تحقیق جهانی شدن و نظریه های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق جهانی شدن و نظریه های آن دارای ۷۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۱-۲- جهانی شدن یا جهانی سازی:    ۸
۲-۲-«جهانی شدن یک امر محتوم و یک  فرآیند طبیعی است.»    ۱۱
۳-۲-«جهانی شدن یک پروژه ی ائدولوژیک غربی است.»    ۱۲
۴-۲-«جهانی شدن یک روند قابل مدیریت است»    ۱۴
۵-۲- تعاریف جهانی شدن    ۱۵
۶-۲- جهانی شدن ؛فرصت یا تهدید    ۱۶
۷-۲- جهانی شدن،یک پدیده چند بعدی    ۱۸
۸-۲- ابعاد جهانی شدن    ۱۹
۹-۲- جهانی شدن اقتصاد    ۱۹
۱۰-۲-جهانی شدن سیاست    ۱۹
۱۱-۲- جهانی شدن فرهنگ    ۲۰
۱۲-۲- فوکویاما و نظریه ی آخرالزمان    ۲۰
۱۳-۲- مارشال مک لوهان با نظریه ی دهکده ی جهانی    ۲۱
۱۴-۲- آلوین تافلر با تئوری برترین ها    ۲۱
۱۵-۲- ساموئل هانتیگتون و نظریه ی برخورد تمدن ها    ۲۲
۱۶-۲- نظریه مبادله جورج هومنز    ۲۳
۱۷-۲- نظریه نظام جهانی والراشتاین    ۲۷
۱۸-۲- جهانی شدن وفرهنگ    ۳۲
۱۹-۲- فرهنگ وجهانی شدن:    ۳۴
۲۰-۲- هویت جهانی ومحلی    ۳۶
۲۱-۲- هویت های محلی درفرایند جهانی شدن .    ۳۷
۲۲-۲- استراتژی امنیت فرهنگی    ۴۰
۲۳-۲- آثار تحولات ارتباطات برفرهنگ    ۴۴
۲۴-۲- جهانی شدن و سیاست    ۴۵
۲۵-۲- جهانی شدن حقوق بشر    ۴۹
۲۶-۲- هویت های جغرافیایی وسیاسی    ۵۱
۲۷-۲- نقش دولت های ملی    ۵۲
۲۸-۲- جهانی شدن واقتصاد    ۵۳
۲۹-۲- جهانی شدن اقتصاد و تأثیر آن بر وضعیت زنان    ۵۶
۳۰-۲- تاثیر جهانی شدن اقتصاد و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران    ۶۳
منابع:    ۷۰

منابع:

۱) رسولی زاده، محبوبه. توسعه و بعد چند فرهنگی جهانی شدن، نشریه پگاه حوزه، ش۵۵٫

۲) نقیب زاده، سیدرضا. زنان و پیامدهای جهانی شدن، فصلنامه شورای فرهنگی – اجتماعی زنان، ش ۱۰ و ۱۱، زمستان ۷۹ و بهار ۸۰٫

۳) بشریه، حسین، جامعه شناسی سیاسی معاصر، جهانی شدن، سیاست، قدرت تهران، کویر، ۱۳۸۰٫

۴) تهرانیان مجید. جهان شدن فرهنگ و فرهنگ جهان شدن، نشریه پل فیروزه، ش ۱، پاییز ۱۳۸۰٫

۵) جز نی، نسرین. بررسی موانع و مشکلات موجود در اشتغال زنان در بخش های دولتی، طرح پژوهشی مرکز امور مشارکت زنان با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، ۱۳۸۱٫

۶) نش، کیت. جامعه شناسی سیاسی معاصر: جهان شدن، سیاست و قدرت؛ ترجمه محمد تقی دلفروز. تهران، کویر، ۱۳۸۰٫

۷- Valentine M.Moghadam, “Gender andGlobali3ation: Female Labor and Womens Mobili3ation. “Jouarnal of World sestem Research.

۸- Dickenson, K: “Counting Women in:

Globali3ation, Democrati3tion and the Womens maremenl “Press: Campridge.

 مقدمه

این روز ها حول محور جهانی شدن بسیار گفته و نوشته می شود و پژوهش های فراوانی شده است بیش از صدها پژوهش از اندیشمندان داخلی  و خارجی نوشته شده است و دانشجویان رشته  های مختلف  در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به این موضوع پرداخته اند .

به دلیل  اینکه فرآیند جهانی شدن امری اجتناب ناپذیر و فراگیر در جامعه امروزی بدل شده است اذهان بسیاری از صاحب نظران و اندیشمندان را به خود جلب کرده است جهانی شدن به دلیل نفوذ در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی(سیاست ,فرهنگ ,اقتصاد ,حقوق, و… ) اندیشمندان عرصه های مختلف علمی را برآن داشته تا درمورد این فرآیند تحقیق و بررسی نمایند که در اینجا  به ارائه چند نمونه از آنها  که با محوریت جهانی شدن صورت گرفته اشاره می نماییم:

علی اسکندری وطن نژاد در سال ۱۳۸۲ در پژوهشی تحت عنوان؛ جهانی شدن و تأثیر آن بر دولت های رانیتر (مطالعه ی موردی ایران) با هدف ارائه تصویر واقع گرایانه و راهکاری  مناسب در مورد مهمترین موضوع روابط بین الملل (جهانی شدن) به عنوان یکی از دغدغه های اصلی دولت رانیتر ایران می باشد. روش پژوهش آن بر تأکید بر تاریخ و توصیف شواهد موجود،با توجه به رابطه بین  متغیرها  از روش همبستگی با ابزار کتابخانه ای سعی در جمع آوری و نتیجه گیری موضوع داشته است ابزار اندازه گیری؛ شاخص های توسعه و تغییرات وسایل ارتباطی، فرهنگ سیاسی رشد اقتصادی است. نتیجه گیری کلی آن در این پژوهش با توجه به رشد آگاهی جهانی و استفاده از وسایل ارتباط جمعی که ملتها را به هم نزدیک می کند. فشاری از داخل و درخواست هایی از خارج برای مردمی کردن حکومت و همچنین عدم وابستگی به رانت نفت بر دولت وارد می شود.  که دولت ایران با توجه به اعمال تغییرات در دولت به موارد فوق دست خواهد یافت.

اکبر علی پوریان در سال ۱۳۸۴ در پژوهشی تحت عنوان «حمایت گرایی و رقابت گرایی در عصر جهانی شدن و تأثیر آن بر کشورهای حوزه جنوب(مورد ایران) با هدف ارزیابی میزان تأثیر حمایت گرایی و رقابت گرایی بر توسعه اقتصادی کشورهای حوزه جنوب (مورد ایران) و ارائه راهکار در خصوص چگونگی توسعه اقتصادی کشورهای  جنوب (مورد ایران) در عصر جهانی شدن می باشد. این پژوهش توصیفی- تحلیلی مقایسه ای بوده که به روش کتابخانه ای- تحلیل محتوایی انجام شده است. پدیده جهانی شدن در بُعد اقتصادی بر همه کشورها تأثیر دارد.

حال با عنایت به الزام ادغام اقتصاد ملی در اقتصاد جهانی دولت های متعلق به حوزه جنوب (مورد ایران ) که به رویکرد حمایت گرایی بیشتر اهمیت می دهند چگونه در جهت توسعه اقتصادی کام بر می دارند.

نتایج نشان داد با توجه به اینکه کشورهای حوزه جنوب (مورد ایران) عمدتاً نسبت به رویکرد رقابت گرایی به رویکرد حمایت گرایی اولویت می دهند بنابراین تقابل این دو رویکرد در عصر جهانی شدن نمی تواند بر توسعه اقتصادی این کشورها تأثیر مثبت داشته باشد.

پروین هاشم دباغیان در سال ۱۳۸۰ در پژوهشی تحت عنوان، نقش ارتباطات و تکنولوژی های نوین ارتباطی در جهانی شدن (Global  lization) با هدف بررسی نقش ارتباطات و عملکرد تکنولوژیهای نوین در دگرگونی تمدن انسانی و تأثیر آن در فرآیند پدیده جهانی شدن به بررسی این موضوع پرداخته است. روش  پژوهش او کتابخانه ای و استفاده از مقالات و نشریات فارسی و همچنین ترجمه مقالات و مجلات و کتب به زبان انگلیسی انجام شده است و از پرسش های کددار برای رسیدن به پاسخ های درست و اثبات فرضیه ها استفاده کرده است.

*قدرت  احمدیان  در سال ۱۳۸۰ در پژوهشی تحت عنوان «جهانی شدن  و اقتصاد سیاسی ایران(بررسی موانع نهادی  مشارکت ایران در اقتصاد لیبرال جهانی)» به روش پیمایشی به بررسی این موضوع پرداخته است .

فرضیه رساله آن است که نا کارآمدی دولت زمینه ساز  مشارکت  ضعیف ایران  در اقتصاد لیبرال جهانی است .برای حمایت از ایده فوق در فصل اول یک چارچوب نظری در خصوص مفهوم جهانی شدن  بویژه از بعد اقتصادی  آن ارائه شده است .این چارچوب نظری در برگیرنده سه رهیافت جامعه شناختی ،انتقادی ، لیبرالیستی  است، در این فصل نتیجه گیری غالب در بررسی مفهوم جهانی شدن رهیافت  لیبرالیستی است .در فصل دوم در بررسی مفهوم جهانی شدن در اقتصاد سیاسی کشورهای ٌصنعتی  (زوال دولت رفاهی)کشور های نیمه صنعتی (زوال اقتصاد متمرکز )و کشورهای در حال توسعه (زوال خط مشی واردات) و افزایش سهم آنها از تجارت و سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی ارتباط برقرار شده است و به موقعیت و سهم پایین ایران از اقتصاد لیبرال جهانی بر محور شاخص های صادرات جهانی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سالهای پس از انقلاب اشاره  شده است .فصل سوم به بررسی علل اصلی وضعیت فوق اختصاص یافته است.  نتیجه گیری بر آمده از این رساله آن است که ناکارآمدی دولت باعث عدم رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی، عدم رشد تولید ،عدم صادرات و نهایتا مشارکت ضعیف ایران در اقتصاد لیبرال جهانی است  از این رو گفته می شود راه رشد اقتصاد کشور ، کار آمد  نمودن آن است.

*محمد جواد ادیبی فرد، در سال ۱۳۸۳* در پژوهشی با موضوع « اسلام و جهانی شدن» با هدف شناخت دقیق تقابل مواجهه اسلام با امر فراگیر جهانی شدن و بررسی رهیافتهای تجدد گرایی، سنت گرایی و بنیاد گرایی نسبت به آن است  روش نمونه گیری ؛مبتنی بر نوع نگاه مولفان  و بررسیهای میدانی و معاصر است. طرح پژوهش :بررسی کتاب ،اسلام در مواجهه با جهانی شدن   و تحلیل برخی مقالات آن است  در نتیجه گیری سه رهیافت  بنیاد گرایی، سنت گرایی ،اصلاح گرایی دینی در رهیافت جهانی شدن  راهکارهایی ارائه می دهند که نسبت بر گرفتن هر یک از آنها پاسخهای متفاوتی می شود اما بهترین رهیافت ، رهیافت اصلاح گرایی است که می کوشد نسبت دین  و سنت و تجدد را در کنار هم به تعاملی  منطقی  و کارآمد ارتقا بخشد

*مهرنوش بادین دهش  در سال ۱۳۸۰ در پژوهشی تحت عنوان « جهانی شدن  و تاثیر آن بر شمال آفریقا »با هدف بررسی تاثیر فرایند جهانی شدن بر اقتصاد ،سیاست و فرهنگ اروپا و دموکراسی آفریقا(علی الخصوص شمال آفریقا)می باشد روش گردآوری اطلاعات  به صورت  کتابخانه ای  است طرح پژوهشی به این صورت است که ابتدا چگونگی شکل گیری  فرایند  جهانی شدن  و ابعاد گوناگون آن  به صورت  وصفی تاریخی  بررسی شده  و سپس  تاثیر  این فرایند  و مشکلات ناشی از آن را به صورت تبینی تفسیری مورد بررسی  قرار می دهد و در نهایت نتیجه گیری  حاصل از این پژوهش  اینست که فرایند  جهانی شدن  بر اقتصاد، سیاست ،فرهنگ  و دموکراسی آفریقا تاثیر داشته اما قاره آفریقا  برای بهره گیری  و تعمل  با فرآیند  جهانی شدن  محتاج برنامه ریزی بلند مدت  و رفع  اشکلات  بنیادین است.

*فریبرز مردانی در سال ۱۳۸۴ در پژوهشی تحت عنوان «جهانی شدن و تاثیر آن بر حاکمیت  دولتها با هدف برسی تاثیر جهانی شدن  بر حاکمیت ملی  دولتها  به روش کتابخانه ای  به این موضوع پرداخته است

و نتیجه گیری حاصل از این پژوهش اینست که جهانی شدن فرآیندی است تمامی زمینه ها اعم از اقتصاد، فرهنگ  سیاست حاکمیت را تضعیف  می کندو باعث تحول حا کمیت  سنتی  خواهد شد چون عوامل جهانی شدن  عناصر حاکمیت را به چالش می کشاند.

*کسری کریمی در سال ۱۳۸۴ در مقاله ای  تحت  عنوان « جهانی شدن  و تبلیغات  رسانه ایی »با هدف بررسی پیرامون  تحولات  مربوط  به تاثیرات  رسانه های جهانی بن افکار عمومی  پس از فروپاشی شوروی سابق تا زمان حاضر می باشد  این مقاله از نوع توصیفی تحلیلی بوده  که به روش کتابخانه ای-تحلیل محتوا  انجام گرفته است ، طرح پژوهش یکی از انواع مهم اشاعه فرهنگ  و جهان شمول کردن  فرهنگ ، رسانه ها، و زیر مجموعه های آنها تبلیغات  رسانه ای می باشند این تبلیغات در انواع مختلف سیاسی ،فرهنگی نمود پیدا میکنند و به شیوه های روانشناسانه به  القای فرهنگ جهانی شدن و جهان وطنی می پردازند و نتایج نشان  می دهد  که جهانی شدن منجر به تبلیغات رسانه ای  بر فرهنگ ها و هنجارهای ملی و هدایت افکار عمومی می گردد در واقع قدرت های بزرگ  به عنوان کارگران اصلی رسانه های غربی از رسانه ها به عنوان نرم افزار بهره می جویند.

*مجتبی شاهنوشی   وسعیده  للری در سال ۱۳۸۹در پژوهشی تحت عنوان «بررسی عوامل  موثر بر نگرش جوانان نسبت به جهانی شدن فرهنگ »با هدف بررسی عوامل موثر بر نگرش آنان نسبت به جهانی شدن فرهنگ پرداخته است روش آنها پیمایشی بوده است وازار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده که بین  جا معه نمونه ۳۷۶ نفری دانشگاه آزاد  واحد شوشتر  به روش نمونه گیری طبقه بندی شده توزیع شده است براساس نتایج بررسی  تاثیر عواملی نظیر گروه های مرجع ،نگرش فرهنگی خانواده ،نگرش د و رضایت از کشور بر نگرش جوانان نسبت به جهانی شدن فرهنگ تایید می گردد.

*اکرم حبی، اسکندر فتحی آذر و بهمن محمد بخش در سال ۱۳۸۷در پژوهشی با عنوان «هویت های محلی و جهانی (مطالعه موردی دانشگاه تبریز)با هدف بررسی این موضوع به روش پیمایشی در بین جامعه نمونه ۳۷۰نفری دانشجو ترک، فارس و کرد دانشگاه تبریز و توزیع پرسشنامه پرداخته است ،طی بررسی ها نتایج بدست آمده حاکی از آن است که با افزایش هویت جهانی در بین دانشجویان هویت محلی کاهش می یابد.

۱-۲- جهانی شدن یا جهانی سازی:

*جهانی شدن :فرآیندی در نظام  بین  المللی  در حال شکلگیری است که همه عرصه های زندگی بشری(اعم از زیستی-اجتماعی-اقتصادی-…)تحت تاثیر قرارمیدهد و هیچ کشوری در این فرایند گریزی نخواهد داشت.

*جهانی سازی: کشورهایی که خودشان دارای فرهنگ برتر می بینند یک نسخه یا  پروژه ای  تجویز می کنند برای ساخت اجتماع فرهنگ و بهداشت و زیست جهانی(فرهنگ جهانی و بهداشت جهانی)

– در فرایند جهانی شدن دولتها و ملتها و فرهنگها می توانند تحول تعامل خود را با فرهنگ جهانی تعریف کنند.

– طبق مصوبات یونسکو اصل حمایت از فرهنگ های بومی به رسمیت شناخته شده است .(کنوانسیون -۲۰۰۱)

*اصل تنوع فرهنگی در بیانه  های یونسکو برای کلیه ملت ها به رسمیت شناخته  شده است.

*ما باید ویژگیهای محیط فرهنگی خود را بشناسیم .محیط فرهنگی شامل مجموعه ی فرصت ها-آسیب ها-تهدیدات فرهنگی موجود در حوزه فرهنگ  می باشد، است .

-هر گاه حیات فرهنگی کشور دچار تهدید شود   تهدید یا بحران فرهنگی رخ می دهد.

-هر گاه بخشی از نظام فرهنگی دچار مسئله یا چالش شود آسیب فرهنگی رخ می دهد.

گستره ی مفهومی جهانی شد.

جهانی شدن که یکی ازمباحث جدیددرحوزه علوم اجتماعی است درچنددهه اخیربحثهای فراوانی رابه همراه داشته است. دراین میان اثرمارشال مکلوهان رامیتوان دریاری رسانی عمومی شدن این مفهوم مؤثردانست . «مک لوهان به عنوان یک یازنخستین اندیشمندان جهانی شدن مفهوم » دهکدهجهانی » را با تجزیه و تحلیل تما سهای اجتماعی حاصل از فناوری رسان های مطرح و در این مفهوم از به هم فشردگیِ زمان-  مکان سخن به میان آورد که بعدها به وسیله آلوین تافلر این به هم فشردگی ها، به طور واضحتر در کتا بهای شوک آینده و موج سوم مورد بررسی قرار گرفت. سپس مقاله تئودور لویتز عنوان جهان ی شدن بازارها، اصطلاح «جهانی شدن» را در میان حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری عمومی کرد»(کیم  وبهاک ۳۰۱:۲۰۰۸).بعد ها این اصطلاح در حوزه های دیگر نیز مصطلح شد .به دلیل اختلاف نظر میان پژوهشگران ،ارائه تعریف جامع  و مورد  پذیرش عموم برای جهانی شدن  برسر ماهیت و ریشه ی آن برسر ماهیت  ریشه ی ان دشوار به نظر می رسد؛ به  طوری که یکی از عمده ترین بحث های مربوط به جهانی شدن اختلاف نظر پیرامون ریشه وزمان آغاز این پدیده ویا به عبارت دیگر ،قدیمی بودن یا نو بودن آن است .در حالی که برخی جون آنتونی گیدنز ، والرایشتاین ،کیم وباووک ،جیمسون ، اسکیلر و همفکران آنها جهانی شدن را پدیده ای مدرن تلقی  می کنند و معتقدند  که مدرنیته  ذاتا  جهانی گراست(گیدنز،۶۳:۱۹۹۱؛کیم وبهاک۳۰۱:۲۰۰۸؛والرایشتاین،۱۹۷۹؛اسکلر۱۹۹۴)؛رابرتسون ،واترز  و از جمله هلد معتقدند که جهانی شدن دارای تاریخ ماقبل مدرنیته است و حتی گاهی جهانی شدن را در دوره های ماقبل تاریخ ریشه یابی می کنند.(وارتز؛۱۳-۱۴:۱۳۷۹،هلد،۱۹۹۹ ؛رابرتسون،۱۹۶۲).گذشته از ریشه و زمان آغاز پدیده جهانیشدن، اختلاف نظرها بر سر پروژ یا پروسه بودن این پدیده است .جهانی شدن ا از دیدگاه پروسه ی یک روند طعبیی متکی بر فن آوری ارتباطات است. و از بعد پروژه ای حاکی از روند هدایت شده «آمریکایی کردن جهان» یا «آمریکا گرایی» است.(عاملی ،۱۳۸۰:۱۷۰).

علاوه بر اختلافات موجود پیرامون ریشه و ماهیت پدیده جهانی شدن ،گوناگونی های دیگری نیز در این میان به چشم می خورد که مانع از ارائه تعریف جامع و مانع در این خصوص می شود؛ از آن جمله می توان به وجود نظریه ها و رهیافت های گوناگون اشاره کرد. بخش عمده رهیافت های نظری پیرامون جهانی شدن عبارتند از :رهیافت نظام های جهانی ،رهیافت فرهنگ جهانی ،رهیافت جامعه جهانی و رهیافت سرمایه داری جهانی (احمدی۱۹-۲۰:۱۳۸۱)این رهیافت های چهارگانه هر یک بر زوایای خاص فرایند جهانی شدن تاکید  می کنند بطوری که تفسیر آنها از قومیت ،ملیت و هویت نیز با یکدیگر اختلاف نظر اساسی دارند .برخی بر ایجاد یک هویت جهانی واحد تاکید می ورزند  و برخی بر مقاومت های هویتی در برابر فرهنگ جهانی ناشی از رشد فرایند جهانی شدن.

علاوه بر اختلاف بیان شده ،دیدگاه های متفاوتی نیز نسبت به این موضوع وجود دارد :به سخن دیگر، کسانی که از ابعاد گوناگون اقتصادی و فرهنگی به پدیده جهانی جهانی شدن پرداخته اند ،بنابه علاقه خود تعاریف گوناگونی برای آن ارائه داده اند. طرفداران دیدگاه اقتصادی ،بیشتر مایل بوده اند که با تاکید بر فرایند جهانی شدن  اقتصاد به تعریف این پدیده بپردازند .فریدمن  به عنوان یکی از این طرفداران معتقد است «جهانی شدنی یعنی گسترش سرمایه داری بازار آزاد به اغلب کشورهای جهان»(فریدمن،۸:۲۰۰۰)این نوع تعریف بخصوص در میان اندیشمندان رهیافت نظام جهانی یا سرمایه داری جهانی بیشتر به چشم می خورد (احمدی ۱۵:۱۳۸۱)؛ از طرف دیگر ، دیدگاه فرهنگی نیز از اهمیت خاصی بویژه در میان اندیشمندان رهیافت فرهنگ جهانی برخوردار است(۱۶:۱۳۸۱).به عنوان مثال ،رابرتسون جهانی شدن را تراکم جهان و تشدید آگاهی نسبت به جهان به عنوان یک کل تلقی می کند (رابرتسون،۱۹۹۲).

اندیشمندان دیدگاه فرهنگی در پی آن هستند که نشان دهند «چگونه فرآیند جهانی شدن به فشردن ،گستردن و تعمیق زمان-مکان برای مردم سراسر جهان دست میزند و به خلق بعضی شرایط برای یک جامعه جهانی می پردازد »(اسکلر،۱۵۴:۱۹۹۹ ).به رغم آثار متعددی که در مورد مفهوم جهانی شدن وجود دارد ،هنوز تعریف واحدی از این مفهوم انجام نگرفته و نزد صاحبنظران اجماعی  در این باره دیده نمیشود واین مفهوم نیز همچون بسیاری از مفاهیم نظری با نوعی ابهام مواجه است؛ اما برای انجام تحقیقات کاربردی چاره ای جز دستیابی به برخی مشترکات تعاریف ،وجود ندارد. در نگاه اجمالی به دیدگاههایمختلف درمورد جهانی شدن از جمله دیدگاههای اقتصادی و فرهنگی (گیدنز؛۱۹۹۱،فریدمن؛۲۰۰۰)و یا در برخورد با رهیافت های گوناگون که در این باره به بحث وبررسی نشسته اند ، شاید تنها مشترکاتی که به صورت آشکار یا ضمنی به آن اشاره کرده اند به اعتراف به افزایش ارتباطات در فرایند جهانی شدن باشد. اندیشمندانی از قبیل  مک گرو ،بایلیز ،لگراین  واسمیت  از جهانی شدن فیشتر به عنوان یک فرایند وابستگی و ارتباط متقابل روز افزون یاد می کنند(نونژاد۱۹۲:۱۳۸۴،لگران۴و۹:۲۰۰۲   ؛   ۶۵:۱۹۹۲).این اتفاق نظر در خصوص افزایش ارتباطات در فرایند جهانی شدن، این موضوع را به ما یادآوری می کند که در پرتو  جهانی شدن سطح ارتباطات ،ا ین مکان که مقوله های هویتی نیز گسترش جهانی بیابند و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری این مقوله ها در یک گستره جهانی مطرح شود ،بسیار است. این گسترش جهانی نیز به نوبه خود میتواند به ایجاد یک هویت جهانی بینجامد (قریشی،۴۳-۴۴:ا۳۸۱).

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق جهانی شدن، ابعاد مهم آن و جهانی شدن حقوق بشر
  • تحقیق آثار جهانی شدن بر اقتصاد ایران، اثرات رفاهی یکپارچگی اقتصادی، مفهوم پتانسیل تجاری و برآورد پتانسیل تجاری از مدل جاذبه
  • تحقیق جهانی شدن و ابعاد و شاخص های آن، تورم و علل و ریشه های آن
  • تحقیق مفهوم شناسی جهانی شدن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.