تحقیق تاریخچه بیمه در ایران و بیمه درمان و طرح بیمه دندانپزشکی در ایران

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاریخچه بیمه در ایران و بیمه درمان و طرح بیمه دندانپزشکی در ایران  دارای ۵۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۶
۲-۲- پیدایش بیمه در جهان    ۷
۲-۳-تاریخچه بیمه در ایران    ۸
۲-۴- تعریف حقوقی بیمه    ۱۰
۲-۵- تعریف فنی بیمه    ۱۱
۲-۶- سیستم‌های مختلف بیمه    ۱۱
۲-۷- انواع رشته‌های بیمه    ۱۲
۲-۹- بیمه درمان گروهی تمام درمان    ۱۳
۲-۹-۱اهداف بیمه نامه    ۱۳
۲-۹-۲-خسارات تحت پوشش    ۱۳
۲-۹-۳- شرایط عمومی    ۱۴
۲-۹-۴-بیمه‌های درمانی گروهی    ۱۴
۲-۹-۵-انواع بیمه‌های درمان گروهی در جهان    ۱۴
۲-۹-۶- خصوصیات بیمه‌های گروهی    ۱۶
۲-۹-۶-۱- صدور گروهی    ۱۶
۲-۹-۶-۲- قرارداد اصلی    ۱۷
۲-۹-۶-۳-هزینه پایین    ۱۷
۲-۹-۶-۴- قابلیت انعطاف    ۱۷
۲-۹-۶-۵- نرخ‌گذاری تجربی    ۱۷
۲-۱۰- بیمه درمان مسافرت به خارج از کشور    ۱۷
۲-۱۱- بیمه درمان مسافران خارجی به داخل کشورirha))    ۱۸
۲-۱۱-۱-اهداف بیمه نامه    ۱۸
۲-۱۱-۲-مخاطبین بیمه نامه    ۱۸
۲-۱۲- بیمه‌های درمان انفرادی    ۱۸
۲-۱۳- تاریخچه بیمه درمان در ایران    ۱۹
۲-۱۴- سازمانهای ارائه دهنده بیمه‌های درمان ایران    ۲۰
۲-۱۴-۱- تأمین اجتماعی    ۲۰
۲-۱۴-۲- خدمات درمانی    ۲۱
۲-۱۴-۳- شرکت‌های بیمه    ۲۲
۲-۱۵- بیمه‌های تکمیلی درمان در ایران    ۲۳
۲-۱۶- سیستم مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان    ۲۳
۲-۱۷- مکانیسم‌های پرداخت برای مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان    ۲۴
۲-۱۷-۱- بخش دولتی    ۲۶
۲-۱۷-۲- بخش خصوصی    ۲۷
۲-۱۸-سیستم ارائه مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان و طرح‌های بیمه سلامت در ایران    ۳۳
۲-۱۹- خدمات مراقبت های بهداشت دهان و دندان در بخش دولتی    ۳۳
۲-۲۰- طرح بیمه دندانپژشکی در ایران    ۳۴
۲-۲۱- وضعیت سلامت دهان و دندان در ایران    ۳۶
۲-۲۲-عوامل مربوط به بیمه و استفاده از خدمات مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان    ۳۷
۲-۲۳- مقبولیت خدمات بهداشت دهان و دندان    ۳۸
۲-۲۴-پیشینه تحقیق    ۳۹
۲-۲۴-۱-تحقیقات داخلی    ۳۹
۲-۲۴-۲-تحقیقات خارجی    ۴۱
۲۵-۲-معرفی شرکت بیمه ایران    ۴۳
۲-۲۵-۱-موضوع فعالیت    ۴۴
۲-۲۵-۲-نیروی انسانی    ۴۴
۲-۲۵-۳-شبکه فروش    ۴۴
۲-۲۵-۴-سرمایه بیمه ایران    ۴۴
منابع و مأخذ    ۴۶

منابع

هوشنگی محمد، بیمه حمل و نقل کالا،۱۳۶۹، تهران، انتشارات شرکت سهامی بیمه ایران

شیبانی ،احمدعلی،«بازاریابی بیمه»،۱۳۵۵،تهران ،مدرسه عالی بیمه

شیبانی احمد علی، تاریخچه پیدایش و تحول بیمه،۱۳۵۲، تهران، شماره ۲،انتشارات مدرسه عالی بیمه

تقوائی محمدرضا، نیم قرن با بیمه البرز،۱۳۸۹، انتشارات بیمه البرز

آجری خیراله، بیمه ایران،۱۳۵۲،تهران، انتشارات فاروس

کریمی،آیت،«کلیات بیمه، ۱۳۸۳، چاپ هشتم، تهران ، تحقیقکده بیمه

کریمی، آیت پرسش و پاسخ بیمه ای، ۱۳۸۷،کتاب دوم، چاپ پنجم، تهران، انتشارات شرکت سهامی بیمه کار آفرین

اسماعیلی محمدحسین،«عوامل مؤثر بر عدم توسعه بیمه های تکمیلی درمان گروهی از نظر خبرگان صنعت بیمه »، فصلنامه صنعت بیمه ، شماره ۴، زمستان ۱۳۸۶

جوهریان محمد ولی، بیمه عمر،۱۳۷۳، چاپ اول، تهران، شرکت بیمه البرز

عباسی زهرا، پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان «بررسی موانع توسعه مطلوب بیمه های درمانی اختیاری در ایران»۱۳۷۶،دانشگاه تهران

علوی-فرشید،«سیستم مدیریت کیفیت»،۱۳۸۰،تهران، نشر آتنا

فرجادی منوچهر،«اصول و مفاهیم بیمه های بازرگانی»۱۳۷۶،تهران، نشر شرکت سهامی البرز

تقی آبادی معصومه،«اثر عوامل اقتصادی بر تقاضای بیمه درمان تکمیلی»، تحقیقنامه بیمه،شماره۴، زمستان ۱۳۹۰

ثبات غلامعلی،«آشنایی با بیمه ، انجمن بیمه گران بریتانیائی»،۱۳۷۷،تهران، انتشارات بیمه مرکزی ایران

شریعتی بتول، کتاب جامع بهداشت عمومی، فصل ۶،جلد اول،چاپ سوم،۱۳۹۱،وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

جباری غلامحسین، موسسات بیمه،۱۳۴۹، تهران، انتشارات موسسه عالی حسابداری

۲-۱- مقدمه

بهداشت دهان و دندان جزء حیاتی و کامل از سلامت عمومی و تندرستی است که باید پیش شرط مراقبت از سلامت عمومی باشد (American Dental Assoceation 2006). رسیدن و حفاظت از بهداشت دهان و دندان نیاز به توجه افراد، و برای کامل شدن، نیاز به توجه و فعالیت زیر‌ساخت‌های جامعه و مراقبت‌های حرفه‌ای دارد. (Bendall and Asubonteg 1995).

دستیابی به خدمات حرفه‌ای سلامت دهان و دندان به واسطه افراد، فرهنگ و عامل‌ سازمان‌های ذیربط، و وابسته به ویژگی‌های شخصیتی افراد، ویژگی‌های یک سیستم مراقبت از بهداشت دهان و دندان مثل وجود یک عامل ثالث، برای پرداخت‌ها و یا کمک به پرداخت هزینه‌ها است
(Kiyak, 1993, Manski and Gold farb, 1996; Osterberg et al., 1998).

برای ایجاد مراقبت، افراد باید باور داشته باشند که به آن نیاز دارند. و همینطور افراد مفهوم درستی از سلامتی داشته باشند و باور داشته باشند که مراقبت از سلامتی فردی می‌تواند آنها را در رسیدن به اهداف سلامتی کمک کند (Kegelas 1961) که این امر مصداق ارزش و جایگاه مراقبت های بهداشت دهان و دندان نیز هست(Petersen and Pedersen, 1984).

با فرض اینکه بیمار می‌تواند موضوعات فیزیکی و فرهنگی‌اش غلبه کند و تصمیم به استفاده از خدمات مراقبت از دهان و دندان بگیرد، سیستم سلامت نیز باید دارای ویژگی‌های مناسب برای تشویق افراد برای استفاده از خدمات مراقبت از سلامتی را داشته باشد (Daly et al., 2002).

در بین موانع استفاده از مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان مثل فقر، جهالت (کمبود آگاهی)، و کمبود منابع مالی، آخری (کمبود منابع مالی) بزرگترین مانع است (NIDCR,2008). حتی در اقتصادهای پیشرفته منابع مالی همیشه قابل دسترس نیست و برای اطمینان فرد برای دسترسی به مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان به طور مناسب اختصاص داده نشده است (Nash et al., 2008). ویژگی‌های سیستم‌های مراقبت بهداشت دهان و دندان به خصوص ویژگی‌های مالی و بیمه نقش مهمی برای آسان کردن دسترسی به سرویس‌های بهداشت دهان و دندان و کم کردن هزینه‌ها بازی می‌کنند.

افزایش سیستم‌هایی که حق بیمه مردم را جمع‌آوری می‌کنند و تحت تعهد یک شرکت که موافقت می‌کند، مقدار معینی از زیان‌های پیش‌بینی نشده مردم را تأمین کند. حق بیمه تعداد زیادی از افراد که جمع‌آوری شد اساساً زیان‌های افراد را پشتیبانی می‌کند (Praiss et al., 1978). مفهوم ریسک و غیرقابل پیش‌بینی بودن کمتر ، بیماری‌های دهان و دندان باعث می شود بیمه دندانپزشکی با مدل کلاسیک بیمه متفاوت ‌شود. (Evans and Williamson, 1978). البته به جز اتفاقاتی که در تصادفات می‌افتد و همینطور بعضی از عفونت‌های دندانی که شایع و متداول هستند و نیاز به مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان دارند که کم و بیش قابل پیش‌بینی هستند (Feldstein, 1973; 2004). به دلیل این عوامل، بیمه دندانپزشکی بیشتر به عنوان یک سیستم بودجه‌بندی، تا یک سیستم محافظتی در مقابل حوادث مصیبت‌بار و غیرقابل پیش‌بینی شناخته شده است. (zatz et al., 1987; Feldstein 1973; 2004) بنابراین بهترین راه این است که بیمه دندانپزشکی را به عنوان یک تصمیم سودمندی که تا اندازه‌ای بیمه و تا اندازه‌ای پیش پرداخت و مقدار زیادی از آن به صورت تخفیف است شناخته شود (Manski, 2001).

ایران به عنوان یک کشور با درآمد متوسط پایین و صادرکننده نفت و با جمعیتی حدود ۷۵ میلیون نفر و از نظر بزرگی ششمین کشور در آسیا است. از کل جمعیت ایران ۱۲ درصد ساکن تهران (حدود ۵/۸ میلیون در سال ۲۰۱۱) و بزرگترین شهر در کشور با بالاترین نرخ شاغلین و با حدود ۲۸ درصد جمعیت تحصیل کرده با مدرک آکادمیک یا تحصیل کرده در دانشگاهها و دانشکده‌ها (SCI 2011).

ایران با یک سیستم بهداشت دهان و دندان در حال رشد، و کلینیک‌های دندانپزشکی که توسط دولت به وجود آمده که پایه و اساس مراقبت از بهداشت دهان و دندان را برای عموم مردم به وجود آورده است. دو طرح و برنامه کلی برای شاغلین و خانواده‌های آنها وجود دارد که شامل: بخش عمومی و بخش تجاری می شود. تقریباً ۶۰ درصد جمعیت ایران تحت پوشش سیستم بهداشت دهان و دندان هستند و از این ۶۰ درصد، ۸۳ درصد در بیمه بخش عمومی و ۱۷ درصد بیمه بخش خصوصی دارند (SCI,2004). اگر چه شاغلین توانایی خرید بیمه سلامت از طریق کارفرما و یا از طریق دولت را دارند، با این حال ۴۰ درصد از جمعیت ایران بیمه ندارند. اکثر تعداد دندانپزشکان (۸۰ درصد) در بخش خصوصی مشغول به کار هستند (Pakshir 2004). افرادی که بیمه ندارند می‌توانند یا از طریق کلینیک‌های خصوصی یا کلینیک‌های عمومی (دولتی) که تقریباً نصف هزینه کلینیک‌های خصوصی را دارند، استفاده کنند. افراد زیادی از جمعیت ایران (۱۸ تا ۴۵ ساله) دندان پوسیده یا پلاک دندان و پریودنتال عمیق دارند که نشان‌دهنده این است که این بیماری‌ها در ایران نیازمند درمان هستند (Messari,2009).

مطالعه کنونی به ارزیابی عوامل مؤثر بر میزان استفاده خدمات دندانپزشکی پرداخته است.

۲-۲- پیدایش بیمه در جهان

در مورد تاریخ پیدایش بیمه تحقیقات زیادی تاکنون صورت گرفته و نظرات و عقاید متفاوتی ابراز شده است. از مجموع تحقیق‌ها می‌توان اظهار کرد که قدیمی‌ترین نوع بیمه، بیمه دریایی است که در اواسط قرون وسطی[۱] ازمنه تاریخی واقع بین ابتدای قرن پنجم تا اواخر قرن پانزدهم میلادی پا به عرصه وجود نهاده است. سایر انواع بیمه مانند بیمه آتش‌سوزی، بیمه حوادث و غیره به مراتب جدیدتر بوده و سال‌ها پس از بیمه دریایی به وجود آمده است. در واقع می‌توان گفت اولین بار صاحبان کشتی و بازرگانی که مال‌التجاره خود را از طریق دریا حمل و نقل می‌کردند با توجه به حوادث و اتفاق‌های موجود مانند غرق شدن کشتی، طوفان و یا راهزنی‌های دریایی و غیره به این فکر افتادند که برای حفظ مایملک خود چاره‌اندیشی کنند و راههایی برای جبران ناشی از این خطرها را یابند. پدیده‌هایی مانند زیان همگانی یا خسارت مشترک یا جنرال اوریج[۲] و وام دریایی که می‌توان آنها را سرآغاز پیدایش بیمه محسوب نمود (هوشنگی، ۱۳۶۹، ۱) در مدیترانه شرقی فکر مقابله با خطرهای دریا از چند قرن قبل از میلاد مسیح به وجود آمده است، کما اینکه در بین سال‌های ۹۱۶ الی ۷۰۰ قبل از میلاد، اهالی شهر «لوان»[۳] واقع در جزیره رودس[۴] «رویان‌ها» قانونی تصویب کرده بودند که به موجب آن زیان همگانی یک رسم بازرگانی شناخته شده بود. در قانون مزبور برخی از اصول بیمه امروزی از قبیل سرشکن کردن خسارت‌های وارده به یک نفر بین عده‌ای از افراد دیده می‌شود. بدین معنی که اگر کالایی برای نجات کالاها و کشتی به دریا ریخته می‌شد، کسانی که کالایشان نجات پیدا کرده بود یا بایستی خسارت کالاهایی را که به دریا ریخته می‌شد جبران نمایند (شیبانی، ۱۳۵۲، ۳).

این نوع بیمه نزدیک‌ترین رشته بیمه که امروزه نیز شبیه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که همان رشته زیان همگانی یا جنرال‌ آورج[۵] که به عنوان یک عرف تجاری دریایی در شرق مدیترانه مورد استفاده قرار می‌گرفت. (تقوایی، ۱۳۸۸، ۲۰)

بعضی از نویسندگان معتقدند که بیمه ابتدا در مال بلژیک به وجود آمده است. ظاهراً در سال ۱۳۱۰ میلادی شخصی به کنت دوبتون[۶] بنا به تقاضای اهالی شهر بروژ[۷] (از شهرهای بلژیک) دفتر بیمه‌ای تأسیس نمود تا بازرگان مال‌التجاره خود را در برابر خطرهای دریا یا سایر حوادث با پرداخت مبلغ معینی بیمه نمایند. (شیبانی، ۱۳۵۲، ۱۲)

فرضیه دیگری وجود دارد که بر اساس آن بیمه از ابداعات پرتغالی‌هاست گو اینکه به این فرضیه نیز باید با قید احتیاط نظر کرد.

تنها موضوعی که در صحت آن تردید وجود ندارد این است که پرتغالی‌ها اولین کسانی بودند که نوعی تعاون بیمه را شناختند و از آن استفاده می‌نمودند. به دستور حکومت فرانسه در قرن چهاردهم از آن کشور اخراج و در ایتالیا مستقر شدند. آنچه از اطمینان زیادی برخوردار است این است که بیمه در ایتالیا پدید آمد به طوری که مؤلفان نقل می‌کنند قراردادهای اولیه بیمه را فردی به نام بنسا[۸] در اوایل قرن چهاردهم در دفاتر تجاری فلورانس[۹] و ژن[۱۰] (بنادری در ایتالیا) یافته است و از این تاریخ به بعد بیمه به سرعت رواج یافته و در سایر کشورها متداول گشت. (هوشنگی، ۱۳۶۹، ۹)

اولین دادگاه‌های تخصصی بیمه

در قرن پانزدهم میلادی یک دادگاه تخصصی بیمه در لیسبن پرتغال تشکیل گردید که با از بین رفتن استیلای پرتغال منحل شد. در سال ۱۴۳۵، قانون مربوط به بیمه توسط ژاک اول، پادشاه اسپانیا، تصویب و به مورد اجرا گذاشته شد. در سال ۱۴۶۸ یک محکمه، حکمیت منحصر به دعاوی بیمه باربری دریایی در شهر ونیز تشکیل و در اواسط قرن چهاردهم میلادی در انگلستان نیز محکمه تخصصی دعاوی بیمه دریایی تشکیل شد ولی در اواسط قرن پانزدهم میلادی که تجارت انگلیس رونق گرفت قدرت دادگاههای دریایی هم به دستور هانری پنجم افزایش یافت. در سال ۱۵۹۳ میلادی محکمه تخصصی بیمه بر اساس قوانین اسپانیا تشکیل شد. (تقوایی، ۱۳۸۸، ۲۲)

۲-۳-تاریخچه بیمه در ایران

بیمه به شکل آن به مفهوم وجود نوعی تعاون و همیاری اجتماعی به منظور سرشکن کردن زیان فرد با افراد معدود بین افراد گروه یا جامعه در ایران سابقه‌ای طولانی داشته و همراه مردم این مرز و بوم با الهام از تعالیم اسلام و فرهنگی خود برای کمک به جبران خسارت‌های ناخواسته‌ای که برای دیگر هموطنان و حتی مردم دیگر کشورها پیش می‌آید فعال و پیشگام بوده‌اند. با وجود این بیمه به شکل حرفه‌ای و امروزی آن برای اولین بار در سال ۱۲۶۹ هجری شمسی در کشور ما مطرح گردید. در این سال‌ها مذاکراتی بین دولت ایران و سفارت روس به عمل آمد و متعاقب آن اختیار فعالیت انحصاری در زمینه بیمه حمل و نقل برای مدت هفتاد و پنج سال به فرد تبعه روس به نام لازااپ ولیاکف[۱۱] واگذار شد. معهذا نامبرده ظرف مدت سه سال که جهت آغاز فعالیت‌های بیمه وی در نظر گرفته شده بود قادر به تأسیس شرکت موردنظر نگردید و به همین جهت این امتیاز از وی سلب شد. متعاقباً در سال ۱۲۸۹ هجری شمسی دو شرکت روسی به نام‌های «نادژدا»[۱۲] و «قفقاز مرکوری»[۱۳] اقدام به تاسیس نمایندگی بیمه جهت بازدید و پرداخت خسارت در ایران نمودند. (شیبانی، ۱۳۵۲، ۲۲۴)

آغاز فعالیت جدی در ایران را می‌توان سال ۱۳۱۰ هجری شمسی دانست زیرا در این سال قانون و نظامنامه راجع به ثبت شرکت‌ها در ایران به تصویب رسید و متعاقب آن بسیاری از شرکت‌های بیمه خارجی منجمله اینگستراخ[۱۴] ایگل استار[۱۵]  یورکشایر[۱۶]  رویال[۱۷]  ناسیونال سویس[۱۸]  اتحادالوطنی[۱۹] اقدام به تأسیس شعبه یا نمایندگی در ایران نمودند. (آجری، ۱۳۵۲، ۸۹)

گسترش فعالیت‌های شرکت‌های بیمه خارجی، مسئولان کشور را متوجه ضرورت تاسیس یک شرکت بیمه ایرانی کرد و در شانزدهم شهریور سال ۱۳۱۴ شرکت سهامی بیمه ایران با سرمایه بیست میلیون ریال توسط دولت تأسیس و فعالیت رسمی خود را از اواسط آبان همان سال آغاز نمود. تأسیس شرکت سهامی بیمه ایران را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ فعالیت بیمه‌ای کشور دانست زیرا از آن پس دولت با اختیار داشتن تشکیلات اجرایی مناسب قادر به کنترل بازار و نظارت بر فعالیت مؤسسات بیمه خارجی گردید. دو سال بعد از تأسیس شرکت سهامی ایران، در سال ۱۳۱۶ «قانون بیمه» در ۳۶ ماده تدوین و به تصویب مجلس شورای ملی رسید. پس از آن نیز مقررات دیگری در جهت کنترل و نظارت بر فعالیت مؤسسه‌های بیمه از طریق الزام‌ آنها به واگذاری ۲۵ درصد بیمه‌نامه‌های صادره به صورت اتکایی اجباری به شرکت سهامی ایران وضع شده و الزام به بیمه کردن کالاهای وارداتی و صادراتی و اموال موجود در ایران و ایرانیان مقیم کشور نزد یکی از موسسات بیمه که در ایران به ثبت رسیده‌اند بر استحکام بیمه ایران افزود. (کریمی، ۱۳۸۳، ۲۸)

شرکت سهامی ایران با حمایت دولت به فعالیت خود افزود و این حمایت منجر به فعالیت شعب و نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه خارجی گردید به طوریکه در سال ۱۳۱۸ بیش از ۷۵ درصد از بازار بیمه‌ای کشور در اختیار شرکت بیمه ایران قرار گرفت و پنج شرکت بیمه خارجی که در آن زمان در ایران فعالیت می‌کردند جمعاً موفق به کسب کمتر از ۲۵ درصد از حق بیمه بازار شدند. این روند کماکان ادامه یافت تا آنکه در سال ۱۳۳۱ بر اساس مصوبه هیئت دولت کلیه شرکت‌های بیمه خارجی موظف شدند جهت ادامه فعالیت خود در ایران مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به عنوان ودیعه نزد بانک ملی ایران تودیع نمایند و پس از آن منجر به تعطیل شدن کلیه نمایندگی‌ها و شعب بیمه خارجی در ایران به استثناء در شرکت بیمه «یورکشایر» و اینگستراخ گردید و نمایندگی بیمه اتحادالوطنی نیز چون از ابتدا ۲۵۰ هزار دلار سپرده ارزی پرداخت کرده بود به کار خود ادامه داد. بروز وقفه در فعالیت نمایندگی‌های شرکت بیمه خارجی و انصراف آنها از ادامه فعالیت در ایران باعث شد که در طول سالهای ۱۳۳۱ تا ۱۳۴۳ شرکت‌های بیمه خصوصی در ایران ظهور نمایند و شرایط را برای گسترش فعالیت شرکت‌های بیمه ایرانی فراهم ساخت.  (تقوایی، ۱۳۸۸، ۳۰)

اولین شرکت بیمه خصوصی ایران به نام «بیمه شرق» در خرداد ماه سال ۱۳۲۹ هجری شمسی تأسیس گردید و پس از آن تا سال ۱۳۴۳ به تدریج هفت شرکت خصوصی دیگر به نام‌های آریا، پارس، ملی، آسیا، البرز، امید و ساختمان کار به ترتیب تأسیس و به فعالیت بیمه‌ای پرداختند. همانگونه که اشاره شد از سال ۱۳۱۶ کلیه شرکت‌های بیمه موظف گردیدند ۲۵ درصد از امور بیمه‌ای خود را به صورت اتکایی اجباری به شرکت بیمه ایران واگذار نمایند. این واگذاری عمدتاً از طریق ارسال لیست‌هایی به نام «بردرو»[۲۰] که حاوی اطلاعات راجع به بیمه‌نامه‌های صادره و خسارت‌های پرداخت شده توسط شرکت‌ها بود، انجام می‌گرفت. بدیهی است ارائه اطلاعات راجع به بیمه‌نامه‌های صادره و خسارت‌های پرداخت شده توسط شرکت‌ها بوده انجام می‌گرفت. بدیهی است ارائه اطلاعات به شرکت بیمه رقیب هیچگاه نمی‌تواند مورد رضایت و علاقه شرکت‌های بیمه واگذارنده باشد. با افزایش تعداد شرکت‌های بیمه، ضرورت اعمال نظارت بیشتر توسط دولت بر این صنعت و تدوین اصول و ضوابط استاندارد برای فعالیت‌های بیمه‌ای به منظور حفظ حقوق بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان احساس می‌گردید. به همین جهت در ۳۰ خرداد ۱۳۵۰ «بیمه مرکزی ایران» به منظور تحقق اهداف فوق تأسیس شد. تأسیس بیمه مرکزی ایران قوام بیشتری به صنعت بیمه کشور داد و از آن پس «شورای عالی بیمه» که یکی از ارکان بیمه مرکزی ایران می‌باشد بر انواع اندوخته‌های فنی و قانونی برای هر یک از رشته‌های بیمه و میزان و طرز محاسبه و نیز ترتیب به کار انداختن این اندوخته‌ها و نحوه ارزیابی اموال منقول و غیر منقول مؤسسات بیمه نظارت دارد. (تقوایی، ۱۳۸۸، ۳۳)

[۱] . ازمنه تاریخی واقع بین ابتدای قرن پنجم تا اواخر قرن پانزدهم میلادی

[۲] . General Average

[۳] . Levant

[۴] . Rodes

[۵] . General Average

[۶] . comet dobethune

[۷] . Brugs

[۸] . Bensa

[۹] . Florence

[۱۰] . Genes

[۱۱] . Lazar polyakov

[۱۲] . Nadzhda

[۱۳] . Chafgaz mercure

[۱۴] . Ingesstrakh

[۱۵] . Eagle Star

[۱۶] . York Shire

[۱۷] . Royal

[۱۸] . Lanational Suisse

[۱۹] . Al ittihad al-watani

[۲۰] . Bordreau

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق کلاهبرداری بیمه ای و تبیین ارکان کلاهبرداری در صنعت بیمه و نهادهای و شرکت ها در امر رسیدگی به کلاهبرداری بیمه ای
  • تحقیق خصوصی سازی در صنعت بیمه و جایگاه خصوصی سازی از نظر مکاتب اقتصادی و اهداف و مراحل خصوصی سازی
  • تحقیق بیمه در بخش کشاورزی و نظریه بیمه محصولات کشاورزی
  • تحقیق ارزیابی عملکرد و سنجش و اهمیت و مزایای دستیابی به رضایتمندی مشتری و تاریخچه بیمه ومشخصات و اصول حاکم بر قرارداد‌های بیمه
  • تحقیق ویژگیهای شخصیت و ضرورت و اهمیت کارآفرینی و تاریخچه پیدایش و گسترش بیمه
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.