ها صرفا شاخص های مالی را جهت اندازه گیری عملکرد مد نظر قرار می گیرند.( ایران زاده ، ۱۳۸۸، ص۳)

۲-۱-۲ ) تشریح مفهوم عملکرد

در ضرورت تعریف عملکرد باید خاطر نشان  نمود که جایگاه این واژه از آنجا حائز اهمیت است. که با تعریف عملکرد می­توان آن را ارزیابی  یا مدیریت نمود. هولتون[۲] و بیتز[۳] خاطر نشان ساخته اند که عملکرد  یک ساختار چند بعدی است که ارزیابی آن ، بسته به انواع عوامل متفاوت است. آن ها هم چنین به اهمیت این موضوع  که هدف ارزیابی، نتایج عملکرد است با رفتار، اشاره می نمایند. در مورد این که “عملکرد چیست” نگرش های متفاوتی وجود دارد. می توان عملکرد را فقط سابقه نتایج حاصله تلقی کرد. از نظر فردی ، عملکرد، سابقه­ی موفقیت­های یک فرد است. کین[۴] معتقد است عملکرد چیزی است که فرد به جا می گذارد و جدای از هدف است. برناردین[۵] و همکارانش معتقدند که عملکرد باید به عنوان نتایج کار تعریف شود. نتایج قوی ترین رابطه را با اهداف استراتژیک  سازمان ، رضایت مشتری و نقش­های اقتصادی دارد. یکی از صاحب نظران  معتقد هست که عملکرد ، رفتار است و باید از نتایج متمایز شود، زیرا عوامل سیستمی می تواند نتایج را منحرف کند در صورتی که عملکرد به گونه ای  تعریف شود که هم رفتار و هم نتایج را در بر گیرد، دیدگاه جامع تری حاصل می گردد. بروم براچ[۶] معتقد است که عملکرد هم به معنای رفتار و هم به معنای نتایج است. رفتارها از افراد اجراکننده ناشی می شوند و عملکرد را از یک مفهوم انتزاعی به عمل تبدیل می کنند. رفتارها فقط ابزارهایی برای نتایج نیستند، بلکه به نوبه خود نتیجه به حساب می آیند و می توان  جدای از نتایج در مورد آن ها  قضاوت کرد. این تعریف از عملکرد ، منجر به این نتیجه گیری می شود که هنگام مدیریت عملکرد گروه ها و افراد ، هم ورودی ( رفتار) و هم خروجی ها  (نتایج) باید در نظر گرفته شوند. (آرمسترانگ، ۱۳۸۵، ص ص ۴-۳)

۲-۱-۳) تعریف ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد[۷] به فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه و نحوه دست یابی  به وضعیت مطلوب و مورد نظر اطلاق می شود. ارزیابی عملکرد ابزار ضروری برای پاسخ گویی به سوالاتی در مورد بهبود بهره وری[۸] در قالب عباراتی نظیر کارایی[۹] و اثر بخشی[۱۰] و قابلیت  پاسخگویی[۱۱] است. ارزیابی عملکرد  فرایندی است که برای ارزیابی پیشرفت به سوی دستیابی به اهداف تعیین شده مشتمل بر اطلاعاتی در مورد کارایی تبدیل شدن محصولات و خدمات ارائه شده و میزان رضایت مندی مشتریان، دستاوردها و اثر بخشی فعالیت ها در راستای  اهداف  مشخص آن ها است.

اندازه گیری عملکرد یکی از موضوعات  مهم و محوری در کنترل ، هدایت و رهبری سازمان ها است. از  آن جا که برای اندازه گیری عملکرد ، استفاده از شاخص ها یا معیارهای سنجش از اهمیت بسزایی برخوردار است. در هر سازمانی بنا بر نگرش مدیران آن ، برخی دارایی ها از اهمیت بیشتری برخوردارند در این اواخر بسیاری از افراد کارکنان را مهم ترین دارایی استراتژیک یک سازمان  معرفی کرده اند با این حال کارکنان خوب دست کم در هر سازمانی وجود دارند. اگر افراد توانمند در هرکجایی در دسترس باشند دیگر نمی توانند یک مزیّت  رقابتی  به شمار آیند. از این رو امروزه برخی از صاحب نظران شاخص های  اندازه گیری خوب را مهم ترین دارایی استراتژیک سازمان می دانند. امروزه اندازه گیری به عنوان یکی از پایه ای ترین  مبنای علوم مختلف در عرصه دستاوردهای بشری در آمده است. بی شک علم از زمانی آغاز می شود که اندازه گیری پا به میدان می گذارد. شاید به توان یکی از مؤلفه های اصلی پیشرفته بودن جوامع را همین جنبش اندازه گیری دانست. در این میان اندازه گیری عملکرد ، خود عنوان یک عنوان عمومی عملکردهای مختلف موجود در صحنه کسب و کار را شامل می شود. عملکردهایی که هم مربوط به سازمان و هم مربوط به واحدهای فرایندها، افراد ، مشتریان و یا پیمانکاران آن است.                                      ( ایران زاده ،۱۳۸۸،ص ص ۱۳-۱۲)

۲-۱-۴) اهمیت ارزیابی عملکرد

در جواب به این سؤال، نیلی[۱۲] هفت دلیل را برشمرده است (ایران زاده ، ۱۳۸۸ ، ص۷):

تغییر در طبیعت کارها و فعالیت ها.

افزایش رقابت.

لزوم ایجاد بهبودهای شخصی در سازمان.

جوایز کیفی ملی و بین المللی.

بروز تغییردر نیازمندی های برون سازمانی.

توانایی تکنولوژی اطلاعات .

تغییر در موقعیت و نقش های سازمانی.

۲-۱-۵) فرایند ارزیابی عملکرد

هر فرایندی شامل مجموعه­ای از فعالیت­ها و اقدامات با توالی و ترتیب خاص منطقی و هدفدار می باشد. در فرایند ارزیابی عملکرد نیز هر مدل و الگویی که انتخاب می شود، رعایت نظم و توالی و فعالیت های ذیل در آن ضروری می باشد. (رحیمی، ۱۳۸۵، ص ص ۴۲-۴۱)

تدوین شاخص ها ابعاد و محورهای مربوطه و تعیین واحد سنجش آن ها.

تعیین وزن شاخص ها به لحاظ اهمیت آن ها و سقف امتیازات مربوطه.

استاندارد گذاری و تعیین وضعیت  مطلوب  هر شاخص.

سنجش و اندازه گیری از طریق مقایسه عملکرد واقعی پایان دوره ی ارزیابی، با استاندارد مطلوب از قبل تعیین شده.

استخراج و تحلیل نتایج.

۲-۱-۶) اندازه گیری عملکرد

هر شاخص عملکرد از یک عدد دارای واحد اندازه گیری تشکیل شده است. عدد میزان اهمیت ( مقدار) و واحد، معنای آن عدد را به ما نشان می دهد و همواره به یک هدف متصل اند شاخص ها می توانند توسط واحدهای یک بعدی مثل ساعت متر، نانو ثانیه ، دلار، تعداد گزارشات و… نشان داده شوند. واحدهای   اندازه گیری چند بعدی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. این شاخص ها شاخص هایی هستند که به صورت نسبت دو یا چند واحد پایه بیان می شوند. واحد اندازه گیری اکثر شاخص های عملکرد جزو یکی از شش گروه  زیر قرار می گیرند.(عفتی داریانی و دیگران ، ۱۳۸۶، ص ۱۲)

اثر بخشی : میزان برآورده شدن توسط فرایند را نشان می دهد.

کارایی: میزان استفاده از منابع توسط هر یک از فرایندها برای رسیدن به اهداف نهایی را نشان    می دهد.

کیفیت: درجه­ی تطابق کالا و یا خدمت با انتظارات و نیازهای مشتری.

زمانسنج: میزان درست انجام شدن و سروقت بودن هر یک از عملیات را اندازه می گیرد. محدودیتی باید برای زمان انجام این فعالیت ها تعیین شود، این محدودیت ها بر مبنای نیاز مشتریان تعیین می شوند.

بهره وری: میزان ارزش افزوده هر فرایند را نشان می دهد که می تواند بر مبنای تقسیم بندی ارزش نیروی کار و منابع مصرف شده باشد.

امنیت: میزان سلامتی سازمان و محیط کاری کارمندان را اندازه گیری می نماید.

۲-۱-۷) طبقه بندی سنجه های اندازه گیری عملکرد

با بررسی متون می توان دریافت که شاخص ها و سنجه های ارزیابی  عملکرد می توانند دارای سر فصل های ذیل باشد. (آرمسترانگ ،۱۳۸۵،ص ص ۶۳-۶۲)

مالی- درآمد ، ارزش صاحبان سهام ، ارزش افزوده ، نرخ های بازده ، هزینه ها.

خروجی- واحدهای تولید یا پردازش شده ، ظرفیت پذیرش ، حساب های جدید.

اثر گذاری – دست یابی به یک استاندارد ( کیفیت، سطح خدمات و غیره )تغییرات رفتار ( در قبال مشتریان داخلی و خارجی).

تکمیل کار- پروژه ،سطح استقبال از خدمات ، نوآوری.

واکنش- قضاوت دیگران ، همکاران ، مشتریان داخلی و خارجی.

زمان- سرعت پاسخ گویی یا گردش کار، میزان کار عقب افتاده ، زمان بازاریابی، زمان های تحویل.

۲-۱-۸) مدل های ارزیابی عملکرد

مدل های مختلفی جهت ارزیابی عملکرد طراحی شده است که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها پرداخته می شود.

۲-۱-۸-۱ ) سیستم اندازه گیری عملکرد AMBITE [13]

 ـ هدف چهار چوب AMBITE توسعه­ی روشی است که مدیران میانی توسط آن به توانند تصمیمات استراتژیک را در شرکت خود ارزیابی کنند .این چهارچوب ابزاری را فراهم می آورد تا برنامه­ی کسب و کار شرکت (عوامل بحرانی موفقیت) به  مجموعه ای از شاخص های عملکرد ترجمه شوند.

شاخص های عملکرد مستقیما با استراتژی در ارتباط بوده و فرایندگرا هستند. چهارچوب AMBITE یک مدل کسب و کار شرکت تولیدی را در شکل فوق نشان داده است. شکل مدل سازی AMBITE برای یک سازمان تولیدی هر کدام از پنج فرایند اصلی کسب و کار ( تکمیل سفارش مشتری ، پشتیبانی فروشنده، طراحی مشترک ، مهندسی مشترک و تولید) در شکل، در داخل پنج شاخص اصلی  عملکرد( زمان ، هزینه، کیفیت، انعطاف پذیری و محیط) برنامه ریزی  می شوند. این  عمل  برای شرایط تولیدی  ساخت تا انبار[۱]  ( MTS)، مونتاژ تا سفارش[۲] (ATO)، ساخت تا سفارش[۳] (MTO)، و مهندسی تا سفارش[۴] ( ETO) انجام می­شود. این نوعی طراحی ، چهارچوب  ارزیابی عملکرد AMBITE  طراحی مذکور برای هر توپولوژی  تولید ، پنج فرایند اصلی کسب و کار در پنج شاخص اصلی عملکرد، بیست و پنج شاخص عملکرد استراتژیک[۵] (SPI) را ارائه می دهد. روش AMBITE  یک شاخص بحران  موفقیت شرکت را در نظر گرفته و آن را وارد چهار چوب AMBITE می کند. این امر شاخص های عملکرد استراتژیک مرتبط با شرکت را به دست می دهد. این شاخص های عملکرد ، سپس می توانند به شاخص هایی در سطوح پایین تر تجزیه شوند. تجزیه دقیق این شاخص ها در شرکت های مختلف  متفاوت است و در نتیجه برای هر شرکت مجموعه­ای خاص از شاخص های عملکرد به وجود می آید. از آنجایی که مجموعه شاخص ها در هر سازمان مخصوص همان زمان بوده و با سازمان های دیگر متفاوت است، امکان مقایسه بین  سازمان ها وجود ندارد.البته این تفاوت بیشتر در شاخص های سطح پایین دیده می شود. اما در سطوح بالاتر شاخص ها در سازمان های  مختلف تقریبا مشابه هستند و تا حدی امکان مقایسه وجود دارد. اگر سازمان عوامل بحرانی موفقیت[۶] خود را بشناسد، دانش شاخص های عملکرد متناسب با آن ها آسان است. در این چهارچوب ، شاخص های سطح بالا به شاخص های سطح پایین ، جزیی و کاربردی تجزیه می شوند. طی این تجزیه ، رابطه ی سلسله مراتبی بین شاخص های عملکردی تعریف می شود. این چهارچوب  فرایندی بوده و حالت عمومی دارد، در نتیجه برای هر سازمان تولید می کند ، این موضوع باعث می شود که نتوان به مقایسه میان چندین سازمان پرداخت. در واقع شاخص های سطح بالابرای سازمان ها به صورت یکسان تعریف شده اند. ولی با تجزیه این شاخص ها به شاخص های سطح پایین ، شاخص های متفاوتی در بین سازمان های مختلف به وجود می آید. بنابراین ، مقایسه در سطح بالا (مثلا با SPI با نمره بیست و پنچ) معتبر بوده ولی این مقایسه را نمی توان در سطح پایین انجام داد.  (عفتی داریانی و همکارانش ، ۱۳۸۶ ،ص ۳۴)

[۱] . Make To Stoke

[۲] . Assemble To Order

[۳] . Make to Order

[۴] . Engineer To Order

[۵] . Strategic Performance Indicator

[۶] . Critical Success Factor

[۷] . Bench Marketing

[۱] . Lord Kopen

[۲] . Reid Holton

[۳] . Elwood Bates

[۴] . Jeffry Kane

[۵] . John Bernadin

[۶] . Brun Brach

[۷] . Performance Evaluated

[۸] . Productivity Improve

[۹] . Efficiency

[۱۰] . Effectiveness

[۱۱] . Respond Ability

[۱۲] . Nily

[۱۳] .Advanced Manufacturing Business Implementation Tools For Europe

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازاریابی و بازمهندسی و مدیریت ارتباط با مشتری
  • تحقیق ارزیابی عملکرد و مدل های ، کارایی و چگونگی اندازه گیری آن و معرفی مدل تحلیل پوششی داده ها
  • تحقیق ارزیابی عملکرد، معیارها ،شاخص ها ، رویکردها روشها و مدل های آن
  • تحقیق مزیت رقابتی و رویکردهای آن، مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان (CSR) و مدل کسب و کار
  • تحقیق مدلها و نظریه های ارزیابی عملکرد ، استرس و انگیزش در کارکنان
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.