تحقیق سرویس های وب و فناوری های مرتبط با آن و کلاسه بندی سرویس ها مبتنی بر داده کاوی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سرویس های وب و فناوری های مرتبط با آن و کلاسه بندی سرویس ها مبتنی بر داده کاوی  دارای ۲۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل ۱- سرویسهای وب و فناوریهای مرتبط با آن    ۴
۱-۱- سرویسهای وب    ۴
۱-۱-۱- Simple Object Access Protocol (SOAP)    ۶
۱-۱-۲- WSDL (Web Service Description Language)    ۸
۱-۱-۳- UDDI (Universal Description, Discovery and Integration)    ۹
۱-۱-۴- RESTful (Representational State Transfer)    ۱۱
۱-۱-۵- مقایسه SOAP و RESTfull    ۱۲
۱-۱-۶- کشف سرویس مبتنی بر DNS    ۱۳
۱-۲- جمعبندی و نتیجهگیری    ۱۷
فصل ۲- پیشینه پژوهشی    ۱۹
۲-۱- کلاسه بندی سرویسها مبتنی بر داده کاوی    ۱۹
۲-۱-۱- تشکیل بردار خصوصیتها    ۲۰
۲-۱-۲- اعمال روشهای کلاسه بندی داده کاوی    ۲۰
۲-۲- استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین    ۲۱
۲-۲-۱- نمونههایی از کارهای پژوهشی پیشین    ۲۲
۲-۳- جمعبندی و نتیجهگیری    ۲۴
۲-۴- فهرست منابع    ۲۵

منابع

[۱]      M. N. Huhns and M. P. Singh, “Service-oriented computing: Key concepts and principles,” Internet Comput. IEEE, vol. 9, no. 1, pp. 75–۸۱, ۲۰۰۵٫

[۲]      “Web Services Architecture.” [Online]. Available: http://www.w3.org/TR/ws-arch/. [Accessed: 08-Aug-2014].

[۳]      S. Pierre, Next Generation Mobile Networks and Ubiquitous Computing. IGI Global, 2011.

[۴]      P. J. Curwen and J. Whalley, Mobile telecommunications in a high-speed world: industry structure, strategic behaviour and socio-economic impact. Gower Publishing, Ltd., 2010.

[۵]      “Web service.” [Online]. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/Web_service. [Accessed: 08-Aug-2014].

[۶]      S. Balandin, Y. Koucheryavy, and H. Hu, Smart Spaces and Next Generation Wired/Wireless Networking: 11th International Conference, NEW2AN 2011 and 4th Conference on Smart Spaces, RuSMART 2011, St. Petersburg, Russia, August 22-15, 2011, Proceedings, vol. 6869. Springer, 2011.

[۷]      A. K. Talukder, H. Ahmed, and R. R. Yavagal, Mobile Computing, 2/e: Technology, Applications and Service Creation, 2nd ed. New Delhi: Tata McGraw-Hill Education Private Limited, 2010.

[۸]      “Web Services Description Language.” [Online]. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/Web_Services_Description_Language.

[۹]      T. M. Sobh, Innovations and Advances in Computer Sciences and Engineering. Springer, 2010.

[۱۰]    M. Zelkowitz, Ed., Advances in Computers, Volume 78: Improving the Web. Academic Press, 2010.

[۱۱]    “RESTful Web services: The basics,” ۰۶-Nov-2008. [Online]. Available/library/ws-restful/. [Accessed: 17-Aug-2014].

[۱۲]    R. T. Fielding, “Architectural styles and the design of network-based software architectures,” University of California, Irvine, 2000.

[۱۳]    “RESTful Web Services.” [Online]. Available [Accessed: 17-Aug-2014].

[۱۴]    “Domain Name System.” [Online]. Available.

[۱۵]    J. Algermissen, “Using DNS for REST Web Service Discovery.” [Online]. Available: http://www.infoq.com/articles/rest-discovery-dns.

[۱۶]    “Multicast DNS.” [Online]. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/Multicast_DNS.

[۱۷]    “Zero-configuration networking.” [Online]. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-configuration_networking.

[۱۸]    J. Zhang and D. Pan, “Web service classification,” Dan Pan, Jing Zhang, 2008.

[۱۹]    M. Bruno, G. Canfora, M. Di Penta, and R. Scognamiglio, “An approach to support web service classification and annotation,” in e-Technology, e-Commerce and e-Service, 2005. EEE’۰۵٫ Proceedings. The 2005 IEEE International Conference on, 2005, pp. 138–۱۴۳٫

[۲۰]    M. Crasso, A. Zunino, and M. Campo, “Awsc: An approach to web service classification based on machine learning techniques,” Rev. Iberoam. Intel. Artif., vol. 12, no. 37, pp. 25–۳۶, ۲۰۰۸٫

فصل ۱- سرویس­های وب و فناوری­های مرتبط با آن

مقدمه

در این فصل به بررسی سرویس­ های وب و فناوری­های مرتبط با آن می پردازیم.

۱-۱- سرویس­های وب

طبق تعریفی که ارائه شده توسط کنسرسیوم وب گستره جهانی[۱]یک سرویس وب یک سیستم نرم­افزاری است که برای پشتیبانی از تعاملات سازگار[۲] کامپیوتر­های یک شبکه طراحی شده است. سرویس وب یک رابط[۳] دارد که در یک قالب قابل پردازش توسط ماشین[۴] توصیف می­شود (معمولا WSDL). سیستم­های دیگر با به کارگیری پیام­هایی در قالب SOAP[5] که از پیش تعریف شده با یک سرویس وب وارد تعامل می­شوند. به­طور معمول این تعامل با به کارگیری HTTP[6] و سری­سازی XML[7] صورت می­گیرد.[۲]

سرویس­ها عناصر محاسباتی هستند که با یکدیگر وارد تعامل می­شوند. با وجود اینکه هر یک به صورت مستقل هستند. هر سرویس می­توانند طیف وسیعی از کارها را انجام دهند. از یک درخواست ساده گرفته تا یک پردازش پیچیده [۳]. اغلب سرویس­های وب در کسب­و­کار به کار گرفته می­شوند. بیشتر این عناصر با یکدیگر از طریق پیام­هایی در قالب XML[8] ارتباط برقرار می­نمایند. که اغلب این پیام­ها از پروتکل SOAP پیروی می­نمایند. این عناصر (سرویس­ها) غیروابسته به پلت­فرم[۹] و خود توصیف[۱۰] هستند. آنها از طریق پروتکل­های معمول اینترنت قابل دسترس هستند.[۴]

معماری پایه سرویس­های وب در شکل ‏۲‑۱ نمایش داده شده است. در معماری سرویس­های وب سه نقش وجود دارد. درخواست­کنندگان سرویس[۱۱]، فراهم­کنندگان سرویس[۱۲] و کارگزاران سرویس[۱۳]. فراهم­کنندگان سرویس، سرویس را ارائه می­نمایند. آنها سرویس­ها را پیاده­سازی می­کنند و تعریف سرویس را به صورت برخط[۱۴] را در قالب مستندات WSDL[15] منتشر می­نمایند. در مستندات WSDL نحوه فراخوانی سرویس­ها آمده است. کارگزاران سرویس در واقع با به کارگیری UDDI[16] میان درخواست­کنندگان سرویس و فراهم­کنندگان سرویس واسطه­گری می­نمایند. درخواست­کنندگان سرویس می­توانند از طریق کارگزاران سرویس، سرویس­ها را پیدا کنند و از طریق آدرسی که در WSDL آمده و به کارگیری پیام­های SOAP آنها را فراخوانی نمایند.

شکل ‏۲‑۱- معماری سرویس­های وب[۵]

امروزه سرویس­های وب از آنجا که امکان تعاملات خودکار[۱] را بین سیستم­های ناهمگون[۲] توزیع­شده فراهم می­نماید، تکنولوژی مهمی محسوب می­شوند.[۶]

از مجموع تعاریفی که از مراجع مختلف در مورد سرویس­های وب آورده شد، می­توان به این نتیجه رسید که تکنولوژی­های XML، SOAP، WSDL و UDDI به عنوان زیرساخت فناوری سرویس­های وب محسوب می­شوند. در ادامه به بررسی هر یک از فناوری­های مذکور، خواهیم پرداخت.

۱-۱-۱- Simple Object Access Protocol (SOAP)

SOAP برای تبادل اطلاعات ساختاریافته[۳] برای پیاده­سازی سرویس­های وب در یک شبکه به کار می­رود. [۷] این پروتکل، XML و دیگر پروتکل­های لایه کاربرد[۴] را به کار می­برد. پروتکل­هایی مانند [۵]SMTP، HTTP[6]. SOAP به طور مکرر به عنوان یکی از اجزای پشته­ی[۷] پروتکل سرویس­های وب به کار می­روند.[۳] در پشته پروتکل­ها، SOAP لایه بنیادی پشته­ای است که ساخته شده است. این به آن معناست که SOAP چارچوب پایه­ی پیام­رسانی بین سرویس­ها را فراهم می­نماید. این پروتکل بر پایه­ی XML می­باشد و شامل سه قسمت می­شود. این قسمت­ها عبارتند از پاکت[۸]، قوانین کدگذاری[۹] و فرآیندهای پاسخ­ها و فراخوانی­ها. یکی از مزایای به کارگیری SOAP امکان به کار رفتن با پروتکل­های انتقال گوناگون می­باشد. پروتکل­هایی مانند JMS[10]، TCP[11]، SMTP و HTTP. هر دوی HTTP و SMTP به عنوان پروتکل­ لایه حمل برای انتقال SOAP به کار می­روند. اگرچه استفاده از پروتکل HTTP مرسوم­تر است.[۳] چرا که HTTP به عنوان یکی از زیرساخت­های اینترنت مطرح می­باشد. یکی از مزایای به کارگیری HTTP سازگاری آن با اکثر دیواره­های آتش[۱۲] شبکه­ها می­باشد.[۷] یکی دیگر از مزایای SOAP امکان به­کارگیری آن با HTTPS[13] است.[۳]

HTTPS یک نوع پروتکل ارتباطی است که به طور گسترده برای تعامل کامپیوترها در اینترنت استفاده می­شود. این پروتکل یک پروتکل مجزا و مستقل نیست. HTTPS از پروتکل HTTP تشکیل شده است، که یک لایه TLS[14] یا SSL[15] بر روی آن قرار می­گیرد. این دو لایه امنیتی هر دو پروتکل­های رمزنگاری هستند، که امکان ارتباطات امن را در شبکه فراهم می­نمایند. هر دوی این پروتکل­ها قسمت ارتباط شبکه­ای را با استفاده از رمزنگاری نامتقارن، رمزگذاری می­نمایند. همچنین برای پنهان نگاه­داشتن اطلاعات از رمزنگاری متقارن استفاده می­شود. برای حفظ تمامیت[۱۶]  پیام­ها هم MAC [17] به کار گرفته می­شود.[۳]

SOAP معایبی هم دارد. XML می­تواند به طور قابل توجهی کندتر از تکنولوژی­های میان­افزاری[۱۸] مانند CORBA[19] باشد. در مورد پیام­های کوچک این موضوع اغلب مشکلی محسوب نمی­شود. اما در مورد پیام­های بزرگ و پیچیده CORBA از نظر کارایی عملکرد بهتری دارد. البته این مشکل با به کارگیری استاندارد MTOM[20] در سرویس­های وب کاهش پیدا کرده است. این استاندارد امکان انتقال کارای اطلاعات دودویی[۲۱] را بین سرویس­های وب فراهم می­نماید.[۳]

۱-۱-۲- WSDL (Web Service Description Language)

سرویس­های وب نیاز دارند یک روش استاندارد را برای توصیف فراخوانی و ارتباط بین خود در نظر بگیرند. WSDL زمینه ایجاد مستندات را به این منظور فراهم می­آورد.[۸] WSDL امکان یک توصیف رسمی را در یک حالت قابل خواندن توسط ماشین[۲۲] ایجاد می­نماید. WSDL یک زبان مبتنی بر XML است که برای توصیف سرویس­های وب، نحوه فراخوانی آنها، پارامترهایی که یک سرویس منتظر دریافت آنها است و نوع داده­ساختاری که یک سرویس بازمی­گرداند، کاربرد دارد.

در نسخه ۱٫۱ WSDL یک سرویس به صورت مجموعه­ای از درگاه­ها[۲۳] تعریف می­شد. در WSDL 2.0 یک سرویس به صورت مجموعه­ای از نقطه­های پایانی[۲۴] تعریف می­شود. در شکل ‏۲‑۲ نمایی از ساختار یک سند WSDL با نسخه ۱٫۱ و یک سند WSDL با نسخه ۲٫۰ آمده است. تفاوت­های ساختاری نسخه ۱٫۱ و ۲٫۰ در شکل مشهود می­باشد.

هر درگاه با یک آدرس شبکه­ای مرتبط است. در قسمت Binding در WSDL نسخه ۱٫۱ Operationهای یک سرویس توصیف شده­اند. همچنین در WSDL نسخه ۲٫۰ در این قسمت واسط­ها توصیف می­شوند. هر Operation قابلیت این را دارد که توسط درخواست­کننده سرویس فراخوانی شود. در سرویس­ها می­توان Operationها را مانند متد­ها یا توابع در زبان­ها برنامه­نویسی معمول در نظر گرفت. همچنین قالب پیام ورودی و پیام خروجی هر Operation در قسمت Message سند WSDL تعریف شده است. انواع داده­ای هم که می­توان از آنها برای تعریف پیام­های ورودی و خروجی استفاده کرد را می­توان در قسمت Types تعریف نمود.

[۱] Automated Interactions

[۲] Heterogeneous

[۳] Structured

[۴] Application

[۵] Simple Mail Transfer Protocol

[۶] Hypertext Transfer Protocol

[۷] Stack

[۸] Envelope­

[۹] Encoding Rules

[۱۰] Java Message Service

[۱۱] Transmission Control Protocol

[۱۲] Firewall

[۱۳] Hypertext Transfer Protocol Secure

[۱۴] Transport Layer Security

[۱۵] Secure Socket Layer

[۱۶] Integrity

[۱۷] Message Authentication Code

[۱۸] Middleware

[۱۹] Common Object Request Broker Architecture

[۲۰] Message Transmission Optimization Mechanism

[۲۱] Binary

[۲۲] Machine Readable

[۲۳] Port

[۲۴] Endpoint

[۱] World Wide Web Consortium (W3C)

[۲] Interoperable

[۳]Interface

[۴] Machine-Processable

[۵] Simple Object Access Protocol

[۶] Hypertext Transfer Protocol

[۷] XML Serialization

[۸] Extensible Markup Language

[۹] Platform Independent

[۱۰] Self-describing

[۱۱] Service Requester

[۱۲] Service Provider

[۱۳] Service Broker

[۱۴] On-line

[۱۵] Web Service Description Language

[۱۶] Universal Description, Discovery and Integration

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن
  • تحقیق داده کاوی و مراحل فرآیند و دسته بندی الگوریتم های آن
  • تحقیق مروری بر روشهای داده کاوی
  • تحقیق تکنیک های طبقه بندی داده کاوی و مروری بر تحقیقات شناسایی الگوهای طراحی از کد منبع
  • تحقیق نظریه کارایی بازار سرمایه و کاربرد داده کاوی و شبکه عصبی در پیش بینی قیمت سهام
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.