تحقیق مسائل زمانبندی و ماشین های موازی و زمان بندی با اثر استهلاک و یادگیری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مسائل زمانبندی و ماشین های موازی و زمان بندی با اثر استهلاک و یادگیری  دارای ۱۸ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱٫ مقدمه    ۴
۲-۲٫مروری بر مسائل زمانبندی    ۴
۲-۲-۱٫ تک ماشینه    ۷
۲-۲-۲٫ ماشینهای موازی    ۷
۲-۳٫ اثر یادگیری در زمانبندی:    ۷
۲-۳٫ تعریف نگهداری و تعمیرات در زمانبندی:    ۹
۲-۴ . پیشینه:    ۱۰
۲-۴-۱ مسائل ماشین های موازی:    ۱۱
۲-۴-۲٫ مروری بر مطالعات زمان بندی با اثریادگیری:    ۱۱
۲-۴-۳ .مروری بر مطالعات اثر همزمان یادگیری و استهلاک در زمان بندی:    ۱۲
۲-۴-۴ مروری بر مطالعات زمان بندی با اثر استهلاک:    ۱۳
منابع و مراجع    ۱۵

منابع

[۲]. سمیرمحمد حسینی ، پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه علوم و فنون مازندران، طراحی الگوریتم­های فرا ابتکاری برای زمان­بندی ماشین­های موازی نامرتبط با محدودیت دسترسی به ماشین­ها، تابستان ۹۱

[۳] . سید یاسر قربانی، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، حل مسئله زمان­بندی پروژه با منابع محدود چند هدفه فازی با استفاده از روش­های فرا ابتکاری، پاییز ۱۳۹۰

[۴]. محسن فندرسکی جز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم و فنون مازندران، زمانبندی بهنگام روی ماشین های موازی مستقل با توجه به اثر استهلاک و فعالیت های نگهداری و تعمیرات ، زمستان ۱۳۹۱

[۵]. T.P. Wright, Factors affecting the cost of airplanes, Journal of Aeronautical Sciences 3(1936) 122-128

[۶]. E.C.Keachie, R.J. Fontana, Effects of learning on optimal lot size, Management Science 13(1966) 102-108

[۷]. D.Biskup, Single machine scheduling with learning considerations, European Journal of Operational Research 115(1999) 173-178

[۸]. Pinedo, M. Scheduling theory, Algorithm and Systems. New York ,Prentic-Hall, (1995)

[۹]. Pinedo , M.L., (2008).Scheduling: theory, algorithms and systems. New York: Prentice Hall.

[۱۰]. Mc Naughton, R., (1959). Scheduling with deadlines and loss functions. Management science .6,1-12

-۱٫ مقدمه

در این مقاله سعی شده است تا یک دید کلی و جامع نسبت به طبقه­بندی مسائل و کارهای انجام­شده در زمینه زمان­بندی پروژه با نرخ­های یادگیری و استهلاک و فعالیت­های تعمیرات و نگهداری ارائه شود. از آنجا که هر یک از کارهای انجام­گرفته در مرجعی که به آن اشاره شده است ، به طور کامل توضیح داده شده است، در اینجا فقط در مورد هرکدام توضیحاتی کلی ارائه می­گردد.

۲-۲٫مروری بر مسائل زمان­بندی

الگوهای زیادی در تعریف مسائل زمان­بندی و طبقه­بندی آن­ها مطرح هستند: مسائل زمان­بندی از نظر فرایند تولید محصولات و بسته به تعداد عملیات­های مورد نیاز برای پردازش یک کار و نیز تعداد ماشین­های موجود برای پردازش هر عملیات دارای الگوهای زیادی می­باشند. در کل یک مسئله زمان­بندی عمومی را می­توان با استفاده از سه نماد   که توسط گراهام و همکارانش ]۳۶[ ارائه شد توصیف نمود که  بیانگر وضعیت و شرایط ماشین یا منبع است و معمولا دارای یک نماد است،  خصوصیات و جزئیات نحوه پردازش و محدودیت­های موجود را بیان می­کند و ممکن است شامل هیچ نمادی نباشد و یا چندین نماد باشد،  بیانگر تابع هدف مسئله است و معمولا شامل تنها یک نماد است.

۲-۲-۱٫ تک ماشینه[۱]

ساده­ترین حالت ممکن است که معمولا حالت خاص سایر مسائل در نظر گرفته می­شود. در این حالت فقط یک ماشین در دسترس بوده و این ماشین قادر به پردازش تنها یک کار در هر لحظه می­باشد. این مدل مبنا  اساس کار برای ایجاد قوانین و قواعد زمان­بندی برای استفاده در سایر مدل­ها می­باشد به عبارت دیگر عموما روش­ها و راهکارها ابتدا برای یک مدل تک ماشینه تبدیل می­گردد و سپس برای سایر مدل­ها بسط داده می­شوند.

۲-۲-۲٫ ماشین­های موازی[۲]

در این سیستم تعدادی ماشین مشابه ( از لحاظ فرایند مربوطه ) در دسترس هستند و هر کار می­تواند روی هر یک از ماشین­ها پردازش شود. این سیستم، از لحاظ ویژگی­های ماشین از قبیل سرعت پردازش، کیفیت محصولات تولیدی و هزینه تولید به دسته ماشین­های موازی یکسان[۳] و ماشین­های موازی متفاوت[۴] تقسیم می­شوند.

۲-۳٫ اثر یادگیری در زمان­بندی:

اثریادگیری اولین بار توسط رایت[۵] مطرح شد و در آن مطالعه روی صنعت هواپیما، نشان داد که هزینه­های کارگری هر واحد با افزایش نرخ تولید کاهش پیدا می کند. مطالعاتی که بر روی یادگیری و اثر آن بر رفتار موجودات زنده انجام شده نشان داد که زمان مورد نیاز برای انجام یک کار با افزایش تجربه آن کاهش می یابد. این مطالعه روانشناسی منجر به ایجاد پدیده جدید به نام اثریادگیری شد. اثر یادگیری در دوره­های برنامه ریزی تولید کوتاه­مدت از اهمیت به سزایی برخوردار است. کیچیه و فونتانا[۶] اولین کسانی بودند که درهنگام محاسبه مقدار بهینه اندازه انباشته، اثر یادگیری را لحاظ کردند. در این حالت موجودی زودتر از زمانی که یادگیری لحاظ نشده به پایان می­رسد. با درنظرگرفتن یک نرخ ثابت تقاضا این امر منجر به هزینه­های نگهداری بالاتر و همچنین کاهش میزان اندازه انباشته بهینه می­شود. اگرچه برنامه ریزی تولید یکی از وظایف اصلی در برنامه­ریزی تولید کوتاه­مدت است اما اثر یادگیری در ادبیات زمان­بندی اولین بار توسط بیسکاپ[۷] مطرح شد. وی در تحقیقش اثر یادگیری را در مسئله زمان­بندی تک­ماشینه کمینه­سازی زمان تکمیل و مجموع وزنی انحرافات زمان تکمیل از موعد تحویل مورد بررسی قرار داد.

مسائل زمان­بندی اغلب مواقعی مطرح می­شوند که کارهای مختلف با ترتیبی بایستی روی یک یا چند ماشین پردازش شوند یکی از مشخصات ذاتی چنین محیط تولیدی وجود فعالیت­های زیاد نیروی انسانی است و تعداد فعالیت های مرتبط با یادگیری نرخ بالایی دارند. از این رو به نظر می رسد که درنظرگرفتن یادگیری در محیط زمان­بندی مناسب باشد. مثال­های رایجی از اهمیت اثریادگیری در ادامه لیست شده اند:

زمان آماده­سازی ماشین ها

تمیزکاری ماشین بعد از پردازش یا بعد از یک دوره مشخص

کنترل و بهره برداری از ماشین ها

تعمیرات و نگهداری برنامه ریزی شده ماشین­ها

[۱] Single Machine

[۲] Parallel Machines

[۳] Identical

[۴] Non-Identical

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق زمان بندی ماشین های موازی در محیط تولید بهنگام
  • تحقیق یادگیری و اسناد و نظریه ها ی آن و نقش اسنادها در مهارت های روان شناختی و ورزشی
  • تحقیق نقش هورمون های استروئیدی و بیس فنول آ بر یادگیری و حافظه
  • تحقیق سبک های مدیریت ، یادگیری خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی و نظریه های آن
  • تحقیق یادگیری طبقه بندی کننده های فازی و معرفی الگوریتم رقابت استعماری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.