تحقیق تاریخچه تجارت الکترونیکی و سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران و توزیع و روش های توزیع و کانال های اصلی توزیع

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاریخچه تجارت الکترونیکی و سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران و توزیع و روش های توزیع و کانال های اصلی توزیع دارای ۷۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱)مقدمه    ۴
بخش اول:تجارت الکترونیکی    ۵
۲-۱-۱)تعاریف تجارت الکترونیکی    ۵
۲-۱-۲)اجزای تجارت الکترونیکی    ۶
۲-۱-۳)تفاوت تجارت الکترونیکی با کسب و کار الکترونیکی    ۷
۲-۱-۴)تاریخچه تجارت الکترونیکی    ۸
۲-۱-۵)طبقه بندی تجارت الکترونیکی از دیدگاه های متفاوت    ۱۲
۲-۱-۵-۱)طبقه بندی تجارت الکترونیکی با توجه به ماهیت تبادلات    ۱۲
۲-۱-۵-۲)طبقه بندی تجارت الکترونیکی را باتوجه به ماهیت برنامه های کاربردی:    ۱۵
۲-۱-۶)مراحل تجارت الکترونیکی    ۱۶
۲-۱-۷)چارچوب تجارت الکترونیکی    ۱۷
۲-۱-۷-۲)منافع برای مشتریان    ۲۰
۲-۱-۷-۳)منافع برای جامعه    ۲۱
۲-۱-۸)محدودیت ها و موانع تجارت الکترونیکی    ۲۱
۲-۱-۸-۱)محدودیت های تجارت الکترونیکی    ۲۲
۲-۱-۸-۲)محدودیت های غیر فنی تجارت الکترونیکی    ۲۲
۲-۱-۹)توجیه اقتصادی راه اندازی تجارت الکترونیکی در کشور    ۲۴
۲-۱-۹-۱)منافع    ۲۴
۲-۱-۹-۲)هزینه ها    ۲۴
۲-۱-۹-۳)موانع و چالش ها    ۲۵
۲-۱-۱۰)جایگاه تجارت الکترونیکی در ایران    ۲۵
۲-۱-۱۰-۱)عوامل محرک تجارت الکترونیکی    ۲۶
۲-۱-۱۱)رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران    ۳۴
۲-۱-۱۲)سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران    ۳۵
۲-۱-۱۲-۱)هدف    ۳۵
۲-۱-۱۲-۲)اصول    ۳۵
۲-۱-۱۲-۳)سیاست های اجرایی    ۳۵
۲-۱-۱۲-۴)راهبردهای تجارت الکترونیک در ایران    ۳۸
۲-۱-۱۳)مراحل اقتصاد و تجارت الکترونیکی در جهان    ۳۹
۲-۱-۱۴)تجارت الکترونیکی در مناطق مختلف دنیا    ۴۰
۲-۱-۱۵)موانع و تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه    ۴۰
۲-۱-۱۶)مدل های تجارت الکترونیکی:    ۴۰
بخش دوم:توزیع    ۴۴
۲-۲-۱)تعریف توزیع    ۴۴
۲-۲-۲)مشخصات توزیع مناسب    ۴۶
۲-۲-۳)چرخه تولید تا مصرف    ۴۶
۲-۲-۳-۱)تولیدکنندگان    ۴۶
۲-۲-۳-۲ ) توزیع کنندگان :    ۴۷
۲-۲-۳-۳) مصرف کنندگان    ۴۸
۲-۲-۴)روش های توزیع    ۴۸
۲-۲-۵)اهداف شبکه های توزیع    ۵۲
۲-۲-۶)ساختار کانال توزیع    ۵۳
۲-۲-۷)وظایف کانال توزیع    ۵۴
۲-۲-۸)کانال های اصلی توزیع    ۵۵
۲-۲-۸-۱)کانالهای توزیع در بخش کالاها :    ۵۵
۲-۲-۸-۲)کانال های توزیع در بخش خدمات:    ۵۷
۲-۲-۹)مسایل شبکه توزیع :    ۵۷
۲-۲-۱۰)مسایل ناشی از دخالت های حاکمیت در بازار    ۵۸
۲-۲-۱۱)مسایل اصناف    ۵۹
۲-۲-۱۱-۱) منابع انسانی    ۵۹
۲-۲-۱۱-۲) منابع مالی    ۶۰
۲-۲-۱۱-۳) امکانات زیربنایی فیزیکی و فن آوری    ۶۰
۲-۲-۱۱-۴) سازمان فضایی    ۶۰
۲-۲-۱۱-۵) ساختار حقوقی    ۶۱
۲-۲-۱۱-۶) ساختارهای نهادی    ۶۱
۲-۲-۱۱-۷)قاچاق    ۶۲
۲-۲-۱۱-۸)مسایل بسته بندی و تبلیغات محصولات    ۶۳
o    عدم وجود اطلاعات دقیق در بازار    ۶۳
بخش سوم:پیشینه تحقیق    ۶۴
فهرست منابع و ماخذ:    ۶۷

 منابع :

۱- سرداری،احمد،بهار ۱۳۸۸،فرایند شکل گیری دولت الکترونیکی و راهبردهای آینده نگاری در ایران ،چشم انداز مدیریت ، ۳۰

۲- کاتلر، فیلیپ. آرمسترانگ، گری. اصول بازاریابی،۱۳۸۸، ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات آموخته، اصفهان.
۳- کاتلر، فیلیپ ،تجزیه و تحلیل ، برنامه ریزی، اجرا و کنترل،۱۳۸۹، ترجمه بهمن فروزنده، اصفهان .

۳-آسیب شناسی شبکه توزیع کالا مطالعه موردی(میوه ،سبزیجات ،شیر و البسه )،۱۳۸۸ ،موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی،چاپ اول.

۴-اطیابی،سیدمحمد،تأثیر تجارت الکترونیکی بر شفاف سازی عناصر آمیخته بازاریابی در سازمان(مطالعه موردی:شرکت های بازرگانی استان خوزستان)،۱۳۸۸،دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق

۵-اعرابی،سیدمحمد،سرمدسعیدی،سهیل،۱۳۸۳،بررسی موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران ،علوم اطلاع رسانی ،دوره ۱۸،شماره ۱و ۲

۶-الهی،شعبان‌و همکاران ۱۳۸۷،طراحی مدلی جهت اندازه‌گیری‌آمادگی شرکت ها برای استقرار تجارت الکترونیکی ،انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی،تهران.

۷- بابایی‌زکلیکی،محمدعلی،بازاریابی بین الملل،۱۳۸۰، تهران ،انتشارات سمت .

۸- فتحی،سعیدو همکاران،۱۳۸۷،چالش های پیش روی سازمانهای ایران فاقد ایران کد(کدگذاری کالا و خدمات)در عصر تجارت الکترونیک،سومین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک با رویکرد بر کشورهای در حال توسعه ،اصفهان.

۹- فتحی،سعید و همکاران،کسب و کار الکترونیکی ،۱۳۸۹،چاپ اول،تهران،موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی .

۱۰- فرجی، مرتضی.علی دادی، یاسر. لطفی، احمد،کانال های توزیع فرش در جهان و کیفیت حضور ایرانیان درآن،مجله بررسیهای بازرگانی،شماره چهل وهفتم، ۱۳۹۰
۱۱-فرزین، دکتر محمدرضا،۱۳۸۶٫ ،آسیب شناسی شبکه توزیع شیر در ایران، مجله اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره ۵۹٫

۱۲- رحیمی منفرد،رضا،بررسی موانع غیرمستقیم  استقرار تجارت الکترونیکی در شرکت های پخش کالا،دانشکده مدیریت تهران مرکز، ۱۳۸۴٫

۱۳ رمضان پور،اسماعیل،نقش فروشگاههای زنجیره ای در نظام توزیع کالا،مجموعه مقالات نقش فروشگاههای زنجیره ای در توزیع،موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی،۱۳۷۷٫

۱۴روستا، احمد. ونوس ، داور.ابراهیمی، عبدالحمید،مدیریت بازاریابی، ۱۳۸۸ ،سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی تهران، انتشارات سمت.

۱۵- زرگر،محمود،مدل های راهبردی و راهکارهای تجارت در اینترنت،۱۳۸۰، تهران ،انتشارات بهینه.

۲-۱)مقدمه

هرچند انقلاب دیجیتال با ارائه فناوری های موردنیاز باعث تحقق تجارت الکترونیکی می شود ،اما در حال حاضر دلیل اصلی سازمان ها برای استفاده از تجارت الکترونیکی ،فشارهای ناشی از محیط کسب و کار است.

عوامل اقتصادی،حقوقی،اجتماعی و تکنولوژیکی باعث ایجاد محیطی کاملاً رقابتی شده اند که در آن مصرف کنندگان قدرت بیشتری دارند.این عوامل محیطی را می توان به سرعت و گاهی اوقات به روشی قابل پیش بینی تغییر داد.شرکت ها باید سریعاً هم به مشکلات و هم به فرصت های حاصل از محیط جدید کسب و کار عکس العمل نشان دهند.چون روند تغییرات و سطح بی ثباتی رو به رشد است ،سازمان ها باید تحت تأثیر فزاینده ای به فعالیت پرداخته ،محصولات را بیشتر و سریع تر و با استفاده از منابع کمتر تولید کنند.بر اساس نظریه هوبر (۲۰۰۴)محیط جدید کسب و کار در نتیجه پیشرفت بسیار چشمگیر و سریع علوم بوجود آمده است .این پیشرفت ها باعث ایجاد دانشی شده اند که خود به خود رشد کرده و فناوری های بیشتری را ارائه می دهد.رشد سریع فناوری باعث پیدایش سیستم های پیچیده تر می شود.در نتیجه محیط کسب و کار دارای خصوصیات زیر است:محیطی در حال تغییر،همراه با مشکلات و در عین حال فرصت های تجاری بیشتر،رقابت شدیدتر،و در نتیجه لازم است سازمان ها سریع تر تصمیم گیری کنند.برای این منظور باید یا روند تصمیم گیری را سرعت بخشیده یا تعداد تصمیم گیران را افزایش داد.محدوده تصمیم گیری نیز باید به دلیل عواملی از جمله بازار ،رقابت ،عوامل سیاسی و محیط جهانی توسعه یابد.بنابراین باید اطلاعات و یا دانش بیشتری در اختیار تصمیم گیران قرار گیرد.

بنابراین در این مقاله ابتدا به بحث تجارت الکترونیکی،تاریخچه ،تعاریف،مزایا و…می پردازیم سپس به مبحث توزیع کالا و در آخر به پیشینه تحقیق خواهیم پرداخت.

بخش اول:تجارت الکترونیکی

۲-۱-۱)تعاریف تجارت الکترونیکی

تاکنون تعریف واحدی از تجارت الکترونیکی ارائه نشده است و شاید به تعداد مولفان مقالات با موضوع تجارت الکترونیکی،تعریف از تجارت الکترونیکی وجود داشته باشد.چافی در سال ۲۰۰۲ تجارت الکترونیکی را خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت تعریف می کند.OECDدر سال ۲۰۰۲نیز تجارت الکترونیکی را بدین صورت تعریف می کند؛تجارت الکترونیکی مبادله الکترونیکی است که خرید و فروش کالاها و خدمات بین شرکت ها ،افراد،دولت ها و سایر بخش های عمومی و  خصوصی را شامل می شود.هیراستو در سال ۲۰۰۰ تجارت الکترونیکی را فناوری پردازش و مجموعه فعالیت هایی می داند که در زمان مبادلات تجاری به صورت خودکار در شبکه ها و از طریق فناوری اطلاعات صورت می گیرد. توربان و همکاران در سال ۲۰۰۶ تجارت الکترونیکی را، راه و روش جدید کسب و کار ،بصورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه ها و اینترنت تعریف می کند و می گوید در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات ،خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.

تعاریف متعددی از تجارت الکترونیکی ،با توجه به دیدگاه های مختلف ارائه شده است که در ذیل به بعضی از آنها اشاره می شود؛

از دیدگاه ارتباطات: تجارت الکترونیکی ،تحویل اطلاعات ،محصولات ،خدمات یا پرداخت ها از طریق خطوط تلفن،شبکه های کامپیوتری یا هر ابزار الکترونیکی دیگر می باشد.

از دیدگاه تجاری: ابزاری است که کسب و کارهای مختلف ،شرکاء و مشتریان آنها را قادر می سازد تا موضوعاتی چون کیفیت خدمات ، سرعت تحویل خدمات و … را ارتقاء و موضوعاتی همچون هزینه ها را کاهش دهند.

از دیدگاه فرآیند کسب و کار: تجارت الکترونیکی بکارگیری فنآوری برای خودکارسازی تبادلات کسب و کار و جریان کار است.

از دیدگاه خدماتی: تجارت الکترونیکی ،ابزاری است که از خواسته های دولت ها ،شرکت ها ،مصرف کنندگان و مدیریت در جهت کاهش هزینه های ارائه خدمات در راستای بهبود کیفیت محصولات و خدمات و افزایش سرعت تحویل خدمات پشتیبانی می کند.

از دیدگاه آموزشی: تجارت الکترونیکی شرایط لازم را برای آموزش الکترونیکی در مدارس ،دانشگاهها و دیگر سازمان ها از جمله سازمان های کسب و کاری فراهم می کند.

از دیدگاه مشارکتی : تجارت الکترونیکی چارچوبی است که شرایط لازم را برای شراکت افراد در داخل سازمان و حتی خارج از سازمان فراهم می کند.

از دیدگاه فناوری اطلاعات: به آن دسته از کاربردهای فناوری اطاعات که بصورت سیستمی برای پشتیبانی و پیشبرد جریان کاری و مبادلات تجاری ایجاد شده است،می گویند.

از دیدگاه جامعه : تجارت الکترونیکی مکانی را برای افراد یک جامعه فراهم می نماید تا بتوانند در آن مکان آموزش ببینند، مشارکت کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

۲-۱-۲)اجزای تجارت الکترونیکی

اگر تجارت الکترونیکی را به عنوان یک پدیده در نظر بگیریم باید اجزای آن را شناسایی کرد.میلر (miller,1996) اجزای تجارت الکترونیکی را سه قسمت می داند.

۱٫سازمان: مسئولیت حمایت از فرآیندهای تجاری را برعهده دارد.کالا و خدمات تولید نموده و منابع مالی لازم را تدارک می بیند.

۲٫بانک : بانک ها از فرایند واریز و پرداخت حمایت و سیستم های پرداخت الکترونیکی را تسهیل می کنند.

۳٫بازاریابی: بازاریابی اطلاعات مربوط به بازار و مشتریان را جمع آوری می کند,قراردادهای خرید و فروش را منعقد می کند.

کاریز نیز تجارت الکترونیکی را حاصل تعامل سه جزء می داند.این سه جزءعبارتند از:

۱٫فرآیندها: شامل فرآیندهای بازاریابی،فروش،پرداخت،تأمین سفارشات و پشتیبانی

۲٫نهادها: شامل دولت ها،واسطه ها،مصرف کنندگان و تأمین کنندگان

۳٫شبکه ها: شامل شبکه های داخلی شرکت،اینترنت وشبکه های بازرگانی.

۲-۱-۳)تفاوت تجارت الکترونیکی با کسب و کار الکترونیکی

در ادبیات تجارت نوین علاوه بر واژه تجارت الکترونیکی واژه دیگری نیز به کرات مورد استفاده قرار می گیرد.این واژه کسب و کار الکترونیکی است که نسبت به تجارت الکترونیکی مفهوم جدیدتری بوده و با آن تفاوت هایی دارد.برای شناخت این تفاوت ها باید تعاریف کسب و کار الکترونیکی را مورد توجه قرار داد.کاسیدی (Cassidy,2001) کسب وکار الکترونیکی را استفاده از فناوری اینترنت جهت بهبود همه فرآیندهای تجاری ، فعالیت های داخلی شرکت و فعالیت های مرتبط با ذینفعان شرکت تعریف می کند.راجرز و همکاران (Rodgers.et.al,2002) کسب و کار الکترونیکی را یکپارچگی بین افراد، فرآیندها و فناوری در جهت اداره شرکت معرفی می کند؛

۲-۱-۴)تاریخچه تجارت الکترونیکی

کاربردهای تجارت الکترونیکی اولین بار در اوایل دهه هفتاد و به همراه ابداعاتی مانند [۱]EFTشناخته شد.البته در ابتدا کاربردهای آن فقط محدود به شرکت های بزرگ،موسسات مالی و برخی تاجرین قدرتمند بود.سپس فناوری  [۲]EDIارائه شد که برای انتقال الکترونیکی اسناد مورداستفاده قرار میگرفت.EDI نه تنها برای شرکت هایی مانند موسسات مالی،بلکه برای تولیدکنندگان ،فروشندگان ،خدمات و انواع دیگر معاملات نیز مفید واقع می شد.

در اوایل دهه نود با استفاده از شبکه جهانی وب و بکارگیری اینترنت،اصطلاح تجارت الکترونیکی نیز،شکل گرفت. تجارت الکترونیکی به سرعت شروع به رشد کرد.وب سایت های فراوانی ساخته شدند.یک دلیل این رشد سریع ،ایجاد شبکه ها ،پروتکل ها و نرم افزارجدید تجارت الکترونیکی بود و دلیل دیگر آن افزایش رقابت و سایر فشارهای رقابتی بود.کاربردهای جدیدتر تجارت الکترونیکی از سیستم های رزرو آژانس های مسافرتی گرفته تا بازارهای بورس ارائه شدند.این کاربردها تحت عنوان کاربردهای درون سازمانی [۳]ISO نام داشتند.از سال ۱۹۹۵، کاربران اینترنت با پیشرفت های چشمگیری مواجه شدند، از فروش مستقیم محصولات به صورت آنلاین  گرفته تا آموزش به صورت الکترونیکی ،امروزه تقریباً تمام سازمان های متوسط و بزرگ دنیا دارای وب سایت هستند و تقریباً بیشتر شرکت های آمریکایی دارای پورتال هایی هستند که کارمندان،شرکای تجاری و حتی عموم افراد می توانند از طریق آن ها به اطلاعات شرکت دسترسی پیدا کنند.بیشتر این سایت ها حاوی ده ها هزار صفحه و لینک هستند.

استفاده از فناوری های الکترونیکی در انجام امور بازرگانی پیشینه ای نسبتاً طولانی دارد.در حقیقت نیاز به تجارت الکترونیکی ،از تقاضای بخش های خصوصی و عمومی برای استفاده از تکنولوژی اطلاعات ،نشآت گرفته است.

می توان گفت این نوع تجارت ، ازحدود سال ۱۹۶۵ آغاز شد که با نوآوری هایی مانند انتقال الکترونیکی وجوه  EFT، مصرف کنندگان توانستند پول خود را از طریق ماشین های خودپرداز دریافت کرده و خرید خود را بوسیله کارت های اعتباری انجام دهند.

پیش از توسعه تکنولوژی های مبتنی بر اینترنت در سال های آغازین دهه ۹۰، شرکت های بزرگ به ایجاد شبکه های کامپیوتری با ارتباطات مشخص ، محدود و استاندارد برای مبادله اطلاعات تجاری میان یکدیگر پرداختند.این روش،مبادله الکترونیکی داده ها EDI نامیده شد(توربان و همکاران ،۲۰۰۶)

در آن سالها ، لفظ تجارت الکترونیکی ،مترادف با مبادله الکترونیکی داده ها  بود.بعد از معرفی مبادله الکترونیکی داده ها،که از تبادلات مالی به پردازش سایر تبادلات گسترش داده شد،سایر شرکت ها ازجمله تولیدکنندگان ،خدمت دهندگان و دیگر شرکت های درگیر در حوزه کسب و کار ،حضور گسترده ای را تجربه کردند.سایر برنامه های کاربردی نیز از جمله خرید و فروش سهام ،سیستم های اطلاعاتی ،خدمات مسافرتی و مواردی از این قبیل به همین ترتیب به وجود آمده و به سیستم های درون سازمانی معروف شدند.از سال ۱۹۹۵ کاربران اینترنتی شاهد پیشرفت چشمگیر کاربردهای اینترنت در زمینه های گوناگون از جمله بازارهای فروش آنی و آموزش الکترونیکی بوده اند.هم اینک اکثر سازمان های متوسط و بزرگ در جهان دارای وب سایت شخصی هستند.در سال ۱۹۹۹ عبارت تجارت الکترونیکی از فرایندهای بنگاه به مشتری به فرایندهای بنگاه به بنگاه و در سال ۲۰۰۱ از فرایندهای بنگاه به بنگاه به فرایندهای بنگاه به کارکنان و واژه هایی چون دولت الکترونیکی،آموزش الکترونیکی،موبایل الکترونیکی،و شراکت الکترونیکی گسترش داده شد. (athitakis2003;mullaney2004)

در این سالها شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی موفقیت ها و شکست های بیشماری را تجربه نموده اند.از شرکت های موفق جهانی در این حوزه می توان از سیسکو[۴]،جنرال الکتریک[۵]،آی بی ام [۶]،اینتل [۷]یاد کرد.شرکت های مجازی بی شماری نیز بوده که موفقیت را لمس کرده اند از جمله این شرکت ها می توان به یاهو[۸] ،گوگل[۹] ،وری ساین[۱۰] ،ای ا ال [۱۱] و چک پوینت[۱۲] و ای بی[۱۳] اشاره کرد.همچنین شرکت هایی که با وارد شدن در این حوزه دچار شکست شده اند عبارتند از :ای تویز[۱۴]،اکسپدیتور[۱۵]،مارچ فرست[۱۶]،و وب وان[۱۷].

[۱]Electronic fund transfer

[۲]Electronic data interchange

[۳]Interorganizational systems

[۴]Cisco.com

[۵]General electrics.com

[۶]Ibm.com

[۷]Intel.com

[۸]com.yahoo

[۹]Google.com

[۱۰]Verisign.com

[۱۱]Aol.com

[۱۲]Checkpoint.com

[۱۳]Ebay.com

[۱۴]Etoys.com

[۱۵]xpeditor

[۱۶]marchfirst

[۱۷]Webvan.com

 

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق تجارت الکترونیکی و شرکتهای کوچک و متوسط(SMEs) و کاربرد تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط
  • تحقیق تجارت الکترونیکی و تشکیل قرار دادهای الکترونیکی و آثارآن
  • تحقیق مدیریت بازاریابی و تاریخچه تجارت الکترونیکی و کاربرد و کاربران سوئیفت و نقش مشتری در نظام بانکی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.