تحقیق زیتون و ترکیبات فعال موجود در برگ زیتون

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق زیتون و ترکیبات فعال موجود در برگ زیتون دارای ۱۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
زیتون    ۵
ترکیبات فعال موجود در برگ زیتون    ۶
مروی بر تحقیقات پیشین    ۷
مطالعات انجام شده در رابطه با اثرات زیتون    ۷
منابع    ۱۰

منابع

 زاهری، حبیب و سلطانی، نپتون و خوارزمی، فاطمه و منصوری بحرانی، عبدالحسین و کشاورز، منصور و کمالی نژاد، محمد (۱۳۹۰). «اثر عصاره آبی- الکلی برگ زیتون گرمسیری (Psidium guava Extract) بر عروق رت های دیابتی»، مجله دیابت و لیپید ایران، دوره ۱۰، شماره ۴، ۳۵۴-۳۴۷٫

ولاگ، ژان و استودولا، ژیری (۱۳۷۶). گیاهان دارویی. تهران: ققنوس.

اسماعیلی، منصور و کاکو، محدثه و رضوانی، محمد ابراهیم و میرحسینی، سید جلیل و مشتاقیون، سید حسین (۱۳۹۱). «اثر آنتی آریتمیک عصاره خوراکی برگ زیتون به مدت زمان مصرف آن وابسته است»، مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دوره بیست و دوم، شماره ۹۵، ۶۴-۵۷٫

جایمند، کامکار و رضایی، محمدباقر و آبروش، زهرا و گلی پور، مصطفی و شریفی، مرتضی (۱۳۸۵). «استخراج و تعیین میزان ترکیب اولئوروپین در ۹ رقم زیتونOlea europa L. کشت شده در ایستگاه تحقیقاتی فدک (دزفول) »، فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران، جلد ۲۲، شماره ۱ ، ۷۸-۷۴٫

دگلو، امان (۱۳۶۳). اسرار گیاهان. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.

AA, Khalili. A, Khosravi, MB. (2014).” Effects of oleuropein in rats with simultaneous type 2 diabetes and renal hypertension: a study of antihypertensive mechanisms.” Journal of Asian Natural Products Research; 23:1-10.

AA, Dehghani. GA, Mostafavi. H, Khalili. A. (2011).”The effect of hydroalcoholic extract of olive leaves on blood pressure in rat model of two-kidney, one-clip goldblatt hypertension.” Iran Cardiovascular Research Journal; 5(1):1-6.

R, Beckett. J, Nixon. A, Rochier. A, Yamashita. N, Sumpio. B. (2011).”Olive Oil Polyphenol Oleuropein Inhibits Smooth Muscle Cell Proliferation.” European Journal of Vascular and Endovascular Surgery; 41: 814-820.

MD, Pe´rez-Guerrero. C, Marhuenda. E, Ruiz-Gutie´rrez. V. (2001).” Effects of dietary oleic-rich oils (virgin olive and high-oleic-acid sunflower on vascular reactivity in Wistar–Kyoto and spontaneously hypertensive rats.” British Journal of Nutrition; 86: 349–۳۵۷٫

 مقدمه

پرفشاری خون یکی از شایع ترین و مهم ترین بیماری های عصر حاضر است که اغلب توسط سبک زندگی مدرن و به خصوص کاهش تحرک فیزیکی و دریافت رژیم غذایی پرچربی به افراد تحمیل می شود. این بیماری اغلب به صورت پنهان و بدون توجه آگاهانه رشد می کند و ممکن است در انتها منجر به ایجاد بیماری های قلبی- عروقی یا نارسایی قلبی حاد بشود. بنابراین پرفشاری خون باید کنترل شود و به دقت تحت درمان قرار بگیرد (Perrinjaquet-Moccetti, et al. 2008).

استفاده از اغلب داروهای ضد پرفشاری خون مثل β- بلاکرها، کلسیم بلاکرها، مهارکننده های  آنزیم مبدل آنژیوتنسین[۱] و یا دیورتیک ها در دوزهای رایج، عوارض جانبی قابل توجهی در پی دارد. بنابراین به کار بردن روش های جایگزین از جمله استفاده از گیاهان دارویی که دارای اثر اصلاح کننده روی فشارخون باشند، می تواند مناسب باشد (Perrinjaquet-Moccetti, et al. 2008).

همزمان با پیدایش انسانها، استفاده از گیاهان دارویی نیز آغاز شد. با مطالعه در تمدن قدیمی به مصرف گیاهان دارویی به عنوان دارو، سم، مواد پاک کننده و رنگ، بر می خوریم. تاریخچه گیاهان دارویی به طور دقیق مشخص نیست و در طول تاریخ استفاده از گیاهان دارویی با خرافات و آداب خاصی همراه بوده است. مصری ها وچینی ها از اولین اقوامی هستند که از حدود ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از گیاهان به عنوان دارو استفاده می کردند. تئوفراست یکی از شاگردان ارسطو بنیانگذار مکتب درمان با گیاه است. دیوسکورید در قرن اول میلادی مجموعه ای را مشتمل بر خواص دارویی ۶۰۰ گیاه جمع آوری نمود که این اثر منشا بسیاری از مطالعات در قرون بعد گردید. در قرن هشتم تا دهم میلادی بوعلی سینا و محمد زکریای رازی سبب توسعه دانش درمان با گیاه شدند. در قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ محققان پیشرفت قابل توجهی در خالص سازی و شناسایی ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان داشته و موادی را به صورت فرآورده های دارویی برای مصرف عرضه کردند اما در قرن نوزدهم داروهای شیمیایی به سرعت جایگزین بسیاری از داروهای گیاهی گردید. سپس در اواخر قرن بیستم عوارض جانبی و مضر داروهای شیمیایی سبب رویکرد دوباره دانشمندان به گیاهان دارویی شد. زیتون یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی با قدمتی معادل دو هزار سال است( ولاگ و استودولا، ۱۳۷۶ ؛ دگلو، ۱۳۶۳).

زیتون

طبقه بندی و جایگاه سیستماتیک زیتون:

 سلسله: گیاهان (Plantae)

شاخه: گیاهان گلدار ((Magnoliophyta

رده: دولپه ای ها (Magnoliopsida)

راسته: نعناسانان (Lamiales)

تیره: زیتون (Oleaceae)

جنس: زیتون (Olea)

گونه: زیتون (Olea europaea)

جنس زیتون  دارای ۳۵ الی ۴۰ گونه است که معروفترین گونه آن، زیتون خوراکی با نام علمی Olea europaea  است ( جایمند و همکاران.۱۳۸۵). زیتون یک درخت یا درختچه همیشه سبز با رشد آهسته است. این درخت بومی سواحل مدیترانه است که در سایر مناطق جهان نیز کشت می شود. محصولات این درخت از دیرباز به داشتن خواص درمانی و پزشکی شهرت داشته اند. معمولا روغن، میوه، پوست، صمغ و برگ درخت زیتون برای مصارف درمانی به کار می روند.  زیتون در درمان بسیاری از بیماری ها مثل بیماری های قلبی- عروقی، آریتمی ها، آترواسکلروز، تب، اختلالات روده ای، هایپر کلسترولمی، دیابت و پرفشاری خون کاربرد دارد. برگ زیتون به طور خاص دارای ویژگی کاهندگی فشار خون است (Gilani, Khan. 2010).

نخستین اشاره به ویژگی درمانی برگ زیتون، در سال ۱۸۴۳ توسط Daniel Hanbury در انگلستان بود که گزارش داد در چای برگ زیتون یک ماده تلخ برای درمان تب مالاریا وجود دارد. در سال ۱۸۹۸ در آمریکا برگ زیتون به عنوان یک ماده برای کمک به تنظیم درجه حرارت بدن معرفی شد (Sada. 2009).

[۱] Angiotensin- converting enzyme

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.