تحقیق ویژگی کودکان ۶-۳ ساله و بازی های کودکان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ویژگی کودکان ۶-۳ ساله و بازی های کودکان دارای ۵۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول:ویژگی کودکان ۶-۳ ساله    ۵
ویژگی کودکان ۳ ساله از نظر جسمی ، عاطفی ، اجتماعی ، هوشی و ذهنی    ۵
ویژگی کودکان ۴ ساله از نظر جسمی ، عاطفی ، اجتماعی ، هوشی و ذهنی    ۶
ویژگی کودکان ۵ ساله از نظر جسمی ، عاطفی ، اجتماعی ، هوشی و ذهنی    ۷
ویژگی کودکان ۶ ساله از نظر جسمی ، عاطفی ، اجتماعی ، هوشی و ذهنی    ۸
رشد عاطفی – اجتماعی    ۹
نقش معلم    ۱۱
رشد جسمی و حرکتی    ۱۲
رشد زبان    ۱۴
رشد شناختی    ۱۷
رشد بیان خلاق و درک زیباییها    ۱۹
خصوصیات دوره کودکستانی    ۲۰
رشد جسمانی    ۲۱
رشد حسی – حرکتی    ۲۲
رشد ذهنی    ۲۳
رشد عاطفی    ۲۴
۲ و ۳ سالگی    ۲۵
۳ و ۴ سالگی    ۲۷
۵ و۶ سالگی    ۳۰
فصل دوم:بازیهای کودکا ن    ۳۲
بازیهای کودکان    ۳۲
کودکان و بازی    ۳۳
نوع بازی:    ۳۳
بازی و ورزش در روایات اسلامی    ۳۴
همبازی کودک    ۳۵
شکایت از بازی کودکان در کوچه ها و …    ۳۷
والدین بی خیال!    ۳۷
نکته مهم در انتخاب همبازی برای کودکان    ۳۸
محیط بازی    ۳۹
کنترل محیط بازی    ۴۰
سرکشی از بازیهای کودکان    ۴۱
مقدار بازی    ۴۲
بازی و خلاقیت:    ۴۴
لوازم مورد نیاز:    ۴۵
بازی    ۴۶
ارزش های بازی    ۴۹
نکات ایمنی برای آب بازی    ۵۴
راه های بازی با آب    ۵۴
رشد ذهنی و شناختی    ۵۶
«بعضی از فعالیت ها جهت رشد ذهنی و شناختی»    ۵۸
فهرست منابع ومأخذ    ۵۹

منابع

۱- نشریه ایران سال دهم – شماره ۲۹۶۴   آبان ۱۳۸۳

۲- روانشناسی رشد

۳- روانشناسی تربیتی

۴- راهنمایی ومشاوره کودک – دکترعبداله سفیع آبادی – وزارت فرهنگ وارشاداسلامی

۵- غررالحکم ۵۴/۸

۶- میزان الحکمه ج۱۰ ، ح ۲۲۴۵۰

۷- آموزش وپرورش پیش ازدبستان – ترجمه فرخنده مفیدی . دفترنشر فرهنگ اسلامی  تهران ۱۳۸۰

 فصل اول:ویژگی کودکان ۶-۳ ساله

ویژگی کودکان ۳ ساله از نظر جسمی ، عاطفی ، اجتماعی ، هوشی و ذهنی

جسمی : در سه سالگی شکل گرفتن عادت فرصتهایی را به کودک بدهید تا کارهایی را که صرفاً بادست انجام می شود یاد بگیرد و ضمن آن غذا خوردن جمعی را درگروه های کوچک فراگیرد.

عاطفی: به موقع از کودکان تعریف و تمجید کنید. رضایت خاطر خود را از کار آنان نشان دهید. عصبانیت کودک را درک کنید. موجبات ترس اگر وجود دارد از بین ببرید.

اجتماعی: میل به اجتماعی بودن در او پرورش دهید. تمایلات طبیعی کودک در مورد خانواده اش تأیید کنید به او کمک کنید. در چیزهایی که مطعلق به همه است سهیم باشند.

هوشی و ذهنی: برای توسعه تخیل کودک فرصت هایی را فراهم کنید. حل مسائل ساده را به او واگذارید. داستانهایی را که امکان می دهد. ضمن آن موضوعات همزمان رابه هم مربوط نمایید برایش بخوانید.

ویژگی کودکان ۴ ساله از نظر جسمی ، عاطفی ، اجتماعی ، هوشی و ذهنی

جسمی: در ۴ سالگی برای آنان فعالیت هایی را در نظر بگیرید که جنبه کار و بازی را داشته باشد و به هم آهنگی بیشتر عضلات آنان کمک کند.

عاطفی: ایجاد محیطی که در آن کودک نسبت به بیان هیجاناتش احساس آزادی کند.

اجتماعی: به او فرصت دهید با دوستانی که خود انتخاب می کند کار و بازی کند. فعالیت هایی را که موجب پرورش علاقه ی کودک به کار و بازی جمعی در گروه  های کوچک است ایجاد کنید.

هوشی و ذهنی: علت و معلول در مقررات ساده و حوادث طبیعی به او بفهمانید از علاقه ی کودک به مردم و کارهایشان ضمن بحث استفاده کنید.

ویژگی کودکان ۵ ساله از نظر جسمی ، عاطفی ، اجتماعی ، هوشی و ذهنی

جسمی: در ۵ سالگی در نظر گرفتن یک برنامه معین بهداشتی استفاده از وسایل بزرگ ترها بدون اینکه برای او خطری داشته باشد، گذاشتن کاغذ بزرگ و مداد رنگی در اختیار او به طوری که عظلات بتواند فعالیت بیشتری (حرکات بیشتری) داشته باشد.

عاطفی: او را آزاد بگذارید از یک بازی به بازی دیگر بپردازد. غصه هایی که با زندگی روزانه او ارتباط دارد برایش بگویید. از شعر و موسیقی لذت می برد. باید به او آموخت که به مقررات و احتیاجات گروهی احترام بگذارد.

اجتماعی: برای او فرصتی به وجود آورید که وسایل کار و بازی را بین کودکان توزیع کند و نگهداری آنها را بر عهده گیرد او را در کارهای گروهی شرکت دهید و مورد توجه قرار دهید.

هوشی و ذهنی: در ۵ سالگی برای بحث بیشتر و طرح کار و ارزش یابی آنان پیش بینی لازم را به عمل آورید و وسعت لغات او را بیشتر مهارت او را در زبان و علوم اجتماعی افزایش دهید.

ویژگی کودکان ۶ ساله از نظر جسمی ، عاطفی ، اجتماعی ، هوشی و ذهنی

جسمی: در ۶ سالگی برنامه را به صورت کار و بازی و استراحت در آورید کودکان ضمن تکرار مطالب لازم را تمرین می کنند.

عاطفی: از نظر احساسات محیط پرورشی پایدار و متعادلی برای کودکان در نظر بگیرید. محیط گرم مطلوبی برای او فراهم آورید. حفظ اطمینان خاطر و وابستگی او را تقویت کنید.

اجتماعی: برای انتخاب کردن و تصمیم گرفتن فرصتی را برای او پیش آورید. نقش کودک به عنوان عضو گروه مورد تأیید قرار گیرد. فرصت رهبری کردن رابه او بدهید و حس اعتماد به نفس او تقویت کنید.

ذهنی و هوشی: کارهایی را در نظر بگیرید که به بازی و نمایش و تهیه کارهای دستی احتیاج داشته باشد بیشتر روی فعالیت تکیه کنید تا نتیجه کار ایجاد آمادگی در خواندن و مهارت آن لازم است.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.