تحقیق رقابت پذیری و مدل ها و رویکردها و تئوری های مرتبط با آن و نوسان پذیری سود و تئوری های مرتبط با آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق رقابت پذیری و مدل ها و رویکردها و تئوری های مرتبط با آن و نوسان پذیری سود و تئوری های مرتبط با آن دارای ۶۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه:    ۵
بخش اول: رقابت پذیری و تئوری های مرتبط با آن    ۶
۲-۱-۱-  تعریف رقابت پذیری    ۶
۲-۱-۲- سطوح رقابت پذیری    ۸
۲-۱-۲-۱- رقابت پذیری در سطح خرد (Micro Level)    ۹
۲-۱-۲-۲- رقابت پذیری در سطح میانی (Maso Level)    ۱۰
۲-۱-۲-۳- رقابت پذیری در سطح کلان (Macro Level)    ۱۰
۲-۱-۳- مروری بر تئوری ها، مدل ها و رویکردهای مرتبط با رقابت پذیری    ۱۱
۲-۱-۴- مدل رقابت پذیری مینتزربرگ    ۱۲
۲-۱-۵- مدل رقابت پذیری کوتا و همکاران    ۱۴
۲-۱-۶- دیدگاه مبتنی بر منابع    ۱۵
۲-۱-۷- دیدگاه موقعیت در بازار    ۱۶
۲-۱-۸- رابطه با تأمین کنندگان    ۱۸
۲-۱-۹- دیدگاه مبتنی بر توان خلاقیت و نوآوری    ۱۸
۲-۱-۱۰- سایر دیدگاه ها    ۱۹
۲-۱-۱۰-۱- سرمایه فکری    ۱۹
۲-۱-۱۰-۱-۱- سرمایه انسانی    ۲۰
۲-۱-۱۰-۱-۲- سرمایه سازمانی    ۲۱
۲-۱-۱۰-۱-۳- سرمایه رابطهای    ۲۲
۲-۱-۱۰-۱-۴- نقش سرمایه فکری بر رقابت پذیری    ۲۲
۲-۱-۱۰-۲- دیدگاه مبتنی بر هوشمندی رقابتی    ۲۳
۲-۱-۱۰-۳- نقش هوشمندی رقابتی در افزایش توان رقابتی    ۲۶
۲-۱-۱۰-۴- مدیریت دانش    ۲۸
۲-۱-۱۰-۴-۱- مدیریت دانش؛ تعاریف و مفاهیم    ۲۸
۲-۱-۱۰-۴-۲- نقش مدیریت دانش در رقابت پذیری بنگاه ها    ۲۹
۲-۱-۱۰-۵- فناوری اطلاعات    ۳۲
۲-۱-۱۰-۵-۱- فناوری اطلاعات، تعاریف و مفاهیم    ۳۳
۲-۱-۱۰-۵-۲- نقش مداخله گر قابلیت یادگیری بازار    ۳۴
۲-۱-۱۰-۵-۳- تجارت الکترونیک و توسعه توان رقابتی    ۳۵
۲-۱-۱۰-۵-۴- تأثیر اینترنت و بازاریابی اینترنتی بر محصول    ۳۵
۲-۱-۱۰-۵-۵- تأثیر اینترنت و بازاریابی اینترنتی بر توزیع    ۳۵
۲-۱-۱۰-۵-۶- تأثیر اینترنت و بازاریابی اینترنتی بر قیمت    ۳۵
۲-۱-۱۰-۵-۷- تأثیر اینترنت و بازاریابی اینترنتی بر ترفیع    ۳۶
۲-۱-۱۰-۶- مدل رقابت پذیری پورتر    ۳۶
۲-۱-۱۰-۷- پیشینه ی پژوهش    ۴۱
مطالعات انجام شده در خارج از کشور در مورد رقابت پذیری    ۴۱
مطالعات انجام شده در داخل کشور در مورد رقابت پذیری    ۴۲
خلاصه تحقیقات خارجی انجام شده در مورد رقابت پذیری    ۴۳
خلاصه تحقیقات داخلی انجام شده در مورد رقابت پذیری    ۴۴
بخش دوم: نوسان پذیری سود و تئوری های مرتبط با آن    ۴۵
۲-۲-۱-  سود حسابداری    ۴۵
۲-۲-۲-  نوسان پذیری سود    ۴۶
۲-۲-۲-۱-    عوامل اقتصادی ( محیط عملیاتی)    ۴۶
۲-۲-۲-۱-۱-   ارتباط شرکت با محیط  اقتصادی (عملیاتی)    ۴۶
۲-۲-۳- پیشینه تحقیق    ۴۷
فهرست منابع    ۵۰

منابع

درون پرور، داوود. صادقین، علی. احمدی حدید، بهروز (۱۳۸۸).” بررسی تحلیلی ساختار صنعتی و رقابت پذیری صنایع ایران به تفکیک کدهای ISIC در دوره ۷۴- ۸۴″ . فصل نامه مدیریت سال ششم- شماره ۱۳ بهار۸۸

عسگری، منصور.(۱۳۸۸).”رتبه بندی رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط در ایران”فصل نامه پژوهش های اقتصادی،۱۳۸۸

کیوی، ریمون، و لوک وان کامپنهود، ۱۳۸۶،” روش تحقیق در علوم اجتماعی” ، عبدالحسین نیک گهر، تهران، انتشارات توتیا

پور حیدری، امید و عباس افلاطونی.(۱۳۸۵).” بررسی انگیزه های هموارسازی سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”، بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره ۴۴، ص ص ۷۰- ۵۵٫

مهرگان، محمدرضا؛ اصغری زاده، عزت الله؛ صفری، حسین (۱۳۸۷).” طراحی مدلی برای بررسی رقابت پذیری در سطح بنگاه با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاریافته (مطالعه موردی: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران)”. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۴۶، ۱- ۳۶٫

نوروش، ایرج، امین ناظمی و مهدی حیدری. (۱۳۸۵). ” کیفیت اقلام تعهدی و سود با تأکید بر نقش برآورد خطای برآورد اقلام تعهدی”، بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره ۴۳، ص ص ۱۶۰- ۱۳۵٫

آقازاده، هاشم؛ مهرنوش، مینا؛ (۱۳۸۹).” مقیاس رقابت پذیری بانک های تجاری ایران با تاکید بر عملکرد بخش بین المللی”. فصلنامه پژوهش های اقتصادی،سال دهم،شماره اول،۲۱-۴۱٫

خدامرادی، سعید؛ جمالی، علی؛ ابراهیمی، عباس؛ افخمی، عادل (۱۳۸۹). “مدلی برای بررسی رقابت پذیری صنایع با استفاده از مدل پنج نیروی پورتر بر اساس منطق فازی: به کارگیری شاخص انحصار سنجی هریشمن- هرفیندال”. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۶۰، ۱۰۱-۱۳۴٫

دانایی فرد، حسن، و دکتر سید مهدی الوانی و دکتر عادل آذر، ۱۳۸۳، ” روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع” ، تهران ، انتشارات صفار-اشرفی.

ابراهیمی کرد لر، علی. ذاکری، حامد. ” بررسی مدیریت سود با استفاده از فروش دارایی ها” ، تحقیقات حسابداری، ۱۳۸۸؛ ۳ : ص ص ۱۳۵- ۱۲۲٫

اعرابی، محمد، ” درآمدی بر پژوهش کیفی: نگرش های فلسفی، روش ها و شیوه های گردآوری اطلاعات”، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره ۲۲-۲۱، ۱۳۷۸٫

ثقفی، علی و حمید رضا فدائی. (۱۳۸۶).” گزینش مدلی کارآمد برای پیش بینی جریان های نقدی براساس مقایسه مدل های مربوط در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ۱۳۸۴- ۱۳۷۸″ بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره ۵۰، ص ص ۲۴- ۳٫

صحت، سعید؛ پریزادی، عیسی (۱۳۸۸). ” به کارگیری تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای در تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید (مطالعه موردی شرکت سهامی بیمه ایران)”، نشریه مدیریت صنعتی، دوره ۱، شماره ۲، ۱۰۵-۱۲۰٫

صفری، حسین؛ اصغری زاده، عزت الله (۱۳۸۷). ” اندازه گیری توان رقابتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با استفاده از شبکه های بیزن”. نشریه مدیریت صنعتی، دوره۱، شماره۱، ۵۱-۷۰٫

کریمی هسینچه، حسین (۱۳۸۶) . جهانی شدن، رقابت پذیری و توسعه صادرات غیر نفتی:  بررسی رابطه علت و معلولی در اقتصاد ایران.  فصلنامه  بررسی های اقتصادی دوره ۴، شماره ۱، ص ص  ۱۱۷- ۱۳۴٫

مقدمه:

به منظور تعیین و بررسی ابعاد رقابت پذیری و تاثیر آن بر نوسان سود لازم است ابتدا مروری تئوریک بر مباحث مطروحه در این مقوله صورت گیرد.

لذا در این فصل ابتدا پیشینه نظری تحقیق بیان می گردد که در این راستا مفهوم رقابت پذیری و اهمیت آن و همچنین دیدگاه ها و مدل های مرتبط با آن مورد توجه قرار می گیرد. سپس مدل پنج نیروی رقابتی پورتر  و زیر شاخص های آن که در این پژوهش از آن استفاده شده، بیان می شود. در ادامه به بحث پیرامون نوسان پذیری سود و تحقیقات انجام شده در این زمینه پرداخته می شود و در انتها نیز به معرفی صنعت غذایی و اهمیت و جایگاه این صنعت در ایران پرداخته می شود.

در واقع در این فصل با بیان تعاریف گوناگون رقابت پذیری با توجه به رویکردهای مختلف موجود در رقابت پذیری و مدل های موجود در این مبحث، به مشخص کردن سطح رقابت پذیری پرداخته و مدل مورد استفاده خود را بیان می کنیم. در ادامه با توجه به پیشینه تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع مورد بحث سعی می شود تا با توجه به اهداف پژوهش، موارد مورد نیاز از مدل برای انجام پژوهش در نظر گرفته شود.

بخش اول: رقابت پذیری و تئوری های مرتبط با آن

     رقابت پذیری یکی از مفاهیم مهم و کلیدی می باشد که در دو دهه اخیر توجه بسیاری از محققان و پژوهشگران مدیریت، اقتصاد و تجارت بین الملل را به خود جلب نموده است و برای آن تعاریف بسیاری از دیدگاه های گوناگون ارائه شده است. در این بخش ابتدا مروری بر این تعاریف خواهیم داشت و سپس رویکردها و عوامل موثر بر آن مورد بحث واقع خواهد شد.

۲-۱-۱-  تعریف رقابت پذیری

رقابت پذیری به معنای توانایی سازمان در جهت ماندگاری در کسب و کار و محافظت از سرمایه های سازمان، به دست آوردن (بازگشت) سرمایه ها، و تضمین شغل ها در آینده می باشد( آکیمووا، ۲۰۰۰). رقابت پذیری تعریف واحدی ندارد اما در تمامی تعریف های ارائه شده این وجوه مشترک در آنها دیده می شوند که رقابت پذیری قابلیت ها و توانمندی هایی است که یک شرکت، صنعت، منطقه و کشور از آن بهره مندند و می توانند آنها را حفظ کنند تا در صحنه بین المللی توانایی افزایش سهم بازار و      سود دهی بالا برای یک دوره طولانی را داشته باشند (عسگری، ۱۳۸۸). رقابت پذیری در بین شرکت ها یعنی امکان بدست آوردن موفقیت مناسب و پایدار در صنعت و بازاری که شرکت در آن فعالیت       می کند. حال با توجه به چنین دیدگاهی هر چه شرکت ها توان بیشتری در بدست آوردن سهم بازار محصولی که تولید می کنند به دست آورند در نتیجه گوی سبقت را از دیگر رقبای خود می ربایند و در نتیجه این امر، شرکت ها رشد و پیشرفت خواهند کرد (درون پرور و دیگران، ۱۳۸۸).

(کوهمن، ۱۹۸۴)رقابت پذیری را به عنوان توانایی اقتصادی بنگاه برای ثابت نگه داشتن سهم خود در بازارهای بین المللی یا افزایش سهم خود در بازار هر فعالیتی تعریف می کند که انجام می دهد. سهم بازار (مقدار فروش شرکت) دربردارنده موقعیت بازار شرکت و نیز اندازه نسبی شرکت می باشد. به عبارت دیگر، مقدار فروش شرکت می تواند نشان دهنده میزان نفوذ شرکت در بازار باشد و می تواند به طور غیر مستقیم دلالت بر شهرت، تشخیص، قابلیت های توزیع یا حتی کیفیت واقعی شرکت داشته باشد. اساساً، مقدار فروش شرکت حاکی از اندازه شرکت نسبت به دیگر رقبای بالقوه، بخش ها یا کل بازار می باشد. معمولاً این استنباط وجود دارد که هر چه سهم بازار (مقدار فروش شرکت) شرکت بیشتر باشد، آن شرکت موفق تر است (اوریگان، ۲۰۰۲).

هر چه تعداد رقبای تجاری در صنعت زیادتر باشد، شرکت برای به دست آوردن سهم فروش و تأمین مالی با تعداد رقبای بیشتری روبرو می شود. و برای تامین نیازهای خود مجبور به رقابت با تعداد بیشتری از شرکت ها می باشد. در نتیجه هر چه تعداد رقبا در صنعت بیشتر باشد رقابت در آن صنعت نیز شدت بیشتری پیدا می کند. (گریفیس، ۲۰۰۱).

تایسون ۱۱۹۹۳ رقابت پذیری را توانایی در تولید کالا و خدمات قابل رقابت در بازارهای بین المللی    می داند به طوریکه همزمان برای شهروندان استانداردهای زندگی پایدار و رو به رشدی را ایجاد نماید در حالیکه کروگمن ۲۱۹۹۴ رقابت پذیری را چیزی جز بهره وری نمی داند (فاوزی، ۲۰۰۰)۳. چهار باغی ۴۱۹۹۴ رقابت پذیری را تعامل و بر هم کنش میان سطوح ارزش های مشتریان و سهامداران می دانند که در نهایت موجب بهبود قابلیت ها و ویژگی های سازمان در رقابت با دیگران در بازار می شود.

از دیدگاه دانشکده کسب و کار هاروارد رقابت پذیری ملی معیاری است برای سنجش میزان توانایی یک کشور در ایجاد، تولید و ارائه خدمات در عرصه جهانی به گونه ای که نرخ بازگشت بالایی در منابع مصرفی را همراه خود داشته باشد (اومرگیه، ۲۰۰۱)۵.

OECD رقابت پذیری را توانایی یک کشور در بازار آزاد برای تولید محصول و ارائه خدمات می داند به گونه ای که همزمان با آن توسعه و حفظ درآمد واقعی شهروندان خود در دراز مدت را به همراه داشته باشد (فاوزی، ۲۰۰۲).

بر اساس گزارش رقابت پذیری جهانی، رقابت پذیری جهانی توانایی یک کشور در تولید ثروت بیشتر در مقایسه با رقبایش در بازار جهانی می باشد (کیم، ۲۰۰۲)۶.

با توجه به تعاریف ارائه شده رقابت پذیری در اثر ترکیبی از دارایی ها و فرآیندها به وجود می آید که یا به صورت موهبتی می باشد (منابع طبیعی) و یا اینکه بشر آن را به وجود آورده است (زیر ساخت ها).

فرآیندها این دارایی ها را به سود و منفعت اقتصادی ناشی از فروش به مشتریان تبدیل می کند. پورتر بر تاثیر مشتریان و تأمین کنندگان با توجه به زنجیره ارزش بنگاه اشاره کرده است و مزیت رقابتی را بخشی از یک سیستم گسترده تر و در ارتباط با تأمین کنندگان و مشتریان و مصرف کنندگان نهایی می داند (تامپسون، ۲۰۰۱)۱.

تفاوت ها در ارائه تعاریف از رقابت پذیری و مزیت رقابتی ناشی از چند وجهی بودن این موضوع می باشد. به عنوان مثال کاربت ۱۹۹۳۲ بر جنبه های بازاریابی رقابت پذیری، گراپ ۱۹۹۷۳ بر قابلیت های نوآوری بنگاه تأکید داشته اند.

کاریانیسی و پوپسو ۴۲۰۰۵ نیز بر نقش تکنولوژی اطلاعات و ICT و تدارکات الکترونیکی کالا در افزایش بهره وری ملی و ارتقاء رقابت پذیری کشورهای اتحادیه اروپا تأکید کرده اند.

در یک بررسی و مطالعه ادبیات رقابت پذیری توسط رئیس و همکارانش در ۵۱۹۹۶ انجام شده است رقابت پذیری از دیدگاه های مختلف مورد توجه واقع شده و در ۴ دسته تقسیم بندی شده است که در جدول ۲-۱ نشان داده شده است.

دیدگاه تمرکز مطالعات شاخص های مورد توجه
مزیت رقابتی و رقابت پذیری قیمت قیمت و نرخ ارز و تأثیر آن بر رقابت پذیری
مطالعات تجربی و طرح کلی سطوح تکنولوژی، سرمایه، مهارت، میزان صادرات، نرخ ارز، هزینه ها و سیاست های مالی دولت، جهانی سازی و شرکتهای چند ملیتی
دیدگاه مدیریت و استراتژی منابع ساختار سازمانی، واسطه های محیطی سازمان و متغیرهای ویژه بنگاه
دیدگاه تاریخی، سیاسی و فرهنگی نژاد، آب و هوا، اخلاقیات، قدرت دولت، ارزش های فرهنگی، فرد گرایی

جدول ۲-۱- دسته بندی مطالعات انجام شده در مورد رقابت پذیری، منبع : کیم ۲۰۰۲

۲-۱-۲- سطوح رقابت پذیری

رقابت پذیری مفهومی چند بعدی بوده که می تواند در دیدگاه های مختلف ملی، صنعت و سازمان مورد بررسی قرار گیرد (Momaya, 1998). ریشه کلمه رقابت پذیری بر گرفته از واژه لاتین competitor است که به معنای رقابت در بازارهای تجاری می باشد. این واژه برای بیان توان اقتصادی واحد در مقابل رقبایش در بازارهای جهانی است که کالاها، خدمات، افراد، مهارت ها و ایده ها در سطوحی فراتر از مرزهای جغرافیایی عرضه می شوند (Murths, 1998).

در حال حاضر رقابت پذیری موضوعی محوری در سراسر دنیا محسوب شده و از آن به عنوان ابزاری جهت دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب و توسعه پایدار قلمداد می شود. در اقتصاد بین المللی، رقابت پذیری را به صورت امکان به دست آوردن موقعیت مناسب و پایدار در بازارهای جهانی تعریف      کرده اند. در عصری که جهانی شدن، فرآیندی رو به گسترش تلقی می شود، رقابت پذیری موضوعی مهم بین سیاست گذاران در سطوح مختلف ملی، صنعت و سازمان به شمار می آید (Shurchuluu, 2002).

رقابت پذیری در سطح شرکت را می توان به صورت توان شرکت در طراحی، تولید و یا ارائه محصولاتی که در مقابل محصولات رقبا، دارای قیمتی پایین تر یا کیفیتی بالاتر در مقابل هزینه ای برابر باشد، تعریف نمود (D’cruz & Rugman, 1992). در مورد رقابت پذیری صنایع نیز باید به این نکته اشاره نمود که یک صنعت در صورتی قادر به رقابت می باشد که سازمان های وابسته به آن، دارای توان رقابتی بالایی باشند (Porter, 1998).

مک گاهان معتقد است که ۳۶ درصد سود آوری بنگاه ها و صنایع به ویژگی ها و توانمندی هایشان بستگی دارد (Mc Gahan, 1999).

از تعاریف و مطالب ارائه شده می توان این گونه استنباط کرد که رقابت پذیری در ارتباط سطوح مختلف بنگاه های اقتصادی منفرد تا مناطق جغرافیایی و حتی کشورها به کار رفته است که در هر کدام از سطوح به جنبه های مختلف رقابت پذیری توجه شده است.

۲-۱-۲-۱- رقابت پذیری در سطح خرد (Micro Level)

رقابت پذیری در سطح بنگاه به معنای توانایی حفظ وضعیت بنگاه در بازار می باشد (استامر، ۱۹۹۸)۱. پورتر اعتقاد دارد که یک بنگاه با تکیه بر دارایی های خود رقابت پذیر نمی شود و عواملی نظیر تأمین کنندگان، مشتریان و فشارهای رقابتی ناشی از رقبا نیز بر آن تاثیر گذار می باشند (پورتر ۱۹۹۰)۲.

بنگاه ها برای اینکه رقابت پذیر باشند بایستی ۴ فاکتور را به طور همزمان در وضعیت بهینه قرار دهند: هزینه- کارایی، کیفیت، تنوع و قدرت پاسخگویی. به منظور افزایش در بهره وری این عوامل لازم است که اصلاحات اساسی در حوزه های سازماندهی تولید، سازماندهی توسعه محصول  و سازماندهی زنجیره ارزش صورت پذیرد (آلتنبرگ، ۱۹۹۸)۳.

۲-۱-۲-۲- رقابت پذیری در سطح میانی (Maso Level)

در زمانی که توجه محققین به بررسی رقابت پذیری بین المللی معطوف شده بود تعدادی از مناطق محلی اقتصادی به صورت مجتمع های صنعتی با تکنولوژی پیشرفته شکل گرفت. در واقع تلاش دولتمردان منطقه ای و ملی در سطح جهان، در این مجتمع ها دستیابی به توسعه اقتصادی منطقه ای بود. ابزارهای به کار گرفته شده در این مناطق شامل پارک های فناوری، مراکز نوآوری، برنامه های آموزشی و پشتیبانی های مالیاتی و کمک های مالی مستقیم به بنگاه ها بود تا این مراکز کوچک تکنولوژی پیشرفته شروع به بازدهی تجاری نمایند (استامر، ۱۹۹۸).

شاخص های اصلی در تعیین رقابت پذیری مناطق شامل ساختارهای اقتصادی منطقه (درآمد منطقه، میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه، صادرات کالا و …) نیروی انسانی، موهبت ها و سیاست های حاکم بر منطقه می باشد.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیاست تقسیم سودو ارتباط فرصتهای سرمایه گذاری و تامین مالی
  • تحقیق سیاست تقسیم سود و نظریه هاو عوامل موثر بر آن
  • تحقیق کیفیت سود تجدید ارائه شده و اهمیت آنها و روش های ارزیابی و عناصر تاثیر گذار بر کیفیت سود و اهمیت تجدید ارائه صورت های مالی
  • تحقیق گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت و عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده
  • تحقیق مفهوم سود و هدف ازگزارشگری مالی ، مدیریت سود و روش های ارزیابی و دیدگاه های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.