تحقیق برنامه ریزی استراتژیک و رقابت پذیری و انواع تئوری مزیت رقابتی و تکنیک های تصمیم گیری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق برنامه ریزی استراتژیک و رقابت پذیری و انواع تئوری مزیت رقابتی  و تکنیک های تصمیم گیری دارای ۱۰۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲ مقدمه    ۶
۲-۲ برنامه ریزی    ۸
۱-۲-۲ ویژگی‌های برنامه ریزی    ۹
۲-۲-۲ اهمیت و ضرورت برنامه ریزی    ۹
۳-۲-۲ اصول برنامه‏ریزی    ۱۰
۴-۲-۲ موانع و محدودیتهای‏ برنامه‏ریزی    ۱۱
۵-۲-۲ سیر تکاملی برنامه ریزی    ۱۱
۱- ۵-۲-۲  محصول گرایی    ۱۲
۲- ۵-۲-۲ بازارگرایی    ۱۲
۳- ۵-۲-۲ فراصنعتی    ۱۲
۶-۲-۲ انواع گرایشهای برنامه ریزی    ۱۳
۱-۶-۲-۲ گرایش ارتجاعی ( گرایش به گذشته)    ۱۳
۲-۶-۲-۲ گرایش غیرفعال (گرایش به حال)    ۱۴
۳-۶-۲-۲ گرایش فعال ( آینده گرایی): سبک فراگیر مدیریتی    ۱۵
۴-۶-۲-۲ گرایش تعاملی    ۱۶
۷-۲-۲ انواع روشهای برنامهریزی    ۱۷
۱-۷-۲-۲ برنامه‌ریزی تخصصی    ۱۷
۲-۷-۲-۲ برنامه ریزی عملیاتی (اجرایی)    ۱۷
۳-۷-۲-۲ برنامه ریزی استراتژیک (راهبردی)    ۱۸
۱-۳-۷-۲-۲ اهمیت برنامه ریزی استراتژیک    ۲۱
۲-۳-۷-۲-۲ سطوح برنامه ریزی استراتژیک    ۲۲
۳-۳-۷-۲-۲ ویژگیهای برنامه ریزی استراتژیک    ۲۲
۴-۳-۷-۲-۲ مزایا و محدودیتهای برنامهریزی استراتژیک    ۲۳
۳-۲ استراتژی    ۲۴
۱-۳-۲ پارادیمهای شکل گیری استراتژی    ۲۴
۲-۳-۲ مفهوم استراتژی و تاریخچه آن    ۲۵
۳-۳-۲ استراتژی چیست؟    ۲۶
۴-۳-۲ سه الگوی استراتژی سازی    ۲۷
۴-۱-۳-۲ الگوی کارسالارانه    ۲۷
۴-۱-۳-۲ الگوی انطباقی    ۲۸
۴-۱-۳-۲ الگوی برنامه ریزی    ۲۸
۵-۳-۲ تکنیکهای تدوین و تنظیم استراتژی    ۲۹
۱-۵-۳-۲ مدل BCG    ۳۰
۲-۵-۳-۲ ماتریس تعیین جهت سیاستگذاری‏ها(DPM )    ۳۲
۲-۵-۳-۲ مدل GE    ۳۳
۳-۵-۳-۲ مدل SWOT    ۳۵
۴-۵-۳-۲ مدل تجزیه و تحلیل هوفر    ۳۶
۵-۵-۳-۲ مدل ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)    ۳۷
۶-۵-۳-۲ مدل ADL    ۳۹
۶-۳-۲ ابعاد مفهوم استراتژی    ۴۰
۴-۲ تعریف رقابت و رقابت پذیری    ۴۱
۵-۲ تعریف و مفهوم مزیت رقابتی    ۴۲
۱-۵-۲ تعاریف مزیت رقابتی    ۴۵
۶-۲ انواع تئوری مزیت رقابتی    ۴۷
۱-۶-۲ تئوری سازمان صنعتی    ۴۷
۱-۱-۲-۶ چارچوب استراتژی پورتر    ۵۱
۲-۶-۲ تئوری منبع مدار    ۵۴
۱-۱-۶-۲ ابعاد مزیت رقابتی    ۶۰
۲-۱-۶-۲ ضعفهای اساسی دیدگاه منبع مدار    ۶۱
۳-۶-۲ تئوری شومپترین    ۶۱
۴-۶-۲-منابع ایجاد مزیت رقابتی    ۶۲
۷-۲ عوامل حیاتی موفقیت (CSF)    ۶۳
۱-۷-۲ دیدگاههای موجود درباره عوامل حیاتی موفقیت    ۶۴
۲-۷-۲ تعاریف عوامل حیاتی موفقیت    ۶۶
سایر تعاریف    ۶۷
۳-۷-۲ راههای تشخیص عوامل حیاتی موفقیت    ۶۸
۴-۷-۲ عوامل حیاتی موفقیت و شایستگیهای کلیدی    ۶۸
۵-۷-۲ گامهای اساسی روش عوامل حیاتی موفقیت    ۶۸
۶-۷-۲ کاربرد عوامل موفقیت در مدیریت استراتژیک:    ۷۰
۷-۷-۲ ویژگیهای عوامل حیاتی موفقیت    ۷۱
۸-۷-۲ منشاء عوامل حیاتی موفقیت سازمان    ۷۱
۸-۲ روانکارها و تعاریف آن    ۷۷
۹-۲ تصمیمگیری چند معیاره و فرایند تحلیل شبکهای    ۷۷
۱-۹-۲ تصمیم گیری چند معیاره    ۷۸
۱-۱-۹-۲ انواع تصیم گیری چند شاخصه    ۷۹
۲-۹-۲ روش فرایند تحلیل شبکهای (ANP)    ۸۰
۳-۹-۲ تفاوت میان AHP  وANP    ۸۱
۴-۹-۲ مراحل روش فرایند تحلیل شبکهای( ANP )    ۸۳
۵-۹-۲ خصوصیات فرآیند تحلیل شبکه ای    ۸۶
منابع    ۸۷

منابع

استونر، ج (۱۳۷۷)؛ « مدیریت »؛ ترجمه پارسائیان واعرابی، دفتر پژوهش­ها ی فرهنگی، ص ۱۲

کافمن، ر و هرمن، ج (۱۳۷۴)؛« برنامه ریزی استراتژیک در نظام آموزشی»؛ ترجمه مشایخ و بازرگان، تهران، مدرسه.

علی احمدی، علیرضا. تاج الدین، ایرج. فتح الله، مهدی (۱۳۸۸)؛ « نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک»؛ تهران، تولید دانش،.

یارمحمدیان، محمد حسین (۱۳۹۰)؛ « برنامه­ریزی برای سازمان­های دولتی با تاکید بر بهداشت و درمان».

آرمسترانگ، مایکل(۱۳۸۴)؛ «مدیریت استراتژیک منابع انسانی: راهنمای عمل»؛ ترجمه سید محمد اعرابی، دفتر پژوهش­های فرهنگی.

برایسون، جان ام (۱۳۸۶)؛ «برنامه‏ریزی استراتژیک»؛ ترجمه عباس منوریان، انتشارات مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‏ریزی، چاپ‏ چهارم.

پیرنیا، محمد(۱۳۸۲)؛ «مدیریت برنامه‏ریزی سیستمهای استراتژیک»؛ انستیتو ایز ایران، چاپ اول.

پیرس و رابینسون (۱۳۸۰)؛ «برنامه­ریزی و مدیریت استراتژیک»؛ ترجمه سهراب خلیلی شورینی، چاپ دوم، ­یادواره کتاب، تهران ، صص ۲۴۰-۲۵۰٫

غفاریان، وفا و کیانی، غلامرضا (۱۳۸۳)؛ «استراتژی اثربخش»؛ تهران، نشر افرا

رابرت، کوئین، براین، جیمز، مینتس برگ، هنری­ (۱۳۸۲)؛ «مدیریت استراتژیک فرایند استراتژی»؛ ترجمه محمد صائبی، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

رهنورد، فرج الله و محمدی، اصغر (۱۳۸۳)؛ « شناسایی عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش دردانشکده­ها و مراکز آموزش عالی تهران»؛ نشریه مدیریت فناوری اطلاعا،.شماره ۳

حسینی، سید محمود و پناهی، منیره (۱۳۸۶)؛ «تبین عوامل کلیدی موفقیت در صنعت کاشی در ایران»؛ پژوهشنامه بازرگانی.

دیوید، فردآر (۱۳۸۴)؛« مدیریت استراتژیک »؛ ترجمه علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، تهران، دفتر پژوهش­های فرهنگی.

دراکر، پیتر (۱۳۷۸)؛ «چالش­های مدیریت در سده ۲۱»؛ ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، تهران: نشرفرا.

هانگر، جی دیوید، ویلن، توماس ال (۱۳۸۶)؛ «مبانی مدیریت استراتژیک»؛ ترجمه سیدمحمد اعرابی و داوود ایزدی، تهران: دفتر پژوهش­های فرهنگی، ص ۱۸٫

۱-۲ مقدمه

در جهان امروز از جمله وظایف مهم مدیران تدوین استراتژیی است که برای سازمان­ها مزیت رقابتی داشته باشد، زیرا تغییرات غیرقابل پیش بینی در محیط، بسیاری از صنایع را زمین گیر کرده و یا از صحنه رقابت حذف می­کند. و پیش بینی­ها در مورد آینده را با شکست مواجه ساخته است. امروزه سازمان­ها با محیطی پویا مواجه هستند و در این شرایط ، عوامل اصلی محیط داخلی و خارجی با سرعت و شدت فراوانی تغییر می­کنند. شدت تغییرات، پیچیدگی، تکنولوژی و سرعت تلاطمی ­را ایجاد کرده که اگر هر سازمانی بخواهد فراتر از انتظار مشتریان خود عمل کند، توانمندی­هایش را افزایش بدهد و در محیط رقابتی موفق باقی بماند، نیازمند تدوین استراتژی مناسب می­باشد. این استراتژی باید بگونه ای باشد که در کسب مزیت رقابتی به آن­ها کمک کند. مزیت رقابتی عامل­ یا ترکیبی از عوامل است که سبب می­شود سازمان در­یک محیط رقابتی بسیار موفق تر از سایر سازمان­ها عمل نموده و مانع از تقلید آسان رقبا شود.

تعیین استراتژی در سازمان­های مختلف به گونه­های متفاوتی انجام می­شود که­یکی از سبک­های آن برنامه­ریزی استراتژیک می­باشد. از منظر “السن” و “ایدی” برنامه­ ریزی استراتژیک به معنای تلاشی منظم و سازمان­یافته در جهت اتخاذ تصمیمات و انجام اقدامات بنیادی است که به موجب آن، این مسئله که­یک سازمان چیست؟ چه می­کند؟ و چرا اموری را انجام می­دهد؟ مشخص خواهد شد. برنامه­ها ارتباط مستقیمی­ با سیاست­ها، اهداف، ماموریت­ها، اندازه، پویایی، درجه پیچیدگی و ساختار سازمان دارند. از این رو برنامه­ریزی استراتژیک با نگاه به آن عوامل تعیین می­شود. فرایند برنامه­ریزی استراتژیک­ یک نگرش و تجزیه و تحلیلی از شرکت و محیط مربوط به آن ارائه می­کند، شرایط فعلی شرکت را توضیح می­دهد و عوامل کلیدی مؤثر بر موفقیت را شناسایی می­کند. (فرای و استونر[۱]، ۱۹۹۵)

لذا با توجه به نکته های فوق، سازمان­هاجهت موفقیت نیازمند کسب مزیت رقابتی هستند. این مزیت رقابتی از طریق عواملی حاصل می­شود که موفقیت سازمان را تضمین می­کند که از آن­هابه عنوان عوامل حیاتی موفقیت­یاد می­شود و سازمان­ها در جهت پیروزی و پایداری در محیط باید بر اساس این عوامل، برنامه­ریزی استراتژیک داشته باشند. در تعریف، عوامل حیاتی موفقیت آن دسته از اجزا تشکیل دهنده استراتژی هستند که سازمان باید در آن­ها برتری داشته تا مزیت رقابتی بدست آورد. (جانسون و شولز[۲]، ۱۹۹۹)

به طور کلی در  برنامه­ریزی استراتژیک ابتدا باید به تعریف چشم انداز سازمان پرداخت تا در راستای آن اهداف اصلی سازمان از انجام فعالیتش مشخص شود. درمرحله دوم  بر اساس اهداف و مقتضیات خاص شرکت، تعریف عوامل کلیدی موفقیت صورت می­گیرد و در مرحله سوم به ارزیابی توانایی ها و پتانسیل های سازمان و عوامل محیطی آن پرداخته می­شود. با در نظر گرفتن مراحل قبلی، استراتژی­ها در سطح سازمان تبیین می شوند. در مرحله پایانی به استراتژی­ها و برنامه­های جزئی اجرایی پرداخته و در مقاطع مختلف زمانی، نحوه اجرای استراتژی مورد ارزیابی قرار می­گیرد.

این مقاله به دوبخش تقسیم می­شود. در بخش اول ابتدا برنامه ریزی، برنامه­ریزی استراتژیک، ضرورت و مدلهای آن؛  و درگام دوم استراتژی، عوامل حیاتی موفقیت، رقابت پذیری و در نهایت مزیت رقابتی بیان می­شود. در بخش دوم ابتدا به بیان تکنیک­های تصمیم گیری پرداخته و در نهایت مدل تحلیل فرایند شبکه­ای معرفی می­شود.

۲-۲ برنامه ریزی

در متون مدیریتی گاهی دو واژه planning , programming را به جای­ یکدیگر به کار می­برند؛ در حالی که programming  به نوعی برنامه­ریزی جزئی­تر دلالت دارد. برنامه­ریزی عبارت است از فرایندی دارای مراحل مشخص و بهم پیوسته برای تولید­یک خروجی منسجم در قالب سیستمی­هماهنگ ازتصمیمات. برنامه­ریزی فکر کردن راجع به آینده­یا کنترل آن نیست بلکه فرایندی است که می­تواند در انجام این امور مورد استفاده قرار گیرد. برنامه ریزی، تصمیم­گیری در شکل معمول آن نیست بلکه از طریق فرایند برنامه ریزی، مجموعه­ای از تصمیمات هماهنگ اتخاذ می­شود. و می­تواند برای زمان حال ­یا آینده انجام شود. برطبق این تعریف تصمیم گیری­های مقطعی و ناپیوسته و اتخاذ سیاست­ها برای پیشبرد سازمان در زمان حال ­یا آینده برنامه­ریزی نیستند. برنامه­ریزی متکی بر انتخاب و مرتبط ساختن حقایق(مفاهیم واقعی، قابل آزمون و اندازه گیری) است. دیدگاه­ها، عقاید، احساسات و ارزش­ها به عنوان حقایقی تلقی می­شوند که فرایند برنامه­ریزی بر اساس آن­ها سازمان داده می­شود. همانطور که اشاره شد برنامه­ریزی صرفاً­یک فرایند تصمیم­گیری نیست بلکه فرایندی شامل روشن ساختن و تعریف حقایق و تشخیص تفاوت بین آن­هاست­یا به عبارتی گونه ای فرایند ارزیابی است که در پایان آن در انتخاب حقایق ارزیابی شده تصمیم­گیری می­شود. (زری باف و علیزاده، ۱۳۸۸)

بطور کلی برنامه ریزی بدین معنی است که مدیر از قبل درباره هدف­ها و اقدامات مورد نظر می­اندیشد و کارها با اقدامات وی براساس ­یک روش، برنامه­ یا منطق قرار دارد. برنامه باعث می­شود که سازمان دارای هدف­های بلندمدت شود و برای دستیابی به این هدف­ها، بهترین رویه­ها را اتخاذ نماید. گذشته از این، برنامه­یعنی رهنمودی که بدان وسیله سازمان به مقاصد زیر نایل می­شود: ۱٫ سازمان برای رسیدن به هدف­های خود منابع مورد نظر را به مصرف می­رساند. ۲٫ اعضای سازمان به فعالیت­ها و کارهایی می­پردازند که با هدف­های منتخب و روشهای مورد نظر سازمان سازگار است. ۳٫ پیشرفت در جهت هدف­ها تحت نظر و کنترل قرار می­گیرد، به گونه ای که اگر میزان پیشرفت رضایت بخش نباشد، بتوان اقدامات اصلاحی به عمل آورد. ( استونر، ۱۳۷۷)

۱-۲-۲ ویژگی‌های برنامه ریزی

برنامه ریزی یک فرایند ذهنی آگاهانه با خصوصیات زیر است:

تشخیص یک نیاز یا انعکاس یک انگیزه
۲٫ جمع‌آوری اطلاعات
۳٫ مرتبط ساختن اطلاعات و عقاید
۴٫ تعریف اهداف
۵٫ تأمین مقدمات
۶٫ پیش‌بینی شرایط آینده
۷٫ ساخت زنجیره‌های متفاوتی از اقدامات مبتنی بر تصمیمات متوالی
۸٫ رتبه‌بندی و انتخاب گزینه‌ها
۹٫ تعریف سیاست­ها
۱۰٫ تعریف معیارهای ابزار ارزیابی برنامه

 ۲-۲-۲ اهمیت و ضرورت برنامه ریزی

در میان همه وظایف مدیریت، برنامه­ ریزی از اساسی‌تر‌ین آن­هاست که مانند پلی زمان حال را به آینده مرتبط می­سازد. جمعیت رو به افزایش امروز، استفاده بی رویه از منابع طبیعی، بکارگیری امکانات اقتصادی، فیزیکی و اجتماعی به منظور رفاه و ارتقای سطح زندگی از طرفی، و از طرف دیگر انفجار علم و تکنولوژی و نیز انفجار ارزش­ها از پدیده­های بارز و بسیار حساس عصر ما بوده و سازمان­هارا تحت تأثیر قرار می­دهند، و وجود این عوامل  بر ضرورت انکار ناپذیر برنامه ­ریزی می‌افزاید. در صورت عدم بکارگیری برنامه ریزی در سازمان، فعالیت­ها بسیار کند و پرهزینه می­شود. بنابراین اتلاف زمان، منابع و کاهش کارایی و بهره وری سازمانی و در نهایت کاهش رضایت شغلی و عدم تحقق اهداف شخصی و سازمانی را در پی خواهد داشت. بدین ترتیب برنامه ریزی در جهان امروز پدیده ای اجتناب ناپذیر است چراکه می­توان با برنامه­ریزی در مورد چگونگی استفاده از منابع سازمان تصمیم­گیری کرد و هر سیستمی ­برای پایداری و بقای خود باید به این مسئله توجه خاصی داشته باشد. لیکن اهمیت برنامه ریزی را می­توان به موارد زیر نسبت داد :

ارائه ­یک چهارچوب واحد برای تصمیم گیری در سازمان.

کمک به تشخیص فرصت­ها و تهدیدات بالقوه و بالفعل.

ارائه معیارهایی برای عملکرد شخصی و سازمان.

تعیین کننده جهت و اهداف سازمان.

کنترل سازمان از طریق بودجه بندی آن.

صرفه جویی در وقت، منابع مالی، مادی و انسانی.

عاملی برای افزایش کارآیی و اثربخشی سازمان (کافمن، ۱۳۷۴)

 ۳-۲-۲ اصول برنامه‏ریزی

در برنامه‏ریزی سه اصل باید همواره رعایت شود؛ آن سه اصل‏ عبارتند از:

اصل انعطاف‏پذیری: برنامه‏ریزی باید منطبق با نیازهای ‏­یک مؤسسه و سازمان باشد. هیچ طرح‏ ایده‏آل و جامع و منحصر بفردی از استراتژی­ها، سیاست­ها و برنامه‏های‏ عملیاتی وجود ندارد که طرح و برنامه‏های­یک مؤسسه را بتوان با آن‏ سنجید.

اصل تجدیدنظر: چون هیچ‏گونه‏ تضمینی برای انجام آنچه در برنامه‏ریزی پیش‏بینی شده است، وجود ندارد، لذا بعد از برنامه‏ریزی‏ نباید آینده‏نگری و پیش‏بینی آینده را کنار گذاشت. در طی دوره اجرای‏ برنامه‏ها، باید در زمان­های مختلف‏ در برنامه تدون شده تجدیدنظر کرد و در صورت لزوم، اصلاحات لازم را به‏ عمل آورد.

اصل توجه به تعهدات و امکانات: در برنامه‏ریزی باید به‏ تعهدات و امکانات مؤسسه توجه کرد و براساس امکانات و زمان کمتر از تعهدات برنامه‏ریزی نمود. اصل‏ تعهدات در واقع افق برنامه را مشخص‏ می‏کند. (اسماعیل پور، ۱۳۸۶)

 ۴-۲-۲ موانع و محدودیت­های‏ برنامه‏ریزی

در برنامه‏ریزی موانع و محدودیت­های زیادی وجود دارد که در زیر به تعدادی از آن­ها بصورت فهرست وار اشاره شده است:

وقایع و بحرانهای محیطی: وقایع و رویدادهای محیطی‏ همواره غیرقابل کنترل هستند. پیش‏بینی و برآوردهای آینده همیشه‏ دقیق نیستند و برنامه‏هایی که برای این گونه پیش‏بینی‏ها و برآوردها تدوین‏ می‏گردند، ممکن است به شکست‏ بیانجامد.

مقاومتهای داخلی: افراد ممکن‏ است در مقابل تغییرات ناشی از اجرای‏ برنامه‏ها مقاومت کنند. این مقاومت‏ها ممکن است در سه سطح مقاومت‏ شخصی، مقاومت تخصصی و مقاومت‏ براساس منافع و موقعیت اشخاص ­یا گروه انجام گیرد. بنابراین با وجود مقاومت های فوق، اجرای برنامه‏ها ممکن است با عدم موفقیت مواجه‏ شود.

برنامه‏ریزی پرهزینه می‏باشد، زیرا نیاز به مطالعه و کار فراوان دارد.

برنامه‏ریزی ­یک کار سخت و پرمشقتی است زیرا به تبحر زیاد، خلاقیت بیش از اندازه، قدرت تجزیه و تحلیل و استنتاج فراوان نیاز دارد. (همان ماخذ، ۱۳۸۶)

 ۵-۲-۲ سیر تکاملی برنامه ریزی

در نگرش سنتی مدیریت، برنامه­ ریزی نقطه شروع تمام حرکتهاست که اهمیت آن از گذشته دور برهمگان آشکار گردیده و آن‏را اساسی ترین وظیفه مدیریت دانسته اند. برنامه­ ریزی در سیر تکاملی خویش، دستخوش تحولات بسیار قرار گرفت که طی سه دوره قابل تفکیک است. (علی احمدی وهمکاران، ۱۳۸۸)

 ۱- ۵-۲-۲  محصول گرایی

قدیمی­ترین دوره مربوط به دوره­ی محصول گرایی می­شود. در این دوره فرض بر ایستا بودن محیط و عدم تغییرات چندان بوده که این تغییرات اثر زیادی در پیشرفت سازمان نداشته و تمام توجه سازمان معطوف به درون سازمان بوده، به همین خاطر برنامه ریزی­ها به صورت بلند مدت صورت می­گرفت. تاکید اصلی این دروه بر محصول بوده و مدیران سازمان تصمیم گیرنده اصلی به شمار می­آمدند و خبری از سلایق و علایق مشتری نبود. لذا محور اصلی تولیدکنندگان بودند که به تولید انبوه می­پرداختند.

[۱] FRY AND STONER

[۲]Johnson and Scholes

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و نظریه های مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیک
  • تحقیق رقابت پذیری و سطوح و عوامل موثر بر آن و معرفی صنعت بیمه
  • تحقیق رقابت پذیری و مدل ها و رویکردها و تئوری های مرتبط با آن و نوسان پذیری سود و تئوری های مرتبط با آن
  • تحقیق کارکرد های تفکر استراتژیک و مدل های آن و برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی و مدل های آن
  • تحقیق برنامه ریزی و مزایا و معایب آن و استراتژی و انواع مدل های تدوین استراتژی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.