349 views
پیشینه تحقیق مخازن خطای نرم افزار و انواع آن ها، چرخه عمر یک خطا، استراتژی های اندازه گیری تشابه معنایی بین متون دارای ۳۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۱٫۲٫ فرآیند مهندسی نرم افزار ۴
۱٫۱٫۲٫پیاده سازی ،آزمایش ،تست و مستند سازی ۴
۲٫۲٫ انواع مخازن داده ۵
۱٫۲٫۲٫کد اصلی: ۵
۲٫۲٫۲٫ مخازن خطا(سیستم ردیابی خطا BTS) ۵
۳٫۲٫۲٫ لیست نامه ها و گفتگوهای ثبت شده ۶
۴٫۲٫۲ .پایگاه داده کنترل منبع (پایگاه داده کنترل ویرایش ها) ۶
۵٫۲٫۲٫ اطلاعات طراحی و نیازمندیهای سیستم ۷
۶٫۲٫۲٫ مخازن شرح اجرا ۷
۷٫۲٫۲٫ مخازن سیستم نرم افزار ۷
۳٫۲٫ خطای نرم افزاری ۸
۱٫۳٫۲٫سیستم ردیابی خطا ۸
۴٫۲٫تحقیقات پیشین در حوزه دادهکاوی در مخازن خطا ۱۶
۵٫۲٫ اندازه گیری شباهت بین متون ۱۹
۱٫۵٫۲٫شباهت خطی ۱۹
۱٫۱٫۵٫۲٫اندازه گیری شباهت بر پایه کاراکتر ۲۰
۲٫۱٫۵٫۲٫ شباهت بر پایه توالی ۲۱
۲٫۵٫۲٫ تشابه بر پایه مجموعه ۲۳
۳٫۵٫۲٫تشابه بر پایه دانش ۲۶
۴٫۵٫۲٫ اندازه گیری شباهت ترکیبی ۲۸
منابع و ماخذ ۳۰
۱٫ Naresh Kumar Nagwani, Pradeep Singh/”Bug Mining Model Based on Event-ComponentSimilarity to Discover Similar and Duplicate GUIBugs”/ ۲۰۰۹ IEEE International Advance Computing Conference (IACC 2009)/Patiala, India/6-7 March 2009.
۴٫ Naresh Kumar Nagwani, ShrishVerma/ “Predicting Expert Developers for Newly Reported Bugs Using Frequent Terms Similarities of Bug Attributes”/ ۲۰۱۱ Ninth International Conference on ICT and Knowledge Engineering / 2011 IEEE.
۵٫ Hui Zeng, David Rine/ ” Estimation of Software Defects Fix Effort Using Neural Networks”/ Proceedings of the 28th Annual International Computer Software and Applications Conference (COMPSAC’۰۴)/ ۲۰۰۴ IEEE.
۶٫ JunzoWatada/ “Analysis of Software Reliability by Fuzzy Regression Model”/ TENCON 2000
۷٫ Lucas D. Panjer/ ” Predicting Eclipse Bug Lifetimes”/ Fourth International Workshop on Mining Software Repositories (MSR’07)/ 2007 IEEE.
۸٫ Suma.V, Pushpavathi T.P, and Ramaswamy.V/”An Approach to Predict Software Project Success by Data Mining Clustering”/ International Conference on Data Mining and Computer Engineering (ICDMCE’2012)/ Bangkok,(Thailand)/ December 21-22, 2012.
۹٫ CathrinWeiß ,Thomas Zimmermann, Rahul Premraj , Andreas Zeller ,Saarland University/ ” How Long will it Take to Fix This Bug?”/ Fourth International Workshop on Mining Software Repositories (MSR’07)/ 0-7695-2950-X/07 $20.00 © /۲۰۰۷ IEEE
۱۰٫ Naresh Kumar Nagwani, ShrishVerma/” Predictive Data Mining Model for Software Bug Estimation Using Average Weighted Similarity”/ Advance Computing Conference (IACC)/ 2010 IEEE 2nd International.
۱۱٫ Naresh Kumar Nagwani, Ashok Bhansali/”A Data Mining Model to Predict Software Bug Complexity Using Bug Estimation and Clustering”/ ۲۰۱۰ International Conference on Recent Trends in Information/ Telecommunication and Computing/ 2010 IEEE.
۱۲٫ Naresh Kumar Nagwani, ShrishVerma/ “Predicting Expert Developers for Newly Reported Bugs Using Frequent Terms Similarities of Bug Attributes”/ ۲۰۱۱ Ninth International Conference on ICT and Knowledge Engineering / 2011 IEEE.
۱۳٫ Berliner/ “Parallelizing software development In Proceedings of the USENIX”/ Winter 1990Technical Conference/ volume 341, page 352, 1990
۱۴٫ M. Pilato, B. Collins-Sussman, and B. W. Fitzpatrick/ “Version Control with Subversion”/ O’ReillyMedia/ 2008
۱۵٫ sourceforge.net
۱۶٫ code.google.com
۱۷٫ Stephen W. Thomas/” Mining Software Repositories with Topic Models”/ School of Computing Queen’s University Kingston, Ontario, Canada. Technical Report 2012-586. IEEE.
۱۸٫ Golnoosh Abaee, Department of Studies in Computer Science,Islamic Azad University, Roodehen Branch, Iran. D.S.Guru, Department of Studies in Computer Science, University of Mysore, Manasagangothri, ,Mysore,570006, India/ ”Enhancement of Bug Tracking Tools; the Debugger”/ ۲nd International Conference on Software Technology and Engineering(ICSTE)/ 2010.
۱۹٫ Bug life cycle / softwaretestinghelp.com/bug-life-cycle/
۲۰٫ Naresh Kumar Nagwani, Dr. Shrish Verma1Assistant Professor, Computer Science & Engineering; 2Associate Professor & Head, Electronics & Tel. Communication Engg. Mm National Institute of Technology Raipur,1nknagwani.cs@nitrr.ac.in, 2shrishverma@nitrr.ac.in/ On Studying the Effect of Sample Size in Evaluation of Bug Classifiers/ ISSN: 0974-6846, Vol: 6 Issue: 1/ January 2013
۲۱٫ Wael H. Gomaa,Computer Science Department Modern Academy for Computer ,Science & Management Technology Cairo, Egypt.Aly A. Fahmy,Computer Science Department Faculty of Computers and Information, Cairo University Cairo, Egypt/ ”A Survey of Text Similarity Approaches”/ International Journal of Computer Applications/ (0975 – ۸۸۸۷) Volume 68– No.13/ April 2013.
به زبان ساده فرآیند تولید نرم افزار به مراحل مختلف برای تولید و توسعه یک محصول نرم افزاری انجام میشود اشاره دارد. به صورت کلی فرآیند مهندسی نرم افزار شامل سه مرحله اصلی است: برنامه ریزی (امکان سنجی)، پیاده سازی آزمایش، تست و مستندسازی، استقرار ونگهداری سیستم. آنچه که مد نظر ماست قسمتی از مرحله پیادهسازی، آزمایش، تست و مستند سازی است.
این مرحله در مهندسی نرم افزار بر حسب نوع مدل فرآیند مهندسی شامل قسمتهای مختلفی است. در واقع این قسمت تولید نرم افزار است، ساده بگوییم این قسمت برنامه نویسی است. پس از آن نرم افزار باید تست شود. بسیاری از پروژههای بزرگ نرمافزاری مخصوصا پروژههای متن باز در چندین مرحله نسخههای یک نرم افزار را کامل تست میکنند. این کار در شرایط مختلفی انجام میشود که درباره آن توضیح خواهیم داد.
در هر صورت مشکلات نرمافزار باید شناسایی و رفع شوند. مستندسازی نیز در تمام مراحل تولید باید انجام شود. طراحی داخلی نرمافزار برای تعیین اهداف سیستم، نگهداری آینده و ارتقاء و بهبود سیستم هرچند پروژه پایان یافته باشد انجام می شود. همچنین ممکن است این مستندسازی شامل نوشتن ساختار تکههای برنامه، ظاهر برنامه کاربردی داخلی و خارجی هم باشند. این مطلب خیلی مهم است که همه چیز پروژه مستندسازی شود. این مرحله از تولید نرمافزار موضوع تحقیق و راهکار ارائهشده است. بالا بردن بهرهوری و پایینآوردن زمان انجام این مرحله از اهداف اصلی این تحقیق هستند.
اگر اهداف مهندسی نرمافزار را موارد زیر در نظر بگیریم. این تحقیق را رسیدن به همه این اهداف را تسهیل میکند.
افزایش کیفیت، قابلیت اطمینان، قابلیت نگهداری
رضایت کاربران و سهامداران
کاهش هزینههای جانبی و پشتیبانی
تحویل به موقع
استفاده از مولفههای استاندارد
استفاده مجدد
مرحله مستندسازی یا به روایتی ثبت تمامی اطلاعات برآمده از پروژه، ارتباط تنگاتنگی با مرحله تست یا رفع خطا دارد. همچنین هر دو این مراحل وابسته به این تحقیق هستند. اینکه چگونه میتوان از اطلاعات ذخیره شده به شکلهای مختلف در طول عمر پروژه برای پیشبرد مرحله تست استفاده کرد، نیازمند راهکارهاییهوشمند در حوزهدادهکاوی است. قبلاز هرچیز باید بدانیم که در یک پروژه نرمافزاری چگونه مستندات و اطلاعات متنی ذخیره میشود. منظور از خطا چیست؟ در ادامه انواع مخازن داده و اطلاعات یک پروژه نرمافزاری معرفی میشود.
کد اصلی بخش قابل اجرا و رفتار یک توسعه نرم افزاری است. که در نهایت به صورت فرمت اجرایی به مشتری تحویل داده میشود. که عموما به عنوان مهمترین داده از سوی توسعه دهندگان مورد توجه قرار میگیرد. مخزن حاوی این اطلاعات شامل تعدادی از منابع کد و اسناد در یک یا چند زبان مختلف برنامه نویسی است. این اسناد معمولا به موجودیتهای منطقی به نامهای ماژول[۱]یا بسته گروهبندی میشوند. تمام این مجموعه اطلاعات کد اصلی سیستم نامیده میشود. برای کاوش این متون تمرکز روی شناسهها (متغیر، نام)، توضیحات و رشتههای اصلی داخل کد اصلی است. معمولا کلمات کلیدی و نمادها در نظر گرفته نمیشوند.
این مخازن برای ذخیره اطلاعات مربوط به ایجاد و حل خطا، مشخصات ارتقاء سیستم و کلیه اقدامات دیگر در مرحله تعمیر و نگهداری استفاده میشوند. معمولا هنگامیکه توسعهدهندگان و کاربران به مشکل یا خطایی در یک سیستم نرمافزاری مواجه میشوند، یادداشتی درباره این خطا در پایگاه داده خطا در موضوع مربوطه ذخیره میشود. این اطلاعات شامل: علت و مکان وقوع خطا در برنامه و اینکه چگونه خطا باعث ایجاد اشکال و خلل در روند برنامه شده است. پس از آن یک یا چند متخصص، موضوع ایجاد شده را برای رفع مشکل بررسی میکنند. چنانچه خطا برطرف شود موضوع در فرم مربوطه بسته میشود. تمام این اطلاعات در مخازن و پایگاههای خطا ذخیره میشوند. عمومیترین سیستمهای مخازن خطا Bugzilla ، Trac هستند.
اگرچه تا به امروز سیستمهای متعددی ساخته شدهاند. در حالت عادی بین خطا[۳]، نقص[۴]، عیب[۵] تفاوت قائل میشویم، اما در این تحقیق همه را با لفظ خطا و هم معنی در نظر میگیریم.
لیست ایمیلها (یا آرشیو بحثها) همراه با گفتگوهای ثبت شده بین افراد دخیل در یک پروژه آرشیوی از ارتباطات متنی توسعه دهندگان ، مدیران و ذینفعان آن پروژه هستند. لیست متنی متشکل از بسته های الکترونیکی که شامل سه قسمت:
سرآیند (فرستنده ،گیرنده و زمان ارسال)
بدنه پیغام(متن داخل ایمیل)
مجموعهایاز فایلهای پیوست شده(مستندات اضافی که همراه ایمیل فرستاده میشود) میباشد.
شرح گفتگوها شامل ثبت مکالمات فوری بین ذینفعان پروژه، که بر حسب زمان یا نویسنده دسته بندی شده اند، میباشد.
سیستمی برای ثبت تاریخ تغییرات (ویرایشها) به همراه خود ویرایش و اطلاعات دیگر به صورت اسناد و اطلاعات متنی است. توسعهدهندگان معمولا تاریخ و زمان ویرایش یک کد اصلی را در پایگاه داده هایی ذخیره میکنند. پایگاه داده های کنترل کد رایج مانند] cvs 13[ و] svn 14[ ، به توسعه دهندگان اجازه میدهند به یک کپی از مخزن سراسری و جهانی، در سیستم فایلهای محلی خود، دسترسی داشته باشند. اسناد موجود را ویرایش کند، یا اطلاعاتی اضافه یا کم کند و یا ساختار دایرکتوری این مخازن را تغییر دهند. همچنین میتواند در مخزن اصلی سند یا اطلاعات جدید محلی ایجاد کند.
بنابراین کنترل بازبینیها دو نتیجه مهم در بر خواهد داشت:
اول اینکه به توسعه دهندگان اجازه میدهد، مستقل از کسانی که به مخازن دسترسی دارند، فایلهای روی سیستمهای خود را تغییر دهند . پس از آن که تغییرات تایید شده ایجاد شد بقیه میتوانند این تغیرات را بررسی کنند. این استقلال کاری اجازه میدهد که یک چرخه کار موازی بدون نیاز به ارسال ایمیل و گفتگو و نیز بدون تغیرات ورژن برنامه به عقب و جلو تشکیل شود.
دوم اینکه زمان و تاریخ همه اطلاعات و مستندات به صورت خودکار ثبت و نگهداری میشود. اگر نسخه های قبل نرم افزار نیاز بود، توسعهدهندگان بهراحتی میتوانند به نسخههای قبل سیستم دسترسی داشته باشند و سیستم را به نسخه قبلی برگردانند.
مستندات نیازمندیها، معمولا در ارتباط با مشتری و یا با تاییدهای او تنظیم میشود. این اسناد لیستی از نیازهای مشتری است که خواهان انجام آن توسط سیستم است. این نیازها به دو صورت دستهبندی میشوند. اینکه چه نیازهایی را سیستم باید برطرف کند و چگونه و با چه کیفیتی موردانتظار مشتری است. اطلاعات طراحی نیز شامل تمام اطلاعات مربوط به طراحیمعماری و الگوریتمهای مهم و مورد استفاده[۶] سیستم است. طراحی سیستم میتواند به شکل نمودار(مانند UML) و یا بهصورت متون جریان کار نمایش داده شوند.
[۱]-Module
[۲]– bug-tracking system
[۳]– bug
[۴]– defect
[۵]– fault
[۶]– Use Case
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر