تحقیق نگاهی به پژوهش های علمی و وضعیت تحقیقات فرهنگی و اجتماعی و برگزاری جشنواره کتاب سال استان کرمان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق نگاهی به پژوهش های علمی و وضعیت تحقیقات فرهنگی و اجتماعی و برگزاری جشنواره کتاب سال استان کرمان  دارای ۲۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۱
نگاهی به پیشینه پژوهش های علمی در استان کرمان    ۲
وضعیت تحقیقات فرهنگی و اجتماعی در استان کرمان    ۳
مراکز و سازمان های فعال درعرصه تحقیقات فرهنگی استان کرمان    ۴
پیشینه تحقیقات در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان    ۵
پژوهش های انجام شده    ۵
الف- تعداد کل پژوهش های فرهنگی واجتماعی انجام شده از سال  ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۱    ۶
ب) جمع بندی مقالات فصلنامه پژوهشگران فرهنگ    ۷
ج- مجموع تعداد سمینارهای برگزار شده : (۵ )    ۸
نگاهی به پیشینه برگزاری جشنواره کتاب سال استان    ۸
ساز و کار کلی جشنواره انتخاب کتاب سال استان کرمان    ۸
مروری بر ساختار کلی جشنواره    ۹
ساختار اجرایی    ۹
ساختار علمی    ۱۰
داوری و ضوابط انتخاب    ۱۱
ضوابط گزینش کتاب در هر رشته    ۱۳
معیارهای ارزیابی پژوهش های برتر    ۱۷
نحوه امتیاز دهی پژوهشهای برتر    ۱۸
نحوه برگزاری آیین پایانی    ۲۰
جوایز کتاب سال کشور طی سال های اخیر    ۲۱
منابع    ۲۳

 منابع

اداره کل فرهنگ شورای اسلامی کرمان.؛ دبیر خانه شورای پژوهشی؛ گزارش جشن پژوهش، کرمان: بی نا، ۱۳۸۰

طاهری، حسین علی؛ اولویت های پژوهشی در بخش فرهنگ، به اهتمام پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات، ج۱، قم: صبح صادق، ۱۳۸۳٫

پورداورانی، نزهت،کردستانی، عباس؛ کارنامه پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، کرمان: انتشارات ودیعت، ۱۳۸۱٫

حری، مژگان؛ مجموعه مقالات دانش پژوهان جوان، پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان بر اساس طرح های پژوهشی اجرا شده در سال ۱۳۸۵، کرمان: سازمان آموزش و پرورش استان کرمان، ۱۳۸۶٫

اداره کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی؛ مروری بر پژوهشهای فرهنگ عمومی، دوره دوم نشست های علمی- کارشناسی، زیر نظر محسن فردرو، تهران: اسلیمی، چاپ اول، ۱۳۸۲٫

معاونت پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان؛ سند توسعه فرهنگی استان کرمان، کرمان: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، ۱۳۸۹٫

محسنی، منوچهر، کوثری، مسعود؛ وضعیت تحقیقات اجتماعی فرهنگی در ایران، تهران: رسانش، چاپ اول، ۱۳۷۸٫

مولوی، سلیمان، علیان، تقی؛ کتاب چشمه جوشان دانایی، تهران: انتشارات شرکت تعاونی کار آفرینان فرهنگ و هنر ، چاپ اول، ۱۳۹۲٫

۱۸- زند رضوی، سیامک، اخلاص پور، رویا؛ بررسی وضعیت چاپ و نشر کتاب در کرمان، فصلنامه فرهنگ و ادب، سال هفتم، شماره ۱۸، ۱۳۷۹، ص ۱۰٫

اداره کل فرهنگ شورای اسلامی کرمان.؛ گزارش هفته پژوهش، کرمان: بی نا، ۱۳۸۷٫

پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات، گزارش طرح های پژوهشی در حال اجرا ۱۳۸۳، تهران: آسوریک، جلد اول، ۱۳۸۳٫

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، معاونت فرهنگی؛ ۳۶۵ روز عملیات فرهنگی عملکرد سال ۱۳۷۴، کرمان: شرکت تعاونی کرمان گرافیک، ۱۳۷۵٫

اداره کل فرهنگ شورای اسلامی کرمان؛ کتاب سال کرمان؛ ویژه نامه شانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان، آبان ماه ۸۹، کرمان: بی نا، ۱۳۸۹

مقدمه

فعالیت های پژوهشی و رواج آثار مکتوب در جهان امروز  از چنان اهمیت وجایگاهی برخوردار است که از آن به عنوان یک شاخص برای تعیین میزان توسعه یافتگی کشورها یاد می کنند. رواج  فرهنگ پژوهش و تالیف وفراهم آوردن سازوکار انتشار آثار سودمند، همراه با تربیت نیروی متخصص در این زمینه می تواند آینده ای روشن و پیشرفته را مجسم و پی ریزی نماید .

نگاهی به پیشینه پژوهش های علمی در استان کرمان

امروزه تولید علم از مهم ترین شاخص های تفاوت و تمایز بین کشور ها تلقی می شود واز طریق نشر و توسعه علم ودانش بشری است که توسعه هماهنگ ورضایت بخش، حاصل می گردد. در این میان فعالیت های تحقیقاتی ، چاپ و انتشار نتایج تحقیقات علمی به صورت طرح پژوهشی ، مقالات چاپ شده در نشریات علمی وکتاب ، یا حداقل عرضه یافته های تحقیق در سمینار های علمی از اهم واجبات برای ارتقای سطح علم و توسعه علمی کشور است.

انقلاب اسلامی ایران به طور مستقیم وغیر مستقیم بر رونق تحقیقات پژوهشی در قلمروهای فرهنگی و  اجتماعی و غیر آن، تاثیر بسزا داشته است. گرایش مردمی به دانشگاهها و افزایش حجم دانشجویان در رشته های مختلف و در مقاطع  بالاتر ( ارشد و دکترا) به طور مستقیم در تمایل به پژوهش و فعالیت های پژوهشی، اثر گذاشته است. از طرف دیگر توجه دولت به طور روز افزون به انجام پژوهش های کاربردی وافزایش بودجه تحقیقاتی به طور چشمگیر بعد از انقلاب اسلامی در حوزه تحقیقات علوم انسانی، تحقیقات علوم پایه ، تحقیقات فنی و مهندسی وتحقیقات علوم پزشکی و ایجاد مراکز ونهادهای متعدد پژوهشی در سطح کشور ، در رونق دادن به تحقیقات علمی و فرهنگی تاثیر گذاشته است. همچنین افزایش نشریات علمی ، انتشارات ( تالیف وترجمه ) و ترویج فرهنگ کتابخوانی و تحصیل دانشگاهی ، بازار علم و پژوهش را بعد از انقلاب اسلامی گرم تر نموده است .

 وضعیت تحقیقات فرهنگی و اجتماعی در استان کرمان

در سال های اخیرتوسعه سریع و  برق آسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی استان وبه تبع آن پیدایش قشر عظیمی از نخبگان علمی از یک سو ، افزایش در آمد سرانه بخش هایی از جامعه و در کنار آن تحرکات اجتماعی و تغییرات سیاسی و رشدسریع تکنولوژی و سیطره انکار ناپذیر آن بر سرتاسر زندگی مردم از سوی دیگر و همچنین جابجایی جمعیت و مهاجر پذیر شدن این استان پهناور ، ساختار اجتماعی و فرهنگی را دگرگون ساخته است و تجربه تلخ اقداماتی که بدون پشتوانه لازم از تحقیق وپژوهش به مرحله اجرا در آمده است ، زمینه مناسبی را  برای پژوهش های فرهنگی واجتماعی فراهم آورده است. از این رو بررسی وشناخت دقیق و همه جانبه این مسایل ویافتن راهکارهای اجرایی وعملی ، موردتوجه مسئولان امر قرار گرفته  است ومراکز تحقیقاتی ، نهادها وپژوهشگران ارزشمند استان در این راه ، گام های موثری برداشته اندو این رویه ، همچنان تداوم دارد.

مراکز و سازمان های فعال درعرصه تحقیقات فرهنگی استان کرمان

در استان کرمان مراکز تحقیقاتی وافرادی که توانایی هدایت وانجام امور پژوهش های فرهنگی واجتماعی را دارند، بیشتر در دانشگاه های استان حضور دارند . علاوه بر آن تعدادی از دبیران  دبیرستان ، کارشناسان ادارات دولتی نیز در این عرصه فعالیت دارند:

۱) دانشگاه شهید باهنر

۱/۱- بخش ادبیات فارسی

۱/۲- بخش علوم اجتماعی

۱/۳-بخش علوم تربیتی

۱/۴- بخش کتابداری

۱/۵- بخش تاریخ

۱/۶- بخش جغرافیا

۱/۷- بخش علوم سیاسی

۱/۸- بخش حقوق

۲) دانشگاه آزاد اسلامی

۲/۱- دانشکده معماری

۲/۲- بخش ادبیات فارسی

۲/۳- بخش علوم اجتماعی

۳) پژوهشکده تعلیم وتربیت

۳/۱- انجمن پژوهشگران علوم اجتماعی

۳/۲- انجمن پژوهشگران ادبیات فارسی

۳/۳- انجمن پژوهشگران تاریخ

۴) ادارات وسازمان های دولتی

۴/۱- اداره کل بودجه وبرنامه ریزی استانداری

۴/۲- اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی

۴/۳- سازمان صدا وسیما

۴/۴- استانداری

۴/۵- سازمان تبلیغات اسلامی

پیشینه تحقیقات در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازسال ۱۳۷۲ تصمیم گرفت که سیاست های فرهنگی واجرای امور فرهنگی بر مبنای پژوهش های علمی بنیانگذاری شود. براساس این هدف، هدایت امور پژوهشی را با کمک مراکز تحقیقاتی استان ها ونهاد های تحقیقاتی فعال عهده دار شد.

شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با همکاری نیروی انسانی متخصص که بیشتر در دانشگاه های استان متمرکز و به امر تحقیق وپژوهش اشتغال دارند، اقدامات  تحقیقاتی خود را  دنبال می کند.  از کارهای پژوهشی این اداره کل می توان به حمایت از رساله های کارشناسی ارشد ودکتری ، گزارش های مربوط به تحقیقات تمام شده و مقاله های پژوهشی به عنوان محصولات پژوهشی یاد کرد .

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.