تحقیق فرآیند تحقیقات بازاریابی و بازارگرایی ومدل ها و دیدگاه های مختلف پیرامون بازارگرایی و وضعیت تجارت زعفران

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق فرآیند تحقیقات بازاریابی و بازارگرایی ومدل ها و دیدگاه های مختلف پیرامون بازارگرایی و وضعیت تجارت زعفران  دارای ۲۸  صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۲-۱- تحقیقات بازاریابی    ۴
۲ – ۱ – ۱ –  تعریف تحقیقات بازاریابی    ۶
۲ – ۱ – ۲- وظایف تحقیقات بازاریابی    ۷
۲-۱-۳-طبقه بندی تحقیقات بازاریابی    ۷
۲-۱-۴- شیوه های تحقیقات بازاریابی    ۹
۲-۱-۵- فرآیند تحقیقات بازاریابی    ۹
۲-۱-۶- تاثیر اینترنت بر تحقیقات بازاریابی    ۱۰
۲-۱-۷-سازمان تحقیقات بازاریابی    ۱۱
۲-۱-۸-خطاهای احتمالی در تحقیقات بازاریابی    ۱۱
۲-۲- بازارگرایی    ۱۱
۲-۲-۲-مدل های بازارگرایی    ۱۲
۲-۲-۳- دیدگاه های مختلف پیرامون بازارگرایی    ۱۵
مفاهیم جدید مبتنی بر مطالعات  قبلی ۲-۲-۴-    ۱۶
۲-۳- معرفی زعفران    ۱۶
۲-۳-۱- اقتصاد زعفران    ۱۷
۲-۳-۲- مشکلات صادرات زعفران    ۱۷
۲-۳-۳- وضعیت تجارت زعفران    ۱۸
۲-۳-۴-بررسی زعفران از دیدگاه S. W. O. T.    ۱۹
۲-۴-مطالعات مربوط به بازار زعفران    ۲۰
۲-۵-تحقیقات پیشین در باره تحقیقات بازاریابی    ۲۲
۲-۵-۱- تحقیقات داخلی    ۲۲
۲-۵-۲- تحقیقات  خارجی    ۲۳
فهرست منابع و مأخذ    ۲۴

 منابع

دهدشتی شاهرخ ،زهره و بحرینی زاده ،منیژه ، تحقیقات بازاریابی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، ۱۳۹۰

روستا ، احمد و ونوس، داور و ابراهیمی ، عبدالحمید ، تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی ) ،انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، ۱۳۷۴ .

ابریشمی، محمد حسن. (۱۳۶۶)، “شناخت زعفران ایران”، انتشارات توس.

هاشمی، مریم و میری، سعید (۱۳۸۶)، «کتاب جامع زعفران ایران، معرفی و تحلیل ابعاد مختلف زعفران ایران»، موسسه فرهنگی گروه هفت خاوران، چاپ اول.

حسین، ص، قلندری، آ، ۱۳۸۶، بررسی حاشیه بازاریابی زعفران، مجموعه مقالات ششمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی، ۸ تا ۱۹ آبان‌ماه، مشهد .

.حسینی، علی(۱۳۸۸)، «بررسی وضع عوارض بر صادرات زعفران» ماهنامه اتاق بازرگانی، شماره ۱۱، (ص) ۱۸-۲۰

فرشاد گهر، ناصر؛ شهیدی، محمدحسن؛ (۱۳۸۱)، “روش تحقیق و مآخذ شناسی در علوم اجتماعی”، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، تهران، ص۸۰

کاتلر، مدیریت بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آتروپات، تهران، ۱۳۸۳

بختیاری، عباس. “تاثیر فرهنگ بازار محوری بر عملکرد بازرگانی شرکتهای قطعه‌ساز خودرو مشهد” پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد. دانشگاه علوم اداری و اقتصادی، ۱۳۸۴٫

.پرمه، ز و حسینی، م، ۱۳۸۸، موانع تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای صادرات زعفران ایران، بررسی‌های بازرگانی شماره ۳۵،

پرمه، ز، حسینی، م، نبی‌زاده، الف، وهجی، ح، ۱۳۸۸، ظرفیت‌های صادرات و بازارهای هدف زعفران ایران فصلنامه پژوهش‌های بازرگانی، شماره ۵۱: ۹۵-۵۹٫

پزشکی راد، غ و فعلی، س. ۱۳۸۹، چالش‌ها و راهکارهای فرآوری، بازاریابی و صادرات زعفران: کاربرد فن و اقتصاد کشاورزی – ۴ (۱): ۱۵۷ –

سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اداره اطلاعات و آمار، آمارنامه کشاورزی سال‌های مختلف، داوری، دردانه و شانه‌ساز،

سالواتوره، دومینگ، (۱۳۸۵)، “نظریه‌ها و سیاست‌های اقتصاد بین‌الملل، تجارت بین‌الملل، تجارت بین‌الملل”، حمیدرضا ارباب: مترجم، نشر نی، چاپ ششم.

شاهرودی، ع. احمدی فیروزجانی، ع. چیذری، م. ۱۳۸۶٫ سازه‌های تاثیرگذار بر عملکرد و کیفیت محصول زعفران، مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران. ۳(۱): ۱۵۸-۱۴۳

صادقی، ک، خداوردیزاده، ص، ۱۳۹۰، تعیین مزیت نسبی صادرات و ساختار بازار صادرات و واردات جهانی زعفران، تحقیقات اقتصاد کشاورزی، ۳ (۳): ۷۶-۵۹

عباس‌زادگان، سید محمد، فتوت، احمدرضا، “کاربرد پایایی و روایی در پژوهش” ، دفتر پژوهش‌های فرهنگی، تهران، ۱۳۸۴

عزتی، مرتضی “روش تحقیق در علوم اجتماعی”، موسسه نشر علوم نوین، چ اول، ۱۳۷۶

ترکمانی، ج، ۱۳۷۹، تحلیل اقتصادی تولید، کارآیی فنی و بازاریابی زعفران ایران، علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی، جلد چهارم، شماره سوم.

مقدمه

تحقیقات بازاریابی یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی است که اطلاعات ارزشمندی را برای یک شرکت فراهم و کلیه فعالیتهای بازاریابی آن را هدایت می کند ( دهدشتی و بحرینی زاده ، ۱۳۹۰).

همچنین یکی از وسایلی که موجبات تصمیمات سازنده و درست مدیران بازاریابی می شود، تحقیقات بازاریابی است . در سالهای اخیر ، پیدایش روشهای جدید برای انجام تحقیقات بازاریابی ، ارزش و اهمیت آن را بیش از هر زمان نشان داده است (روستا و همکاران،۱۳۷۴).

علیرغم ارزش بالقوه توسعه و بکارگیری بازارگرایی (کالی و جاورسکی[۱]، ۱۹۹۳) و اثر بخشی استفاده از تحقیقات بازاریابی[۲]، درک مجرد این اهداف کلی، برای بسیاری از شرکت ها که برای تبدیل شدن به سازمان های یاد گیرنده تلاش می کنند، اغفال کننده است (نارور و اسلاتر، ۱۹۹۹) .از طرفی هزینه بالای حاصل از تحقیقات بازاریابی، بسیاری از شرکت ها را از آغاز نمودن تحقیقات باز می دارد (الیوت وجابر[۳]، ۱۹۹۵).

تحقیقات بازاریابی همواره فرآیندی است که مدیران با دیده شک به آن می نگرند و به کاربردی بودن آن به دیده تردید نگریسته شده است. این در حالی است که تمامی مدیران خواستار حرکت سازمان در جهت بازار و پاسخگویی به نیازها و خواسته های بازار می باشد.

آن چه در این مقاله تلاش می شود بررسی دیدگاه ها و ادبیات نظری و مطالعات مرتبط با تحقیقات بازاریابی، بازارگرایی ، صادرات و مطالعات انجام شده بر روی کالای زعفران می باشد.

۲-۱- تحقیقات بازاریابی

اهمیت تحقیقات بازاریابی به عنوان یک فعالیت ضروری در ادبیات بازاریابی به تفصیل بیان گردیده است. برای مثال،تحقیقات بازاریابی شامل سه وظیفه توصیفی ، تشخیصی و پیش بینی می باشد که وظیفه توصیفی شامل جمع آوری و ارئه حقایق است . نقش دوم ، وظیفه تشخیصی است که براساس داده ها یا اعمال توصیف می گردند و نقش نهایی تحقیقات نقش پیش بینی کنندگی آن است . اهمیت این موضوع در شناسایی و حل مسائل مربوط به کیفیت و رضایت مشتری نیز یافت می شود. از سویی دیگر افزایش روزافزون محصولات و نام و نشان تجاری نیاز به تحقیقات بازاریابی را بیشتر کرده است که این تنوع خود ناشی از تحقیقات بازاریابی است.

تحقیقات بازاریابی دو هدف اساسی را بر عهده دارد: ۱) تهیه اطلاعات مربوط به تقاضا برای سازمانهای تولیدی یا خدماتی ۲) انعکاس نظریات ، دیدگاه ها و نیازهای مصرف کنندگان.

تحقیقات بازاریابی مدرن در محیط رقابتی کنونی شیوه های جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات را برای ارتباط بیشتر با مشتریان ارائه داده که فرآیند مبادلات میان عرضه کنندگان و مشتریان آنها را متحول ساخته است.تحقیقات بازاریابی در بازارهای اشباع شده از اهمیت خاصی برخوردار است. در این بازارها شرکتها ناچارند برای دستیابی به سهم بازار رقابت، محصولات جدید را به بازار های جدید عرضه کنند. تحقیقات بازاریابی، ماهیت تقاضا ، رقابت و پدیده های تغییر در بازار را گزارش می کند .از این رو تحقیقات بازاریابی نه فقط برای ورود سازمانها به بازارهای جدید بلکه برای تصمیم گیریهای جدیدی که در خصوص بازارهای فعلی باید اتخاذ شود مورد نیاز است (دهدشتی و بحرینی زاده ، ۱۳۹۰). شایان ذکر است که اغلب سازمان ها برای فروش محصولات و عرضه خدمات خود در کشورهای پیشرفته از تحقیقات بازاریابی استفاده می کنند و به همین دلیل ، باید بیش از پیش به نقش و ماهیت تحقیقات بازاریابی توجه شود . نمونه های بی شماری از تحقیقات بازاریابی در شرکتهای امریکایی ، اروپایی و ژاپنی وجود دارد که می توان از آنها به عنوان الگوهای خوبی برای شرکتهای ایرانی استفاده کرد . طبق تحقیق انجام شده ، حدود ۷۰۰ شرکت آمریکایی طی یک سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صرف تحقیقات بازاریابی کرده اند و تحقیقات بازاریابی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای پیشرفته و صنعتی در حال رشد است (روستا و همکاران ، ۱۳۷۴).  استفاده از تحقیقات بازاریابی می تواند ریسک و عدم اطمینان موجود در تصمیم گیری را کاهش دهد و بنابراین شانس موفقیت تصمیم گیری را افزایش دهد (مالهاترا[۴] ۲۰۰۴، زیکموند[۵]، ۲۰۰۳).

همزمان با ورود به عصر جدید، تحقیقات بازاریابی بیشتر و بیشتر برای شرکت هایی که با رقابت شدید روبرو هستند اهمیت می یابد (بارنارد، ۱۹۹۹).

دو دلیل عمده برای رشد مستمر تحقیقات بازاریابی ذکر می گردد. در ابتدا، سرعت تجارت بواسطه وجود و عرضه کامپیوترها، تکنولوژی دیجیتال و وسائل ارتباطی افزایش یافته است. استدلال دوم آن که رشد مستمرتحقیقات بازاریابی ، اصول صحیح برای عملیات جهانی است، همانگونه که در پایان جنگ سرد سیستم بین المللی جدیدی از جهانی سازی ایجاد نموده است(فریدمن[۶] ، ۱۹۹۴). تحقیقات بازاریابی، همچون یک منبع بزرگ اطلاعات بازاریابی، نقش مهمی را در بهبود ظرفیت هوش بازاریابی برای پیشرفت در تصمیم گیری استراتژیک ایفا می نماید (کراونز[۷]، ۲۰۰۳) نقش استراتژیک تحقیقات بازاریابی به تهیه اطلاعات بازاریابی استراتژیک برای تصمیمات ارتقاء و رشد شرکت محدود نمی شود، بلکه نقش آن در هدایت تفکر استراتژیک مقدم بر تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک می باشد (هامنتل[۸]، ۱۹۹۴).

اسمالی[۹]  (۱۹۹۶) معتقد است بدون اطلاعات بازاریابی کافی، سازمان درک مناسبی از نقاط قوت و ضعف خود و آن چه که فرصت یا تهدید برای آن محسوب می شود و حتی مهمتر آن که چه چیز اولویت های آن می باشد، کسب نخواهد کرد، در این میان برخی از صاحبنظران تاکید می کنند که اهمیت تحقیقات بازاریابی را می توان در نقش آن در اصول مفهوم و تفکر بازاریابی یافت (زیکموند، ۲۰۰۴). همچنین  از سوی دیگر، برخی تحقیقات بازاریابی را به عنوان کلیدی برای تناسب بازاریابی مطرح کرده اند.کینروتیلور[۱۰] (۱۹۹۱) بر این باورند که تحقیقات بازاریابی به اجرای مفهوم بازاریابی کمک می کند، زیرا همانگونه که سازمان این مفهوم را متناسب سازی می کند، تحقیقات بازاریابی نیز به عنوان شیوه ای برای یکپارچه سازی اقدامات سازمانی و تمرکز آن بر روی نیازهای بازار قلمداد می گردد. براساس نظر کریک[۱۱] (۱۹۹۴) تحقیقات بازاریابی همچنین می تواند به عنوان یک عامل مهم در تولید هوش در بازارگرایی مطرح شود و به تمرکز تلاش های سازمان در جستجوی فعالانه و تولید اطلاعات مناسب بازار به منظور تامین نیازها و خواسته های مشتریان کمک نماید.

تحقیقات بازاریابی، مشتریان و عموم مردم را با بازاریاب به واسطه اطلاعات مربوط به شناسایی و تعریف فرصت ها و مشکلات محیطی پیوند می دهد. به طور کلی بررسی موشکافانه و ارزیابی اقدامات بازاریابی درک مناسبی را از بازاریابی به عنوان فرآیند و روش هایی که اقدامات خاص بازاریابی می تواند موثرتر انجام گردد فراهم می کند (جاوالجی[۱۲] و همکاران، ۲۰۰۶). علی رغم اهمیت تحقیقات بازاریابی به عنوان یک اقدام ضرورتی سازمانی، شناخت کمی در مورد اینکه مدیران چگونه ارزش تحقیقات بازاریابی را دریافت می کنند وجود دارد. اگر چه در مطالعات انجام شده ، یکی از دلایل بنیادین اساسی در عدم استفاده از تحقیقات بازاریابی در میان مدیران تجاری، درک منفی شان از مزایای بالقوه ایجاد شده بوسیله تحقیقات بازاریابی می باشد(هیل و نارایانا[۱۳]، ۱۹۸۹). به طور خلاصه ضرورت تحقیقات بازاریابی برای کشف و تعیین منابع معین و ایجاد مزیت رقابتی پایدار و آشنایی با اطلاعات اساسی، روزمره نمودن تحقیق و بنابراین  فراهم نمودن کارآیی بازاریابی برای همه ضروری می باشد (مک فیل[۱۴] و همکاران، ۲۰۰۵).

۲ – ۱ – ۱ –  تعریف تحقیقات بازاریابی

تعاریف متعددی از تحقیقات بازاریابی مطرح گردیده است که در ذیل به برخی از آنها می پردازیم.

انجمن تحقیقات بازار (۱۹۹۹)، تحقیقات بازاریابی را به صورت : جمع آوری و تحلیل داده های حاصل از نمونه های نرمال یا سازمانی بر اساس ویژگی ها، رفتار، مشخصه ها، عقاید یا دارائیهایشان تعریف می کند. در طرفی دیگر انجمن بازاریابی آمریکا (۱۹۶۱) جمع آوری، ثبت و تحلیل سیستماتیک داده ها بر اساس مسائل در بازاریابی کالاها و خدمات را تعریفی از تحقیقات بازاریابی می داند.

در کتاب روستا و همکاران (۱۳۷۴) تعریف دیگری نیز بیان شده است که عبارت است از روشی عینی ، منظم و منسجم که از طریق آن اطلاعات لازم و مناسب برای تصمیم گیری مدیر بازاریابی فراهم می گردد .

گرین و تول[۱۵](۱۹۹۸) نیز تعریفی را از تحقیقات بازاریابی ارائه کرده اند: جستجوی هدفمند و منظم و تحلیل اطلاعات مرتبط با شناسائی و حل هر مسئله در زمینه بازاریابی است.

کلمات کلیدی در این تعریف عبارتند از : منظم، هدفمند و تحلیل. تحقیقات بازاریابی به شکل منظم و هدفمند به جستجوی اطلاعات در محیط می پردازد. این بدان معناست که یک طرح تحقیق دقیق ،در هر مرحله از تحقیق توسعه داده می شود .یک طرح تحقیق تنها در صورتی مناسب است که ویژه و خاص باشد و هدفگذاری به منظور حصول اطمینان از نتایج تحقیق ضروری و لازم است .محققان بازاریابی می بایست شیوه های علمی را بکار گیرند ، ویژگی شیوه های علمی در آن است که تحقیق را تا آن جایی که ممکن است از قضاوت های شخصی، تذکره ها و عقیده هایی که در بیان فرضیات و گزاره های تحقیق صورت می گیرد مصون بدارد. در واقع تجربه واقعی نقش مهمی دارد.

سومین اصطلاح کلیدی در تعریف تحقیقات بازاریابی تجزیه و تحلیل می باشد، وظیفه محققان بازاریابی حرکت در ماورای جمع آوری داده ها می باشد.زیرا لازم است داده ها را از لحاظ اینکه چه معنایی برای سازمان دارد ، تفسیر نمایند. تنها دانستن آنکه ۶۰ % از مصاحبه شوندگان محصول الف بهتر از ب می باشد کافی نیست و ارزش کمی دارد؟ از این رو سازمان نیازمند پاسخ به مسائل از طریق این داده ها است.داده ها همچون مواد اولیه ای هستند که می بایست به اطلاعات تبدیل شوند قبل از اینکه جهت تصمیم گیری مورداستفاده قرار گیرند. فرآیند تبدیل داده به اطلاعات از طریق تحلیل صورت می گیرد.

مالهاترا (۲۰۰۰) بر این باور است که تحقیقات بازاریابی عبارتست از شناسایی، جمع آوری، تحلیل و انتشار هدفمند و سیستماتیک اطلاعات و حل مسائل و فرصت ها در بازاریابی .چندین جنبه از این تعریف مهم می باشد اول اینکه، تحقیقات بازاریابی فرآیندی سیستماتیک است ، بنابراین برنامه ریزی سیستماتیک در تمام مراحل فرآیند تحقیق بازاریابی لازم و ضروری می باشد و دستورالعمل به کار رفته در هر مرحله از لحاظ روش شناسی معتبر و منطقی، مستند و به میزان زیادی متحمل و برنامه ریزی شده می باشد. تحقیقات بازاریابی شامل شناسایی، جمع آوری، تحلیل و انتشار اطلاعات می گردد هر مرحله از این فرآیند از اهمیت فراوانی برخوردار است. مشکل و یا فرصت تحقیقات بازاریابی شناسایی و تعریف می گردد و سپس تعیین می شود که چه اطلاعاتی برای بررسی آنها نیاز می باشد. از آنجائیکه هر فرصت بازاریابی در یک مشکل تحقیقی که باید مورد بررسی قرار گیرد، تفسیر و ترجمه می گردد، اصطلاح مسئله وفرصت به صورت قابل معاوضه ای استفاده می شوند. تحقیقات بازاریابی می بایست هدفمند باشند. آنها برای تهیه اطلاعات جاری که بیان درستی از امور فعلی محیط می باشد بکار می روند.

۲ – ۱ – ۲- وظایف تحقیقات بازاریابی

برای تحقیقات بازاریابی وظایفی نیز بیان شده است. عمل گرایی در برابر بهبود دانش (اسلاتر و نارور، ۲۰۰۰)، استراتژیک در برابر تاکتیک (رافائل و پارکت[۱۶]، ۱۹۹۱)، ریسک شناسی در مقابل فرصت شناسی (شرمن، ۱۹۹۱)، تعیین جهت  استراتژیک، تحلیل فرصت، نظارت و کنترل (رابرت، ۱۹۹۲) و حتی نقشی به عنوان بهبود به منظور پیروزی در مبارزات (کوکلین[۱۷]، ۱۹۹۹) . به طور سنتی، نقش تحقیقات بازاریابی برای حمایت نمودن از تصمیم گیری استراتژیک می باشد (هاملین[۱۸] ۲۰۰۰) .پژوهشگران بازاریابی به منظور شناسایی توان بالقوه بازار، سهم بازار، میزان رضایت مشتری، رفتار خریدار و همچنین درباره شیوه های قیمت گذاری، نوع محصول، توزیع و گسترش فروش نیز مطالعه و تحقیق می کنند (کاتلر[۱۹]۱۳۸۳).

از وظایف دیگر تحقیقات بازاریابی آن چیزی است که آکر[۲۰] (۲۰۰۵) به آن اشاره می کند، آکر بر این باور است که تحقیقات بازاریابی نه تنها باید به تهدیدات و فرصت های محیطی پاسخ دهد بلکه بیشتر باید بر جهت گیری به منظور دستیابی به مزیت پایدار تاکید کند. نقش تحقیقات بازاریابی، برقراری پیوند بین مشتری یا مصرف کننده و سازمان از طریق اطلاعات است ، از این اطلاعات برای شناسایی و بیان مسائل بازاریابی، ارائه، اصلاح و ارزیابی امور، پیگیری فعالیت ها و درک بهتری از بازاریابی به منزله یک فرآیند استفاده می شود (روستا و همکاران، ۱۳۷۴).

تحقیقات بازاریابی تصمیم گیری نمی کند و موفقیت را تضمین نمی کند. مدیران بازاریابی ممکن است توصیه هایی را از متخصصان تحقیقات بازاریابی دریافت کنند؛ اما تصمیم گیرنده نهایی مدیران بازاریابی هستند نه محققان بازاریابی، تحقیقات بازاریابی می بایست مسیرهای فعالیت و احتمال موفقیت در بکارگیری آنها را تضمین کند. در واقع، در بیانی روشنتر، تحقیقات بازاریابی به شناخت محیطی که بازاریابی در آن اتفاق می افتد، می پردازد.

[۱] – Kohli & Javorski

[۲] – marking nesearch

[۳] – Elliott & Jobber

۴ – Malhotra

۵ -Zikmond

[۶] – Fridman

[۷] – Cravens

[۸] – Hamentel

[۹] – Smalli

[۱۰] – Kiner and Taylor

[۱۱] – Krake

[۱۲] – Javalgy

[۱۳] – Hill & Naraiana

[۱۴] – MC Phil

[۱۵] – Green and Tull

[۱۶] – Raphael and Parket

[۱۷] – Kulkin

[۱۸] – Hamlin

[۱۹] -Katler

[۲۰] -Acker

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازاریابی و بازمهندسی و مدیریت ارتباط با مشتری
  • تحقیق بازاریابی و عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری در انتخاب کلینیک های پزشکی
  • تحقیق بازاریابی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و مدل های آن
  • تحقیق بازاریابی درونی و رفتار شهروندی سازمانی
  • تحقیق صادرات ، بازاریابی بین المللی ، انتخاب بازارهای بین المللی جهت صادرات و وضعیت اقتصادی صنعت سنگ های ساختمانی در جهان
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.