تحقیق ماهیت حقوقی ، اوصاف و اصول حقوقی حاکم بر روابط میان طرفین عقد بیمه اتکایی و انعقاد و اجرای قرارداد بیمه

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ماهیت حقوقی ، اوصاف و اصول حقوقی حاکم بر روابط میان طرفین عقد بیمه اتکایی و انعقاد و اجرای قرارداد بیمه دارای ۷۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول    ۵
تاریخچه    ۵
تعریف    ۵
ماهیت حقوقی عقد بیمه اتکایی    ۵
مبحث نخست- تاریخچه بیمه اتکایی    ۵
مبحث دوم- تعریف و مفهوم عقد بیمه اتکایی    ۸
مبحث سوم- قلمرو قرارداد عقد بیمه اتکایی    ۱۰
گفتار نخست: قلمرو عقد بیمه اتکایی از لحاظ نوع تحصیل معاملات بیمه ای:    ۱۰
گفتار دوم: قلمرو عقد بیمه اتکایی از لحاظ نوع خطر    ۱۱
گفتار سوم: قلمرو جغرافیایی عقد بیمه اتکایی    ۱۲
مبحث چهارم- تمیز عقد بیمه اتکایی از نهادهای حقوقی مشابه    ۱۴
گفتار نخست-  بیمه اتکایی و عقد وکالت    ۱۵
گفتار دوم- بیمه اتکایی و عقد شرکت    ۱۸
گفتار سوم- بیمه اتکایی و عقد بیمه    ۱۹
گفتار چهارم- بیمه اتکائی و عقد ضمان    ۲۱
مبحث پنجم- ماهیت حقوقی عقد بیمه اتکایی و سابقه فقهی آن    ۲۴
گفتار اول: ماهیت حقوقی عقد بیمه اتکایی    ۲۴
گفتار دوم-سابقه فقهی عقد بیمه اتکایی    ۲۷
بند نخست- بیمه اتکایی ( اعاده التأمین ) در فقه    ۲۸
بند دوم- چالش های عقد التأمین در فقه    ۲۸
مبحث ششم- کارکردهای عقد بیمه اتکائی    ۲۹
بند نخست- تأمین مالی    ۳۰
بند دوم: ظرفیت    ۳۰
بند سوم- تثبیت هزینه های خسارت    ۳۰
بند چهارم- حمایت در برابر حوادث فاجعه آمیز    ۳۱
بند پنجم: ایجاد شکلهای جدید عقد بیمه    ۳۱
بند ششم- مساعدت در بیمه گری    ۳۱
بند هفتم- تسهیل ورود و خروج از یک قلمرو جغرافیایی یا یک حوزه فعالیت بیمه ای    ۳۲
فصل دوم    ۳۴
مبحث نخست- اوصاف عقد بیمه    ۳۴
گفتار نخست- عقد بیمه اتکایی عقدی است رضایی ( قصدی )    ۳۵
گفتار دوم- عقد بیمه اتکایی عقدی است لازم    ۳۵
گفتار سوم- بیمه اتکایی عقدی است معوض    ۳۶
گفتار چهارم-  عقد بیمه اتکایی عقدی استمراری است    ۳۶
گفتار پنجم- بیمه اتکایی عقدی اتفاقی است    ۳۷
گفتار ششم- بیمه ی اتکایی عقدی است مبنی بر حسن نیت    ۳۸
گفتارهفتم- بیمه عقدی است الحاقی ( تحمیلی )    ۳۸
مبحث دوم- اصول حقوقی حاکم بر روابط میان طرفین عقد بیمه اتکایی    ۳۹
گفتار اول: اصل حسن نیت    ۳۹
گفتار دوم- اصل نفع بیمه ای    ۴۴
گفتار سوم- اصل غرامت    ۴۷
گفتار چهارم- اصل وحدت سیاست مالی    ۵۱
گفتار پنجم- اصل حق بازرسی بیمه گر اتکائی    ۵۳
مبحث سوم- انعقاد قرارداد بیمه    ۵۴
گفتار نخست- سمت در انعقاد عقد و نفع بیمه ای    ۵۵
گفتار دوم- زمان و نحوه ی انعقاد عقد بیمه    ۵۷
بند نخست- پیشنهاد بیمه    ۵۷
بند دوم- قبول بیمه گر اتکایی    ۵۷
بند سوم- زمان شروع پوشش بیمه نامه و تعهدات    ۵۸
مبحث چهارم- اجرای قرارداد بیمه    ۶۰
گفتار نخست: تعهدات بیمه گر واگذارنده    ۶۱
گفتار دوم-  تعهد بیمه گر اتکایی    ۶۴
مبحث پنجم- انحلال بیمه اتکایی    ۶۶
منابع و ماخذ :    ۷۱

منابع :

کریمی آیت.(۱۳۸۶)کلیات بیمه. چاپ دهم. تهران: نشر پژوهشکده بیمه،۳۸۶صفحه.

کریمی آیت.(۱۳۷۲). بیمه اتکایی بیمه های غیر زندگی. چاپ اول. تهران: نشر بیمه مرکزی ایران ۲۷۲صفحه.

کریمی آیت.(۱۳۸۳). آشنایی با جنبه های عمومی بیمه اتکایی. فصل نامه بیمه مرکزی ایران. شماره ۳، صفحه۷٫

هوشنگی محمد.(۱۳۵۲)بیمه اتکایی. چاپ اول. تهران: نشر زیبا پژوهشکده بیمه،۴۷۱صفحه.

ژروزف اماره(پاریس۱۹۲۵). تئوری و پراتیک بیمه های زمینی. ترجمه رویا املی. نشر بیمه مرکزی ایران،۲۷۷صفحه.

اونیسان انوشاوان(۱۳۸۴) اصل حسن نیست. فصل نامه بیمه مرکزی ایران. شماره چهارم، صفحه ۱۳-۱ .

اونیسان انوشاوان(۱۳۸۴) اصل غرامت. فصل نامه بیمه مرکزی ایران. شماره چهارم، صفحه ۲۸-۱۹٫

کاتوزیان ناصر(۱۳۹۰). درسهایی از عقود معین(جلد دوم). چاپ پانزدهم. تهران: نشر کتابخانه گنج دانش،۳۱۷صفحه.

ال ـ کارتر ـ رابرت.(۱۳۷۲). بیمه اتکایی، ترجمه هادی دستباز. چاپ اول. تهران: ناشر بیمه مرکزی ایران، ۶۴۰صفحه.

مدنی کرمانی عارفه.(۱۳۸۶) حقوق بیمه. چاپ چهاردهم. تهران: انتشارات مجد،۱۷۴صفحه.

بابائی ایرج. (۱۳۸۶)حقوق بیمه. انتشارات سمت ۲۴۳صفحه.

ثبات غلامعلی.(۱۳۷۷). آشنایی با بیمه.چاپ اول. تهران: نشر بیمه مرکزی ایران،۹۳ صفحه.

اوتریل زاد. فرانسرا(۱۳۸۳) .مبانی نظری و عملی بیمه مترجمان عبدالناصر همتی،علی دهقانی، چاپ سوم. تهران: نشر بیمه مرکزی ایران، پژوهشکده بیمه،۴۳۲صفحه.

بو ـ روژه.(۱۳۷۳).حقوق بیمه. ترجمه دکتر محمد حیاتی. چاپ اول. تهران : نشر بیمه مرکزی ایران،۱۱۸ صفحه.

آموزگار علی رضا.(۱۳۸۶). باید ها و نبایدها در بررسی خسارات. تازه های جهان بیمه شماره ۱۰۹، صفحه۱۳۱۸٫

فصل اول:تاریخچه

 تعریف ماهیت حقوقی عقد بیمه اتکایی

مبحث نخست- تاریخچه بیمه اتکایی

  پیشرفت های تکنولوژی و پیچیدگی های موجود در سرمایه گذاری و بیمه کردن سرمایه ها باعث شده است که بیمه ی مستقیم و ساده بین بیمه گر و بیمه گذار دیگر پاسخگوی نیازهای یک جامعه نباشد و علاوه بر آن حق بیمه ی اتکایی ملی نیز نمی تواند در این شرایط پیچیده ی تجارت جهانی پاسخگو باشد.

اولین بیمه که قبل از قرن ۱۹ مورد عمل بوده، بیمه باربرگرایی می باشد . سایر رشته ها از بعد از انقلاب صنعتی به این طرف بوده است. دومین رشته بیمه، بیمه آتش سوزی بوده که بعد از آتش سوزی مهیب لندن به فکر اندیشمندان بیمه افتاد .

اینکه چه قوم و یا کشوری بیمه را ابداع کردند اختلاف است ولی اکثر آن را نتیجه کار دریانوردان فینیقی می دانند. آن ها از بازرگانان پول دریافت می کردند و بعد از اتمام سفر اصل و بهره ی پول را تحویل می دادند. البته به شرطی که به سلامت برگردند و دچار سرقت دریایی و یا طوفان و … نشود. در عوض بهره ی پرداختی نیز بیش از سایر وام های عادی بود. در واقع این مابه تفاوت بهره در وام های عادی و وام های دریایی همان حق بیمه ی سالم برگشتن کشتی ها بود .

برخی معتقدند تقسیم ریسک که امروزه یکی از ویژگی های اساسی بیمه گری محسوب می شود، در ۳ هزار سال قبل از میلاد رعایت می شد، بدین صورت که تجار اموال خود را با چند کشتی حمل می کردند که در صورتی که یکی از آن ها با مشکل مواجه می شد سایرین سالم به مقصد برسند. این همان اصل پراکندگی ریسک است که امروزه بین بیمه گران اتکایی کاملاً رایج است.[۱]

اما آنچه که در سیر و تحول بیمه باید بدان اشاره کرد اینکه بیمه به این مفهوم امروزی از اوایل قرن ۱۴ شروع شد ولی به مخالفت هایی خورد زیرا عده ای آن را مانند بیمه ی دریایی شکست خورده می دیدند، زیرا بیمه دریایی با مخالفت کلیسا روبرو شد و لغو گردید. استدلال کلیسا این بود که بیمه همان بهره است ولی پس از مدتی بسرعت رونق و افزایش یافت بطوریکه سوابق نشان می دهد در سال ۱۳۹۳ میلادی در ژنو طی یک ماه در یک دفتر بیمه ۸۰ قرارداد بیمه بسته شد .

از قرن ۱۵ بازرگانان به صورت حرفه ای به بیمه روی آوردند بطوری که شغل خود را بیمه قرار داده و در شهر فلورانس مجمعی تشکیل دادند و از حقوقدانان خواستند تا قواعد عمومی و تعرفه های حق بیمه و واسطه ها و نمایندگان بیمه و نظارت بر فعالیت های آن ها و … را تدوین نمایند .

نکته ی جالب اینکه یکی از جاهایی که بسیار در بیمه و پیشرفت آن و همچنین بیمه نامه های اتکایی نقش مؤثری ایفا کرد ، قهوه خانه های لندن بود و آنجا در مورد خطرهای بزرگ و خطرهای دریایی و … بحث می شد و گاهاً بصورت مشترک و یا اتکایی بیمه ها را می پذیرفتند.[۲]

یکی از این قهوه خانه ها، قهوه خانه ی لویدز بود که هم اکنون به یکی از بزرگترین مؤسسات بیمه ی جهان تبدیل شده است!!!. لازم به ذکر است لندن مهمترین پایگاه برای بیمه ی اتکایی در جهان است .[۳]

دلالان نقش و جایگاه خاصی چه در بیمه ی اتکایی و چه در بیمه ی مستقیم دارند. با این تفاوت که در بیمه مستقیم واسطه ی بین بیمه گذار و بیمه گر هستند ولی در اتکایی واسطه ی بین بیمه گر واگذارنده و بیمه گر اتکایی است .

همانطور که گفته شد یکی از بزرگترین مؤسسات بیمه ای و بیمه ی اتکایی جهان مؤسسه ی لویدز است که در لندن قرار دارد . این مؤسسه بیمه ی مستقیم ندارد و اتکایی نیز تلقی نمی شود و سهامدار نیز ندارد بلکه هر کس به مسئولیت خود عملیات بیمه ی مستقیم و اتکایی انجام می دهد .

باتوجه به اینکه می خواهیم تاریخچه ی شروع بیمه ی اتکایی را بررسی کنیم ، لاجرم باید تاریخچه ی این شرکت مورد امعان نظر قرار گیرد .

در صده ی ۱۷ قهوه خانه ای در لندن محل آمد و شد ادیبان و تجار و دلالان بود . در سال ۱۶۹۱ لویدز قهوه خانه اش را به خیابانی که نزدیک اداره ی نیروی دریایی قرار داشت برد تا بدین واسطه رفت و آمد تجار و صاحبان کشتی و … بیشتر شود زیرا آن سالها عملیات تجاری و بیمه ای در قهوه خانه های لندن انجام می شد. ادوارد لویدز سپس روزنامه ای منتشر کرد که اخبار روز دنیا در آن بود و توجه همه را جلب کرده بود. بطوری که قهوه خانه ی وی پس از ۲۰ سال مهمترین مرکز معاملات بیمه ای شده بود و در حال نیز یکی از بزرگترین بازارهای اتکایی جهان است و سه بخش دارد.

۱- قسمت اطلاعات : که اخبار راجه به حرکت کشتی ها و خسارات را لحظه به لحظه دارد.

۲- نمایندگان لویدز : نمایندگی های لویدز در بندرهای مهم جهان است که اخبار ورود و خروج کشتی ها را لحظه به لحظه ثبت می کند و به مرکز ارسال می دارد و کشتی ها را راهنمایی می کند و از خسارات بازدید می نماید.

۳- بیمه گران لویدز: در لویدز هر کس از بیمه گران برای خودش کار می کند و خسارات را نیز خودش می پردازد. فقط صندوقی دارد که هزینه ها و حق بیمه ها و … به آنجا منتقل می شود و در پایان سال محاسبه می گردد و اگر ورشکسته شدند با حکم قضایی از محل ذخیره هایشان در صندوق، حسابشان تسویه می گردد.

اما در ایران در سال ۱۳۱۰ هـ.ش فعالیت بیمه ای بصورت جدی شروع شد و شرکت هایی چون گستراخ ، آلیانس ، ایگل استار ، یورکشایر ، رویال ، وکتوریا ، ناسیونال سوئیس ، فینیکس ، اتحاد الوطنی و … نمایندگی خود را در ایران بوجود آوردند. گسترش این فعالیت ها مسئولین را به این فکر انداخت که شرکت بیمه ملی تأسیس کنند، این بود که شرکت سهامی بیمه ی ایران با ۲۰ میلیون ریال سرمایه در سال ۱۳۱۴ هـ.ش تأسیس شده و از اواسط آبان ماه همان سال شروع به فعالیت کرد. دو سال پس از این یعنی سال ۱۳۱۶، قانون بیمه در ۳۶ ماده تدوین شد و به تصویب مجلس شورای ملی رسید .

کمی پس از آن در همان سال ۱۳۱۶ بود که مقررات دیگری در جهت کنترل و نظارت بر شرکت های بیمه که همگی خارجی بودند، مبنی بر الزام آن ها به واگذاری ۲۵ درصد بیمه نامه های صادره بصورت اتکایی اجباری به شرکت سهامی بیمه ایران وضع شد. این واگذاری عمدتاً از طریق لیست هایی به نام بردرو که حاوی کلیه اطلاعات راجه به درآمدها و خسارت شرکت ها می باشد، بود. بدیهی است که دادن اطلاعات بصورت اتکایی یا هر روش دیگر به رقیب مورد رضایت دیگران نبود و از طرف دیگر ضرورت نظارت بیشتر بر شرکت ها باعث شد که در سال ۱۳۵۰ بیمه ی مرکزی ایران تأسیس شد. شرکتی که هیچ فعالیت بیمه ای مستقیمی ندارد و به همین دلیل بود که شرکت ها اطلاعات خود را با رغبت بیشتری به بیمه ی مرکزی ایران می دادند. در قانون تأسیس این سازمان آمده که همه شرکت های بیمه باید ۲۵ درصد قراردادهایشان را اتکایی کنند. این امر هم موجب کنترل شرکت های بیمه می شود وهم تضمینی است برای جلوگیری از ورشکستگی آن ها.

تأسیس این سازمان بدلیل کارایی بالا و نظارت بدون رقابت با سایر شرکت ها مورد تقلید چند کشور توسعه یافته از ایران شد.

شورای عالی بیمه که یکی از ارکان بیمه ی مرکزی ایران است مقرراتی را وضع کرد که در ماده ۵ قانون تأسیس سازمان بیمه ی مرکزی آن در بندهای ۳ و ۴ و ۵ حق قبول و واگذاری بیمه های اتکایی اجباری و اختیاری از مؤسسات داخلی و خارجی را از وظایف و اختیارات این شرکت می داند.[۴]

مبحث دوم- تعریف و مفهوم عقد بیمه اتکایی

از عقد بیمه اتکایی تعریف های گوناگون شده است که شماری از آنها در ذیل نقل می شود، پروفسور ژوزف آمار می گوید: «عقد بیمه اتکایی عملی است که به موجب آن بیمه گر با پرداخت مبلغی موافقت بیمه گر اتکایی را برای تأمین تمام یا بخشی از ریسک های مورد تعهد خود بدست می آورد».[۵]

ایمرسون تعریف جامعی از عقد بیمه اتکایی به این شرح کرده است :«بیمه اتکایی قراردادی است که بر اساس آن بیمه گر با در نظر گرفتن حق بیمه مشخص، خطر بیمه شده را به شرکت دومی واگذار می نماید در حالکیه خود در برابر بیمه گذار اصلی مسئول است و قرارداد بیمه اصلی به همان صورتی که صادر شده، بدون هیچگونه تغییر یا تبدیلی باقی می ماند».[۶]

صاحب نظر دیگری می گوید: «عقد بیمه اتکایی شکلی از بیمه است که بر پایه آن بیمه گر اتکایی با دریافت مبلغی (حق بیمه) از بیمه گر (واگذارنده ریسک)، تمام یا بخشی از تعهدهای او را طبق شرایط قرارداد بیمه اتکایی به عهده می گیرد».[۷]

پروفسور موریس پیکار استاد دانشکده حقوق پاریس با توجه به جنبه های حقوقی و فنی عقد بیمه اتکایی این نوع قراداد بیمه را این گونه تعریف می کند: «بیمه اتکایی نوعی از عملیات بیمه ای است که بدون دخالت بیمه گذار با قراداد بیمه مستقیم رابطه داشته و در نتیجه آن بیمه گر می خواهد انحرافی را که بین حساب احتمالات و واقعیت از لحاظ وقوع خطر وجود دارد تخفیف دهد.[۸]

در واقع می توان گفت بیمه ی اتکایی عقدی است که بیمه گر واگذارنده عملیات بیمه ای خود را نزد یک شرکت بیمه دیگر که همان شرکت اتکایی است، بیمه می کنند. هیچ ارتباطی بین بیمه گذار اولیه و بیمه گر اتکایی وجود ندارد و پل ارتباطی آن ها بیمه گر واگذارنده است مگر اینکه خلاف آن را تصریح کنند.[۹]

این بیمه بدین مفهوم است که ما ریسک خطرها را توزیع جهانی کنیم یعنی شرکت های بیمه بخشی از حق بیمه دریافتی را در نزد شرکت بیمه بزرگتر بیمه می کند و آن شرکت نیز ممکن است در یک مقصد اتکایی مجدد آن را نزد یک شرکت خارجی و یا داخلی بزرگتر بیمه نماید و بدین نحو است که خسارت های کوچک هم توزیع جهانی می شود .

شرکت های بیمه با توجه به میزان خطرات ناشی از بیمه کردن ریسک های مختلف، یک ظرفیت نگهداری برای خودشان تعریف می کنند.  مثلاً اگر ریسک آن کم و احتمال ضرر پایین باشد، سهم نگهداری را بالا می برند و در غیر این صورت سهم نگهداری را پایین می آورند .

حال اگر میزان بیمه نامه ها زیاد باشد که از سهم نگهداری آن ریسک بیشتر شده با استفاده از بیمه اتکایی و انتقال برخی از آن ریسک به شرکت بیمه دیگر می توان ظرفیت و سهم نگهداری را بالا برد و خدمات بهتری به مشتریان داد و سود بیشتری نیز ببرند.[۱۰]

از مجموع این تعریف ها می توان به مکانیسم عقد بیمه اتکایی پی برد. در واقع همانگونه که حرفه یا فن بیمه گری از ظرافت و پیچیدگی آماری و حقوقی و توانایی مدیریت و سامانگری ریسک ها برخوردار است، بیمه اتکایی به عنوان مکانیسم لازم و مکمل آن، انجام وظایف بیمه گری را تسهیل می کند و پشتیبانی از پذیرش ها و تعهدهای عقد بیمه گری را مقدور می سازد و به آن استواری و اطمینان می بخشد. همکاری و همبستگی درونی میان بیمه گران مستقیم و بیمه گران اتکایی نشان می دهد که راز کامیابی و آسایش و پیشرفت بشری در سازمان دادن به مشارکت انسانها و تشکیل صف سنجیده و سازمان یافته ای از مجموع خواسته ها و منافع همگانی در برابر خطرها، ترس ها و تهدیدهای ناشی از عوامل زیانبار طبیعی و اجتماعی است.

مبحث سوم- قلمرو قرارداد عقد بیمه اتکایی

در عقد بیمه اتکایی باید معلوم شود واگذارنده چه نوع بیمه هایی را واگذار می کند تا در نتیجه تکلیف بیمه گر اتکایی نیز روشن بوده و بتواند خط مشی خود را با توجه به تعهداتی که می پذیرد مشخص نماید. زیرا اگر بیمه گر اتکایی از حدود تعهدات خود مطلع نباشد و نتواند پیش بینی های لازم را بنماید وضع متزلزلی خواهد داشت.

قلمرو عقد بیمه اتکایی را می توان از سه نظر بررسی نمود:

قلمرو عقد بیمه اتکایی از لحاظ نوع تحصیل معاملات بیمه ای

قلمرو عقد بیمه اتکایی از لحاظ نوع خطر

قلمرو جغرافیایی عقد بیمه اتکایی

اینک به شرح عقد هر یک از سه نوع تحصیل معاملات بیمه ای می پردازیم:

 گفتار نخست: قلمرو عقد بیمه اتکایی از لحاظ نوع تحصیل معاملات بیمه ای:

منظور از قلمرو قرارداد از لحاظ نوع تحصیل عملیات بیمه ای این است که مشخص شود آیا عقد بیمه اتکایی تنها شامل بیمه هایی می شود که واگذارنده مستقیما تحصیل می کند یا بیمه هایی که واگذارنده از طریق اتکایی بدست می آورد نیز باید بحساب بیمه گر اتکایی منظور شود. از لحاظ تئوری و طبق تعریفی که معمولا از عقد بیمه اتکایی به عمل می آید در عقد بیمه اتکایی تنها بیمه هایی که واگذارنده مستقیما  بدست آورده باشد، ولی عملا اتفاق می افتد که بیمه گر اتکایی آن دسته از ریسکهایی را که واگذارنده خود از طریق اتکایی بدست آورده نیز به عهده بگیرد.

در اینجا باید متذکر شد که بیمه گر مستقیم می تواند یک قسمت یا تمام ریسکهایی را که از طریق اتکایی تحصیل کرده مجددا به اتکایی واگذار کند. در این صورت قرارداد اتکایی دیگری بین بیمه گر مستقیم و بیمه گر اتکایی جدید تنظیم می شود که شامل این دسته از ریسکهای بیمه گر را اتکایی مجدد می گویند.[۱۱](توضیح اینکه در مورد این ریسکها بیمه گر مستقیم در حکم بیمه گر اتکایی می باشد). بنابراین قرارداد اتکایی ساده فقط شامل آن دسته از معاملات بیمه ای خواهد بود که واگذارنده بطریق مستقیم بدست آورده است و با این حال بعضی از دانشمندان این فن معتقدند که کلمه بیمه اتکایی[۱۲] عام است به این معنی که هم بیمه های مستقیم در قلمرو آن قرار می گیرد و هم بیمه های اتکایی. بنابراین در یک قرارداد اتکایی می توان این کلمه را به هر دو شمول داد. آن قرارداد های بیمه ای که از جانب واگذارنده صادر نشده اند بلکه واگذارنده از طریق اتکایی اختیاری آنها را پذیرفته مورد اطمینان کامل بیمه گر اتکایی نیستند، در نتیجه واگذارنده ای که نقش بیمه گر اتکایی را ایفا می کند ممکن است اقدام به قبول ریسکهای مختلفی از طریق اتکایی اختیاری کرده و سپس آنها را مشمول قراردادی کند که خود او در مقام واگذارنده است و به این ترتیب تعهدات بیمه گر اتکایی جدید را سنگین و نامعلوم نماید.

[۱] – کریمی . آیت . کلیات بیمه .۱۳۸۷

[۲] – همان

[۳] – کریمی . آیت . کلیات بیمه . ۱۳۸۷

[۴] – قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران

[۵] – ژوزف آمار،۱۹۲۵

[۶] – ایمرسون، قراردادهای بیمه،۱۷۸۳

[۷] – فایر،۱۹۵۱،ص ۶۳

[۸] – هوشنگی،م،۱۳۵۲

[۹] – همان

[۱۰] – کریمی . آیت . کلیات بیمه .۱۳۸۷

۱-رابرت ال کارتر- بیمه اتکایی- ترجمه هادی دستباز- ۱۳۹۰

[۱۲] – همان

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ماهیت حقوقی ، اوصاف و اصول حاکم بر بیمه اتکایی
  • تحقیق بیمه محصولات کشاورزی مناسب ترین راهکار مدیریت ریسک
  • تحقیق ماهیت بیمه و نظریه ارائه اطلاعات در حقوق قراردادها و مبانی ، ماهیت و قلمرو شمول تعهدات اطلاعاتی در قرارداد بیمه
  • تحقیق صنعت بیمه و رتبه بندی در صنعت بیمه و ارزیابی عملکرد و مدل های آن و معرفی مدل ارزیابی عملکرد متوازن
  • تحقیق بیمه و نقش بیمه و چشم انداز و اهداف کلان صنعت بیمه و معرفی مدل تطبیقی صنعت بیمه با مدل ۵ وجهی پورتر
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.