تحقیق کارآفرینی و بهره وری و عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی کار

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق کارآفرینی و بهره وری و عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی کار  دارای ۷۸ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۵
۲-۲ مبانی نظری    ۷
۲-۲-۱ کارآفرینی    ۷
۲-۲-۱-۱ ویژگی های سازمان های کارآفرین    ۱۱
۲-۲-۱-۲ کارآفرینی سازمانی    ۱۲
۲-۲-۱-۳ تعاریف کارآفرینی سازمانی    ۱۲
۲-۲-۱-۴ الگوهای کارآفرینی سازمانی    ۱۳
۲-۲-۱-۵ ابعاد کارآفرینی سازمانی    ۱۳
۲-۲-۱-۶ عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی    ۱۴
۲-۲-۱-۷ ویژگی های کارآفرینان    ۱۵
۲-۲-۱-۸ مهارت های کارآفرینی    ۲۱
۲-۲-۲ بهرهوری    ۲۶
۲-۲-۲-۱ بهره وری چیست؟    ۲۶
۲-۲-۲-۲  تعریف بهره وری    ۲۷
۲-۲-۲-۳  جریان تکامل مفهوم بهرهوری در اقتصاد    ۲۸
۲-۲-۲-۴ دیدگاههای مختلف در مورد بهرهوری    ۲۹
۲-۲-۲-۵ انواع شاخصهای اصلی بهرهوری    ۳۲
۲-۲ -۲-۶ مزایا و محدودیتهای کاربردی چهار شاخص اصلی بهرهوری در شرکتها    ۳۳
۲-۲ -۲-۷ مدلها و رویکردهای بهبود بهرهوری    ۳۶
۲-۲ -۲-۸ مدل جامع مدیریت عوامل موثر بر بهرهوری نیروی انسانی    ۳۹
۲-۲ -۲-۹ اهمیت بهره وری    ۴۳
۲-۲ -۲-۱۰ عوامل پنج گانه مؤثر بر بهره وری    ۴۳
۲-۲ -۲-۱۱ شاخصهای ارزیابی بهرهوری نیروی کار    ۴۵
۲-۲-۲-۱۲  نقش منابع انسانی و نیروی کار    ۴۷
۲-۲ -۲-۱۳ بهرهوری و راهبرد منابع انسانی    ۴۸
۲-۲ -۲-۱۴ توسعه منابع انسانی    ۴۸
۲-۲ -۲-۱۵ عوامل مؤثر بر بهرهوری نیروی کار    ۵۰
۲-۲ -۲-۱۶ عوامل موثر بر بهرهوری نیروی کار به منظور ارائه مدلهای مربوطه    ۵۲
۲-۲ -۲-۱۷ تأثیر حقوق و دستمزد بر بهرهوری    ۵۶
۲-۲ -۲-۱۸ مشارکت و بهرهوری    ۵۷
۲-۲ -۲-۱۸-۱ مدیریت مشارکتی    ۵۷
۲-۳ پیشینه تجربی    ۵۸
۲-۳-۱پیشینه داخلی    ۵۸
۲-۳-۲پیشینه خارجی    ۶۳
منابع و مآخذ:    ۶۸

منابع:

ابطحی سیدحسین، کاظمی بابک (۱۳۸۰). بهره­وری. تهران، مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.

احمدپور داریانی، محمود. عرفانیان، امیر(۱۳۸۶). نقش و جایگاه کارآفرینی در نیل به رشد و توسعه اقتصادی، مجله اقتصادی – ماهنامه بررسی مسائل و سیاستهای اقتصادی معاونت امور اقتصادی – وزارت امور اقتصادی و دارایی سال هفتم، شماره های ۶۹ و ۷۰، ص ۱۹- ۱٫

احمد پور داریانی ، محمود(۱۳۸۰). کارآفرینی .تهران، پردیس.

احمد پور داریانی ، محمود(۱۳۷۷). طراحی و تبیین الگوی پرورش مدیران کارآفرین در صنعت، رساله دکتری. دانشگاه تربیت مدرس.

احمد پور داریانی ، محمود(۱۳۷۶).کارآفرینی استراتژی مناسب بهره­وری. تدبیر، شماره ۷۷٫ صص.۳۴-۳۰٫

ازکیا، مصطفی. غفاری، غلامرضا (۱۳۸۴). جامعه شناسی توسعه. تهران، انتشارات کیهان. چاپ پنجم.

اعتمادی مهدی(۱۳۷۹). عوامل مؤثر در ارتقای بهره وری در بخش صنعت؛ مجله دانش مدیریت، سال سیزدهم، شماره ۴۹، صص:۹۸-۸۰٫

آذر، ع؛ مومنی، م. (۱۳۸۰). آمار و کاربرد آن در مدیریت(جلد دوم). تهران: انتشارات سمت.

الوانی، مهدی. احمدی، پرویز(۱۳۸۰). طراحی الگوی جامع مدیریت عوامل موثر بر بهره­وری نیروی انسانی. نشریه مدرس، دوره ۵ ، شماره ۱٫ صص ۱۹-۱٫

الوانی، مهدی(۱۳۷۰). مدیریت عمومی، نشر نی، تهران.

امامی میبدی، علی(۱۳۷۹). اصول اندازه گیری کارایی و بهره­وری؛ تهران، نتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.

ایران زاده، سلیمان(۱۳۷۷). مدیریت فرهنگ سازمانی، انتشارات مدیریت دولتی، تبریز.

ایمانی،حسین. پوررجب، پیمان (۱۳۹۰). بررسی سنجش ویژگی­های کارافرینی دهیاران و تاثیر مهارت­های فنی و حرفه­ای بر آن. مجله توسعه روستایی. دوره سوم. شماره ۲٫ صص ۱۲۶-۱۰۷٫

بردبار، غلامرضا. منصوری، حسین. جمالی، رضا(۱۳۸۶). بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و بهره­وری نیروی انسانی در صنعت بیمه. فصلنامه صنعت بیمه. سال ۲۲٫ شماره ۴٫ شماره مسلسل ۸۸٫ صفحات ۱۷۹-۲۰۷٫

 ۲-۱ مقدمه

 از عمده ترین جریان های حاکم بر حیات بشری در آغاز هزاره سوم میلادی فرایند کارآفرینی است که اساس و بسترساز تغیر و تحول و دگرگونی است. افراد، سازمان ها و جوامعی که نتوانند خود را با این تحولات پرشتاب همگام کنند دچار توقف، سکون و اضمحلال می شوند. در این میان افرادی هستند که در زمانی که همگان بر هرج و مرج ، نابسامانی، تناقض و عدم تعادل اذعان دارند، به دنبال به دست آوردن فرصتی هستند تا بتوانند با ارائه محصول و یا خدمت جدیدی به جامعه، تعادل را برقرار کرده و اوضاع را سامان بخشند و ارزشی از خود بر جای گذارند. این افراد که محور توسعه اقتصادی هستند، کارآفرین خوانده می­شوند. کارآفرینان موجب می شوند تا سازمانی از سازمان­های دیگر پیشی بگیرد و کشوری نسبت به کشور های دیگر به نحو چشمگیر پیشرفت نماید. مسلماً با توجه به پیچیده شدن سازمان­ها، رشد تکنولوژی، نو و بدیع بودن علم سازمان ها، مدیران به طور روزافزون تلاش می کنند، دریابند چگونه سازمان­های خود را کارآفرین و خلاق سازند تا باعث رشد و موفقیت سازمان هایشان شوند]۴۰[. زیرا اگر ایده نو وارد سازمان ها نشود رو به زوال می­روند. در واقع برای سازمان های امروز خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی هر کدام به مثابه پله های نردبان ترقی هستند که باید با آگاهی کامل و موفقیت طی شود]۵۵[.

هرسی و بلانچارد (۱۹۸۸) معتقدند که وظیفه ی مدیر یا رهبر سازمان از این نظر اهمیت دارد که با همه ی متغیرهای محیطی پیرامون خود در تعامل است. مدیران باید دارای ویژگی ها ی برجسته کارآفرینی باشند و با تکیه بر یافته ها و مطالعات انجام شده درباره مسایل مدیریت، روش های مناسب را با توجه به موقعیت سازمان عملی کنند تا زمینه ی دست یابی به هدف های سازمان فراهم شود. این امر در مدیران میانی سازمانی اهمیت بیش تری می یابد]۵۳[. مدیران میانی برنامه ریزی های میان مدت کرده و برای اظهار نظر مدیریت عالی برنامه های جامع­تر و بلندمدت آماده می کنند. عملکرد مدیران رده پایین را تحلیل کرده، توانایی و آمادگی آنان را برای ارتقاء تعیین و در مسائل مختلف به آن ها خدمات مشاوره­ای می دهند]۷۴[.

کوشش­های اقتصادی انسان همیشه و همواره معطوف بر آن بوده است که حداکثر نتیجه را از حداقل تلاش­ها و امکانات بدست آورد. این تمایل را می­توان اشتیاق وصول به بهره­وری افزون­تر نام نهاد. جمع اختراعات و ابداعات بشر از ابتدایی­ترین ابزار کار در اعصار بدوی گرفته ، تا پیچیده­ترین و بغرنج ترین تجهیزات مکانیکی و الکنرونیکی زمان حاضر ، متأثر از همیت تمایل و اشتیاق می­باشد.

رسالت اصلی علم مدیریت دستیابی به بهره­وری بیشتر است و این امر همواره مورد توجه دولتمردان، سازمان­ها و موسسات و … بوده و حتی در سطح کوچکترین واحد اجتماعی یعنی خانواده رسوخ کرده و دسترسی به بهبود کیفی زندگی و رفاه بیشتر که نمودهایی از بهره­وری است ، سبب تلاش بیشتر و هدفمندتر خانواده­ها گردیده است.

بهره­ وری مفهومی است جامع و کلی که افزایش آن به عنوان یک ضرورت، جهت ارتقای سطح زندگی، رفاه بیشتر و آرامش و آسایش انسان­ها، که هدفی اساسی برای همه کشورهای جهان محسوب می­شود. همواره مدنظر دست اندرکاران سیاست و اقتصاد و دولتمردان بوده و می­باشد. مهم­ترین و بی­نظیرترین کمک و حسن تأثیر مدیریت در قرن بیستم، پنجاه برابر شدن بهره­وری کارکنان در تولید صنعتی بوده است. به همین ترتیب، مهمترین نقش مدیریت در قرن بیست و یکم، افزایش بهره­وری کارکنان است]۸۸[. در این راستا مدیران باید عوامل انگیزشی موثر در ارتقاء کارکنان را به درستی شناسایی کرده و تلاش کنند که هرچه بیشتر این توان را در مسیر اهداف سازمان به کار گیرند]۲۸[.  داشتن نیروی انسانی توانمند و کارآمد که بنیاد ثروت ملی و دارایی­های حیاتی سازمان به حساب می­آید، منابع بسیار زیادی را برای سازمان­ها، شرکت­ها و بنگاه­های اقتصادی به دنبال خواهد داشت]۲۹[.

۲-۲ مبانی نظری

۲-۲-۱ کارآفرینی

واژه­ی کارآفرینی از کلمه فرانسوی» «Entrepreneur به معنای «متعهد شدن» نشأت گرفته است. اقتصاددانان نخستین کسانی بودند که در نظریه­های اقتصادی خود به تشریح ازکارآفرین[۱] و کارآفرینی پرداختند. کورکت[۲](۲۰۰۴)، کارآفرینی را فرایند پویایی تغییر بینش و بصیرت با ابتکار و نوآوری می داند. هیسریچ و پیترس[۳](۲۰۰۲) کارآفرینی را فرایند خلق هر چیز نو و با ارزش، با صرف وقت و تلاش با فرض همراه داشتن خطرات مالی، روحی و اجتماعی و به دست آوردن پاداش های مالی و رضایت فردی و استقلالی که از آن ناشی می شود، تعریف کرده­اند. احمد پور داریانی و عرفانیان(۱۳۸۶) معتقدند کارآفرین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طریق ایجاد یک کسب و کار و با بسیج منابع که با مخاطره­ی مالی، اجتماعی و حیثیتی همراه است محصول یا خدمت جدید به بازار ارائه می دهد. در تعریف یاد شده چهار نکته وجود دارد]۴۷[.

کارآفرین دارای ایده و فکر جدید است.

کارآفرین در پی ایجاد کسب وکار است. (نه تنها نوشتن طرح تجاری[۴] بلکه جمع آوری منابع، تشکیل تیم و راه اندازی کسب وکار نیز برعهده اوست).

کارآفرین ریسک پذیر است. مخاطره هایی که کارآفرین تحمل می کند لزوماً فقط ریسک مالی نبوده و گسترده تر از آن است.

کارآفرین محصول یا خدمت جدید به بازار ارائه می کند یعنی کارآفرین باید نتیجه­ی کار خود را در بازار ببیند.

به طور ساده کارآفرین به شخص حقیقی یا حقوقی گفته می­شود که توانایی تحمل مخاطره(غلب مالی) را دارد و می­تواند یک اندیشه اولیه را به یک فعالیت اقتصادی تبدیل کند. همه می­تواننند یک کارآفرین باشید، چه کارمند چه کشاورز و… در هر پست و مقامی که باشند در راه انجام فعالیت­های خود می­توانند کارآفری بوده و اندیشه­های خود را برای بهبود انجام کارها به واقعیت، تبدیل کنند]۴۷[.

یک کشاورزمی­تواند با راه­ندازی روش­های جدید کاشت ، آبیاری ، نگهداری و … کمیت یا کیفیت محصولات خود را بالاببرد.. یک کارمند می­تواند برای انجام فعالیت­های روزانه و البته در چهارچوب اختیارت خود روش­های جدیدی را اختیار کند تا انجام کارها برای خود و ارباب رجوع سریع تر و با کیفیت بالاتری صورت پذیرد. یک مهندس می­تواند با قبول هزینه­های تولید آزمایشگاهی، نمونه­ای از یک محصول را تولید کرده و در صورت مفید بودن آن را به تولید انبوه برساند و به جامعه خود خدمت کند. یک مربی تیم فوتبال می­تواند با اتخاذ روش­های مدیریتی و آرایش یک تیم به موفقیت های بسیاری دست یابد. همانطور که در این موارد ملاحظه می­گردد در تمام مثال­های آورده شده نوعی مخاطره وجود دارد. این مخاطره ممکن است باعث از بین رفتن محصول کشاورز شود، یا باعث شود که کارمند توبیخ یا اخراج شود و با سرمایه­گذاری آن مهندس به هدر برود و دست آخر آنکه مربی تیم ممکن است سمت یا اعتبار خود را از دست بدهد]۳۵[.

تعاریف مختلفی از کارآفرینی ارائه شده است که در زیر به ارائه آن پرداخته شده است.

استیونسون[۵] کارآفرینی را فرایند خلق ارزش همراه با منابعی منحصر به فرد جهت بهره­برداری از یک فرصت می­داند]۳۵[.

جان باتیس سی[۶] معتقد است کارآفرینی عاملی است که تمامی ابزار را ترکیب می­کند و مسئولیت ارزش تولیدات، بازیافت کل سرمایه را به کار می­گیرد، ارزش دستمزدها، بهره و اجاره­ای که می­پردازد و نیز سود حاصله را بر عهده می­گیرد]۴[.

میلان و همکاران(۲۰۱۴) بر طبق نظر ایشان، کارآفرین نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی است و نقش وی عبارت است از : نوآوری با ایجاد ترکیب تازه از مواد. از دیدگاه او نوآوری ملاک کارآفرینی است.

مک کلی لند[۷] معتقد بود که کارآفرین کسی است که یک شرکت یا واحد اقتصادی را سازماندهی می­کند و ظرفیت تولیدی آن را افزایش می­دهد. پیتر دراکر[۸] معتقد است که کارآفرین کسی است که فعالیت اقتصادی کوچک جدیدی را با سرمایه خود شروع می­کند]۴[.

هیسریچ و پیترز[۹] (۲۰۰۲)،کارآفرین را به عنوان یک مبتکر مطرح می­کند که وظیفه وی شکل دهی مجدد یا تغییر اساسی در الگوی تولید از طریق دستیلبی به یک اختراع جدید، دستیابی به شیوه تکنولوژی ناشناخته تولید یک محصول جدید، تولید یک محصول قدیمی به شیوه جدید، دستیابی به یک بازار جدید عرضه مواد اولیه یا یک بازار فروش جدید برای محصولات یا راه­اندازی یک صنعت جدیدمی­باشد.

لگ و هایندل[۱۰] (۱۹۹۷)معتقدند که کارآفرین فردی است که اقدام به ایجاد یک فعالیت اقتصادی جدید کند چه به صورت یک سازمان جدید و چه به صورت کار ابتکاری در سازمان]۷۵[.

کارافرینان از نوآوری استفاده می­کنند تا تغییر ایجاد کنند تا تغییر ایجاد کنند و از فرصت برای کسب سود بهره ببرند. آنها این عمل را از طریق جابه جایی منابع اقتصادی از سطح پایین تر به سطح بالاتری از بهره­وری و بازده انجام می­دهند. در این مسیر میزانی از خطر و عدم قطعیت را می­پذیرد]۳۵[.

با توجه به تعاریف ذکر شده تعریف جامع و مانعی از کارآفرینی وجود ندارد و هر صاحبنظری از دید خود به تعریف آن پرداخته و برخورد آنان با مقوله کارآفرینی همچون برخورد افراد نابینایی است که با موجودی مواجه می­شوند و هر کدام متناسب با عضوی از حیوان لمس می­کنند، به توصیف آن می­پردازند]۴[. اقتصاددانان بیشتر نقش­های کارکردی کارآفرین را مورد توجه قرار داده و جامعه شناسان و روانشناسان ابعاد فرهنگی و اجتماعی تاثیرات محیط بر فرد ویژگی­های شخصی کارآفرینان را مورد بررسی قرار داده­اند. با این همه تقریباً در تمامی تعریف کارآفرینی این توافق وجود دارد که ما با نوعی از رفتار مواجهیم که شامل موارد زیر می­باشد:

پذیرش پیشگامی

سازماندهی مجدد مکانیزم­های اجتماعی / اقتصادی جهت یهره­برداری از منابع

قبول خطر یا شکست

کارآفرینان به تغییر به عنوان یک پدیده طبیعی می­نگرند و در جستجوی تغییر بوده و از آن به عنوان یک فرصت استفاده می­کنند. کارآفرینان منابع را از بخش­هایی که راندمان پایین دارند، به بخش­هایی که راندمان بالایی دارند، تبدیل می­کنند]۳۵[. شومپیترکارآفرینی را به عنوان نیروی بر هم زننده اقتصاد به کار برده و آن را تخریب خلاق می­نامد. اصولاً کارآفرینان در در بخش­های مختنلفی فعالیت می­کنند که مهم ترین این بخش­ها عبارتند از]۷۳[:

امور بازرگانی

امور اجتماعی که کارآفرین اجتماعی نامیده می­شوند.

امور علمی

امور هنری

امور ورزشی

خدمت سربازی

امور اکتشافی و ماجراجویانه

به طور خلاصه می­توان گفت که کار آفرینان افرادی هستند که ارزش منابع کار، مواد و دیگر عوامل تولید را تغییر می­دهند تا ارزشمندتر از گذشته شوند. از این جهت، کار آفرینان همیشه به دنبال نوآوری و راه­های جدید هستند. در دنیای جدید، کارآفرینان کسب و کار جدیدی را راه­اندازی می­کنند. آنها از دانش مربوط به نوآوری و اختراعات استفاده می­کنند تا اهداف مهم و قابل توجهی تنظیم کنند و از طریق تکنولوژی جدید سع می­کنند تا اهداف مهم و قابل توجهی تنظیم کنند و از طریق تکنولوژی جدید سعی می­کنند، بازده کاری خود را افزایش دهند. کارآفرینی یک شغل است که می­تواند به عنوان شکی از زندگی انتخاب شود. چرا که کارآفرینی می­تواند همانند همه مشاغل دیگر آموخته شود، مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد و برنامه ریزی و سازماندهی گردد]۳۵[.

امروزه، کارآفرینی، تکامل چشم گیری داشته به طوری که انواع جدیدی از کارآفرینی به منصفه ظهور رسیده است. به طور کلی اغلب محققان کارآفرینی را مشتمل بر دو نوع عمده می دانند: کارآفرینی فردی و کارآفرینی سازمانی. در کارآفرینی فردی، فرد کارآفرین به طور مستقل و جداگانه اقدام به انجام کارآفرینی می کند اما در کارآفرینی سازمانی، فرد کارآفرین در درون یک سازمان از قبل تأسیس شده اقدام به انجام کارآفرینی می­کند(آقایی، ۱۳۸۵). هم چنین کارآفرینی سازمانی دارای فرایندی است که با شناخت فرصت آغاز شده و با بهره­برداری و برداشت به پایان می رسد. کارآفرین با طی هر مرحله به مراحل بالاتر دست پیدا می کند]۳۴[.

کارآفرینان در انجام این فرایند، باید دارای ویژگی هایی باشند تا بتوانند در کار خود موفق شوند که این شامل احساس مسئولیت و داشتن عزم و اراده، استفاده از فرصت ها، تحمل مخاطره، ابهام و عدم اطمینان، خلاقیت، اتکاء به نفس و قدرت سازش، انگیزه برتری طلبی می­شود]۱۷[. اما در انجام کارآفرینی در سازمان ها و شرکت ها موانعی وجود دارد که بسیاری از آنها ناخواسته هستند و بازخوردی از به کارگیری مدیریت سنتی به شمار می روند. در برخی مواقع این موانع آن قدر مخرب است که کارآفرینان ترجیح می دهند از این کار اجتناب کنند. برخی از ابعاد موانع کارآفرینی از دیدگاه فرای شامل: ۱- ماهیت سازمان های بزرگ ۳- فقدان استعداد کارآفرینانه ۴- شیوه های نادرست پاداش است]۳[.

[۱] – Entrepreneur

[۲] – Crockett

[۳] – Hisrich & Peters

[۴] – Business Plan

[۵] – Stevenson

[۶] – J. B. Say

[۷] – McClelland

[۸] – Druker

[۹] – Robert Hisrich & Peters

[۱۰] – Legge & Hisrich

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق کارآفرینی و مدل های قصد کارآفرینی و خودکارآمدی
  • تحقیق بهره وری و راه های بهبود آن و بهره وری نیروی انسانی و مفهوم و الگوی شایستگی مدیران
  • تحقیق روشهای اندازه گیری کارایی و بهره وری و روش تحلیل پوششی داده ها
  • تحقیق خلاقیت و بهره وری و عوامل موثر برآن
  • تحقیق یادگیری سازمانی و مفهوم و ابعاد و مولفه هاو مهارت های آن ، بهره وری منابع انسانی و مفهوم و عوامل مؤثر بر آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.