تحقیق بانک و بانکداری در گذر زمان و بانکداری الکترونیکی و ضرورت توسعه بانکداری اینترنتی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بانک و بانکداری در گذر زمان و بانکداری الکترونیکی و ضرورت توسعه بانکداری اینترنتی  دارای ۵۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

a)2-1-مقدمه۵
b)2-2-مدل پذیرش تکنولوژی۶
c)2-3-اعتماد۱۰
d)2-4-عوامل خارجی۱۱
e)2-4-1-تجربیات و ویژگی های مشتری۱۱
f)2-4-2-رضایتمندی۱۲
۲-۵-صنعت بانکداری۱۳
h)2-5-1-بانک و بانکداری در گذر زمان۱۳
i)2-5-2-کانالهای ارائه خدمات بانکها۱۴
j)2-6-بانکداری الکترونیکی۱۵
k)2-6-1-خدمات بانکداری الکترونیکی۱۶
l)2-6-2-مزایای بانکداری الکترونیک۱۶
m)2-6-3-مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیکی۱۸
n)2-6-4-مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران۱۹
o)2-6-4-1- جنبه داخلی۱۹
p)2-6-4-1-1-مشکلات مربوط به زیرساختهای اساسی۱۹
q)2-6-4-1-2- کمبود سرمایه‌های انسانی مناسب برای پیشبرد بانکداری الکترونیکی در ایران۲۰
r)2-6-4-1-3- موانع فرهنگی و اجتماعی و آموزشی  در گسترش بانکداری الکترونیکی۲۲
s)2-6-4-2-جنبه های خارجی۲۳
t)2-7-بانکداری اینترنتی۲۳
u)2-7-1-انواع بانکداری اینترنتی۲۶
v)2-7-2-ضرورت توسعه بانکداری اینترنتی۲۷
w)2-7-3-تاریخچه بانکداری اینترنتی۲۷
x)2-7-4-بانکداری اینترنتی در ایران۳۰
y)2-7-5-محدودیت های بانکداری اینترنتی۳۱
z)2-8-مروری بر پیشینه تحقیقات انجام شده۳۲
aa)2-8-1- پژوهش‏های خارجی۳۲
bb)2-8-2- پژوهش‏های داخلی۳۵
cc)منابع۴۲

 منابع

وظیفه دوست،حسین و نیک نژاد طهرانی ، راحله (۱۳۸۶). ارزیابی تأثیر بانکداری اینترنتی بر تعهد، اعتماد و جذابیت استفاده از خدمات الکترونیکی صنعت بانکداری:مطالعه موردی بانک اقتصاد نوین،فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین،شماره ۱۱و۱۰،صص ۱۳۰-۱۱۲٫

رستگار،عباسعلی و آقا محمدی ،زهره (۱۳۹۰). بررسی عوامل موثر بر بانکداری الکترونیکی(مطالعه موردی بانک ملت). مدیریت بازرگانی،دوره ۳،شماره ۱۰، صص۱۱۴-۹۳٫

علامه ،سید محسن و زارع ،سید محسن(۲۰۰۸).بررسی عوامل تاثیر گذار بر پذیرش بانکداری الکترونیکی، دومین کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیکی، تهران.

لاری سمنانی،بهروز و سماواتیان ،اکرم(۱۳۸۹).تجارت و بورس الکترونیک /مبانی و کاربردها،چاپ اول، تهران، انتشارات فرانما.

مقدسی ،علیرضا(۱۳۸۹). انواع روشهای پرداخت در بانکداری الکترونیک،ماهنامه عصر فناوری اطلاعات. شماره ۵۸، صص۷۵-۷۱٫

سیدجوادین،سیدرضا ویزدانی ،شمسی(۱۳۸۴).بررسی عوامل موثر برقصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی (مطالعه موردی بانک سامان)،دانش مدیریت،شماره ۷۰،صص ۶۲-۴۵٫

سیدجوادین ،سید رضا و سقطچی ،مریم (۱۳۸۵).بانکداری الکترونیک و سیر تحول آن در ایران،ماهنامه تدبیر ،شماره۱۷۰،صص ۳۶-۳۰٫

صنایعی،علی(۱۳۸۰)،بازاریابی و تجارت الکترونیک ،چاپ دوم،اصفهان:انتشارات جهاد دانشگاهی.

صنایعی،علی. شاهین ،آرش و سلیمیان،حمیده(۱۳۹۲). تحلیل عوامل موثر بر پذیرش بانک مجازی به عنوان نسل جدید بانکداری الکترونیک با مطالعه موردی بر روی شهروندان الکترونیک،تحقیقات بازاریابی نوین. شماره ۳، صص۲۰-۱٫

افشار،غلامعباس و سلیمانی بشلی، علی،(۱۳۹۰). بررسی نگرش مشتریان به بانکداری اینترنتی بر اساس تئوری توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده (مطالعه موردی: بانک اقتصاد نوین)،اولین همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت،تهران.

وظیفه، زهرا ، کیوانی، شیروان و نبی زاده مامکاوه ، رستم (۱۳۹۲). مطالعه ارزیابی پذیرش بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان با استفاده ازمدل پذیرش فناوری دیویس (TAM)،کنفرانس مدیریت، راهکارها وچالش ها،شیراز.

ونوس،داور. صفاییان ،میترا(۱۳۸۱). روش های کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانک های ایرانی،چاپ اول، تهران: نشرنگاه.

 -۱-مقدمه

در دنیای امروزی اینترنت توانسته است توجه بسیاری از محققان، مشارکت کنندگان در تجارت، دولت ها و مفسران رسانه ها را در سال های اخیر به خود معطوف نما ید. در واقع، اینترنت در بین اکثر بخش های جامعه ما با سرعت رشد بسیاری نموده است. با به کارگیری شبکه جها نی، کاربردهای تجاری از آن به سرعت افز ایش یافت و هیچ شکی نیست که کاربردهای اینترنت در بازاریابی نیز با سرعت افزایش یابد. اینترنت اثربخشی بسیار زیادی را برای به دست آوردن، سازمان دادن و ارتباط اطلاعات در سازمان های تجاری ارائه داده است(وظیفه دوست و نیک نژاد تهرانی،۱۳۸۶).

پیشرفتهای تکنولوژی چهره جهان را دگرگون ساخته است. در طول دو دهه گذشته صنعت بانکداری برای استفاده از فناوری اطلاعات (IT)  سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است. در پاسخ به قوانین جدید، رشد شبکه های جهانی و افزایش سطح درآمدها صنعت بانکداری تکنولوژی های جدیدی را  با عنوان بانکداری الکترونیکی با  هدف دستیابی و حفظ مزیت های استراتژیک به کار می گیرد. بانکداری الکترونیکی به فعالیت های مالی گفته می شود که با استفاده از تکنولوژی الکترونیکی انجام می گیرد. بانکداری الکترونیکی به بانک ها این فرصت را می دهد تا به نیازهای متفاوت مشتریان در مکانهای گوناگون به صورت همزمان پاسخ گویند. علی رغم ظهور این سیستم های تکنولوژی در بانکداری، پذیرش این تکنولوژی ها از طرف مشتریان دچار نوعی عقب افتادگی بوده و میزان رشد افراد استفاده کننده از این خدمات در حد انتظار نمی باشد (علامه و همکار،۲۰۰۸).

نقش و جایگاه پول در اقتصاد و تجارت بر همگان آشکار است و هیچ گونه ابهامی در این زمینه وجود ندارد.از دوران قدیم  بشر متناسب با پیشرفت های اقتصادی و بازرگانی خود ، وسیله ای را جهت معامله و پرداخت ابداع کرده است.این مفاهیم شامل انتقال الکترونیکی وجوه، کارتهای بانکی، پول الکترونیکی، پرداخت الکترونیکی صورت حساب ها، اتاق پایاپای خودکار و… می باشند که برای تجارت امروز ضروری است.

در کشورهای پیشرفته دنیا مذاکرات بین خریدار و فروشنده ؛ سفارش خرید، تهیه بیمه نامه، انتقال پول، حمل و نقل کالا و ترخیص از گمرکات به صورت الکترونیکی پشتیبانی می شود و روش های انتقال پول به صورت الکترونیکی و حمل و نقل کالا بر اساس درخواست های الکترونیکی است که در این راستا بانکداری الکترونیکی از ارکان اصلی تحقق این مهم است (لاری سمنانی،۱۳۸۹).

۲-۲-مدل پذیرش تکنولوژی

تحقیقات زیادی در مورد بررسی عواملی که پذیرش تکنولوژی را بین استفاده کنندگان تحت تاثیر قرار می دهد، صورت گرفته است. در بین مدل های ارائه شده، مدل پذیرش فناوری دیویس متداول ترین آن ها است (رستگار و آقامحمدی ، ۱۳۹۰).

دلایل استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی در تحقیقات را می توان به صورت زیر بر شمرد :

این مدل به عنوان یکی از مدلهای پر کاربرد و مورد استفاده به صورت وسیع به دلیل صرفه جو بودن و قدرت پیش بینی شناخته شده است و استفاده از آن را در شرایط مختلف آسان می باشد.

اعتبار این مدل توسط محققان مختلف تایید شده است

علاوه بر قدرت آن و به صرفه بودن، مزیت این مدل این است که کاربران را قادر می سازد تفاوتها را تفسیر کنند در حالی که تنها دو بعد مورد استفاده قرار می گیرد (علامه وزارع،۲۰۰۸).

هدف از این تئوری پیش بینی چگونگی پذیرش و استفاده کاربران از یک فناوری است و پیشنهاد می دهدکه فواید ادراک شده و سهولت استفاده درک شده با رفتار پذیرش کامپیوتر مرتبط هستند(صنایعی و همکاران، ۱۳۹۱).

طبق مدل پذیرش تکنولوژی رفتار استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله ی قصد استفاده از آن سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی مورد نظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود.محققان سیستم های اطلاعاتی به روی اعتبار این مدل در پیش بینی پذیرش فناوری های اطلاعاتی توسط افراد توافق نظر دارند (سید جوادین و یزدانی ،۱۳۸۴).

این مدل توسط دیویس در سال  ۱۹۸۹ ارائه گردید که براساس آن استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله قصد استفاده از یک سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی موردنظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود (حسینی و همکاران،۱۳۹۱).

براساس مدل اولیه دیویس دو باور نقش اساسی را در پذیرش تکنولوژی اطلاعاتی ایفا می کنند. این دو باور که به نوبه ی خود می توانند از متغیرهای برونزا نیز تاثیر پذیرند به ترتیب عبارتند از برداشت از فایده و برداشت از سهولت کاربرد. این دو باور در مجموع باعث ایجاد نگرش به استفاده از سیستم مورد نظر شده و به نوبه ی خود بر مقاصد و نیت های استفاده تاثیر گذاشته و در نهایت ، سطح واقعی را تعیین می کنند.مدل اولیه پذیرش فناوری دیویس در شکل ۲-۱ نمایش داده شده است(وظیفه وهمکاران،۱۳۹۲).برداشت از فایده به عنوان درجه ای که یک عضو باور دارد که استفاده از یک سیستم خاص عملکرد شغلی وی را بهبود داد تعریف می شود. برداشت از سهولت کاربرد نیز به عنوان درجه ای که  یک عضو سازمان باور دارد که استفاده از یک سیستم خاص بدون سختی و بی نیاز به تلاش زیاد است تعریف می شود.با توجه به مدل پذیرش فناوری (شکل ۲-۱) دیویس متغیرهای برونزا را به عنوان عوامل موثر بر براشت از فایده و برداشت از سهولت کاربرد  در نظر گرفته است که ما در پژ و هش حاضر با مطالعه مقالات تالیف شده در این زمینه متغیر های دیگری چون اعتماد و عوامل خارجی را به مدل اضافه نمودیم.

-۳-اعتماد

اعتماد عامل تسهیل کننده تعاملات بشری است، اعتماد به افراد امکان انجام تراکنش های تجاری و به حرکت روان تر اقتصاد کمک می کند. از طرف دیگر، عدم اعتماد خود یک حالت ذهنی مفید است که مارا در دوری جستن از سیستم ها یا افراد و سازمانهای غیر قابل اعتماد و ناسالم توانا می سازد.با توجه به مطاعات فیوهون و همکاران، مشتریان تنها برپایه واساس اعتماد تصمیم به خرید اینترنتی می گیرند (جعفری جنیدی و بیگی نیا، ۱۳۸۷).

اعتماد یکی از ساختارها ی مهم در تحلیل های روابط مبادلاتی  است. اعتماد عبارت است از وجود اطمینان بین دو طرف که هر دو را ترغیب به ادامه فعالیت بلند مدت  می کند. در روابط تعهد – اعتماد در ادبیات بازاریابی، اعتماد مفهومی از وجود اطمینان در روابط است که باعث اتکا و افزایش تعاملات بین طرفین است. در واقع، در سطوح فردی اعتماد وجود دارد و این اعتماد در سطوح سازمانی نیز وجو د دارد.  از ا ین گذشته هنگامی که اعتماد در حوزه پذیرش فناوری وارد شود می تواند در تمایل استفاده از محصول و یا در تمامی مبادلات اطلاعات و وجوه نقد دخالت داشته باشد .

میزان اعتماد به خدمات ا ینترنتی بانک  به طور مستقیم از نظرهای کاربران در مورد ر یسک در یافتی تأثیرپذیر است، از طرف د یگر بخشی از اعتماد از تجر بیات افراد نشأت میگیرد. برای مثال مشتر ی که نتا یج کار با یک خدمات دهنده راضی است اعتماد بیشتری به وی پیدا می کند.

در فرآیند اعتماد بخشی از کار به میزان حرفه ای بودن خدمات مرتبط است، در این مواقع اعتماد مشتری موقعی جلب می شود که خدمات دهنده اعمالی را که انتظارات مورد نظر مشتری است، برآورده سازد (وظیفه دوست و نیک نژاد تهرانی،۱۳۸۶).

در مفاهیم بانکداری الکترو نیکی اعتقاد مشترک در میان کاربران و ارائه دهندگان خدمات در ارتباط تأمین امنیت اطلاعات به خصوص اطلاعات حساس مالی و همچنین محرمانه نگه داشتن این اطلاعات و افشا نکردن آنها به افراد و یا سازمان های دیگر و رعایت مسائل اخلاقی در مورد نحوه استفاده از این اطلاعات، وجود دارد. این عامل ها به عنوان سیاست ها و الگوهای رفتاری پذیرفته شده بین دو طرف در نظر گرفته می شود (وظیفه دوست و نیک نژاد تهرانی،۱۳۸۶).

۲-۴-عوامل خارجی[۱]

۲-۴-۱-تجربیات و ویژگی های مشتری

در جریان مطالعات مبتنی بر TAM در پذیرش بانکداری اینترنتی محققین به بررسی تجربیات و ویژگی های مشتری در پذیرش بانکداری اینترنتی توجه کردند.

کارجالوتو [۲]وهمکاران در سال ۲۰۰۲ و لیزر [۳]وهمکاران در سال ۲۰۰۵ تاثیر شدت استفاده از اینترنت را بر پذیرش بانکداری اینترنتی تایید کردند.

در حالی که مک کین [۴] و همکاران در سال ۲۰۰۶ تجربه خرید اینترنتی قبلی را افزودند.عامل دیگری که لیزر و همکاران در سال ۲۰۰۵ افزودند دامنه تمایل به نوآوری بود که تمایل به یادگیری و استفاده کردن از نوآوری یک دامنه خاص مورد علاقه  است، علاوه بر این در حوزه IT  تاثیر سودمندی درک شده را به وجود آوردند.

۳ Santouridis & Kyritsi

۴ Karjaluoto

[۳] Lassar

۵ McKechnie

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بانکداری الکترونیکی، سیستم های پرداخت در آن و معرفی تئوری های چندگانه پذیرش
  • تحقیق بانکداری الکترونیک و خدمات آن و مدیریت نقدینگی در بانکها
  • تحقیق مدل پذیرش فناوری در صنعت بانکداری و بانکداری الکترونیک
  • تحقیق سیستم پرداخت الکترونیک و امنیت در آن
  • تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری و مزیت رقابتی و اهمیت ان در بانکداری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.