تحقیق عوامل موثر بر بهبود عملکرد مالی بانک‌ها و مدل‌های ارزیابی عملکرد مالی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بهبود عملکرد مالی بانک‌ها و مدل‌های ارزیابی عملکرد مالی دارای ۴۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۵
۲-۲- تعاریف    ۵
۲-۲-۱- نرخ بازده داراییها    ۶
۲-۲-۲- نسبت Q توبین    ۶
۲-۲-۳- ارزش افزوده اقتصادی    ۶
۲-۲-۴- ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده    ۷
۲-۲-۵- اندازه (لگاریتم میزان دارایی)    ۸
۲-۲-۶- ریسک اعتباری    ۸
۲-۲-۷- کارایی عملیاتی    ۸
۲-۲-۸- مدیریت دارایی    ۹
۲-۳- رویکرد خلق ارزش یک سازمان مالی    ۹
۲-۴- بانک به عنوان یک موسسه مالی    ۹
۲-۵- مفهوم عملکرد مالی بانک    ۱۲
۲-۶- عوامل موثر بر بهبود عملکرد مالی بانک‌ها    ۱۲
۲-۶-۱- فناوری اطلاعات و ارتباطات    ۱۳
۲-۶-۲- مهارت‌های نیروی انسانی    ۱۳
۲-۶-۳- تنوع خدمات بانکی    ۱۴
۲-۶-۴-کیفیت خدمات بانکی    ۱۴
۲-۶-۵- رضایت مشتریان از کارکنان بانک    ۱۵
۲-۶-۶- مطلوبیت محیط داخلی بانک    ۱۵
۲-۶-۷- مطلوبیت محل استقرار مکانی بانک    ۱۵
۲-۷- فرآیند تئوریک برنامه ریزی استراتژیک در بانک    ۱۶
۲-۸- استراتژیها در بانکداری    ۱۸
۲-۹- اهداف بلند مدت بانک    ۱۹
۲-۱۰- خصوصی سازی در سیستم بانکی ایران    ۲۰
۲-۱۱-تعریف ارزیابی عملکرد مالی    ۲۱
۲-۱۲- ارزیابی عملکرد مالی بانک ها    ۲۲
۲-۱۳- ضرورت ارزیابی عملکرد مالی    ۲۳
۲-۱۴- مدل‌های ارزیابی عملکرد مالی    ۲۴
۲-۱۴-۱- مدل‌های حسابداری ارزیابی عملکرد مالی    ۲۴
۲-۱۴-۲- مدل‌های اقتصادی ارزیابی عملکرد مالی    ۲۶
۲-۱۴-۳- ارزیابی کارایی هزینه‌ای در عملکرد مالی بانک    ۲۶
۲-۱۵- ارزش سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران    ۲۸
۲-۱۶- ارزیابی عملکرد مالی بانک در بورس اوراق بهادار    ۲۹
۲-۱۷-تاثیرات بورس اوراق بهاداربر بازارسرمایه    ۳۱
۲-۱۸-پیشینه تحقیق    ۳۲
۲-۱۸-۱- مطالعات داخلی    ۳۲
۲-۱۸-۲- مطالعات خارجی    ۳۶
۲-۱۸-۳- نقد مطالعات انجام شده    ۳۸
۲-۱۹- خلاصه    ۴۲
منابع و مآخذ    ۴۳

منابع

۱٫همتی، حسن، کرامتی فرهود، علی، شیپوریان، سعید، ۱۳۹۰، مدل‌های و روش‌های حسابداری سرمایه فکری،

۲٫هنری مهر، معصومه، ۱۳۹۰، بررسی ارتباط ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ها، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران مرکزی، دانشکده اقتصاد .

۳٫احمدپور، هادی (۱۳۸۵). بررسی کارایی سیستم بانکی ج.ا. ایران با استفاده از تحلیل پوششی داده ها، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران.

۴٫محمدپورزرندی، محمد ابراهیم، البرزی، محمود، حسین زاده لطفی، فرهاد، شهریاری، مجید(۱۳۹۲). ارائه مدلی مبتنی بر خلق ارزش به منظور ارزیابی عملکرد مالی در بانک‌ها و مؤسسات عالی، فصلنامه علمی و پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، شماره هفتم، صص۸-۱٫

۵٫ﻛﺮﻳﻤﻲ، ﻣﺠﺘﺒﻲ. (۱۳۸۱)«ﺑﺮرﺳﻲ ﻛﺎراﻳﻲ ﺷﻌﺐ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎﻧﻚ ﻛﺸﺎورزی و ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ آن (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردی اﺳﺘﺎن  ﻫﻤﺪان)». ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ رﺷﺘﻪ اﻗﺘﺼﺎد، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان .

۶٫کریمی، مهناز (۱۳۸۵). مدیریت بهینه دارایی‌ها و بدهی‌ها در بانک ها با استفاده از مدل برنامه ریزی آرمانی(GP) و روش تحلیل سلسله مراتبی(AHP) ( مطالعه موردی: بانک کارافرین)، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهراء تهران .

۷٫یزدانی دهنوی، محسن (۱۳۸۴). مولفه های موثر بر موفقیت بانک ها و موسسات مالی در تجهیز منابع پولی، فصلنامه مدیرساز، شماره ۱۷، صص ۷۸-۶۵٫

۸٫اکرامی، احمد (۱۳۸۰). ارتباط بین کیفیت خدمات دریافتی کارکنان سازمان با قابلیت خدمت‌رسانی آنها به مشتری(پایان نامه کارشناسی ارشد)، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.

۹٫آرمسترانگ، مایکل(۱۳۸۵). مدیریت عملکرد، ترجمه: سعید صفری و امیر وهابیان، تهران: جهاد دانشگاهی.

۱۰٫عباسقلی پور، محسن، ۱۳۸۹، عوامل موثر بر بهبود عملکرد بانک ها، شماره ۱۰۶،صص ۳۵-۲۴٫

۱۱٫میلانی،سیدعلی(۱۳۸۶ ).سمینار بانکداری اسلامی، دهمین: بررسی مبانی و روشهای اجرایی افزایش کارایی در بانکداری اسلامی.

۱۲٫نجفی، محمد (۱۳۸۴). سنجش کارایی مناطق بانک سپه با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس .

۱۳٫هانتر، لاری(۱۳۸۵). مدیریت منابع انسانی در صنعت بانکداری (یک دیدگاه استراتژیک درباره اثررقابت بر روند مدیریت منابع انسانی)، مترجمین: رحمان پور، لقمان؛ جیرفتی، مریم، فصلنامه بانک و اقتصاد، شماره ۷۵، صص ۳۰-۲۲٫

۱۴٫بابایی، ب (۱۳۸۶). اندازه گیری و بررسی کارایی در بانک‌های تجاری با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها در ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.

-۱- مقدمه

هرسازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیتهای خود بهویژه در محیطهای پیچیده و پویا، نیاز مبرم به سیستم ارزیابی عملکرد مالی دارد. فقدان سیستم ارزیابی عملکرد مالی در یک سازمان به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمان تلقی میشود که پیامد آن کهولت و در نهایت مرگ سازمان است. بانک‌ها نیز همانند سایرسازمان‌ها در ایران برای ارایه خدمات متنوع‌تر، سریع‌تر و مدرن‌تر و امکان رقابت وادامه حیات درموج گسترده اطلاع رسانی وتوسعه خدمات ویژه بانکی، نیازمند ارزیابی عملکرد مالی مستمر شعب خود هستند. براساس شواهد و مدارک مستند روش‌های موجود ارزیابی عملکرد شعب بانک‌ها اغلب تجربی و فاقد پشتوانه محکم علمی بوده و به دلیل استاندارد نبودن این روشها، نتایج آن در بانک‌های مختلف با یکدیگر قابل مقایسه نیستند و همچنین روش‌های موجود در قریب به اتفاق موارد صرفاً خروجی بانک را ملاک ارزیابی عملکرد مالی قرار داده و کمتر به مقایسه نسبت خروجی‌ها به ورودی‌های شعب پرداخته می‌شود. به طور مثال در اغلب شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری بر اساس خروجی‌های شعب که شامل منابع، مصارف، خدمات، مطالبات معوق و سود و زیان است ارزیابی عملکرد مالی شعب را انجام می‌دادند، اما در دهه اخیر و با ورود بانک‌های خصوصی به این حوزه، رقابت در صنعت بانکداری متبلور شده است ،به گونه‌ای که بانک‌های دولتی در ادوار مشخص نسبت به پایش عملکرد مالی خود اقدام می‌کنند تا ضمن بهره‌برداری از تکنولوژی روز، توجه به نیاز مشتریان و … از گردونه رقابت خارج نشوند. بانکداری در ایران طی دهه اخیر با تغییر و تحولاتی در عرصه‌ مقررات زدایی و تکنولوژی‌های جدید در خدمات مواجه بوده و تعیین اهداف رشد از جانب بانک‌هایی که اغلب دولتی هستند این نظام را به سوی رقابتی شدن پیش می‌برد. با افزایش زمینه رقابت در سیستم بانکداری ایران، بانک ها باید همواره به پایش عملکرد مالی خود بپردازند و هر ساله عملکرد مالی خود را با استفاده از مدل‌های مناسب نسبت به رقبا بسنجند. در این زمینه بانک‌ها می‌توانند با توجه به مزیت‌های رقابتی خود و تقویت آن‌ها موفقیت خود را در رقابت با سایر رقبا تا حد زیادی تضمین نمایند.

۲-۲- تعاریف

۲-۲-۱- نرخ بازده دارایی‌ها

نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) یکی از نسبت های مالی است که از طریق تقسیم سود خالص بعلاوه هزینه بهره به مجموع دارایی ها بدست می آید. ROA به مهارت های تولید و فروش شرکت مربوط می شود و بوسیله ساختار مالی شرکت تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. بدلیل استفاده از سود حسابداری در محاسبه نرخ بازده دارایی ها، ایرادهایی که بر سود حسابداری وارد است، بر این معیار نیز وارد می‌باشد. با توجه به این که دارایی‌ها در تراز نامه به خالص ارزش دفتری نشان داده می‌شوند، بنابراین ارزش واقعی دارایی‌ها ممکن است بسیار پایین‌تر یا بالاتر از ارزش های دفتری آنها باشد، بنابراین ROA پایین ضروتاً به این مفهوم نیست که دارایی‌ها باید در جای دیگری بکار گرفته شوند. همچنین ROA بالا به این مفهوم نیست که شرکت می‌بایست نسبت به خرید همان دارایی ها و کسب بازده بیشتر اقدام نماید (جهانخانی و سجادی، ۱۳۷۴).

۲-۲-۲- نسبت Q توبین

نسبت Q توبین یکی دیگر از ابزارهای اندازه گیری عملکرد شرکت ها می باشد که از طریق تقسیم ارزش بازار شرکت به ارزش دفتری یا ارزش جایگزینی دارایی‌های شرکت بدست می‌آید. این نسبت توسط آقای جیمز توبین در تجزیه و تحلیل‌ها اقتصاد کلان به‌منظور پیش بینی آینده فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در سال ۱۹۷۸ مطرح شد. هدف وی برقراری یک رابطه علت و معلومی بین شاخص Q توبین و میزان سرمایه گذاری انجام شده توسط شرکت بود. اگر شاخص Q توبین محاسبه شده برای شرکت بازار بزرگتر از یک باشد، انگیزه زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، به‌عبارتی نسبت Q توبین بالا، معمولاً نشانه ی ارزشمندی فرصت‌های رشد شرکت می‌باشد. اگر نسبت Q توبین کوچک‌تر از یک باشد سرمایه‌گذاری متوقف می‌شود. در صورتی که شرکت از تمامی فرصت‌های سرمایه گذاری بهره برداری کند ارزش نهایی Q توبین به‌سوی عدد واحد یک میل پیدا می کند (همتی و همکاران، ۱۳۹۰).

۲-۲-۳- ارزش افزوده اقتصادی

در حالی که MVA تاثیر اقدام‌های مدیریت را از زمان شروع فعالیت شرکت اندازه گیری می‌کند، ارزش افزوده اقتصادی بر اثربخشی مدیریت در یکسال معین تاکید دارد. EVA برآورد سود اقتصادی واقعی یک شرکت در یک سال می باشد و تفاوت زیادی با سود حسابداری دارد. EVA بیانگر باقیمانده سود پس از کسر هزینه سرمایه است. در حالی که سود حسابداری بدون در نظر گرفتن هزینه سرمایه تعیین می‌شود. تامین مالی از طریق سهامداران هزینه دارد، زیرا وجوه تهیه شده توسط سهامداران می‌توانست در جای دیگر با بازده مناسب سرمایه گذاری شود. با سرمایه گذاری در شرکت، سهامداران فرصت سرمایه‌گذاری در جای دیگر را از دست می‌دهند. بازده سرمایه از دست رفته با ریسک مشابه، هزینه فرصت نامیده می‌شود. EVA معیاری برای اندازه‌گیری توانایی مدیریت جهت افزایش عملکرد مالی و ارزش افزوده به سرمایه جدید است. باید توجه داشت که EVA می‌تواند هم برای کل شرکت و هم در بخش‌های مختلف یک شرکت به کار رود. بنابراین EVA مبنایی را برای تعیین عملکرد مالی مدیریت در تمامی سطوح ارائه می دهد. هر چقدر EVA شرکت بیشتر باشد، وضعیت آن شرکت مطلوب‌تر است، غالباً EVA به عنوان مبنای اصلی برای پاداش مدیران در نظر گرفته می‌شود (احمد پور و یحیی زاده فر، ۱۳۸۳، صص۹۱-۸۹ ) .البته در ادامه به تفصیل در مورد EVA ونحوه ی محاسبه آن توضیح خواهیم داد.

۲-۲-۴- ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده

همان‌طوری که گفته شد، EVA به‌صورت زیر محاسبه می‌گردد:

   (۱-۱)                                                                                    EVA = (r-c) × capital                                                                                           در فرمول (۱-۱) برای محاسبه هزینه سرمایه بکار گرفته شده از خالص ارزش دفتری دارایی‌ها استفاده می‌شود. اگر بجای خالص ارزش دفتری دارایی‌ها، ارزش روز خالص دارایی‌ها بکار گرفته شود، مبلغ بدست آمده نشان دهنده ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده یا REVA می باشد. در این فرمول Capital نشان دهنده ارزش دفتر اقتصادی دارایی های می باشد و C نشان دهنده هزینه سرمایه بکار گرفته شده در شرکت است که از WACC یا میانگین موزون هزینه سرمایه بر مبنای ارزش‌های بازار بدست آمده است. برای درک تغییرات در ثروت سهامداران بهتر است که هزینه سرمایه بر مبنای ارزش‌های بازار با دارایی‌های شرکت بر مبنای ارزش‌های بازار بکار گرفته شود. بر این اساس شکل تعدیل شده ای از EVA بنام REVA بدست می‌آید که به‌صورت ‌زیر‌محاسبه ‌می‌شود:

(۲-۲)                                                                   REVA = (r-c) × M capital M capita

همان ارزش بازار دارایی های شرکت می باشد که به‌صورت زیر بدست می آید:

بدهی های جاری بدون بهره- ارزش دفتری بدهی ها+ ارزش بازار سهام ممتاز و سهام عادی= M capital
مزیت REVA نسبت به EVA در اینست که، در هر زمان REVA مثبت باشد برای سهامداران ارزش مضاعف ایجاد شده است، یعنی سود عملیاتی تامین کنندگان مالی که در پایان سال برحسب درصدی از ارزش بازار سرمایه آنها بیان شده است، بیشتر از هزینه فرصت سرمایه آنهاست. اما این وضعیت در EVA وجود ندارد زیرا تامین کنندگان مالی می توانند بازدهی را بر مبنای سود عملیاتی دریافت کنند که ازهزینه فرصت سرمایه شان کمتر می باشد، با وجود اینکه EVA مثبت است. در اصل EVA از اطلاعات قابل اتکاء تری استفاده می‌کند ولی این اطلاعات لزوماً اطلاعات مربوطی نیستند.
در این روش (REVA) به جای تاکید بر قابلیت اتکا اطلاعات (ارزش دفتری دارایی‌ها ) به مربوط بودن اطلاعات (ارزش روز دارایی‌ها) تاکید شده است و با توجه به اینکه برای محاسبه بازده از مبلغ سود خالص سال جاری استفاده می‌شود و اطلاعات سود خالص نیز (مثل بهای تمام شده کالای فروش رفته و مبلغ فروش) عمدتاً مربوط به دوره جاری هستند‏ بنابراین در نظر گرفتن ارزش روز دارایی ها در مخرج کسر محاسبه ی بازده، مطلوب تر به‌نظر می رسد (Damodaran, 2000).

۲-۲-۵- اندازه (لگاریتم میزان دارایی)

میزان دارایی‌ها در موسسات مالی مستقیماً با عملکرد مالی آنها در ارتباط است. ارزش تسهیلات، وابسته به ارزش نقد شدن وثایق آن است، در حالی که ارزش سرمایه‌گذاری ها وابسته به ارزش بازار است. از بانک انتظار می رود از دارایی های با ثبات در پرتفوی خود استفاده نماید .و برای کاهش ارزش دارایی های خود یک برنامه زمان بندی شده و ذخایر مناسب برای جبران ارزش آن در نظر بگیرد.

۲-۲-۶- ریسک اعتباری

مطالبات معوق و سررسید گذشته در صورت‌های مالی، مقادیر ذخیره اندوخته برای پوشش زیان های احتمالی، سود‌آوری بانک ازجمله آمارهای مورد نیاز است که از ترازنامه بانک قابل استخراج می‌باشد و مرتبط با عملکرد مالی بانک است.

 ۲-۲-۷- کارایی عملیاتی

کارایی عملیاتی، توانایی، هوشیاری، حرفه ای بودن، درستی و بی نقص بودن و شایستگی مدیریت نهادهای مالی است. در ارزیابی نهادهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲-۲-۸- مدیریت دارایی

مدیریت دارایی، میزان هزینه هر واحد پولی که تسهیلات داده می‌شود را نشان می‌دهد. مقدار آن به سودآوری نهاد های مالی بر می‌گردد(هنری‌مهر، ۱۳۹۰).

۲-۳- رویکرد خلق ارزش یک سازمان مالی

از منظر پورتر(۱۹۸۵) ، رویکرد خلق ارزش در هر سازمان را می توان در دو بخش شناخت فعالیت‌های مرتبط با خلق ارزش و نیز مباحث اقتصادی پیرامون این فعالیت ها دنبال کرد. در این رویکرد مراحل اصلی زیر دنبال می شوند: اول تعیین راهبردهای کسب و کار برای سازمان، دوم شناخت فعالیت های اصلی در راستای راهبرد‌های تعیین شده و سوم تحلیل ارزش حاصل از انجام هر یک از این فعالیت‌ها به منظور افزایش قدرت رقابتی. به بیان دیگر از منظر پورتر یک سازمان سودآور است هرگاه ارزش حاصله از فعالیت‌های آن از میزان هزینه های انجام شده در راستای ارائه آن خدمات، بیشتر باشد.

با تعاریف فوق، مدل کسب و کار یک بانک تعیین کننده چگونگی خلق ارزش آن بانک در ارتباط با ذینفعان آن هم‌چون مشتریان، سهامداران و … می باشد. پس از تعیین مدل کسب و کارو راهبردهای بانک، تعریف فرآیندها و نیز تخصیص منابع لازم در راستای پیاده سازی برنامه‌های تعیین شده در مراحل بعدی زنجیره خلق ارزش قرار می گیرند. در نهایت نیز طراحی الگوهای مناسب ارزیابی عملکرد مالی به منظور بررسی جایگاه فعلی بانک از منظر ذینفعان و مقایسه آن با وضع مطلوب، می تواند در ارائه نگرشی جامع به مدیران مؤثر واقع گردد.

ازجمله نتایج این بررسی ها را می توان در بازنگری در مدل فعلی کسب و کار و یا تقویت وضع موجود دانست. براین اساس اهمیت یک الگوی مناسب تحلیل عملکرد مالی در یک بانک، بیش از پیش مشخص می‌شود (محمدپورزرندی،۱۳۹۲).

 ۲-۴- بانک به عنوان یک موسسه مالی

بانک‌های تجاری موسسات مالی هستند که وجوه راکد مردم را جمع آوری کرده و به تجار، صاحبان صنایع و سایر متقاضیان تسهیلات اعطاء می کنند. در واقع، بانک با عملیات خود موجبات انتقال منابع را از اشخاصی که به علل مختلف مانند: فقدان دانش و تخصص، کمبود سرمایه و ترس از ریسک سرمایه گذاری، نمی‌خواهند یا نمی‌توانند در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت نمایند به اشخاصی که برای سرمایه گذاری به منابع مالی محتاجند، فراهم می سازد و از آنجایی که هدف بانک تجاری کسب سود است، طبیعی است بانک بایستی منابع را هرچه ارزان قیمت تر جذب کرده و با حداکثر نرخ سود به متقاضیان تسهیلات دهد. از این رو، هدف اولیه و اساسی بانک همانند سایر سازمان های انتفاعی، حداکثر کردن ثروت صاحبان آن می باشد. در افزایش ثروت صاحبان سهام مدیریت بانک باید تصمیم بگیرد که آیا دارایی ها با کیفیت پایین تر و درآمد بیشتر و یا دارایی‌ها با کیفیت بالاتر و ریسک کمتر را کسب کند و یا آیا بانک باید سرمایه گذاری کند و تسهیلات با سررسیدهای طولانی اعطاء نموده و نقدینگی اش را کاهش دهد و یا دارایی هایی با سررسیدهای کوتاه مدت تر را انتخاب و درجه بالایی از نقدینگی را تامین نماید؟ این ها سوالاتی هستند که مدیران بانک ها همیشه با آنها درگیرهستند (کریمی، ۱۳۸۵).

پاسخ به سوالات فوق نیاز به ارزیابی عملکرد مالی را با اهمیت تر ساخته تا از این طریق بانک ها عملکرد مالی شان را از لحاظ سودآوری، کفایت سرمایه، ساختار دارایی و نقدینگی نسبت به بانک های رقیب مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند موقعیت خود را سنجیده و نسبت به بهبود و ارتقاء عملکرد خود اقدام نمایند. روش های مختلفی برای ارزیابی عملکرد مالی وجود دارد، که در میان آنها اندازه گیری کارایی (شیوه اندازه گیری نسبت ارزش کل خروجی ها به ارزش کل ورودی های یک واحد) می تواند در رسیدن به اهداف پژوهش کمک موثری داشته باشد (نجفی، ۱۳۸۴).

تحلیل پوششی دادهها یک روش اندازه گیری کارایی است و برای اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیرنده  که دارای چندین ورودی و چندین خروجی می باشند، به کار می رود. در این روش فرض بر این است که واحد تصمیم گیری های کارا همیشه بهتر از واحد تصمیم گیری های ناکارا عمل می نمایند. اگر در حالتی که از دیدگاه بدترین کارایی ممکن به مسئله نگاه کنیم، واحد تصمیم گیری کارای ما کارایی کمتری از واحد تصمیم گیری ناکارای ما داشته باشد آیا هنوزمی توان گفت که واحد تصمیم گیری کارا بهتر از واحد تصمیم گیری ناکارا عمل می‌نماید (Wang, 2006).

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق فن آوری اطلاعات و عملکرد مالی و مدل های آن
  • تحقیق ارزیابی عملکرد و اهمیت و ضرورت ها و معیارهای ارزیابی عملکرد مالی
  • تحقیق ارزیابی عملکرد و روشهای آن و روش ارزیابی کارت امتیازی متوازن و عملکرد مالی
  • تحقیق عملکرد مالی و نسبتهای مختلف مورد استفاده در ارزیابی شرکتها و قابلیت های بازاریابی و اهمیت آن در شرکت
  • تحقیق مفهوم فن آوری اطلاعات و عملکرد مالی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.