496 views
پیشینه تحقیق مسائل زمانبندی و ماشین های موازی و زمان بندی با اثر استهلاک و یادگیری دارای ۱۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۲-۱٫ مقدمه ۴
۲-۲٫مروری بر مسائل زمانبندی ۴
۲-۲-۱٫ تک ماشینه ۷
۲-۲-۲٫ ماشینهای موازی ۷
۲-۳٫ اثر یادگیری در زمانبندی: ۷
۲-۳٫ تعریف نگهداری و تعمیرات در زمانبندی: ۹
۲-۴ . پیشینه: ۱۰
۲-۴-۱ مسائل ماشین های موازی: ۱۱
۲-۴-۲٫ مروری بر مطالعات زمان بندی با اثریادگیری: ۱۱
۲-۴-۳ .مروری بر مطالعات اثر همزمان یادگیری و استهلاک در زمان بندی: ۱۲
۲-۴-۴ مروری بر مطالعات زمان بندی با اثر استهلاک: ۱۳
منابع و مراجع ۱۵
[۲]. سمیرمحمد حسینی ، پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه علوم و فنون مازندران، طراحی الگوریتمهای فرا ابتکاری برای زمانبندی ماشینهای موازی نامرتبط با محدودیت دسترسی به ماشینها، تابستان ۹۱
[۳] . سید یاسر قربانی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، حل مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود چند هدفه فازی با استفاده از روشهای فرا ابتکاری، پاییز ۱۳۹۰
[۴]. محسن فندرسکی جز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم و فنون مازندران، زمانبندی بهنگام روی ماشین های موازی مستقل با توجه به اثر استهلاک و فعالیت های نگهداری و تعمیرات ، زمستان ۱۳۹۱
[۵]. T.P. Wright, Factors affecting the cost of airplanes, Journal of Aeronautical Sciences 3(1936) 122-128
[۶]. E.C.Keachie, R.J. Fontana, Effects of learning on optimal lot size, Management Science 13(1966) 102-108
[۷]. D.Biskup, Single machine scheduling with learning considerations, European Journal of Operational Research 115(1999) 173-178
[۸]. Pinedo, M. Scheduling theory, Algorithm and Systems. New York ,Prentic-Hall, (1995)
[۹]. Pinedo , M.L., (2008).Scheduling: theory, algorithms and systems. New York: Prentice Hall.
[۱۰]. Mc Naughton, R., (1959). Scheduling with deadlines and loss functions. Management science .6,1-12
در این مقاله سعی شده است تا یک دید کلی و جامع نسبت به طبقهبندی مسائل و کارهای انجامشده در زمینه زمانبندی پروژه با نرخهای یادگیری و استهلاک و فعالیتهای تعمیرات و نگهداری ارائه شود. از آنجا که هر یک از کارهای انجامگرفته در مرجعی که به آن اشاره شده است ، به طور کامل توضیح داده شده است، در اینجا فقط در مورد هرکدام توضیحاتی کلی ارائه میگردد.
الگوهای زیادی در تعریف مسائل زمانبندی و طبقهبندی آنها مطرح هستند: مسائل زمانبندی از نظر فرایند تولید محصولات و بسته به تعداد عملیاتهای مورد نیاز برای پردازش یک کار و نیز تعداد ماشینهای موجود برای پردازش هر عملیات دارای الگوهای زیادی میباشند. در کل یک مسئله زمانبندی عمومی را میتوان با استفاده از سه نماد که توسط گراهام و همکارانش ]۳۶[ ارائه شد توصیف نمود که بیانگر وضعیت و شرایط ماشین یا منبع است و معمولا دارای یک نماد است، خصوصیات و جزئیات نحوه پردازش و محدودیتهای موجود را بیان میکند و ممکن است شامل هیچ نمادی نباشد و یا چندین نماد باشد، بیانگر تابع هدف مسئله است و معمولا شامل تنها یک نماد است.
سادهترین حالت ممکن است که معمولا حالت خاص سایر مسائل در نظر گرفته میشود. در این حالت فقط یک ماشین در دسترس بوده و این ماشین قادر به پردازش تنها یک کار در هر لحظه میباشد. این مدل مبنا اساس کار برای ایجاد قوانین و قواعد زمانبندی برای استفاده در سایر مدلها میباشد به عبارت دیگر عموما روشها و راهکارها ابتدا برای یک مدل تک ماشینه تبدیل میگردد و سپس برای سایر مدلها بسط داده میشوند.
در این سیستم تعدادی ماشین مشابه ( از لحاظ فرایند مربوطه ) در دسترس هستند و هر کار میتواند روی هر یک از ماشینها پردازش شود. این سیستم، از لحاظ ویژگیهای ماشین از قبیل سرعت پردازش، کیفیت محصولات تولیدی و هزینه تولید به دسته ماشینهای موازی یکسان[۳] و ماشینهای موازی متفاوت[۴] تقسیم میشوند.
اثریادگیری اولین بار توسط رایت[۵] مطرح شد و در آن مطالعه روی صنعت هواپیما، نشان داد که هزینههای کارگری هر واحد با افزایش نرخ تولید کاهش پیدا می کند. مطالعاتی که بر روی یادگیری و اثر آن بر رفتار موجودات زنده انجام شده نشان داد که زمان مورد نیاز برای انجام یک کار با افزایش تجربه آن کاهش می یابد. این مطالعه روانشناسی منجر به ایجاد پدیده جدید به نام اثریادگیری شد. اثر یادگیری در دورههای برنامه ریزی تولید کوتاهمدت از اهمیت به سزایی برخوردار است. کیچیه و فونتانا[۶] اولین کسانی بودند که درهنگام محاسبه مقدار بهینه اندازه انباشته، اثر یادگیری را لحاظ کردند. در این حالت موجودی زودتر از زمانی که یادگیری لحاظ نشده به پایان میرسد. با درنظرگرفتن یک نرخ ثابت تقاضا این امر منجر به هزینههای نگهداری بالاتر و همچنین کاهش میزان اندازه انباشته بهینه میشود. اگرچه برنامه ریزی تولید یکی از وظایف اصلی در برنامهریزی تولید کوتاهمدت است اما اثر یادگیری در ادبیات زمانبندی اولین بار توسط بیسکاپ[۷] مطرح شد. وی در تحقیقش اثر یادگیری را در مسئله زمانبندی تکماشینه کمینهسازی زمان تکمیل و مجموع وزنی انحرافات زمان تکمیل از موعد تحویل مورد بررسی قرار داد.
مسائل زمانبندی اغلب مواقعی مطرح میشوند که کارهای مختلف با ترتیبی بایستی روی یک یا چند ماشین پردازش شوند یکی از مشخصات ذاتی چنین محیط تولیدی وجود فعالیتهای زیاد نیروی انسانی است و تعداد فعالیت های مرتبط با یادگیری نرخ بالایی دارند. از این رو به نظر می رسد که درنظرگرفتن یادگیری در محیط زمانبندی مناسب باشد. مثالهای رایجی از اهمیت اثریادگیری در ادامه لیست شده اند:
زمان آمادهسازی ماشین ها
تمیزکاری ماشین بعد از پردازش یا بعد از یک دوره مشخص
کنترل و بهره برداری از ماشین ها
تعمیرات و نگهداری برنامه ریزی شده ماشینها
[۱] Single Machine
[۲] Parallel Machines
[۳] Identical
[۴] Non-Identical
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر