تحقیق اهمیت آموزش زبان خارجی وآموزش زبان عربی به کودکان پیش از دبستان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق اهمیت آموزش زبان خارجی وآموزش زبان عربی  به کودکان پیش از دبستان دارای ۳۰ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱٫مقدمه    ۴
۲٫ اهمیت آموزش زبان خارجی در پیش از دبستان    ۴
۳٫آموزش زبان عربی  به کوکان پیش از دبستان از منظر آیات و روایات    ۸
۱٫۳ سن آموزش در کودکان:    ۱۶
۲٫۳سن آموزش نماز:    ۱۶
۳٫۳سن آموزش قرآن:    ۱۶
۴٫۳نتیجه :    ۱۷
۵٫۳خصوصیات مربی قرآن کودکان    ۱۹
۶٫۳ویژگی های ظاهری مربی قرآن    ۱۹
۸٫۳نتیجه گیری :    ۲۰
. منابع و مآخذ    ۲۳

.منابع

عزیزی،عباس(۱۳۹۱):جامع آیات و احادیث موضوعی نماز،جلد ۱ و ۲،قم، انتشارات نبوغ.

دیلمی،حسن(۱۳۸۹):هزار و یک نکته دربارهء نماز،تهران،ستاد اقامهء نماز.

راشدی،حسن(۱۳۸۹):نمازشناسی،جلد دوم،تهران،ستاد اقامهء نماز.

فاستر کوهن،سوزان .(۱۳۸۹). درآمدی بر رشد زبان کودک.ترجمه ی فرزاد میراحمدی ؛ تهران.انتشارات رشد .

ارونسون، الیور.(۱۳۹۲). روانشناسی اجتماعی، ترجمه حسین شکرکن،انتشارات رشد

استاینبرگ،دنی . ۱۳۹۳،روانشناسی زبان . ترجمه ی ارسلان گلفان . تهران . انتشارات سمت .

ابن حنبل، مسند

جمشیدی،نرگس(۱۳۸۹):نقش والدین و مربیان در گرایش دینی کودکان و نوجوانان،مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز(ص ص ۸۴- ۶۷)،تهران،ستاد اقامهء نماز .

السون،متیو ؛ هرگنهان،بی آر . ۱۳۹۲ . نظریه های یادگیری . ترجمه ی علی اکبر سیف . تهران . انتشارات سمت

قائمی،علی(۱۳۹۰):پرورش مذهبی و اخلاقی کودکان،تهران،انشارات‏ امیری.

قرآن کریم،ترجمهء ناصر مکارم شیرازی.

کرمیان زیارانی،خدابخش(۱۳۹۱):کلام برتر،سخنان حضرت علی(ع)،تهران، ستاد اقامهء نماز.

کلینی، محمدبن یعقوب . اصول کافی

مارشال،کاترین ؛ راس من،گرچن ب. (۱۳۹۱). روش تحقیق کیفی . ترجمه ی علی پارساییان ؛ سیدمحمد اعرابی . تهران. دفتر پژوهشهای فرهنگی .

مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، دار الاحیاء التراث العربی، چاپ سوم

محمدی ری شهری، ۱۳۸۹، میزان الحکمه، ترجمه حمیدرضا شیخی، نشر دارالحدیث، قم، چاپ سوم.

باهنر،ناصر(۱۳۹۳):آموزش مفاهیم دینی همگام با روان‏شناسی رشد،تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلغات اسلامی.

۱٫مقدمه

مطالعاتی وجود دارد که بر نظرات و انتظارات والدین ، کارشناسان و متخصصان تربیتی از آموزش و پرورش پیش از دبستان در سراسر جهان (آکپال،۲۰۰۰ ؛ اینارسودوتیر،۲۰۱۰ ؛ لالومی-ویدالی،۲۰۰۶ ؛ پتری و هالووی،۲۰۰۶ ؛ ویکارت،۲۰۰۰) و نیز ترکیه (آکتاز آماز،۲۰۰۲ ؛ کیلدان،۲۰۱۲ ؛ اوزن،۲۰۰۸ ؛ سوینک،۲۰۰۶ ؛ سیفولاهوگولاری،۲۰۱۲ ؛ توکوچ،۲۰۰۷) تمرکز داشته اند .

زندگی در عصر دیجیتال و جامعه ی دانش محور و دهکده ی جهانی باعث شده تا  آموزش زبان انگلیسی تقریباً نقش عمده ای را در هر جنبه از زندگی مدرن ، بخصوص  آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت) ایفا کند (بانک جهانی ، ۲۰۰۳ ؛ سازمان ملل ، ۲۰۰۵ ؛ سازمان توسعه و مشارکت های اقتصادی ،۲۰۰۶ ؛ کوزما ، ۲۰۰۸ ؛ توکی و پانگه ، ۲۰۱۲) .

بسیاری از کشورها به اهمیت و لزوم آموزش زبان خارجی در آموزش و پرورش پیش از دبستان آگاهی یافته اند . بنابراین ، سیاست های متناسب آموزشی وضع و از لحاظ سخت افزاری ، نرم افزاری و دسترسی به مربیان خبره و آموزش دیده سرمایه گذاری کرده اند (هپ ، ۲۰۰۴ ؛ وزارت آموزش و پرورش ، فنلاند ، ۲۰۰۴ ؛ وزارت آموزش و پرورش ،سنگاپور ،۲۰۰۶ ؛ پاپاناستازیو و آنجلی ، ۲۰۰۸ ؛ لی ،۲۰۰۸) .  برخی محققان معتقدند که ” امروزه به سختی می توان کشوری را پیدا کرد که درگیر آموزش زبان انگلیسی به سیستم آموزش پیش از دبستان اش نباشد ” (تسی دوریدو و ریزاس ؛ ۲۰۰۴) .

مزایای بالقوه ی آموزش زبان انگلیسی در برنامه های آموزشی در تمام سطوح از پیش از دبستان گرفته تا تحصیلات تکمیلی بخوبی مستند شده است (سازمان ملل ، ۲۰۰۵ ؛ پانگه ، ۲۰۰۵ ؛ توکی ، ۲۰۰۹ ؛ اسکمید ، ۲۰۰۹ ؛ وایز ، ۲۰۱۱ ؛ توکی و پانگه ، ۲۰۱۲) .

۲٫ اهمیت آموزش زبان خارجی در پیش از دبستان

نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که ” اهمیت آموزش زبان انگلیسی در پیش از دبستان به سرعت رو به افزایش است ” (بِکِر و راویتز ، ۲۰۰۱) .

همزمان با سرعت فزاینده ی بازار فنآوری ، بطور ویژه بازار متوجه پیش از دبستان شده است ، دسترسی و استفاده از فنآوری برای کودکان بطور وسیع در حال گسترش است و هر روز متوجه سنین پائین تر می شود (سیراج-بلچفورد و وایت برید ، ۲۰۰۳) . کودکان کوچکتر در عصر جدیدی در حال بزرگ شدن هستند ، که در آن دامنه ی وسیعی از فنآوری ها در خانه و پیش از دبستان در حال بهره برداری می باشد . محققان بیان می کنند ” کودکان خردسال در جهانی با ساختار رسانه ای زندگی می کنند و تجربیاتشان از زبان خارجی متفاوت از نسل های قبلی است ” (وارتلا ، ۲۰۰۵) .

در یونان ، دولت از اوایل دهه ی ۱۹۹۰ راهبردی ملی برای یکپارچه سازی آموزش زبان انگلیسی در دوره ی پیش از دبستان درون آموزش و پرورش وضع کرد (تسی دوریدو و ریزاس ،۲۰۰۴) .

در سطح دانشگاهی ، پژوهش های جدید (لیو،۲۰۰۷ ؛ ژئو،۲۰۰۷) نشان می دهد که اکثر کودکستان های چین در آموزش زبان انگلیسی پیشرفت های زیادی داشته اند .

نقش مربیان در آموزش زبان انگلیسی در برنامه های پیش از دبستان در تمام مطالعات بررسی شده ملموس است . نظرات و عقاید مربیان در پیش از دبستان ها ، همانطور که بیان شد بصورت جهانی ، از اهمیت حیاتی در بهره برداری از پتانسیل های آموزشی در سطح پیش از دبستان برخوردار است (ویولاتو،۱۹۸۹ ؛ زرنیاک و لومپه،۱۹۹۶ ؛ تسی دوریدو و ریزاس،۲۰۰۴) .

درجه شایستگی مربی  و آموزش مؤثر  وی تأثیر مثبتی بر یکپارچه سازی موفقیت آمیز آموزش زبان خارجی در کلاس درس دارد (آشتون و وب،۱۹۸۶ ؛ نیکولوپولو و جیالاماس ، ۲۰۰۹ ؛ جیالاماس و نیکولوپولو،۲۰۱۰) .

مطالعات در یونان مرجعی از نظرات (” نظرات-اهداف ” در برخی مطالعات ذکر شده اند) و عقائد مربیان درباره ی آموزش زبان انگلیسی در سطح پیش از دبستان بوجود آورد . آنها دریافتند که مربیان پیش از دبستان عموماً عقائد مثبتی درباره ی آموزش زبان انگلیسی  در آموزش و پرورش پیش از دبستان دارند (تسی دوریدو و ریزاس، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ ؛ جیالاماس،۲۰۰۸ ؛ پانگه،۲۰۰۸) .

نظرات و عقائد مربیان به شدت تحت تأثیر مجموعه ای از عوامل است مثلاً سنوات خدمت ، دانش و تجربه ی تدریس ،  اعتماد به توانائی خود ، آموزش ضمن خدمت (تسی دوریدو و ریزاس ، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ ؛ جیالاماس،۲۰۰۸) .

جیالاماس (۲۰۰۸) اشاره می کند که برنامه های آموزشی برای مربیان پیش از دبستان باید بسیار جلوتر از سیستمی شدن و توصیف جهت گیرانه محور انجام گیرد .

معرفی آموزش زبان خارجی در مؤسسات پیش از دبستان به ریشه های منطقی و عقلانی این قضیه مربوط می شود . آنهایی که از رشد استقبال می کنند ادعا می کنند که آغاز آموزش زبان خارجی هر چه زودتر باشد ، فراگیر را قادر می سازد تا به کارآیی بالاتری در زبان خارجی رسیده و آگاهی خود از زبان مادریش را نیز ارتقا دهد ( ترجیحاً قبل از هفت سالگی ) . مخالفان در مقابل معتقدند که تغییر در سیاست دولت ها دراین زمینه باعث آسیب رسیدن به یادگیری و تسلط بر زبان مادری کودک و در کل مهارت های شناختی او می شود (سلبی ، ۲۰۰۶ ؛ دمیرکان ،۲۰۰۶ ) . بحث اصلی ما در این پژوهش ، ضرورت آموزش زبان ، بهترین سن برای آغاز آموزش زبان و روش تدریس مناسب برای آموزش زبان خارجی از دیدگاه متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان است .

کودکان ، والدین ، مربیان ، کارشناسان و متخصصان تربیتی ، عوامل اصلی در تغییر سیاست های آموزشی پیرامون آموزش زبان خارجی هستند ، درست مانند تغییر در سایر سیاست های آموزشی ، نظرات این عوامل بسیار مهم است . پژوهش های جدید ، نظرات مربیان را به عنوان پیاده سازان سیاست های آموزشی بیان کرده اند . به همان میزان ، نظرات مدرسان مراکز تربیت مربی به عنوان متخصصان تربیتی که مربیان پیش از دبستان را آموزش می دهند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است .

در مطالعه ای که بر روی ۲۰ مربی زبان انگلیسی ، ۳۴ مربی پیش از دبستان و ۲۷۴ خانواده در ناحیه ی سیهان انجام شد ، آدانا و کوکوک (۲۰۰۶) دریافتند که اکثر اعضای نمونه ی پژوهش علاقمند به آموزش زبان خارجی در مقطع پیش از دبستان بودند . مربیان زبان انگلیسی معتقد بودند که آموزش زبان خارجی برای رشد زبان خارجی کودکان سودمند و ضروری است . آنها گفتند که برای تدریس از آهنگ ، بازی ، هنر ، و نمایش به عنوان تکنیک های اصلی تدریس بهره می برند و گزارش دادند که کودکان روحیه ی مثبتی برای یادگیری زبان انگلیسی از خود نشان داده و تلاش می کنند از زبان در خارج از کلاس نیز استفاده کنند . اکثر مربیان انگلیسی گزارش دادند که کودکان زبان مادری خودشان (ترکی) را با زبان انگلیسی قاطی نمی کنند . مربیان پیش از دبستان نیز بیانات مشابهی را برای آموزش زبان خارجی در پیش از دبستان عنوان کردند . ۸۵ درصد مربیان گستره ای از دلائل را بیان کردند ، از عامل سن گرفته تا فرآیند اتحادیه اروپا . اکثراً اعتقاد بر این بود که آموزش زبان خارجی رشد زبانی ، ادراکی ، شناختی ، اجتماعی و عاطفی کودکان را توسعه می دهد . بیشترین پشتیبانی از آموزش زبان خارجی در پیش از دبستان از جانب خانواده ها (۹۳%) بود که آموزش زبان خارجی در پیش از دبستان را ضروری می دانستند .

در مطالعه ای دیگر که آیتار و اُگرتیر (۲۰۰۸) در منطقه ی کانکایای آنکارا انجام دادند ، نتایج مشابهی با نمونه ی بزرگتر بدست آمد . از ۳۵۰ نفری که مصاحبه شدند ، ۹۴% گفتند که آموزش زبان خارجی بر رشد شناختی و زبانی کودکان پیش از دبستان اثر مثبت دارد . هرچند که ۶۶% تصدیق کردند که آموزش زبان خارجی عامل مهمی برای انتخاب یک مؤسسه ی پیش از دبستان برایشان نیست .  ۳۳% والدین گزارش دادند که زبان خارجی باید با تمام فعالیت های کودکان آمیخته شود . بطور مشابه ، اکثر قریب به اتفاق مربیان معتقد بودند که آموزش زبان خارجی در پیش از دبستان ضروری است زیرا کودکان در سنین پائین بهتر یاد می گیرند و در سال های بعد در مدرسه راحت تر خواهند بود . ۵۷% مربیان معتقد بودند که سن مناسب برای آموزش زبان خارجی ۶-۵ سالگی است و بقیه سن ۴-۳ سالگی را مناسب می دانستند (۳۵%) .کودکان مجهز به یادگیری چندین زبان هستند و یادگیری زبان دوم به رشد ذهنی آنها کمک می کند (اُگرتیر،۲۰۰۹) .

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق آشنایی باآموزش وپرورش پیش دبستان و نقش مهدکودک درشکل گیری شخصیت کودک
  • تحقیق ادراک و مهارت های ادراکی – حرکتی و نظریه های ادراکی – حرکتی و آزمون های دیداری – حرکتی و نقش اسباب بازی بر کودکان پیش دبستانی
  • تحقیق نگاهی به آموزش و پرورش پیش دبستانی و مدل های برنامه درسی در دوره پیش از دبستان و نگاهی به رویکرد رجیوامیلیا
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.