تحقیق استراتژی صنایع غذایی و صادرات و تاریخچه و نقش کلیدی صنایع غذایی و استاندارد صنایع غذایی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق استراتژی صنایع غذایی و صادرات و تاریخچه و نقش کلیدی صنایع غذایی و استاندارد صنایع غذایی دارای ۵۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

استراتژی    ۴
۱-۱ – استراتژی صنایع غذایی    ۴
۲-۱-استراتژی صادرات    ۵
۳-۱-استراتژی تعامل با جهان خارج    ۶
۴-۱-استراتژی تحولات فناوری    ۶
۵-۱-استراتژی توسعه صنعتی    ۶
۶-۱-استراتژی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی    ۷
۷-۱-استراتژی ارتقاء توان مدیریتی و سیاستگذاری    ۷
۸-۱- تاریخچه صنایع غذایی    ۷
۹-۱-  تعریف و هدف علوم و صنایع غذایی    ۸
۱۰-۱-اهمیت صنایع غذایی    ۹
۱۱-۱-جایگاه صنایع غذایی در ایران    ۹
۱۲-۱- موتور پیشرفت صنعت غذا در ایران چه زمانی به حرکت در آمد؟    ۱۲
۱۳-۱-طرح حمایت از صنایع تبدیلی غذایی    ۱۴
۱۴-۱-ارائه پیشنهادات در صنایع غذایی    ۱۷
۱۵-۱- نقش صنایع غذایی در توسعه کشاورزی    ۱۸
۱۶-۱-تاریخچه مدل سر آمدی کسب و کار   EFQM     ۱۹
۱-۱۶-۱-ارزش ها و مفاهیم بنیادی    ۲۰
۲-۱۶-۱- نتیجه دستیابی به تعالی    ۲۱
۳-۱۶-۱- مشتری مداری    ۲۱
۱۴ -۱۶-۱- رهبری و ثبات در مقاصد    ۲۲
۵-۱۶-۱- مدیریت مبتنی بر فرآیندها و واقعیت ها    ۲۳
۶-۱۶-۱- توسعه و مشارکت کارکنان    ۲۳
۷-۱۶-۱- یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر    ۲۴
۸-۱۶-۱- توسعه همکاری های تجاری    ۲۴
۹-۱۶-۱- مسؤولیت اجتماعی شرکت ها    ۲۵
۱۷-۱- اهمیت غذا، تغذیه ، صنایع غذایی    ۳۵
۱۸-۱- نقش کلیدی صنایع غذایی    ۳۶
۱۸-۱جایگاه صنایع تبدیلی تکمیلی بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی    ۳۷
۲۰-۱-استاندارد صنایع غذایی    ۴۰
۲۱-۱-آشنایی با استانداردهای ISO    ۴۰
۲۱-۱-تعریف استاندارد:    ۴۱
-انواع استانداردهای عمومی و اساسی    ۴۱
۲۳-۱-مراحل تهیه و اجرای استاندارد    ۴۳
۲۴-۱-اصول و فواید استاندارد کردن :    ۴۳
۲۵-۱-استانداردسازی در ایران از چه وضعیتی برخوردار است؟    ۴۴
۲۵-۱-استانداردهای تخصصی در صنایع غذائی    ۴۴
۲۷-۱-سسیستم های (HACCP )در صنایع غذایی    ۴۵
۲۸-۱-ضرورت به کار گیری سیستم HACCP    ۴۷

منابع :

سردبیر ماهنامه اقتصاد سبز- محمدرضا جمشیدی

یونس ژائل- شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳- دنیای اقتصاد

کانون انجمن های صنایع غذایی-

کانون انجمن های صنایع غذایی

مجله دانش و توسعه – سال هفدهم – شماره ۳۴ – اسفند ۸۹ – محمود هوشمند – محمددانش نیا

روزنامه اقتصاد – واحد مرکزی خبر – تهران – – ۷۲۴۰-۵۸۷-۶۰۵

سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ ماهنامه فناوری و توسعه صنعت بسته بندی

ایمانی،مهدی،آشنایی باعلم اقتصاد کشاورزی۱۳۸۹.

– روزنامه ایران – شماره ۵۳۷۶- ۲۲/۳/۹۴

– اجلالی،فرید، ۱۳۸۸

– مقاله دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

– مجتبی دهقانی ::: سه شنبه ۸۵/۱۰/۱۹::: ساعت ۲:۵۹ عصر

کد خبر: ۱۴۹۸۹۷ اردیبهشت ۱۳۹۲

خبرگراری فارس – اجتماعی – شهری – رفاهی  شماره ۱۳۹۱۰۵۰۷۰۰۷۱۴ مورخ ۷-۵-۹۱

کد خبر ۹۳۰۶۲۵۱۵۰۳۳- خبرگزاری دانشجویان ایران ۲۵ شهریور

روزنامه انرژی سال ۱۳۹۱

فصلنامه علمی – پژوهشی علوم و صنایع غذایی ایران

(وثوقمند۱۳۸۹ ).

( کوهن۲۰۰۲ )

کتاب سازمان تجارت جهانی – دکترمحمدتقی رضایی – انتشارات میزان

امیرحسین سیمرد-کارشناس امور بین‌الملل اتاق ایران

روزنامه تدبیر

– لسترو، تارو، «جهانی شدن با سیمای دیگر برای جهان سوم»، ترجمه عزیز کیاوند، مجله اطلاعات سیاسی اقتصادی، شماره ۲۰۸ ـ ۲۰۷، ص ۱۷۷.

– رواسانی، شاپور، «جهانی‌سازی دموکراتیک؟ جهانی‌سازی سرمایه‌داری»، مجله اطلاعات سیاسی اقتصادی، شماره ۲۰۲ ـ ۲۰۱، ص ۱۵۲.

– رواسانی، شاپور، «درونمایه اقتصادی و اجتماعی جهانی شدن و جهانی‌سازی»، مجله اطلاعات سیاسی اقتصادی، شماره ۱۹۸ ـ ۱۹۷، ص ۱۵۶.

– مینا یگانه

– ناظم، فتاح، «مدیریت خلاق ضرورتی استراتژیک در عرصه رقابت‌های جهانی»

– نصراصفهانی، محسن، «مراحل و ویژگی‌های جهانی شدن اقتصاد گذشته حال و آینده»، مجله اطلاعات سیاسی اقتصادی، شماره ۲۰۰ ـ ۱۹۹.

استراتژی

 ۱-۱ – استراتژی صنایع غذایی

سالهاست که ارتش ها واژه ی استراتژی را به معنای طرح های سرنوشت ساز برای مقابله با آن چه دشمن ممکن است انجام بدهد یا ندهد به کار می برند . امروزه این واژه کاربردهای دیگری نیز پیداکرده است و از جمله، مدیران به نحو روز افزونی از این واژه برای نشان دادن دامنه ی وسیعی از عملیات یک موسسه استفاده می کنند.

ازدیدگاه مدیریتی، استراتژی عبارت است از ارائه ی تصویری ازآن چه موسسه می خواهد با استفاده از نظام هدف ها و خط مشی های عمده ، به آن برسد. به این ترتیب در استراتژیها دقیقاً مشخص نمی شود که همه چیز موسسه چگونه می خواهد به هدفهایش دست یابد. زیرا چگونگی دست یابی به هدف ها در طرح های متعدد کلی و جزئی پشتیبانی در نظر گرفته می شود. اما استراتژی ها چارچوب هایی را برای هدایت اندیشه و عمل به دست می دهند. استراتژی ها درسطوح مختلفی طراحی می شوند. معمولا دولت ها استراتژی های کلی کشور را طراحی می کنند و واحدهای اقتصادی استراتژی های خودرا متناسب با آن پیاده کنند. [۱]

در کشور مانیز باتوجه به تدوین برنامه های بلندمدت دولت برای رشد وتوسعه ی پایدار اقتصاد، درقالب سندچشم انداز بیست ساله ، برنامه ی چهارم توسعه و … ضروری است تا بخش های مختلف اقتصادی وصنعتی کشور برنامه ها واستراتژی های خودرا متناسب باآن طراحی واجرا کنند . درهمین راستا تلاش شده است  استراتژی مهم ازاستراتژی های موردنیاز واحدهای صنایع غذایی که متنا سب با برنامه های بلندمدت دولت طراحی شده است ، ارائه شود. متغیرهای مورد بررسی شامل نقش دولت، مدیریت، مهارت نیروی کار، هزینه های تولید، واردات محصولات مشابه و سرمای هگذاری انتخاب گردید. نتایج حاصل از مدل پیشنهادی بیانگر کاهش ظرفیت تولید توسط عملکرد دولت، هزینه های تولید و واردات محصولات مشابه می باشد در حالیکه مهارت نیروی کار، سرمایه گذاری و کارایی مدیریت موجب افزایش تولید می شوند. در گام بعدی از تجزیه و تحلیل برای تعیین عوامل درونی و بیرونی این صنعت،  تعیین ضرایب اهمیت و انتخاب بهترین استراتژی استفاده شد. بر اساس نتیجه حاصل از مرحله فوق، استراتژ یهای ۱٫ تعامل نظام مند با دستگاههای قانون گذار در زمینه صادرات، سرمایه گذاری و رفع موانع تولید ۲٫ سرمایه گذاری در راستای نوسازی    دستگا هها و  ماشین آلات صنایع غذایی  ۳٫ توسعه و تنوع بخشی بازارهای هدف صادراتی و ایجاد برندهای صادراتی برای محصولات بعنوان اصلیترین استراتژی های این صنعت مشخص شده است.

۲-۱-استراتژی صادرات

استراتژی صادرات به ارسال کالاها به مکان‌ها یا کشورها ی دیگر برای فروش یا معاوضه‌است. در اقتصاد، یک کالای صادره یا هر کالای خوب از یک کشور تا کشور دیگر در یک شیوه مشروع، به طور نمونه برای استفاده در صنعت جا به جاشده‌است.

۳-۱-استراتژی تعامل با جهان خارج

تعامل و پیوند تجاری صنایع غذایی ایران با اقتصاد و صنعت جهانی به منظور دستیابی به رشد بالا و پایدار ، با توجه به نیاز کشور به ثبات اقتصادی و سیاسی، توسعه ی سرمایه های فیزیکی و انسانی، ارتقاء فناوری، افزایش بهره وری، پویایی و تنوع ساختار تولید، افزایش رقابت پذیری و جایگیری در حوزه های برتر تولیدات صنعتی و تجارت در نظام نوین تقسیم کار بین المللی در فرایند توسعه ی اقتصادی صنعتی درآینده ازطریق جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به منظور ارتقاء فناوری، بهبود بهره وری و تجهیز منابع مالی درصنایع غذایی،توسعه همکاری های منطقه ای و جهانی وبه کارگیری قواعد نوین تجاری وآمادگی برای عضویت در سازمان تجارت جهانی (WTO) است.

۴-۱-استراتژی تحولات فناوری

ارتقاء نوآوری و ابداعات و دستیابی به فناوری روز و سرمایه گذاری در امور تحقیق و توسعه و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی بسیارمهم است. هم چنین تدوین و اجرای سیاست های توسعه ی تکنولوژی درصنایع غذایی به منظور استفاده از اثرات سرریز سرمایه گذاری مستقیم خارجی در انتقال فناوری، با توجه به افزایش قابلیت های داخلی و ظرفیت جذب فناوری کشور به ویژه توسعه ی مهارت های کافی در جذب، تطبیق، و بروز رسانی فناوری نیز از سایر اهداف این استراتژی است.

جهت گیری کلی تحقیق و توسعه در حوزه ی فناوری های متوسط، معطوف به انتقال فناوری (و نه خلق آن) و تلاش برای ایجاد تغییرات در محصول، متناسب با بازارهای صادراتی، در حوزه ی فناوری های پیشرفته، معطوف به چگونگی کاربرد در حوزه های برخوردار از مزیت طبیعی و در فناوری های معطوف به منابع طبیعی انجام تحقیق و توسعه تا مرحله ی به دست آوردن قدرت طراحی است.

۵-۱-استراتژی توسعه صنعتی

جهت گیری توسعه ی بخشهای مختلف صنایع غذایی بر اساس مزیت های رقابتی و فرصت جهانی و   توسعه ی توانمندی بخش خصوصی ازطریق شناسایی حوزه های مختلف صنایع غذایی کشور در ابعاد مختلف تولید، سرمایه گذاری و تقاضای داخلی از یک سو و مشخصه های صنعت جهانی و فرصت ها و تهدیدهای قابل پیش بینی در جهان صنعتی و منطقه پیرامونی از سوی دیگر، و تنظیم خط مشی های داخلی واحدهای تولیدی جهت تحقق رقابت پذیری و نیز جزو اهداف توسعه صنعتی است.

حرکت تدریجی به سمت توسعه ارتباطات از نوع پیشین (خرید کالاها و خدمات توسط شرکت های خارجی از بنگاه های داخلی) به منظور افزایش تولید و اشتغال، نشر دانش و مهارت ، ارتقاء کارایی تولید و ظرفیت های فنی و مدیریتی و افزایش صادرات و نیز توسعه ی تشکیلات خوشه های صنعتی از طریق ارتباط بین شرکت های فراملیتی با بنگاه های کوچک و متوسط صنایع غذایی داخل کشور از سایر هدف هاست.

۶-۱-استراتژی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی

جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در فرایند توسعه صنعتی با هدف تحقق اثرات سرریز مثبت آن در رابطه با انتقال دانش و فناوری، بهبود ظرفیت های فنی و مدیریتی، دستیابی به بازارهای صادراتی، ورود به نظام تولید بین المللی، و ترغیب شرکت های خارجی جهت ارتقاء ارتباطات پیشین بسیار مهم است.

۷-۱-استراتژی ارتقاء توان مدیریتی و سیاستگذاری

فراهم ساختن زیرساخت ها و الزامات برای ایجاد و تقویت پویایی رشد و توسعه ی صنعتی و طرح و توسعه و پیاده سازی چارچوب مدیریتی فرآیند توسعه ی صنعتی،نگرش یکپارچه به صنعت و تجارت (تولید وفروش )درحوزه مدیریتی وسیاست گذاری از عمده ترین اهداف استراتژی است.

گسترش حوزه ی تعریف فعالیت صنعت از محدوده ی سنتی ساخت و تولید به تمام حوزه های کسب و کار به طور کلی، شامل صنایع ساخت و تولید، صنایع خدماتی، فناوری نوین و خدمات تجاری، صنعتی و علمی، وجود آرمان و چشم انداز بلندمدت در توسعه ی صنعتی، تعریف مأموریت و نقش هر کدام از بخش های تصمیم گیری در راستای آرمان و چشم انداز بلندمدت توسعه ی صنعتی، توجه به کارایی و اثربخشی سازمانی نظام تصمیم گیری و تعریف و سنجش معیارهای عملکرد برای واحدهای درگیر نیز بسیار مهم است.

هم چنین وجود متدلوژی سیاستگذاری صنعتی، شامل چارچوب شناخته شده ای از سیاست های صنعتی، چگونگی تدوین آنها و شیوه ی مشارکت واحد صنعتی مورد نظر، چارچوب نهادی نظام تصمیم گیری صنعتی کشوردر طراحی و توسعه ی سیاست ها و توجه به پژوهش و تحقیق، گردآوری داده ها و ایجاد دانش های مورد نیاز برای ساختن گزینه های تصمیم سازی مدیریتی و سناریوهای سیاست توسعه ی صنعتی و تجزیه و تحلیل آنها در زمره ی سایر اهداف است.

۸-۱- تاریخچه صنایع غذایی

گروه علوم و صنایع غذائی در سال ۱۳۴۲ در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران به عنوان اولین گروه آموزشی تخصصی در رشته صنایع غذائی در کشور تأسیس شد. نخستین دوره ریاست گروه صنایع غذایی را آقای مهندس ابراهیم ریاحی عهده دار شدند. اولین جلسه شورای آموزشی و پژوهشی گروه صنایع غذائی در تاریخ ۱۲/۱۰/۱۳۴۲ با حضور اعضاء هیئت علمی گروه آقایان مهندس ابراهیم ریاحی، مهندس جعفر شریف، مهندس محمود ریاحی و دکتر ناصر ملامد تشکیل شد. در همین سال آقای مهندس ابراهیم ریاحی به عنوان ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران معرفی شد و ایشان آقای مهندس جعفر شریف را به عنوان دومین مدیر گروه علوم و صنایع غذایی منصوب نمودند. اولین برنامه توسعه آموزشی و پژوهشی گروه در پنجمین جلسه شورای گروه در تاریخ ۸/۱۲/۱۳۴۲ که ناظر بر پیش بینی ۱۸ نفر کادر هیئت علمی و چهار رشته تحصیلی ذیل بود مورد تصویب قرار گرفت.

۱- رشته مواد غذائی: شامل نانوایی، میکروبیولوژی صنعتی و کشاورزی، کنسروسازی، خشکبار، سردخانه، بسته بندی و بازاریابی

۲- لبنیات سازی: شامل صنایع شیر و فرآورده های شیر و مارگارین سازی

۳- مواد استخراجی: شامل قندسازی، تهیه سیلو برای دامداری، چای، توتون، الیاف نباتی

۴- صنایع تخمیری: شامل تقطیر و الکل کشی، سرکه سازی و تهیه مایه ها

جهت تدریس علمی و عملی دروسی مانند کنسرو سازی و خشکبار از کارشناسان یونسکو استفاده گردید. در سال ۱۳۴۶ پایلوت لبنیات و نیز انستیتو قند در گروه صنایع غذائی تأسیس گردید.

مجموعه علوم و صنایع کشاورزی که با عنوان مهندسی کشاورزی توسط داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی انتخاب می شود، به علوم و صنایعی اطلاق می شود که طی آن مواد خام غذایی گیاهی و حیوانی، تولید، برداشت و فرآوری شده، برای مصرف آماده می گردد. رشد بی رویه جمعیت همراه با کاهش منابع غذایی، اهمیت به کارگیری روشهای علمی موثر برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی، بهبود کیفیت و کاهش ضایعات این محصولات را آشکار می سازد و دست یابی به این اهداف در قالب رشته های مهندسی کشاورزی ممکن و میسر است.

۹-۱-  تعریف و هدف علوم و صنایع غذایی

این رشته در گذشته با نام مهندسی کشاورزی – صنایع فرآورده های کشاورزی در دانشگاههای کشور ارائه شده و از سال ۱۳۷۱ به طور رسمی به علوم و صنایع غذایی تغییر نام داده است. کلیه عملیاتی که پس از صید و برداشت محصولات زراعی و باغی و یا ذبح دام انجام شده و مواد خام را به ماده غذایی آماده مصرف تبدیل می کند، شامل روشهای نگه داری، فرآوری، بسته بندی و… زیر مجموعه این گرایش می باشند.

هدف از این رشته، تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در زمینه هایی چون اجرای عملیات تبدیل مواد غذایی، نگه داری محصولات کشاورزی، کنترل کیفیت، کمک به طراحی و بهینه سازی خطوط تولید در کارخانه های مورد نظر فعالیت کرده، هدایت، نظارت و مسوولیت فنی واحدهای تولید فرآورده های مختلف غذایی را بعهده گیرند.

 ۱۰-۱-اهمیت صنایع غذایی

نیاز روز افزون جامعه به غذا و رشد بی رویه جمعیت و کاهش منابع غذایی، یکی از مهمترین مسائلی است که توجه دولتمردان، اندیشمندان و محققان را به خود معطوف داشته است. در این راستا، لزوم استفاده بهینه از منابع غذایی موجود و به کارگیری روشهای مطلوب نگه داری و جلوگیری از ضایعات بی رویه محصولات کشاورزی، تأمین منابع جدید غذایی، بسته بندی مناسب به منظور حفظ و بهبود کیفیت محصولات و …، از جمله مواردی است که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست. [۲]

علاوه بر این، رشد و توسعه جوامع و پیشرفت علوم و صنعت، سبب پیدایش عادات و سبک های نوین غذایی شده، به گونه ای که نیاز به تنوع محصولات و پیدایش فرآورده های جدید غذایی و کمک غذایی به شکل روز افزونی احساس می گردد. بدین سبب رابطه مستقیم رشته صنایع غذایی با سلامت مردم و توجه خاص دولت و مردم به کمیت و کیفیت غذایی جامعه و ایجاد کارخانجات جدید صنایع غذایی و …، همگی دلایل بارزی هستند که اهمیت این رشته تحصیلی را نشان می دهند.

  ۱۱-۱-جایگاه صنایع غذایی در ایران

صنایعی چون تولید مواد غذایی ونوشیدنی، مثل تولید مواد شیمیایی مصرفی خانوارها جزو حوزه صنعتی صنایع تولید محصولات مصرفی کم دوام قرار می گیرند. شایان ذکر است در کشور مابنگاههای کوچک ومتوسط سهم قابل توجهی رادر ایجاد ارزش افزوده کالاهای این گروه صنایع دارا می باشد.[۳]

از سوی دیگر تفکیک رشته فعالیتهای کم دوام برحسب نوع مالکیت بیانگر این واقعیت است که بخش خصوصی به طور تاریخی عمدتا”در این حوزه از صنایع فعالیت کرده و وزن وجایگاه قابل توجهی را برای خود ایجاد نموده است.با توجه به سطح درآمد سرانه کشور،بخش قابل توجه تقاضای خانوارها متمرکز در این گروه از صنایع است .ساختار موجود تولید نیز در این حوزه ،رقابتی تراز حوزه های دیگر بوده و درجه انحصار وتمرکز کمتراست در مجموع در کشور ما در شرایطی که از یک سو سیاست های عمومی ومحیطی ناظر به بخش صنعت ، به طور تاریخی درون گرا بوده ودر نتیجه این بخش از عدم کارایی های متعدد ناشی از این جهت گیری آسیب دیده واز سوی دیگر در ساختار دولتی وانحصاری ،امکان رشد فعالیتها وانگیزه هایی که می توانسته موجب بهبود کیفیت کالاها وارتقاء تکنولوژی گردد فراهم نشده است.تولیدکنندگان در فعالیتهای صنعتی محصولات کم دوام با بهره گیری از فضای رقابتی داخلی وتقاضای خانوارهای ایرانی ودخالت کمتر دولت در این حوزه ها عملکرد نسبتا ” خوبی از خود نشان داده اند.

[۲] Htp//irangolara.com/index.php?newsid=601

[۳] TASMIMNEWS AYGENCY -721338

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق صادرات ، بازاریابی بین المللی ، انتخاب بازارهای بین المللی جهت صادرات و وضعیت اقتصادی صنعت سنگ های ساختمانی در جهان
  • تحقیق صادرات ، بازاریابی بین المللی ، انتخاب بازارهای بین المللی جهت صادرات و وضعیت اقتصادی صنعت سنگ های ساختمانی در جهان
  • تحقیق معرفی مدلهای حمایت از صادرات و ویژگی های اقتصادی و سازمانهای بین المللی مدل ها
  • تحقیق عوامل موثر بر صادرات محصولات کشاورزی
  • تحقیق صادرات و اهمیت آن و ابعاد عملکرد صادراتی و معیارهای اندازه گیری آن و ابزارها و مشوق های صادراتی دولت
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.