تحقیق تاریخچه بانکداری ،کیفیت خدمات ، مشتری مداری ، رضایت مشتری ، انواع مدلهای رضایت مشتری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاریخچه بانکداری ،کیفیت خدمات ، مشتری مداری ، رضایت مشتری ، انواع مدلهای رضایت مشتری دارای ۷۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه :    ۶
۲-۲- تاریخچه بانکداری :    ۶
۲-۲-۱-  سیر تحول بانکداری در ایران :    ۷
۲-۲-۲-  آشنایی با بانک سپه :    ۷
۲-۲-۳-  بانکداری اسلامی :    ۸
۲-۲-۴-  بانکداری الکترونیک :    ۸
۲-۳- کیفیت خدمات :    ۹
۲-۳-۱- خدمت چیست ؟    ۹
۲-۳-۲- اهداف خدمت :    ۱۰
۲-۳-۳- ویژگیهای خدمات :    ۱۰
۲-۳-۴- خدمات بانکی :    ۱۱
۲-۳-۵- برنامه ای برای ارائه خدمات به مشتریان :    ۱۱
۲-۳-۶- کیفیت خدمات :    ۱۲
۲-۳-۷- کیفیت ارائه خدمات :    ۱۳
۲-۳-۸- اهمیت کیفیت در ارائه خدمات به مشتریان :    ۱۴
۲-۳-۹- کیفیت خدمات و رضایت مشتریان :    ۱۴
۲-۳-۱۰- کیفیت بهینه :    ۱۵
۲-۳-۱۱- بهبود کیفیت :    ۱۵
۲-۴- مشتری و مشتری گرایی :    ۱۶
۲-۴-۱- مشتری کیست ؟    ۱۶
۲-۴-۲- مشتری گرایی :    ۱۶
۲-۴-۳- اهمیت و ضرورت مشتری گرایی :    ۱۷
۲-۴-۴- استراتژی مشتری گرایی:    ۱۸
۲-۴-۵- مشتری و اهمیت آن در نظام بانکی :    ۱۹
۲-۴-۶- جذب مشتری :    ۲۰
۲-۴-۷- شناخت انگیزه ها و نیازهای مشتریان :    ۲۱
۲-۴-۸- پاسخگویی به نیاز مشتریان :    ۲۲
۲-۴-۹- درجه بندی و متمایز کردن مشتری :    ۲۲
۲-۴-۹-۱- مشتری راضی :    ۲۳
۲-۴-۹-۲- مشتری ناراضی :    ۲۴
۲-۴-۹-۳- مشتری خشمگین :    ۲۴
۲-۴-۹-۴- مشتری شاد :    ۲۴
۲-۴-۹-۵- مشتری شیفته ( به وجد آمده ):    ۲۴
۲-۴-۱۰- تعامل با مشتری :    ۲۵
۲-۴-۱۱- ارزش دوره عمر و ضرورت حفظ مشتری :    ۲۶
۲-۴-۱۲- مشتریان کلیدی و معیارهای شناسایی آنان :    ۲۶
۲-۴-۱۳- پیشنهاداتی برای جذب مشتریان :    ۲۷
۲-۵- رضایت مشتری :    ۲۸
۲-۵-۱- به حداکثر رساندن رضایت مشتری :    ۲۹
۲-۵-۲- وفاداری مشتریان :    ۳۰
۲-۵-۳- رضایت و  ارتباط آن با جذب مشتری :    ۳۱
۲-۵-۴- رضایت مشتری در الگوهای جدید مدیریت :    ۳۲
۲-۵-۵- مدیریت ارتباط با مشتری CRM   :    ۳۲
۲-۵-۶- مدل تعالی سازمانی :    ۳۴
۲-۵-۷- باشگاه مشتری :    ۳۴
۲-۵-۸- نارضایتی و استراتژیهای مقابله با آن :    ۳۵
۲-۶- مدلهای سنجش رضایت مشتری :    ۳۷
۲-۶-۱- مدل کیفیت خدمت :   SERVQUAL,    ۳۸
۲-۶-۲- مدل عملکرد خدمت  SERVPERF,  :    ۴۰
۲-۶-۳- مدل اهمیت عملکرد خدمت, SERVIMPERF  :    ۴۰
۲-۶-۴- مدل فورنل  :    ۴۱
۲-۶-۵- مدل کانو :    ۴۲
۲-۶-۵-۱- نحوه اجرای روش کانو :    ۴۴
۲-۶-۵-۲- تنظیم پرسشنامه :    ۴۵
۲-۶-۵-۳- توزیع پرسشنامه :    ۴۵
۲-۶-۵-۴- پردازش اطلاعات :    ۴۵
۲-۶-۵-۵- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :    ۴۶
۲-۶-۵-۶- نکات قابل توجه از مدل کانو :    ۴۷
۲-۶-۵-۷- مزایای مدل کانو :    ۴۷
۲-۶-۵-۸- محدودیتهای مدل کانو :    ۴۷
۲-۶-۶- تصمیم گیری چند شاخصه MADM  :    ۴۷
۲-۶-۷- روش  AHP :    ۴۸
۲-۶-۷-۱- اصل ترسیم درخت سلسله مراتبی :    ۴۹
۲-۶-۷-۲- تعیین اولویت ها    ۵۰
۲-۶-۷-۳- سازگاری منطقی قضاوت ها :    ۵۰
۲-۶-۷-۴-  الگوریتم  AHP :    ۵۱
۲-۶-۷-۵- مزایای فرایند تحلیل سلسله مراتبی :    ۵۴
۲-۷- مروری بر تحقیقات پیشین :    ۵۴
فهرست منابع    ۶۸

منابع

۱) پژویان ، جمشید ، ۱۳۸۱، پول و ارز و بانکداری(رشته حسابداری)، تهران : انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ هفتم

۲) ونوس ، داور – صفاییان ، میترا ، ۱۳۸۱ ، روشهای کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانکهای ایرانی ، تهران : نشر نگاه دانش ، چاپ اول

۳) صفاری نژاد ، میثم – رحیمی ، صالح ، ۱۳۸۷ ، نگرشی بر مدلهای سنجش رضایت مشتری ، تهران : موسسه کتاب مهربان نشر

۴) ساعدی ، حمیدرضا ، ۱۳۸۸ ، بررسی و اولویت بندی نیازهای مشتریان در بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی بانک کشاورزی استان سمنان )، پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

۵) سررشته ، حسین ، جزوه بانکداری داخلی (۲) ، اعتبارات و تسهیلات ، انتشارات اداره آموزش بانک سپه

۶) طاهری ، شهنام ، ۱۳۸۴ ، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها ، تهران : انتشارات هستان ، چاپ دهم

۷) عابدیان ، سید یوسف ، ۱۳۸۴ ، تاثیر تنوع خدمات بانکی بر میزان وفاداری مشتریان بانکها ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

۸) ماهنامه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی بانک سپه ، بهمن ۱۳۸۸ ، شماره ۱۰۸

۹) ماهنامه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی بانک سپه ، مهر ۱۳۸۸ ، شماره ۱۰۴

۱۰) ماهنامه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی بانک سپه ، مرداد ۱۳۸۵ ، شماره ۷۲ ، سال هفتم

۱۱) کارخانه ای ، بهرام ، ۱۳۸۳ ، کاربرد علوم رفتاری و ارتباطات در خدمت رضایت و تکریم مشتری ، تهران : انتشارات دبیزش ، چاپ اول

۱۲) کارخانه ای ، بهرام – فرشی نظری ، چنگیز ، ۱۳۸۱ ، روشهای جذب مشتری و بهبود مدیریت در شعب بانکها ، تهران : نشر آرویج ، چاپ اول

۱۳) اسمعیل پور ، مجید ، ۱۳۸۲ ، اجرای عملی به کارگیری بازاریابی در خدمات بانکی ، تهران : انتشارات ترمه ، چاپ اول

۱۴) اصغر پور ، محمد جواد ، ۱۳۸۵ ، تصمیم گیری چند معیاره ، تهران : دانشگاه تهران ، چاپ چهارم

۱۵) مؤمنی، منصور. مباحث نوین تحقیق در عملیات ،تهران:دانشکده مدیرت دانشگاه تهران،۱۳۸۷

۲-۱- مقدمه :

مشتری و جذب مشتری یکی از مسائل مهم در صنعت بانکداری به شمار می رود که نقش تعیین کننده ای در ارزیابی بانکها و موسسات مالی از نظر میزان دسترسی به اهداف بانکیشان دارد . یعنی بانکها و موسساتی که بیشتر به مشتریان اهمیت دهند و نظرات و خواسته آنان را سرلوحه کارها و اهداف خود قرار دهند ، کیفیت خدمات را افزایش دهند ، طبعا مشتریان بیشتری را جذب می نمایند و به اهداف خود نزدیکتر می شوند . لذا باید مشتری را شناخت و مشتری مداری را که در مشتری احساس با ارزش بودن ایجاد می کند و رضایت او را تامین می نماید در کلیه امور بانکی به کار گرفت . در این مقاله به تاریخچه بانکداری ،کیفیت خدمات ، مشتری ، مشتری مداری ، رضایت مشتری ، انواع مدلهای رضایت مشتری و سایر مطالبی که به مشتری مربوط می شود تا حد امکان می پردازیم و تحقیقات پیشین متعددی را مرور می کنیم .

۲-۲- تاریخچه بانکداری :

تاریخچه بانکداری به قرن ها قبل از میلاد مسیح بر می گردد . اما دوره جدید بانکداری با پیشرفت تدریجی تجارت و داد و ستد در جهان و کشف مناطق و راههای دریایی جدید و استقرار روابط بازرگانی بین شرق و غرب شکل گرفت و کم کم دامنه فعالیت اقتصادی از سواحل دریای مدیترانه به کشورهای سواحل اقیانوس اطلس گسترش پیدا کرد . این پیشرفت توام با استفاده روز افزون از خدمات بانکی و نتیجتا ازدیاد حرفه بانکداری در کشورهای مختلف جهان شد .

کلمه بانک اصطلاحی است که از واژه آلمانی Bank به معنای نوعی شرکت اخذ و رواج یافته است و شاید هم از کلمه Banco که یک لغت ایتالیایی است و به معنای نیمکت صرافان بوده است گرفته شده است . در هر حال بانک یا همان موسسات مالی آن روز با همان نام و روش کهن به تدریج سازمان یافته و مرکز فعالیتهای پولی و اعتباری بانکهای امروزی گردیده اند . اما در عصر جدید با پیدایش ابزارهای نوین در صنعت بانکداری به همراه تقاضای روزافزون مشتریان برای دستیابی به خدمات آسان تر بانکی این صنعت را دچار تحولی شگرف نموده است . حضور شعب مجازی در قالب بانکداری الکترونیکی ارمغان جدید فناوری اطلاعات برای دنیای بانکداری و پاسخ به این تقاضای جدی است . در آغاز فعالیت بانکها ، آنها سه وظیفه اساسی در اقتصاد داشتند که عبارت بود از :

شناخت پولهای گوناگون

تعیین وزن و عیار هر پول و نسبت برابری پولها و معاوضه آنها با یکدیگر

نگهداری پولهای فلزی اشخاص ( طلا و نقره ) در محلهای امن

ولی پس از گسترش سیستم بانکی و تشکیل بانک مرکزی و تفکیک وظایف آن از سایر بانکها وظایف عمده و مسئولیتهای بانکهای تجاری و یا خصوصی عبارتند از :

پذیرش سپرده مشتریان ، اعطای تسهیلات بانکی ، اجاره صندوق امانات ، نگهداری و انجام امور مربوط به اوراق بهادار ، انجام عملیات بورس ، صدور ضمانت نامه و . . . که کلیه این فعالیتها به طور کلی بر سه بخش طبقه بندی می شوند که به شرح ذیل می باشند :

تجهیز منابع

تخصیص منابع

سایر خدمات (پژویان ، ۱۳۸۱ ، ص۱۰).

۲-۲-۱-  سیر تحول بانکداری در ایران :

اولین بانکی که در کشور به وجود آمد بانک جدید شرق بود که مرکز آن در لندن و حوزه عملیاتش مناطق جنوب آسیا بود . سپس بانک شاهی ایران توسط بارون جولیوس دورویتر۱ در ایران تاسیس شد و پس از آن یکی از اتباع دولت روسیه بنام ژاک پولیا کوف پیشنهاد تاسیس بانک استقراضی ایران را نمود و نخستین بانک ایرانی در سال ۱۳۰۴ از محل ذخائر بازنشستگی قشون از طرف دولت وقت با سرمایه ۳۸۸۳۹۵۰ ریال تشکیل شد و شروع به فعالیت نمود(پژویان ، ۱۳۸۱ ، ص۱۱).

۲-۲-۲-  آشنایی با بانک سپه :

بانک سپه نخستین بانک ایرانی است که در سال ۱۳۰۴ شمسی که هنوز آرامش در سراسر کشور و فعالیتهای عمومی در شئون مختلف اجتماعی محسوس نشده بود و تاثیر شگرف عوامل اقتصادی و بازرگانی در حیات سیاسی مملکت نمودی نداشت با سرمایه ۳۸۸۳۹۵۰ ریال در محلی محدود ( چند باب مغازه ) تاسیس شد . در ۲۴ اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح گردید و اکنون با بیش از ۸۰ سال ( بیش از سه ربع قرن ) تجربه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور می باشد که با بیش از ۲۰۰۰ شعبه توانسته است سرمایه های سرگردان جامعه را جذب نماید و آنها را به سمت فعالیتهای مولد اقتصادی در جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور سوق دهد و مشارکتی موثر و مطلوب داشته باشد . در عرصه بین المللی نیز با ایجاد واحدهای بانکی در کشورهایی چون آلمان ، ایتالیا ، فرانسه و انگلستان در ارائه خدمات بانکی از جایگاه ارزنده ای برخوردار است . از اهم فعالیتهای بانک سپه در عرصه بین المللی می توان به خدماتی ار قبیل ؛ افتتاح انواع حسابهای سپرده ، انجام امور حوالجات ارزی ، گشایش اعتبار اسنادی ، ابلاغ اعتبارات اسنادی ، پوشش اعتبارات اسنادی ، تایید اعتبارات اسنادی ، صدور ضمانت نامه ارزی و . . . اشاره نمود . این تاریخچه مختصری از بانک کهن ایرانی بود که در عرصه رقابتی امروز باید در مقابل رقبا حرکت سریع و رو به رشدی داشته باشد(www. Bank sepah .ir ).

۲-۲-۳-  بانکداری اسلامی :

از جمله دستاوردهای بسیار مهم و در خور انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی را باید اجرای کامل بانکداری بدون ربا عنوان کرد . پتانسیلهای فراوان و توان بالقوه موجود در قوانین و مقررات بانکداری بدون ربا به حدی است که در صورت اجرای صحیح و مبتنی بر شناخت درست آن می تواند به راحتی بسیاری از مشکلات موجود در عرصه های مختلف اقتصادی کشور را برطرف نماید . لازمه این امر شناخت دقیق این قوانین و پتانسیلهای موجود و اجرای کامل و صحیح آن است( ماهنامه بانک سپه ، ۱۳۸۵ ، ص۲ ).

در بانکداری اسلامی رابطه بین دو طرف وکیل و موکل می باشد اما در بانکداری ربوی رابطه بین دوطرف داین و مدیون می باشد . عناصر تشکیل دهنده دین که از مشخصه های بانکداری ربوی می باشد به شرح زیر می باشد :

دین که معرف اصل بدهی است .

دوره باز پرداخت که زمان بازپرداخت اصل و بهره بدهی را در بر می گیرد .

بهره که علاوه بر اصل بدهی ، پرداخت آن الزامی است وجزء لاینفک نظام ربوی به شمار می رود.

در واقع هر گونه زیادتی بر دین چنانچه از قبل شرط و تعیین شده باشد ربا نام دارد . در بانکداری ربوی ، بانک به عنوان بدهکار مکلف به باز پرداخت اصل و بهره متعلق به آن می باشد و مشتری نیز به عنوان بدهکار مکلف به باز پرداخت اصل وام و بهره متعلقه به آن می باشد . اما در بانکداری اسلامی ، بانک بر اساس وکالت تام الاختیار سپرده های سرمایه گذاری را که مشاعا تجهیز شده است به مصارف مختلف می رساند و سود حاصل از عملیات را پس از کسر حق الوکاله مقرر بیت سپرده گذاران تقسیم می کند و مشتری مکلف به باز پرداخت تسهیلات اعطایی است( سررشته ، ص۷).

۲-۲-۴-  بانکداری الکترونیک :

گسترش همه جانبه تجارت الکترونیک در دنیا و تمایل افراد و بنگاههای اقتصادی به استفاده از این نوع تجارت یکی از بحث های ضروری در جامعه کنونی است . تاثیرات این پیشرفت بر صنعت بانکداری کاملا مشهود است .زمان شروع بانکداری الکترونیک در دنیا به سال ۱۹۱۸ میلادی باز می گردد. اما در ایران در اواخر دهه ۱۳۶۰ بانکهای کشور به سیستم اتوماسیون عملیات بانکی و رایانه ای کردن ارتباطات خود توجه نشان دادند . حرکت به سمت بانکداری الکترونیک از اوایل دهه ۱۳۷۰ آغاز شد و پس از آن کارتهای اعتباری ، خودپردازها ، سیستمهای گویا و . . . وارد خدمات نوین بانکی شدند . پیدایش ابزارهای نوین در صنعت بانکداری به همراه تقاضای روزافزون مشتریان برای دستیابی به خدمات آسان تربانکی ، این صنعت را دچار تحولی شگرف نموده است .” بانکداری الکترونیک ” عبارتست از : فن آوریهای پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری بر شبکه مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی که می تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعبات بانکها شود . در این سیستم کانالهای مختلف بانکداری با هم تلفیق می شوند ، سیستمهای جزیره ای یکپارچه می شوند ، مدیریت اطلاعات و ارتباطات با مشتریان بهبود می یابد ، رضایت مشتریان بیشتر می شود ، در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی می شود و . . . اما در ایجاد و پیاده سازی سیستم بانکداری الکترونیک باید امکان پذیر بودن آن را در ارتباط با محیط فنی ، اقتصادی ، مالی ، نیروی انسانی و . . . مورد توجه قرار داد .

سیستم جاری طلایی ، خدمات دستگاههای عابر بانک ، ۱ATM ، POS 2، سفر کارت ، سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) ، سیستم پایا ، شبکه پاس ( پرداخت الکترونیک سپه ) ، موبایل بانک ، خدمات اینترنتی و . . . همگی جزء بانکداری الکترونیک محسوب می شوند .

۲-۳- کیفیت خدمات :

۲-۳-۱- خدمت چیست ؟

خدمت را می توان کار و عملی تعریف کرد که به وسیله یک طرف به طرف دیگر عرضه می شود . گرچه ممکن است این روند با یک محصول فیزیکی ارتباط تنگاتنگ داشته باشد ، اما این عمل لزوما نامحسوس است و معمولا به مالکیت هیچ یک از عوامل تولید منجر نمی گردد . خدمات نوعی فعالیت اقتصادی اند که با ایجاد تغییر مورد نظر در دریافت کننده خدمت یا به نیابت از او در مکانها و زمانهای خاص برای مشتریان ایجاد ارزش می کنند و منافعی را مهیا می نمایند(عابدیان ، ۱۳۸۴ ، ص ۲۲ ).یا به تعریفی دیگر ، خدمت عبارت است از انجام دادن اموری که مجموعه ای از مزایا را به مشتریان عرضه می کند . در نظام بانکداری خدمت ممکن است به وسیله نیروی انسانی ، دستگاههای عابر بانک ، اینترنت ، مشاوره و . . . عرضه شود .

مهم این نیست که عرضه کننده خدمت برای مشتری چه کاری را انجام میدهد ، بلکه مهم این است که مشتری درباره خدمت ارائه شده به وی چگونه می اندیشد . خدمت به مشتریان شامل کلیه اموری است که شرکت به منظور جلب رضایت مشتریان و کمک به آنها برای دریافت بیشترین ارزش از خدماتی که دریافت کرده اند انجام می دهد(ونوس ، صفاییان ، ۱۳۸۱ ، ص ۵۱ ).

۲-۳-۲- اهداف خدمت :

از آنجا که خدمت به مشتریان از مسائل مهم به شمار می آید و در ارتباط با مشتری نقش بسزایی دارد پس باید اهداف خدمت کاملا واضح و روشن باشد یعنی باید :

نیات سازمان یا شرکت را به طوردقیق بیان نماید .

موسسه یا شرکت را از رقبایش متمایز سازد .

بازیابی قابل فهم برای مشتریان داشته باشد (یعنی نوشته یا گفته شود و برای آنان ارزشمند باشد) .

قابل دستیابی باشد .

۲-۳-۳- ویژگیهای خدمات :

خدما ت شامل ویژگیهای مشترکی هستند که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد :

نامحسوس بودن : خدمات اصولا نامحسوس هستند یعنی پیش از عرضه ، آنها قابل دیدن ، لمس کردن ، چشیدن و بوییدن نیستند .

تفکیک ناپذیری : خدمات ابتدا فروخته می شوند سپس تولید می گردند و همزمان به مصرف می رسند ، بنابراین خدمت از ارائه کننده آن جدا شدنی نیست . در اینجا چون مشتری معمولا در طول خدمت حضور دارد ، نوعی ارتباط متقابل میان عرضه کننده خدمت و مشتری به عنوان شکل خاصی از بازاریابی به وجود می آید .

تغییر پذیری : کیفیت خدمات بسیار متغیر است . کیفیت خدمات به زمان و مکان شخص ارائه کننده خدمات و نحوه ارائه خدمات و . . . بستگی دارد . موسسات خدماتی نظیر بانکها برای اعمال کنترل کیفی بر خدمات ارائه شده راههای مختلفی را پیش رو می گیرند .

فنا پذیری : خدمات فنا پذیرند یعنی نمی توان آنها را برای فروش یا مصرف بعدی انبار کرد . البته زمانی که تقاضا یکنواخت است مشکلی ایجاد نمی شود ، اما زمانی که تغییرات محیط مانند تکنولوژی به وجود می آید تقاضا را تحت تاثیر قرار می دهد و برای آن باید راه حلهایی اتخاذ گردد( کارخانه ای ، فرشی نظری ، ۱۳۸۱ ، ص ۱۵ ).

۲-۳-۴- خدمات بانکی :

خدمات بانکی بسیار منحصر به فرد است و با صنایع خدماتی دیگر تفاوت بسیاری دارد و شامل کلیه اموری است که که سازمانها و موسسات به منظور جلب رضایت مشتریان انجام می دهند . از مهمترین عواملی که متمایز کننده این صنعت با دیگر بخش ها است می توان موارد زیر را برشمرد :

بانکدار نقش امانتدار را ایفا می کند

بانکها طبق قانون وکیل و موکل وجوه سپرده گذاران را صرف هدفهای سازنده کشور می کنند و باعث رونق و رشد اقتصادی می شوند .

بانکها پیش از حداکثر سازی بازدهی ، ریسک خود را به حداقل می رسانند .

بانکها در هر شرایط اقتصادی ، مطلوب یا نامطلوب ملزم به ارائه خدمات هستند(عابدیان ، ۱۳۸۴ ص۲۷).

همچنین انواع خدمات بانکی را می توان در سه بخش تقسیم بندی و خلاصه  نمود :

تجهیز منابع مالی (دریافت و پرداخت انواع سپرده ها )

تخصیص منابع مالی ( ایجاد اعتبار و پرداخت تسهیلات به افراد ، موسسات و دولتها )

سایر خدمات بانکی ، شامل : دریافت قبوض ، حوالجات ، ضمانت نامه و . . .

البته امروزه با گسترش اتوماسیون بانکها و ترویج بانکداری الکترونیک و اینترنت بانک و . . . بسیاری از اینگونه خدمات به صورت غیر حضوری و با رایانه انجام می شود .

۱ . Baron Jolious De Reuter

۱ .Automatic Teller Machine

۲ .Point Of Sale

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بانکداری الکترونیکی، سیستم های پرداخت در آن و معرفی تئوری های چندگانه پذیرش
  • تحقیق بانکداری الکترونیک و خدمات آن و مدیریت نقدینگی در بانکها
  • تحقیق مدل پذیرش فناوری در صنعت بانکداری و بانکداری الکترونیک
  • تحقیق رضایت مشتری و مدل های آن و تئوری خاکستری
  • تحقیق کیفیت خدمات ورضایت مشتری و مدل های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.