تحقیق خواص گیاه گردو

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق خواص گیاه گردو دارای ۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
گردو    ۵
ترکیبات فعال موجود در برگ گردو    ۵
خواص فارماکولوژیک گیاه گردو    ۶
مروری بر تحقیقات پیشین    ۷
مطالعات انجام شده در رابطه با اثرات گردو    ۷
منابع    ۸

منابع

ولاگ، ژان و استودولا، ژیری (۱۳۷۶). گیاهان دارویی. تهران: ققنوس.

دگلو، امان (۱۳۶۳). اسرار گیاهان. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.

جوادی، شهرام و مهام، مسعود و رضاپور، وحید (۱۳۹۲). “بررسی تاثیر تجویز وریدی عصاره پره گردو بر تغییرات فشار خون وسطح رنین و آلدوسترون”، مجله پزشکی ارومیه، دوره بیست و چهارم، شماره اول، ۱۶-۱۱٫

ضیایی، سید علی و رضا زاده، شمسعلی و دست پاک، آرزو و شبستری، آیدا و تقی زاده، میترا و نقدی بادی، حسنعلی و پور حسینی، لیلا (۱۳۸۵). “بررسی گیاهان دارویی مورد استفاده در طب سنتی ایران برای درمان فشار خون از طریق بررسی قدرت مهار کنندگی ACE “، فصلنامه گیاهان دارویی، سال پنجم، شماره بیستم ۷۴-۵۳٫

Hermansen K, Diet, blood pressure and hypertension. British Journal of Nutrition. 2000. 83, Suppl. 1, S113–S119.

Pereira J.A, Oliveira I, Sousa A, Valentao P, Andrade P.B, Ferreria I.C.F.R, Ferreres F, Bento A, Seabra R, Estevinho L. Walnut (Juglans regia) leaves: phenolic compound, antibacterial activity and antioxidant potential of different cultivars. Food and Chemical Toxicology. 2007. 45(11): 2287-2295.

Sharafati R, C. Sharafati F, Rafieian M. Biological characterization of Iranian walnut (Juglans regia) leaves. Turk J Biol 2011; 635-639

Amaral J.S, Seabra R.M, Andrade P.B. Phenolic profile in the quality control of walnut (Juglans regia ) leaves. Food Chemistry 2004; 88: 373 – ۳۷۹٫

Boelkins J, K. Everson L, K. Auyong T. Effects of intravenous juglone in the dog. Toxicon 1968; 99-102.

Fukuda T, Ito H, Yoshida T. Antioxidative polyphenols from walnuts (Juglans regia ). Phytochemistry 2003; 63: 795-801.

مقدمه

افزایش فشار خون یکی از شایع ترین بیماری های عصر حاضر با عوارض متعدد می باشد. فشار خون بالا یک عامل خطر عمده برای بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی احتقانی قلب، سکته مغزی و بیماری کلیوی است. بروز فشار خون بالا با افزایش سن شایع تر می شود و همچنین شیوه زندگی به عنوان مثال الگوی غذایی به عنوان عوامل موثر بر فشار خون بالا نقش دارند (Hermansen. 2000).

گروه های مختلفی از داروهای ضد فشار خون وجودارند که شامل دیورتیک ها، ضد آدرنرژیک ها، متسع کننده های عروقی و مهار کننده های آنزیم آنژیوتانسین می باشند. درمان بر پایه­ی گیاهان دارویی به طور معمول در مقایسه با درمان بر پایه­ی داروهای شیمیایی، ارزان­تر، آسان­تر و در دسترس­تر است و در برخی از موارد عوارض جانبی کمتری را به همراه دارد. از طرفی تمایل مردم به مصرف داروهای گیاهی بیشتر از داروهای شیمیایی است.

همزمان با پیدایش انسانها، استفاده از گیاهان دارویی نیز آغاز شد. با مطالعه در تمدن قدیمی به استفاده از گیاهان دارویی به عنوان دارو، سم، مواد پاک کننده و رنگ، بر می خوریم. تاریخچه گیاهان دارویی به طور دقیق مشخص نیست و در طول تاریخ استفاده از گیاهان دارویی با خرافات و آداب خاصی همراه بوده است. مصری ها وچینی ها از اولین اقوامی هستند که از حدود ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از گیاهان به عنوان دارو استفاده می کردند. تئوفراست یکی از شاگردان ارسطو بنیانگذار مکتب درمان با گیاه است. دیوسکورید در قرن اول میلادی مجموعه ای را مشتمل بر خواص دارویی ۶۰۰ گیاه جمع آوری نمود که این اثر منشا بسیاری از مطالعات در قرون بعد گردید. در قرن هشتم تا دهم میلادی بوعلی سینا و محمد زکریای رازی سبب توسعه دانش درمان با گیاه شدند. در قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ محققان پیشرفت قابل توجهی در خالص سازی و شناسایی ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان داشته و موادی را به صورت فرآورده های دارویی برای مصرف عرضه کردند اما در قرن نوزدهم داروهای شیمیایی به سرعت جایگزین بسیاری از داروهای گیاهی گردید. سپس در اواخر قرن بیستم عوارض جانبی و مضر داروهای شیمیایی سبب رویکرد دوباره دانشمندان به گیاهان دارویی شد به طوری که این دوره را رنسانس گیاهان دارویی نامیدند. مقایسه مواد شیمیایی ساخته دست بشر با مواد شیمیایی موجود در گیاهان، قطره ای در مقابل اقیانوس است (ولاگ و استودولا، ۱۳۷۶؛ دگلو، ۱۳۶۳). گردو یکی از قدیمی ترین گونه های گیاهی می باشد که در روی کره زمین وجود داشته است. طبق بررسی های دیرین شناسی و گرده شناسی، گونه های مختلف گردو از دوران سوم زمین شناسی یعنی دوره ترشیاری[۱] در روی کره زمین وجود داشته ا ست.

گردو

طبقه بندی و جایگاه سیستماتیک گردو :

سلسله: گیاهان

شاخه: گیاهان آوندی

زیر شاخه: نهاندانگان(Angiospermae)

رده: دو لپه ای ها (Dicotyledones)

زیر رده: بی گلبرگان (Apetales)

راسته: شاتون داران (Amentales)

تیره: گردو (Juglandaceae)

جنس: گردو (Juglans spp.)

گونه: این جنس داری ۲۱ گونه است که مهمترین گونه آن Juglans regia L. می باشد (شکل۱-۱)

در ایران تنها گونه­ی J. regia L. می روید و بیشتر در نواحی شمالی- غربی و جنوبی کشور گسترش دارد. از این گیاه در طب سنتی با نام عربی جوز نام برده شده و درخت آن را به زبان فرانسوی Noyer cimmum و به انگلیسی Walnut tree نامیده اند.

[۱] Tertiary

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.