تحقیق سیر تکامل وسایل ارتباط جمعی و انواع رسانه‌ها و آشنایی با شبکه های اجتماعی اینترنتی و نظریه های ارتباطی و خبر و مدل های انتشار اخبار

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیر تکامل وسایل ارتباط جمعی و انواع رسانه‌ها  و آشنایی با شبکه های اجتماعی اینترنتی و نظریه های ارتباطی و خبر و مدل های انتشار اخبار دارای ۱۲۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۲-۱ بخش اول:    ۶
۲-۱-۱ سیر تکامل وسایل ارتباط جمعی:    ۶
۲-۱-۲ انواع رسانه‌ها:    ۲۶
۲-۱-۲-۱ رسانه‌های دیداری:    ۲۶
۲-۱-۲-۲ رسانه شنیداری:    ۲۶
۲-۱-۲-۳ رسانه نوشتاری:    ۲۶
۲-۱-۲-۴ رسانه اینترنتی:    ۲۶
۲-۱-۲-۵ رسانه‌های جدید:    ۲۶
۲-۱-۳ اینترنت:    ۲۸
۲-۱-۴ تاریخچه اینترنت در جهان:    ۲۹
۲-۱-۵ تاریخچه اینترنت در ایران:    ۳۸
۲-۱-۶ شبکه های اجتماعی:    ۴۰
۲-۱-۶-۱ آشنایی با شبکه های اجتماعی اینترنتی:    ۴۱
۲-۱-۶-۲ شبکه های اجتماعی اینترنتی در دنیا:    ۴۲
۲-۱-۶-۳ شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران:    ۴۳
۲-۱-۷ نگاهی به شبکه فیس بوک:    ۴۴
۲-۱-۷-۱ تاریخچه، اهداف و اصول کلی:    ۴۴
۲-۱-۸  قابلیتهای فیس بوک:    ۵۴
۲-۲ بخش دوم: نظریه های ارتباطی    ۸۸
۲-۲-۱جامعه اطلاعاتی:    ۸۸
۲-۲-۱-۱ تاریخچه جامعه اطلاعاتی:    ۸۸
۲-۲-۲ جامعه شبکه ای:    ۹۱
۲-۲-۲-۱ شش ویژگی جامعه شبکه ای از نظر کاستلز:    ۹۲
۲-۲-۲-۲ جامعه شبکه‌ای و اجتماعات مجازی:    ۹۴
۲-۲-۳ نظریه جامعه شناسی تولید خبر:    ۹۴
نمودار نفوذهای حاکم بر سازمان رسانه ای    ۹۹
۲-۳ بخش سوم: خبر و مدل های انتشار اخبار:    ۱۰۶
۲-۳-۱ تعریف خبر:    ۱۰۶
۲-۳-۲ عناصر خبر:    ۱۰۹
۲-۳-۳ نقش و اهمیت خبر:    ۱۱۰
۲-۳-۴ کارکردهای خبر:    ۱۱۱
۲-۳-۵ خبر و تکنولوژی‌های ارتباطی:    ۱۱۴
۲-۴ بخش چهارم: پیشینه تحقیق:    ۱۲۲
منابع و مأخذ:    ۱۲۵

منابع

کاستلز، مانوئل، «جامعه شبکه ای»، ۱۳۸۴، انتشارات طرح نو، چاپ چهارم.

کاستلز، مانوئل، «عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ (ظهور جامعه شبکه ای)»، ۱۳۸۰، ترجمه احد علیقلیان، افشین خاکباز، حسن چاوشیان، جلد اول، تهران، انتشارات طرح نو.

تافلر، آلوین، «به سوی تمدن جدید»، ۱۳۷۴، تهران: سیمرغ.

وبستر، فرانک، «نظریه های جامعه اطلاعاتی»، ۱۳۸۲، ترجمه مهدی داودی، تهران، انتشارت وزارت امور خارجه.

دادگران، سیدمحمد، «مبانی ارتباطی جمعی»، ۱۳۷۴، انتشارات فیروزه، چاپ اول.

عاملی، سعید رضا، «مطالعات انتقادی استعمار مجازی امریکا»، ۱۳۸۹، انتشارات امیرکبیر، چاپ اول.

فیتز پاتریک، تونی، «نظریه های رفاه جدید»، ۱۳۸۵، ترجمه هرمز همایون پور، ناشر موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی

دامپی‌یر، «تاریخ علم»، ترجمۀ عبدالحسین آذرنگ، ۱۳۷۱، تهران: سمت.

گل محمدی، احمد، «جهانی شدن فرهنگ، هویت»، ۱۳۸۶، نشر نی، چاپ سوم.

ملوین دفلند- اورت ای دینس، «کتاب شناخت ارتباطات جمعی»، ترجمه سیروس مرادی.

مقدمه

فضای مجازی، فرصت شکل گیری اجتماعات جدید از کاربران را فراهم می کند. از زمان تونیس[۱] و تلاش او برای تعریف دو گونه تجمع انسانی یعنی “اجتماع”[۲] یا همان گمنشافت و گزلشافت، به بعد همه متفکرین علوم اجتماعی و فرهنگی، رودررو بودن محدودیت تعداد و ابتناء بر روابط عاطفی و نه عقلانی را از خصائص بنیانی اجتماع عنوان کرده اند. هر چند روابط کاربران شبکه های اجتماعی مجازی، رابطه ای با واسطه است و نه رودررو، اما بسیاری از پژوهشگران تمایل دارند از”اصطلاح” اجتماع برای اشاره به جمع کاربران شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

شبکه های اجتماعی بعنوان یک موضوع در جامعه شناسی، انسان شناسی، جغرافیا، روانشناسی اجتماعی، علوم ارتباطات، علوم اطلاعات، مطالعات سازمانی، اقتصادو زیست شناسی مدرن همانند یک موضوع محبوب در زمینه تفکر و مطالعه پدیدار شده است. بالغ بر یک قرن است که مردم، شبکه اجتماعی مجازی را برای اشاره های ضمنی به مجموعه روابط پیچیده میان افراد در سیستم‌های اجتماعی در تمامی مقیاس ها از روابط بین فردی گرفته تا بین المللی مورد استفاده قرارمی دهند. در سال ۱۹۴۵، بارنز برای نخستین بار از اصطلاح قاعده مند برای مشخص کردن الگو هائی از رشته ها استفاده کرد که مفاهیم شبکه اجتماعی را مشخص می کند و بصورت رایج توسط دانشمندان علوم اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است.

گروه های محدود (مانند قبائل و خانواده ها) و طبقات اجتماعی (مانند جنسیت و قومیت) اندیشمندان بسیاری چون: استفان[۳] لینتن فرمن، دونالدبارت، نیکولاس بورگاتی، استنلی و اسرمن، هریسون وایت، ولمن، و دیگران کاربرد شبکه های اجتماعی را به تفضیل بیان کرده اند و براهین تحلیلی از کل گرفته تا جزء، از ساختار گرفته تا روابط و افراد، از اخلاق گرفته تا رفتار شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده اند.

امروزه استفاده از خدمات شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. هم اکنون فیس بوک بعد ازپرتال بزرگی مثل یا هو و گوگل تبدیل به پر استفاده ترین خدمت اینترنتی شده است بسیاری از نهادهای مختلف جهانی و اینترنتی با اهداف گوناگون و مهمترین آنها تجاری و تبلیغاتی است، دست به راه اندازی شبکه های اجتماعی زده یا در صد خرید سهام مهمترین شبکه های اجتماعی دنیا هستند، نظیر رقابت گوگل و مایکروسافت بر سر سایت مای‌اسپیس و فیس بوک، در رقابت مای اسپیس، پر کاربرترین سایت شبکه اجتماعی دنیا، گوگل برنده شدو در رقابت بر سر فیس بوک، مایکروسافت برنده شد، ضمن اینکه یاهو هم بعد از راه‌اندازی نه چندان موفق”۳۶۰ درجه” به دنبال راه اندازی یک شبکه اجتماعی دیگر است.

بنظر می رسد شبکه های اجتماعی در آینده پیش از این اهمیت پیدا کنند. مسلماً در دنیای حقیقی هیچ گاه افراد علاقمند موضوعات مورد علاقه خودرا به این گستردگی نمی یافتند، توسعه مشارکتهای اجتماعی، تولید محتوای خبرو اطلاع رسانی توسط کاربران، انتشار سریع و آزادانه اخبار و اطلاعات، امکان عبور از مرزهای جغرافیایی، شکل گیری خرد جمعی، بیان ایده ها و نظرات بدون سانسور، دسترسی ساده و کامل به کلیه امکانات اینترنتی و بالابودن میزان صداقت و صمیمیت و اعتماد در فضای مجازی و دلایل مشابه دیگری با عث شده است که شبکه های اجتماعی به یکی از مهمترین ارکان اینترنت طی دو سه سال اخیر تبدیل شود.در ابتدا، مفهوم شبکه اجتماعی با حضور اورکات در میان کاربران ایرانی رواج پیدا کرد و در مدت کوتاهی آنقدر سریع رشد کرد که پس از برزیل و آمریکا، ایران سومین کشور حاضر در اورکات شد.

با نگاهی به تعدا کاربران شبکه های اجتماعی پرطرفدار دنیا به آسانی می توان میزان تأثیر گذاری این شبکه ها را درک نمود این شبکه ها مجموعاً بیش از یک میلیارد کاربر دارند و تعامل این کاربران به لحاظ تأثیرات اجتماعی سیاسی و اقتصادی بسیار مهم می باشد.

با شناخت این نوع رسانه ها و میزان تأثیرگذاری آن و نحوه انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه می‌توان در مدیریت کردن پیشامدهای حاصل از استفاده از این رسانه هاو بهره گیری مناسبتر از آن در توسعه فرهنگ جامعه موثر بود . با شناخت ظرفیت های این رسانه ها و درک فرصت ها و تهدید‌های آن میتوان بهره لازم را از آن برد.

۲-۱ بخش اول:

۲-۱-۱ سیر تکامل وسایل ارتباط جمعی:

تقریباً تا ۵۰۰۰ سال قبل هیچ گونه سیستمی برای کتابت وجود نداشت. با وجود اینکه فرهنگ انسانی در روندی شتابان روبه پیشرفت داشت، هنوز هیچ گونه وسیله ارتباطی که بر زمان و مکان غلبه کند. اختراع نشده بود به استثنای وسایلی مانند پرچم ها، دود و یاطبل‌ها. همه جوامع قبل از اخترا ع خط، تقریباً وابسته به قدرت صدای انسان بودند تا بر فاصله غلبه کنند و تنها وسیله ضبط هم حافظه بشری برای نگهداری محفوظات در طول زمان به حساب می آمد. در جوامعی که به ارتباطات شفاهی محدود شده بود. قصه گویان، اسطوره ها و حماسه ها و قصه ها را سینه به سینه به نسل های جدید یاد می دادند تا بدین وسیله تاریخ جمعیت آنها حفظ شود از آنجائیکه همه افکار بدین وسیله برای همیشه ضبط نمی شد، جوامع مختلف با این مشکل روبرو بودند که چگونه فناوری های پیچیده و یا فرهنگ غنی خود را حفظ کنند.

کتابت همه این معیار ها را تغییر داد. نوشته در واقع دومین انقلاب بزرگ ارتباطی بود که بعد از اختراع کلام و زبان در حدود ۴۰ و اندی هزار سال قبل ظاهر شد. البته تا زمان اختراع یک سیستم نوشتاری مؤثر زمان زیادی طی شد. اولین محملی که مردم برای نوشتن از آن استفاده کردند سنگ بود که بسیار دست و پا گیر بود و به راحتی قابل جابجایی نبود.

در طول چند قرن محملهای نوشتاری قابل حمل تری بوجود آمد مثل طومار ها و الواح . برای اولین بار امکان حفظ و ارسال مدارک به فواصل دور دست با به کار گیری همین الواح و طومار ها امکان پذیر شد و حکومت بر سر زمینهای فتح شده آسانتر شد.

[۱] Tonnies

[۲] Socity

[۳] Stephen

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اینترنت و کارکردها و کاربردهای آن و اضطراب اینترنتی و پیامدهای اضطراب رایانه و اینترنت
  • تحقیق نظریات و متفکران در باب فناوری نوین ارتباطی- اطلاعاتی (اینترنت)
  • تحقیق ورزش و فناوری اطلاعات و کاربردهای وب سایت در ورزش
  • تحقیق مشارکت سیاسی و ویژگی‌های مشارکت و نقش رسانه‌ها در سازماندهی توسعه و مدیریت بحران‌های سیاسی
  • تحقیق مفاهیم و کارکرد های سازمان‌های غیر دولتی و سازمان‌های غیر دولتی جوان و تاریخچه اینترنت و فضای مجازی و پیامد های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.