تحقیق پلیمرهای با عملکرد بالا و پلی آمیدها و سنتز آن و پلی آمیدهای کلردار و فلوئور دار شده

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق پلیمرهای با عملکرد بالا و پلی آمیدها و سنتز آن و پلی آمیدهای کلردار و فلوئور دار شده دارای ۴۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱٫۱مقدمه۴
۱٫۲پلیمرهای با عملکرد بالا۵
۱٫۳پلی آمیدها۷
۱٫۴- نحوه سنتز آرامیدها۹
۱٫۵پلی آمیدهای کلردار و فلوئور دار شده۱۱
۱٫۶عوامل موثر بردمای تبدیل شیشه ای(tg )17
۱٫۷عوامل مؤثر بر دمای ذوب (Tm )18
۱٫۸ارتباط بین Tg و Tm19
۱٫۹- آنالیزهای حرارتی۲۰
۱٫۱۰-پلی آمیدهای تجاری۲۱
۱٫۱۱- فعالیت نوری پلی آمیدها۲۵
۱٫۱۲- پلیمرهای حاوی واحدهای بای نفتیل۲۸
۱٫۱۳References40

  منابع

 Abadie, M. J. M. ; Mittal, B. (1991). Polyimides and Other High-Temperature Polymers. Amsterdam: Elsevier

Ameduri, B. (2009). “From vinylidene fluoride (VDF) to the applications of VDF-containing polymers and copolymers: Recent developments and future trends.” Chem. Rev., Vol. 109, pp. 6632–۸۶٫

Ameduri, B. Boutevin, B. (2004). Well-architectured fluoropolymers: synthesis,properties and applications. Amsterdam: Elsevier Science and Technology.

Babel, A.; Jenekhe, S. A. Macromolecules 2003,36, 7759.

Ballauff, M.; Schmidt, G. F. Macromol. Chem. Rapid Commun.1987, 8, 93.

Braun,D.; Cherdron,H.;Rchahn.M.; Ritter,H;voit,B(2004).Polymer synthesis theory and practice,Springer

C.Hieemenz,Paul,(1984).Polymer chemistry.Marseldekker.Inc

Cassidy, P.E. (1980). Thermally stable polymers. New York: Marcel Dekker.

Chen, X. Zhang, Y. Liu, B. Zhang, J. Wang, H. Zhang, W. et al. (2008). “Novel photoactive hyperbranched poly(aryl ether)s containing azobenzene chromophores for optical storage.” J. Mater. Chem., Vol. 18, pp. 5019–۲۶٫

Chen, Y. Wang, Q. (2006). “Effects of organophilic montmorillonite on hydrogen bonding, free volume and glass transition temperature of epoxyresin/polyurethane interpenetrating.” Polym. Degrad. Stabil., Vol. 9, pp. 2003.

Cheng, L.; Jian, X. G. J. Appl. Polym. Sci. 2004, 92, 1516.

Das, P. Maiti, S. (2003). Fluoropolymers: science, technology, applications.Midnapore, India: Anusandhan Prakashan

Dekker,Marcel .(2002). Thermoplastic and Thermosetting polymers. Marcel dekker.Inc

Dhara, M.G. Banerjee, S. (2010). “Fluorinated high-performance polymers: Poly(arylene-ether)s and aromatic polyimides containing trifluoromethyl groups.” Polym. sci., Vol. 35, pp. 1022-1077.

Dixon, W.; Harris, M. M.; Mazengo, R. Z. J. Chem. Soc. B 1971, 775.

Drobny, G.J. (2000). Technology of fluoropolymers. New York: CRC Press.

E.rogers,Martin.(2003).Introduction to synthetic method in step-growth polymers .Johnwiley&Sons.Inc

Finocchiaro, F. Sebastiano, B. Concetto, P. Giuseppina, S. (2008). “Synthesis and characterization of novel polyamides from new aromatic phosphonate diamine monome.r.” Eur. Polym. J., Vol. 44, pp. 2639–۲۶۵۱٫

Frazer, A.H. (1968). High temperature resistant polymers. New York: Wiley.

۱٫۱   مقدمه

قرن بیستم را قرن درشت مولکول نامیده­اند. پیدایش علوم پلیمر به میانه قرن نوزدهم باز می گردد. با توجه به مراجع، اصطلاح «پلیمری» رابرزلیوس در سال ۱۸۳۲، زمانی که هنوز ساختار حتی ساده­ترین مولکول موضوعی بحث انگیز بود، به کار برده است. در دهه ۱۸۳۰ با توسعه فرایند ولکانش، لاتکس چسبانک لاستیک طبیعی به الاستومری مفید برای کاربرد در تایر تبدیل شد. در سال ۱۸۴۷ سلولوز نیترات از اثر نیتریک اسید بر سلولوز که یک پلیمر طبیعی است تولید شد. نخستین پلیمر کاملاً سنتزی که در مقیاس تجاری عرضه شد، رزین فنول – فرمالدهید بود. این رزین را شیمیدان بلژیکی، لئوباکلند، در اوایل سال ۱۹۰۰ ابداع کرد و نام تجاری باکلیت را بر آن نهاد. در دهه ۱۹۲۰ باکلیت در طیف وسیعی از محصولات عرضه شد. پلیمرهای دیگر بویژه رنگهای پلی استر آلکید و لاستیک بوتادی­ان به طور همزمان عرضه شدند. دامنه­ی وسیع خواص پلیمرها آنها را برای زمینه های کاربردی بسیاری مناسب می سازد اما متأسفانه بعضی از این کاربردها فقط به علت مقاومت حرارتی کم پلیمرها، بسیار محدودند. در دو مورد کاربردی خاص این محدودیت به طور کامل محرز است. با توجه به خواص بسیار خوب عایق بودن پلیمرها، آنها را به طور بسیار گسترده­ای در ساخت محصولات الکتریکی به کار می­برند. به هر حال لازم است بسیاری از قطعات الکتریکی در دمای بالا کار کنند؛ به عنوان مثال می­توان از موتورهای الکتریکی و موارد مشابه نام برد. این موارد مصرف، میزان تقاضای پلیمرهای گرما مقاوم را برای کاربرد به عنوان مواد عایق افزایش می­دهند. یکی دیگر از خاصیتهای مطلوب و مهم پلیمرها در مقایسه با دیگر مواد ساختاری، گرانروی کم و در نتیجه چقرمگی و مقاومت بالای آنها­ست بویژه زمانی که بصورت مواد کامپوزیتی تقویت شده با الیاف به کار برده می­شوند. این امر موجب بکارگیری آنها در کاربردهای حمل و نقل می­گردد. کاربرد این موارد بخصوص در صنایع هوا و فضا و به طور اخص در وسایل نقلیه نظامی و فضا پیماها، جایی که صرفه­جویی در وزن بسیار مهم و قیمت مواد در درجه دوم اهمیت قرار می­گیرد، فراوان است.

در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰، برنامه های فضایی آمریکا و شوروی سابق زمینه را برای تهیه پلاستیکهای گرما مقاوم فراهم کرد. به تازگی تولید کنندگان وسایل نقلیه زمینی نیز می­کوشند در وزن صرفه جویی کنند. در این راستا مصرف سوخت را با جایگزین کردن قطعات فلزات سنگین با پلاستیکهای سبک پایین می­آورند. در بسیاری از محصولات پلاستیک­ها را به سبب مزیت سادگی قالب­پذیری آنها به شکل­های پیچیده به کار می­برند. در بیشتر این موارد نیز لازم است پلیمرها در مقابل گرما مقاوم باشند؛ بنابراین پلیمرهای مقاوم در برابر گرما انتخاب خواهند شد، اگر چه کاربردهای الکتریکی و حمل و نقل بیشترین تقاضا را برای بکارگیری این مواد دارند اما مواد مقاوم در برابر گرما بطور روز افزون در کاربردهای مختلفی که در آنها مواد در معرض دمای بالا قرار دارند مانند سشوار، اتو، نان برشته­کن، «آون» خانگی، مایکروویو و موارد مشابه بکار برده می­شوند ]۳۷[.

۱٫۲  پلیمرهای با عملکرد بالا

تحقیق برای پلیمرهای با عملکرد بالا از اواخر قرن بیستم همزمان با تقاضا برای صنایع نظامی، هوافضا، ماشین­سازی، الکترونیک و بسیاری از کاربردهای صنعتی دیگر شروع شد. این کاربردها اغلب خواستار یک ترکیب بی­نظیر از خواصی شامل قدرت بالا، مدول بالا، چقرمگی، پایداری شیمیایی و حرارتی برجسته و ثابت دی­الکتریک کم می­باشند. مشخصاً استفاده از ترکیبات آروماتیک در ساخت پلیمرها خواص حرارتی آنها را بهبود می­بخشد. براین اساس، عمده­ی کارهای تحقیقاتی به منظور تولید پلیمرهای گرماتاب به سمت ترکیبات آروماتیک هدایت شدند. از اینرو پلیمرهای با عملکرد بالا معمولا شامل واحدهای آروماتیک بیشتری در ساختارشان می­باشند. تاکنون برخی از پلیمرهای آروماتیک با عملکرد بالا و با خواص حرارتی مناسب مانند پلی­آمیدها، پلی­ایمیدها، پلی­استرها، پلی­سولفون­ها و پلیمرهای هتروسیکلی آروماتیک به تولید تجاری رسیده­اند (جدول ۱-۱). پلی­آمیدها (آرامیدها)[۱] و پلی­ایمیدهای (آرایمیدها)[۲] آروماتیک مانند فیبر کولار[۳]و فیلم کاپتون[۴] محصول شرکت شیمیایی دوپانت، برای خواص مفید گوناگون خود مانند پایداری حرارتی عالی، مقاومت مکانیکی بالا، اشتعال­پذیری­ کم، مقاومت شیمیایی و تابشی خوب و ثابت دی­الکتریک اندک، برای مدت زمان طولانی مورد توجه قرار گرفته­اند و بیش از دیگر پلیمرهای با عملکرد بالا علایق را به سمت خود جذب کرده­اند. پلیمرهایی با عملکرد بالا با معیارهایی خاص شناسایی می شوند، از جمله: داشتن مقاومت برجسته حرارتی مقاومت مکانیکی، یا چگالی مخصوص پایین، رسانایی بالا، مقاومت دمایی بالا و یا عایق الکتریکی و عایق صدا و مقاومت در برابر شعله، بر این اساس، پلی­آمیدهای آروماتیک به علت خواص فوق­العاده گرمایی و مکانیکی که آنها را برای فن آوری پیشرفته مفید کرده است بعنوان پلیمرهای با عملکرد بالادر نظر گرفته شدند. آنها بعنوان جایگزین­هایی سودمند به جای فلزات و یا سرامیک در کالاهای رایج و یا حتی بعنوان مواد جدید در تکنولوژی­های جدید کاربردی، افزایش تقاضا یافته­اند]۸۹ ،۱۷[. قدیمی­ترین، ساده­ترین و بهترین نوع تجاری شناخته شده­ی آرامیدها (که فرم کوتاه شده از پلی­آمیدهای آروماتیک هستند) پلی­پارا-فنیلن- ترفتالامید (PPPT) و پلیm–فنیلن ایزوفتالامید (PMPL) هستند. پلیمرهای پیشرفته در صنعت پوشش، پرکننده­ها، کامپوزیتهای پیشرفته، صنایع هوا و فضا و صنعت تسلیحات (ساخت سلاح) و بعنوان جانشین آزبست، عایق سازی الکتریکی و زره­های ضد گلوله، فیلتر­های صنعتی و محافظتی و لباس­های ورزشی کاربرد دارند. با این وجود، بالا بودن دمای تبدیل آرامیدهای تجاری که بالاتر ازدمای دکامپوز شدن آنهاست و حلالیت ضعیف آنها در مقابل حلال­های متداول آلی باعث می­شود که پردازش سختی داشته باشند و کاربرد آنها محدود شود.

در نتیجه، تحقیقات کاربردی اخیردر این راستا متمرکز شد تا فرآیندپذیری و حلالیت آنها را به منظور وسعت قلمرو تکنولوژی کاربرد این نوع پلیمرها، افزایش دهند. اخیراً تلاشهای بسیار زیادی برای توسعه­ی خواص با عملکرد بالای پلی ­آمید­ها برای دسترسی به پلیمرهای الکترو یا فتولومینسانس، اسمزمعکوس، غشاءهای تبادل یون و یا تبادل گاز، پلیمرهای فعال نوری، نانوکامپوزیت­ها، با دارا بودن عملکرد مافوق بالای ترمومکانیکی، انجام گرفته است]۳۴[.

 ۱٫۱   پلی ­آمیدها

پلیمر نامبرده از نظر استحکام، سختی، انعطاف­پذیری، مقاومت سایشی و حرارتی، قابلیت رنگ­پذیری و مقاومت در برابر حلالهای آلی بسیار ممتاز شناخته شده است. چند سال بعد الیاف نایلون بصورت تجاری به تولید بی‌سابقه خود رسید. تقریباً سالانه ۱۵۰۰۰۰ تن از این پلیمر در کاربردهای خاصی نظیر پلاستیک­ها، ظروف آشپزخانه، الیاف بافته شده ، قطعات الکتریکی و مصارف دیگر استفاده می‌شود. در آن زمان پلی‌آمیدی که از پنتا متیلن دی‌آمین و سباسیک اسید تهیه شد بدلیل استحکام بیشتر نسبت به ابریشم و بی­اثر بودن نسبت به رطوبت و حلالهای آلی، جایگزین مناسبی در الیاف مصنوعی شناخته شد. بعد از آن در سال ۱۹۳۹ میلادی در آلمان، اشکلاک[۳] و همکارانش با استفاده از کاپرولاکتام موفق به سنتز نایلون ۶ شدند.

[۱] . Carothers

[۲] . Dupont

[۳] . Schlack

[۱] .Aramids

[۲] .Arimids

[۳]. kevlar

[۴]. kapton

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بتن سیمانی و آشنایی با پلیمر و تاریخچه کاربرد در بتن و بتن های حاوی پلیمر
  • تحقیق پلاسما ، پلیمر ، رنگینه و نحوه اثر پلاسما بر پلیمر
  • تحقیق پلیمر های رسانا و روش های سنتز آن و کامپوزیت ها و نانو کامپوزیت ها و تاریخچه فرایند جذب سطحی در صنعت تصفیه آب
  • تحقیق فوران وچگونگی تولید آن در غذا وسرطان زایی اش وریز استخراج فاز جامد با استفاده از جاذب پلیمری قالب مولکولی
  • تحقیق کوپلیمریزاسیون امولسیونی و روش های شناسایی پلیمر و لاستیک نیتریل
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.