تحقیق مقام زن در جهان‌بینی اسلامی و در مکاتب غربی و انحرافات و آسیب شناسی اجتماعی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مقام زن در جهان‌بینی اسلامی و در مکاتب غربی و انحرافات و آسیب شناسی اجتماعی دارای ۷۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه :    ۵
مقام زن در جهان‌بینی اسلامی:    ۷
۱-۲-۱- نگاه اسلام به حقوق زن و مرد    ۷
۱-۲-۲- حقوق مشترک و مساوی زن و مرد از دید قرآن    ۸
۱-۲-۳-کشف آموزه های اسلام نسبت به شخصیت زن و نگاه تربیتی اسلام به زن    ۹
۱-۲-۴-حقوق زنان در اسلام دو گونه است:    ۹
۱-۳- جایگاه و شخصیت زن در مکاتب غربی و اندیشه منحط فمینیسم    ۹
۱-۳-۱ مکتب فمینیسم    ۱۰
۱-۳-۲- مقایسه اندیشه اسلامی و اندیشه غربی و پیامدهای هریک، برای شخصیت و جایگاه زن    ۱۰
۱-۳-۳- مولفه های شناخت زن در روانشناسی غرب    ۱۰
۱-۳-۴- آسیب ها و انحرافات فمینیسم    ۱۱
۱-۴- باورهاى غلط نسبت به زن    ۱۲
۱-۴-۱- نیاز های اجتماعی و فرهنگی زنان    ۱۳
۱-۴-۲- تقسیم‌بندی زنان براساس پوشش    ۱۴
۱-۴-۳- زن سرپرست خانوار    ۱۴
۱-۴-۴- زنان روسپی و خیابانی    ۱۵
۱-۵- انحراف چیست ومنحرف کیست ؟    ۱۶
۱-۵-۱- تقسیم بندی انحرافات اجتماعی    ۱۷
۱-۵-۲- خانواده    ۲۰
۱-۵-۲-۱-خانواده و نقش آن در تربیت فرزندان    ۲۲
۱-۵-۳- نشانه های افراد خطرناک:    ۲۳
۱-۵-۴- آسیب شناسی اجتماعی    ۲۴
۱-۵-۵- اهمیت آسیب شناسی اجتماعی    ۲۴
۱-۵-۵-۱- تعریف و هدف های آسیب شناسی    ۲۵
۱-۵-۶- جوانان و ناهنجاریهای رفتاری    ۲۶
۱-۵-۷- تعریف آزار خیابانی    ۲۶
۱-۵-۷-۱- انواع آزارهای خیابانی    ۲۷
۱-۵-۷-۲- پیامد آزارهای خیابانی    ۲۸
۱-۵-۸- خانواده و انحراف:    ۳۳
۱-۵-۸-۱-رابطه ی فرار و انحراف    ۳۵
۱-۶- تاریخچه فحشا در ایران(فحشا در طی یک قرن)    ۳۵
۱-۶-۱- عوامل افزایش زنان خیابانی بعد از انقلاب:    ۴۰
۱-۶-۲- بررسی عوامل گرایش به فحشا از دیدگاه اجتماعی و اقتصادی    ۴۲
۱-۶-۳- زمینه‌های بروز انحرافات اجتماعی زنان در جامعه    ۴۳
۱-۷- تعاریف فرار    ۴۶
۱-۷-۱- انواع فرار    ۴۷
۱-۷-۱-۱- انواع رویکردها در خصوص علل فرار دختران از خانه    ۴۹
۱-۷-۲- زنان خیابانی چگونه متولد میشوند؟    ۵۱
۱-۷-۳- مردان خیابانی ، پدیده زنان خیابانی را شکل می دهند    ۵۲
۱-۷-۴- پیامدهای فرار دختران از منزل    ۵۷
۱-۸- شمارش سرانگشتی زنان خیابانی    ۶۲
۱-۹- میانگین سن دختران فراری    ۶۷
۱-۱۰ – موج سوم انتقال ایدز به دلیل رفتارهای جنسی    ۷۰
۱-۱۱ –  راهکارهای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی فرار :    ۷۲
۱-۱۲- (بررسی چالش ها و مشکلات اجتماعی و روان شناختی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی)    ۷۳
منابع :    ۷۶

 منابع :

رفیع پور ،فرامرز ، آنومی یا آشفتگی اجتماعی ،نشر سروش ،۱۳۷۸

سارا سون ، ایرون جی ، روانشناسی مرضی ، ترجمه دکتر بهمن نجاریان ،نشر رشد ،۱۳۷۱

ستوده ،هدایت الله ، جامعه شناسی انحرافات ، انتشارات آوای نور ، چاپ هفتم ، ص ۱۳۳ ، ۱۳۸۰

شیخاوندی ،داور ، جامعه شناسی انحرافات ، نشر مرندیز گناباد ، ص ۲۰۰ ، ۱۳۷۳

شریعتی ، علی ، اسلام شناسی

بهرامی ، محمود ، بررسی چگونگی گذراندن اوقات فراغت در بین دختران وپسران ، دانشگاه شیراز

باغداساریانس ، ژیول ، تحقیقی پیرامون بررسی شخصیتی دختران فراری از منزل ،۱۳۷۹

گدازنده ،زهرا ،بحران وفرار-تعریف ،علل وپیشنهادهایی برای پیشگیری ودرمان – مقاله ،مرکز مداخله در بحران های اجتماعی شهید نواب صفوی ،۱۳۸۰

مساواتی اذر ،مجید ، مبانی جامعه شناسی ، انتشارات احرار ،ص ۱۷۶ ، ۱۳۷۲

محسنی ،منوچهر ،مقدمات جامعه شناسی ،انتشارات بدر ،چاپ هشتم ، ص ۲۹۰ ،۱۳۷۸

مطهری ،مرتضی ،بررسی نظریات تحقیر آمیز درباره زن ودیدگاه اسلام در این رابطه ،

نیک گهر ،عبدالحسین ، مبانی جامعه شناسی ، انتشارات رایزن ، چاپ پنجم ، ص ۳۹۶

نوایی نژاد ، شکوه ، رفتارهای بهنجار ونابهنجار کودکان ونوجوانان وراههای پیشگیری ودرمان ،انتشارات انجمن اولیا ومربیان ،۱۳۷۳

صدر اشکوری ، آسیه – مددکار اجتماعی ، ایسکانیوز -۱۳۸۷

ابهری ، مجید ،علل وعوامل بروز آسیبهای اجتماعی ، انتشارات پشوتن ، ۱۳۸۰

احمدی  ، حبیب ، مقاله کلان شهر در کشورهای در حال توسعه زمینه ساز انحرافات اجتماعی ، اطلاعات سیاسی –اقتصادی ، شماره ۱۷۰ ص ۱۲۸

ارونسون ، الیوت ، روانشناسی اجتماعی ، ترجمه حسین شکرکن ، انتشارات رشد

اسلامبولچی ، مقدم علی ، علل ناسازگاری دانش آموزان دوره ابتدایی ، دانشگاه تهران ، ۱۳۷۰

احدی ،حسن ،مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی وجوانی ،روانشناسی رشد ،انتشارات بنیاد ،۱۳۷۳

احمدی علی آبادی ،کاوه ،ریشه های الگوهای خاموش وپنهان کنش معطوف به قدرت ، رونا تهران ،۱۳۸۶

احمدی علی آبادی ،کاوه ،تبیین چشم انداز توسعه فرهنگی در ایران ، جلد چهارم  ،فرهنگ وتوسعه ،۱۳۸۴واتیزمن ،والیس ، رشداجتماعی وبررسی جوانان وخانواده ،ترجمه سیما نظیری ، ۱۳۸۱

بررسی علل ،عوامل وانگیزه های فرار زنان از خانه ،معاونت مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا ،۱۳۷۰

انتشارات سفیر ، جمعی از نویسندگان ،خشونت وجامعه ، ترجمه دکتر اصفر افتخاری ،۱۳۷۹

مقالات سازمان بهزیستی ،بررسی عوامل موثر در بازگشت مجدد دختران آسیب دیده اجتماعی

 مقدمه :

فرار دختران از خانه اگرچه در نگاه اول پدیده ای فردی است اما با توجه به پیامدهای سوء آن که در نظم اجتماعی اختلال وآشفتگی ایجاد می کند منشا بسیاری از رفتارهای ضد اجتماعی وانحرافی می شود ونه تنها آنان را در معرض آسیب های جدی روانی وجسمی قرار می دهد بلکه در صورت عدم انجام اقدامات موثر برای حل آن بخشی از نیروی کار وتولید جامعه وسلامت جسم وروان تعداد قابل توجهی از مادران فردای جامعه از دست خواهد رفت .

حال سوال این است که آیا این پدیده نشانگر وجود اختلال در کارکرد نهاد خانواده ویا سایر نهاد های جامعه است ؟

محیط خانواده اولین محیطی است که زمینه اجتماعی شدن فرد را فراهم می کند ومهمترین عامل تربیتی کودک محسوب می شود . کودک از آغاز تولد چیزی از دنیای اطراف خود نمی داند ومحیط اطراف است که کودک در آن رشد یافته وآماده برای ورود به اجتماع می شود لذا خوب یا بد شدن کج روی یا پیروی ازراه راست همه رابطه مستقیم با کسب تربیت والدین دارد .

خانواده از هم پاشیده نمی تواند محیط مناسب وآرامی را برای تکامل شخصیت کودک خود فراهم سازد واین خانواده اساس کج روی های اجتماعی را پایه گذاری می کند .تعارض در خانواده از جمله عوامل آسیب زا جهت انواع انحرافات اجتماعی محسوب می شود .

پژوهشهای انجام شده در خصوص آسیب های اجتماعی نشان می دهد که ۲ دسته عوامل بیرونی یا اجتماعی وعوامل درونی یا روانی در بروز این هنجارها تاثیر گذار است . از انجا که دوره ی نوجوانی یکی از پر مخاطره ترین دورانها در زندگی فرد است که با تغییرات فراوان جسمی وروانی توام است در بسیاری از منابع از این دوران به عنوان بحران بلوغ یاد شده است واگر نوجوانی در خانئاده خوب هدایت شود می تواند به آسانی خود را در مقابل تغییرات روانی وعاطفی ناشی از بحران بلوغ حفظ  نموده واز اسیب های احجتماعی دور بماند .

به درستی هیچ جامعه ای نمی تواند ادعای سلامت کند مگر آن که از خانواده سالمی برخوردار باشد .ولی وقتی خانواده ای به هر نهادی شبیه است غیر از خانواده ، وقتی چارچوب خانه ای نه کانون امن وعاطفی است ونه حریم حرمت های انسانی ترک کردن این خانه وجدا شدن از خانواده اولین طنابی است که فرزندان به آن چنگ می زنند تا از ترس واضطراب وناامیدی رهایی یابند غافل از اینکه فرار از خانه هزار درد بر دردهایشان می افزاید .حال با وجود این معضل ومشکلی که روز به روز در حال افزایش می باشد با استفاده وبهره گیری از دانشهای گوناگون مانند جامعه شناسی – اسیب شناسی اجتماعی  – مدد کاری اجتماعی – روانشناسی رفتاری – روانشناسی محیط – معماری وشهر سازی می توان به بررسی ریشه ی این مشکل پرداخت وراهکارهای مطلوبی را جهت بهبود اوضاع وضع کرد.

  مقام زن در جهان‌بینی اسلامی:

اگر بخواهیم ببینیم نظر قرآن درباره خلقت زن و مرد چیست؟ لازم است به مسأله سرشت زن و مرد که در سایر کتب مذهبی نیز مطرح است توجه کنید، قرآن نیز در این موضوع سکوت نکرده است، قرآن با کمال صراحت در آیات متعددی می‌فرماید که زنان را از جنس مردان و از سرشتی نظیر سرشت مردان آفریده‌ایم یکی دیگر از نظریات تحقیرآمیزی که در گذشته وجود داشته است و در ادبیات جهان آثار نامطلوبی بجا گذاشته است این است که زن عنصر گناه است و از وجود زن شر و وسوسه برمی‌خیزد. قرآن داستان بهشت آدم را مطرح کرده ولی هرگز نگفته است که شیطان یا مار، حوا را فریفت و حوا ادم را، قرآن نه حوا را به عنوان مسئول اصلی معرفی می‌کند و نه او را از حساب خارج می‌کند قرآن می‌گوید: به آدم گفتیم خودت و همسرت در بهشت مسکن گزینید و از میوه‌های آن بخورید قرآن آنجا که پای وسوسه شیطانی را به میان می‌کشد ضمیرها را به شکل تثنیه می‌‌آمد و می‌گوید: شیطان آن دو را وسوسه شیطانی را به میان می‌کشد ضمیرها را به شکل تثنیه می‌ آورد و می‌گوید: شیطان آن دو را وسوسه کرد یا شیطان آن دو را به فریب راهنمایی کرد و یا شیطان در برابر هر دو سوگند یاد کرد که جز خیر آنها را نمی‌خواهد.

در قانون اساسی کشورمان در بسیاری قوانین تساوی مرد و زن به وضوح دیده می‌شود. برای مثال بند ۱۴ از اصل ۳ قانون اساسی «تأمین تساوی عموم در برابر قانون» با اصل بیستم «همه افراد ملت» اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

۱-۲-۱- نگاه اسلام به حقوق زن و مرد

در نگاه اسلامی، زن و مرد در عنصر وجودی خلقت و در انسانیت یکی هستند. خداوند متعال زن‌ را از همان‌ عنصر مرد آفرید تا دوگانگی‌ و عدم‌ سنخیت‌ و یا تضاد اساسی بین‌ ایشان‌ پدید نیاید. زن‌ و مرد در کسب‌ مقامات‌ انسانی‌ و ملکوتی‌ به صورت‌ یکسان‌ و مساوی ‌شامل‌ رحمت‌ و عنایت‌ پروردگار هستند و حساب‌ و پاداش‌ یا عقاب‌ در مورد هر دو به صورت یکسان اعمال می شود. ولی‌ ابزار حیات‌ و مأموریت‌ هر یک‌ در دنیا برای‌ ایشان‌ متفاوت‌ است و زمینه‌ها و استعدادها و روشهای‌ کسب‌ مقامات‌ انسانی‌ و ملکوتی‌ ایشان‌ متفاوت‌ وضع شده است یعنی با توجه به تفاوت های تکوینی زن و مرد،  قوانینی متناسب با نظام تکوینی آنها تعریف شده است.

زن از آن جهت که زن است و مرد نیز از آن جهت که مرد است در جهاتی همانند نیستند، زیرا در آفرینش و طبیعت، یکنواخت نیستند. از این رو با تساوی کاملی که در انسانیّت دارند و از ارزش یکسانی برخوردارند، از جهت مسائل حقوقی، وظایف، تکالیف، مجازات ها و… وضع مشابهی ندارند.

اسلام با تساوی حقوق زن و مرد مشکلی ندارد بلکه تشابه کامل حقوق این دو را نمی پذیرد. با توجه به تفاوت فیزیکی و روانی زن و مرد در خلقت، نمی توان حقوق برابر و مساوی برای آنان در نظر گرفت چرا که بسته به توانایی ها و قابلیت های زن و مرد چه از لحاظ نیروی بدنی و چه از لحاظ روانی حقوق و وظایفی  برای آنان تعریف شده است.

قرآن زن و مرد را از یک عنصر آفرید تا هر دو در مسیر کمال در یک مدار حرکت کنند و اگر هر یک از زن یا مرد از مسیر خود که با توجه به شرایط ویژه اش برای او در نظر گرفته شده، منحرف شود به ناهنجاری می انجامد. زن و مرد تکمیل کننده یکدیگرند که باید هر یک پشتوانه دیگری باشد تا در درجه اول نظام خانواده شکل بگیرد و محیطی امن و آرام در آن ایجاد گردد تا فضای مناسب برای رشد و تعالی آن دو و فرزندانشان فراهم گردد. در درجه بعدی که اولویت دارد، زن و مرد باید یکدیگر را در سلوک الی الله یاری رسانند و در این راه هر یک راهنمای دیگری و تأمین کننده آرامش او باشد.

زنان‌ را همچون‌ لباس‌، موجب‌ آبرو و جمال‌ و حفظ‌ حیات‌ بشری‌ و حافظ‌ حیثیت‌ مردان‌ قرار داد و مردان‌ را نیز همچون‌ لباس‌، موجب‌ حفظ‌ و جمال‌ و حیات‌ بشری‌ و حافظ‌ حیثیت‌ زنان ‌قرار داد.

۱-۲-۲- حقوق مشترک و مساوی زن و مرد از دید قرآن

  به طور خلاصه، حقوق مشترک و مساوی زن و مرد از دید قرآن، در زمینه های ذیل می باشد:

تکریم انسان

مساوی بودن در خلقت

دارا بودن امتیازات خاص

درک مقامات قرب

درآیات وجودی

احترام در مقام والدینی

۱-۲-۳-کشف آموزه های اسلام نسبت به شخصیت زن و نگاه تربیتی اسلام به زن

اسلام حق زن را در وجودش نهاده که با تربیت صحیح محقق می شود. فلسفه حقیقت و خلقت زن در آسمان و ملکوت است. فطرت زن مربوط به ذاتش است. اسلام مقام زن در حیات انسانی را بسیار والا معرفی می کند.

اسلام طرفدار حقوق انسان است. هیچ مکتبی به اندازه اسلام ارزش و کرامت انسان را والا نمی‌داند. یکی از اصول اسلامی که همیشه در تعریف و معرفی اسلام مطرح شده است، اصل تکریم انسان است.

در نگاه اسلام، تمام وجوهی که شان انسانی انسان را از حیوانات متمایز می نماید در زنان بیشتر از مردان است و بالفعل نشدن آن نتیجه عدم تربیت صحیح است.

۱-۲-۴-حقوق زنان در اسلام دو گونه است:

اضافات ملکی: که باید پیش آید و آن حق، هنگام تقسیم سهم خانم ها در نظر گرفته می‌شود. این حقوق جزء ذات زن نیست بلکه می خواهند با دادگاهها و با فشار های اجتماعی برای زن احراز کنند.

ذاتیات: حقوقی است که از وقتی زن به دنیا می آید خداوند در وجودش قرار داده است. اگر از اول درست تربیت شود خودش به حق خودش می رسد.

به طور خلاصه حقوق زن در اسلام را که جزء ذات و فطرت اوست را می توان اینگونه دسته بندی کرد:

– اول معلم بشریت در سخن آموزی

– اول معلم بشریت در زیبا شناسی

– سرچشمه عاطفه انسانی

– زن معمار بیت (خانواده) است

– شفابخشی اعمال و رفتار زن

– زن امنیت آور در محیط خانه و اجتماع است.

– زنان ناودان رحمت الهی هستند.

۱-۳- جایگاه و شخصیت زن در مکاتب غربی و اندیشه منحط فمینیسم

فرهنگ غرب فرهنگ برنامه ریزی برای فساد انسان است، فرهنگ دشمنی و بغض با ارزش ها و درخشندگی و فضیلت های انسانی است، فرهنگی است که همچون ابزار در اختیار خداوندان زور و زر و امپراتوران قدرت است. این فرهنگ، برهنگی و اختلاط و امتزاج بی قید و شرط زن و مرد با هم است، که یکی از پایه های اصلی فرهنگ غربی می‌باشد و از روز اول برای فساد انسان ها و خروج انسانیت از دایره فضایل انسانی بنیانگذاری شد.

۱-۳-۱ مکتب فمینیسم

فمنیسم واژه‌ای فرانسوی به معنای زن سالار و زن محور و توجه به اصالت‌های زن است. فمینیسم در لغت به معنای آزادی خواهی زن و یا زن گرایی  تعریف شده است. در فرهنگ لغت حییم، فمینیسم به معنای عقیده به برابری زن و مرد و طرفداری از زنان تعریف شده است.

۱-۳-۲- مقایسه اندیشه اسلامی و اندیشه غربی و پیامدهای هریک، برای شخصیت و جایگاه زن

در نگاه غرب، اولاً زن‌ را مشابه‌ با مرد و در مقایسه‌ با مرد مطرح‌ می‌نماید ثانیا او را ضعیفتر وناتوان‌تر از مرد معرفی‌ می‌نماید ثالثا در یک‌ رقابت‌ نابرابر زن‌ را در میدان‌ اجتماع‌ در برابر مرد قرارمی‌دهد.

در اندیشه‌ غربی،‌ زن‌ از نظر انسان‌شناسی‌ و اصول‌ روان‌شناسی‌ موجودی‌ است‌ مانند مرد و در عین‌ حال‌ در مقایسه‌ با مرد دارای‌ تفاوتهای‌ ویژه‌ای‌ است‌ که‌ به‌ کلی‌ جنس‌ زن‌ را بسیار ضعیفتر از جنس‌ مرد معرفی‌ می‌کند.

۱-۳-۳- مولفه های شناخت زن در روانشناسی غرب

مولفه های شناخت زن در روانشناسی غرب عبارت است از:

جنس زن از نظر توان‌ جسمی‌ و ماهیچه‌ای‌ ضعیفتر از مرد می باشد.

جنس‌ زن دارای‌ معدل‌ وزن‌ کمتر و کوچکتر از نظر مخ‌ یا مغز و مخچه‌ و دارای‌ ضربان‌ قلب ‌بیشتر از مرد می‌باشد که‌ در استعدادهای‌ زن‌ در مقایسه‌ با مرد تفاوت‌ ایجاد کرده‌ است.‌

جنس‌ زن‌ دارای‌ معدل‌ بالاتری‌ از نظر تعداد به کار بردن کلمات‌ در یک‌ روز در مقایسه‌ با مرد است و در نتیجه‌ بیشتر از مرد حرف‌ می‌زند.

جنس‌ زن‌ دارای‌ ویژگیهای‌ روحی‌ و روانی‌ کاملاً احساسی‌تر از مرد می‌باشد.

جنس‌ زن‌ دارای‌ تمایلات‌ و گرایشهای‌ خاص‌ مثل‌ تجملات‌ در زیور خواهی‌ و متمایز از مرد می‌باشد.

زن‌ دارای‌ ویژگیهای‌ رفتاری‌ خاص‌ مثل‌ پنهان‌ گری‌ بیشتر و ترس‌ بیشتر و در عین‌ حال ‌دارای‌ رفتار جذاب‌تر و لطیف‌تر از مرد می‌باشد.

زن‌ از نظر قدرت‌ استنتاج‌ و کلی‌ نگری‌ و برهانی‌ بودن‌ و منطق‌ ریاضی‌ دارای‌ معدلی‌ ضیعف‌تر از مرد می‌باشد. ولی‌ در توجه‌ و دقت‌ در مسائل‌ جزیی‌ و  مصادیق‌، قوی‌تر و دقیق‌تر از مرد می‌باشد.

زن مراحل‌ رشد و یادگیری‌ را در دوران‌ کودکی‌ سریع تر از مرد طی می‌نماید و زودتر از مرد به‌آستانه‌ بلوغ‌ و نوجوانی‌ و جوانی‌ قدم‌ می‌گذارد ولی‌ تداوم‌ رشد جسمی‌ و استعدادهای‌ مرد طولانی‌تر از زن‌ می‌باشد.

جنس‌ زن‌ به‌ لحاظ‌ هوش‌ و حافظه‌ مساوی‌ با مرد است‌ ولی‌ به‌ لحاظ‌ بروز استعدادها وگرایشها و تمایلات‌ و نیازهای‌ احساسی‌ و روحی‌ و روانی‌ با مرد متفاوت‌ است‌ مثلاً مایل‌ است ‌همواره‌ مورد توجه‌ قرار گیرد. با توجه به مؤلفه های فوق، در مبانی‌ غربی، زن‌ از نظر انسان‌شناسی‌ و یا اصول‌ روان‌شناسی، ‌جنس‌ ضعیف‌تر و دارای‌ رفتاری لطیف‌تر از مرد می باشد.

۱-۳-۴- آسیب ها و انحرافات فمینیسم

به طور خلاصه آسیب ها و انحرافات فمینیسم را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

تزلزل بنیان خانواده

تقابل زن و مرد

نفی ارزش های اخلاقی

تشابه حقوق زن و مرد

تبدیل زیبا دوستی به مُد پرستی

شکستن حریم الهی زن در رابطه با مردان و نابودی عفاف و حیا

عدم رعایت حجاب و ترویج آرایش و خود نمایی و عشوه گری

انحراف از مفاهیم انسانی و روحانی و توجه به مفاهیم نفسانی و شهوانی

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق جایگاه زن در اشعار عالمتاج قائم مقامی و ژاله اصفهانی
  • تحقیق جایگاه زن از نظر اسلام و فرهنگ غرب و موقعیت اجتماعی، فرهنگی و ادبی زن در نهضت مشروطه
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.