529 views
پیشینه تحقیق شبیه سازی جریان ترافیک سامانه اتوبوس های تندرو دارای ۲۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۲-۲- تعاریف اصول ۵
۲-۲-۱- سامانه اتوبوس های تندرو: ۵
۲-۲-۲- شبیه سازی کامپیوتری جریان ترافیک: ۶
۲-۲-۳- ماتریس مبدأ – مقصد: ۶
۲-۲-۴- سرفاصله زمانی: ۶
۲-۲-۵- سیستم حمل و نقل هوشمند: ۷
۲-۲-۶- سیکل چراغ های راهنمایی و رانندگی: ۷
۲-۲-۷- زمان فاز چراغ های راهنمایی و رانندگی: ۷
۲-۳- پارامتر های عملکردی ۷
۲-۳-۱-شاخص های زمانی: ۷
۲-۳-۲- قابلیت اطمینان : ۹
۲-۳-۳- بازده یا راندمان : ۱۳
۲-۴- مروری برمطالعات ۱۳
۲-۴-۱- سیستم های اولویت دهی در تقاطع ها: ۱۳
۲-۴-۱-۱- جمع بندی و شکاف تحقیقاتی در موضوع اولویت دهی در تقاطع ها: ۲۰
۲-۴-۲- بهینه سازی جدول زمان بندی و سرفاصله زمانی بین اتوبوس ها : ۲۰
۲-۴-۲-۱- جمع بندی شکاف تحقیقاتی در موضوع جدول زمان بندی و سرفاصله زمانی بین اتوبوس ها: ۲۳
۲-۴-۳- استفاده از سرویس های سریع السیر: ۲۳
منابع ۲۵
[۱] حمید بهبهانی، نوید ندیمی و سید صابر ناصر علوی, “شبیهسازیترافیکوکاربردآندرمطالعاتترافیک،مدلتعقیبخودرو, یازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک، اسفند ۱۳۹۰٫
[۲] جزوه آموزش سیستم اتوبوس های سریع، دفتر حمل و نقل و دبیر خانه شورای عالی ترافیک شهر های کشور، پاییز ۸۶
[۳] آین نامه طراحی راه های شهری بخش ۱
[۴] B. Roderick, e. Diaz, c. Mark, and D. George, “Characteristic of Bus Rapid Transit for Decision-Making,” 2004.
[۵] M. Wanjing and Y. Xiaoguang, “A Passive Transit Signal Priority Approach for Bus Rapid Transit System,” in Intelligent Transportation Systems Conference, 2007. ITSC 2007. IEEE, 2007, pp. 413-418.
[۶] Y. Luo, Y. Yao, and H. Gao, “The Design of the BRT Signal Priority Control at the Intersection,” in Intelligent Computation Technology and Automation (ICICTA), 2008 International Conference on, 2008, pp. 507-511.
[۷] X. Chen, L. Yu, and S. Guo, “Impacts of Exclusive Lanes and Signal Priority on Bus Rapid Transit Effectiveness,” in International Conference on Transportation Engineering 2007, ed, 2007, pp. 364-369.
[۸] H. Wuling, T. Shuming, L. Zhenjiang, Z. Fenghua, and A. Yunfeng, “A Hierarchical Bus Rapid Transit System Based on Wireless Sensor Networks,” in Intelligent Transportation Systems, 2008. ITSC 2008. 11th International IEEE Conference on, 2008, pp. 1027-1031.
[۹] s. Cao, L. Zhang, and F. Zhao, “An RFID Signal Capturing and Controlling System for BRT Priority System,” in Information Science and Engineering (ICISE), 2009 1st International Conference on, 2009, pp. 4725-4729.
[۱۰] P. T. Martin and M. Zlatkovic, “Evaluation of Transit Signal Priority Strategies for Bus Rapid Transit on 5600 West Street in Salt Lake County, Utah,” 2010.
[۱۱] Z. Abdy and B. Hellinga, “Analytical Method for Estimating the Impact of Transit Signal Priority on Vehicle Delay,” Journal of Transportation Engineering, vol. 137, pp. 589-600, 2011.
[۱۲] M. Zlatkovic, P. T. Martin, and I. Tasic, “Implementation of transit signal priority and predictive priority strategies in ASC/3 software-in-the-loop simulation,” in Intelligent Transportation Systems (ITSC), 2011 14th International IEEE Conference on, 2011, pp. 2130-2135.
[۱۳] B. Yunrui, L. Jianming, and L. Xiaobo, “Single Intersection Signal Control and Simulation Based on Fuzzy Logic,” in Intelligent Human-Machine Systems and Cybernetics (IHMSC), 2011 International Conference on, 2011, pp. 87-89.
[۱۴] V. Ancora, C. Nelli, and M. Petrelli, “A micro simulation model for BRT systems analysis,” Procedia – Social and Behavioral Sciences, 2012.
موضوع اصلی این مطالعه سامانه اتوبوس های تندرو[۱]است که در مورد آن تعاریف مختلفی ارائه شده از آن جمله می توان به موارد زیراشاره کرد:
تعریف سامانه اتوبوس های تندرو از نظر (Levinson et al. 2003)BRT Implementation Guidelines:
یک مدل سامانه های حمل و نقل سریع انعطاف پذیر، با کارایی بالا که از اجزای مختلف فیزیکی، عملیاتی و عناصر سیستمی که به صورت دائم یکپارچه و دارای یک سطح کیفیت مشخص هستندو به صورت یک واحد منحصر به فرد شناخته میشوند. [۴]
مفهوم سیستم اتوبوس سریع از دیدگاه Federal Transit Administration:
سیستم اتوبوس های سریع شامل ترکیبی از تجهیزات سیستمها و وسایل نقلیه است که تاثیر و کارایی خدمات سیستم اتوبوس معمولی را تاحد زیادی برای کاربران افزایش میدهد. [۲]
مفهوم سیستم اتوبوس سریع از دیدگاه Transportation Cooperative Research Program:
سیستم اتوبوس های سریع یک روش سریع حمل و نقل همگانی است که با بکارگیری ایستگاه ها، وسایل نقلیه چرخ لاستیکی، برنامه سرویس دهی، مسیر های حرکتی و سیستمهای حمل و نقل هوشمند[۲] در یک سیستم ترکیبی، یک مجموعه قدرتمندی را برای جابجایی مناسب مسافران تشکیل میدهد. اجزاء سیستم اتوبوس های سریع با نوع محل بکار گیری آن قابل تطبیق است و این سیستم میتواند در مناطق گوناگون به صورت مناسب اجرا گردد. [۲]
اجزای اصلی سامانه اتوبوس های تندرو شامل موارد زیر است[۴]:
مسیر ویژه اتوبوس
ایستگاه های اختصاصی
اتوبوس مناسب
سامانه پرداخت بلیت (پرداخت بلیت در زمان ورود به ایستگاه انجام میگردد)
سیستم های حمل و نقل هوشمند
برنامه سرویس دهی و عملکرد
شبیه سازی کامپیوتری، ارائه دینامیکی سیستم های دنیای واقعی با استفاده از مدل کامپیوتری است. تاریخچه شبیه سازی به کمی بعد از معرفی اولین کامپیوتر دیجیتال در دهه ۱۹۳۰ بر میگردد. کاربرد شبیه سازی جهت مطالعات ترافیکی پس از توسعه تئوری جریان ترافیک در دهه ۱۹۵۰ شروع شد. در فصل ۳ به تفصیل در مورد استفاده از روش شبیه سازی در ترافیک صحبت میشود. [۱]
یک ماتریس مربعی است که سطر و ستون های آن را ایستگاه های خط مورد مطالعه تشکیل میدهند و برای بررسی پارامتر هایی که بستگی به مبدأ و مقصد مسافران دارد (مثل حجم مسافران ورودی به سیستم، زمان سفر و … ) مورد استفاده قرار میگیرد. در زیر نمونه ای از این ماتریس در مورد تعداد مسافران جا به جا شده بین هر دو ایستگاه ارائه شده است.
به فاصله زمانی بین دو وسیله نقلیه متوالی گفته میشود.
سیستم حمل و نقل هوشمند شامل انواع فنآوری های پیشرفته برای جمع آوری، پردازش و انتشار اطلاعات در زمان واقعی با استفاده از سنسورهای تشخیص خودرو و جاده است. این داده ها از طریق یک شبکه ارتباطی اختصاصی منتقل میشوند. برای تبدیل این داده ها به اطلاعات مفید جهت استفاده در زمینه مدیریت ترافیک از هوش محاسباتی استفاده میشود.
به زمان یک چرخه کامل چراغ راهنمایی شامل چراغ سبز، قرمز و زرد گفته میشود.
به زمان شروع سیکل چراغ های راهنمایی و رانندگی گفته میشود.
در این بخش به شناسایی چند پارامتر مهم عملکردی در سنجش کارایی سامانه اتوبوس های تندرو میپردازیم، و برای سنجش هر پارامتر شاخص هایی ارائه میگردد، و این شاخص ها در ۳ گروه اصلی دسته بندی میشوند، شاخص های زمانی، شاخص های قابلیت اطمینان و شاخص های مربوط به بازده و راندمان سیستم.
یکی از شاخصه های عملکردی اولیه در مورد سامانه اتوبوس های تندرو است. کاهش آن به چگونگی قرارگرفتن اجزاء اصلی این سامانه در کنار یک دیگر و نحوه ارتباط آنها بستگی دارد . زمان سفر شامل اجزائی مانند (زمان حرکت، زمان توقف و زمان انتظار در ایستگاه ) است. [۴] این پارامتر را از دو دیدگاه مختلف میتوان بررسی کرد:
الف) دیدگاه اپراتور (راننده اتوبوس): از این دیدگاه زمان سفر از مبداء (ایستگاه اول) تا مقصد (ایستگاه آخر) به دو بخش تقسیم میشود، زمان حرکت که شامل زمان حرکت در طول مسیر، توقف در تقاطع ها، زمان انتظار در ایستگاه شامل پیاده – سوار شدن مسافر و توقف در ایستگاه ها[۲] است.
[۱]Headway
[۲]Dwell Time
[۱] BRT (Bus Rapid Transit)
[۲]ITS (intelligent Transportation Systems)
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر