تحقیق تاریخچه ی بیماری و تولید واکسن سیاه سرفه و ترکیبات مهم باکتری سیاه سرفه و روش های تشخیص بیماری و پیشگیری آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاریخچه ی بیماری و تولید واکسن سیاه سرفه و ترکیبات مهم باکتری سیاه سرفه و روش های تشخیص بیماری و پیشگیری آن دارای ۵۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲٫ تاریخچهی بیماری سیاه سرفه    ۵
۱-۳٫ باکتریولوژی    ۸
۱-۴٫ترکیبات مهم باکتری سیاه سرفه    ۱۱
۱-۴-۱٫ توکسین پرتوسیس    ۱۱
۱-۴-۲٫ فیلامنتوس هموگلوتینین (FHA)    ۱۳
۱-۴-۳٫ فیمبریه و آگلوتینین‌ها    ۱۴
۱-۴-۴٫ پرتکتین    ۱۶
۱-۴-۵٫ آدنیلات سیکلاز (ACT)    ۱۷
۱-۴-۶٫ تراکئال سایتوتوکسین (TCT)    ۱۸
۱-۴-۷٫ توکسین حساس به حرارت    ۱۹
۱-۴-۸٫ BrkA    ۲۰
۱-۴-۹٫ اندوتوکسین    ۲۰
۱-۵٫ سویه های  بوردتلاپرتوسیس    ۲۰
۱-۶٫ اپیدمیولوژی    ۲۱
۱-۶-۱٫ وضیعت بیماری در ایران    ۲۲
۱-۷٫ بیماری‌زایی سیاه سرفه    ۲۳
۱-۸٫علائم کلینیکی    ۲۴
۱-۹٫ تشخیص بیماری    ۲۵
۱-۹-۱٫ تشخیص بالینی    ۲۵
۱-۹-۲٫ علائم کلینیکی در نوزادان    ۲۶
۱-۹-۳٫کودکان، نوجوانان و بزرگسالان    ۲۶
۱-۱۰ .پاسخ ایمنی در برابر بیماری سیاه سرفه    ۲۸
۱-۱۰-۱٫ پاسخ ایمنی همورال    ۲۹
۱-۱۰-۲٫ پاسخ ایمنی سلولی    ۳۰
۱-۱۱٫ روش های آزمایشگاهی تشخیص    ۳۲
۱-۱۱-۱٫کشت    ۳۲
۱-۱۱-۲٫ سرولوژی    ۳۲
۱-۱۱-۳٫٫PCR.    ۳۴
۱-۱۲٫ مدیریت بیماری    ۳۵
۱-۱۳٫ پیشگیری    ۳۷
۱-۱۳-۱٫ راهبردهای بالقوه در مهار بیماری سیاه‌سرفه در اوایل نوزادی    ۳۷
۱-۱۳-۱-۱٫  واکسیناسیون بالغین و سالمندان    ۳۹
۱-۱۳-۱-۲٫ حفاظت غیرمستقیم نوزادان از طریق واکسیناسیون والدین    ۳۹
۱-۱۳-۱-۳٫ ایمن سازی نوزادان و کودکان    ۴۰
۱-۱۳-۱-۴٫ واکسیناسیون مادر در دوران بارداری    ۴۱
۱-۱۴٫ استراتژی‌های واکسن    ۴۱
۱-۱۴-۱٫ واکسن غیر سلولی سیاه سرفه    ۴۱
۱-۱۴-۲٫ واکسن سلولی سیاه سرفه    ۴۲
۲-۱٫ تاریخچه تولید واکسن سیاه سرفه    ۴۴
۲-۱-۱٫ تعریف تست کنترل سمیت زدایی (MWGT)    ۴۵
۲-۱-۲٫ تعریف تست حفاظتی داخل مغزی موش(تست توانمندی Potency test)    ۴۶
۲-۱-۳٫ابداع روش کشت    ۴۶
۲-۱-۴٫جداسازی سلول باکتری ازکشت    ۴۷
۲-۲٫ تاریخچه تولید واکسن سیاه سرفه در انستیتو رازی    ۴۸
۲-۳٫ غیرفعال سازی سوسپانسیون سلولی باکتری سیاه سرفه    ۴۹
۲-۳-۱٫ استفاده از فرمالین و تیومرسال برای سمیت زدایی سوسپانسیون سلولی سیاه سرفه    ۴۹
۲-۳-۲٫استفاده از گلوتارآلدهید برای سمیت زدایی سوسپانسیون سلولی سیاه سرفه    ۵۰
۲-۳-۳٫ استفاده از حرارت برای سمیت زدایی سوسپانسیون سلولی سیاه سرفه    ۵۱
منابع    ۵۲

منابع

 پور احمدی، ع.، ۱۳۸۴،جداسازی، شناسایی و خالص سازی آنتی ژن های PT و FHA از کشت معلق سویه ۱۳۴ بوردتلا پرتوسیس و استفاده از آنها در جهت ارزیابی ایمنی زایی علیه سیاه سرفه به کمک ادجوانت­های مختلف، رساله دکتری دامپزشکی، دانشگاه تربیت مدرس دانشکده علوم پزشکی، ص.۱۰-۵۰٫

صائبی، الف.، ۱۳۷۳، بیماریهای عفونی در ایران، چاپ پنجم. شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، ص. ۴۶۷-۴۴۳٫

عزیزی، ف.، ۱۳۸۳، اپیدمیولوژی و کنترل بیماریهای شایع در ایران، چاپ دوم. تهران: انتشارات خسروی، ص. ۷۰۹-۷۰۵٫

میرشمسی، ح.، ۱۳۶۸، کلیاتی درباره پیشگیری و درمان با واکسن و سرم، ویرایش دوم. انتشارات دانشگاه تهران، ص. ۲۱۲-۱۷۹٫

Altunaiji, S., Kukuruzovic, R., Curtis, N., Massie, J., 2007, Antibiotics for whooping cough (pertussis), Cochrane Database Syst Rev,Vol. 3.

Baraff, LJ., [etal]., 1989, Analyses of adverse reactions to diphtheria and tetanus toxoids and pertussis vaccine by vaccine lot, endotoxin content, pertussis vaccine potency and percentage of mouse weight gain, pediatr infect DisJ,Vol. 8, No. 8, P. 502-507.

Belloni, C., [etal]., 2003, Immunogenicity of a threecomponent acellular pertussis vaccine administered at birth, Pediatrics, Vol. 111, P. 1042-1045.

Bernes, MG., Weiss, AA., 2002, Growth phase influences complement resistance of Bordetella pertussis, Infect immune, Vol. 70, No. 1, P. 403-406.

Brenna, MJ., [etal]., 1988, Identification of a 69-kilodalton nonfimbrial protein as an agglutinogen of Bordetella pertussis, Infect Immum, Vol. 56, No. 12, P. 3189-3195.

Bjornstad, ON., Harvill, ET., 2005, Evolution and emergence of Bordetella in humans, Trends Microbiol, Vol. 13, No. 8, P. 355-359.

Cherry, J., Brunnel, P., Golden, G., 1988, Report of the task force on pertussis and pertussis immunization, Pediatrics, Vol. 81, P. 933-984.

Cherry, J., 2003, The epidemiology of pertussis: a comparison of the epidemiology of the disease pertussis with the epidemiology of Bordetella pertussis infection, Pediatrics, Vol. 115, No. 5, P. 1422–۱۴۲۷٫

Cherry, JD., Grimprel, E., Guiso, N., Heininger, U., Mertsola, J., 2005, Defining pertussis epidemiology clinical, microbiologic and serologic perspectives, Pediatr Infect Dis J, Vol. 24, P. 25-34.

Cotter, PA., [etal]., 1998, Filamentous hemagglutinin of Bordetella bronchiseptica is required for efficient establishment of tracheal colonization, Infect Immum, Vol. 66, No. 12, P. 5921-5929.

. تاریخچه­ ی بیماری سیاه سرفه

اولین شیوع بیماری سیاه سرفه توسط Guillame De Baillou شناخته شد که اپیدمی آن در تابستان ۱۵۷۸ در پاریس اتفاق افتاد (۱۱). بیشترین اثراین اپیدمی بر روی نوزادان و اطفال بود که باعث ایجاد مرگ ­و میر بالایی شد. ظاهراً بیماری قبلاً در فرانسه شناخته شده است، زیرا De Baillou  به پنجمین اسم مشترک این بیماری اشاره کرده است. او فرض می کرد بیماری باید به صورت صدای سرفه یا ۵ ساعت تشنج متناوب منعکس شود. یک بیماری از ۱۶ قرن پیش مانندchyne-cough  شناخته شده که شاید پرتوسیس بوده باشد و در سال ۱۷۰۱ در لندن مدت ها سیاه سرفه وchyne-cough  به صورت مرگ و میر ظهور می کرده است (۱۲). سیدنهام اصطلاح پرتوسیس را به هر بیماری که با سرفه­های شدید همراه بود اطلاق کرد ولی این نام در اواسط قرن هجدهم به بیماری همه گیری محدود شد که ماهیت بالینی مشخص داشت (۲).

بوردت (Bordet) و ژانگو (Gengou) اولین افرادی بودند که باکتری سیاه سرفه را در سال ۱۹۰۶ در آزمایشگاه کشت دادند و چندی بعد واکسن خام بر علیه این باکتری ساخته  شد (۲۲).

اولین واکسن سیاه سرفه توسطMedcen  در سال ۱۹۳۳ تهیه شد. در این روش سلول های باکتری سیاه سرفه از محیط کشت جدا و سپس با استفاده از گرما غیر فعال شدند (۶۰).

قبل از استفاده گسترده از واکسن سلولی سیاه سرفه[۱]، در آمریکا ۲۷۰۰۰۰ مورد بیماری سیاه سرفه هر سال با بیش از  ۱۰۰۰۰ مرگ و میر گزارش شده است (۱۱).

وقوع بیماری سیاه سرفه بعد از واکسیناسیون جمعی کودکان در دهه ی ۱۹۴۰ با واکسن سلولی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد و بیشترین کاهش آن در سال ۱۹۷۶ با تعداد ۱۰۱۰ نفر بیمار گزارش شده است (۵۴).

اما از آن به بعد شیوع بیماری دوباره سیر صعودی پیدا کرد که بیشترین افزایش از سال ۱۹۵۹ به بعد بود که بیش از ۲۵۰۰ نفر در سال ۲۰۰۴ به بیماری مبتلا بودند. افزایش این بیماری در آمریکا در بین اطفال و بزرگسالان احتمالاً ناشی از کم­شدن ایمنی القا شده توسط واکسن و همچنین افزایش امتناع از واکسیناسیون در این گروه سنی بوده است. از آنجا که غالباً بیماری سیاه سرفه تشخیص داده نمی­شود بنابراین تعداد واقعی بیماری از تعداد گزارش شده خیلی بیشتر می باشد. گزارشات سال ۲۰۰۸ هم نشان می­دهد که شیوع این بیماری در نوزادانی که سن آنها به سنی نرسیده که سه دوز از واکسن محتوی سیاه سرفه را دریافت نمایند در حال افزایش می باشد (۱۸).

در طول سال های ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۴ بطور متوسط سالانه ۲۴۸۸ مورد از این بیماری در آمریکا گزارش شده که شامل کودکان کمتر از یک سال است که ۶۳% آنها در بیمارستان بستری شده اند (۲۲).

سیاه سرفه در سراسر جهان یک مشکل مهم در کودکان بشمار می آید. سازمان جهانی بهداشت[۲] (WHO) اعلام کرده است که سالانه در جهان ۴۵ میلیون مورد از این بیماری دیده می شود که از این تعداد ۳۰۱۴۰۸ نفر از کودکان در سال ۲۰۰۲ تلف شده اند (۱۸).

علی رغم اینکه بیش از ۶ دهه از تاریخ واکسیناسیون مدرن می گذرد، سیاه سرفه  هنوز هم یکی از رایج ترین بیماری هایی است که توسط واکسن قابل پیشگیری است. گزارش شده است که بیماری سیاه سرفه در برخی از جمعیت های واکسینه شده در سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ دوباره عود داشته است (۸).

یکی از عوامل مهمی که واکسیناسیون نتواند ایمنی کامل ایجاد کند آداپته شدن پاتوژن با سیستم ایمنی و کاهش القای سیستم ایمنی توسط واکسن می باشد (۴۸).

با وجود پوشش بالای واکسیناسیون، بیش از پانزده سال است که بازگشت عفونت سیاه سرفه در سراسر جهان مشاهده می شود. در حالی که بیماری کلاسیک سیاه سرفه در دوران قبل از واکسیناسیون در درجه اول، یک بیماری دوران کودکی بوده، امروزه با واکسیناسیون گسترده، بروز بیماری بیشتر به نوجوانان و بزرگسالان انتقال یافته است.

آمار ارائه شده توسط مراکز کنترل بیماری و پیشگیری[۳] (CDC) از سال ۲۰۰۴ نشان می دهد موارد بیماری در افراد سنین ۱۹-۱۰ سال بمیزان ۱۹برابر و در افراد بالاتر از ۲۰ سال به ۱۶ برابر افزایش یافته است (۲۲).

در واقع نوجوانان و بزرگسالان نقش قابل توجهی در انتقال سیاه سرفه به نوزادان و کودکانی دارند که نسبت به  بروز عوارض بیماری و مرگ و میر ناشی از آن آسیب پذیرتر می باشند.

  از عوامل متعدد در افزایش بروز بیماری سیاه سرفه می­توان از نقصان عملکرد ایمنی پس از عفونت طبیعی و یا حتی خود واکسیناسیون نام برد. لذا بمنظور جلوگیری ار انتقال بیماری از نوجوانان و بزرگسالان به نوزادان و کودکان گسترش استراتژی واکسیناسیون از جمله ایمن سازی جهانی نوجوانان و بزرگسالان بخصوص، کارکنان بهداشت، پرستاران کودکان و والدین نوزادان، می­تواند به کنترل بیماری سیاه سرفه کمک شایانی نماید. سیاه سرفه یک تهدید جدی برای نوزادان و کودکان و تا حد زیادی  نوجوانان و بزرگسالان است از اینرو، افزایش آگاهی پزشکان با بیماری سیاه سرفه و روش های استاندارد تشخیص آن و عمل به   استراتژی­های مختلف واکسیناسیون برای افزایش کنترل این بیماری حائز اهمیت بود (۲۲).

درسراسر جهان، سالانه۵۰ میلیون مورد سیاه سرفه  اتفاق می افتد که %۹۰ در کشورهای در حال توسعه  می باشد. نوزادان، گروه آسیب پذیر با بالاترین میزان عوارض و مرگ و میرهستند، با این حال کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در حال حاضر درصد قابل توجهی از موارد را تشکیل می دهند و یک منبع انتقال عفونت به نوزادان هستند.

PCR، کشت و سرولوژی روش­های اصلی تشخیص آزمایشگاهی سیاه سرفه بوده که عوامل مختلفی بر حساسیت و ویژگی هر یک از روش های مذکور مؤثر می باشد. با این حال، در سال­های اخیر، PCR به یک روش مناسب با تأثیر قابل توجه در افزایش تشخیص آزمایشگاهی سیاه سرفه تبدیل شده است (۲۲).

۱-۳٫ باکتریولوژی

عامل ایجاد کننده سیاه سرفه، یک باسیل کوچک گرم منفی و پلی مورف است (شکل۱-۱). اگرچه ارگانیسم صد سال پیش در ترشحات و نمونه های پاتولوژیک کودکان مبتلا به بیماری سیاه سرفه شناسایی شده بود  ولی این ارگانیسم تا سال ۱۹۰۶ که بوردت (Bordet) و ژانگو (Gengou) با استفاده از محیط کشت مخصوص موفق به کشت آن در آزمایشگاه شدند، تکثیر نشده بود. هنوز در بسیاری از آزمایشگاه ها از محیط بوردت-ژانگو  برای تکثیر این باکتری استفاده می نمایند.

تاکنون محیط های سنتتیک مختلفی برای رشد و تکثیر این باکتری برای تولید واکسن طراحی و بکار گرفته شده است (۱۸).

دو ارگانیسم دیگر نیز در جنس بوردتلا به نام بوردتلا پاراپرتوسیس  [۱]و بوردتلا برونشی سپتیکا[۲] وجود دارد که پاراپرتوسیس مسئول سندرمی شبیه پرتوسیس در انسان است که معمولاً شدتش از پرتوسیس کمتر است. برونشی سپتیکا بیماریهای تنفسی در حیوانات خانگی را ایجاد می کند. چون ساختارهای DNA این دو ارگانیسم به طور ضروری همانند بوردتلا پرتوسیس است، ممکن است آنها در حقیقت سه ارگانیسم زیر گونه از یک باکتری یکسان باشند (۵۴و۱۰).

بین همه ی گونه های بوردتلا، فقط بوردتلا پرتوسیسPT  را سنتز می کند. اگرچه کروموزوم بوردتلا پاراپرتوسیس و بوردتلا برونشیسپتیکا دارای لوکوس ژنPT  است اما رونویسی آنها بدلیل پروموتور ناقص خاموش می باشد. در فاز حاد، هر سه ارگانیسم فاکتورهای ویرولانس مشابه ایجاد می کنند.

بعضی از تحقیقات عدم وجود اطلاعات در مورد این بیماری را تا قبل از قرن ۱۶ میلادی ناشی از سازگاری ارگانیسم­های حیوانی با انسان در ۵ قرن گذشته می­دانند. اگرچه شواهد اخیر نشان می­دهد که ارتباط بوردتلا پرتوسیس با انسان ها ممکن است قدیمی­تر از آنچیزی باشد که قبلاً تصور می شد (۵۴).

اخیراً سویه هایی از پرتوسیس شناسایی شده اند از جمله بوردتلا هولمسی[۳] که در بیماران واجد نقص ایمنی[۴]  منجر به باکتریمی[۵]، اندوکاردیت[۶] و بیماری های تنفسی می گردد. سویه دیگر می توان از بوردتلا هینزی[۷] نام برد که از خون بیمار مبتلا به ایدز و همچنین از ترشحات دستگاه تنفسی بیمار مبتلا به سیستیک فیبروزیس[۸]جدا شده است. اگرچه بسیاری از فعالیت های بیولوژیکی بوردتلا پرتوسیس از مدت ها پیش مشخص شده بود اما تلاش ها برای یافتن ترکیبات مسئول هر یک از فعالیت های متنوع این ارگانیسم برای سال ها ناموفق باقی ماند. بهر حال وقتی ترکیبات و اجزای اختصاصی ارگانیسم مشخص شد نه تنها باعث افزایش درک پاتوژنیسیته بیماری شد بلکه در نهایت منجر به خالص سازی این اجزاء و تولید واکسن غیرسلولی سیاه سرفه[۹] شد (۱۸).

بوردتلا پرتوسیس تمایل ویژه ای برای اتصال شدید به سلول های پوششی مژه دار[۱۰] در مجاری تنفسی دارد. باکتری ممکن است وارد سلول های پوششی شود اما بطور معمول نمی تواند وارد سلول های غشاء پایه[۱۱] شده و یا به داخل گردش خون تهاجم نماید (شکل۱-۲). به هر حال توکسین های تولید شده توسط باکتری      می تواند به جریان خون وارد شده و عوارض سیستمیک را ایجاد نماید. آنتی ژن های بوردتلا پرتوسیس که در واکسن های غیر سلولی بکار می رود و همچنین سایر آنتی ژن های این باکتری در جدول ۱-۱ ذکر شده است (۱۸).

 ۱-۴٫ترکیبات مهم باکتری سیاه سرفه

بوردتلا پرتوسیس دارای دو دسته عوامل ویرولانسی می باشد :

دسته اول را ادهسین هایی تشکیل می­دهند که شامل فیلامنتوس هموگلوتینین، پرتکتین، فیمبریه و BrkA  هستند که در اتصال  باکتری به سلولهای مژکدار دستگاه تنفسی فوقانی و ماکروفاژها دخیل هستند.

دسته دوم عوامل ویرولانسی باکتری، توکسین هایی هستند که در آسیب موضعی و سیستمیک به میزبان شرکت داشته و شامل پرتوسیس توکسین، آدنیلات سیکلاز توکسین، تراکئال سایتوتوکسین، درمونکروتیک توکسین و اندوتوکسین می باشد (۱).

۱-۴-۱٫ توکسین پرتوسیس

قبلاً به توکسین پرتوسیس یا PT [1] فاکتور تحریک کننده لنفوسیتوز‌[۲] (LPF)  می گفتند، که مهمترین عامل  پاتوژنز سیاه سرفه بود و به طور عمومی باور بر این است نقش مهمی در القاء و ایجاد ایمنی بالینی دارد.   PT یک ساختار اولیگومری مرکب از ۵ ساب یونیت[۳] مختلفS1 تا S5  است. به طور ساختاری PT به کلاس A-B از توکسین باکتریایی تعلق دارد. جزءS1  پروموتوری است که ریبوزیلاسیون ADP  از پروتئین های اتصالی تنظیمیGTP[4]  را که در انتقال سیگنال در سلول یوکاریوت  نقش دارد کاتالیز می کند. پروموتورA  یا همان جزءS1   تا حد زیادی مسئول سازماندهی فعالیت های بیولوژیکیPT  شامل ارتقاء لنفوسیتوزیس[۵]، تحریک سلول های جزیره ای پانکراس[۶]، حساسیت به هیستامین، کلاسترینگ[۷] سلول های CHO  [۸]و خاصیت ادجوانی آن می باشد. اولیگومرB  ساختار حلقه ای شکل است که محتوی یک کپی از هر یک از ساب یونیت های S2  ، S3 ، S5 و دو کپی ازS4  است. وظیفه مهم اولیگومر B تسهیل اتصال PT به سلول‌های مژه‌دار مخاط مجاری تنفسی است. علاوه بر آن اولیگومر B فعالیت‌های آنزیمی نظیر هموگلوتیناسیون[۹]و میتوژنیسیتی[۱۰] سلول‌های لنفوسیت T را نیز دارا می‌باشد.

 کل مولکول PT برای اکثر فعالیت‌های آنزیمی پروموتور A لازم می‌باشد، از اینرو پروموتور A در غیاب الیگومر B هیچ‌گونه عملکردی نخواهد داشت. سویه‌های مختلف بوردتلاپرتوسیس که از نظر تولید آگلوتینین مختلف می‌باشند همگی یک نوع PT را تولید می‌کنند که PT تولیدی واجد خواص سرولوژیکی و بیولوژیکی یکسانی می‌باشد (۵۶و۴۷).

PT توسط بوردتلا پاراپرتوسیس یا برونشی سپتیکا تولید نمی‌شود، اگرچه این ارگانیسم‌ها محتوی ژن‌هایی هستند که می‌تواند فرم فعال PT را در این میکروارگانیسم ها کد کند، اما پروموتورهای این ژن‌ها غیر فعال بوده و لذا توکسین تولید نمی‌شود (۳۰).

PT چندین نقش اصلی را در بیماری‌زایی پرتوسیس دارد، اگرچه مکانیسم‌های دقیق عملکرد آن چندان واضح نمی‌باشد. PT اتصال بوردتلا پرتوسیس به سلول‌های مژه‌دار مجاری تنفسی را تسهیل می‌نماید و در توکسیسیتی[۱] سلول دخالت دارد. همچنین PT در کلونیزاسیون سلول باکتری در مجاری تنفسی از طریق جلوگیری از مهاجرت نوتروفیل و نقش‌آفرینی آنها در طول اولین هفته بعد از عفونت و جلوگیری از پاکسازی اولیه باکتری توسط آنتی‌بادی نقش دارد.

به نظر می‌رسد که PT استراتژی خاصی را برای بروز عفونت حاد و تداوم دوره عفونت حتی در حضور     آنتی بادی برای هجوم باکتری فراهم می‌نماید. و جالب‌تر اینکه تزریق داخل وریدی PT در افراد داوطلب بالغ هیچ‌گونه عوارضی را ایجاد نمی‌کند (۴۸).

PT یک ایمونوژن قوی است و آنتی‌بادی‌ها برعلیه PT نقش مهمی را در ایمنی بالینی برعلیه سیاه‌سرفه ایفا می‌کنند. در آزمایشگاه تزریق آنتی‌بادی‌های PT به موش‌ها منجر به ایجاد ایمنی در آنها برعلیه تست چلنج داخل مغزی باکتری زنده (تست کندریک[۲])  و یا تست چلنج استنشاقی[۳]‌می شود (۵۶و۵۷).

چلنج موش‌هایی که به طور فعال با تزریق ساب‌یونیت‌های PT ایمن شده و یا به طور غیرفعال با آنتی‌بادی‌های مونوکلونال علیه ساب‌یونیت‌های PT گوناگون ایمن شده اند، نشان می‌دهدکه کل مولکول PT برای ایجاد ایمنی مناسب لازم و ضروری است. توکسوئید PT تولید شده به روش شیمیایی یا ژنتیکی به عنوان جزئی از واکسن غیرسلولی سیاه‌سرفه به‌کار می‌رود (۴۸).

[۱] Toxicity

[۲] Kendrik Test (Mouse Protection Test) (Intracerebral challeng test)

[۳] Aerosal Challenge test

[۱] Pertussis Toxin

[۲] Lymphocytosis – Promoting Factor

[۳] Subunit

[۴] GTP- binding regulatory protein

[۵] Lymphocytosis

[۶] Islet cells

[۷] Clustering

[۸] Chinese hamster overy cells

[۹] Hemaglutination

[۱۰] Mitogenicity

[۱] B. parapertussi

[۲] B.bronchiseptica

[۳] B.holmesii          

[۴] Immuno–compromised

[۵] Bacterimi

[۶] Andocardit

[۷] B.hinzii

[۸] Cystic fibrosis

[۹] Acellular  pertussis vaccine

[۱۰] Cilliated epithelial cells

[۱۱] Submucosal cells

[۱] Whole cell  pertussis vaccine

[۲] World health organization

[۳] Centers for Disease Control and Prevention

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.