تحقیق وفاداری مشتریان و اعتماد در کارکنان و شایستگی و تعریف و مفاهیم آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق وفاداری مشتریان و اعتماد در کارکنان و شایستگی و تعریف و مفاهیم آن دارای ۳۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱)مقدمه    ۵
۲-۳) وفاداری مشتریان    ۵
۲-۳-۱) تعاریف وفاداری مشتری    ۸
۲-۳-۲) سطوح وفاداری    ۹
۲-۳-۳) نگرش‌های سهگانه به وفاداری    ۱۰
۲-۳-۴) مراحل توسعه وفاداری    ۱۲
۲-۳-۵) طراحی برنامه های ایجاد وفاداری در مشتری    ۱۲
۲-۳-۵-۱) پایگاه داده‌های مشتری‌    ۱۳
۲-۳-۵-۲) روش‌های ارتباطات    ۱۳
۲-۳-۵-۳) شراکت    ۱۴
۲-۳-۶) مزایای وفاداری    ۱۴
۲-۳-۷) کم شدن وفاداری کارکنان    ۱۵
۲-۴ ) اعتماد در کارکنان    ۱۶
۲-۴-۱) تعریف اعتماد    ۱۹
۲-۴-۲) مزایا و معایب ایجاد اعتماد در سازمان    ۲۰
۲-۵) سیاست‌ها و عملکرد های مدیریتی    ۲۱
۲-۵-۱) عملکردهای مدیریتی    ۲۴
۲-۵-۱-۱) مدیریت مبتنی بر هدف    ۲۴
۲-۵-۱-۲) مدیریت کیفیت کامل    ۲۵
۲-۶) شایستگی    ۲۶
۲-۶-۱) سطوح شایستگی    ۲۷
۲-۶-۲) الگوهای شایستگی    ۲۷
۲-۶-۳) ویژگی‌های مدل شایستگی    ۲۷
۲-۷) حل مشکل    ۲۸
۲-۷-۱): انواع مشکل    ۲۸
۲-۷-۲) مراحل شش گانه مهارت حل مشکل :    ۲۹
۲-۸) خیرخواهی    ۳۰
۲-۸-۱) ضرورت خیرخواهى    ۳۱
‏۲-۸-۲)آداب خیرخواهى‏    ۳۱
۲-۸-۳) آثار خیرخواهى    ۳۱
پژوهش‌های داخلی:    ۳۲
پژوهش‌های خارجی:    ۳۳
منابع    ۳۵

منابع :

غنی ، سعید ،(بررسی رابطه سبک های رهبری مدیران با خشنودی شغلی و ارزشیابی عملکرد معلمان در مدارس راهنمایی تحصیلی پسرانه اهواز ) ، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز ، ۱۳۷۳

فیض، داود و رجبی میاندره، ابراهیم، (۱۳۸۷)، «بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بانک های خصوصی از دیدگاه مشتریان، مطالعه موردی: بانک های خصوصی شهر گرگان»، مجله پژوهش های مدیریت، شماره دوم.

بی غم بیگدلی ، محمد حسن (مهارت حل مشکل و مدیریت استرس ) خبرنامه انجمن مدیران ایران ، شماره ۲۲ ، ۱۳۸۰

پایندانی ، جمشید ، ماهنامه مهندسی مدیریت ، انجمن مدیران ایران ، شماره ۴۸،۱۳۸۹

توکلی زاده، رعنا. (۱۳۸۴). بررسی تاثیر ابزارهای پیشبرد فروش بر وفاداری مشتریان بانک‌های تجاری، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت.

کاتلر ، فیلیپ و گری آرمسترانگ ( اصول بازاریابی ) ، ترجمه بهمن فروزنده ، نشر آتروپات ، جلد دوم ، ۱۳۸۴

کاووسی ، محمد رضا و سقایی ، عباس ، ( روشهای اندازه گیری رضایت مشتری ) ، انتشارات سبزان ، چاپ اول ، ۱۳۸۴

الهی، شعبان و حیدری، بهمن، (۱۳۸۴)، «مدیریت ارتباط با مشتری»، انتشارات بازرگانی.

استیفن پی ، رابینز ، (۱۳۹۱)، مبانی رفتار سازمانی ،ترجمه دکتر علی پارسائیان ، دکتر سید محمد اعرابی ، چاپ سی و دوم، ویرایش ۲ ، تهران ، دفتر پژوهشهای فرهنگی ۱۳۷۸،ص ۱۶ ،۹۶-۳۲۲

امیران ، حیدر ،(۱۳۸۴) ، ارزیابی و سنجش میزان وفاداری کارکنان به سازمان ، ششمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت

ایروانی ، جواد ، اخلاق اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث ، انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، ۱۳۸۶

Caruana,Albert. (2002), “Service Loyalty: The effects of service quality and the mediating role of customer satisfaction”, European Journal of Marketing, Vol. 36, No. 7/8, pp. 811-828.

Savareikiene,D. Daugirdas,L , (2009) , Forms of Expression of Employee Loyalty, availabie /mokslo-leidinial/soc-tyrimai/2009-16/savaveikiene.pdf.89/12/20

Sirdeshmukh, D., Singh, J. and Sabol, B. (2002), “Consumer trust, value, and loyalty in relational exchanges”, Journal of Marketing, Vol. 66 No. 1, pp. 15-37.

Sweeney, J.C. & Swait, J. (2008). The effects of brand credibility on customer loyalty. Journal of Retailing and Consumer Services, 15(3) , 179-193.

Tepeci,Muatafa. (1999), “Increasing brand loyalty in the hospitality industry”, Inter national Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 11, No. 5, pp. 223-230.

۲-۱)مقدمه

بازاریابی رابطه‌ای به عنوان کلیدی برای بازاریابان در جهت جذب، حفظ و افزایش روابط با مشتریانشان، پدید آمده است. در بازارهای رقابتی، کسب و کارها برای وفاداری مشتری به منظور کاهش هزینه‌ها، بهبود سود و تداوم رشد، با هم رقابت می‌کنند. اهمیت رو به رشد بازاریابی رابطه‌ای که نتیجه سازه‌های اعتماد و وفاداری است در ادبیات بازاریابی و همچنین در عمل کسب و کار برجسته شده است. این امر به ویژه برای خدمات با ویژگی‌های ذاتی ناملموس بودن، عدم تجانس و پیچیدگی‌شان صادق است. بعلاوه هنگامی که یک خدمت به طور خاص مهم است و مستلزم مشارکت بالا است، مشتریان عدم اطمینان و حس آسیب پذیری را تجربه می‌کنند. بری[۱] (۱۹۹۵( تصدیق کرد که زمانی که مصرف کنندگان اعتماد در ارائه دهندگان خدماتشان ایجاد کنند، آن‌ها کاهش در این عدم اطمینان و احساس آسیب پذیری را تجربه می‌کنند. بنابراین باید از ایجاد روابط مشتری بر اساس اعتماد حمایت کرد و اعتماد را به عنوان شاید قدرتمندترین ابزار بازاریابی رابطه‌ای در دسترس برای یک شرکت به رسمیت شناخت. به طور مشابه، مورگان و هانت[۲] (۱۹۹۴) توصیه کرده بودند که شرکت‌ها باید فراتر از رضایت و ایجاد اعتماد به منظور ایجاد روابط بلند مدت با مشتریانشان نگاه کنند. به همین ترتیب جونز و ساسر[۳] (۱۹۹۵) بر نیاز به کاهش وابستگی به معیارهای رضایت، به تنهایی، برای ارزیابی کیفیت ارتباط با مشتریان تاکید کرده بودند.

۲-۳) وفاداری مشتریان

وفاداری مشتریان یکی از موضوع هایی است که امروزه از دیدگاه بسیاری از مدیران به ویژه در بخش خدمات ، به علت فضای رقابتی حاکم بر آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. نکته بسیار درخور توجه در این صنایع ، نقش موثر کارکنان در خلق ارزش است به گونه‌ای که می‌توان گفت حفظ و نگهداری مشتریان وفادار، بدون کارکنان راضی و وفادار امکان پذیر نیست ، چرا که کارکنان وفادار خدمات را با کیفیت بالاتری ارائه  می‌کنند و در جلب رضایت مشتری و وفادار نمودن آن سهم بسزایی دارند. یکی از موضوعاتی که امروزه از دیدگاه مدیران اهمیت بسیار زیادی دارد وفاداری مشتریان است یک مشتری وفادار علاوه بر آنکه بارها و بارها جهت خرید محصولات و یا استفاده از خدمات به سازمان مورد علاقه خویش رجوع می‌کند به عنوان یک عامل مضاعف در زمینه تبلیغ محصولات و خدمات سازمان از طریق توصیه و سفارش به خویشاوندان ، دوستان و یا سایر مردم نقشی حائز اهمیت در ارتقای میزان سودآوری و بهبود تصویر سازمان در ذهن مشتریان بالقوه ایفا می‌نماید. (دادخواه ، ۱۳۸۸ )عوامل و منابع مختلفی در کسب مزیت رقابتی در بخش  خدمات دخیل بوده که می‌توان گفت ، مهم‌ترین آن نیروی انسانی است، چرا که کارکنان بخش خدمات برای ارائه خدمت با مشتریان خود در تعامل بوده و کیفیت این تعامل است که به کسب مزیت رقابتی و ایجاد تمایز میان سازمان‌های مختلف منجر می‌گردد.امروزه چالش بزرگ خدمات ، کیفیت عالی خدمات و جلب رضایت مشتری است . در سازمان‌های خدماتی نقش نیروی انسانی مخصوصاً کارکنانی که در تماس مستقیم با مشتریان هستند ، برای ارائه خدمت با کیفیت در مقایسه با شرکت‌های تولیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است.چرا که کارکنان جهت ارائه خدمات با مشتریان در تعامل بوده و کیفیت این تعامل متمایز کننده سازمان‌های برتر از سایر سازمان‌هاست.( نوری ، ۱۳۸۲ )در سال ۲۰۰۵ محققانی چون ، بروک و اسمیت ، نشان دادند که وقتی یک مشتری ، خدمات خاصی را می‌خرد ، کارکنان مستقیماً بر درک مشتری از کیفیت تعامل اثر می‌گذارند . به گونه‌ای که یک مشتری ناراضی نه تنها ممکن است برای دریافت خدمت به سازمان‌های دیگری مراجعه کند . بلکه تجربه ناخوشایندش را نیز با دیگران به اشتراک می‌گذارد . از سوی دیگر ممکن است در نتیجه یک تعامل با کیفیت میان کارکنان و مشتری ، مشتری وفادار شده و تجربه خوشایندش را با دیگران به اشتراک بگذارد.(جازمن[۴] : ۳ )مطالعات تجربی نشان می دهد که حفظ و نگهداری مشتریان راضی و وفادار ، بدون کارمندان راضی و وفادار امکان پذیر نیست (ویلارس و کوایلو[۵] ، ۲۰۰۳ ) و حفظ و نگهداری به نظر می رسد که از جذب یک مشتری جدید سودمند تر است ( راشید[۶] ، ۲۰۰۳ )در ایران سهم بخش خدمات از اقتصاد ۴۸ % است و بالغ بر ده ملیون نفر در این بخش اشتغال دارند. (دادخواه،۱۳۸۸ )یکی از عوامل مهم در شکل گیری وفاداری مشتری ، ادراکات او از تعامل رودررو با کارکنان ارائه خدمت می باشد ، در نتیجه کارکنانی که به سازمان خود وفادارند می توانند در تأمین رضایت مشتری و وفاداری آنها نقش بسزایی داشته باشند . از آنجاییکه مشتریان و مصرف کنندگان همواره در جستجوی عرضه کنندگانی هستند که کالا و خدماتی به مراتب بهتر به آنها ارائه کنند ، مدیران چنین سازمانهایی باید به اهمیت نقش کارکنان در تأمین کیفیت خدمات ، رضایت و وفاداری مشتری توجه ویژه ای داشته باشند. (دادخواه، ۱۳۸۸ ).

بررسی مقالات و مطالعات محققان نشان می دهد که تعهد سازمانی و وفاداری کارکنان ، با یکدیگر پیوند تنگاتنگی دارند به گونه ای که تمیز دادن آنها از یکدیگر چندان امکان پذیر نیست محققان دیدگاههای مختلفی در خصوص مفهوم وفاداری کارکنان دارند اچ بکر[۷] (۱۹۶۰ ) وفاداری را به شکل یک فرایند شرح داده است ، این محقق معتقد است که اگر فردی با وجود آگاهی از شرایط بهتر یک شغل ، حقوق بیشتر و شرایط مناسب تر ، از پذیرش آن شغل به منظور حفظ شغل فعلی اش امتناع کند ، وفاداری فرد به سازمان پنداشته می شود. از دیدگاه الن مای[۸]ر ( ۱۹۹۷ ) وفاداری با سه فاکتور قابل شناسایی است:

اعتقاد قوی به ارزشهای سازمان

تلاش زیاد برای تحقق اهداف سازمان

تمایل زیاد برای ماندن در سازمان

در این مدل وفاداری فرد به سازمان به دلیل تعهدی است که فرد نسبت به سازمان و اهداف آن دارد  (ساواریکین[۹] ، ۲۰۰۹  )

در پژوهش امیران ( ۱۳۸۴ ) وفاداری ، احساس تعلق روحی و عاطفی به سازمان و حساسیت لازم به آنچه که مظهر سازمان بوده و متعلق به ان در نظر گرفته شده است .

( امیران ، ۱۳۸۴ )

در پژوهش راچل لی و همکاران ، وفاداری کارکنان به تداوم همکاری با سازمان نسبت داده شده است . در این پژوهش شاخص هایی برای وفاداری در نظر گرفته شده است . که عبارتند از :

تمایل به تداوم همکاری با سازمان

انجام کار بیشتر

احساس تعلق به سازمان

پذیرش مسئولیتهای بیشتر

نتایج این پژوهش نشان داده است که وفاداری کارکنان سبب بهبود کیفیت خدمات می گردد( راچل لی و همکاران ، ۲۰۰۹  )

[۱] – baree  

[۲] – morgan & hant

[۳] – jons & saser

[۴] – guzman

[۵] – vilares & coelho

[۶] – rashid

[۷] – H becker

[۸] – allen & meyer

[۹] – savarikin

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق تصویر سازمانی و وفاداری مشتریان و مدل ها و عوامل اثرگذار بر آن
  • تحقیق مفهوم وفاداری مشتریان و رویگردانی مشتری و ارزش دوره عمر مشتری
  • پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیکی و عوامل اثرگذار بر رضایت و وفاداری مشتریان
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.