تحقیق کاربرد ژئوسل به عنوان مسلح ‏کننده در خاک و توسعه ‏ی روش مخروط و مفاهیم و فرضیات در مدل مخروط

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق کاربرد ژئوسل به عنوان مسلح ‏کننده در خاک و توسعه ‏ی روش مخروط و مفاهیم و فرضیات در مدل مخروط دارای ۵۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل ۱-مروری بر تاریخچه‏ ی کاربرد ژئوسل و توسعه ی روش مخروط۵
۱-۱-مقدمه۵
۱-۲-مروری بر تاریخچه و مطالعات انجام شده در زمینه‏ ی کاربرد ژئوسل۵
۱-۲-۱-سیستم‏‏های ژئوسل و کاربرد‏ها۵
۱-۲-۲-مطالعات انجام شده روی ژئوسل۶
۱-۲-۳-مطالعات انجام شده در زمینه‏ ی اندرکنش غشا و پرکننده۱۴
۱-۳-مروری بر تاریخچه‏ ی توسعه‏ ی روش مخروط۱۷
۱-۴-خلاصه و جمع ‏بندی۲۳
فصل ۲-معرفی مبانی مدل مخروط۲۵
۲-۱-مقدمه۲۵
۲-۲-فرضیات در مدل مخروط۲۵
۲-۳-تعیین سختی دینامیکی پی سطحی۲۷
۲-۳-۱-مدل تک مخروطی۲۸
۲-۳-۲-مدل دو مخروطی۲۸
۲-۳-۳-پی سطحی واقع بر محیط نیمه بی‏نهایت همگن۲۹
۲-۳-۳-۱-مدل مخروط انتقالی۳۰
۲-۳-۴-اصلاحات مدل مخروط۳۴
۲-۳-۴-۱-سرعت موج۳۵
۲-۳-۴-۲-جرم محبوس۳۶
۲-۳-۴-۳-ضرایب سختی دینامیکی۳۸
۲-۳-۵-در نظر گرفتن میرایی۴۰
۲-۳-۶-انعکاس و انکسار موج در ناپیوستگی مصالح در یک مخروط۴۱
۲-۳-۶-۱-ضریب انعکاس۴۱
۲-۳-۷-پی سطحی واقع بر لایه‏ ی مستقر بر نیم ‏فضای همگن۴۴
۲-۳-۸-پی سطحی واقع بر لایه‏ ی مستقر بر بستر صلب۴۵
۲-۳-۹-پی سطحی واقع بر نیم فضای چندلایه۴۸
۲-۴-خلاصه۴۹
فصل ۳-فهرست مراجع۵۰

مراجع

[۱] ح. یزدانی, تعیین تابع امپدانس گروه شمع در جهت افقی و قائم با استفاده از روش مخروط, پایان‏نامه کارشناسی ارشد (تحت راهنمایی آقای دکتر قضاوی): دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان, ۱۳۹۱٫

[۲] م. رحمانی, اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی خصوصیات دینامیکی سازه های دارای پی مدفون, پایان‏نامه‏ی کارشناسی ارشد ( تحت راهنمایی آقای دکتر قناد): دانشگاه صنعتی شریف, ۱۳۸۷٫

[۳] S. Webster, “Investigation of beach sand trafficability enhancement,” GL-79-20, 1979.
[۴] J. Cowland and S. Wong, “Performance of road embankments on soft clay supported on a geocell mattress foundation,” Geotextiles and Geomembranes, vol. 12, pp. 687-705, 1993.
[۵] G. Latha, “Investigations on the behaviour of geocell supported embankments,” in Ph.D. thesis, Indian Institute of Technology Madras, Chennai, India, 2000.
[۶] R. Dobry and G. Gazetas, “Simple method for dynamic stiffness and damping of floating pile groups,” Geotechnique, p. 557–۵۷۴, ۱۹۸۸٫
[۷] J. Wolf, “Cone models as a strength-of-materials approach to foundation vibration,” in 10th European Conference on Earthquake Engineering, Vienna, Austria, 1994.
[۸] A. Veletsos and B. Verbic, “Basic response functions for elastic foundations,” Journal of Soil Mechanics and Foundation Division, ASCE, vol. 100, p. 189–۲۰۲, ۱۹۷۴٫
[۹] J. Wolf and J. Meek, “Cone models for a soil layer on a flexible rock half-space,” Earthquake Engineering and Structural Dynamic, vol. 22, pp. 185-193, 1993.
[۱۰] J. Wolf and J. Meek, “Rotational cone models for a soil layer on a flexible rock half-space,” Earthquake Engineering and Structural Dynamic, vol. 23, pp. 909-925, 1994.
[۱۱] J. Meek and J. Wolf, “Cone models for an embedded foundation,” Journal of Geotechnical Engineering Division, ASCE, vol. 120(1), pp. 60-80, 1994.
[۱۲] J. Wolf, J. Meek and C. Song, “Cone models for a pile foundation,” Piles Under Dynamic Loads, Geotechnical Special Publication NO.34 ASCE, pp. 94-113, 1992.
[۱۳] J. Meek, “Continuum models for built-in piles in layered soil,” Bautechnik, vol. 72(2), pp. 116-123 (in German), 1995.
[۱۴] M. Preisig and J. Wolf, “Dynamic stiffness of foundation embedded in layered halfspace based on wave propagation in cones,” in Proceedings of the 12th Earthquake Engineering Conference, Paper Reference 492, Paris, 2002.

مقدمه

مقاله حاضر شامل دو فصل می باشد. در فصل اول شرحی از مطالعات انجام شده در زمینه ‏ی کاربرد ژئوسل به عنوان مسلح ‏کننده در خاک و بررسی اندرکنش غشاء ژئوسل و خاک پرکننده‏ی آن ارائه خواهد شد. تاریخچه‏ ی توسعه ‏ی روش مخروط نیز در بخش دوم از فصل اولخواهد آمد.

در فصل دوم مفاهیم مدل مخروط و ضرایب و اصلاحات مربوط به شرایط مختلف خاک و شرایط بارگذاری ارائه گردیده است. هم‏چنین در این فصل به منظور صحت ‏سنجی و بررسی دقت روش مخروط، مقایسه‏ای بین نتایج به‏دست آمده از مدل‏های مخروط برای پی‏های سطحی با روش‏های دقیق انجام گرفته است.

فصل ۱-  مروری بر تاریخچه ‏ی کاربرد ژئوسل و توسعه‏ ی روش مخروط

۱-۱- مقدمه

این فصل مشتمل بر دو بخش است. در بخش اول به مطالعاتی که در زمینه‏ی کاربرد ژئوسل انجام گرفته، پرداخته شده است. بخش دوم این فصل، به تاریخچه‏ی کاربرد و توسعه‏ی روش تقریبی و فیزیکی مدل‏های مخروط می‏پردازد.

۱-۲- مروری بر تاریخچه و مطالعات انجام شده در زمینه‏ی کاربرد ژئوسل

در این بخش به بیان پیشینه و زمینه‏های مطالعاتی کاربرد ژئوسل برای تسلیح خاک پرداخته می‏شود. در قسمت اول انواع رایج و سیستم‏های معمول استفاده از ژئوسل معرفی می‏شود. سپس نمونه‏هایی از مطالعات انجام شده روی ژئوسل و خاک مسلح با آن به صورت آزمایشگاهی و آنالیز عددی و نتایج به دست آمده از این مطالعات شرح داده می‏شود.

۱-۲-۱- سیستم‏‏های ژئوسل و کاربرد‏ها

توسعه‏ی مفهوم تسلیح خاک به وسیله‏ی محصور سلولی توسط مهندسین ارتش امریکا که مفهوم تثبیت مصالح دانه‏ای (ماسه‏ی ساحلی) تحت بارگذاری وسیله‏ی نقلیه را توسعه داده بودند، معتبر شد [۴].

این کار اولیه که در ایستگاه آزمایشی آبراهه‏های[۱] مهندسی ارتش ایالات متحده انجام شد، به توسعه‏ی سیستم‏های ژئوسل منجر شد به گونه‏ای که از نظر تجاری قابل دسترس باشند. در این‏جا به دو نوع سیستم ژئوسل اشاره می‏شود. نوع اول شامل نوارهایی از ورق‏های پلیمری جوش شده به هم هستند که یک لایه از سلول‏های به هم پیوسته را تشکیل می‏دهند (شکل ۲-۱) این لایه‏های ژئوسل به طور کلی با عرض سلولی بین ۷۵ میلی‏متر و ۲۵۰ میلی‏متر و با ارتفاع‏های مشابه تولید می‏شوند [۵].

نوع دیگر سیستم ژئوسل که در این‏جا به آن اشاره می‏شود، شامل رشته‏هایی از ژئوگرید به هم پیوسته است که به صورت سلول‏های سه‏بعدی شکل گرفته‏اند (شکل ۲-۲) ژئوسل‏های این نوع در ابعاد و اندازه‏های مختلفی بسته به نیاز پروژه به صورت دست‏ساز و کارخانه‏ای تولید می‏شوند. این نوع ژئوسل اغلب برای تسلیح فونداسیون خاکریز‏های واقع بر خاک‏های نرم و یا تشکیل پی سازه‏های دریایی به کار می‏روند [۶].

شکل ‏۲‑۲: سیستم ژئوسل ساخته شده از ژئوگرید؛ الف) شکل نمونه‏ی ژئوسل.ب)اتصال ژئوگرید‏ها [۷]

۱-۱-۱- مطالعات انجام شده روی ژئوسل

در چند دهه‏ی گذشته مطالعات آزمایشگاهی زیادی روی اثر تقویتی ژئوسل انجام شده است. این مطالعات گستره‏ی گوناگونی از کاربرد‏ها و تنظیمات و روند‏های تجربی متفاوتی را مورد هدف قرار دادند.

رئا و میشل[۱] (۱۹۷۸) یک سری آزمایشات آزمایشگاهی را به منظور تقویت ماسه با استفاده از شبکه‏ی سلول‏های ورقه‏ای گزارش دادند (شکل ۲-۳).

در این مطالعه اثر نسبت قطر محدوده‏ی بارگذاری به عرض سلول‏ها، نسبت عرض به ارتفاع سلول و سختی بستر برای یک لایه‏ی شبکه‏ی سلولی با ضخامت غشاء ۲/۰ میلیمتر و ارتفاع سلول ۵۱ میلی‏متر پر شده با ماسه‏ی کوارتزی یکنواخت با حداکثر تراکم ۸/۱۶ کیلونیوتن بر مترمکعب بررسی شده است. آزمایشات به صورت بارگذاری روی اتصال و بارگذاری روی سلول مطابق شکل ۲-۴ انجام شدند.

رئا و میشل (۱۹۷۸) نسبت بهینه ارتفاع ژئوسل به قطر سلول را برای یک پی دایره‏ای ۲۵/۲ گزارش دادند. آن‏ها مکانیزم تقویت ماسه با ژئوسل را نیز به صورت زیر تفسیر کردند: ماسه در برابر تغییر مکان‏های جانبی بزرگ محصور شده و محبوس است تا زمانی‏که از حد مقاومت کششی ژئوسل تجاوز شود. تنش در مسلح کننده به ماسه‏ی موجود در سلول‏ فشار وارد می‏کند و به ماسه سختی و مقاومت بیش‏تر می‏دهد [۸].

بوش و همکاران[۱] (۱۹۹۰) استفاده از یک لایه‏ از ژئوسل ساخته شده از ژئوگرید پلیمری را به منظور تسلیح خاکریز واقع بر خاک نرم استفاده کردند. آن‏ها ساخت لایه‏ی ژئوسل متشکل از ژئوگرید پلیمری را به این صورت شرح دادند: حفره‏های سلولی با استفاده از مصالح دانه‏ای به گونه‏ای پر می‏شود که مصالح داخل حفره‏ها بتواند در برابر نیرو‏های وارده‏ی بعدی استحکام و مقاومت کافی را داشته باشد. از اعوجاج سلول‏ها با پرکردن دو ردیف از سلول‏ها تا نصف ارتفاعشان پیش از پر شدن یکی از آن دو، تا ارتفاع کامل جلوگیری می‏شود. به‏عبارت دیگر هیچ سلولی قبل از این‏که سلول مجاورش حداقل تا نصف ارتفاعش پر شود، تا ارتفاع کامل پر نمی‏شود [۶].

[۱] Bush et al

[۱] Rea and Mitchell

[۱] Waterways experimental station

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.