تحقیق تعاریف مرسوم از مراکز اقامتی و پذیرایی و هتل ها و فرایند طراحی و تاسیسات و سازه های هتل ها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تعاریف مرسوم از مراکز اقامتی و پذیرایی و هتل ها و فرایند طراحی و تاسیسات و سازه های هتل ها دارای ۷۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول:تعاریف مرسوم از مراکز اقامتی و پذیرایی    ۸
۱– ۱- تعاریف مرسوم از مراکز اقامتی و پذیرایی    ۸
۱-۲-   هتل    ۸
تعریف هتل:    ۸
واژه شناسی    ۹
۱-۳-  ا طلاعات کامل در مورد هتل ها و انواع آنها:    ۱۱
متل Motel    ۱۱
هتل پانسیون Hotel Pension    ۱۱
ریزورت هتل  Resort  Hotel    ۱۱
هتل آپارتمان  Apartment Hotel    ۱۱
۱-۴-  انواع هتلها بر حسب ستاره    ۱۱
هتل های ۲ ستاره:    ۱۱
هتل های ۳ ستاره:    ۱۲
هتل های ۴ ستاره:    ۱۲
هتل های ۵ ستاره:    ۱۲
نکته مهم:    ۱۳
اتاق یک نفره:    ۱۳
اتاق دو نفره:    ۱۳
اتاق سه نفره:    ۱۳
۱-۵-  سوئیت  Suite:    ۱۳
۱-۶- آپارتمان  Apartment:    ۱۳
استودیو Studio:    ۱۴
کانکتد روم  Connected Room:    ۱۴
کابانا  Cabana:    ۱۴
فیستا سوئیت  Fiesta Suite:    ۱۴
۱-۷- میهمانسرا:    ۱۴
۱-۸- مهمانپذیر:    ۱۴
۱-۹-  زائر سرا یا خانه زواری:    ۱۵
۱-۱۰-  مراکز جهانگردی:    ۱۵
نوتل:    ۱۵
خانه ییلاقی:    ۱۵
۱- ۱۱- سیر تحول هتل در جهان    ۱۶
۱ -۱۲-  گراند هتل    ۱۶
۱-۱۳- هتل‌های امروزی    ۱۷
۱-  ۱۴-  تاریخچه هتل در ایران معاصر    ۱۸
۱-  ۱۵-  توریسم    ۱۸
۱-۱۶-تاریخچه توریسم    ۱۹
توریسم جمعی:    ۲۱
۱- ۱۷-تاریخچه جهانگردی    ۲۲
۱-۱۸- تاریخچه گردشگری در جهان و ایران    ۲۲
۱-  ۱۹-   تاریخچه گردشگری در ایران:    ۲۳
فصل دوم:فرایند طراحی    ۲۵
۲-۱-  ارگونومی    ۲۵
۲- ۲- استفاده از وسایل و تجهیزات ارگونومیک    ۲۵
به طور کلی می توان گفت در یک فضا عناصر به سه دسته عمده تقسیم می شوند:    ۲۵
۲-۳- هدف ارگونومی:    ۲۶
مواردی که در طراحی داخلی هتلها مورد توجه است عبارتند از:    ۲۶
۲- ۴- نور    ۲۷
۲-  ۵-  بازشوها:    ۲۸
۲-۶-  بافت    ۲۸
۲- ۷-  مبلمان:    ۲۸
۲- ۸- رنگ:    ۲۹
۲-۹-  نقش رنگ ها در ایجاد آرامش در اتاق خواب    ۳۰
رنگ در معماری هتل    ۳۲
۲-۱۰-استفاده از رنگ‌ها برای طراحی در هتل    ۳۲
۲ -۱۱-  تجزبه تحلیل رنگ    ۳۳
قرمز:    ۳۳
درجات مختلف نارنجی:    ۳۴
درجات مختلف زرد:    ۳۴
سبز:    ۳۴
طلائی:    ۳۴
آبی:    ۳۵
درجات مختلف سرخابی    ۳۵
رنگ‌های خنثی:    ۳۵
هلو‌ئی:    ۳۵
سفید:    ۳۵
سیاه:    ۳۵
۲- ۱۲-رنگ و نور    ۳۶
۲ -۱۳-رنگ و زمان    ۳۶
توجه به عناصر نور و رنگ بعنوان یک نیاز اساسی در یک فضای معماری زنانه    ۳۶
۲-۱۴- فرایند طراحی    ۳۶
طراحی اتاق های خواب:    ۳۷
۲-۱۵- پلانهای اتاق های خواب:    ۳۸
۲-۱۶-  پلان سوئیت ها:    ۳۹
۲-۱۷- نتایج    ۴۰
۲-۱۸-  معیارهای طراحی    ۴۳
فصل سوم:تاسیسات وسازه    ۵۲
۳-۱- سیستم حرارتی گرمایش از کف    ۵۲
به طور کلی سه نوع روش گرمایش از کف موجود است:    ۵۳
۳-۲-   فواید استفاده از سیستم گرمایش کفی    ۵۴
۳-۳-  روشهای کنترل دما در سیستم گرمایش کفی:    ۵۶
انواع منبع تأمین کننده حرارتی ممکن جهت سیستم گرمایشی از کف:    ۵۷
مدل سازی اتلاف گرمای سیستم گرمایش کف با استفاده از یک مدل دو بعدی متصل به زمین    ۵۷
۳-۴- کلکتورخورشیدی    ۵۷
آب‌گرم‌کن خورشیدی (Solar water heating):    ۵۸
۳-۵-  انواع کلکتورهای خورشیدی    ۵۹
ساختار یا ساختمان آب گرمکن خورشیدی    ۶۱
طرز کار:    ۶۱
اجزاء آبگرمکن خورشیدی    ۶۱
آبگرمکن های خورشیدی پمپدار:    ۶۲
مخزن دوطبقه    ۶۲
سیستم جبران ساز (کمکی)    ۶۲
سیستم تخلیه (بدون نیاز به ضدیخ و منبع انبساط)    ۶۲
ویژگی و مزایا:    ۶۳
اصل ترموسیفون حرارتی    ۶۳
عایق    ۶۳
ضدیخ    ۶۳
سیستم جبران ساز    ۶۳
ویژگی ها ومزایای این نوع آبگرمکن ها    ۶۴
ساختار ساده و نصب راحت و سریع    ۶۴
–  مزایای رقابتی آبگرمکن های خورشیدی    ۶۴
۷-۶-  دلایل استفاده از سیستم های خورشیدی:    ۶۴
کلکتور خورشیدی فشار جداگانه:    ۶۵
اصول عملکرد    ۶۵
ویژگی:    ۶۵
ظرفیت ها:    ۶۵
ویژگی ها:    ۶۶
عناصر:    ۶۶
-مخزن داخلی.    ۶۶
-مخزن خارجی: استیل سفید رنگ/خاکستری رنگ.    ۶۶
– کلکتور تحت فشار.    ۶۶
– مبدل حرارتی.    ۶۶
– پمپ سیرکوله.    ۶۶
-شیر برقی وسنسورهای دما.    ۶۶
کاربرد:    ۶۶
چندکاره:    ۶۶
تشریح:    ۶۶
مزایای استفاده از سیستم گرمایش خورشیدی مرکزی مقیاس بزرگ    ۶۷
۱-  مناسب برای هر منطقه:    ۶۷
کاربردها:    ۶۷
۳-۷-  سازه    ۶۸
۳-۸-   پوشش سقف    ۶۹
منابع    ۷۲

منابع

-آتش پنجه، بایندر.(۱۳۸۶)، «بررسی نقش امنیت در توسعه گردشگری»،تهران:نشر حافظ.

– آتشی، مهدی- طالبیان، نیما- سیما «هتل»، انتشارات آهنگ قلم.

رنجبریان، بهرام و زاهدی، محمد(۱۳۸۸)، شناخت گردشگری، اصفهان: چهارباغ. چاپ چهارم.

سازمان جهانی جهانگردی (۱۳۷۹). برنامه ریزی ملی و منطقه-ای جهانگردی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.

سعیدا اردکانی، سعید، میرغفوری، سیدحبیب الله، برقی، شاهین (۱۳۸۸)، شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های مؤثر بر سطح رضایت گردشگران خارجی در شیراز با استفاده از تکنیک های تحلیلی عاملی و تصمیم گیری چند شاخصه. «فصلنامه مطالعات گردشگری، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، شماره ی۱۳، ص۲-۲۴٫

-کاظمی دولابی، علیرضا (۱۳۸۶)، «بیایید به جای ساختن دیوارهای بلند پل های بسیار بسازیم»، ماهنامه صاعقه. شماره ۱۰، پاییز ۱۳۸۶٫

کلانتری، علی اکبر (۱۳۸۹)، «فقه و صنعت جهانگردی»، فصلنامه فقه. شماره ی ۱۴، ص۱۶٫

گی،چاک وای(۱۳۸۲)جهانگردی در چشم انداز جامع، ترجمه علی پارسیان و محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی. چاپ ششم.

-مجله معمار شماره ۷-۸.

– محمودی،کورش، «اطلاعات معماری »،انتشارات شهراب.

-وظیفه دان، آلانجا، رهبری، سمیه. زرین، بهار(۱۳۸۹)، «بررسی امکانات و محدودیت های توسعه گردشگری در کشورهای اسلامی در قالب مدل و تاکتیک برنامه ریزی و ارائه راهکارها». مجموعه مقالات چهارمین کنگره بین المللی جغرافی دانان جهان اسلام.

فصل اول:تعاریف مرسوم از مراکز اقامتی و پذیرایی

 ۱– ۱- تعاریف مرسوم از مراکز اقامتی و پذیرایی

بر طبق تعریفی که سازمان ملل متحده برای سرشماری مسکن و نفوس که در سال ۱۹۸۰ منتشر گردید، یک واحد اقامتی عمومی شامل محلی است که از نظر ساختمان مستقل و برای گروههای افراد و خانواده های علاقمند قابل سکونت و در زمان سرشماری توسط این افراد اشغال شده است. واحدهای اقامتی عمومی شامل هتلها و موسسات مشابه و موسسات خصوصی و سایر موسسات عمومی می شوند.

الف- هتلها و موسسات مشابه که شامل تعدادی اتاق که از حداقل تعیین شده بیشتر باشند تحت مدیریت تجاری عادی اداره می شوند و خدماتی را نیز به مسافران ارائه می دهند. از قبیل خدمات خانه داری، مرتب کردن، روزانه تخت اتاقها و تمیز کردن لوازم بهداشتی اتاقها.

این گونه  اماکن بر حسب خدمات و تجهیزاتی که ارائه می دهند درجه بندی شده اند. تک تک این گونه اماکن چون هلتها، متلها، مهمانسراها، مهمانپذیرها و… در جای دیگر تعریف خواهد شد.

ب- موسسات اختصاصی و سایر موسسات عمومی که تامین کننده امکانات اقامت شبانه برای جهانگردان که دارای ویژگیهای زیر باشد موسسه اختصاصی گفته می شود:

ممکن است غیر انتفاعی باشد.

تحت مدیریت عادی اداره شود.

حداقل خدمات معمولی را که شامل مرتب کردن روزانه تخت اقامتها نمی شود ارائه می دهد.

امکانات اقامتی نه تنها بصورت اتاق بلکه بصورت واحدهای اقامتی مستقل یا اردوگاهها یا خوابگاههای عمومی می تواند باشد.

غالبا به فعالیت جنبی دیگری غیر از تامین امکانات اقامت شبانه اشتغال دارند مانند موسسات اختصاصی مربوط به مراکز درمانی، رفاه اجتماعی و مراکز اقامتی مجامع بین المللی.

۱-۲-   هتل

تعریف هتل:

هُتِل مکان مسکونی اجاره ای و نوعی از تاسیسات اقامتی عمومی است که وسایل اقامت و سایر  خدمات مورد نیاز مسافران را بطور موقت فراهم می سازد و معمولا برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می شود. هتل از کامل ترین واحدهای اقامتی رایج در جهان است و از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می آیند و بیشتر مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می گیرند. بطوریکه هتل های مدرن و پیشرفته امروز دنیا در داخل خود کلیه خدمات مورد نیاز مسافران را اعم از اقامت پذیرایی، وسایل مذاکرات، بازرگانی، سیاسی، وسایل سرگرمی و گذران اوقات فراغت، نشستها و همایش های علمی و آموزشی وبرگزاری جشنها، فعالیتهای ورزشی نظیر شنا، ماهیگیری، قایقرائی و همچنین آرایشگاه، خدمات پستی و مخابراتی، فروشگاههای خرید و… را فراهم می نماید.

هتل ها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق می رسد. علاوه بر اتاق ها و سوئیت های اقامتی، هتل ها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند. رستوران، استخر شنا، کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌هایی از امکانات هتل ها هستند. معمولا مشتریان هتل در اتاق ها و سوئیت هایی که دارای تخت خواب، توالت و حمام مجزا هستند ساکن می شوند. اتاقهای یک تخته و دوتخته مشتریان بیشتری دارند.

واژه شناسی

هتل hotel از واژه فرانسوی hôtel گرفته شده است که خود برگرفته از hôte به معنای مهمان است. hôte در فرانسه اشاره به ساختمانی می کند که بازدید کننده زیادی داشته باشد. اما با ورود این واژه به زبان انگلیسی و سپس گسترش آن به سایر زبانها، معنای کاربردی هتل دگرگون شده و امروزه به نوع خاصی از مکانهای اقامتی برای مسافران اطلاق می شود. این در حالی است که هتل در ایران با مهمانسرا معادل سازی شده است.

هتل خانه ای برای چند روز است. منزلی که زمانی کوتاه در آن بیتوته می کنیم. آیا هتل آرامش و امنیت خانه را برای ما فراهم می کند؟ آیا حس آشنایی خانه را دارد و تمامی حس تعلقی را که در طول سالیان دراز به خانه پیدا کرده ایم، یکجا و بی واسطه به ما عرضه می کند؟

وظیفه ی هتل چیز دیگری است و کسی در هتل، خانه را باز نمی یابد. مسلما هیچ مسافری در طی سفر خویش اقامت در یک منزل را به هتلی در همان شهر ترجیح نمی دهد. خانه مکانی ساکن، اما هتل فضائی سیال و شناور است که حسی از تعلیق را به جای تعلق و احساس گمنامی را به جای آشنائی می نشاند. خانه حکایت ابدیت و هتل آنی و زودگذر است. در نهایت خانه معنای ثبات و هتل اهمیت سفر را باز می نمایاند.

هتل پیش از اینکه هتل باشد یک عنصر شهری است و هیچ شهری بدون داشتن دست کم یک هتل یا حتی یک مسافر خانه ی بسیار کوچک هم که شده کامل نیست. از این زوایه هتل یک نماد شهری بوده و یا می تواند باشد و بایستی به عنوان سمبلی از هویت شهر عمل کند.

از آنجائی که هتل تنها بنائی از شهر است که مسافرین غریبه حق استفاده و بهره برداری از ان را به طور رسمی دارند، قادر است هویت جمعی شهر را در یک جا گردآورده و آن را عرضه کند. از طرفی هتل با واژه سفر همراه است مسافری که به شهر می آید یا از ان گذر می کند نیاز به محلی برای اقامت خویش دارد. هتل باید قابلیت این را داشته باشد که مسافر را در خود بپذیرد، اتاق های خالی هتل در انتظار میهمانی هائی هستند که چون سایه می آیند و  می روند.  هتل نه مقصد است  ونه مبدا، نه آغاز و نه پایان،که یک وقفه زمانی و مکانی در طول مسیر سفر است. ورود، خروج و تمام مشخصات فردی مسافر ثبت می شود اما وی همچنان ناشناس باقی می ماند. بر خلاف انتظار، این گمناهی دلپذیر است این جا فضای برخورد نیست. خلائی در گذر زمان است که ما در افکار و اندیشه های خویش رها می سازد. به داستان یا خوابی می ماند که در ان زمان فشرده شده و مسیر دراز را در زمانی کوتاه سپری می کنیم.

مسافرت در دنیای امروز به عنوان یکی ازمنابع بزرگ تجارت بین المللی محسوب می شود که نقش مهم و ارزنده ای در اقتصاد کشورها دارد. از طرفی مسافرت تنها یک نیروی اقتصادی قدرتمند نیست بلکه عواملی دیگری نیز می توانند در تقویت و تحکیم آن موثر باشند. مسافرت فعالیتی دو طرفه است که ضمن  حفاظت از تاریخ و فرهنگ قدرت تخریب طبیعت را هم به همراه دارد.

هتل به عنوان نماد فیزیکی و معمارانه سفر می تواند با طرح و برنامه ریزی درست به رشد کیفی این مقوله کمک شایان توجهی کند. با توجه به اهمیتی که امروزه محیط زیست پیدا کرده است رعایت ابعاد زیست  محیطی و پایداری در هتل ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

امروزه طراحی هتل ها غالبا از دست معماران خارج شده است نه اینکه معماران آن را طراحی نمی کنند بلکه خواسته های کارفرما ذهنیت کاذبی که از هتل ایجاد شده بشدت تعیین کننده است. این شدت را بخصوص در مناطق توریستی به عینه می توان مشاهده کرد. اصولا این خاصیت مناطق توریستی است که خوراک بصری کوتاه مدتی را برای جلب توجه مسافران تولید می کنند که حاصل امر کاریکاتورهای مسخ شده از سبک های مختلف معماری است که درهم ادغام شده و در پوسته های ظاهری بنا خودنمائی می کنند. در واقع طراحی هتل های امروزه به تزئیین پوسته ها تقلیل پیدا کرده است.

از هتل در دسته بندی کاربری های شهری به عنوان یک فضای عمومی یاد کرده اند حال آن که بیشتر یک فضای خصوصی است گوشه و کنار هتل سرشار از فضاهای مکث و شخصی است. هیچ نگاه آشنا یا بیگانه ای سنگینی نمی کند. می توان ساعت ها در لابی هتل لم داد ودر افکار و تخیلات خویش غوطه ور شد. دیگران سایه هایی بیش نیستند که شبح وار بدون اینکه دیده شوند می گذرند.

هتل بیشتر یک فضای ذهنی است تا اینکه عینی باشد. خاطرات آن هم خاطراتی ذهنی هستند. ممکن است هیچ اتفاق خاصی نیافتد حتی دریغ از یک سلام آشنا اما اقامت در هتل خاطره انگیز است. بسیاری از هتل های امروزی این ویژگی ها را با امکانات رفاهی بالا تامین می کنند. گر چه این امکانات لازمه یک هتل خوب است اما آن فضای غنی و سرشار ذهنی تنها از عهده قدرت مکان بر می آید که وظیفه معماران است. حال این سوال مطرح می شود که چگونه آن فضای رویائی و اسرار آمیز که قابلیت ارتباط بی واسطه با فضاو زمان را داراست خلق می شود.

تمدن ها سابقه همجواری و همزیستی دراز مدتی را بر دوش می کشند و اشتراکات فراوانی دارند اگر ملل امروز با یکدیگر روبرو شوند زمینه های نزدیکی را به یکدیگر بهتر خواهند یافت پس چه بهتر است که در این دکترینی که ایران با عنوان گفتگوی تمدن ها عنوان کرده است معماران نیز دین خود را ادا کنند و با خلق فضاهای مناسب و امکانات روبنایی به پیشبرد هر چه بیشتر این طرح جهانی کمک کنند. سازمان جهانی جهانگردی WTO در سال ۱۹۸۵ تصویب کرد که جهانگردان بایستی در طول اقامتشان در یک کشور دیگر بتوانند از تسهیلاتی چون کاهش کنترل های مرزی و بهترین شرایط حمل و نقل و تاسیسات اقامتی برخوردار باشند که در مورد دوم وظیفه ایجاد و طراحی شرایط اقامتی مطلوب به عهده معماران است. به این منظور انتخاب شهری که جاذبه جلب جهانگردی را داشته باشد در اولویت قرار می گیرد.

  ۱-۳-  ا طلاعات کامل در مورد هتل ها و انواع آنها:

متل Motel

متل تلفیقی است از دو واژه Motor  و Hotel  و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قراردارد. در تعریف متل می توان گفت که هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شده و حتی خودرو را مقابل درب اتاق خود پارک نمایند. یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.

هتل پانسیون Hotel Pension

درشهر واقع شده و تعدادی  اتاق، سالن غذاخوری و…  به اندازه ای که بتواند  غذای  ساکنان اتاقها  را  تأمین نماید کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون  در آن پیش بینی  وآماده شده است. پانسیون معمولاً  اتاق را به صورت ماهانه و یا سالانه  اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج  هتل برای صرف غذا نمی پذیرد. بر همین اساس  معمولاً  سالن غذاخوری  پانسیون فقط به اندازه  احتیاج اتاق ها در نظر گرفته می شود. درپانسیون ها مقرارت خاصی  وجود دارد و مسافران می بایست در ساعات معیّنی برای صرف صبحانه، نهار و شام سرمیز حاضرشوند  وتا ساعت  مشخصی  نیز درب ورودی  پانسیون  باز  است.

 ریزورت هتل  Resort  Hotel

به  هتل هایی اطلاق می شود که  معمولاً نزدیک  چشمه های  مواد معدنی و یا  ساحل  قرار  دارند. (هتل های مخصوص استراحت).

هتل آپارتمان  Apartment Hotel

هتل  مکانى  است براى  اقامت  تا در آن از مسافر  پذیرایى  شود. حال  اگر امکان  پذیرایى در هتل کاهش یابد، هتل آپارتمان شکل  می گیرد. در هتل آپارتمان ها  وسایل آشپزى وجود  دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود. اقامت در هتل آپارتمان بسیار  شبیه  به اجاره  آپارتمان است با  این تفاوت که  قرارداد اجاره ای  وجود  ندارد و مسافر  هر  وقت بخواهد می تواند با هتل  تسویه حساب  نموده و آنجا  را ترک نماید. بر خلاف  هتل ها  که  دارای  شرایط  سختی هستند هتل  آپارتمانها  دارای انعطاف پذیری  بالائی بوده  و انواع  بسیار  متفاوتی دارند. معمولاً شبیه  هتل ها ساخته  می شوند و دارای تعداد  زیادی آپارتمان می باشند. دوره  اقامت در آنها  بسیار متفاوت  بوده و از چند روز تا چند ماه  متغیر است. معمولاً قیمت آنها  از هتل های  هم ردیف  پایین تر است.  مسافرینی که در آن اقامت  می گزینند آنرا به مثابه خانه خود انگاشته  که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها  به دور است. بنابراین  هر آنچه که  در خانه  فراهم  است ممکن  است  در هتل  آپارتمان نیز  فراهم  باشد.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.