673 views
پیشینه تحقیق خبرگزاریها و وب سایتهای خبری و نقش های متفاوت رسانه ها و نظریه های مرتبط با ﺍﺛﺮﺍﺕ ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ جمعی دارای ۷۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
مقدمه ۸
۲-۱نظریه های مرتبط با ﺍﺛﺮﺍﺕ ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ جمعی ۸
۲-۲ دیپلماسی رسانه ای ۱۹
۲-۳خبرگزاریها و وب سایتهای خبری ۲۷
۲-۳-۱دسته بندی خبرگزاریها ۲۷
۲-۳-۲خبرگزاریها در ایران ۲۸
۲-۳- ۳ تبلیغات، اطلاع رسانی و ارتباط خبرگزاریها و حاکمیت ۲۸
۲-۴نقش های متفاوت رسانه ها ۳۹
۲-۴-۱کدام رسانه ، کدام توسعه ۴۳
۲-۴-۲رسانه حکومت و حفظ ارزشهای مطلوب ۴۶
۲-۵ پیدایش خبرگزاری ها ۴۹
۲-۵-۱ایران ۵۱
۲-۵-۲ طرز کار خبرگزاری ها ۵۲
۲-۵-۳آژانس خبری ۵۵
۲-۵-۴نظام بین المللی نوین برای اطلاعات و ارتباطات ۵۶
۲-۵-۵تکنولوژی های نوین اطلاعاتی و خبرگزاری ها ۵۸
۲-۵-۶خصوصی سازی تولید اطلاعات و اخبار ۵۹
۲-۵-۷ اشکال قانونی مالکیت سازمان های خبری ۶۱
۲-۵-۸ جمع بندی مباحث خبرگزاریها ۶۱
۲-۶وب سایت های خبری ۶۳
۲-۷ پیشینه ۶۶
۲-۷-۱ مطالعات مرتبط با روابط رسانهها و حکومتها ۶۶
۲-۷-۲مطالعات درخصوص نقش خبرگزاریها ۷۰
۲-۷-۳ مطالعات مرتبط با تاثیرگذاری خبرگزاری ها ۷۲
منابع و مآخذ ۷۴
ﺳﻮﺭﻳﻦ،ﻭﺭﻧﺮﻭﺗﺎﻧﻜﺎﺭﺩ،ﺟﻴﻤﺰ (۱۳۸۱) ﻧﻈﺮﻳﻪﻫﺎﻱﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ،ﺗﺮﺟﻤﻪﻋﻠﻴﺮﺿﺎﺩﻫﻘﺎﻥ،ﺗﻬﺮﺍﻥ : ﺍﻧﺘﺸﺎﺭﺍﺕ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﺗﻬﺮﺍﻥ چاپ سوم.
مک براید، شن (۱۳۷۵)یک جهان چندین صدا(ارتباطات در جامعه امروز و فردا).ترجمه ایرج پاد، تهران سروش.
ﻣــﻚﻛﻮﺍﻳﻞ،ﺩﻧﻴﺲ(۱۳۸۲) ﺩﺭﺁﻣﺪﻱﺑﺮﻧﻈﺮﻳﻪﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺟﻤﻌــﻲ. ﺗﺮﺟﻤﻪﭘﺮﻭﻳﺰﺍﺟﻼﻟﻲ، ﺗﻬﺮﺍﻥ: ﻣﺮﻛﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕﻭﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎ.
شکرخواه، یونس (۱۳۸۱) واژه نامه ارتباطات. تهران : سروش.
کاستلز،مانوئل (۱۳۸۹) عصر اطلاعات: اقتصاد جامعه و فرهنگ قدرت هویت. جلد دوم، ترجمه حسن چاوشیان. تهران: طرح نو، چاپ ششم.
کاظم پور، سیدمحمد (۱۳۸۳) چارچوبهای مفهومی و پژوهشی برای مطالعه سیاست خارجی.تهران: انتشارات وزارت امور خارجه.
دروین ، برندا و دیگران (۱۳۷۸) بازنگری در ارتباطات ، مسایل مربوط به نگاره ها . ترجمه محمود صدری ،تهران : مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها .
مهرداد، هرمز(۱۳۸۰) مقدمهای بر:نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی.تهران: فاران، چاپ اول.
Howard H.fredrich. (1993) Golbal communication&inter – national relation. University of colifornia – Irvine. Wads worth,p.97.
Barrett , Oliver Boyd(2001) Final Report of the Workshop on News Agencies in the Era of the Internet. Amman Jordan, 28-31 .
Donald L. Ferguson, Jim Patten and Bradley Wilson (2001) journalism today. national textbook company, p . 320.
Nicholson(1963) Diplomacy. London, Oxford University
اهمیت و جایگاه خبرگزاریها در دنیای رسانهها بر هیچکس پوشیده نیست. مواد اولیه برای بسیاری از روزنامهها و کانالهای تلویزیونی توسط خبرگزاریها فراهم میشود. مانند هر حوزه رقابتی دیگر حیات، قدرت، جایگاه، اقتصاد و تأثیرگذاری بخش خصوصی در اینجا هم ارتباطی تنگاتنگ و متأثر از سیاستها و تصمیمگیریهای دولتی دارد. از سوی دیگر با حضور چشمگیر وبسایتهای خبری در عرصه تولید و توزیع خبر و امکان نسبتا قابل دسترس راهاندازی آن برای بسیاری از افراد حقیقی، رابطه وجودی آنها با دستگاه حاکمیتی میتواند در تبیین آینده آنها یاریگر باشد.
شناخت و معرفی دقیق اثرات وجود، حضور و کارکردهای آنها برای دولت و مجموعه حاکمیتی داخلی میتواند ما را به این مهم رهنمون کند که دولت و دستگاه حاکمیتی در تعامل با خبرگزاریها چه نگاهی را باید دنبال کند و تصمیمگیریها در این حوزه چه اهدافی را دنبال کنند. از سویی شناخت و معرفی فرصتهایی که حضور خبرگزاریها و وبسایتهای داخلی غیردولتی میتواند بهوجود بیاورند و یا چالشها و تهدیدهایی که در پی فعالیت آنها ممکن است برای مجموعه حاکم سیاسی بروز کند در تعریف و یا بازتعریف سیاستهای خبرگزاریها و وبسایتها میتواند مثمرثمر باشد.
«ﻛﺮﻱ» ﺩﺭﺑﺎﺭﻩﺭﻭﻧﺪ ﺷــﻜﻞ ﮔﻴﺮﻱ ﻧﻈﺮﻳﻪﻫﺎﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪﺗﺄﺛﻴﺮﺍﺕ ﺭﺳــﺎﻧﻪﻫﺎ ﻣــﻲ ﮔﻮﻳﺪ: ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﺳــﺘﺪﻻﻝ ﻛﺮﺩ ﻛــﻪﻋﻤﺪﻩ ﺗﺮﻳﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮﺩﻳﺪﮔﺎﻫﻬﺎﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻧﻈﺮﻳﺎﺕ ﺗﺄﺛﻴﺮﺭﺳــﺎﻧﻪﻫــﺎ ﺍﺯﻗﻮﻱ ﺑﻪﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺤﺪﻭﺩﻭﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻣﺠﺪﺩﺑﻪﻧﻈﺮﻳﺎﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭﻗﻮﻱ،ﺭﺍ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﻫﺎﻱ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻃﻲ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﺭﻩﻫﺎ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺁﻭﺭﺩ (ﻣﻚﻛﻮﺍﺋﻞ،۱۳۸۲: ۳۶۰-۳۵۸).
ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺧﻼﺻﻪ ﺑﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﻄﺎﻟﺒﻰ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻣﻰﭘﺮﺩﺍﺯﻳﻢ.
ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﻭﻝ: ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ
ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪﺍﺯﺍﻭﺍﻳﻞ ﻗﺮﻥ ﺑﻴﺴــﺘﻢ ﺷــﺮﻭﻉ ﻭﺗﺎ ﺳــﺎﻝ ۱۹۳۰ ﺍﺩﺍﻣﻪﺩﺍﺷــﺖ. ﺩﺭﺍﻳﻦ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺭﺳــﺎﻧﻪﻫﺎ ﺑﻪﻃﻮﺭﻗﺎﺑﻞ ﻣﻼﺣﻈﻪ ﺍﻱ ﺗﻮﺳــﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ.ﺩﺭﺍﻳﻦ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻪﺭﺳــﺎﻧﻪ ﻫﺎ، ﺑﺨﺎﻃﺮﻗــﺪﺭﺕ ﺧﺎﺭﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩﺍﻱﻛﻪﺩﺭ ﺷــﻜﻞ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪﻋﻘﺎﻳﺪ، ﺗﻐﻴﻴﺮﺭﻓﺘﺎﺭﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﺩﺍﺷــﺘﻨﺪ، ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻲ ﺩﺍﺩﻩ ﺷــﺪﻩ ﺑﻮﺩ (ﻣﻬﺮﺩﺍﺩ،۱۵۶:۱۳۸۰). ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﻳﻦ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﭘﻴﺶﺑﻴﻨﻲ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽﺁﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲﮔﻴﺮﻧﺪ، ﺍﺛﺮﺍﺕ ﻗﻮﻱ ﻭ ﻛﻢ ﻭﺑﻴﺶﻳﻜﺴﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺍﻳﻦ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﻴﺮﻗﺪﺭﺗﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺩﺭﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺍﻭﻝ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ (ﺳﻮﺭﻳﻦ و تانکارد، ۳۸۷:۱۳۸۱).
ﺍﺳــﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﺗﻮﺳــﻂ ﺩﻭﻟﺘﻬﺎﻱ ﺩﻳﻜﺘﺎﺗﻮﺭﻭﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺭژﻳﻢ ﺍﻧﻘﻼﺑﻲ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﺩﺭ ﺍﺭﻭﭘﺎ ﻫﻤﮕﻲ ﺑﺮ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ، ﻣﻬﺮﺗﺄﻳﻴﺪ ﻣﻲ ﺯﺩﻧﺪ (ﻣﻬﺮﺩﺍﺩ،۱۵۶:۱۳۸۰).
ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺩﻭﻡ: ﺍﻟﮕﻮﻱ ﺗﺄﺛﻴﺮﺍﺕ ﻣﺤﺪﻭﺩ[۱]
ﺍﻳــﻦ ﻧﻈﺮﻳﻪﺯﻣﺎﻧﻲ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻣﺪ ﻛﻪﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﺩﺭﺑﺎﺏ ﺗﺄﺛﻴﺮﺍﺕ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﻣﺮﺣﻠﺔﺍﻭﻝ ﺑﻪﺗﺮﺩﻳﺪ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺷﻮﺍﻫﺪﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺄﻳﻴﺪ ﺁﻥ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ. ﺍﻳﻦ ﺟﺮﻳﺎﻥ ﺍﺯ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ ﭘﺎﻳﺎﻧﻲ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺩﻭﻡ(۱۹۳۰) ﺷﺮﻭﻉ ﺷــﺪ ﻭﺗﺎﺁﻏﺎﺯﺩﻫﺔﻫﻔﺘﺎﺩ(۱۹۶۰) ﺍﺩﺍﻣﻪﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ. ﺟﺮﻳﺎﻧﻬﺎﻯ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻧﻘﺶﺍﺳﺎﺳــﻲ ﺭﺍ ﺩﺭﺷــﻜﻞ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪﻋﻘﺎﻳﺪ، ﻧﻈﺮﻳﺎﺕ، ﻧﮕﺮﺷﻬﺎﻭﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﺗﺤﺖ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺑﺎﺯﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺑﺮﻧﻮﻉ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻋﻜﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺛﺮﻣﻲ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪﻛﻪ ﻛﺴﺐ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ، ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻐﻴﻴﺮﺩﺭﻧﮕﺮﺵ، ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﻴﻔﺘﺪ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮﻧﮕﺮﺵ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻐﻴﻴﺮﺩﺭﺭﻓﺘﺎر (ﻭﻳﻨﺪﺍﻝ و دیگران،۳۲۸:۱۳۷۶).
ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺳﻮﻡ: ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ( ﺍﺯ ﺩﻫﻪ ۱۹۶۰ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ)
ﺩﺍﻧﺸــﻤﻨﺪﺍﻥ ﺑﺎ ﻣﺸﺎﻫﺪﺓﺁﺛﺎﺭﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﻬﻢ ﺭﺳــﺎﻧﻪﻫﺎ، ﺣﺎﺿﺮﺑﻪﭘﺬﻳﺮﺵﻧﻈﺮﻳﻪ «ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺗﺄﺛﻴﺮ» ﻧﺸﺪﻧﺪ. ﻳﻜﻲ ﺍﺯﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻬﻢ ﺭﺩ ﺍﻳﻦ ﻧﻈﺮﻳﻪﻭﺑﺎﺯﮔﺸــﺖ ﺑﻪﻧﻈﺮﻳﻪﺭﺳــﺎﻧﻪﻫﺎﻱ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨــﺪ، ﭘﻴﺪﺍﻳﺶﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻥ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺭﺳــﺎﻧﻪﺍﻱﻧﻮﻳﻦ،ﺩﺭﺩﻫﻪﻫﺎﻱ ۱۹۵۰ ﻭ ۱۹۶۰ ﺑﻮﺩ ﻛﻪﺍﺯﺭﺳــﺎﻧﻪﻫﺎﻱﻗﺒﻠﻲﺟﺬﺍﺏﺗﺮﻭﭘﺮﺗﺄﺛﻴﺮﺗﺮﺑﻪ ﻧﻈﺮﻣﻲ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻫﻢ ﺗﺄﺛﻴﺮﺍﺕ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﻭ ﻫﻢ ﺗﺄﺛﻴﺮﺍﺕ ﺑﺎﻟﻘﻮﻩ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮﺩ.ﺍﻟﮕﻮﻱ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺭﺍ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭﺍﻟﻴﺰﺍﺑﺖ ﻧﻮﺋﻞ ﻧﺌـﻮﻣﺎﻥ ﺩﺭﻣﻘـﺎﻟﻪ ﺧﻮﺩﺑﻪﻧﺎﻡ «ﺑﺎﺯﮔﺸــﺖ ﺑﻪﻣﻔﻬﻮﻡ ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎﻱ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ» ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻛﺮﺩ. (۱۹۷۳) ﻧﻈﺮﻳﻪﻣﺎﺭﭘﻴﭻ ﺳﻜﻮﺕ ﺍﻭ، ﺑﺎ ﻧﻈﺮﻳﻪﺗﺄﺛﻴﺮﺍﺕ ﻗـﺪﺭﺗـﻤﻨﺪ ﺭﺳـﺎﻧﻪﻫﺎ ﻣﻄـﺎﺑﻘـﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ (ﺳــﻮﺭﻳﻦ و تانکارد، ۴۰۵:۱۳۸۱).
ﺧﻼﺻــﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪﺩﺭﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﻭﻝ ﻋﻮﺍﻣــﻞ ﻣﺤﺘﻮﺍﻳﻲ ﺩﺭﺍﻳﺠﺎﺩﺗﺄﺛﻴﺮﺍﺕ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺷــﺘﻨﺪ. ﺩﺭﻣﺮﺣﻠﻪﺩﻭﻡ، ﻭﻳﮋﮔﻴﻬﺎﻱ ﻓﺮﺩﻱ ﻣﻬﻤﺘﺮﻗﻠﻤﺪﺍﺩﻣﻲ ﺷــﺪﻧﺪ ﻭ ﺳــﻮﻣﻴﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻃﺒﻖ ﻧﻈﺮﺍﺳﭗ،ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﺤﺘﻮﺍﻳﻲ ﻭﻓﺮﺩﻱ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺷــﺪﻧﺪ. ﻣﺮﺣﻠﻪﺍﻭﻝ ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎﺭﺍ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻄﻠﻖ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻠﻘﻲ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺳﻮﻡ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ. ﻧﻈﺮﻳﻪﻫﺎ ﻳﺎﺭﻭﻳﻜﺮﺩﻫﺎﻱ ﭘﮋﻭﻫﺸــﻲ ﻣﺘﻌﺪﺩﻱ ﻛﻪ ﻃﻲ ﺣﺪﻭﺩﻧﻴﻢ ﻗﺮﻥ ﭘﮋﻭﻫﺶﺩﺭﻣﻮﺭﺩﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺟﻤﻌﻲ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷــﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﻪﭘﺎﺳــﺨﻬﺎﻱﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻲ ﺑﺮﺍﻱﭘﺮﺳﺶﺑﻪﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﺛﺮﻫﺎﻱﺍﺭﺗﺒﺎﻁﺟﻤﻌﻲ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩﻩﺍﻧﺪ.
فرضیه اساسی نظریه برجسته سازی آن است که رسانهها به ما میگویند چه چیزی مهم است. در برجسته سازی، رسانهها به ما نمیگویند که دربارهی یک موضوع چه فکری میکنیم بلکه تنها برتری و اولویت وابسته به مقدار و نوع پوشش موضوع را ارائه میکنند.
برجسته سازی، خلق آگاهی عمومی و جلب توجه عامه به موضوعات مطلوب رسانهها است. دو فرض اساسی بیشتر تحقیقات در زمینه کارکرد برجسته سازی رسانهها را تحت پوشش قرار می دهد:
۱-روزنامهها و رسانهها حقایق را منعکس نمیکنند بلکه حقایق را سانسور میکنند و شکل میدهند.
۲-تمرکز رسانهها بر موضوعات محدود سبب میشود عامه مردم نیز همان موضوعات را مهم بپندارند.
برجسته سازی بر محتوای پیامهای رسانه اثر میگذارد. عوامل درون سازمانی و برون سازمانی نه تنها به گزینش محتوای رسانه میپردازد بلکه توانایی تغییر ادراک افراد و سازماندهی و شکل دهی به افکار مخاطبان خود از طریق دستکاری محتوای پیام را دارند که این همان کارکرد برجسته سازی ارتباط جمعی است .
[۱].Agenda setting theory
[۱]. Limited efect theory
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر