تحقیق وابستگی کمی ساختار ـ فعالیت (QSAR) و کمپلکس های ضدسرطان پلاتین و پالادیم

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق وابستگی کمی ساختار ـ فعالیت (QSAR) و کمپلکس های ضدسرطان پلاتین و پالادیم دارای ۲۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱- مقدمه    ۲
۱-۲- وابستگی کمی ساختار ـ فعالیت (QSAR)    ۲
۱-۳-توسعه تاریخی QSAR    ۳
۱-۴- مراحل انجام QSAR    ۷
۱-۵- انتخاب سری مولکولی    ۸
۱-۶- رگرسیون خطی چندگانه    ۸
۱-۷- Gaussian    ۱۰
۱-۸- انواع ورودی Gaussian    ۱۱
۱-۹- شیمی های مدل    ۱۱
۱-۱۰- روش ها    ۱۲
۱-۱۱- مجموعه های پایه    ۱۲
۱-۱۲- توابع BLYP و B3LYP    ۱۳
۱-۱۳- سرطان]۵۴[    ۱۴
۱-۱۴- نقش کمپلکس های پلاتین در درمان سرطان    ۱۴
۱-۱۵ – پیشینه تحقیق در مورد انواع کمپلکس های پلاتین    ۱۷
۱- ۱۶- نقش کمپلکس های پالادیم در درمان سرطان    ۱۷
۱-۱۷-پیشینه تحقیق در مورد کمپلکس های پالادیم    ۱۹
منابع    ۲۱

منابع

[۱] Crum-Brown. A, Fraser. T.R, Trans. R. Soc., 1868, 25,151.

[۲] Richet. C, Seancs. C. R, Soc. Biol. Ses. Fil., 1893, 9, 775.

[۳] Lipnick. R. L, Overton. Ch. E, Trends Pharmacol. Sci., 1986, 7, 161.

[۴] Hansch. C, Maloney. P, Fujita. T, Muir. R. M, Nature., 1962, 194, 178.

[۵] Meyer. H, Arch. Exp. Pathol. Pharmakol., 1899, 42, 109.

[۶] Overton. E, Studien Uber die Narkose, Fischer, Jena, Germany, 1901, 10,28.

[۷] Ferguson. J, Proc. R. Soc., London Ser. B, 1939, 127, 387.

[۸] Barros. A. S, Rutledge. D. N, Chemom. Intell. Lab. Syst., 1998, 40, 65.

[۹] Grakani – Nejad. Z, Karlovits. M, Demuth. W, Stimpfl. T, Vycudilik. W, Jalali- Heravi. M, Varmuza. K, J. Chromotography. A., 2004, 10,28.

[۱۰] Blake. B. W, Enslein. K, Gombar. V. K, Borgsted. H. H, Mutat. Res., 1990, 241, 261.

[۱۱] . Simon. Z, Angew, Chem. Int. Ed. Eng., 1974, 13, 719.

[۱۲] Hall. L.H, Kier. L. B, J. Pharm. Sci., 1977, 66, 642.

[۱۳] Kier. L. B, Hall. L. H, The Electrotopological State, Academic Press, San Diego, CA, 1999.

[۱۴] Tong. W, Lowis. D. R, Perkins. R, Chen. Y, Welsh. W. J, Goddette. D. W, Heritage. T. w, Sleehan. D. M, J. Chem. Inf. Comput. Sci., 1998, 38, 669.

۱-۱- مقدمه

برای درک مکانیسم فرآیندهای مختلف شیمیایی، کشف و توسعه مواد جدید، حفظ محیط زیست و زمینه های دیگر شیمی، هنوز توانایی حل مسائل به طور کامل وجود ندارد و برای حل این مشکل، روش های محاسباتی کمومتریکس می توانند مفید باشند. به تجزیه و تحلیل آماری و ریاضی داده های شیمیایی معمولاً تحت عنوان کمومتریکس[۱] یاد می شود. به عبارتی دیگر کمومتریکس یک روش کارآمد برای خلاصه کردن اطلاعات مفید از یک سری داده مشخص و پیش بینی داده های دیگر است. در حقیقت هدف کمومتریکس، بهبود بخشیدن فرآیندهای اندازه گیری و استخراج اطلاعات شیمیایی مفیدتر از  داده های اندازه گیری شده فیزیکی و شیمیایی است.

۱-۲- وابستگی کمی ساختار ـ فعالیت[۲] (QSAR)

یکی از زمینه های مهم کاربرد کمومتریکس در مطالعاتی است که خواص مولکول ها را به ویژگی های ساختاری آنها نسبت می دهد. از نظر شیمی دانان فعالیت و خواص یک ترکیب ناشی از ویژگی های ساختاری آن است. این نوع از مطالعات به بررسی کمی ارتباط ساختار با فعالیت (QSAR)، هدف از مطالعات (QSAR) پیدا کردن رابطه ای بین رفتار فیزیکی و شیمیایی یک مولکول با پارامترهای ساختاری آن است. نتایج این مطالعات علاوه بر شفاف سازی نحوه ارتباط بین خواص مولکول ها و ویژگی های ساختاری آنها به پژوهشگران در پیش بینی رفتار مولکول های جدید براساس رفتار مولکول های مشابه کمک می کند.

ارتباط کمی ساختار ـ فعالیت به نحوه ارتباط بین فعالیت بیولوژیکی و ساختار شیمیایی ترکیبات می پردازد. هدف QSAR، ایجاد رابطه ای منطقی بین کمیت ها و یا خواص ترکیبات (فعالیت) و ساختار شیمیایی آنها است و این قاعده برای مولکول های جدید مورد استفاده قرار می گیرد.از QSAR می توان برای توصیف خواص فیزیکی مانند حلالیت، هیدروفوبیسیته، دمای جوش، تحرک یونی، فعالیت بیولوژیک برای سمیت ژنی، مواد سرطان زا و غیره استفاده کرد و همچنین خواص بیولوژیکی مانند IC50، و خواص فضایی، هیدرفوبیسیته، و الکترونی را پیش بینی کرد. از کاربردهای دیگر QSAR می توان به محاسبه زمان بازداری ترکیبات، گرانروی، ثابت های بازی و اسیدی ترکیبات اشاره کرد [۱-۱۷].

فرمول بندی هزاران معادله با استفاده از روش QSAR گواه اعتبار مفاهیم و کاربرد آن در توضیح مکانیسم عملکرد داروها در سطح مولکولی و درک کامل تری از پدیده های فیزیکی مانند آبگریزی است [۱۸]. در حال حاضر این امکان وجود دارد که علاوه بر توسعه مدلی برای یک سیستم، به مقایسه مدل ها از پایگاه داده های بیولوژیکی و به رسم شباهت ها با الگوهایی از پایگاه داده های آلی فیزیکی دست یافت [۱۹]. این فرآیند، مدل استخراج[۳] نامیده شده که یک رویکرد پیچیده برای مطالعه فعل و انفعالات شیمیایی و بیولوژیکی فراهم می کند.

۱-۳-توسعه تاریخی QSAR

QSAR برای اولین بار در قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۸۶۳ کروس[۴] از دانشگاه استراسبرگ دریافت که سمیت الکل ها در پستانداران با کاهش حلالیت آنها افزایش پیدا می کند [۲۰]. در سال ۱۸۶۵ براون[۵] و فریزر به ارتباط بین فعالیت های فیزیولوژیکی و ساختار شیمیایی پی بردند [۲۱] و اعلام کردند که عمل فیزیولوژیک ماده، تابع ترکیب شیمیایی و ساختار آن است [۲۲]. چند دهه بعد، در سال ۱۸۹۳، ریچت[۶] نشان داد که سمیت مجموعه ی متنوع از مولکول های آلی ساده به طور معکوس به حلالیت آن با آب وابسته است [۲۳]. در سال ۱۸۹۹، هانس هرست مییر[۷] از دانشگاه مربورگ و در سال ۱۸۹۷، چارلز ارنست اورتن[۸] از دانشگاه زوریخ دریافتند که سمیّت ترکیبات آلی به چربی دوستی آنها بستگی دارد [۲۰ و ۲۴].

لوئیس هامت[۹] دریافت که بین خواص الکترونیکی اسیدها و بازهای آلی و ثابت تعادل و واکنش پذیری آنها ارتباطی منطقی وجود دارد که این امر باعث توسعه این روش شد. رابرت مویر[۱۰]، گیاه شناس، از دانشگاه پومونا، دریافت که دو اسید با فعالیت بیولوژیکی مشابه هر دو تنظیم کننده رشد گیاه هستند، طرح این موضوع با شیمیدانی به نام کروین هانش[۱۱] باعث شد تا با درک اهمیت چربی دوستی این کمیت با تقسیم دارو بین اکتانول و آب تعیین شود [۲۵-۲۷].

در سال ۱۹۳۹ فرگوسن[۱۲] تعمیم ترمودینامیکی نسبت به رابطه عمل افسردگی با اشباع نسبی از ترکیبات فرار در حاملی که در آن اجرا می شد را معرفی کرد [۲۸]. کار گسترده ای از آلبرت۲، و بل۳ و رابلین۴ بر روی اهمیت یونیزاسیون بازها و اسیدهای ضعیف در فعالیت باکتریوستاتیک انجام گردید [۲۹-۳۱]. در عین حال در عرصه شیمی فیزیک آلی، گام های بلندی برای اثرات جایگزینی در واکنش های آلی برداشته شد، که به الهام از کار اولیه هامت بود[۳۲ و ۳۳]. تفت۵ راهی را برای تفکیک اثرات قطبی، فضایی و اثرات رزونانس ارایه کرد و اولین پارامتر فضایی، Es را معرفی نمود [۳۴]. مشارکت هامت و تفت ، مبنای مکانیکی برای توسعه الگوهای QSAR توسط هانش و فوجیتا۶ را پی ریزی کرد. در سال ۱۹۶۲ هانش و موییر نتایج جالب وابستگی ساختار فعالیت تنظیم کننده های رشد گیاه به ثابت هامت و آبگریزی را منتشر کردند [۳۵]. با استفاده از سیستم آب / اکتانول، یک سری کامل از ضرایب تقسیم اندازه گیری شد و در نتیجه یک مقیاس جدید هیدروفوبیک معرفی شد. پارامتر ، که آبگریزی نسبی جایگزینی هست، در یک روش مشابه نسبت به سیگما، تعریف شد [۳۶].

۱٫Chemometrics

۲٫Quantitative Structure Activity Relationship

۱- mining model

۱- cros

۲- Brown

۳- Richet

۴- Miyer

۵- Ernest overton

۶- Hammett

۷- Muir

۸- Hansch

Ferguson

Albert

Bell

Robin

Taft

Fujita

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سرطان و پپتید درمانی در درمان سرطان و دارو های مهار کننده Trk B
  • تحقیق سرطان مری و تعیین مرحله بیماری و تغییرات مولکولی در سرطان مری و درمان ها وپروتئین EpCAM در درمان سرطان
  • تحقیق سرطان معده و نشانه ها و علائم آن و تعیین مرحله و سیر بالینی بیماری و ارتباط سرطان معده و میکرو RNA
  • تحقیق گیاه مریم گلی و اثرات ضد سرطان مریم گلی
  • تحقیق سرطان معده و رابطه چند شکلی های ژنتیکی با بیماری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.