تحقیق انواع نابرابری های آموزشی و کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات و یادگیری الکترونیکی و رویکردهای نظری در باب فناوری و فرصت های آموزش

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق انواع نابرابری های آموزشی و کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات و یادگیری الکترونیکی و رویکردهای نظری در باب فناوری و فرصت های آموزش  دارای ۸۰ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۶
۲-۱-مروری بر مبانی نظری    ۶
۲-۱-۱-انواع نابرابری های آموزشی    ۶
۲-۱-۱-۱- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت طبقاتی    ۷
۲-۱-۱-۲- نابرابری آموزشی مبتنی بر تفاوت جنسی    ۹
۲-۱-۱-۳- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت فرهنگی    ۱۲
۲-۱-۱-۴-نابرابری های مبتنی بر تفاوت قومی    ۱۳
۲-۱-۲-نابرابری فرصت های آموزشی و زمینه های خانوادگی    ۱۴
۲-۱-۳-برابری فرصت های آموزشی    ۱۶
۲-۱-۳-۱- فناوری اطلاعات و برابری فرصت های آموزشی    ۱۷
۲-۱-۳-۲- نابرابری فرصت های آموزشی و شکاف دیجیتالی    ۱۸
۲-۱-۳-۳-شکاف دیجیتالی و فرصت ها و تهدیدهای آموزشی    ۲۲
۲-۱-۳-۳-۱-فرصت ها    ۲۲
۲-۱-۳-۳-۲-تهدیدها    ۲۳
۲-۱-۴-کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات    ۲۶
۲-۱-۴-۱-آموزش از راه دور    ۲۷
۲-۱-۴-۱-۱-تاریخ مختصر آموزش از راه دور    ۲۸
۲-۱-۴-۱-۲-اصول آموزش از راه دور    ۲۹
۲-۱-۴-۱-۳-مزایای آموزش از راه دور    ۳۰
۲-۱-۴-۱-۴-رسانههای نوین و نقش آنان در آموزش از راه دور    ۳۱
۲-۱-۵-آموزش و یادگیری الکترونیکی    ۴۰
۲-۱-۵-۱-مزایای آموزش الکترونیکی    ۴۱
۲-۱-۵-۲-محدودیتهای آموزش الکترونیکی    ۴۴
۲-۱-۶-یادگیری الکترونیکی    ۴۴
۲-۱-۶-۱-خصوصیات یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات    ۴۵
۲-۱-۶-۲-انواع یادگیری الکترونیکی    ۴۵
۲-۱-۶-۳-مزایای یادگیری الکترونیکی    ۴۶
۲-۱-۷-چندرسانهای آموزشی    ۴۷
۲-۱-۷-۱-مزایای چندرسانهای در آموزش    ۴۸
۲-۱-۸-نظریه ها    ۴۹
۲-۱-۸-۱-نظریه ی کارکردگرایی    ۴۹
۲-۱-۸-۲-نظریه تضاد    ۵۱
۲-۱-۸-۳-شواهد تجربی    ۵۲
۲-۱-۸-۴-نظریه های انتقادی ملهم از مارکسیسم    ۵۴
۲-۱-۸-۵-رویکرد سازنده گرایی و نقش آن در تحول محیط های یادگیری    ۵۵
۲-۱-۸-۵-۱-مبانی سازنده گرایی    ۵۸
۲-۱-۸-۵-۲-مفروضات سازنده گرایی    ۵۸
۲-۱-۸-۵-۳-سازنده گرایی و طراحی آموزشی    ۵۹
۲-۱-۸-۵-۴-نقش زبان در یادگیری دانش    ۵۹
۲-۱-۸-۵-۵-سازنده گرایی اجتماعی    ۶۰
۲-۱-۹-۶-نظریه های برابری فرصت های آموزشی و فناوری اطلاعات    ۶۴
۲-۱-۹-۶-۱-گاتمن    ۶۴
۲-۱-۹-۶-۲-سایر آرای نظری    ۶۵
۲-۲-پیشینه تحقیق    ۶۶
۲-۲-۱-تحقیقات داخل کشور    ۶۶
۲-۲-۲-تحقیقات خارج از کشور    ۷۰
۲-۲-۳-تحلیل و جمع بندی تحقیقات    ۷۲
فهرست منابع    ۷۵

منابع

دهقان، حسین (۱۳۸۶). فرصت ها و تهدیدها برای آموزش و پرورش در مواجهه با نابرابری فضایی در فن آوری اطلاعات و ارتباطات، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره ۹۱، صص ۱۶۴-۱۲۵٫

دهقان، حسین (۱۳۸۳). انواع نابرابری های آموزشی، فصلنامه آموزش علوم اجتماعی، دوره۸، شماره۱، صص ۴۹-۴۲٫

اردهائی، علی؛ حیدرآبادی، ابوالقاسم و نیر رستمی (۱۳۹۱). زمینه های خانوادگی نابرابری فرصتهای آموزشی، مطالعه موردی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهر، جامعه شناسی مطالعات جوانان، شماره ۱، دروه ۱، صص ۱۴۷-۱۲۵٫

شیخی، علی اکبر (۱۳۸۱). تبیین و ارزیابی دیگاه سازنده گرایی، تازه های علوم شناختی، سال۴، شماره ۳، صص ۷۴-۶۵٫

ضرغام، نصرت ا… (۱۳۷۱). آموزش از راه دور در جهان، مجموعه مقالات تخصصی آموزش از راه دور، تهران : انتشارات پیام نور.

گریسون، دی آر و اندرسون تری (۱۳۸۴). یادگیری الکترونیکی در قرن ۲۱، ترجمه اسماعیل زارعی و سعید صفایی، تهران : علوم و فنون.

گیدنز، آنتونی(۱۳۷۴). جامعه شناسی، ترجمه منجهر صبوری، تهران، نشر نی.

فراهانی، ابوالفضل (۱۳۸۰). مقایسه عملکرد دانشجویان نظام حضوری و غیرحضوری و ارائه الگوی برنامه ریزی تربیت بدنی از راه دور، رساله دکتری، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس.

سیاری، حبیب ا…، لطفی پور، پیمان و اسماعیل کاظم پور (۱۳۹۱). تاثیر آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه عدالت آموزشی، روانشناسی تربیتی، شماره ۲۳، سال۸، صص ۲۶-۱٫

بابادی عکاشه، زهرا، شریف، سید مصطفی و عبدالرسول جمشیدیان (۱۳۸۷). تامین و گسترش برابری فرصتها و عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان اصفهان، فصلنامه رفاه اجتماعی، سال دهم، شماره ۳۷، صص ۲۸۷-۳۰۶٫

جوادی، محمدجعفر(۱۳۷۸). نابرابر یهای آموزشی و ابعاد جامعه شناختی آن، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، شماره ۳، صص ۳۱-۱۴٫

جمشیدی، محمدحسین (۱۳۷۹). رابطه حکومت مدنی و عدالت در فلسفه سیاسی اسلام، مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، شماره ۶۹، صص ۱۱۵-۹۵٫

حسینی مقدم، سیدامیر؛ صوفی، رضا و جلیل ثابتی مقدم (۱۳۸۱). اهمیت و نقش آموزش از راه دور، توسعه تحقیقات صنایع دفاع.

دلوز، ژاک (۱۳۸۰). آموزش برای قرن بیستم و یکم، ترجمه سید فرهاد افتخارزاده، تهران: انتشارات عابد.

مقدمه

این مقاله به بررسی آراء و مبانی نظری موجود در زمینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی است می پردازد. در بخش اول مهم ترین رویکردهای نظری در باب فناوری و فرصت های آموزش بیان شد. در بخش دوم نیز، نگاهی به سابقه علمی و مروری بر تحقیقات صورت گرفته در داخل و خارج از کشور انداخته شده و ضمن بیان مهم ترین نتایج استخراج شده از این تحقیقات در نهایت به تحلیل و نتیجه گیری کلی از آنها پرداخته شده است.

۲-۱-مروری بر مبانی نظری

محققان معتقدند برای بررسی برابری فرصت های آموزشی ابتدا باید نابرابری های آموزشی را مورد کنکاش قرار داد. نابرابری های آموزشی و عدالت آموزشی ، مفاهیمی هستند که همانند دو روی یک سکه ، واقعیتی به نام میزان دسترسی دانش آموزان و لازم التعلیمان طبقات ، جنسیت ها ، نژادها ، فرهنگ ها و مناطق متفاوت را به تحصیل ، تعریف می کنند . به عبارت دیگر ، افزایش هر روی سکه ، موجب کاهش روی دیگر آن خواهد شد . با این وصف ، چنانچه جامعه ای بخواهد در جهت بسط عدالت آموزشی حرکت کند ، ناگزیر است نابرابری فرصت های آموزشی را کاهش دهد . این ضرورت ، به عنوان یک حرکت اصلاحی ، همواره مورد توجه صاحب نظران و دست اندرکاران آموزشی کشورهای گوناگون بوده است . چرا که نابرابری فرصت های آموزشی ، از یک سو می تواند موجب ایجاد زیان های درون سیستمی ، مانند افزایش افت تحصیلی شود و از سوی دیگر ، نظام اجتماعی را دچار بحران کند (دهقان، ۱۳۸۳: ۴۲).

۲-۱-۱-انواع نابرابری های آموزشی

آموزش در شکل جدید به عنوان یک فرایند فراکار کردی ، از یک سود تاثیر غیرقابل انکاری برجامعه پذیری افراد دارد و از سوی دیگر ، یکی از ابزارهای مهم توزیع امکانات و فرصت های محسوب می شود و نهایتاً تحرک اجتماعی را مسدود یا تسهیل می سازد . کیفیت آموزش و عملکرد تحصیلی ، طی یک فرایند زنجیره ای، از انواع نابرابری اجتماعی متاثر می شود و با توسل به تحرک اجتماعی ، بر کاهش یا افزایش و یا بازتولید نابرابری موثر است .

در دسته بندی و تشخیص انواع نابرابری های آموزشی ، با انواع گوناگون نابرابری ها مواجه خواهیم شد . گو این که تفکیک انواع نابرابری های آموزشی ، بیش تر مبتنی بر تبیین مفهومی است و در عمل ، بسیاری از این نابرابری ها ، حوزه های متداخل زیادی با هم دارند ، اما برای توضیح دقیق آن ها و تبیین عوامل موثر بر افزایش یا کاهش آن ها ، گریزی از دسته بندی های متداول نیز وجود ندارد . در هر حال به نظر می رسد ، در جامعه ی ما مهمترین انواع نابرابری های آموزشی عبارت اند از نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت های :

الف : طبقاتی

ب : جنسیتی

ج : فرهنگی

د : قومی (همان: ۴۳).

۲-۱-۱-۱- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت طبقاتی

فارغ از دیدگاه های نظری متنوع و گاه پیچیده طبقه ی اجتماعی که عمدتا ٌ در محدوده ی دیدگاه های مارکسی و وبری جمع بندی می شوند ، و همچنین مباحث مربوط به قشربندی اجتماعی که سایه ی مکتب ساخت گرایی کارکردی در آن مشهود است ، طبقه ی اجتماعی در مباحث نابرابری آموزشی ، بیش تر در چارچوب پایگاه طبقاتی یا پایگاه اقتصادی – اجتماعی مفهوم سازی شده است .

واژه ی پایگاه ، در جامعه شناسی با معانی متفاوتی به کار رفته است . برخی همانند رالف لینتن ، آن را موقعیتی در ساخت اجتماعی تعریف کرده و خصلت ساختی آن را بیش تر مدنظر قرار داده اند و کم تر به صورت فردی به آن پرداخته اند . در حالی که بعضی دیگر ، همانند هارولد گارفینکل ، در آثار خود پایگاه را بیش تر نسبی و روابطی تعیرف کرده اند ، به گونه ای که حتی یک مخاطب گذرا نیز می تواند در سرنوشت فردی که مدعی احراز پایگاه معینی است ، تاثیر بگذارد و رتبه ی پایگاهی وی را تغییر دهد (کاپر[۱]، ۱۹۸۵به نقل از دهقان، ۱۳۸۳: ۴۴).

به نظر می رسد که تعاریف عمدتاً ساختی بیش تر مورد توجه بوده و فضای نابرابری طبقاتی را بیشتر توضیح می دهد . بر همین اساس می توان گفت ، پایگاه موقعیتی است که هر فرد در ساخت سلسله مراتب برخورداری در یک جامعه و در زمان معین ، اشغال می کند و در آن ، بخشی از منابع ارزشمند را داراست . عمده ترین منابع ارزشمند را در ثروت ، مهارت ، منزلت و کنترل نیروی کار می توان یافت . این منابع در رتبه های پایگاهی متفاوت ، به صورت های گوناگون و حجم های متفاوت تقسیم شده اند که در مجموع نشان دهنده ی طبقه ی اجتماعی فرد نیز خواهند بود .

بنابراین ، جامعه شناسان برای سنجش عینی طبقه ی اجتماعی پایگاه اقتصادی اجتماعی ، افراد را از نظر درآمد و دارایی ، منزلت شغلی و تحصیلات مورد بررسی قرار می دهند . گو این که طبقه ی اجتماعی در برخی از مفهوم سازی ها ، فراتر از این مولفه ها دیده می شود . به نوعی که مجموعه ی فراگیری از رفتار ها ، انتظارات و دیدگاه ها را نیز در بر می گیرد (اسلاوین[۲]، ۱۹۹۴: ۱۱۵-۱۱۶).

ادبیات موضوع حکایت از آن دارد که رابطه ی بین نابرابری اقتصادی – اجتماعی با آموزش و پرورش رسمی، بیش تر نوعی سابقه و دیرینه ی تجربی دارد . بدین معنی که عمده کارهای انجام شده و مباحث منتشر شده ، بر پژوهش های وسیع میدانی و تجربی ناظر است که ارتباط بین نابرابری های طبقاتی و آموزش و پرورش را مورد مطالعه قرار داده اند . هالسی این روند پژوهشی را تحت نام تجربی گرایی روش شناختی دسته بندی می کند و در ذیل آن ، به کارهای کلمن ، دانکن و بلاو و همچنین جنکس به عنوان کارهای برجسته ، اشاره دارد (کارابل و هالسی[۳]،۱۹۹۷: ۱۶) . اما در کنار این حجم کارهای تجربی که خود مولد برخی از دیدگاه ها بوده اند، حوزه های نظری نیز ، کاملاً  از این موضوع غافل نبوده اند.

 ۲-۱-۱-۲- نابرابری آموزشی مبتنی بر تفاوت جنسی

نابرابری مبتنی بر جنسیت ، خود چهره دیگری از انواع نابرابری های اجتماعی است که خصوصا ٌ در دهه ی اخیر ، توجه زیادی را به خود جلب کرده است . از همین زوایه ی ، جامعه شناسان همواره بین واژه های جنس[۴] و جنسیت[۵] تفاوت قائل هستند تا نشان دهند ، نابرابری و ستم حاصل از اختلاف بین زن و مرد ناشی از نقش اجتماعی آن هاست و نه به واسطه ی تفاوت های صرفا زیست شناختی بین آن ها ، جنسیت مبتنی بر ساختاری اجتماعی است که همراه تفاوت های جنسی رخ نماید . با این توصیف باید دقت کرد ، این جامعه است که سرنوشت (نقش اجتماعی ) زنان و مردان را رقم می زند ، نه تفاوت های زیست شناختی آن ها . پرواضح است ، این دیدگاه تفاوت های بیولوژیکی را انکار نمی کند ، بلکه مدعی است ، تفاوت های زیست شناختی ، به تنهایی قادر به توضیح نابرابری های موجود بین دو جنس نیستند .

آن اوکلی (۱۹۷۲) با ارائه دلایلی اظهار می کند ، چنانچه نابرابری های بین دو جنس را طبیعی بدانیم و آن را ناشی از تفاوت های بیولوژیکی بین آن ها فرض کنیم ، ره به خطا برده ایم . گواه اصلی ادعای وی ، تنوع تقسیم مشاغلی مبتنی بر جنسیت ، در جوامع متفاوت است . وی با استناد به شواهد تجربی گردآوری شده توسط جرح پیتر مورداک (۱۹۴۹) خاطر نشان می سازد ، در برخی از جوامع مانند مناطقی از قاره ی آفریقا ، اصولاً هیچ گونه تقسیم کاری براساس تفاوت جنسی افراد مشاهده نمی شود نمونه های بسیاری از مشاغل وجود دارند که طبق نظریه های بیولوژیکی ، با طبیعت زنانه متناسب نیستند ، مشاغلی چون آشپزی که در آن جا به صورت مشارکتی انجام می گیرند (دهقان، ۱۳۸۳: ۴۶).

مباحث اوکلی به نوعی مبانی جامعه شناسی جنسیت محسوب می شود . او در توضیح خود از نابرابری ، مستقیماً بر روند جامعه پذیری تمرکز می کند و بیان می دارد که طی فرآیند مذکور (جریان رشد و پرورش افراد و پذیرش افراد و پذیرش ارزش ها و الگوهای رفتاری ) ، چگونگی رفتار والدین با فرزندان دختر و پسر متفاوت است و در نتیجه ، کودکان با چنین ذهنیتی رشد می یابند ؛ ذهنیتی که مرد یا زن بودن را برای آن ها متمایز می کند . بدین ترتیب ملاحظه می شود ، هویت ها در خلال جامعه پذیری شکل می گیرند که خود اساس نابرابری های بعدی را پایه گذاری می کند و در مراحل بعدی جامعه پذیری تداوم می یابد . چنین نظریاتی در ایجاد دیدگاه های مرتبط با جنسیت ، خانواده و نیز آموزش و پرورش و رسانه های جمعی را در کنار یکدیگر مدنظر قرا می دهند . جامعه پذیری نخستین که کودکان آن را طی می کنند ، فرآیندی است که به طور عمده در خانواده هدایت می شود . بنابراین ، تاکید بسیاری بر بنیان خانواده قرار دارد ؛ جایگاهی که مساله جنسیت مذکر و مونث بودن آن مطرح شده است و نقش ها و ویژگی های رفتاری مرتبط با آن ، به عنوان بنیان تشریح و ایجاد نابرابری جنسیتی در نظر گرفته می شود (همان).

به طور کلی ، مردان افرادی فعال ، پرشور و پرخاشگر انگاشته می شوند و زنان موجوداتی بی تفاوت و ملایم بنابراین ، آموزش ها و تعلیمات به گونه ای صورت می گیرند که پسرها افرادی جسور و محکم پرورش یابند و دختر ها لطیف و ملایم . این نگرش ، با اشتغال مردان در مشاغلی که توانایی و قابلیت رهبری می طلبد و نیز اموری که از حقوق و مزایای بالاتری برخوردارند ، تقویت می شود . برخی محققان نحوه ی بسط مرحله ی جامعه پذیری را به موسسات و نهادهایی غیر از خانواده بررسی کرده اند . برای مثال ، رسانه های گروهی نمونه ای از این گونه موسسات هستند که نگرش ها و عقایدی بر پایه ی جنسیت افراد ارائه می دهند . تاچمن (۱۹۷۸) در مطالعات خود دریافت ، زنان کم تر از مردان و غالبا در نقش هایی دست پائین و کلیشه ای و براساس جاذبه های جنسی و یا در قالب مادر یا همسر ، در آگهی های تبلیغاتی شرکت دارند .

مطالعات صورت گرفته درباره ی آموزش و پرورش ، برخوردهای دوگانه و تبعیض بین دختران و پسران را براساس عقاید قالبی درباره ی جنسیت افراد مورد توجه قرار می دهند . برای مثال ، استن ورشا (۱۹۸۳) در پژوهش خود بین کلاس های سطح الف دریافت که معلمان زن و مرد براساس انتظارات جنسی عمل می کنند . بدین ترتیب که به دانش آموزان پسر ، توجه بیش تری مبذول می دارند . موضوع مذکور در کنار این حقیقت که دختران توانایی ها و قابلیت های خود را برابر پسران دست کم و نادیده می انگارد ، نشانگر تاثیر وسیع جامعه پذیری و تداوم الگوهای تبعیض آمیز جامعه پذیری در آموزش و پرورش است (کربی[۶]، ۱۹۹۹: ۱۲۳-۱۲۵).

کاتیلیس ضمن اشاره به مطالعات افرادی چون هرزوگ (۱۹۸۱) و الکساندی (۱۹۷۸) که تاثیر جنسیت بر انتظارات والدین و دوستان را مورد پژوهش قرار داده اند ، می افزاید : تفاوت جنسی در ابتدا به نفع دختران است ، اما بعدا  برعکس می شود . دختران در دوران مدرسه معمولا ٌ نمرات بالاتری از پسران می گیرند . اما در تست های استاندارد موفقیت ، پسران در برخی درس ها نسبت به دختران ، نمرات بالاتری کسب می کنند ؛ برای مثال ، در درس های ریاضی و علوم . اما دختران در خواندن و نوشتن نمرات بالاتری دارند . بیش تر دختران از دبیرستان فارق التحصیل می شوند ، اما تقریبا تعداد برابری از زنان و مردان به تحصیلات بعد از دوره ی متوسطه را می یابند . در این جا مردان از زنان پیشی می یگرند و به سطوح تحصیلی بالاتری دست می یابند (کاتیلیس[۷]، ۱۹۸۷: ۷۲).

در پروژه ای تحقیقاتی که پروژه طبقاتی اسکس نام گرفته است ، یافته ها حکایت از آن دارند که زنان شانس کم تری برای ورود به مشاغل بالای بخش خدمات دارند . گسترش طبقه ی متوسطه ، برای مردان فرصت های تحرک اجتماعی به وجود می آورد ، در حالی که فرزندان دختر این طبقه ، بر خلاف پسران ، بیش تر در معرض تحرک نزولی هستند . چرا که عمدتا زنان جذب مشاغلی می شوند که جنبه ی فیزیکی و یدی دارند . در این صورت ، به آنان بیش تر کارهایی واگذار می شود که یا به مهارت پائین نیاز دارد یا هیچ گونه مهارتی نیاز ندارد . در مقابل ، به مردان کارهایی واگذار می شود که به مهارت زیادی نیاز دارد (همان).

والس و ابوت در خصوص فرصت های کلی تحرک اجتماعی برای زنان و مردان ، به نکات زیر اشاره می کنند : تحرک اجتماعی درازمدت ، طبقه بالا و یا پایین مشغول کار هستند . زنان در هر طبقه اجتماعی که باشند، بیش از مردان در معرض ورود به مشاغل طبقه پائین هستند . دلیل این امر ،  تفکیک بازار کار است . یعنی نوع مشاغلی که زنان در آن جذب می شوند و فرصت هایی که برای ارتقا در اختیار آنان است ، با فرصت هایی که در اختیار مردان است ، تفاوت دارد . حتی اگر آنان پیشینه ی اجتماعی یکسانی داشته باشند ، باز هم وجود این تفاوت و بازار کار ، به ایجاد نابرابری ناشی از جنسیت کمک خواهد کرد (والس و ابوت، ۱۹۹۷: ۶۵ به نقل از دهقان، ۱۳۸۳: ۴۷).

[۱]  Kuper

[۲] Slavin

[۳] Karabel & Halsey

[۴]sex

[۵]grender

[۶] Kirby

[۷] Katsillis

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان
  • تحقیق کاربرد فناوری اطلاعات در سیاست و مزایای پیاده سازی انتخابات الکترونیک
  • تحقیق فناوری اطلاعات و تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان
  • تحقیق پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت
  • تحقیق فناوری اطلاعات و مدل های ارزیابی موفقیت فناوری اطلاعات
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.