تحقیق خبرو باید و نباید‌های خبری و عناوین فقهی خبر و وظایف مخبر

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق خبرو باید و نباید‌های خبری و عناوین فقهی خبر و وظایف مخبر دارای ۱۳۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۶
فصل اول: کلیات    ۷
۱٫۱    آشنایی با ماهیت خبر    ۷
۱٫۱٫۱    تعریف خبر    ۷
۱٫۱٫۲    ارزش‌های خبری:    ۸
۱٫۱٫۳    ارزش‌های خبری از دیدگاه قرآن کریم:    ۱۵
۱٫۱٫۴    باید و نباید‌های خبری:    ۱۶
۲    فصل دوم :عناوین فقهی خبر و وظایف مخبر    ۲۸
۲٫۱    غیبت(بد گویی):    ۲۸
۲٫۱٫۱    مفهوم غیبت  در کلام علمای لغت:    ۲۸
۲٫۱٫۲    مفهوم غیبت در کلام فقها:    ۲۸
۲٫۱٫۳    ادله حرمت غیبت:    ۳۱
۲٫۱٫۴    حرمت استماع غیبت:    ۳۳
۲٫۱٫۵    موارد جواز غیبت:    ۳۵
۲٫۱٫۶    استفتائات درباره غیبت:    ۴۰
۲٫۱٫۷    غیبت و روزنامه نگاری جنجالی:    ۴۱
۲٫۲    تجسس( ورود به حریم خصوصی):    ۴۲
۲٫۲٫۱    مفهوم تجسس:    ۴۲
۲٫۲٫۲    ادله حرمت تجسس:    ۴۳
۲٫۲٫۳    تجسس حرام و تجسس حلال:    ۴۶
۲٫۲٫۴    تجسس و روزنامه نگاری تحقیقی:    ۴۸
۲٫۳    افشای اسرار ( انتشار مسائل خصوصی):    ۵۱
۲٫۳٫۱    مفهوم افشای اسرار:    ۵۲
۲٫۳٫۲    ادله حرمت افشای اسرار:    ۵۲
۲٫۳٫۳    اسراری که افشای آنها جایز است:‌    ۵۳
۲٫۳٫۴    افشای اسرار دولتی و مرتبط با امنیت و منافع کشور:    ۵۵
۲٫۳٫۵    افشای اسرار و ورود به حریم خصوصی افراد:    ۵۵
۲٫۴    نمیمه(سخن چینی):    ۵۷
۲٫۴٫۱    مفهوم نمیمه:    ۵۷
۲٫۴٫۲    ادله حرمت نمیمه:    ۵۷
۲٫۴٫۳    نمیمه و هیاهوی رسانه ای:    ۵۹
۲٫۵    نشر اکاذیب (نشر مطالب غیر واقع):    ۶۰
۲٫۵٫۱    مفهوم کذب:    ۶۰
۲٫۵٫۲    ادله حرمت دروغ و نشر اکاذیب:    ۶۴
۲٫۵٫۳    ترویج بدعت در دین:    ۶۶
۲٫۵٫۴    مواردی که نشر اکاذیب و اخبار دروغ مجاز است:‌    ۶۷
۲٫۵٫۵    نشر اکاذیب و روزنامه نگاری زرد:    ۷۰
۲٫۶    بهتان (نسبت دادن غیر واقع به دیگری):    ۷۲
۲٫۶٫۱    مفهوم بهتان:    ۷۲
۳٫۶٫۳    بهتان در دستورالعمل برنامه سازی BBC:    ۷۴
۲٫۷    اضلال(پیام گمراه کننده):    ۷۵
۲٫۷٫۱    مفهوم اضلال:    ۷۵
۲٫۷٫۲    ادله حرمت کتب ضاله:    ۷۶
۲٫۷٫۳    استفاده از “مغالطات” برای گمراه کردن مردم:    ۷۸
۲٫۷٫۴    اضلال و روزنامه نگاری تکثرگرا:    ۷۹
۲٫۸    اشاعه فحشاء(انتشار بی بند و باری اخلاقی):    ۸۰
۲٫۸٫۱    مفهوم اشاعه فحشاء:    ۸۰
۲٫۸٫۲    ادله حرمت اشاعه فحشاء:    ۸۱
۲٫۸٫۳    حرمت تشبیب بالمرئه الاجنبیه (اظهار عشق به زن نامحرم):    ۸۲
۲٫۸٫۴    اشاعه فحشاء و روزنامه نگاری هرزه نگارانه:    ۸۳
۲٫۹    لهو (بیهوده گویی):    ۸۵
۲٫۹٫۱    مفهوم لهو:    ۸۵
۲٫۹٫۲    ادله حرمت لهو:    ۸۶
۲٫۹٫۳    لهو و روز نامه نگاری عامه پسند:    ۸۷
۲٫۱۰    مدح من لا یستحق المدح (ستایش ناروا) :    ۸۸
۲٫۱۰٫۱    ادله حرمت مدح من لا یستحق المدح:    ۸۸
۲٫۱۰٫۲    مدح من لا یستحق المدح و آگهی‌های تجاری:    ۸۹
۲٫۱۱    تغریر جاهل )فریفتن نادان):    ۹۱
۲٫۱۱٫۱    مفهوم تغریر:    ۹۱
۲٫۱۱٫۲    ادله حرمت تغریر جاهل:    ۹۲
۲٫۱۱٫۳    تغریر جاهل و فریب افکار عمومی:    ۹۳
۲٫۱۲    اضرار(ضرر زدن به غیر):    ۹۴
۲٫۱۲٫۱    مفهوم ضرر:    ۹۴
۲٫۱۲٫۲    ادله حرمت اضرار:    ۹۵
۲٫۱۲٫۳    اضرار و آزادی مطلق رسانه‌های جمعی:    ۹۶
۲٫۱۳    سب واهانت(بد زبانی):    ۹۸
۲٫۱۳٫۱    مفهوم سب و اهانت در کلام فقهاء:    ۹۸
۲٫۱۳٫۲    ادله حرمت سب واهانت:    ۹۹
۲٫۱۳٫۳    سب و اهانت در دستور العمل برنامه  سازی BBC:    ۱۰۲
۲٫۱۴    اعانه براثم(کمک به گناه کردن):    ۱۰۲
۲٫۱۴٫۱    مفهوم اعانه براثم:    ۱۰۲
۲٫۱۴٫۲    ادله حرمت اعانه براثم:    ۱۰۴
۲٫۱۴٫۳    شروط تحقق اعانه بر اثم:    ۱۰۵
۲٫۱۴٫۴    اعانه بر اثم و رفتار تقلیدی ناهنجار مخاطبان:    ۱۰۷
۲٫۱۵    اعانه به ظالم  (کمک کردن به ستمگر):    ۱۰۹
۲٫۱۵٫۱    مفهوم اعانه به ظالم:    ۱۰۹
۲٫۱۵٫۲    ادله حرمت اعانه به ظالم:    ۱۰۹
۲٫۱۵٫۳    اعانه بر ظالم و روزنامه نگاری استبدادی:    ۱۱۱
۲٫۱۵٫۴    امر به معروف و نهی از منکر رسانه‌های خبری:    ۱۱۳
۲٫۱۶    سرقت  (تجاوز پنهانی به حقوق دیگری):    ۱۱۴
۲٫۱۶٫۱    مفهوم سرقت:    ۱۱۴
۲٫۱۶٫۲    جرم سرقت در نوشته‌های فقهی:    ۱۱۵
۲٫۱۶٫۳    ادله حرمت سرقت:    ۱۱۵
۲٫۱۶٫۴    سرقت و حقوق معنوی:    ۱۱۵
۲٫۱۷    تطفیف (کم فروشی):    ۱۱۹
۲٫۱۷٫۱    مفهوم تطفیف:    ۱۱۹
۲٫۱۷٫۲    ادله حرمت تطفیف:    ۱۲۰
۲٫۱۷٫۳    کم فروشی در رسانه‌های جمعی:    ۱۲۱
۲٫۱۸    اختلال نظام(از هم گسیختگی امور مردم):    ۱۲۲
۲٫۱۸٫۱    مفهوم نظام  و امنیت عمومی:    ۱۲۳
۲٫۱۸٫۲    ادله حرمت اختلال نظام:    ۱۲۴
۵  منابع و مآخذ    ۱۲۸
۵٫۱   کتب و مقالات    ۱۲۸
۵٫۲    منابع اینترنتی    ۱۳۳

منابع

قرآن کریم.

بوالی، عبد الرضا، جزوه درسی آموزش دبیری خبر،معاونت سیاسی صدا و سیما، مهرماه ۱۳۸۹٫

شکرخواه،یونس، خبر،تهران،مرکز گسترش آموزش رسانه ها،۱۳۷۴٫

معتمد نژاد، کاظم،روزنامه نگاری،تهران،سپهر،۱۳۶۸ش.

معتمد نژاد،کاظم،حقوق حرفه ای روزنامه نگاران،تهران،دفترمطالعات و رسانه،۱۳۸۱٫

معتمدنژاد، کاظم، اصول اخلاقی حرفه روزنامه‌نگاری، فصلنامه رسانه، ش ۶۶، تابستان ۱۳۸۵٫

مکارم شیرازی،ناصر،تفسیر نمونه، نرم افزارجامع التفاسیر،موسسه نور.

————-،ترجمه فارسی قرآن کریم، نرم افزارجامع التفاسیر،موسسه نور.

————-،زندگی در پرتو اخلاق، قم ، نسل جوان، ۱۳۷۷ش.

منصور، جهانگیر، قوانین و مقررات مربوط به مطبوعات،تهران، نشر دیدار ،۱۳۸۹٫

مولانا، حمید، اخلاق حرفه ای و آماده سازی سیاسی ـ اجتماعی روزنامه نگاران مسلمان، رسانه ، شماره ۴ ، زمستان ۱۳۷۵٫

انصاری، مرتضی، المکاسب لجنه تحقیق تراثناالشیخ الاعظم، ق، ۱۴۱۵ ق. ناشر مجمع الفکر الاسلامی.

کوئن، بروس، درآمدی بر جامعه شناسی، ترجمه محسن ثلاثی،تهران،فرهنگ معاصر،۱۳۷۱٫

راغب اصفهانی،حسین بن محمد،المفردات فی غریب القرآن، قم،دفتر نشر کتاب، ۱۴۰۴ق.

فیض، علیرضا، مقارنه و تطبیق در حقوق جزای عمومی اسلام،تهران،سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،۱۳۷۳ش.

جوادی آملی،عبد الله،تفسیر موضوعی قرآن کریم، قم،تنظیم و ویرایش علی اسلامی، مرکز نشر اسراء،۱۳۷۷٫

حرعاملی، محمد بن حسن، وسایل الشیعه، بیروت،دار احیاء التراث العربی، ۱۴۰۳ ق.

حلی، حسن بن یوسف،تحریر الاحکام، قم،موسسه آل البیت، ۱۴۰۹ق.

احمدی میانجی، علی، اطلاعات و تحقیقات در اسلام، چاپ اول ، تهران ،نشر دادگستر، بهار ۱۳۸۱ ش.

اردبیلی، احمد،مجمع الفائده و البرهان، موسسه النشر الاسلامی،قم،۱۴۰۳ق..

مقدمه

ارتباطات و خبررسانی قدمتی به طول حیات بشر دارد، که به دلیل گرایش‌های فطری انسان به برقراری رابطه با دیگران و پیدایش زندگی اجتماعی همواره جزء  جدایی ناپذیر زندگی بشر بوده است. اما امروزه با پیدایش وسایل ارتباطی جدید و توسعه شبکه‌های ارتباطی شکل و کارکرد ارتباط، دگرگونی‌های اساسی پیدا کرده به طوری که در دهه‌های اخیر  « انقلاب ارتباطی » رخ داده است.

در نتیجه این دگرگونی، وسایل ارتباطی بر زندگی ما سایه افکنده و نادیده گرفتن آنها ممکن نیست و مطالعه پیامدهای مختلف این پدیده و تلاش برای استفاده مطلوب از آن ضرورت دارد. اطلاع رسانی و انتشار سریع اخبار و نیز کاهش یا حذف فاصله زمانی و مکانی ، یکی از پیامدها و کارکردهای وسایل ارتباطی جدید است.

با توجه به جایگاه و اهمیت موضوع خبر و خبررسانی، نوشتار حاضر در صدد سازمان دهی به بحث « نظارت بر اطلاعات» از منظر فقه امامیه می‌باشد.

فصل اول: کلیات

۱٫۱    آشنایی با ماهیت خبر

۱٫۱٫۱    تعریف خبر

با توجه به اختلاف صاحب‌ نظران ارتباطات در تعریف « خبر»، در این نگارش به تعریف اجمالی خبر اکتفا می‌کنیم.

دکتر کاظم معتمد نژاد در کتاب روزنامه نگاری تعریف‌های گوناگونی درباره خبر ذکر کرده، که عیناً به نقل آنها می‌پردازیم:

نیل اسپنسر آمریکایی خبر را شامل هر عمل و اندیشه واقعی که برای عده کثیری از خوانندگان جالب توجه باشد معرفی می‌کند.

و.ج. بلایر:  خبر را هر موضوع جاری که به علت جالب بودن و طرف توجه قرار گرفتن در مطبوعات منتشر می‌شود،می شناسد.

اس. مولبی: خبر را نقل واقعی و عینی حوادث جاری مهمی که در روزنامه چاپ می‌شود و مورد توجه خوانندگان قرار می‌گیرد، می‌شناسد.

میچل. وی. چارنلی آمریکایی خبر را گزارش مناسب، خلاصه و دقیق یک رویداد می‌داند و نه خود رویداد[۱].

اگر یک نفر سگی را گاز بگیرد، خبر است، ولی به عکس اگر سگی، فردی را گاز بگیرد، خبر نیست.

این تعریف ازجمله تعاریف کلاسیک، که در تبیین مفهوم خبر به کار گرفته می شوند، به حساب می آید[۲].

خبر به مطلبی گفته می شود که تازه، واقعی و جالب باشد. بنابراین باید وقایعی رخ دهد، که بتوان آن ها را گزارش کرد درغیر این صورت چیزی به نام خبر نخواهیم داشت. وقایع مورد نظر حداقل باید از دید خوانندگان مطالبی نو و تازه باشد تا بتواند نظر آنان را به خود جلب کند[۳].

دکتر کاظم معتمدنژاد در بررسی تعریف‌های گوناگون درباره خبر چنین اظهار می‌دارد:

بررسی تعریف‌های فوق نشان می‌دهد، که نو بودن و جالب بودن وقایع برای عامه مهم‌ترین مبنای شناخت خبر است و به عبارت دیگر همه وقایع به خودی خودی جنبه خبری ندارند و آنچه ارزش خبری ایجاد می‌کند اهمیت و اعتباری است که اجتماع برای آن قائل است. بنابراین،‌ تازگی رویداد و جالب بودن آن برای عامه مهم‌ترین معیار ارزیابی خبر به شمار می‌رود.

وی می‌گوید: به طور کلی با توجه به تعریف‌های گوناگون بالا می‌توان تعریف جامع خبرهای مطبوعاتی را به طریق زیر ذکر کرد:

«خبر، اعلام و بیان وقایع جالب زندگی اجتماعی و نقل عقاید و افکار عمومی است» البته مشخص می‌باشد که اعلام خبر به طرق گوناگون می‌تواند صورت بگیرد و فرق ندارد اعم از کتبی ، شفاهی، تصویری و….[۴].

به نظر نگارنده در میان تعاریف ذکر شده، جامع ترین تعریف خبر را این گونه می توان بیان نمود:

خبر گزارشی عینی(بی طرفانه و دقیق) از یک واقعیت یا رویداد است که، دارای تازگی بوده و قدرت جلب توجه مخاطب را دارد[۵].

۱٫۱٫۲  ارزش‌های خبری:

همان طور که جنس خبر اطلاعات است، جنس ارزش‌های خبری، معیار گزینش رویداد است.

ارزش‌های خبری معیارهایی هستند، که به گزینش رویدادهای خبری از کل رویدادها می پردازند و

می توانند توجه مخاطب را جلب کنند[۶].

اهمیت شناخت ارزش‌های خبری در این است، که می تواند هم خبرنگار را در شناخت و فهم خبر

(سوژه یابی) کمک کند، هم در تنظیم خبر او را یاری دهد و هم می تواند به عنوان معیارهایی برای مقایسه، ارزش گذاری و گزینش رویدادهای روز مورد بهره برداری قرار گیرد.

خصوصیت مهم ارزش‌های خبری در آن است که هم خبرنگار را در شناخت و فهم خبر(سوژه یابی) کمک می کنند، هم در تهیه و تنظیم خبر- به ویژه مقدمه آن(لید خبر)- او را یاری می دهند و هم می توانند به عنوان معیار برای ارزیابی رویدادهای روز (از جهت جا در صفحه، اندازه تیتر و غیره) مورد استفاده قرار گیرند.

ارزش‌های هفتگانه خبر، عبارت اند از:

دربرگیری در زمان حال یا آینده، مستلزم نفع یا ضرر(مادی یا معنوی) مستقیم یا غیر مستقیم؛

شهرت مثبت یا منفی؛

برخوردها،اختلاف ها و تضادهای جسمی و فکری؛

استثناها و شگفتی ها؛

بزرگی و فراوانی تعداد و مقدار؛

مجاورت جغرافیایی و معنوی؛

تازگی و زمان رویداد.

با توجه به ارزش‌های هفتگانه خبری در می یابیم، که تنها مطلبی را می توان خبر دانست که یکی از ارزش‌های مذکور را داشته باشد. برای مثال، خبر افزایش قیمت بنزین در یک کشور دارای ارزش خبر دربرگیری بسیار بیشتری است تا خبر افزایش قیمت کالایی کم مصرف. همچنین مجادله دو نماینده مجلس دارای ارزش خبری برخورد فکری است، در حالی که ممکن است سخنرانی همین نمایندگان در جلسه ای دیگر فاقد ارزش خبری باشد[۷].

۱٫۱٫۲٫۱    دربرگیری:

رویداد هنگامی دارای ارزش در برگیری است که برروی تعداد زیادی از افراد جامعه تاثیری در زمان حال یا آینده داشته باشد. دربرگیری در یک رویداد ممکن است نفع یا زیان-چه مادی و چه معنوی- افراد جامعه را سبب شود تاثیری مستقیم یا غیر مستقیم بر روی مردم داشته باشد.

دربرگیری در مورد مخاطبان یک رسانه نسبی است. به عنوان مثال یک روزنامه عمومی که مخاطبانی از هر طبقه جامعه دارد، درمقام گزینش و انتخاب بین چند رویداد با مخاطبان مختلف، طبعا با در نظر گرفتن ارزش دربرگیری، خبری را برمی گزیند که گروه بیشتری از مخاطبان را پوشش دهد.

به این مثال ها توجه کنید:

شناسنامه کلیه اتباع کشور تعویض می شود.

.اصناف بیمه اجباری می شود.

عوارض خروج از کشور ۱۰ درصد افزایش یافت[۸].

۱٫۱٫۲٫۲    شهرت:

اشخاص حقیقی و حقوقی و حتی برخی از اشیاء هرگاه به خاطر فعالیت ها و معروفیتشان در جامعه ملی و فرا ملی شناخته شده باشند، ارزش خبری دارند.

شهرت ممکن است بار معنایی مثبت یا منفی داشته باشد. افراد و نهادهای جامعه و برخی اشیاء و به طور اعم ذی روح و بی روح از شهرت یکسان برخوردار نیستند. به همین دلیل ارزش خبری یکسان نیز ندارند. شخصیت‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی از یک سو و بی روح و جامد از سوی دیگر یا سازمان ها و اداره‌های خصوصی و دولتی که به خاطر کارها یا خدماتشان میان مردم شناخته شده باشند، حاوی این بعد خبری اند. مرگ یک فرد عادی با درگذشت یک فرد مشهور ارزش خبری یکسان ندارد.

یک بنای یادبود و مشهور و بنا یا ساختمانی به عنوان سمبل یک شهر یا کشور با خانه ای معمولی در شهر یا روستا از نظر ارزش خبری تفاوت فاحشی دارد. بنابراین ارزش شهرت در مورد ذی روح و بی روح با توجه به معروفیت آن نزد جامعه ملی یا جهانی تعیین و ارزش گذاری می شود.

مثال :

رئیس جمهوری فردا به آلمان می رود.

وزیر صنایع فردا به آلمان می رود.

معلمی در راه بازگشت به خانه جان سپرد.

در این سه مثال ارزش شهرت نمایان می شود. باقیاس در دو مثال اول سفر وزیر صنایع و سفر رئیس جمهوری از نظر مقام طبعا مقام رئیس جمهوری از شهرت بیشتری برخوردار است.

مثال :

برج ایفل رو به انهدام است.

ساختمانی در خیابان فردوسی رو به انهدام است.

در این مثال ها شهرت برج ایفل به عنوان سمبل شهر پاریس، ارزش خبری به خبر می دهد، در حالی که ساختمانی در خیابان فردوسی فاقد ارزش شهرت است[۹].

۱٫۱٫۲٫۳    برخورد، اختلاف و درگیری:

این گونه از رویدادها حاوی برخورد هایی هستند، که در شکل‌های گوناگون جلوه گر می شوند. این برخورد ها میان افراد، گروه ها و ملت ها صورت می گیرند. این درگیری ها به شکل انسان علیه انسان، انسان علیه محیط و انسان علیه طبیعت، فجایع طبیعی و حوادث مربوط به حیات وحش قابل پیگیری هستند. اخبار مربوط به سرقت ها، قتل ها،جنگ ها، تصادف ها، زلزله ها و… از این قبیل خبرهای “برخوردی” به شمار می آیند، که در هر حال کشمکش محور اصلی آن ها را تشکیل می دهد و غالبا از رویدادهای مورد علاقه رسانه ها هستند[۱۰].

مثال: ۱٫ تظاهرات دانشجویی سراسر کره جنوبی را فرا گرفت.

برخورد دو قطار ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت.

زلزله در ترکیه ۲۰ هزار نفر کشت.

رقابت احزاب سیاسی در آستانه انتخابات شدت گرفت[۱۱].

۱٫۱٫۲٫۴     استثناء و شگفتی:

این نوع رویدادها از وجه غیرعادی بودن و یا عجیب و استثنایی بودن از ارزش خبری برخوردارند.

به طور کلی این رویدادهای نادر را خوانندگان و مخاطبان خبرها، تحت عنوان  “ترین ها” می شناسند:

پیرترین فرد جهان، بلندترین آسمان خراش دنیا، کوچکترین کامپیوتر و مانند این ها[۱۲].

مثال:

دهلی نو- خبرگزاری جمهوری اسلامی: زنی نود ساله در ایالت راجستان هند طی زایمانی طبیعی، نوزاد دختری به دنیا آورد. “ژاگوی” نود ساله، دارای ۳۰ نوه و نتیجه است و شوهرش ۹۲ سال دارد.

تعداد فرزندان یک روستایی در ترکیه به ۴۰ نفررسید.

هزاران قورباغه به روستاهای نهاوند حمله کردند[۱۳].

[۱] معتمد نژاد، کاظم،روزنامه نگاری،ص۱۸-۱۷

[۲] شکرخواه، یونس، خبر،ص۳

[۳] باستانی، علیرضا،روزنامه نویسی،ص۲۳

[۴] معتمد نژاد، کاظم،روزنامه نگاری،ص۱۸

[۵] بوالی، عبد الرضا، جزوه درسی آموزش دبیری خبر،معاونت سیاسی صدا و سیما، مهرماه ۱۳۸۹

[۶] همان

[۷] محسنیان راد، مهدی،روشهای مصاحبه خبری،ص۵۱-۵۰

[۸] بدیعی، نعیم، روزنامه نگاری نوین،ص۲۱-۲۰

[۹] همان،ص۲۲-۲۱

[۱۰] شکرخواه، یونس، خبر،ص۱۳

[۱۱] بدیعی، نعیم، روزنامه نگاری نوین،ص۲۳

[۱۲] شکرخواه، همان،ص۱۴-۱۳

[۱۳] بدیعی، همان،ص۲۴

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق رسانه، خبر ، اعتماد مخاطب و نظریه های ارتباطی و عوامل موثر در افزایش اعتماد به برنامه های خبری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.