تحقیق بازنمایی رسانه ای جرم،‌چهارچوب مفهومی ، ویژگی ها و پیامد ها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بازنمایی رسانه ای جرم،‌چهارچوب مفهومی ، ویژگی ها و پیامد ها دارای ۵۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
فصل اول :  چهارچوب مفهومی،ویژگی های رسانه ای شدن جرم    ۶
گفتار اول: سیر تحول رسانه :    ۸
گفتار سوم:رسانه ای شدن جرم:    ۱۱
گفتار چهارم : ارزش خبری:    ۱۲
گفتار پنجم :ترس از جرم:    ۱۳
گفتار ششم: افکار عمومی:    ۱۳
گفتار هفتم: عوام گرایی کیفری :    ۱۵
مبحث دوم: ویژگی های بازنمایی رسانه ای جرم    ۱۷
گفتار نخست: گزینشی بودن اخبار جنایی    ۱۷
بند اول : میزان خطر    ۱۸
بند دوم : آسیب پذیری بزه دیده    ۱۹
بند سوم : محیط جغرافیایی    ۲۰
بند چهارم : قابلیت پیش بینی    ۲۱
بند پنجم : وجود فیلم یا تصویر از صحنه وقوع جرم    ۲۲
گفتار دوم: تحلیل محتوی بازنمایی رسانه ای جرم    ۲۲
بند اول : بزرگنمایی جرائم خشونت آمیز    ۲۳
بند دوم : توصیفی بودن گزارشات    ۲۴
بند سوم : رویکرد های انتقادی    ۲۶
۱- انتقاد از نهاد های دولتی    ۲۷
۲- انتقاد از بی تفاوتی افراد نسبت به نقض هنجار ها    ۲۹
فصل دوم: پیامدهای بازنمایی رسانه ای جرم    ۳۰
مبحث نخست :‌ افزایش ترس از جرم    ۳۱
گفتار اول: افزایش ترس از جرم ناشی از بازنمایی رسانه ای جرم    ۳۱
بند اول : عنوان سازی پدیده های مجرمانه    ۳۲
بند دوم :  وسیع نشان دادن دامنه وقوع جرم    ۳۳
بند سوم :  گفتمان شبیه سازی    ۳۴
مبحث دوم : افزایش نرخ جرایم    ۳۴
گفتار اول: آموزش شیوه های ارتکاب جرم    ۳۴
گفتار دوم :  قبح شکنی    ۳۵
مبحث سوم : ترویج سطحی نگری در جامعه    ۳۶
گفتار اول : محدودیت زمانی    ۳۶
گفتار دوم :‌ فقدان تخصص    ۳۷
مبحث چهارم :  سیاسی شدن بازنمایی رسانه ای جرم    ۳۸
مبحث پنجم : عوام گرایی کیفری    ۴۱
فهرست منابع    ۴۵
کتب فارسی    ۴۵
کتب عربی    ۴۶
کتب لاتین    ۴۶
مقالات فارسی    ۴۶
مقالات لاتین    ۴۸
پایان نامه و جزوه های درسی    ۴۸
سایت های اینترنتی    ۴۸

منابع

-قرآن کریم

-نهج البلاغه

– ویلیامز ، کویین ، درک تئوری رسانه، ترجمه رحیم قاسمیان، نشر ساقی،چاپ اول ۱۳۸۶

– جی پیکارد ، رابرت ، اقتصاد رسانه ها، ترجمه داوود حیدری، نشر مطالعات و توسعه رسانه ها،چاپ سوم، ۱۳۸۷

– لون ، ون ،تکنولوژی رسانه ای از منظر انتقادی، ترجمه احمد علیقلیان ،انتشارات همشهری چاپ اول،۸۸

– معتمد نژاد ، کاظم ، وسایل ارتباط جمعی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،۱۳۷۱

– دادگران  ، سید محمود ، مبانی ارتباطات جمعی ، انتشارات یروزه، چاپ دوازدهم،۱۳۸۸

– دانش ، تاج زمان ، مجرم کیست؟ جرم شناسی چیست؟، انتشارات موسسه کیهان، چاپ چهارم،۱۳۷۲

– مسعودی ، امیر ، خلاصه نویسی برای رسانه ها، انتشارات خجسته، چاپ اول ،۱۳۸۵

– میر سعیدی ، علی و اسماعیلی ، حامد ،مخاطب شناسی و افکار سنجی در رسانه های جمعی،انتشارات آن، زمستان ۱۳۸۱

– ناجی زواره ، مرتضی، دادرسی بیطرفانه در امور کیفری ، انتشارات شهر دانش ، ۱۳۸۹

– نجفی توانا ، علی ، بزهکاری و بزهدیدگی اطفال، انتشارات راه تربیت، چاپ اول،۱۳۸۲

– نوربها ، رضا ،زمینه ی حقوق جزای عمومی انتشارات گنج دانش،چاپ هفدهم ، ۱۳۸۵ ،ص ۴۰

– وایت ، راب، هینس ، فیونا، درآمدی برجرم و جرم شناسی ، ترجمه میرروح الله صدیق، انتشارات دادگستر، چاپ اول، بهار ۱۳۸۲

– کمالی اردکانی ، علی اکبر، بررسی تطبیقی چند رویداد سیاسی اجتماعی،  مجموعه مقالات همایش رسانه ها و ثبات سیاسی اجتماعی جمهوری اسلامی ایران ، انتشارات پژوهشکده مطالعلت راهبردی ، چاپ اول ، ۱۳۸۱

– کیا ،علی اصغر و سعیدی، رحمان ، مبانی ارتباط، تبلیغ و اقناع،موسسه انتشاراتی روزنامه ایران،چاپ اول ،۱۳۸۳

– استریت ، جان، رسانه های فراگیر، سیاست و دموکراسی ،ترجمه حبیب الله فقیهی نژاد، موسسه انتشاراتی روزنامه ایران،۱۳۸۴،

– ایله ای، احمد، جامعه شناسی تبلیغات، نشر جاجرمی ، چاپ اول ، ۱۳۸۹

– بکاریا ، سزار ،رساله جرائم و مجازات ها ،ترجمه محمد علی اردبیلی ، انتشارات میزان ، ۱۳۸۶

– دلماس مارتی ، می ری ، نظام های بزرگ سیاست جنائی،جلد دو ، ترجمه علی حسین نجفی ابرند آبادی-انتشارات میزان،۱۳۸۱

– دهقان ، علیرضا ،بررسی تاثیر رسانه ها بر افکار عمومی ، کاربرد یک الگوی جامعه شناختی، نامه ی علوم اجتماعی، بهار و تابستان ۱۳۷۸

– رایت،  مارتین ، مارشال ، تونی و دیگران ، مجموعه مقالات عدالت ترمیمی ، ترجمه : امیر سماواتی پیروز  انتشارات خلیلیان ، چاپ اول ، بهار ،۱۳۸۴

– سون ویندال،بنوسیگناتیزا،جین اولسون،کاربرد نظریه ها در ارتباطات،ترجمه دکتر علیرضا دهقان،انتشارات جامعه شناسان،۱۳۸۷،

– شاملو احمدی ، محمد حسین،دادسرا و تحقیقات مقدماتی ، نشر دادیار ، چاپ دوم ، ۱۳۸۳

مقدمه

رسانه های خبری از بدو پیدایش همواره این ادعا را داشته اند که بیشترین اهمیت را برای علاقه مخاطبان خود در نظر دارند . به همین جهت اخبار و برنامه های جاری رسانه ها دارای تنوع زیادی است و سعی می کنند تا تمام نیازهای افراد جامعه را برآورده کنند . در همین راستا برنامه های خبری در دستور کار رسانه ها قرار گرفته است تا مردم را از آنچه در جامعه اتفاق می افتد با خبر کنند. رخدادهای مربوط به پدیده های مجرمانه از جمله مهمترین وقایعی هستند که در جامعه اتفاق می افتد . اخبار جنایی به دلیل اینکه همزمان علاوه بر نقش خبر رسانی رسانه با توجه به جذابیت ذاتی پدیده های مجرمانه موجب جذب مخاطب بیشتر برای مدیران رسانه ها می شود نسبت به سایر وقایع دارای اهمیت ویژه ای برای رسانه ها می باشد.

آنچه قابل توجه است خصوصیت های بازنمایی رسانه ای رخدادها در رسانه های خبری است. اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهند تنها مواد اولیه خبرنگاران برای تهیه ی گزارش های خبری است . در واقع هنر خبرنگاری در این است که از داده های اولیه بتواند محصول نهایی با کیفیت تری تهیه کند. این محصول نهایی همان است که به عنوان گزارش خبری در رسانه ها بازتاب داده می شود. در این میان و در فرآیند تبدیل داده های اولیه به گزارش های خبری عوامل متعددی بر شکل گیری محصول نهایی تاثیر گذار است . از جمله مهمتریت این عوامل جذابیت داشتن واقعه و نیز همسو بودن آن با ایدئولوژی حاکم بر رسانه است . این عوامل موجب می شوند از میان تعداد زیادی از رخدادهای روزانه فقط وقایعی که دارای این شرایط هستند انتخاب گشته و در دستور کار رسانه ها قرار گیرند .

وقایع مجرمانه نیز از این اصل مستثنا نیستند . انتخاب اخبار جنایی بر اساس این معیار ها موجب شده که روند بازنمایی اخبار جنایی کاملا گزینشی بوده و فقط رخدادهایی که دارای ارزش خبری بالایی هستند برای بازنمایی انتخاب شوند.خبر نگاران به جذابیت ذاتی پدیده های مجرمانه کفایت نکرده و با استفاده از روش هایی مانند انتخاب صفت های دلهره آور برای پرونده های خشونت آمیز بر میزان ارزش خبری آن می افزایند. عناوینی مانند (( خفاش شب )) ، ((عقرب سیاه)) ، ((شیاطین باغ وحشت)) ، ((شیاطین باغ متروکه )) و ((خفاش جنایتکار)) در همین راستا در دهه های اخیز مورد استفاده ی خبرنگاران قرار گرفته است.

محدودیت های رسانه ها فقط منحصر به انتخاب وقایع مجرمانه نیست بلکه در جریان بازنمایی این وقایع نیز رعایت برخی نکات موجب تفاوت بیشتر رخداد اولیه با محصول نهایی می گردند. توجه به سطح اطلاعات مخاطبین و زمان اندک آنان برای مطالعه ی اخبار از اساسی ترین محدودیت های رسانه ها در بازنمایی وقایع مجرمانه می باشد . بر همین اساس است که ساده نویسی و روان نویسی در جهت فهم بیشتر مخاطب ، در تدوین گزارش ها مورد توجه خبرنگاران قرار می گیرد. مهمترین مانع در روند بازتاب پدیده های مجرمانه پیچیدگی های فنی و علمی این امور است که بازتاب آن با متنی ساده و عوام پسندانه نه تنها کاری مشکل بلکه گاهی اوقات نیز غیر ممکن است. از طرفی نیز فهم محتوای علمی گزارش ها زمان زیادی را برای مطالعه نیاز دارد که با فرصت اندک مخاطبان در پرداختن به رسانه ها سازگار نیست. در نتیجه محتوای اخبار جنایی دارای دو ویژگی برجسته ی خلاصه بودن و سادگی بیش از اندازه است. با وجود ایراداتی که بر بازنمایی رسانه ای جرایم در رسانه ها مطرح است ، مهمترین منبع دریافت اطلاعات مربوط به پدیده های مجرمانه در میان مردم رسانه ها هستند. این فرآیند موجب شکل گیری افکار عمومی در خصوص جرم و مجازات منطبق با الگوهای ارایه شده در رسانه ها می گردد .

انتخاب صفت های دلهره آور و ترسناک در اخبار موجب می شود که مردم جامعه متهم را به دید موجود غیر انسانی بنگرند و شدیدترین واکنش ها را علیه آن تقاضا کنند. رسانه های خبری نیز در راستای نزدیکتر نشان دادن خود به مردم این دیدگاه ها را به عنوان افکار عمومی بازتاب داده و مسئولان عدالت کیفری را در اتخاذ تدابیر همسو با این خواسته ها تحت فشار قرار می دهند. اهمیت سیاسی پیدا کردن افکار عمومی موجب شده تا مقامات عدالت کیفری از این تمایلات پیروی کرده و سیاست هایی را در پیش بگیرند که با انتظارات مردم همخوانی بیشتری دارد و رضایت بیشتری را از عملکرد آن ها در بین مردم موجب می گردد. خصیصه ی بارز این اقدامات تبعیت از خواسته ها و تمایلات مردم ، تاکید بر واکنش های سخت گیرانه و مقطعی ، و پاسخ دادن به احساسات عمومی است و همین دلیل نیز به آن عوامگرایی کیفری گفته می شود. مقامات عدالت کیفری بسته به اینکه در چه مرحله از سیاست جنایی باشند میزان متفاوتی عوامگرایی را از خود نشان می دهند.

در این بخش ابتدا در فصل اول به بیان چهار چوب مفهومی و ویژگی های بازنمایی رسانه ای جرم پرداخته می شود تا معانی اصطلاحات تخصصی و نیز دامنه ی تحقیق به وضوح روشن گردد و عواملی که موثر در شکل گیری نهایی اخبار بررسی شود و در فصل دوم مهمترین پیامد های بازنمایی رسانه ای جرم و تاثیر پذیری دستگاه عدالت کیفری از آن توضیح داده می شود.

فصل اول :  چهارچوب مفهومی،ویژگی های رسانه ای شدن جرم

در این تحقیق با توجه به استفاده از مباحث علوم جامعه شناسی اصطلاحاتی مورد استفاده قرار گرفته است که با توجه به بار معنای تخصصی آن ها برای درک بهتر ناگزیر از بیان مفاهیم و چهارچوب آن هستیم. بازنمایی در معنای اصطلاحی از مفهوم لغوی و رایج خود تفکیک شده و تنها بازتاب واقعیت نیست بلکه فرایندی است که اخبار رسانه ای در آن تولید می شود. در این فرآیند عوامل متعددی در شکل گیری محصول نهایی موثر هستند و به آن چهره ای متفاوت از رخداد اولیه می دهند.

بازنمایی رسانه ای جرم پیامد های زیادی در جامعه دارد . از جمله این پیامدها احساس ناامنی در جامعه است که پیرو وقوع جرم به وجود می آید و بر این فرض مبتنی است که در افراد جامعه با مشاهده ی بزه دیده شدن یکی از افراد جامعه این ترس و هراس به وجود می آید که شاید قربانی بعدی آن جرم آنان باشند . این احساس ناامنی ترس از جرم نامیده می شود و منجر به شکل گیری نوعی توافق عمومی و مشترک بین مردم در خصوص جرم ارتکابی می شود که توسط بازنمایی رسانه ای جرم سامان داده می شود. این توافق عمومی همان افکار عمومی در خصوص جرایم رسانه ای شده است . افکار عمومی به شدت تحت تاثیر بازنمایی رسانه ای قرار دارد و رسانه ها نیز با برجسته و با اهمیت نشان دادن آن موجب می شوند که مقامات عدالت کیفری نیز نسبت به آن واکنش نشان داده و با آن هماهنگ گردند. این هماهنگی در غالب اتخاذ تدابیر همسو با افکار عمومی و عوام پسندانه نمود پیدا می کند که به آن عوامگرایی کیفری گفته می شود .

بازتاب اخبار جنایی در رسانه ها تحت تاثیر عوامل متعدد خصوصیاتی متمایز از سایر اخبار پیدا کرده است. این ویژگی ها در جهت انطباق و همسو شدن رسانه ها با تحولات جامعه است . رسانه ها به منظور رقابت با سایر رسانه ها در جذب مخاطب تلاش می کنند اخبار و وقایعی را بازتاب دهند که دارای ارزش خبری بالایی بوده و برای مخاطبان خود جذابیت داشته باشد تا آن ها را از انتخاب رسانه ی خود ترغیب کنند به این منظور حتی خبرنگاران در گزارش های خود به جذابیت ذاتی وقایع انتخاب شده اکتفا نکرده و با استفاده از روش های مختلف سعی در افزایش جذابیت و ارزش خبری گزارش های خود دارند . ظرفیت و توانایی رسانه ها نیز در بازنمایی وقایع محدود است و فقط بخشی از این وقایع را می توانند بازتاب دهند.این امر موجب شده که رخدادهای خاصی به صورت گزینشی انتخاب شوند و بازتاب رسانه ای جرایم از واقعیت های جامعه فاصله بگیرد .

محتوای اخبار رسانه ای جرایم نیز متمایز از سایر اخبار است . جرایم جنسی و جرایم خشونت آمیز به به دلیل درجه بالای خطر و ارزش خبری در اولویت رسانه ها قرار می گیرند که نتیجه این امر اختصاص سهم بیشتری به این جرایم در رسانه ها نسبت به میزان آمار واقعی این جرایم در جامعه است. بزرگنمایی جرایم خشونت آمیز در رسانه ها اولین نتیجه توجه به جرایم خشونت امیز است . در این فصل تلاش بر این است که چهارچوب مفهومی و دقیق اصطلاحات تحقیق تشریح گردد و سپس معیارهای گزینش اخبار جنایی و محتوای این اخبار مورد بررسی قرار گیرد.

مبحث نخست : چهارچوب مفهومی :

یکی از اصطلاحات پر کاربرد تحقیق ، رسانه است. رسانه ها در ابتدا دارای کارکرد ساده ی انتقال پیام و عموما به شیوه ی بازتاب اخبار بودند. رسانه ها با مرور زمان و در بطن جامعه و همسو با تحولات جامعه متحول شدند. محتوای این رسانه ها به سمت تنوع و در پیش گرفتن کارکرد های آموزشی ، علمی ، سرگرمی دگرگون شد . از طرفی رسانه ها با استفاده از تکنولوژی جدید امکانات بهتری را با فرصت کمتر در اختیار مخاطبان خود قرار می دادند. در تحقیق حاضر رسانه طیف وسیعی از وسایل ارتباطی مانند روزنامه ، مجله ، کتاب ها ، رادیو ، تلویزیون ، اینترنت را شامل می شود.

رسانه های خبری اخبار مربوط به برخی از جرایم را به شدت پیگیری می کنند و تمام مراحل آن را از هنگام وقوع تا اجرای حکم و مجازات مجرم با تمام جزییات مورد پوشش قرار می دهند . پرونده ی قتل میدان کاج سعادت آباد تهران و روح الله داداشی نمونه بارز این پرونده ها هستند . پرداختن رسانه ها به اخبار مربوط به این جرایم رسانه ای شدن جرم نام دارد.

انتخاب پرونده های جنایی که جنبه رسانه ای پیدا می کنند بستگی به میزان مطابقت آن پرونده با معیار ها و شرایطی دارد که مورد توجه مدیران رسانه ها  است و در نهایت منجر به استقبال بیشتر مخاطبان از خبر آن واقعه می شود. تاکید بر این معیار ها باعث شده تا وقایع از حیث میزان انطباق با آن ها بررسی شوند و هرچه پرونده مورد نظر با این معیار ها هماهنگی بیشتری داشته باشد ارزش خبری آن بالاتر است و احتمال انتخاب آن در سبد خبری افزایش پیدا می کند.

گفتار اول: سیر تحول رسانه :

رسانه ها در ابتدا به شکلی ساده انتشار می یافتند و در پوشش مجلات یا روزنامه های کم تیراژ به انتقال اخبار اقدام می نمودند. در این دوره رسانه ها دارای محتوایی ساده و غیر پیچیده بودند اما به مرور زمان و همراه با متنوع شدن اشکال ظاهری آن ها محتوای رسانه ها نیز به سمت پیچیده شدن حرکت کردند در پوشش اطلاعات خبری ، عقاید و نظرات سیاسی و ایدئولوژیک و … انتشار یافتند.

توسعه شهر نشینی و تحول ساختارهای اجتماعی زمینه اصلی تغییر در محتوای  رسانه ها می باشد. این امر موجب کاسته شدن از ارتباط متقابل و مستقیم مردم با جامعه و کسب اخبار و اطلاعات از منبع مستقیم گشت و مردم برای آگاهی از رخدادهای جامعه به رسانه های گروهی تکیه کرده و این وابستگی به مرور زمان بیشتر گشته است. بنابراین مثل گذشته اطلاعات مردم از طریق اعضای خانواده و همسایگان به دست نمی آمد و به تدریج از طریق منابع خلاصه تر و جزئی تر مثل رسانه ها تامین می شد.[۱]این امر موجب گشت که رسانه ها همزمان با افراد بیشتری در ارتباط باشند. با افزایش تعداد مخاطبان رسانه های جمعی شکل گرفتند که تمایز اصلی آن ها با رسانه ها ی گذشته گسترش تعداد مخاطبان آن ها و حوزه های جغرافیایی وسیعتر تاثیر گذاری بر مردم بود و رسانه های جمعی در سطحی گسترده به انتشار اطلاعات ، اخبار ، عقاید و نظرات پرداختند [۲].

با توجه به نیاز مردم در کسب اطلاعات در خصوص وضعیت جامعه این رسانه ها در مناطق شهری به سرعت افزایش یافتند و به زودی حجم وسیعی از انواع رسانه های نوشتاری ، دیداری و شنیداری وارد جامعه شدند و با اشکال مختلف از قبل روزنامه ، مجله ، کتاب ، رادیو ، تلویزیون ، اینترنت به بازتاب وقایع رخ داده در جامعه پرداختند.اعضای جامعه نیز با توجه به افزایش ساعات کاری و کاهش فرصت های فراغت با مرور زمان به رسانه های خبری برای کسب اطلاعات وابسته تر شدند .با تحولات بیشتر در جوامع شهری مخاطبان رسانه ها نیز افزایش پیدا کردند و ارتباط غیر مستقیمی از طریق مطبوعات پرتیراژ و مخصوصا وسایل ارتباطی نوین نظیر رادیو و تلویزیون بین گروه های وسیع انسانی ایجاد گشت که به آن ارتباط توده ای می گویند.[۳].

در مقابل رسانه های گروهی نیز به مرور زمان دستخوش تغییراتی شده اند و از تحولات جامعه تاثیر پذیرفته اند. یکی از اساسی ترین تحولاتی که بر رسانه ها تاثیرگذار بوده گسترش و رشد خصوصی سازی بوده است. به این ترتیب با تحول ساختار اقتصادی، اجتماعی و حکومت اقتصاد بازار آزاد بر جوامع شهری ساختار رسانه ها نیز متحول گشت و مطبوعات نیز به سمت صنعتی شدن حرکت کردند. صنعتی شدن مطبوعات که در حدود سال های دهه ی ۱۸۵۰ رخ داد و اولین نتیجه آن هم این بود که به تدریج هزینه انتشار روزنامه را بالا برد.[۴] حتی رسانه هایی که برای کسب سود فعالیت نمی کنند یعنی فرستنده های دولتی و رسانه هایی که موسسات غیر انتفاعی آن ها را اداره می کنند تحت تاثیر اصول حاکم بر اقتصاد بازار آزاد قرار دارند و این اصول بر فعالیت آن ها تاثیر می گذارد[۵].

همزمان با این تغییرات رسانه ها مجبور شدند که جلب منابع در آمدی را در اولویت اهداف خود قرار دهند. رسانه ها نیز که با بالا رفتن هزینه های انتشار و اداره کردن خبرگزاری ها نیاز به تامین منابع مالی داشتند باید در میان شرکت های بزرگ تجاری جایگاهی کسب می کردند.[۶]کسب چنین جایگاهی موجب می گشت که تامین منابع مالی رسانه ها تا حدودی تضمین گردد.در طرف مقابل نیز وجود برخی ویژگی ها مثل ساده تر شدن امکان دسترسی به مشتریان ، دسترسی انبوه به مشتریان ،‌ کم هزینه تر شدن دسترسی به مشتریان[۷] و … موجب جلب توجه شرکت های بزرگ تجاری در استفاده از ظرفیت رسانه ها برای تبلیغات شد.

افزایش کمی و کیفی رسانه ها موجب گردید که صاحبان بنگاه های تجاری قدرت انتخاب در بین تعداد زیادی از رسانه ها را برای پخش آگهی تبلیغاتی داشته باشند. در نتیجه رسانه ها باید توجه این مراکز را به توانایی های خود جلب می کردند تا شانس انتخاب شدن آنها توسط بنگاه ها بیشتر شود، در واقع رقابت برای جذب آگهی بین رسانه ها باعث شده که بازاری موسوم به بازار آگهی شکل بگیرد[۸]

یکی از مهمترین معیارهایی که توسط بنگاه های تجاری در انتخاب رسانه برای پخش آگهی مورد توجه است ، میزان مخاطب رسانه ها ست. داشتن مخاطب بیشتر بزرگترین مزیت در جذب آگهی محسوب می شود چراکه با پخش آگهی در رسانه های پر مخاطب دسترسی به مشتریان بیشتری فراهم می شود.بنابراین جلب مخاطب بیشتر در اولویت کاری رسانه ها قرار گرفت. رسانه ها نیز در جهت جلب مخاطب تغییراتی را در برنامه های خود به وجود آوردند، که مهمترین آن تغییر در محتوای برنامه ها بود . به تدریج علاوه بر کارکرد انعکاس اخبار و وقایع با توجه به ارتباط وسیع و مداوم مردم با رسانه ها ، این رسانه ها کارکرد های متنوعی از قبیل خبری ، آموزشی، راهنمایی و رهبری و تفریحی و تبلیغی[۹] را به منظور افزایش کیفیت برنامه های خود در پیش گرفتند.

[۱] Pritt، John -penal populism- roudledge -first publishe,2007.pag67.

[۲]-ره پیک، حسن-حقوق امنیتی ، کنترل اجتماعی و رسانه ها –فصلنامه ی مطالعات راهبردی-سال سوم-شماره سوم –پاییز ۱۳۷۹ص ۱۲۷

[۳]– معتمد نژاد ، کاظم – وسایل ارتباط جمعی- انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی- تهران-۱۳۷۱- ص ۶۳

[۴]– ویلیامز ، کویین – درک تئوری رسانه- ترجمه رحیم قاسمیان- نشر ساقی- چاپ اول ۱۳۸۶ صفحه ۹۳

-همان منبع ص ۲۰[۵]

[۶] – pritt ،j ohn -penal populism- pag71

– ایله ای، احمد– جامعه شناسی تبلیغات – نشر جاجرمی – چاپ اول – ۱۳۸۹-ص۴۰ [۷]

[۸]- جی پیکارد ، رابرت – اقتصاد رسانه ها- ترجمه داوود حیدری- نشر مطالعات و توسعه رسانه ها-چاپ سوم- ۱۳۸۷-صفحه۲۷

– همان منبع صفحات ۱۱-۱۶   [۹]

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق انواع، اصول و مبانی پیشگیری از جرم
  • تحقیق اختلالات روانی و جرم و هویت و نظریه ها و ارتباط آن ها بایکدیگر
  • تحقیق جرم شناسی و عوامل شکل گیری جرم و تئوری های آن
  • تحقیق تعریف جرم و عناصر آن، تعریف قتل عمدی و اجزاء عنصر مادی آن
  • تحقیق مفهوم پیشگیری از جرم و پیشگیری غیر کیفری از جرم و رویکرد جرم شناسی اسلام در پیشگیری غیر کیفری از جرم
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.