تحقیق جرم ، جرایم راهنمایی و رانندگی و قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و نظریه های مربوط به آن 

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق جرم ، جرایم راهنمایی و رانندگی و قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی  و نظریه های مربوط به آن  دارای ۶۶ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
پیشینه تحقیق    ۵
جمع بندی پیشینه تحقیق    ۱۶
نظریه    ۱۷
هنجار    ۱۷
انواع هنجار    ۱۷
ناهنجاری    ۱۸
تعریف جرم    ۲۰
جرایم رانندگی    ۲۴
جرایم ناشی از تخلفات رانندگی را به لحاظ درجه اهمیت، می‌توان به دو بخش عمده زیر تقسیم نمود:    ۲۵
الف- جنایات ناشی از تخلفات رانندگی    ۲۵
عنصر قانونی    ۲۵
عنصر مادی    ۲۵
عنصر روانی    ۲۷
ب- سایر جرایم ناشی از تخلفات رانندگی    ۲۸
نقش پلیس در کاهش تخلفات ترافیکی    ۲۹
نقش جریمه در اعمال مقررات    ۳۰
شدت جریمه    ۳۰
فوریت جریمه    ۳۱
اولویت بندی اعمال مقررات ترافیکی    ۳۳
قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی    ۳۴
بررسی جریمه های در نظر گرفته شده برای تخلفات رانندگی در کشورهای مختلف و ایران    ۳۵
قطر    ۳۶
آلمان    ۳۸
فرانسه    ۴۱
ژاپن    ۴۳
آفریقای جنوبی    ۴۵
ایالات متحده آمریکا- کالیفرنیا    ۴۸
ایران    ۵۰
مرور نظری    ۵۲
-نظریه انتخاب عقلانی و تفسیرهای موقعیتی جرم    ۵۲
نظریه مبادله اجتماعی و کژرفتاری جورج هومنز    ۵۵
هزینه‌های ناشی از ارتکاب جرم    ۵۸
منافع ناشی از ارتکاب جرم    ۶۰
نظریه برچسب    ۶۱
منابع    ۶۴

منابع

علی اکبری، اسماعیل(۱۳۸۶)ساماندهی فضا و پایداری در اصلاح رفتار ترافیکی شهرهای کشور (ضرورت جامع نگری به مقوله رفتار در شهرها)، پیک نور- علوم انسانی، دوره پنجم، شماره دو

سوری، حمید؛ عینی، الهه؛ مهماندار، محمدرضا و خسروی، کریم(۱۳۹۱) ارزیابی قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی کشور از نظر کاربران حوزه ترافیک، نشریه راهور، دوره نهم، شماره هفدهم.

سوری، حمید؛ عینی، الهه؛ وهاب زاده، ابراهیم و محبی، اصغر(۱۳۹۱) بررسی تأثیر قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در میزان تخلفات حادثه ساز، مرگ و جرح ناشی از تخلفات پرخطر سوانح ترافیکی کشور،دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها.

عباس زاده، محمد؛ حبیب زاده، اصحاب و عابدینی، عیسی(۱۳۹۱) بررسی ارتباط بین عوامل بازدارنده و میزان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی،فصلنامه مطالعات پژوهشی راهور، سال اول، شماره دو.

عبدالرحمانی، رضا و حبیب زاده، اصحاب(۱۳۹۲)بررسی و تحلیل عوامل اثرگذار بر بهبود ترافیک در استان هرمزگان، فصلنامه دانش انتظامی هرمزگان، دوره چهارم، شماره یک

عبدالرحمانی، رضا؛ حبیب زاده ملکی، اصحاب و نادرپور، محمدرضا(۱۳۸۹) رویکردی جامعه­شناسانه به مهندسی ترافیک بررسی تاثیرات فرهنگ و ساختارهای اجتماعی بر ترافیک و مهندسی ترافیک، مطالعات مدیریت ترافیک، دوره پنجم، شماره ۱۸

عزیزی، حمیدرضا(۱۳۸۴)تخلفات راهنمایی و رانندگی و روش­های پیشگیری در ایران، مجموعه مقالات نخستین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده­ای، تهران، دانشگاه تهران.

شاهی، جلیل؛ احمدی نژاد، محمود و نادران، علی(۱۳۸۷)مروری بر تاثیر اعمال مقررات بر ایمنی تردد در کشورهای اروپایی، فصلنامه مطالعات مدیریت ترافیک، سال سوم، شماره نهم.

صادقی،محمد هادی(۱۳۸۵)جرایم علیه اشخاص، تهران؛ میزان

فرضی، الهام(۱۳۸۵)تاثیر خلاهای قانونی بر انگیزه تخلف از قوانین و مقررات، دو ماهنامه علمی- تخصصی پلیس راهور ناجا، سال سوم، شماره شانزدهم.

میر محمد صادقی، حسین(۱۳۸۶)جرایم علیه اشخاص،تهران، نشر میزان،

ولیدی، محمد صالح(۱۳۸۴)حقوق جزای اختصاصی، جرایم علیه اشخاص،تهران، نشر امیر کبیر

آقایی نیا، حسین(۱۳۸۶)جرایم علیه اشخاص،(جنایات)،تهران، نشر میزان

 مقدمه

در این مقاله  به مرور تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع تحقیق پرداخته شده است و سپس مفهوم جرم و جرایم رانندگی بررسی و تلاش شده است تا مطالعه تطبیقی در خصوص میزان نمره منفی اختصاص یافته به جرایم رانندگی در کشورهای مورد مطالعه انجام شود.

پیشینه تحقیق

در خصوص اعمال نمره منفی در گواهینامه رانندگان متخلف و تاثیر آن بر رفتارهای ترافیکی افراد، تحقیق جامعی صورت نگرفته است و به نوعی انجام این تحقیق، نوعی نوآوری در این عرصه محسوب می شود. ولی به منظور الگو گرفتن و بهره­گیری از نتایج تحقیقات مرتبط با موضوع تحقیق،تلاش می­کنیم تا مروری بر این یافته­ها داشته باشیم و از نتایج این مطالعات در پژوهش حاضر استفاده نماییم:

ساماندهی فضا و پایداری در اصلاح رفتار ترافیکی شهرهای کشور(ضرورت جامع نگری به مقوله رفتار در شهرها)[۱]، عنوان مقاله ای است که توسط علی اکبری(۱۳۸۶) نگاشته شده است. این مقاله با دیدگاه سیستمی و با تاکید بر ضرورت جامع نگری به مقوله رفتار در شهرها، به شناخت مولفه­ها و بردارهای فضایی در آسیب­شناسی رفتار ترافیکی شهرها تاکید می­کند، یعنی آسیب شناسی رفتار ترافیکی را از منظر آسیب­شناسی سازمان­یابی فضای شهری می نگرد. مبانی نظری این مقاله بر رویکرد سیستمی تاکید دارد و شهر  را سیستمی درنظر که از زیرسیستمهای متعددی تشکیل شده است. اجزا، عناصر و روابط درونی هر یک از زیر سیستمها کارکرد و ارتباطات میان زیرسیستمهای شهری، نحوه سازمان یابی فضای شهری را تعریف می­کنند. موزونی یا ناموزونی در سازمان یابی فضای شهری هم می تواند در قالب رفتارهای هنجار یا ناهنجار نمود پیدا کند. لذا، از دیدگاه سیستمی، رفتار شهری تجلی گاه نحوه سازمان یابی فضای شهری است.به نظر محقق، در حال حاضر یکی از برجسته­ترین ناهنجاریهای رفتاری شهرهای ایران در عرصه رفتار ترافیکی آنها بروز کرده است. راهکارها و سیاست­هایی که تاکنون برای اصلاح اینگونه رفتارها ارایه شده، غالبا، جزء نگر و معلول نگر بوده­اند، یعنی زمینه­های بروز ناهنجاری و نیز راه حل­های مقابله با آن را در مقیاس زیرسیستم ترافیکی شهر جستجو کرده­اند. نتایج بر این نکته تاکید دارد که ساماندهی فضای شهری و هدایت آن به سوی یک نظم فضایی می تواند اثرات پایداری بر اصلاح رفتار ترافیکی بر جای بگذارد و آن را به سوی رفتار هنجار و قانونمند هدایت کند.

رابطه‌ بین ویژگی‌های شخصیتی و رفتار رانندگی در شهر شیراز[۲]، عنوان مقاله­ای است که توسط حق شناس و همکاران(۱۳۸۷)نگاشته شده است.هدف اصلی این مقاله بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و نوع رفتار رانندگان در شهر شیراز می باشد، چرا که از دیدگاه نویسندگان، تخلفات رانندگی همواره یکی از علل بروز مشکلات، معضلات و حوادث ترافیکی در همه‌ی جوامع می‌باشد که بسته به بافت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و جغرافیایی جوامع میزان و نوع آن متفاوت خواهد بود. گرچه در بروز تخلفات رانندگی، عوامل محیطی- کنترلی، اجرایی و عدم تناسب ساختارهای مواصلاتی با تعداد خودروها و واحدهای عبور و مرور و غیره نیز دخیل می‌باشد، اما علل انسانی به عنوان اصلی‌ترین عامل، بالاترین درصد علت تخلفات است. در این تحقیق ۵۳۷ آزمودنی مورد بررسی قرار گرفته­اند که شامل ۴۳۷ راننده مرد و ۱۰۰ راننده زن می­باشند. آزمودنی‌ها از طریق نمونه‌گیری در دسترس با مراجعه به مکان­هایی چون مرکز تعویض پلاک خودرو و یک درمانگاه تخصصی مرکزی شیراز انتخاب شده­اند. پرسشنامه­ها شامل پرسشنامه دموگرافیک، پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر و پرسشنامه شخصیت نئو FFI بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های تحلیل واریانس و همبستگی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می­دهند که ویژگی‌های شخصیتی با رفتار رانندگی رابطه معناداری دارد. لذا با توجه به اهمیت رفتار رانندگی در میزان تصادفات، توصیه می‌شود جهت بهبود وضعیت رانندگی و کاهش میزان تصادفات، ارزیابی‌های روان‌شناختی در هنگام ارایه گواهینامه و پس از آن به‌طور دوره‌ای صورت پذیرد و می‌توان آموزش‌های مخصوصی را برای آسیب‌پذیران به خطاهای رانندگی، در نظر گرفت.

رویکردی جامعه شناسانه به مهندسی ترافیک بررسی تاثیرات فرهنگ و ساختارهای اجتماعی بر ترافیک و مهندسی ترافیک[۳]، عنوان مقاله­ای است که توسط عبدالرحمانی و همکاران(۱۳۸۹)نگاشته شده است. این مقاله با روش اسنادی و مرور منابع کتابخانه­ای نگاشته شده است. ایده اصلی این مقاله برجسته­سازی یا به عبارت دیگر مقایسه تأثیرات متغیرهای اجتماعی و فرهنگی در مقابل متغیرهای مادی و مهندسی است و نه نادید ه گرفتن عناصر مادی(مهندسی)فرهنگ. به تعبیر دیگر، مقاله حاضر با نقد روش­های مهندسی صرف برای حل مشکل ترافیکی کشورمان، به دنبال توضیح این موضوع است که چرا تاکنون با همه تأکیدات بر راهکارهای مهندسی و مهندسان ترافیک، چندان راه به جایی نبرده­ایم و حالا چه می­توان کرد؟ بنابراین اگر چه به قطع و یقین نمی­توان گفت، اما تا انداز ه­ای می­توان نتیجه گرفت که اصرار بیش از پیش بر حوزه­های مهندسی ترافیک در جوامع کمتر توسعه یافته(مانند کشورمان)، برای توضیح و تبیین الگوهای رفتار ترافیکی و از آن مهم­تر حل مشکلات و رخدادهای نامطلوب ترافیکی، نوعی به بی­راهه رفتن و اصل را فدای فرع کردن است. نتایج این مطالعه نشان می­دهد که اگر بخواهیم درک دقیق­تری از ترافیک و مشکلات ترافیکی داشته باشیم، ناگزیر از توجه به رویکردهای جامعه­شناسانه و بررسی تاثیرات فرهنگ وساختارهای اجتماعی بر ترافیک، همراه با مهندسی ترافیک هستیم؛ زیر ا فرهنگ والگوهای رفتار اجتماعی برآمده از آن می­توانند تا اندازه زیادی بسیاری از طرح­های دقیق و کارآمد مهندسان ترافیک را تحت تاثیر قرار دهند و بالاخره اینکه در وامگیری وکپی برداری صرف از ابزارهای مادی فرهنگ غرب در حوزه ترافیک نهایت دقت و توجه را به خرج داده، پیش از هر عملی امکانات پذیرش و نشر آن از سوی مردم را در کشورمان با توجه به فرهنگ آن بررسی کرد.

کاربرد داده کاوی در بررسی رفتار رانندگان متخلف در کلان شهرها[۴]، عنوان پژوهشی است که توسط جعفری و صمدیان(۱۳۹۱)انجام شده است. از نظر پژوهشگران، بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و قانون گریزی همواره یکی از علل بروز مشکلات، معضلات و حوادث ترافیکی در همه جوامع است که بسته به بافت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی جوامع، میزان و نوع آن متفاوت خواهد بود. گرچه در بروز تخلفات رانندگی عوامل محیطی نیز دخیل می باشد، اما علل انسانی علاوه بر این که به عنوان اصلی ترین عامل بروز علت تخلفات است، می­تواند عاملی موثر در جهت تعدیل و رفع سایر نواقص و کمبودها باشد. روش مورد استفاده در این مقاله،تحلیل ثانویه می باشد. بر این اساس، با کاربرد عملی داده کاوی در داده­های تخلفات ترافیکی بررسی کرده است که شناسایی رانندگان پرخطر چگونه انجام شده و آیا می­توان با دانستن سوابق تخلفاتی و مشخصه های فردی و محیطی، آنان را شناسایی و قوانین لازم را برای کاهش تخلفات ترافیکی تدوین و اجرا کرد یا خیر؟

در اجرای روش دسته­بندی در داده کاوی دو تکنیک شبکه های عصبی و درخت تصمیم در اطلاعات تخلفات به کار گرفته شده است و در انتها برای بهبود نتایج از رویکرد ترکیبی، متشکل از تکنیک خوشه­بندی و درخت تصمیم استفاده شده است. نتایج این تحقیق اهمیت داده­کاوی در دامنه تخلفات ترافیکی و دیگر مشخصه­های رانندگان را نشان می­دهد.

بررسی تأثیر قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در میزان تخلفات حادثه ساز، مرگ و جرح ناشی از تخلفات پرخطر سوانح ترافیکی کشور[۵]، عنوان تحقیقی است که توسط سوری و همکاران(۱۳۹۱)انجام شده است. در این مطالعه تأثیر قانون جدید رانندگی بر میزان تخلفات حادثه ساز، مرگ و جرح ناشی از تخلفات پرخطر مورد بررسی قرار گرفته است. دریک مطالعه کارآزمایی شاهددار مداخله­ای در طول زمان کلیه افرادی که در طی زمان تعریف شده در مطالعه (از اول خرداد ۱۳۹۰ تا پایان آبان همان سال به عنوان گروه بعد از مداخله و شش ماه مشابه سال ۱۳۸۹ به عنوان گروه کنترل) که دچار تصادفات منجر به مصدومیت یا مرگ ناشی از شش تخلف پرخطر: سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکت مارپیچ، حرکت با دنده عقب در کشور و انجام دو تخلف همزمان حادثه ساز شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته اند. نمونه­های مورد مطالعه از نمونه­های در دسترس از اطلاعات فاوا و پزشکی قانونی جمع آوری شده و تأثیر قانون جدید با عوامل مرتبط با تصادف جرحی و مرگ سنجیده شده است.بر اساس یافته‌های تحقیق، مصدومیت و فوت ناشی از سوانح ترافیکی در محورهای درون شهری و برون شهری بعد از اجرای قانون جدید رانندگی، کاهش داشته و این میزان کاهش در طی شش ماه نیز ادامه داشته است. کاهش مصدومیت ناشی از سوانح ترافیکی در گروه سنی ۲۹-۲۰ سال بعد از اجرای قوانین بیشتر از سایر گروه های سنی بوده است. اثر قانون جدید رانندگی بر رخداد فوت(سر صحنه) ناشی از سوانح ترافیکی موید این است که قانون جدید راهنمایی رانندگی موارد فوت را به میزان ۸٫۷ درصد و موارد مصدومیت را به میزان ۳۳٫۳ درصد کاهش داده است. قانون جدید در موارد مصدومیت بالاترین درصد اثر را در استان هرمزگان ۶۷٫۲  و در استان ایلام کمترین درصد اثر ۶۵٫۶- را داشته است و در موارد فوت در استان کرمان بیشترین درصد اثر ۹/۵۷ و در استان کرمانشاه کمترین درصد اثر ۵۷٫۸-  را داشته است.محققان در پایان به این نتیجه رسیده اند که مرحله اول اجرای قانون جدید در کل توانسته است در کاهش تخلفات رانندگی‏ همین طور مصدومیت و مرگ ناشی از سوانح ترافیکی تأثیر مثبت داشته باشد. مداومت در اجرای کامل و صحیح قانون جدید می‌تواند در تداوم و افزایش اثربخشی آن بسیار موثر باشد. عدم تأثیر قانون جدید در بعضی از استان‌های کشور باید بررسی شود.

بررسی ارتباط بین عوامل بازدارنده و میزان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی[۶]، عنوان پژوهشی است که توسط عباس زاده و همکاران(۱۳۹۱)انجام شده است.با توجه به اینکه عوامل متنوع و متعددی در رعایت مقررات و قوانین راهنمایی نقش دارند، هدف اصلی تحقیق حاضر شناسایی ارتباط بین عوامل بازدارنده و میزان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تبریز است. این تحقیق از نظر کنترل شرایط پژوهش، یک مطالعه پیمایشی و از نظر زمانی یک مطالعه مقطعی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه شهروندان بالای ۱۸ سال است که دارای گواهینامه راهنمائی و رانندگی و صاحب خودرو شخصی هستند که به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته­اند. ابزار گردآوری داده­های تحقیق پرسش نامه است. یافته­های این تحقیق نشان می­دهد که بین متغیرهای نمره منفی برای تخلفات برای رانندگی پرخطر (r=0.42)، میزان آگاهی از قوانین جدی (r=0.59)، میزان خطر جریمه و مجازات (r=0.526) و میزان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی رابطه معناداری وجود دارد. تحلیل رگرسیونی نیز نشان می­دهد که ۳۷ درصد از تغییرات ملاک یعنی میزان رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط متغیرهای مستقل مورد استفاده تبیین شده است. نتایج این پژوهش نشان می­دهد هر چه میزان آگاهی از قوانین و مقررات جدید، دریافت نمره منفی و خطر جریمه و مجازات­ها بیشتر باشند، احتمال میزان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بیشتر می­شود.

ارزیابی قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی کشور از نظر کاربران حوزه ترافیک[۷]، عنوان پژوهشی است که توسط سوری و همکاران(۱۳۹۱)انجام شده است. این مطالعه با هدف تعیین نظرات رانندگان، پلیس حاضر در صحنه، کارشناسان و خبرگان مرتبط در مورد قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی کشور انجام شده است. این مطالعه از نظر نوع تحقیق کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی است. در این مطالعه ۸۰۱ نفر شامل ۲۴۱ کارشناس و متخصص حمل و نقل و ۵۶۰ راننده وسیله نقلیه شخصی و عمومی مورد بررسی قرار گرفته­اند و به منظور جمع آوری اطلاعات، از پرسشنامه­های محقق ساخته که جداگانه برای رانندگان و کارشناسان تهیه شده، استفاده شده است. انتخاب رانندگان به صورت تصادفی هدفمند و سهمیه­ای به نسبت توزیع رانندگان در محورهای بین شهری و بقیه در محورهای درون شهری بودند.نتایج این تحقیق نشان می­دهد که از نظر افراد مورد مطالعه، مهمترین برتری قانون جدید و بالاترین تاثیر به ترتیب مربوط به افزایش مبلغ جریمه، درج امتیاز منفی و توقیف خودرو به علت دو تخلف همزمان حادثه ساز است. در خصوص سازگاری میزان جریمه با درآمد، ۷۰٫۹ درصد از کارشناسان و خبرگان آن را ناسازگار عنوان کرده اند. ۷۵٫۹ درصد از کارشناسان و خبرگان و ۶۶٫۸ درصد از رانندگان رضایت بالا و متوسط از قوانین جدید راهنمایی و رانندگی داشتند.

[۱] علی اکبری، اسماعیل(۱۳۸۶) ساماندهی فضا و پایداری در اصلاح رفتار ترافیکی شهرهای کشور (ضرورت جامع نگری به مقوله رفتار در شهرها)، پیک نور- علوم انسانی، دوره پنجم، شماره دو

[۲] حق‌شناس، حسن؛ حسینی، ماریه؛ جمشیدی، معصومه و عزیزی، حمیدرضا(۱۳۸۷) رابطه‌ بین ویژگی‌های شخصیتی و رفتار رانندگی در شهر شیراز،نشریه حکیم، دوره یازدهم، شماره سه.

[۳] عبدالرحمانی، رضا؛ حبیب زاده ملکی، اصحاب و نادرپور، محمدرضا(۱۳۸۹) رویکردی جامعه­شناسانه به مهندسی ترافیک بررسی تاثیرات فرهنگ و ساختارهای اجتماعی بر ترافیک و مهندسی ترافیک، مطالعات مدیریت ترافیک، دوره پنجم، شماره ۱۸

[۴] جعفری، ادریس و صمدیان، منیرالسادات(۱۳۹۱) کاربرد داده کاوی در بررسی رفتار رانندگان متخلف در کلان شهرها، راهور، دوره نهم، شماره ۱۷

[۵] سوری، حمید؛ عینی، الهه؛ وهاب زاده، ابراهیم و محبی، اصغر(۱۳۹۱) بررسی تأثیر قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در میزان تخلفات حادثه ساز، مرگ و جرح ناشی از تخلفات پرخطر سوانح ترافیکی کشور،دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها.

[۶] عباس زاده، محمد؛ حبیب زاده، اصحاب و عابدینی، عیسی(۱۳۹۱) بررسی ارتباط بین عوامل بازدارنده و میزان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی،فصلنامه مطالعات پژوهشی راهور، سال اول، شماره دو.

[۷] سوری، حمید؛ عینی، الهه؛ مهماندار، محمدرضا  و خسروی، کریم(۱۳۹۱) ارزیابی قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی کشور از نظر کاربران حوزه ترافیک، نشریه راهور، دوره نهم، شماره هفدهم.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق انواع، اصول و مبانی پیشگیری از جرم
  • تحقیق اختلالات روانی و جرم و هویت و نظریه ها و ارتباط آن ها بایکدیگر
  • تحقیق جرم شناسی و عوامل شکل گیری جرم و تئوری های آن
  • تحقیق تعریف جرم و عناصر آن، تعریف قتل عمدی و اجزاء عنصر مادی آن
  • تحقیق مفهوم پیشگیری از جرم و پیشگیری غیر کیفری از جرم و رویکرد جرم شناسی اسلام در پیشگیری غیر کیفری از جرم
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.