تحقیق مفهوم عملکرد شرکت و معیارهای ارزیابی عملکرد مالی و اقتصادی و مفهوم سرمایه فکری و مدل های سنجش آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفهوم عملکرد شرکت  و معیارهای ارزیابی عملکرد مالی و اقتصادی و مفهوم سرمایه فکری و مدل های سنجش آن دارای ۴۵  صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲٫مقدمه    ۵
.۲-۲٫ اهداف واحدهای انتفاعی    ۶
۱-۲-۲٫حداکثر نمودن سود    ۶
۲-۲-۲٫حداکثر نمودن ثروت    ۶
۳-۲٫ نقش مدیران مالی در واحدهای انتفاعی    ۷
۴-۲٫مفهوم عملکرد شرکت    ۸
۵-۲٫ ارزیابی عملکرد    ۱۰
۱-۵-۲٫ اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد    ۱۱
۶-۲٫ ارتباط پاسخگویی و اندازه گیری عملکرد    ۱۳
۷-۲٫ رویکردهای موجود پیرامون معیارهای عملکرد    ۱۳
۸-۲٫ معیارهای ارزیابی عملکرد مالی    ۱۶
۱-۸-۲٫ معیارهای عملکرد حسابداری    ۱۶
۱-۱-۸-۲٫ نسبت بازده حقوق صاحبان سهام    ۱۶
۲-۱-۸-۲٫ نسبت بازده داراییها    ۱۷
۲-۸-۲٫ معیارهای عملکرد اقتصادی    ۱۹
۱-۲-۸-۲٫ارزش افزوده اقتصادی    ۱۹
۲-۲-۸-۲٫ سود باقیمانده    ۲۰
۳-۲-۸-۲٫ ارزش افزوده بازار    ۲۱
۹-۲٫ سود حسابداری    ۲۱
۱-۹-۲٫ اهداف گزارشگری سود حسابداری    ۲۲
۲-۹-۲٫ سودمندی سود    ۲۳
۱۰-۲٫ نرخ بازده دارایی ها(ROA)    ۲۴
۱-۱۰-۲٫ محاسبه نرخ بازده دارائی‌ها (ROA)    ۲۵
۲-۱۰-۲٫ ایرادات وارد بر نرخ بازده دارائی‌ها (ROA)    ۲۶
۱۱-۲٫ سیر تاریخی توسعه مفهوم و کاربرد سرمایه فکری    ۲۷
۱۲-۲٫ مفهوم سرمایه فکری    ۲۷
۱۳-۲٫ویژگی های سرمایه فکری    ۲۹
۱۴-۲٫ اجزای سرمایه فکری    ۳۰
۱-۱۴-۲٫سرمایه انسانی    ۳۰
۲-۱۴-۲٫سرمایه ساختاری(سازمانی)    ۳۱
۳-۱۴-۲٫سرمایه ارتباطی( مشتری)    ۳۱
۱۵-۲٫سنجش سرمایه فکری و مدل های توصیفی آن    ۳۲
۱-۱۵-۲٫مزایا و معایب مدل های سنجش سرمایه فکری    ۳۴
۲-۱۵-۲٫ اهداف اندازه گیری سرمایه فکری    ۳۵
۳-۱۵-۲٫دلایل اندازه گیری سرمایه فکری توسط شرکتها    ۳۶
۴-۱۵-۲٫فرمولهای محاسباتی و روشهای کمی جهت محاسبه ارزش سرمایه های فکری    ۳۶
۱۶-۲٫ ارزش سرمایه های فکری برای سازمانها    ۳۷
۱۷-۲٫ پیشینه تحقیق    ۳۸
منابع    ۴۲

منابع

پاکروان، لقمان و خوبیاری، مجید (۱۳۹۰) ” ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و مدل‌های ارزیابی” تازه های اقتصاد ،شماره ۶۳

همتی، حسن و معین الدین، محمود و مظفری شمسی، مریم (۱۳۸۹) “بررسی ارتباط بین سرمایه فکری و ارزش بازار و عملکرد مالی شرکتهای غیر مالی” ، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مالی ، سال دوم، شماره ۷صص ۴۸-۲۳

همتی، حسن و مهرابی، امین(۱۳۸۸) “بررسی ارتباط بین سرمایه فکری و بازده مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”، فصلنامه مدیریت مالی، شماره ۵

جهانخانی، علی و پارساییان، علی (۱۳۸۴) “مدیریت مالی” انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها

رهنورد، فرجه اله (۱۳۸۷)، عوامل مؤثر بر ارتقای عملکرد سازمان های بخش دولتی ایران، پژوهشنامه ی مدیریت، سال هشتم، شماره ی ۴(پیاپی ۳۱)

فرهادی، سید محمد و رشیدی، محمدمهدی و اصیلی، غلامرضا (۱۳۸۱) چالش های جدید ارزیابی عملکرد و ارائه الگوی موثر در سازمانهای تحقیقاتی، مقالات اولین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد

بولو، قاسم و طالبی، میثم (۱۳۹۰) ” معیارها و مدل های اندازه گیری سود” بورس اقتصادی،شماره ۳

رحیمیان، نظام الدین و خان حسینی، داود و معزز، الهه و نسبتی، نیکو (۱۳۹۱) “بررسی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتهای صنایع خودرو و ساخت قطعات پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”، اولین همایش منطقه ای رویکردهای نوین حسابداری و حسابرسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گز.

استونر جیمز. ای. اف، ادوارد فری من آر، گیلبرت، دانیل آر. (۱۳۸۶) “مدیریت” ترجمه پارساییان و اعرابی، دفتر پژوهش های فرهنگی، جلد اول.

صالحی، سید مرتضی و نیکوکار، غلامحسین و محمدی، ابوالفضل و تقی نتاج، غلامحسین (۱۳۹۰) “طراحی الگوی ارزیابی عملکرد شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری” مدیریت بازرگانی، دوره ۳، شماره ۷، صص ۱۴۲-۱۲۷٫

صالحی کردابادی،سجاد و رضایی دیزگاه،مراد و رضایی کلیدبری،حمیدرضا” مطالعه ی کیفیت خدمات و رضایت مراجعه کنندگان در سازمان های دولتی (مطالعه ی موردی استان گیلان)” دو ماهنامه ی توسعه ی انسانی پلیس، سال هفتم،شماره ی ۳۳ ، بهمن و اسفند (۱۳۸۹)

آذربایجانی کریم و سروش یار، افسانه و یاریان کوپایی، سمانه (۱۳۹۰) جستجوی بهترین معیار عملکرد مالی، حسابرس، شماره ۵۲٫

تهرانی، رضا، “مدیریت مالی”، انتشارات نگاه دانش، ویرایش سوم، چاپ یازدهم،۱۳۹۱

مکرمی، یدالله (۱۳۷۴). «هدف از صورتهای مالی ویژگیهای کیفی اطلاعات مالی: بیانه پیشنهادی هیئت استانداردهای حسابداری انگلستان»، حسابدار، دوره دهم، شماره ۱۱۰، صص ۱۳-۶٫

ملکیان، اسفندیار و زارع ، محمد جواد،(۱۳۸۹)، تبیین اثرات فکری بر عملکرد مالی شرکت های دارو سازی، پژوهش نامه مدیریت اجرایی، علمی_پژوهشی، سال ۱۰،شماره۲، ۱۳۵-۱۷۷٫

ملکیان، اسفندیار و اصغری، جعفر (۱۳۸۵) مطالعه رابطه بین ارزش افزوده اقتصادی و نرخ بازده داراییها در راستای ارزیابی عملکرد شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار ایران، بورس،شماره ۵۴-۵۵

۱-۲٫مقدمه

در عصر کنونی تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ به گونه‌ای که فقدان نظام ارزیابی در ابعاد مختلف یک سازمان، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژی‌ها را به عنوان یکی از علائم بیماری‌های آن سازمان قلمداد کنند.(پاکروان وخوبیاری،۱۳۹۰) مساله ارزیابی عملکرد سالیان زیادی است که محققان و کاربران را به چالش واداشته است بخشی از شاخص­های عملکرد سازمانی، شاخص­های مالی است که جهت اندازه گیری عملکرد مالی مورد استفاده قرار می­گیرد.بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش­های پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرای سیاست های تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسّر نخواهد شد و تمامی موارد مذکور بدون اندازه­گیری و ارزیابی امکان پذیر نیست. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل­های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن نیز مستلزم اندازه­گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی باشد. (فرهادی و همکاران،۱۳۸۱)

امروزه می توان شاهد اقتصادی مبتنی بر دانش و اطلاعات بود که اساس و بنیان آن بر محور دارایی های نامشهود و سرمایه فکری استوار است. لذا در چنین فضایی سرمایه های فکری سازمان ها بیش از پیش به عنوان مزیت رقابتی مورد توجه قرار گرفته است.(همتی و همکاران،۱۳۸۹) ظهور اقتصاد جدید که اساسا با اطلاعات و دانش هدایت می شود، منجر به افزایش علاقه فزاینده ای به سرمایه فکری (IC) شده است.(Tan et.al, 2007) عوامل نامشهود و سرمایه فکری به عنوان اصلی ترین عنصر توسعه در اقتصاد دانش محور، توانایی لازم برای انجام برنامه های راهبردی را در اختیار شرکت ها قرار می دهد.(Bernard, 2004)

با توجه به اهمیت موضوع دانش در دهه اخیر و با توجه به تغییر در دنیای اقتصاد و حرکت از سمت اقتصاد صنعتی به سمت اقتصاد دانش محور، شناسایی، ارزشگذاری و مدیریت سرمایه فکری به امری بسیار مهم و حیاتی برای شرکت ها تبدیل شده است. مدیران باید از میزان سرمایه فکری موجود در شرکت آگاهی داشته باشند  تا بتوانند سرمایه فکری شرکت را به نحو مطلوب مدیریت کنند

.۲-۲٫ اهداف واحدهای انتفاعی

قبل از هرچیز بایستی اهداف قابل اجرا برای شرکت به خوبی تعریف شده باشد تا مدیر مالی بتواند وظایف معیّنی را برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده دنبال کند. یک تعریف مناسب و قابل درک می تواند کلید موفّقیّت شرکت برای تعیین مسیر مناسب در آینده باشد و از آنجا که سازمان های انتفاعی و شرکت های بازرگانی از نظر سود اهداف خود را مشخص می کنند، معمولا دو هدف که بیشتر مورد بحث قرار می گیرد حداکثر نمودن سود یا حداکثر نمودن ثروت می باشد. (Kang et al,2002)

۱-۲-۲٫حداکثر نمودن سود

این هدف به کوشش شرکت جهت کسب سود بیشتر توجّه دارد. «هندریکسون» از سود به عنوان معیار ارزیابی کارآیی نام برده است و معتقد است عملیات کارآی یک واحد تجاری بر روند پرداخت سود سهام به سهامداران تأثیر می گذارد. سهامداران قبل از خرید سهام شرکت مبادرت به ارزیابی کارآیی مدیریت آن شرکت میکنند. یکی از مصادیق کارآیی مدیریت، استفاده بهینه از منابع موجود در شرکت میباشد که در نهایت باعث افزایش بازده حقوق صاحبان سهام می گردد و سود به عنوان شاخص ارزیابی کارآیی مدیریت مطرح می شود. واژه کارآیی به استفاده بهینه از منابع موجود در جریان عملیات واحد تجاری که منتج به کسب سود است مربوط می شود. تعبیر گسترده اقتصادی، کارآیی به ترکیب صحیح عوامل تولید؛ یعنی کار، زمین، سرمایه و مدیریت ارتباط پیدا می کند.(Wet et al, 2002)

۲-۲-۲٫حداکثر نمودن ثروت

مدیری که حداکثر نمودن ثروت را به عنوان هدف خود قرار داده است، به ارزش فعلی سهام شرکت بازار به عنوان عامل اصلی افزایش ثروت توجّه می کند؛ زیرا به درستی دریافته است که در درجه اوّل سودآوری باید از دیدگاه بلندمدت مورد توجه قرار گیرد و در عین حال، اتّخاذ این هدف موجب ایجاد، بین عامل حداکثر کردن ثروت و اهداف وابسته به آن نظیر رشد پایدار، اجتناب از ریسک و قیمت بازار شرکت می شود.(,۲۰۰۸  (Magdi

با توجّه به تعاریف فوق مشخص می شود که هدف حداکثر کردن سود و سود هر سهم همواره به دنبال حداکثر کردن ارزش بازار سهام یکسان نمی باشد و چون اصل حداکثر نمودن ارزش شرکت، یک راهنمای قابل قبول برای مؤسسات تجاری و تخصیص مؤثّر منابع جامعه به دست می دهد، این اصل به عنوان یک هدف انتخاب می گردد. بنابراین چنانچه بنا باشد در بازار سرمایه پس اندازها به سمت سرمایه گذاری در موقعیتهای مناسب داده شود باید معیارهای منطقی مناسبی جهت ارزیابی عملکرد انتخاب گردد.(جهانخانی و پارساییان،۱۳۸۴)

۳-۲٫ نقش مدیران مالی در واحدهای انتفاعی

مدیریت مالی معمولا نقش مرکزی و عمده ای را در واحد انتفاعی ایفاء می کند . وظایف عمده مدیر مالی شامل بودجه بندی ، تامین مالی ، ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری ، و طرح ریزی استراتژیهای بازاریابی و قیمت گذاری محصولات واحد انتفاعی است   .

وظایف اصلی مدیریت مالی مرتبط با امور مالی در یک واحد انتفاعی:

تامین مالی و سرمایه گذاری : اعمال مدیریت بر وجوه نقد و سایر داراییهای پولی ، تامین وجوه نقد اضافی در مواقع ضروری و سرمایه گذاری وجوه در پروژه های مختلف .

حسابداری و کنترل : نگهداری سوابق و مدارک مالی ، کنترل فعالیتهای مالی ، مشخص کردن انحرافات از عملکرد کارآمد و طرح ریزی شده ، همچنین اعمال مدیریت بر پرداخت حقوق و دستمزد ، امور مالیاتی ، موجودیها ، دارائیهای ثابت و عملیات کامپیوتری .

پیش بینی و طرح ریزی بلند مدت : پیش بینی اقلام بهای تمام شده و هزینه ، تغییرات تکنولوژیک ، شرایط بازار سرمایه ، وجوه لازم برای سرمایه گذاری ، بازه پروژه های سرمایه گذاری پیشنهادی و تقاضا برای محصولات تولیدی انتفاعی ، و همچنین بکار گیری ارقام پیش بینی شده و تاریخی برای طرح ریزی عملیات آتی نظیر طرح ریزی خدمات و مورد استفاده در وجوه نقد .

قیمت گذاری محصولات : تعیین آثار سیاستهای قیمت گذاری بر سود واحد انتفاعی .
سایر وظایف : سیاستهای اعتباری و وصول مطالبات ، بیمه نامه ها ، و طرح ریزی مزایا به منظور انگیزش کارکنان (نظیر مزایای جانبی و طرحهای اختیار خریداری سهام و امثالهم)

مدیر مالی معمولاً متخصصی است که آگاهی های کلی در زمینه های متنوع امور مالی دارد و احتمالا در یک یا دو زمینه مشخص نیز متخصص است . دامنه وظایف امور مالی چنان وسیع است که در بسیاری از واحدهای انتفاعی شامل کارکنان چندین دایره یا بخش می شود و با رده های متعدد و مختلف مدیریت سرو کار پیدا می کند .

امروز ، شرایط ، مشخصات و ویژگیهای مدیران مالی در حال توسعه است ، سریع است و به این دلیل ، شرکتهای بزرگ معمولا برای یافتن اشخاص واجد شرایط برای تصدی پست مدیریت مالی ، در خارج از سازمان خود نیز جستجو میکنند . انتظارات زیاد از مدیران مالی به دو دلیل اصلی پدید آمده است . مثلا ، تکنیکهای تحلیل مالی به نحو اساسی پیچیده تر شده است . ثانیا ، بسیاری از واحدهای انتفاعی بزرگ ، عملیاتی در سطح بین المللی انجام میدهند یا منابع مالی مورد نیاز خود را در آن سطح تامین میکنند . بنابراین ، مدیران مالی این قبیل واحدهای انتفاعی نه تنها باید با شرایط و بازار سرمایه کشور خود آشنا باشند بلکه نیاز دارند مقتضیات سایر کشورها به ویژه کشورهایی که بازار سرمایه عمده ای دارند را نیز ، بدانند .(بولو وطالبی،۱۳۹۰)

۴-۲٫مفهوم عملکرد شرکت

مروری بر فرهنگهای لغات نشاندهنده تنوع معانی واژه عملکرد است. بنظر می‌رسد منطقی است که ابتدا لیستی از تمام این معانی ضمنی ارائه شود و از تجمیع آنها بتوان یک تعریف قابل استفاده برای عملکرد ارائه داد:

عملکرد، قابل اندازه‌گیری بوسیله عدد یا یک اصطلاح است.

– عملکرد، انجام دادن چیزی است با یک قصد و نیت خاص (مثلاً ایجاد ارزش).

– عملکرد، نتیجه یک عمل است (ارزش قابل اندازه‌گیری ایجاد می‌شود).

– توانایی انجام یک نتیجه یا قابلیت ایجاد آن را عملکرد گویند (برای مثال، رضایت مشتری به نظر می‌رسد معیار قابلیت سازمان برای فروش آینده است).

– عملکرد، مقایسه نتایج با چند الگو یا مرجع انتخاب شده یا تحمیل شده داخلی یا خارجی است.

– عملکرد، نتایج مقایسه با انتظارات است.

– عملکرد در روانشناسی، آن چیزی است که بروز داده می‌شود.

– عملکرد در هنرهای نمایشی، نمایشی است که شامل ایفای نقش یا اعمال و نتایج اعمال است.

– عملکرد، یک قضاوت توسط رقباست (مشکل اینجاست که تعریف کنیم چه کسی قاضی است و بدانیم در چه شرایطی قضاوت صورت می‌گیرد).

لذا می‌توان گفت که عملکرد هم به عمل،هم به نتیجه عمل اشاره دارد. بعبارت دیگر، عملکرد بعنوان عمل امروز که مقدمه تولید مقدار مشخصی از ارزش خروجی فرداست، تعریف می شود.( ,۲۰۱۱ et al    ( Carroll

بطور کلی عملکرد سازمانی معیاری برای اندازه گیری میزان دست یابی خوب و موثر یک اقدام بر اهداف تعیین شده تعریف می شود که می تواند به وسیله کارایی و اثربخشی سازمان در دستیابی به اهداف برآورد شود. (استونر، ۱۳۸۶)

عملکرد در لغت یعنی حالت یا کیفیت کارکرد. بنابراین، عملکرد سازمانی یک سازه ی کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد. معروفترین تعریف عملکرد توسط نیلی و همکاران (۲۰۰۲) ارائه شده است: ((فرایند تبیین کیفیت اثربخشی و کارایی اقدامات گذشته)). طبق این تعریف نیز، عملکرد به دو جزء تقسیم می شود:

۱) کارایی که توصیف کننده ی چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید خدمات یا محصولات است، یعنی رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب دروندادها برای تولید بروندادهای معین؛ و

۲) اثربخشی که توصیف کننده ی درجه ی نیل به اهداف سازمانی است .(رهنورد،۱۳۸۷(

در واقع اشخاصی که درون یا بیرون سازمان هستند، می‌توانند تعاریف متفاوتی برای عملکرد ارائه دهند. تعاریف ارائه شده توسط فردی از درون سازمان، بر ایجاد نتایج از طریق اعمال انجام شده تمرکز دارد. در این حالت اگر افراد داخل سازمان، دیدگاههای متفاوتی به عملکرد نداشته باشند، یک تعریف یکتا و مشترک از عملکرد ارائه خواهد شد که در عمل کاری بس دشوار است. در مقابل یک فرد خارج از سازمان به شاخص های عمومی بر مبنای تعاریف آماری محتمل و از قبل تعریف شده نظیر آنچه در آنالیزهای مالی پیدا می‌شود، نظر دارد و کارهای واقعی سازمان در جعبه سیاه باقی خواهد ماند. در این صورت تعریف عملکرد توسط چنین فردی، بر پیش‌بینی اعمال و نیز بر تخمین احتمال نتایج مشخص آینده تمرکز دارد. ( Patton, 2010)

معیارهای اندازه گیری عملکرد را با توجّه به مفاهیم حسابداری و مفاهیم اقتصادی میتوان به دو دسته حسابداری و اقتصادی تقسیم کرد. در معیارهای حسابداری، عملکرد شرکت با توجّه به داده های حسابداری ارزیابی میشود. در حالی که در معیارهای اقتصادی، عملکرد شرکت با توجّه به قدرت کسب سود دارایی های موجود وسرمایه گذاری بالقوه وباعنایت به نرخ بازده ونرخ هزینه سرمایه ارزیابی میگردد.(صفدری،۱۳۹۱)

عملکرد مالی عبارت از اندازه گیری پولی نتایج فرایندها و عملیات شرکت مانند بازگشت سهام، دارایی، سرمایه گذاری و غیره (Ahmad khan et al., 2012)

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سرمایه فکری و حاکمیت شرکتی
  • تحقیق سرمایه فکری و مدل های اندازه گیری آن
  • تحقیق مفهوم حفظ و نگهداری نیروی انسانی، سرمایه فکری و رفتار شهروندی سازمانی و نظریه های آن
  • تحقیق سرمایه فکری و مفهوم و مدل های آن و ابعاد سرمایه فکری بر اساس مدل ها
  • تحقیق بازارگرایی و سرمایه فکری ، مفهوم و دیدگاهها و رویکردهاو مدل های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.