تحقیق شبیه سازی و ویژگی های روش ارائه در شیوه ی شبیه سازی و اهمیت و موقعیت و محیط یادگیری آموزش زبان انگلیسی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق شبیه سازی و ویژگی های روش ارائه در شیوه ی شبیه سازی و اهمیت و موقعیت و محیط یادگیری آموزش زبان انگلیسی  دارای ۲۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه:    ۴
۲-۲-۱ شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف:    ۴
۲-۲-۲ مزایای استفاده از شبیه سازی:    ۴
۲-۲-۳ انواع شبیه سازی ها و نقش آنها:    ۵
۲-۲-۴ ویژگی های روش ارائه در شیوه ی شبیه سازی:    ۶
۲-۲-۵ موقعیت و محیط یادگیری:    ۷
۲-۲-۶ تاریخچه توجه به محیط یادگیری:    ۸
۲-۲-۷ محیط آموزش زبان انگلیسی:    ۹
۲-۲-۸ اهمیت آموزش زبان انگلیسی:    ۹
۲-۲-۹ رویکردهای آموزش زبان انگلیسی:    ۱۰
۲-۲-۱۰ تأثیر نگرش در یادگیری زبان    ۱۲
۲-۲-۱۱ عوامل تأثیرگذار بر ضعف زبان انگلیسی دانش آموزان    ۱۲
۲-۲-۱۲ تعامل و ارتباط در یادگیری زبان انگلیسی:    ۱۳
۲-۲-۱۳ جمع بندی:    ۱۴
۲-۲-۱۴ مطالعات انجام شده (داخل و خارج کشور):    ۱۵
منابع    ۱۷

منابع

جویس، بروس؛ کالهون، امیلی؛ هاپکینز، دیوید. (۱۳۸۹). الگوهای یادگیری ابزارهایی برای تدریس. (ترجمه محمود مهرمحمدی و لطفعلی عابدی). تهران: انتشارات سمت.

پازارگادی، مهرنوش؛ صادقی، رقیه. (۱۳۸۹). شبیه سازی در آموزش پرستاری. فصلنامه راهبردهای آموزشی، دوره سوم، شماره ۴٫

جمالی باقلعه، مهدیه. (۱۳۸۷). دانش آموزان و ناتوانی آنها در تکلم به زبان انگلیسی. مجله رشد آموزش زبان، دوره بیست و دوم، شماره ۴٫

محمدی، علی محمد. (۱۳۸۷). تأثیر فناوری ارتباطات و اطلاعات در آموزش و یادگیری زبان. فصلنامه پژوهش زبان های خارجی، شماره ۴۵٫

گانیه، آر. ام. (۱۳۷۳). شرایط یادگیری و نظریه آموزشی. (ترجمه جعفر نجفی زند). تهران: انتشارات رشد.

میر بهاء، امید و دیگران. (۱۳۸۴). آموزش الکترونیکی (مجازی) – ویژگی ها. مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران.

عنانی سراب، محمدرضا. (۱۳۹۲). همگام با برنامه درسی جدید آموزش زبان انگلیسی. مجله رشد آموزش زبان، شماره ۱۰۸٫

فهیم، منصور و حقانی، مستانه. (۱۳۸۷). اصول و فنون آموزش زبان به روش فریمن. تهران: انتشارات راهنما.

گرامی، محمدرضا. (۱۳۸۲). تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان نابینای مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال سوم، شماره ۱٫

محمدی، مجتبی. (۱۳۸۸). ارتباط به کارگیری راهبردهای یادگیری و سطح مهارت فراگیران زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی. فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی، سال چهارم، شماره ۳٫

معلمی، شیما و لطافتی، رؤیا. (۱۳۸۹). آموزش زبان به کمک قصه. مجله نقد زبان و ادبیات خارجی، دوره دوم، شماره ۴٫

قناعت پیشه، عترت الزهرا. (۱۳۸۵). بررسی میزان تداخل زبان فارسی در یادگیری زبان انگلیسی زبان آموزان دوره ی متوسطه. فصلنامه آموزش زبان دوم، دوره بیستم، شماره ۳٫

خیرآبادی، معصومه. (۱۳۹۰). پله اول یادگیری (ارتقای نگرش مثبت دانش آموزان به آموزش زبان انگلیسی). مجله رشد معلم، شماره ۲۵۹٫

یمینی، محمد؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی الله؛ مرادی، علیرضا. (۱۳۸۷). رابطه ی بین ادراک از محیط یادگیری ساختن گرایی اجتماعی، سبک های تفکر با رویکرد عمیق به یادگیری و بازده ها یا پیامدهای یادگیری. فصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، سال سوم، شماره ۱۲٫

یوسفی، ناصر؛ سهرابی، احمد؛ اعتمادی، عذرا؛ احمدی، سید احمد. (۱۳۸۸). مقایسه ی یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان دو زبانه با دانش آموزان یک زبانه. فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی، سال چهارم، شماره ۲٫

۲-۱ مقدمه:

این مقاله شامل بحث هایی پیرامون شبیه سازی (مفاهیم و تعاریف)، مزایای استفاده از شبیه سازی، انواع شبیه سازی و نقش آنها، ویژگی های روش ارائه در شیوه ی شبیه سازی، موقعیت و محیط یادگیری بخش محیط های تعاملی تجربی و موضوعات مرتبط با آموزش زبان انگلیسی و پژوهش های داخل کشور و پژوهش انجام گرفته در خارج کشور می پردازیم.

۲-۲-۱ شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف:

شبیه سازی نسخه ای از بعضی وسایل حقیقی یا موقعیت های کاری است که تلاش دارد تا بعضی از جنبه های رفتاری یک سیستم فیزیکی یا انتزاعی را به وسیله ی رفتار سیستم دیگری نمایش دهد که بیشتر در سیستم های طبیعی و سیستم های انسانی کاربرد دارد. همچنین شبیه سازی نمایش مجدد یا خلق مجدد یک شیء یا موضوع واقعی یا یک موقعیت می باشد. این تکنیک همانند آینه، واقعیات را همانندسازی می کند افزون بر این احتمال وارد آورد صدمه یا آسیب به شرکت کنندگان وجود ندارد (جویس و همکاران، ۱۳۸۹، ص ۲۲۰ تا ۲۲۲).

شبیه سازی های آموزشی به چهار دسته شبیه سازهای زنده (استفاده افراد واقعی از تجهیزات شبیه سازی شده در محیط واقعی)، شبیه سازی ساختاری (استفاده افراد شبیه سازی شده در محیط غیر واقعی)، شبیه سازی ساختاری (استفاده افراد شبیه سازی شده از ابزار و تجهیزات شبیه سازی شده در محیطی شبیه سازی شده)، و شبیه سازی های ایفای نقش (بازی افراد واقعی و صحنه سازی کار واقعی) تقسیم می شوند (شیفلت[۱] و همکاران، ۲۰۰۶، ص ۳۷۸).

۲-۲-۲ مزایای استفاده از شبیه سازی:

شبیه سازی های کامپیوتری، برنامه های نرم افزاری هستند که تکرار یا تقلیدی از پدیده های دنیای واقعی هستند و اگر به درستی اجرا شوند می توانند به دانش آموزان در یادگیری درباره ی رویدادها و فرآیندهایی که ممکن است یادگیری آنها بسیار هزینه بر یا از نظر امنیتی خطر آفرین باشند، کمک نمایند. مطالعات نشان داده اند که شبیه سازهای کامپیوتری می تواند به اندازه ی یادگیری در دنیای واقعی مؤثر باشد و امکان تجربیات آزمایشگاهی مفاهیم علمی را برای دانش آموزان فراهم نماید. همچنین این شیوه ی آموزشی می تواند سبب ارتقاأ سطح مهارت های یادگیری فراگیران شود و مهارت حل مسأله ی آنان را ارتقاء بخشد و در واقع نقش یک همکار تعاملی را برای دانش آموزان بازی نماید (مایکل[۲]، ۲۰۰۱).

در شبیه سازی تلاش بر این است که شرایط یادگیری آن قدر به شرایط واقعی نزدیک شود که مفاهیم آموخته شده، قابل انتقال به جهان واقعی شود. تحقیقات نشان داده اند که شبیه سازی برای ایجاد علاقه و جذابیت مؤثر است. همچنین شبیه سازی برای مهارت های عملی مناسب تر از مهارت های ذهنی اند، بدین معنی که کاربرد شبیه سازی هنگامی مؤثرتر است که اصول و مفاهیم ذهنی و پایه به وسیله ی روش های دیگر آموزش داده شده باشند و سپس برای آموزش مهارت های عملی از شبیه سازی استفاده شود (پازارگادی و صادقی، ۱۳۸۹، ص ۱۶۵).

۲-۲-۳ انواع شبیه سازی ها و نقش آنها:

برخی شبیه سازی ها بازی اند و برخی دیگر واقعی، برخی رقابتی اند و برخی همکارانه، و برخی به وسیله ی افرادی به اجرا در آیند که خلاف استانداردهای خود عمل می کنند: مثلاً در بازی معروف «مونوپولی[۳]» رقابت حرف اول را می زند. این بازی فعالیت واقعی سفته بازی را شبیه سازی کرده و عناصر زیادی از فعالیت سفته بازی را شبیه سازی کرده و عناصر زیادی از فعالیت سفته بازی در زندگی واقعی را در بر می گیرد. بازیگر برنده قواعد سرمایه گذاری و سفته بازی را آن گونه که در بازی مجسم شده اند فرا می گیرد (جویس و همکاران، ۱۳۸۹). شبیه سازی های می توانند به منظور بهبود دانش و مهارت فردی و گروهی نیز به کار گرفته شوند. استفاده از شبیه سازی ها ضمن ایجاد هم افزایی گروهی و ایجاد زمینه برای درک ارزش همکاری و اجماع و اهمیت مهارت های عقلانی و فردی می تواند معلم را در دستیابی به ایجاد راه هایی برای تجربه های قدرتمند و فراموش نشدنی برای شرکت کنندگان کمک نماید اگر که شبیه سازها را به عنوان ابزار و نه به عنوان برنامه در نظر بگیرند (اسزومال[۴]، ۲۰۰۰).

فناوری و شبیه سازی به طور خاص، می تواند یک ابزار بسیار قدرتمند در کمک به دانش آموزان برای یادگیری مطالب، و بخصوص ایده هایی از طرح های بلند مدت و تصادفی، در محیط های تعاملی و احساسی باشد. پژوهش های انجام شده در زمینه های گوناگون، دستورالعمل های متعددی را برای استفاده از شبیه سازی در آموزش پیشنهاد نموده است. به عنوان مثال نیکرسون (۱۹۹۵) اصول زیر را ارائه می دهد:

یادگیری مشاهده ای به عنوان روندی سازنده است که در آن فعالیت منجر به شرایطی می شود که کشف و شناسایی تسهیل می گردد.

استفاده از شبیه سازی به منظور جلب توجه دانش آموزان به جنبه های یک موقعیت یا مسأله که به راحتی می تواند دیده شود در حالی که در شرایط معمولی قابل دیدن نیست.

ارائه یک محیط حمایتی سرشار از منابع، کمک اکتشافی و ایجاد محیطی که در آن می توان ایده ها را آزادانه بیان داشت، و ارائه تشویق زمانی که دانش آموز سعی می کند که بفهمد (چانس و روزمن[۵]، ۲۰۰۶).

۲-۲-۴ ویژگی های روش ارائه در شیوه ی شبیه سازی:

روش بازسازی واقعیت در آموزش با استفاده از شبیه سازی آموزشی، باید دارای ویژگی های زیر باشد:

پیش از اجرا برای فراگیر ایجاد انگیزه نماید.

اهداف آموزشی مورد نظر کاملاً برای فراگیر مشخص شده باشد.

روش کار و قواعد حاکم بر بازسازی واقعیت را به روشنی در اختیار فراگیر قرار دهد.

روش بازسازی واقعیت را با روش های دیگر تدریس همراه نماید.

گام به گام مراحل کار را با مسائل واقعی بتوان مقایسه نمود.

فراگیر قادر گردد تا به روشنی کاربرد مطلب مورد نظر در به کار گیری این روش را تجسم کرده و به تصویر ذهن بکشد.

[۱] Shifflet

[۲] Michael

[۳] مونوپولی: بازی کلاسیک شبیه سازی خرید و فروش ملک، سرمایه گذاری، تجربه سود و زیان و …

[۴] Szumal

[۵] Chance & Rossman

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ساختار و اهمیت هیدرات گازی و شبیه سازی دینامیک مولکولی
  • پیشینه تحقیق ابزارهای هوش مصنوعی استفاده شده در شبیه سازی ها
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.