تحقیق مدیریت دانش و نظریه ها وفرایند های آن و سیر تحول نوآوری و مدل های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مدیریت دانش و نظریه ها وفرایند های آن و سیر تحول نوآوری و مدل های آن دارای ۶۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱) بخش اول : مدیریت دانش    ۵
۲-۱-۱) مقدمه    ۵
۲-۱-۲ ) تعاریف و مفهوم مدیریت دانش    ۶
۲-۱-۲-۱) تسهیم دانش    ۹
۲-۱-۲-۲) اکتساب دانش:    ۱۱
۲-۱-۲-۳) اکتشاف دانش:    ۱۱
۲-۱-۳) نگاهی بر سیل تحول مدیریت دانش:    ۱۱
۲-۱-۳-۱) تاریخچه مدیریت دانش    ۱۱
۲-۱-۳-۲) سیر تحول مدیریت دانش    ۱۲
۲-۱-۴ ) اهمیت مدیریت دانش    ۱۴
۲-۱-۴-۱) طبقه بندی انواع دانش    ۱۵
۲-۱-۵) نظریه  ها وفرایند های مدیریت دانش    ۱۷
۲-۱-۵-۱) فرایند خلق و تبدیل دانش    ۱۸
۲-۱-۵-۲) الگوی فرآیند مدیریت دانش    ۱۹
۲-۱-۵-۲) مدل هیسگ    ۲۲
۲-۱-۶ ) اثرات ومزایای مدیریت دانش در سازمان ها    ۲۳
۲-۱-۶-۱) مزایای مدیریت دانش    ۲۳
بخش دوم : نوآوری محصول    ۲۶
۲-۲-۱)مقدمه :    ۲۶
۲-۲-۲) تعریف و مفهوم نوآوری و نوآوری محصول    ۲۷
۲-۲-۳ ) سیر تحول نوآوری    ۳۰
۲-۲-۴) اهمیت نوآوری محصول    ۳۱
۲ -۲-۵) نظریه های نوآوری محصول و نوآوری سازمانها    ۳۵
۲-۲-۶) مدل های نوآوری    ۳۸
۲-۲-۶-۱) مدل آبرنسی کلارک:    ۳۸
۲-۲-۶-۲) مدل هندرسون کلارک :    ۳۸
۲-۲-۶-۳) مدل(گراهام و والاس، ۱۹۶۲):    ۳۹
۲-۲-۶-۴) مدل تلفیقی فرایند خلاقیت( پلسک،۱۹۹۶) این مدل می توان به صورت شکل زیر نمایش داده (مارک۱۹۷۰،)    ۳۹
۲-۳) اثرات نوآوری محصول بر سازمان    ۴۲
۲-۴ ) رابطه مدیریت دانش و نوآوری محصول    ۴۳
۲-۴) پیشینه تحقیق    ۴۸
۲-۲-۹-۱) مطالعات داخلی    ۴۸
۲-۲-۹-۲) مطالعات خارجی :    ۵۳
منابع و ماخذ    ۵۷

منابع

جعفری ،مصطفی ، ابن رسول، سید اصغر،دیده ور ،فاطمه ،(۱۳۸۵) ،”نقش مدیریت دانش فناوری اطلاعات در مدیریت ریسک پروژه ” ، نشریه بین المللی علوم مهندسی ، جلد ۱۷ ، شماره ۵ ، ص۳۷-۳۱٫

پیری ، زکیه ،آصف زاده ،سعید ،۱۳۸۵،چگونه می توان مدیریت دانش را به کار گرفت ؟ ،مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، سال دهم ،شماره ۱ پیاپی ۳۸، ص۱۰-۱٫

جعفری مقدم ، سعید ،۱۳۸۱، فرایندهای مدیریت دانش از یادیگیری سازمانی تا حافظه سازمانی ، فصلنامه مدیریت توسعه ، شماره ۱۲٫

میر فخرالدینی،سیدحیدر،حاتمی ،سید حسن،طالعی فر،رضا،کنجکاومنفرد،امیررضا،(۱۳۸۹)، “نوآوری دانش و عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک ومتوسط ، چشم انداز مدیریت بازرگانی” ، شماره ۲پیاپی ۳۵ ، ص۱۱۸-۱۰۳٫

یادیگرروش ،حسن، (۱۳۸۲) ، تاریخچه مدیریت دانش ،توسعه مدیری ،شماره ۲۳۹٫

ابطحی ،سید حسن، صلواتی، عادل ، (۱۳۸۵)، ” مدیریت دانش در سازمان” ، انتشارات پیوند نو، چاپ اول.

فدائی ، غلامرضا،حسن زاده محمد،وذراتی ،ماشاالله ،(۱۳۹۰) ،”بررسی مفهوم نظام مدیریت دانش “،فصلنامه علمی –پ‍‍‍‍‍‍‍ژوهشی تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی ، دوره ۱۷،شماره ۴ پیاپی ۶۷ ،۵۳۳-۵۸۰٫

الوانی ، سید مهدی و دانایی فرد ، حسن ،( ۱۳۸۸) ، « گفتارهایی در فلسفه تئوری های سازمان دولتی » انتشارات صفار ، چاپ هفتم ، تهران .

الوانی سید مهدی (۱۳۸۳) ، « مدیریت دولتی » ، انتشارات نی ، چاپ بیست دوم ، تهران .

وزارت صنعت و معدن و تجارت استان گیلان.

رابینز ،استیفن ، (۱۳۸۸)، « مبانی رفتار سازمانی » ، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی ، چاپ بیست وچهارم ، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی ،تهران.

زاهدی شمس السادات ، اسد پور، امین، حاجی نوری ،خاطره،(۱۳۹۰) ،”رابطه سیبرنتیک و مدیریت دانش در سازمان ،فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول” ،شماره ۶۳،ص۲۵-۱٫

زعفریان ،رضا ،اسماعیل زاده ، مونا، شاهی، نساء،(۱۳۸۷) ارائه الگوئی پیاده سازی مدیریت دانش در کسب و کارهای کوچک ومتوسط( مطالعه موردی شرکت نفت ایران ) ، فصلنامه توسعه کارآفرینی ، سال اول، شماره ۲ ،ص۱۰۲-۷۵٫

 ۲-۱) بخش اول : مدیریت دانش

۲-۱-۱) مقدمه

سازمان ها دررویارویی با تغییرات سریع باید به منظور حفظ مزیت رقابتی خود را با دانش موجود منطبق کنند و در جهت با این همه تحقیقات نشان می دهد که موضوع مدیریت دانش از ماهیتی پیچیده برخوردار است ( لیا و همکاران[۱] ، ۲۰۱۱ ).مدیریت دانش به عنوان یک رشته نسبتاً جدید ممکن تصور شود که این مشکل ناشی از فقدان یک تئوری است ، اما حتی یک بررسی کوتاه از نوشته ها روشن می سازد که موضوع چیز دیگری است . یک توصیف از مدیریت دانش به عنوان ترکیبی از افراد ، فرایند و فن آوری به خوبی شناخته شده است(جان ادوارز[۲]، ۲۰۱۳).

مدیریت دانش عمدتاً بر اشتراک دانش درون سازمان و گروه متمرکز شده است . یکی از اهداف اصلی شرکت و سازمان مبتنی بر دانش این است که ، از مجموع نیروهای رانشگر خود کارآمدتر باشد . هدف اصلی هر سازمان این است که باید روی فرد متمرکز شده و به او انگیزه دهد و درمرحله بعد باید تمرکز به شبکه های اجتماعی دراولویت قرار گیرد . دانش به خودی خود نمی تواند هیچ مزیتی به دنبال بیاورد ، فقط در صورتی می توان آنرا مهم تلقی کرد که ارزش ایجاد کند ارزش دانش ، به کارگیری بینش های تلویحی و درونی ( ذهنی ) و قابل دسترسی کردن آن بینش ها برای اشتراک و کاربرد توسط شرکت بستگی دارد ولکل[۳] (۲۰۰۹).

به طرز قابل توجهی مدیران دریافته اند که دانش و یادگیری منبع بهتری برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار در جهان امروز است . آنها می دانند که نگهداری دانش های کلیدی سازمان بصورت منفعل و در افکار کارکنان جایز نبوده و عاملی همچون جابه جایی ، پایین آمدن استانداردهای آموزشی و رشد سریع تغییرات کسب و کار به منزله آن است که دیگرنمی توان بصورت اطلاعات جامع و با ثبات افراد به شکلی انفرادی تکیه نمود در نتیجه دانشی که دروجود کارکنان محصور شده است بایستی به درون سطوح سازمان نفوذ پیدا کند . تا همگی بتوانند بدان دست پیدا کرده و همچنین موجب افزون شدن و یا تکمیل آن گردد ( جعفری و همکاران،۱۳۸۵) .

چانگ و لی [۴](۲۰۰۹) اشتراک دانش دلالت بر این امر دارد که اطلاعات ، دانش و مهارتی که مربوط به سازمان می باشند در میان افراد یا واحدها در چارچوب سازمانی،تبادل و توزیع شوند. اشتراک ترکیب دانش موجود و دانش جدید را افزایش می دهد که منجر به توسعه فرایند یا ایجاد تغییرات محصولات جدید می شود .

۲-۱-۲ ) تعاریف و مفهوم مدیریت دانش

دانش یک منبع اقتصادی کلیدی) و حتی می توان گفت تنها منبع کلیدی( برای کسب مزیت رقابتی است. سازمان ها می توانند از طریق مدیریت اثربخش دانش، تولید و یا کسب دانش های جدید، در دسترس قراردادن دانش و به کار بستن آن، کارکنان خود را به کارکنان دانشی تبدل نمایند.چنین کارکنانی مهم ترین سرمایه ی یک سازمان به حساب می آیند. نه فقط پژوهشگران مدیریت، که شاغلین در سازمان ها نیز بر فرایند مدیریت دانش که شامل کسب، کاربرد و اشتراک دانش می شود تأکید زیادی دارند و مدیریت دانش  را در جایگاه کلیدی ترین عامل سازمانی جهت کسب مزیت رقابتی قرار می دهند (کور و مادن[۵] ،۲۰۱۳)

مدیریت دانش عبارت است از مهم ترین سؤالات اساسی در زمینه سازگاری سازمانی برای بقا و شایستگی بالا به دلیل تغییر در محیط کسب و کار می باشد (ملکی پور ، ۱۳۹۱).مدیریت دانش با هدف تأمین نیازهای فعلی شناسایی و استفاده از سرمایه دانش و توسعه فرصت های جدید به مرحله اجرا است (آمالیا و ناگروهو[۶] ، ۲۰۱۰ ).نظام مدیریت دانش را نوعی نظام اطلاعاتی تعریف کرده اند که به آفرینش حفاظت و تسهیم دانش سازمانی می پردازند ( فدائی و همکاران ، ۱۳۹۰).دانش به عنوان یک منبع مهم مزیت رقابتی و ایجاد ارزش ، به عنوان یک عنصر ضروری برای توسعه پایدار و به طور کلی به عنوان یک عامل تعیین کننده برای شرکت ها به آنان جهانی شناخته شده است علاوه بر این ، دانشی که شرکت ها شناسایی می کنند، منبعی پویا است که نیازمند تغذیه ، مدیریت دقیق می باشد ( میر فخرالدینی ، ۱۳۸۹). مدیریت دانش طیف وسیعی از فعالیت هااست که برای مدیریت ، مبادله ، خلق یا ارتقای سرمایه های فکری در یک سازمان به کار می رود و یک توافق جمعی در مورد این که مدیریت دانش چیست ، وجود ندارد . تعاریف زیادی برای مدیریت دانش منتشر شده است .مدیریت دانش طرحی هوشمندانه فرایندها ، ابزار ، ساختار و غیره با قصد افزایش نوسازی اشتراک یا بهبود استفاده از دانش است که در هر کدام از سه عنصر سرمایه فکری یعنی ساختاری انسانی و اجتماعی نمایان می شود،از نظر سی نت[۷] (۲۰۰۴)راه حل معمای تعریف مدیریت دانش آن است که آنچه را مدیریت دانش در آن مقوله نمی گنجد حذف کنید .( پیری ، آصف زاده ،۱۳۸۵).

مدیریت دانش شامل اقدامات مدیریتی در تسهیل فعالیت های کسب دانش ، ایجاد ذخیره اشتراک ، توزیع ، توسعه و بکارگیری دانش توسط افراد و گروهها است ژنگ و همکاران[۸] (۲۰۱۰). ایجاد دانش به فرایندی اشاره می کند که در آن دانش توسط سازمان از منابع خارجی کسب می شود و استفاده دانش که کاربرد دانش یا اجرای دانش نیز نامیده می شود به فرایندی اشاره دارد که در جهت کاربرد حقیقی و موجود دانش تنظیم و تطبیق می گردد (رام چندران و همکاران [۹]، ۲۰۰۹). ونیز فرایندهای مدیریت دانش را شامل خلق دانش ، جذب ، سازماندهی ، ذخیره سازی و انتشار دانش می دانند که کاربرد آن در بین بخش های خصوصی و دولتی دارای تفاوت های قابل توجه ای هستند( مارا و همکاران[۱۰] ، ۲۰۱۲).خاطر نشان می کنند که جریان های مؤثر مدیریت دانش و فرایند تسهیم دانش در میان رقبای زنجیره عرصه ، ویژگیهای جالبی نظر چابکی ، انطباق پذیری، و همترازی را به دنبال دارد و زمینه ساز فرایندهای انسجام ، بهبود مشارکت ، جذب دانش و سازماندهی آن است . (قدوس وایکژو[۱۱] ،۲۰۰۵) نظام مدیریت دانش را نوعی نظام اطلاعاتی تعریف کرده اند که به آفرینش ، حفاظت و تسهیم دانش سازمانی می پردازد . بلانت[۱۲] ( نقل از افجه ای و سلطانی ، ۱۳۹۰ ، ص۸۶ ) معتقد است که مدیریت دانش ، فرایندی است که از طریق آن سازمان ها اطلاعات جمع آوری شده ی خود را به کار می گیرند و پاسخی که به این نگرانی است که افراد بایستی قادر به تبدیل یادگیری خود به دانش دستخوش تغییرات مختلف می شود و بخش از اطلاعات از بین می رود . بنابراین باید از روند قادر به تبدیل یادگیری خود به دانش دستخوش تغییرات مختلف می شود و بخش از اطلاعات از بین می رود . بنابراین باید از روند اتلاف اطلاعات مفید، جلوگیری کرد دانش به عنوان یک سرمایه سازمانی مهم به ( لحاظ استراژیکی ) است که بر اساس آن سازمان ها از قابلیت ها و منابع ناملموس به عنوان ابزارهای رقابتی استفاده می کنند . بخش عمده دانش به عنوان یک منبع مزیت رقابتی (به ویژه دانش ضمنی ) محسوب می شود که تدوین و تسهیم آن به دلیل ماهیت اعضای و وجود تجارب مختلف ، امری بس دشوار است. (هلن و کارکری[۱۳] (۲۰۱۱) با این همه ، دانش به عنوان یک سرمایه سازمانی به صورتی نسبتاً مؤثر مدیریت می شود . سازمان ها نخست برای ارتقای بهره وری تکیه می کنند . و برخی دیگر، به اهمیت مشارکت و کارگروهی ( به منظور تسهیم دانش ) تمرکز می نمایند . از طرف دیگر شاهد سرمایه گذاری های هنگفت برخی از سازمان ها در زمینه آموزش ، توسعه و تنظیم ساختار دانش هستیم ، هدف اصلی آنها دستیابی به انعطاف پذیری و تغییر است . این تنوع روش های مدیریتی منعکس کننده تفاوت های مهم در عملکرد سازمان ها است . لذا سازمان ها به منظور مدیریت دانش کارکنان به عنوان عملکرد بهینه مرتبط با دانش ضمنی ، حفظ یا بقای کارکنان و افزایش مداوم تخصص و مهارت باید از روشهای راهبردی تر استفاده کنند.هر سازمانی که در پی ایجاد نوآوریها و ابتکارات در مدیریت دانش خود باشد ، بایستی یک سری اهداف اساسی که البته با کمک سایر اهداف سازمانی تکمیل می شود . برای دانش مدیریت سازمانی تدوین کند این سازمان بایستی از کارایی اهدافشان در زمینه نوآوریهای مدیریت دانش و منافع خاص از آن ( که معمولاً غیر مستقیم  هستند ) و در نهایت ارتباط میان عایدات مالی شرکت و دانش سازمانی ارزیابی صحیحی داشته باشد که البته این کار دشواری است . مدیریت دانش سازمان ها عنصر اساسی در دستیابی و بقای مزیت رقابتی در سازمان است . مفهوم مدیریت دانش ، گونه های متفاوتی از دانش جهت پشتیبانی استراتژی کلان سازمان ، ارزیابی وضعیت کنونی مدیریت دانش ، انتقال مبانی دانش جاری در سازمان به پایگاههای جدید و قدرتمند دانش و جبران و اصلاح کمبود های مددجو در این حیطه ارائه می کند . (رودریجوز[۱۴]،۲۰۰۷ ). دراقتصاد الکترونیک امروزی، دانش به عنوان یک ابزار یاری دهنده مدنظر قرارگرفته است و اجرای مدیریت دانش، یک سازمان را در گسترش وتوسعه محصولات جدید و تصمیم گیریهای مهم در زمینه مدیریت استراتژیک حمایت می کند. اولین مطلب مهم در مدیریت دانش، سازمان دهی، انتشار و پالایش دانش است. در زمینه مدیریت دانش یک وظیفه مهم تبدیل دانش مخفی به دانش صریح و آشکار است که با استفاده از روش داده کاوی می توان دانش مربوط به مشتری (تامین کننده و مصرف کننده) را از بخشهای مختلف بازار به دست آورد و یا اینکه توسط خبرگان بدست آورده و اصلاح و روشن نمود (نقاده،۱۳۹۱ ).

مدیریت دانش یک رویکرد یکپارچه نظامند به منظور تولید، تشخیص دستیابی ، اشتراک ، ثبت و نگهداری دارایی های ناملموس برای کسب بهره در سازمان می باشد (آقا داود ، ۱۳۸۷).

تعاریف و مفاهیم ارائه شده دربارۀ مدیریت دانش تا اندازه ای بیانگر اصول مدیریت دانش است، با وجود این  داونپورت و پورساک [۱۵](۱۹۹۸ ) در نوشته های خود دانش را چنین طرح می کنند .

دانش نشأت گرفته از افکار است و در افکار آنان جای دارد .

تسهیم دانش مستلزم اعتماد است.

فن آوری رفتارهای دانش جدید را امکان پذیر می سازد.

تسهیم دانش تشویق شده و پاداش بگیرد .

حمایت مدیران ومنابع ضروری است.

دانش ماهیتی خلق شونده دارد و تشویق افراد موجب می شود که دانش به شیوه های غیر منتظره ای گسترش یابد .

نانوکاو تاکوچی[۱۶]( ۱۹۹۵) خلق دانش به معنای فراهم کردن قابلیتی در کل سازمان است که به کمک آن بتوان دانش جدیدی ایجاد و سپس آن را در سرتاسر سازمان پخش کرد .

۲-۱-۲-۱) تسهیم دانش

در حال حاضر یکی از بزرگترین چالشهایی که شرکت های دانش بنیان با آن روبه رو هستند در دسترس بودن دانش است که اساساً از طریق رفتار تسهیم دانش ایجاد می گردد . تسهیم دانش را می توان شامل مجموعه از عقاید یا رفتارهایی دانست که منجر به گسترش یادگیری در میان افراد مختلف و یا در یک سازمان واحد می شود . تحقیقات بسیاری عوامل مؤثر بر رفتار تسهیم دانش را از منظرهای گوناگون نظری مورد بررسی قرار دادند . برخی از آنها بر عوامل انگیزشی ماندگار تأکید دارند . ( واسکو و فرج [۱۷]، ۲۰۰۵ ) در حالی که برخی دیگر بر شرایط میان فردی که می توانند رفتار تسهیم دانش را شکل دهند از قبیل سرمایه اجتماعی ، اعتماد ، رضایت ، شبکه اجتماعی و وابستگی به عملکرد های گروهی تأکید دارند چیونگ و لی[۱۸]،(۲۰۰۷) بهره گیری به فرایندهایی اشاره دارد که از طریق آنها دانش موقعیت های مشابه اخذ منفعل و جاری می شود و از طرفی دیگر ، اکتشاف شامل فرایندهایی می شود که از طریق آنها دانش تسهیم شده ، ترکیب شده و دانش جدید ساخته می شود . فرایندی که از طریق آن یک واحد از تجارب واحدی دیگر بهره مند می شود  ( ابراهیمی ، ۱۳۹۱). فرایند مدیریت دانش شامل کسب، به اشتراک گذاری و به کار بستن دانش می شود.کسب دانش که با استفاده از دانش موجود یا اخذ دانش جدید مرتبط می باشد، توانایی سازمان را در تحقق اثربخش اهداف خود و همین طور، افزایش یادگیری سازمانی افزایش می دهد.از طریق کسب دانش از داخل یا بیرون سازمان)و یا هر دو(، هر عضو سازمان می تواند توانایی خود را جهت تبدیل دانش موجود به دانش جدید و ایجاد دانش جدید افزایش دهد. اخیراً دانشِ کسب شده، ذخیره ی دانش موجود در سازمان را افزایش داده، عدم اطمینان را کاهش داده و فرصت های جدیدی را برای به کار بستن دانش و بهره برداری از دانش ایجاد کرده است، که موجب ارتقا تولید نتایج نوآورانه شده است.به اشتراک گذاری دانش  به عنوان یک فرایند کسب و کار تعریف شده است که مستلزم دانش، مهارت و تجربه ی جمعی و توزیع دانش در سراسر واحدهای سازمانی می باشد. به اشتراک گذاری دانش با مبادله ی دانش، تجارب و مهارت های کارکنان در سراسر سازمان به منظور ایجاد روال های جدید و مدل های ذهنی سروکار دارد. اعضای سازمان می توانند از طریق اشتراک دانش در میان خودشان و یا در واحدهای های مختلف، به آسانی به دانش دسترسی داشته باشند و از این طریق زمان و هزینه ی مورد نیاز برای جمع آوری اطلاعات را کاهش دهند و با کاهش زمان و هزینه ی دستیابی به اطلاعات و ایجاد روال ها و مدل های ذهنی جدید، سازمان ها می توانند منابع ارزشمند خودشان را به فرایندهای نوآوری انتقال دهند. علاوه بر این، اشتراک و مبادله ی دانش، موجب مشارکت بالا در یادگیری، و تشریک مساعی در ایجاد دانش جدید می شود که برای توسعه ی ایده های نوآورانه حیاتی است (کور و مادن ۲۰۱۳). شامل چگونگی تسهیم دانش موجود ، انتقال آن به محل مناسب و مورد نیاز، چگونگی انتقال دانش به گونه ای که قابل دسترسی و استفاده در سازمان باشد و چگونگی انتقال دانش از دانش سازمانی از جمله مواردی هستند که در ادامه کار مدیریت دانش مد نظر قرار می گیرند(آریابرزند،۱۳۸۹).

[۱] .lia & colleague

[۲] .John Edwards

[۳] .volkel

[۴] . chang & lee

[۵] . kor &maden

[۶] .amalia & nugroho

[۷] . Sinotte

[۸] .zheng & colleague

[۹] .ramachandran & colleague

[۱۰] .marra & colleague

[۱۱] . Quaddus & xu

[۱۲] . blant

[۱۳] . whelan & carcary

[۱۴] .  rodriguez

[۱۵]. Davenport & prusok

[۱۶].nanoka & takeuchi

[۱۷].vasko & ferej

[۱۸] . Cheung & Lee

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و اهمیت و ضرورت مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
  • تحقیق عملکرد سازمانی و نوآوری سازمانی
  • تحقیق مفهوم و نظریه های مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیک
  • تحقیق مدیریت دانش و مدل های آن
  • تحقیق مدیریت دانش و فشار روانی و مدلهای مدیریت دانش و علایم و عوامل فشار روانی شغلی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.