تحقیق ویژگی‌های اساسی و مدلهای سرویس دهی و خدمات دهی رایانش ابری و نگاشت‌کاهش و آپاچی هدوپ  

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ویژگی‌های اساسی و مدلهای سرویس دهی و خدمات دهی رایانش ابری و نگاشت‌کاهش و آپاچی هدوپ  دارای ۳۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱- رایانش ابری    ۴
۱-۱-۱- ویژگی‌های اساسی رایانش ابری:    ۵
۱-۱-۲- مدلهای سرویس دهی رایانش ابری:    ۶
۱-۱-۳- مدل‌های خدمات رایانش ابری:    ۶
۱-۲- نگاشت‌کاهش    ۷
۱-۳- آپاچی هدوپ    ۱۰
۱-۳-۱- فایل سیستم توزیع یافته هدوپ (HDFS)    ۱۲
۱-۳-۲- چارچوب نگاشت‌کاهش(MapReduce)    ۱۴
۱-۴- مروری بر تحقیقات انجام شده    ۱۶
۱-۵- فهرست منابع    ۳۵

منابع

[۱]    Parallel Processing. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_processing

[۲]     Distributed Computing. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/Distributed_computing

[۳]     J. Dean and S. Ghemawat, “MapReduce: simplified data processing on large clusters,” Communications of the ACM, vol. 51, pp. 107-113, 2008.

[۴]     MapReduce. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/MapReduce

[۵]     ن. لیاقت, جدیدترین فناوری دنیای کامپیوتر رایانش ابری، فناوری سبز (معرفی مقدماتی), چاپ اول ed.: انتشارات ناقوس, ۱۳۹۰٫

[۶]     ب. خسروی, درآمدی بر رایانش ابری و کاربرد آن در سازمان, چاپ اول ed.: انتشارات طوبی نصف جهان, پاییز ۱۳۹۰٫

[۷]     Y. Luo, Z. Guo, Y. Sun, B. Plale, J. Qiu, and W. W. Li, “A hierarchical framework for cross-domain MapReduce execution,” in Proceedings of the second international workshop on Emerging computational methods for the life sciences, 2011, pp. 15-22.

[۸]     C. Chu, S. K. Kim, Y.-A. Lin, Y. Yu, G. Bradski, A. Y. Ng, et al., “Map-reduce for machine learning on multicore,” Advances in neural information processing systems, vol. 19, p. 281, 2007.

[۹]     B. He, W. Fang, Q. Luo, N. K. Govindaraju, and T. Wang, “Mars: a MapReduce framework on graphics processors,” in Proceedings of the 17th international conference on Parallel architectures and compilation techniques, 2008, pp. 260-269.

[۱۰]   C. Ranger, R. Raghuraman, A. Penmetsa, G. Bradski, and C. Kozyrakis, “Evaluating mapreduce for multi-core and multiprocessor systems,” in High Performance Computer Architecture, 2007. HPCA 2007. IEEE 13th International Symposium on, 2007, pp. 13-24.

[۱۱]   H. Lin, X. Ma, J. Archuleta, W.-c. Feng, M. Gardner, and Z. Zhang, “Moon: Mapreduce on opportunistic environments,” in Proceedings of the 19th ACM International Symposium on High Performance Distributed Computing, 2010, pp. 95-106.

[۱۲]   F. Marozzo, D. Talia, and P. Trunfio, “A peer-to-peer framework for supporting mapreduce applications in dynamic cloud environments,” in Cloud Computing, ed: Springer, 2010, pp. 113-125.

[۱۳]   A. Dou, V. Kalogeraki, D. Gunopulos, T. Mielikainen, and V. H. Tuulos, “Misco: a MapReduce framework for mobile systems,” in Proceedings of the 3rd International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments, 2010, p. 32.

[۱۴]   D. F. Carr, “How google works,” Baseline Magazine, vol. 6, 2006.

[۱۵]   D. Yin and D. Liu, “Content-Based Image Retrial Based on Hadoop,” Mathematical Problems in Engineering, vol. 2013, 2013.

۱-۱- رایانش ابری

امروزه دنیای فناوری اطلاعات و اینترنت روز به روز در حال گسترش و توسعه است. همسو با آن نیازهای دیگری مانند امنیت اطلاعات، پردازش سریع، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و … اهمیت زیادی یافته است. لذا شرکت‌های کامپیوتری همواره به دنبال راهی برای رفع نیازهای کاربران و ارتقای خدمات خود بوده و در این میان شرکتهایی که خدمات بهتر و سریعتری ارائه دهند برنده‌ی این میدان خواهند بود. راه حلی که امروزه برای اینگونه مشکلات پیشنهاد می‌شود فناوری جدیدی است به نام رایانش ابری، که به شدت توسط شرکت‌های مختلف و نیز کاربران مورد استقبال واقع شده است.

در اواخر اولین دهه‌ی قرن ۲۱، شاهد توسعه و گسترش بسیار سریع فناوری جدیدی بنام رایانش ابری بوده‌ایم که بطور کلی مدل متفاوتی از رایانش را ارائه می‌کند. یک سیستم ابری در ساده‌ترین تعریف، ارائه‌ی سرویس کامپیوتری روی اینترنت است. به جای آنکه تاسیسات و امکانات فناوری اطلاعات خود را برای نگهداری داده‌ها و یا نرم‌افزار هزینه کرده و بسازید، از امکانات شرکتهای دیگر استفاده می‌کنید. به عبارت دیگر شرکتهایی زیرساختهای خاصی درست می‌کنند که این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند. بدین ترتیب شرکت شما از طریق اینترنت می‌تواند از داده‌ها و نرم‌افزار آنها استفاده کند. از این سیستم به نام ابر یا cloud نام برده می‌شود [۵].

هنوز تعریف استاندارد علمی‌که مورد قبول عام باشد، برای رایانش ابری ارائه نشده است. موسسه ملی فناوری و استانداردها ، رایانش ابری را اینگونه تعریف می‌کند: “رایانش ابری مدلی است برای داشتن دسترسی فراگیر و آسان و بنا به سفارش شبکه به مجموعه ای از منابع رایانشی پیکره بندی پذیر مثل: شبکه ها ، سرورها ، فضای ذخیره سازی ، برنامه های کاربردی و سرویس ها که بتوانند با کمترین کار و زحمت یا نیاز به دخالت فراهم کننده‌ی سرویس به سرعت فراهم شده یا آزاد (رها) گردد.”

رایانش ابری پنج مشخصه اساسی دارد و از سه مدل سرویس دهی و چهار مدل پیاده‌سازی تشکیل شده است که در قسمت زیر به معرفی آن می‌پردازیم [۶].

۱-۱-۱- ویژگی‌های اساسی رایانش ابری:

  ۱-۱-۱-۱- دسترسی سلف سرویس و بنا به تقاضا[۱]:

مصرف کنندگان خدمات رایانش ابری، بنا به تقاضا، بدون نیاز به تماس مستقیم با نماینده فروش یا کارمند پشتیبانی فنی، با ورود  به حساب کاربری خود از طریق یک وبسایت، می‌توانند به منابع رایانشی دسترسی یافته و از خدمات تدارک دیده، استفاده نمایند.

۱-۱-۱-۲- دسترسی تحت شبکه[۲]:

به دلیل تحت وب بودن خدمات ابری، به کمک هر وسیله متصل به اینترنت، می‌توان از این خدمات استفاده کرد؛ یک مرورگر وب در یک کامپیوتر شخصی، یک پایانه‌ی کامپیوتری و در مواردی حتی ابزارهای دستی مثل iPhone و Blackberry

   ۱-۱-۱-۳- تجمیع منابع[۳]:

در رایانش ابری منابعی که از نظر فیزیکی ممکن است در نقاط مختلفی قرار داشته باشند، در قالب مجموعه ای متمرکز و بصورت اشتراکی در معرض استفاده‌ی مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

  ۱-۱-۱-۴- انعطاف پذیری سریع[۴]:

فناوری رایانش ابری، انعطاف پذیری قابل توجهی در تامین و تدارک خدمات فراهم می‌کند؛ منابع بصورت پویا به درخواست‌ها تخصیص داده می‌شودکه این امر تخصیص یا آزادسازی سریع منابع متناسب با تغییر نیاز مصرف کنندگان را ممکن می‌سازد. به این ترتیب مشتریان خدمات می‌توانند در هر زمان، متناسب با نیازها و شرایط خود، بدون هیچ مقدمه‌ای، از خدمات بیشتر یا کمتری استفاده کنند.

   ۱-۱-۱-۵- خدمات اندازه گیری شده[۵]:

رایانش ابری، امکان کنترل و ثبت خودکار کلیه خدمات مورد استفاده و منابعی که به مشتریان تخصیص داده شده است را فراهم می‌کند. این امر، پیاده سازی مدل پرداخت به ازای استفاده را برای تامین کنندگان خدمات ممکن می‌سازد.

۱-۱-۲- مدلهای سرویس دهی رایانش ابری:

۱-۱-۲-۱- نرم افزار بعنوان سرویس[۶]:

خدمات نرم افزاری رایانش ابری شامل برنامه های نرم افزاری است که از طریق وب در معرض استفاده مشتریان بالقوه قرار می گیرند. عدم نیاز به نصب برنامه و امکان تعریف سریع و آسان کاربران جدید و به کارگیری مدل پراخت بازای استفاده، این خدمات را به یک فرصت بزرگ برای افراد و سازمان ها تبدیل کرده است.نمونه ی شناخته شده ی این خدمات، پست الکترونیک تحت وب است.

۱-۱-۲-۲- پلتفرم بعنوان سروریس[۷]:

این خدمات، پلتفرم های آنلاینی برای ایجاد، تست و راه اندازی برنامه های تحت وب فراهم می کندکه می توانند با استفاده از ابزارهای برنامه نویسی و توسعه نرم افزار مبتنی بر مرورگر مورد استفاده قرار گیرند. در این روش دیگر نیازی به نصب و پیکربندی پلتفرم ها و ابزارها و برنامه های توسعه نرم افزار نیست.

  ۱-۱-۲-۳- زیرساخت بعنوان سرویس[۸]:

این خدمات، امکان دسترسی به منابع رایانشی اصلی همچون توان پردازش، رسانه های ذخیره سازی و شبکه ها را برای مصرف کنندگان فراهم می آورد.

 ۱-۱-۳- مدل‌های خدمات رایانش ابری:

   ۱-۱-۳-۱- ابر عمومی[۹]:

این خدمات در معرض استفاده عموم قرار می گیرد و منابع رایانشی بصورت اشتراکی مورد استفاده مصر ف کنندگان قرار می گیرد. این مدل، رایانش ابری محض است. کلیه مشخصات و ویژگی های رایانش ابری در این مدل بطور واضح دیده می شود.

۱-۱-۳-۲- ابر خصوصی[۱۰]:

در این مدل رایانش ابری در سطح دپارتمان ها و بخش های یک سازمان پیاده سازی می شود. سازمان ها، سرویس دهنده ها، نرم افزارها و داده هایشان را در مراکز داده خود داشته باشند. به عبارت دیگر منابع رایانشی و خدمات توسط بخش های مختلف صرفا یک سازمان، اما در چارچوب فناوری رایانش ابری مورد استفاده قرار می گیرد.

[۱] On-demand self-service

[۲] broad network access

[۳] resource pooling

[۴] rapid elasticity

[۵] Measured Service

[۶] Software as a Service (SaaS)

[۷] Platform as a Service (PaaS)

[۸] Infrastructure as a Service (IaaS)

[۹] Public Cloud

[۱۰] Private Cloud

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ویژگی‌هاو مدل های رایانش ابری
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.