تحقیق شبیه‌ سازی‌های آموزشی و دیدگاه ساختن گرایی و مفهوم پیشرفت درسی و خلاقیت و دیدگاه‌های مکاتب مختلف درباره خلاقیت

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق شبیه‌ سازی‌های آموزشی و دیدگاه ساختن گرایی و مفهوم پیشرفت درسی و خلاقیت و دیدگاه‌های مکاتب مختلف درباره خلاقیت دارای ۷۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱٫ مقدمه    ۶
۲-۲٫ مبانی نظری    ۷
۲-۲-۱٫ تعاریف و مفاهیم    ۷
۲-۲-۱-۱٫ تعریف شبیه‌سازی    ۸
۲-۲-۱-۲٫ تعریف شبیه‌سازی‌های آموزشی    ۸
۲-۳٫ تاریخچه شبیه‌سازی و آموزش شبیه‌سازی شده    ۹
۲-۴٫ اهداف و مقاصد شبیه‌سازی    ۱۰
۲-۵٫ شبیه‌سازی در آموزش    ۱۱
۲-۵-۱٫ رده بندی شبیه‌سازهای آموزشی    ۱۱
۲-۶٫ مراحل شبیه سازی    ۱۳
۲-۷٫ موارد استفاده از شبیه سازی    ۱۵
۲-۸٫ کاربرد شبیه‌سازی در علوم مختلف    ۱۵
۲-۹٫ استفاده از شبیه‌سازی‌ها در آموزش    ۱۶
۲-۱۰٫ شبیه‌سازی آموزشی و تئوری یادگیری    ۱۷
۲-۱۰-۱٫ دیدگاه ساختن گرایی    ۱۷
۲-۱۰-۱-۱٫ مبانی دیدگاه ساختن گرایی    ۱۸
۲-۱۰-۱-۲٫ نظریه یادگیری ساختن گرایی    ۱۸
۲-۱۰-۱-۳٫ اصول و مؤلفه‌های ساختن گرایی    ۱۹
۲-۱۰-۱-۴٫ طراحی آموزش بر اساس نظریه ساختن گرایی    ۲۰
۲-۱۰-۱-۴-۱٫شناخت موقعیتی    ۲۰
۲-۱۰-۱-۴-۲٫ آموزش پیوندی    ۲۱
۲-۱۱٫ نقش معلم و فراگیر در جریان شبیه‌سازی از دیدگاه ساختن گرایی    ۲۱
۲-۱۱-۱٫ نقش معلم    ۲۱
۲-۱۱-۲٫ عوامل کلیدی موفقیت در آموزش شبیه‌سازی شده    ۲۲
۲-۱۱-۳٫ گام‌های اصلی عملی در شبیه‌سازی    ۲۲
۲-۱۱-۴٫ ارزیابی فراگیران در موقعیت آموزشی شبیه‌سازی شده    ۲۳
۲-۱۲٫ مزایا و معایب استفاده از شبیهسازی آموزشی    ۲۳
۲-۱۲-۱٫ مزایا    ۲۳
۲-۱۲-۲٫ معایب و محدودیت‌ها    ۲۴
۲-۱۳٫ پیشرفت درسی    ۲۵
۲-۱۴٫ عوامل موثر در پیشرفت درسی و تحصیلی دانش‌آموزان    ۲۵
۲-۱۵٫ خلاقیت    ۳۰
۲-۱۶٫ فرایند مراحل و درجات خلاقیت    ۳۳
۲-۱۶-۱٫ فرآیند خلاقیت    ۳۳
۲-۱۶-۲٫ مراحل خلاقیت    ۳۴
۲-۱۶-۳٫ درجات خلاقیت    ۳۵
۲-۱۶-۴٫ابعاد خلاقیت    ۳۶
۲-۱۷٫ دیدگاه‌های مکاتب مختلف درباره خلاقیت    ۳۷
۲-۱۷-۱٫ مکتب شناخت گرایی    ۳۸
۲-۱۷-۲٫ مکتب روانکاوی و روانکاوی جدید (نئوفرویدیها)    ۳۹
۲-۱۷-۳٫ مکتب عصب‌شناسی    ۳۹
۲-۱۷-۴٫ انسان گرایان    ۳۹
۲-۱۸٫ آموزش خلاقیت    ۴۰
۲-۱۹٫ شیوه‌های آموزش و تمرین خلاقیت    ۴۲
۲-۲۰) آموزش خلاقیت بر اساس کامپیوتر ( آموزش خلاقیت به کمک کامپیوتر)    ۴۴
۲-۲۱٫ جمع‌بندی    ۴۵
۲-۲۱-۱٫ شبیه‌سازی    ۴۵
۲-۲۱-۲٫ شبیه‌سازی آموزشی و پیشرفت درسی    ۴۸
۲-۲۱-۳٫ شبیه‌سازی آموزشی و خلاقیت    ۵۰
۲-۲۲٫ پیشینه تحقیق    ۵۲
۲-۲۲-۱٫ پیشینه در داخل کشور    ۵۲
۲-۲۲-۲٫ پیشینه در خارج از کشور    ۵۵
جدول ۲-۱: خلاصه پژوهش‌های انجام شده    ۶۱
منابع و مأخذ    ۶۵
الف: منابع فارسی    ۶۵

منابع

امیرخانی، اصغر (۱۳۹۱). پایان‌نامه کارشناسی ارشد تأثیر استفاده از محیط‌های شبیه‌سازی شده رایانه‌ای نمایش شکل زمین و منظومه شمسی بر بهبود یادگیری و یادداری دانش‌آموزان در درس جغرافیا دانش‌پژوهان پیش‌دانشگاهی ناحیه ۱ کرمانشاه در سال تحصیلی۹۲/۹۱٫

امیرخانی،اصغر (۱۳۹۲). شبیه ساری رایانه‌ای آموزشی و یادگیری، چاپ اول، نشر گهواره کتابیران.

افضل نیا، محمدرضا (۱۳۸۷). طراحی و آشنایی با مراکز، مواد و منابع یادگیری، انتشارات سمت.

احدیان، محمد (۱۳۸۴). مقدمات تکنولوژی آموزشی، انتشارات بشری.

احدیان، محمد؛ عمران، رمضانی؛ محمدی، داود (۱۳۷۸). مقدمات تکنولوژی آموزشی، تهران، انتشارات اییژ.

ذوفن، شهناز (۱۳۸۶). کاربرد فناوری‌های جدید در آموزش، انتشارات سمت، چاپ سوم.

سیف،علی اکبر (۱۳۸۸). روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش، ویرایش ششم، انتشارات دوران.

مه آبادی، امین اله (۱۳۹۱). شبیه‌سازی، انتشارات آذرخش، چاپ چهارم

اخوان، پیمان؛ معینی، علیرضا (۱۳۸۴). نقش مهندسی مجدد در شبیه­سازی سازمان، مجله تدبیر، شماره ۱۵۸، سال سیزدهم: ۱۶٫

شانون، رابرت (۱۳۸۰). علم و هنر شبیه­سازی سیستم­ها، علی‌اکبر عرب‌مازار، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، چاپ دوم:۲۰٫

فردانش، هاشم (۱۳۷۷). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، انتشارات سمت.

فرشادفر، عزت اله (۱۳۷۹). اصول و روشهای آماری، انتشارات طاق بستان.

قاسم‌زاده، حسن (۱۳۸۲). آموزش خلاق و آموزش سنتی، فصلنامه خلاقیت و نوآوری، چاپ سرشار، شماره ۳

قراباغیان، اعظم (۱۳۸۹). پایان نامه کارشناسی ارشد، تأثیر استفاده از محیط‌های آموزشی شبیه‌سازی شده برانگیزش درونی ویادگیری دانشجویان دانشگاه بوعلی در درس زمین شناسی زیرسطحی

کرلینجر،فرد،ان (۱۳۷۷). مبانی پژوهش درعلوم رفتاری، ترجمه حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند، انتشارات آوای نور ،جلد۱٫

اسدی. ن (۱۳۸۹). شناخت و آموزش خلاقیت در مدارس، تهران، عابد، چاپ چهارم.

اسکوییلر، نادر؛ جمهوری، فرهاد؛ طباطبایی، عباس (۱۳۷۲). ماهیت و ساختار هوش،تهران نشر کیوان.

الپیدزر، دین (۱۹۹۸). پیشنهادهایی برای ایجاد انگیزش بیشتر در محیط‌های آموزشی، نشریه رشدتکنولوژی آموزشی، شماره ۳۱٫

افروز، غلامعلی (۱۳۷۵). روانشناسی تربیتی، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.

۲-۱٫ مقدمه

ورود اینترنت و رایانه‌های شخصی و قابل‌حمل همراه، که هر روز توانایی‌های جدیدتری پیدا می‌کنند، و از طرفی توسعه زبان‌های برنامه‌نویسی و نرم‌افزارهای گوناگون، که طراحی و ارائه مطالب آموزشی را سهولت می‌بخشند، نظام‌های آموزشی را دست‌خوش تغییرات عمده‌ای کرده‌اند. به نظر می‌رسد که استفاده از این امکانات برای آموزش، موجب ارتقای کیفیت آموزش شده و به فراگیر، یادگیری فعال و مادام‌العمر، تعامل در یادگیری و چندرسانه‌ای بودن آموزش کمک نموده بشریت را به سمت یک انقلاب بزرگ آموزشی سوق می‌دهند. آموزش به کمک رایانه[۱] عبارت است از هر نوع فعالیت آموزشی که از رایانه به عنوان وسیله اولیه برای تدریس محتوا استفاده می‌کند. استفاده از فناوری رایانه با تشویق دانش‌آموزان شرایط لازم را برای خودآموزی و آموزش مستقل و فعال به جای کلاس درس فراهم می‌سازد. زمینه‌های آموزشی رایانه شامل: رایانه به عنوان معلم خصوصی، روش تمرین و تکرار، روش استقرایی، روش بازی، آموزش با مدیریت رایانه و در نهایت شبیه‌سازی به کمک رایانه است. استفاده از شبیه‌سازی به عنوان یکی از روش‌های جدید استفاده از فناوری رایانه در تعداد زیادی از مراکز آموزشی  معتبر دنیا مرسوم شده است. در واقع شبیه‌سازی جالب‌ترین نوع یادگیری توسط رایانه محسوب شده و به فراگیر اجازه می‌دهد که نقش مهمی در شبیه‌سازی موقعیت‌ها و شرایط ایفا نماید. شبیه‌سازی بایستی بر پایه یک معدل صحیح (به همراه پیش‌فرض‌های منطقی) از پدیده تحت مطالعه باشد. بایستی فراگیران با آن تعامل داشته باشند. بعد از تعامل فراگیر بایستی بازخوردی صحیح و فوری و اطلاعات دهنده ارائه شود. جهت جلب توجه فراگیران به نکات مهم و کلیدی از نمودارها و علائم معطوف کننده توجه استفاده شود (احدیان، ۱۳۸۴:۳۵).

با ظهور فناوری‌های جدید در عرصه آموزش،محیط‌های یادگیری جدیدی به وجود آمده است و یکی از این روش‌های آموزشی مؤثر در این محیط‌ها شبیه‌سازی است. با کاربرد رایانه در فراگیری، زمینه بهره‌گیری از روش حل مسئله گسترده می‌شود، طوری که با شبیه‌سازی به وسیله رایانه می‌توان فراگیر را در صحنه‌های شبیه واقعیت دید که طی فرآیندی خودجوش، فرد به خلاقیت و اکتشاف برای رفع نیازهای پیش‌آمده خویش در جهت کسب اطلاعاتی دست می زند (افضل نیا، ۱۳۸۷).

می‌توان با طراحی و به کار بردن یک محیط شبیه‌سازی شده ضمن متنوع و جالب کردن محیط یادگیری، فراگیران آسان‌تر، بدون خطر و هزینه زیاد و ریسک­پذیری به تجارب یادگیری دست یابند و با پیچیدگی­های زندگی واقعی آشنا شوند.

این مقاله تاریخچه آموزش شبیه‌سازی شده، مفهوم خلاقیت و پیشرفت درسی و در نهایت قسمت مربوط به پیشینه تحقیق می‌باشد که در دو بخش داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۲-۲٫ مبانی نظری

۲-۲-۱٫ تعاریف و مفاهیم

علوم زیستی و بهداشت پایه اول متوسطه: درسی است به ارزش ۲ واحد درسی که در هفته توسط دبیر متخصص زیست‌شناسی در پایه اول متوسطه دوم تدریس می‌شود. که در آخرین ویرایش سال تحصیلی۹۳/۹۲ مشتمل بر هفت فصل با موضوعات: ۱-نگرش علمی و علوم زیستی ۲-ساختار شیمیایی ۳-تولیدکنندگی
۴-تغذیه ۵-تولیدمثل و وراثت ۶-بوم‌شناسی ۷-سلامتی و بیماری تدوین گردیده است. این درس یکی از مهم‌ترین کتب برای هدایت دانش‌آموزان به رشته علوم تجربی می‌باشد.

فناوری: عبارت است از کاربرد نظام‌مند علوم رفتاری و فیزیکی و علوم دیگر برای حل مشکلات (ذوفن ۱۳۸۳:۱۱).

آموزش: به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی معلم طرح‌ریزی می‌شود و بین معلم و یک یا چند یادگیرنده به صورت کنش متقابل جریان می‌یابد (سیف، ۱۳۸۸:۳۳).

یادگیری: بر اساس رویکرد ساخت‌گرایی، فرایندی پویا و درونی است که طی آن فراگیران به شکلی فعال و با ارتباط دادن اطلاعات جدید به آنچه که آموخته‌اند دست به ساخت دانش می‌زنند.

فناوری آموزشی: هیأت فناوری آموزشی آمریکا این‌گونه تعریف کرده است «روش نظام­مند طراحی، اجرا و ارزشیابی کل فرآیند یادگیری وتدریس بر حسب اهداف معین و نیز بر اساس تحقیقات در زمینه‌یادگیری و ارتباطات انسانی وغیر انسانی به منظور فراهم آوردن یادگیری وآموزش مؤثرتر،پایدارتر وعمیق تر» (احدیان، ۱۳۸۱:۲۵).

۲-۲-۱-۱٫ تعریف شبیه‌سازی

کلمه Simulation به معنی «عمل نائل شدن به اصل چیزی بدون واقعیت» (گروه مؤلفین، ۱۳۸۴) و «نمایش کارکرد یک سیستم یا یک فرایندی به‌وسیله کارکرد کامپیوتر یا فرایند دیگر» (مریام[۲]، ۲۰۰۰) آمده است.

شبیه­ سازی توانایی یا قابلیت طراحی است؛ که یک راه­حل آماری قدرتمند را ایجاد کرده و مدیر را از دست­یابی به اهداف سازمان مطمئن می­کند (فیرین دی ام، مادلر دید ومدلر ام جی ۲۰۰۲[۳])

یک مدل شبیه ­سازی، گونه­ای از پدیده­ها یا سیستم­های دینامیک را نشان می‌دهد که می­تواند مسائل موجود در سازمان را پیش از آن‌که تبدیل به مشکل شوند، شناسایی کند.

شبیه‌­سازی‌ در واقع فرآیند طراحی‌ مدلی‌ از سیستم‌ واقعی است؛ که با ‌انجام‌ آزمایش­ها با استفاده از این‌ مدل و‌ باهدف‌ پی‌بردن‌ به‌ سیستم، یا ارزیابی‌ استراتژی­های‌ گوناگون،‌ در محدوده‌ای‌ که‌ به وسیله‌ معیار و یا مجموعه‌ای‌ از معیارها اعمال‌ شده، برای‌ عملیات‌ سیستم صورت ‌می‌گیرد (شانون، رابرت، ۱۳۸۰).

شبیه­ سازی تقلیدی از عملکرد فرآیند یا سیستم واقعی با گذشت زمان است. هم چنان‌که یک سیستم با گذشت زمان تکوین می­یابد، رفتـــار آن با ایجاد نمونه شبیه­سازی بررسی می­شود. این مدل، معمولاً به شکل مجموعه‌ای از فرض­های مربوط به عملکرد سیستم است. این فرض­ها در چارچوب رابطه­های ریاضی، منطقی و نمادین بین نهاده­ها یا اهداف مورد نظر سیستم بیان می­شود (اخوان و معینی، ۱۳۸۴).

  شبیه‌سازی نسخه‌ای از بعضی وسایل حقیقی یا موقعیت‌های کاری است که تلاش دارد تا بعضی جنبه‌های رفتاری یک سیستم فیزیکی یا انتزاعی را به وسیله‌ی رفتار سیستم دیگری نمایش دهد که بیشتر در سیستم­های طبیعی و سیستم­های انسانی کاربرد دارد. همچنین شبیه‌سازی نمایش مجدد یا خلق مجدد یک شئ یا موضوع واقعی یا یک موقعیت می‌باشد. این تکنیک همانند آینه، واقعیات را همانندسازی می‌کند، افزون بر این احتمال وارد آوردن صدمه یا آسیب به شرکت‌کنندگان وجود ندارد.

۲-۲-۱-۲٫ تعریف شبیه‌سازی‌های آموزشی

شبیه‌سازی در لغت به معنای ارائه بدلی از یک چیز واقعی، یک فرایند یا نمایشی از اوضاع جاری است. شبیه‌سازی هر پدیده‌ای متضمن ارائه ویژگی‌های کلیدی یا رفتاری آن سیستم فیزیکی یا انتزاعی است.

گیرینبلت (۱۹۸۱) شبیه‌سازی را این‌طور تعریف می‌نماید:

“شبیه‌سازی‌ها، نمایشی از یک سیستم بزرگ‌تر هستند و در بردارنده­ی عناصر انتزاعی آن سیستم می‌باشند. ویژگی‌های اصلی سیستم باید توسط طراحان معین گردد و در شکل ساده­تر، در شبیه‌سازی گنجانده شود. عناصری که در سیستم از اهمیت کمتری برخوردار هستند، در شبیه‌سازی قرار نمی‌گیرند. شبیه‌سازی به ساده‌تر کردن عناصر اصلی و مهم و حذف کردن عناصر کم اهمیت­تر تاکید دارند”.

شبیه‌سازی یعنی ساختن شبیه یک سیستم به هر روش یا صورت ممکن که از بعضی جهات با سیستم مرجع متفاوت باشد. شبیه‌سازی را می‌توان با یک تعریف کامل‌تر بیان و آن را در قالب فرایندی ارائه کرد: «شبیه‌سازی فرایندی ازمدل سازی واجرای مدل است» (مه آبادی،۱۳۹۱ :۳ ).

گردلر (۱۹۹۲) شبیه‌سازی‌های آموزشی را این‌گونه تعریف می‌کند: شبیه‌سازی‌های آموزشی فعالیت‌های تجربی هستند که یادگیرندگان را به دنیای دیگری می‌برند، در شبیه‌سازی‌ها یادگیرندگان باید از دانش، مهارت‌ها و راهبردهای خود در راستای انجام نقش‌هایی که به ایشان واگذار شده است استفاده نمایند. (گردلر، ۱۹۹۲)

۲-۳٫ تاریخچه شبیه‌سازی و آموزش شبیه‌سازی شده

با توجه به تغییر و تحولات تکنیکال کنونی در بسیاری از موارد، ماشین­ جایگزین انسان شده است و بسیاری از کارهای فیزیکی که در گذشته توسط انسان­ها انجام می­گرفت، امروزه توسط ماشین­ها اداره می­شود. اگرچه قدرت کامپیوترها در ذخیره و بازیابی اطلاعات و اتوماسیون اداری، غیرقابل انکار است، اما همچنان، مواردی وجود دارد که انسان ناچار است خودش کارها را انجام دهد. اما به طور کلی، موارد مرتبط با ماشین، شامل سیستم‌هایی است که در آن، به علت ارتباطات پیچیده بین اجزا، مغز انسان از درک ریاضی این ارتباطات قاصر است. مغز انسان به مرور زمان، با مشاهده توالی رفتارهای سیستم و گاه آزمایش­های نتیجه­ای، که بر اثر درستکاری یکی از اجزای سیستم به دست می­آید تا حدی می­تواند عادت­های سیستم را شناسایی کند. در چنین سیستم‌هایی، مغز، قادر به تجزیه و تحلیل داخلی سیستم نیست و تنها با توجه به رفتارهای خارجی، عملکرد داخلی سیستم را تخمین می­زند و عکس­العمل­های آن را پیش­بینی می­کند. چگونگی اداره حجم انبوه اطلاعات و استفاده مؤثر از آن‌ها در بهبود تصمیم­گیری، از موضوعات بحث‌برانگیز مخصوصاً در تخصص­های میان‌رشته­ای همانند شبیه­سازی است.

روان‌شناسان می‌گویند: «بازی کودکان با اسباب‌بازی‌ها، شبیه‌سازی دنیای بزرگسالان است». لذا کودکان دنیای خود را با شبیه‌سازی و نقش‌های خود را در آینده به واسطه ا سبا ب بازی‌هایشان می‌آموزند. تاریخچه شبیه‌سازی به دهه‌ها پیش بر می‌گردد. اما در این حوزه نیز مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر:صنایع نظامی پیشتاز بوده‌اند. اهمیت شبیه‌سازی با آغاز عصر پرواز نمود بیشتری یافت. صنعت هواپیمایی در توسعه شبیه‌سازها نقش عمده‌ای داشت و از روزهای آغازین این صنعت ایده‌های مبتکرانه‌ای در این حوزه مطرح گشت. از آغازین روزهای پرواز با گلایدرها، آموزش پرواز با آن‌ها در حالی که گلایدر در معرض بادی شدید قرار می‌گرفت و خلبان در آن حال سعی بر آن داشت تا با قرار دادن گلایدر در راستای افقی، حسی واقعی از کنترل گلایدر را تجربه کند، انجام می‌شد. شبیه‌سازی با یکی از انواع روش‌های آموزشی است که از اوایل سال‌های ۱۹۰۰ میلادی به عنوان روشی برای کارآموزی نظامی مورد استفاده قرار گرفته است (امیرخانی، ۱۳۹۲). شبیه‌سازی در دهه ۶۰ میلادی به طور چشم‌گیری وارد ادبیات مدیریت شد. این روش به حدی مورد توجه قرار می‌گیرد که ارتش آمریکا در سال ۱۹۶۸ میلادی در مورد شبیه‌سازی به عنوان روشی برای حل مسائل مدیریتی تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهد (شانون، رابرت ۱۳۸۰).

۱٫Computer Assisted Learnin

Merriam

Ferrind.M, Mothler, Did. & Muthlerm.J

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق فرهنگ سازمانی و خلاقیت و دیدگاهها و راههای پرورش خلاقیت
  • تحقیق خلاقیت و بهره وری و عوامل موثر برآن
  • تحقیق خلاقیت و توانمندسازی روانشناختی و نظریه های روانشناختی خلاقیت
  • تحقیق خلاقیت، جهت گیری های هدف و خودکارآمدی
  • تحقیق آموزش و پرورش پیش از دبستان و نقش بازی در رشد کودک و دیدگاه نظریه پردازان دربارۀ بازی و تأثیر دوره پیش از دبستان بر رشد خلاقیت
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.