تحقیق فنسیکلیدین و مشتقات و روش های سنتز آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق فنسیکلیدین و مشتقات و روش های سنتز آن دارای ۴۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱- ۱ ) مقدمه    ۵
۱- ۲)- اصلاحات ساختاری در ساختمان فنسیکلیدین ]۵، ۱۷، ۶۸[ :    ۸
۱-۲-۱ ) – اصلاحات جایگزین آمین    ۸
۱-۲-۲)- اصلاحات حلقه آروماتیک    ۱۰
۱-۲-۳ ) – اصلاحات حلقه سیکلو هگزانی    ۱۱
۱-۳ )گروههای مورد نیاز برای سنتز   PCP و مشتقاتش (شکل۱-۱۴)    ۱۲
۱-۴ ) – مشتقات فنسیکلیدین:    ۱۳
۱-۴-۱- مشتقات حاصل از استخلاف حلقه آروماتیک PCP:    ۱۳
۱-۴-۲ –  مشتقات حلقه سیکلوهگزانی فنسیکلیدین ]۷۲[ :    ۱۵
۱-۴-۳ مشتقات تیوفن دار فنسیکلیدین:    ۱۵
۱-۴-۴ مشتقاتی که به جای حلقه پای پیریدین ترکیب دیگری جایگزین شده است ]۷۳[    ۱۵
۱-۴-۵ ترکیبات جدید سنتز شده ازاین خانواده۷۴] ۷۵٬ [ :    ۱۷
۱-۴-۶ تنوسیکلیدین TCP)):    ۱۷
۱-۴-۶-۱ برخی مشتقات TCP :    ۱۸
۱-۵- مروری بر تحقیقات    ۲۱
۱-۵-۱- ترکیبات دیگری که اثرات مشابهPCP دارند عبارتند از:    ۲۶
۱-۶-) روشهای سنتز:    ۲۹
۱-۶-۱ ) – روش  ]Bruylant16[:    ۳۱
۱-۶-۲ ) – روش Ritter   ] ۲۰٬۲۱[:    ۳۱
۱-۶-۳ ) – روش ]Azid 24-22[:    ۳۳
۱-۶-۴ ) – : Synthesis of PCP via enamine [29-26]    ۳۴
۱-۶-۵)-  Synthesis of pcp via 1,2,3 Triazol      :    ۳۵
۱-۷ )- برخی از کارهای انجام شده درموردسنتز مشتقات فنسیکلیدین وکارهای فارماکولوژی انجام شده روی آن:    ۳۷
منابع    ۳۹
منابع غیر فارسی    ۳۹

منابع

Godley, PJ., Moove, ES. 1991. Synthesis Stereochemistry,and Biological Activity of the 1-(1-Phenyl-2-methyl cyclohexyl)piperidines and the 1(1-Phenyl-4-methyl cyclohexyl)piperidines.Absolute configuration of the Potent trans-(-1-1-(1Phenyl-2-methyl cyclohexyl))piperidine. J. Med. Chem. 34: 2615.

Jahnson, P.R,, Pan, R., Quanwen, J., Hovfman, C.J. 1981. Remarkable stereoselectivity in the Reaction of Nacleophilic Reagents withc(v) Carbonyl Derivatives of Fanectionalized Bicyclo [2.2.1]he ptanes. J. Org. chem. 46: 209.

Koul, O., Manch, J.E., Sarma, R., Griffiths, C., Deatsch, D.G. 1986. J.Neurochem. 46(2): .

Domino, E.F. 1986. Biotrans formation of Phencyclidine.

Holsztynska. Drug. Metab. Rev. 16(3): 285.

Branet, B.L., Reffenstein, R.J., Williams, T., Wong, L. 1985. Alcohol Drug. Res. (Pub1986). 6(5): 341.

Nabeshima, T., Yamaguch, K., Hiramatsu., Ishikawa, K., Farukawa, H., Kameyama, T. 1987. Pharmacol. Biochem. Behav. 28(3): 411.

Bryd., larry,D. 1987. Life Sci. 41(1): 7.

Christol, H., Laurent, A., Mousseron, M. 1981. Synthesis of Amine Derivatives of Phencyclidine. J. Org. chem. 46: 2049.

Kamenka, J.M., Chiche, B., Goudal, R., Geneste, P., Vignon, J., Vincent, J.P. 1980. Investigation of the gas-liquid chromatographic separation of phencyclidine and soneheterocyclic analogues by combined gas-liquid chromatography mass spectrometry. J. Chromatography. 202: 309.

Mousseron, M., Kamenka, J.M., Darvish, M.R. 1970. Obtention de derives de la phenyl-1 cyclohexylamine comportant un groupe phenyle en axial. Bull soc chim. Fr. 4: 1435(FV).

Geneste, P., Kamenka, J.M., Mlle, S.N., Hermann, P., Goudal, R.T.  ۱۹۷۹٫ Eur. J. Med. Chem. 14-30.

.Geneste,P.,Kamenka,J.M.,BrunbLindheimc.1981.ENERGIECONFORMATIONNELLE DU GROUPE T-BUTYLE DANS LE CHLORHYDRATE DE(PHENYL-1T-BUTYLE-4- CYCLOHEXYL ) PIPERIDINEA LETAT SOLIDE.Tet.Lett. 22: 1341.

Kamenka, J.M and Geneste, P. 1981. Synthesis.(Fr). Chapter 6. P14.

Maddox, V.H., Gode fori, E.F., Parcell, R.F. 1965. The Synthesis of Phencyclidine and Other 1-Arylcyclohexylamines. J. Med. Chem. 8: 230.

.Geneste, P., Kamenka,  J.M. 1979. Eur. J. Med. Chem. 14: 301.

Sicsic, S and Weivart, Z. 1967. Ềtudes en serie ben zothia zolique. Bull soc chem(Fr). 515.

.Madox, V., Godefral, E.F and Parcell, R.F. 1965. J. Org. Chem. 23.

. Allen, Jand., Weivart, Z. 1965. Section de chimie organique. Bull soc chim(Fr). 1247.

۱- ۱ ) مقدمه

فنسیکلیدین با نام شیمیایی ۱-(۱- فنیل سیکلو هگزیل) پی پیریدین ونام تجاری سرنیلان و با علامت اختصاریPCP نشان داده می شود. این ترکیب به صورت خالص یک پودر کریستالی سفید رنگ است که به راحتی در آب حل می شود  ودارای وزن مولکولی ۳۸/۲۴۳ و نقطه ذوب C˚۵/۴۶- ۴۶  می باشد]۱[.

این ترکیب ومشتقات آن دارای خواص فارماکولوژیکی و بیولوژیکی می باشند و همچنین خواص دارویی مختلفی ازآنها گزارش شده است که می توان از بین آنها به اثر تحریک یا تضعیف کنندگی عصب مرکزی، خاصیت ضد دردی،  بی حس کنندگی، بیهوش کنندگی و مسکن بودن اشاره کرد. این مسئله یکی از دلایل اصلی و عمده در رشد سریع تحقیقات انجام شده درمورد این خانواده دارویی می باشد. این امرموجب تشویق محققان برای جستجوی روشهای عملی در تهیه مشتقات دیگر با خواص دارویی بهتر ازاین خانواده گردیده است]۵-۱[.

Rolicyclidine (PCPy ) یک داروی بی حس کننده تجزیه ای با اثرات توهم زایی و آرام بخشی است.  که این اثر به فن سیکلیدین مشابه است، اما قدرت  کمتر  ولی  اثرات تحریکی کمتر ی دارد و در حال حاضر بسیار کم شناخته شده است.
با یک بررسی ساده از مولکول فنسیکلیدین می توان به سه مفهوم اصلی در مورد این ترکیب رسید که بر روی فعالیت بیولوژیکی آن تاثیر دارند.

الف- از دیدگاه دینامیکی          ب- از دیدگاه استاتیکی      ج- از دیدگاه فیزیکو شیمیایی  استاتیکی

الف- از دیدگاه دینامیکی:

اکثر خواص اصلی و مهم ساختمان فنسیکلیدین از طریق مفاهیم دینامیکی مولکول ناشی می شود، سیستم حلقوی سیکلو هگزان در محلول به دو صورت کنفورمری زیرموجود است. (شکل۱-۱)

در سال ۱۹۶۸ مطالعات اولیه براساس همین مسئله و به بهانه بررسی بیشتر روی تعادل فرمهای کنفورماسیونی صورت گرفته است ]۹[.

همانطور که دیده شد از آنجا که در فرم A اتم نیتروژن توسط پروتونهای حلقه پی پیریدینی و سیکلوهگزان احاطه شده است کمتر از فرم B دردسترس است و در نتیجه از فرم B آبگریزی بیشتری را انتظار داریم. این مسئله از بررسی اثر شناخته شده از بازی بودن آمینهای محوری سیکلوهگزیل ناشی می شود ]۱۰,۴[.  در عمل این دو سریعاً به هم تبدیل میشوند و قابل جداسازی نمی باشند.

در سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۹ و بعد از آن مطالعات زیادی بر روی تعادل کنفورماسیونی فنسیکلیدین ها با ثابت کردن حلقه سیکلوهگزانی توسط گروههای حجیمی مانند ترشیوبوتیل بر روی ترکیبات مشابه ازطریق روشهای اسپکتروسکوپی خاصه روش NMR  انجام شده است.] ۱۴-۱۱[.

ب- از دیدگاه استاتیکی:

سیستم حلقوی سیکلوهگزان سهم موثری را در نگهداری دو حلقه دیگر در موقعیت ساختمانی خودشان دارا می باشد. حلقه آروماتیکی، علاوه بر مسطح بودن، دانسیته الکترونی قوی را نزدیک به اتم کربن نوع چهار و در ناحیه خاصی از فضا تامین می کند. حلقه پی پیریدینی با اتم نیتروژن نوع سوم خود، مسئول خصوصیات بازی ترکیب فنسیکلیدین است.

مفاهیم فوق، ساختمان مولکولی را از برشی مشخص و مجزا نشان می دهد و به عنوان اصول مطالعات و فعالیت ساختمان باید در نظر گرفته شود و لذا در بررسی و مطالعه بر روی فعالیت و ساختمان و ارتباط بین این دو SAR (Stracture Activeity Relationship) در این خانواده ازترکیبات باید در چهارچوب نواحی فوق صورت گیرد.

ج) از دیدگاه شیمی فیزیکی و استاتیکی

اتم نیتروژن بازی و هیدروفیل می باشد که توسط نواحی لیپوفیلی CH2 های حلقه پی پیریدینی احاطه شده است در حالی که حلقه آروماتیکی فوق العاده هیدروفوب را در کنار خود دارد و بنابراین مولکول را می توان مانند یک بیضی هیدروفوب (آبگریز) در نظر گرفت که در مرکز آن حفره ای هیدروفیل (آبدوست) موجود است. (شکل۱-۲) و لذا مرکز توجه در مولکول اتم نیتروژن می باشد و بازی بدون مولکول ناشی از سهولت در دسترس بودن زوج الکترون آزاد اتم نیتروژن می باشد و مسئول اصلی خصوصیات و فعالیت این ترکیب و سایر ترکیبات مشابه از همین خانواده می باشد]۱۵[.

حضور حداقل یک گروه آروماتیکی با دانسیته الکترونی در کنار آمین باعث حفظ این فعالیت می شود که  در این مورد باید مسئله‌ کنفورماسیونی را در نظر گرفت.

 ۱- ۲)- اصلاحات ساختاری در ساختمان فنسیکلیدین ]۵، ۱۷، ۶۸[ :

تغییرات ساختاری در ساختمان فنسیکلیدین  سبب  تغییر در خواص آن می گردد.

سه احتمال وجود دارد:

۱) جا به جایی حلقه پی پیریدین توسط دیگر آمین ها.

۲) اضافه کردن استخلافهایی به حلقه فنیل، یا جا به جایی با دیگر حلقه های آروماتیک.

۳) اصلاح حلقه سیکلوهگزیل.

۱-۲-۱ ) – اصلاحات جایگزین آمین

الف) جایگزین های الکیلهای غیرحلقوی :

جابه جایی حلقه پی پیریدین در فنسیکلیدین توسط گروه دیگری از الکیلها می تواند باعث ترکیبات فعال دیگری شود. جا به جایی و جایگزینی N-alkyl ترکیبی را با شدت اثری حدود ۲/۱ از فنسیکلیدین میدهد. جایگزینهای کوچک آلکیل مثل متیل و اتیل، ترکیباتی را با شدت اثر افزایش یافته نسبت به PCA (1-فنیل سیکو هگزیل آمین) می دهد. یک گروه N-methyl ترکیبی را با شدت اثری معادل فنسیکلیدین می دهد. طولانی کردن زنجیره الکیل از متیل به اتیل شدت اثر را افزایش داده و PCE  (۱-فنیل سیکلو هگزیل اتیل) بسیار فعال تر از فنسیکلیدین می شود.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.