پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک و مدل های تصمیم گیری دارای ۵۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
بخش اول :کسب و کار الکترونیک ۴
۲-۱-۱- مقدمه ۴
تجارت الکترونیک ۶
انواع تجارت الکترونیک ۱۲
خرید و فروش الکترونیکی ۱۶
فروش بهنگام محصولات ۱۸
عوامل موفقیت در فروش اینترنتی ۱۹
ایجاد یک فروشگاه مجازی ۲۰
سیستم خرید از طریق اینترنت ۲۱
کسب و کار الکترونیکی ۲۳
تفاوت کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیکی ۲۳
مدل پیکربندی مجدد کسب و کار اینترنتی ۲۶
الکترونیکی کردن کسب و کار ۲۷
ساختن ارزش بصورت مجازی ۳۱
ارزشسازی در کسب و کار الکترونیکی ۳۲
مدل مراحل کسب و کار الکترونیکی ۳۵
فرایند پذیرش کسب و کار الکترونیکی ۳۷
مزایای کسب و کار الکترونیک ۳۹
مزایای کسب و کار الکترونیک برای سازمانها ۴۰
بخش دوم:تصمیم گیری در شرایط فازی ۴۱
نظریه تصمیم گیری ۴۱
تعریف تصمیم گیری ۴۱
گامهای فرآیند تصمیم گیری ۴۱
مدل در تصمیمگیری و انواع آن ۴۲
شرایط حاکم بر تصمیمگیری ۴۲
تصمیم گیری تحت شرایط اطمینان ۴۲
تصمیم گیری تحت شرایط ریسک ۴۲
تصمیم گیری تحت شرایط عدم اطمینان ۴۲
تصمیم گیری در شرایط فازی ۴۳
تصمیم گیری با معیارهای چندگانه ۴۳
مدلهای تصمیم گیری چندهدفه ۴۴
مدلهای تصمیم گیری چندشاخصه ۴۴
خصوصیات مشترک مسائل تصمیمگیری با شاخصهای چندگانه ۴۵
مقیاس اندازهگیری شاخصها ۴۵
انواع روشهای MADM بر حسب ارتباط بین شاخصها ۴۶
مروری بر سوابق و پیشینه تصمیمگیری چندمعیاره و تئوری فازی ۴۷
بخش دوم:پیشینه ۵۱
۲-۳-۱- مقدمه ۵۱
منابع ۵۴
سرمدسعیدی، سهیل، میرابی، وحیدرضا، ۱۳۸۳، تجارت الکترونیک، انتشارات پرسمان، چاپ اول.
سرمدسعیدی، سهیل، میرابی، وحیدرضا، ۱۳۸۳، تجارت الکترونیک، تهران، انتشارات پرسمان، چاپ اول.
اکبری، محسن، ۱۳۸۱، بررسی علل بی رغبتی خرید از فروشگاه الکترونیکی شهروند در سطح تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
هیگ، مت، ۱۳۸۲، ضروریات کسب و کار الکترونیک، ترجمه بابک عابدین و علیرضا قندان، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا.
احمدی، حسین، ویرجینیاری، محمد، ۱۳۸۱، تجارت الکترونیک، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
اصغرپور، محمدجواد، ۱۳۸۵، “تصمیمگیریهای چندمعیاره”، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
آقایی، عبدالله، ۱۳۸۱، تجارت الکترونیک؛ فرصتها و تهدیدات، سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت کیفیت، تهران، ایران.
آقایی، عبداله، ۱۳۸۱، تجارت الکترونیک: فرصتها و تهدیدها، سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت کیفیت، آذر ۱۳۸۱٫
دانشجو، ۱۳۸۵، پریسا، ارزیابی وبسایتهای تجارت الکترونیک در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.
دانشجو، ۱۳۸۵، پریسا، ارزیابی وبسایتهای تجارت الکترونیک در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.
دانشجو، پریسا، ۱۳۸۵، ارزیابی وبسایتهای تجارت الکترونیم در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.
شهریور، شاهرخ، ۱۳۸۵، بررسی عوامل محتوایی مؤثر بر موفقیت در کسب و کار الکترونیکی، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
شهریور، شاهرخ، ۱۳۸۷، بررسی عوامل محتوایی مؤثر بر پذیرش کسب و کار، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.
شیرخدایی، میثم، ۱۳۸۴، بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.
شیرخدایی، میثم، ۱۳۸۴، بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتریان در تجارت الکترونیک، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.
شیرخدایی، میثم، ۱۳۸۴، بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتریان در تجارت الکترونیک، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
رشد بسیار سریع کامپیوتر، ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بیست سال گذشته در همه جنبههای زندگی تأثیر گذاشته است. فناوری اطلاعات جنبههای گوناگون زندگی بشری را تحت تأثیر قرار داده است. در حال حاضر مفاهیم تجارت الکترونیکی آموزش الکترونیک، دولت الکترونیکی، به صورت روزمره و مکرر تکرار میشود. فناوری اطلاعات از حالت یک تکنولوژی محدود و مختص گروهی خاص تبدیل به محیطی فراگیر برای زندگی بشر در همه ابعاد گوناگون آن گشته است. اینترنت یکی از پیشرفتهترین فناوریهایی است که محیط ذکرشده را تحت تأثیر قرار داده است. اینترنت یک شبکه جهانی نسبتاً نوپا و بسیار گسترده است که شامل شبکههای بزرگ رایانهای و بدون مالکیت و مدیریت مرکزی میباشد. اگرچه پیدایش اولیه اینترنت به سالهای آخر دهه ۶۰ در وزارت دفاع آمریکا برمیگردد ولی فراگیری و جهانیشدن آن مربوط به پیدایش شبکه گسترده جهانی (WWW) در نخستین سالهای دهه ۹۰ میباشد. در حال حاضر اینترنت در جایگاه جهان مجازی قرار گرفته و از یکسو هر ماه بالغ بر ۵۰ میلیون کاربر جدید پیدا میکند و از سوی دیگر همه سازمانها و شرکتها با درک اهمیت این شبکه جهانی در پیِ حضور در آن میباشند (Hoffman and Novak, 1997).
در حال حاضر تقریباً همه کسب و کارهای بین المللی دارای پایگاه جهانی بوده و بسیاری از شرکتهای داخلی نیز در حال پیوستن جرگه دارندگان پایگاههای اینترنتی میباشند. نکتهای که نباید از آن غفلت ورزید کاستیها و یا حداقل نقایص فعلی این شبکه جهانی میباشد. از آن جمله (اکبری، ۱۳۸۱):
هنوز به درستی مشخص نیست چند درصد از کاربران این شبکه جهانی خریداران و فروشندگان واقعی هستند.
تعداد شرکتهایی که از راه حضور در اینترنت به سودهای کلان دست یافتهاند هنوز چندان زیاد نیست.
مشکلات امنیتی شبکه، شرکتها و افراد حاضر در آن را در معرض راهزنیهای اینترنتی قرار داده است.
همچنین مشتریان و مصرفکنندگان همواره در معرض خطر استفاده از اطلاعات محرمانه مانند شماره حساب و رمز کارتهای اعتباری میباشد. در هر صورت به نظر میرسد عدم حضور در این شبکه جهانی به مانند دوری از سایر تکنولوژیها اجتنابناپذیر باشد. نحوه تاثیرگذاری اینترنت بر ساختار صنعت را میتوان بطور گویا در شکل زیر نمایش داد.
تجاری و غیرانتفاعی و یا دیگر بازیگران بازار یعنی مصرفکنندگان فردی و گروهی، متمایز شوند. بازارهای دیجیتالی، فرصتهای جدید و غیر محدودی را برای کسانی که در آن کار میکنند، ارائه میدهد. تحقق این فرصتها، چالشهای جدیدی را بهمراه دارد. بازیگران در اقتصاد دیجیتال درمییابند که برای کسب منافع، نگرشها و دیدگاههای سنتی برای انجام کسب و کار، نیاز به تعریف مجدد دارد. در نتیجه، مفاهیم سنتی کسب و کار رها میشود و مفهوم سازمان توسط موجودیتهای جدیدی جایگزین میشود که چالشهای ذاتی این دوره اقتصادی جدید را منعکس میکند. در جریان انقلاب صنعتی، شرکتها به میزان شگرفی، از جوامع یکپارچه روستایی به کانونی از سازمانهای شهری مستقل، تغییر یافت. این در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با معرفی فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و ظهور سریع پارادایمهای کسب و کار الکترونیکی، جهانیتر و بیشتر مبتنی بر همکاری شد. شرکت در عصر دیجیتالی، بصورت شبکهای میباشد یعنی پیوند متقابل بر اساس سطوح مختلف:
بر اساس سطح زیرساخت اطلاعات[۱] (یعنی از طریق اینترانتها)
بر اساس سطح سازمانی (مثل رهاکردن ساختارهای سرسامآور سلسله مراتبی گذشته و جایگزینی آنها با تیمها)
بر اساس سطح شایستگیها[۲] (مثل شبکهسازی مبتنی بر دانش) (Filos and Banahan, 2000).
از بین رفتن مفهوم سنتی سازمان، یکی از نشانهای اقتصاد آینده است و سازمانها بطور فزایندهای، وابسته به فناوری میشوند، در اقتصاد جدید، پایه ارزشآفرینی، بیش از این، روی داراییهای ملموس و قابل سنجش[۳] معطوف نیست. برخلاف سازمانهای سنتی که ارزشآفرینی به میزان زیادی، از سرمایهگذاری در چیزهای ملموسی مثل کارخانه و ماشینآلات بدست میآمد، سازمانهای عصر دیجیتال[۴] یا سازمانهای هوشمند[۵] از قدرت منابع هوشمند از قبیل اطلاعات/ دانش، ارتباطات، علائم تجاری و هوشمندی مبتنی بر نوآوری و همکاری استفاده میکنند تا فرصتهای جدید را شناسایی و بهرهبرداری کنند (Filos and Banahan, 2000).
بعلاوه، محیطهای نامطمئن و بسیار متغیر اقتصاد جدید، نیاز به تواناییها و شایستگیهای جدید سازمانی دارد. مزیت رقابتی، بیشتر از قابلیت انطباق سازمانی بدست میآید تا کارایی سازمانی. فناوریهای سازمانهای اقتصاد جدید، فناوریهایی هستند که به شکلدهی جامعه اطلاعاتی کمک کردند یعنی فناوریهای اطلاعات، ارتباطات و محتوا[۶]، فضای دیجیتالی واحدی را ساختهاند که بوسیله ویژگیهای برجسته زیر مشخص میشوند:
اتصال و ظهور محیطهای شبکهای، همکاری متقابل شرکتها در عملیات یکدیگر[۷] و حذف مرز سازمانی[۸]، و سرعت و کیفیت بهتر جریان اطلاعات و ارتباطات.
فناوریها و استانداردهای همکاری متقابل، کلیدی برای کسب و کار الکترونیکی است.
نیازمندیهای کسب و کار در اقتصاد دیجیتالی، متنوع و پیچیده است و قابلیتهای تکنولوژیکی، همچنان در حال ظهور است:
۱- TCP/IP بعنوان پروتکل شبکهای حاضر در همه جا و در یک زمان[۹] برای مبادلات باز اینترنتی همراه با HTTP بعنوان پروتکلی برای مبادلات مرتبط با وب عمل خواهد کرد. برای ترمینالهای موبایلی، پروتکل دسترسی بیسیم (WAP) نقش مشابه قابل توجهی را بازی خواهد کرد.
۲- عاملهای هوشمند سیار[۱۰] به میزان قابل توجهی روش کار سیستمهای پراکنده را تغییر داده است. همه نرمافزارهای عاملی تکاملیافته مبتنی بر جاوا هستند و مزیت چارچوب جاوا را بدست میآورند که بنظر میرسد برای سیستمها و برنامههای کاربردی عاملی سیار، مناسبترین است. هوشمندی عاملها، بخشی از معماری درونیشان خواهد بود.
۳- بخاطر ظهور XML، سیستمهای پیغامرسانی[۱۱]، اخیراً توجه زیادی را به خود، جلب کرده است. سیستم پیغامرسانی جاوا[۱۲] بنظر میرسد که در میان سیستمهای موجود، مطلوبترین باشد چون در چارچوب جاوا ارائه میشود و فعالیتهای هماهنگسازی با COBRA 3 احتمال استفاده اثربخش آنها را افزایش خواهد داد. XML همچنین نقش قابل توجهی در تعریف پروتکلهای باز ارزش افزوده اینترنت برای کارکردهای کسب و کار الکترونیکی، بازی میکند.
۴- در حیطه سیستمهای جریان کار، مفاهیم، چارچوب، معماری و واسطهایی[۱۳] که توسط مجموعه مدیریت جریان کار[۱۴]، پیشنهاد میشود، پایدارترین، قابل پذیرشترین و واقعیترینها هستند. سازمانها در اقتصاد دیجیتالی با توجه به توسعههای تکنولوژیکی که در بالا گفته شد، دگرگون شدهاند. اقتصاد جدید، “دیجیتال” است و سازمانهایی که در آن مشارکت میکنند، «بایت را بجای آجر[۱۵]» جایگزین کردهاند.
همچنانکه سازمانها برای «دیجیتالی شدن» آماده میشوند، تنها تعداد کمی از آنها بنظر میرسد که واقعاً تمام استلزامات این انتقال را در فرآیندهای کسب و کارشان و روی سازمانشان به اجرا دربیاورند. این انتقال چیزی بیشتر از برقراری ساختاری دیجیتالی را شامل میشود و حتی چیزی بیشتر از توانایی ورود به همکاری مجازی با دیگران را نیاز دارد. شکلهای مجازی سازمانی بنابراین تنها یک عنصر از چیزهای مورد نیاز برای سازمانهای اقتصاد دیجیتال را دارا میباشد. استلزامات روندهای بالا برای سازمانها به ازدیاد اصطلاحات فنی[۱۶] که در ابتدا برای شرکتها بکار برده میشد، منجر شده است، واژگانی از قبیل کسب و کار چابک[۱۷]، سازمان شبکهای[۱۸]، شرکت مجازی[۱۹]، کسب و کار توسعهیافته[۲۰]، سازمان حاکم[۲۱]، کسب و کار دانشی[۲۲]، سازمان یادگیرنده[۲۳] و سازمان هوشمند. هر تعریفی، اختلاف جزئی خود را دارد که بسته به مشخصه های ویژه یا ترکیبی از ویژگیها، بیانگر تاکید خاصی هستند. واژه سازمان هوشمند برای نمونه، برای سازمانهایی استفاده میشود که دانشمدار هستند، شبکهای هستند، بطور پویا با کارها و شکلهای جدید سازمانی منطبق میشوند، یادگیرنده هستند و برای ایجاد و بهرهبرداری از فرصتهایی که توسط اقتصاد جدید فراهم میشود چابک (سریع در انتقال) هستند. نهایتاً همه آنها بر نیاز به پاسخگویی به ماهیت متغیر اقتصاد دیجیتال، بصورت پویا و نوآورانه تاکید دارند. بهر حال فرصتهای دائماً در حال تغییر بازار و مشتری در اقتصاد دیجیتال این اطمینان را میدهد که فرمول جهانی واحدی برای توصیف سازمان هوشمند نمیتواند وجود داشته باشد. با وجود این، استیون گلدمن و همکارانش[۲۴]، چهار بعد استراتژیک رفتار چابک را که برای سازمانهای هوشمند بسیار مهم هستند را توصیف کرده است. این ابعاد عبارتند از: تمرکز بر مشتری، تعهد به همکاری درون و بین سازمانی، سازماندهی در مقابل عدم قطعیت و تغییر کلان و توانایی تحت نفوذ و تاثیر قرار دادن افراد (فرهنگ کارآفرینی) و دانش (سرمایه عقلایی[۲۵]). قابلیتها و مشارکتهای مبتنی بر همکاری و شبکه برای اکثر سازمانهای تجاری بزرگ و کوچک، به منظور موفقیت رقابتی در بازارهای جهانی بسیار متغیر، امری محوری شده است. امروزه، سازمانهای هوشمند، این توانایی را دارند تا طیف گستردهای از مشارکتهای مبتنی بر همکاری را تجسم کنند، شکل دهند و حفظ کنند. بدین منظور، نیاز است که چالش «ظرفیت همکاری[۲۶]»، به قابلیت اصلی سازمان تبدیل شود (Filos and Banahan, 2000).
سازمانها به خاطر ارزش افزودهای که در این مشارکتها وجود دارد، در این مشارکتها وارد میشوند. سازمانها با ورود به همکاری با دیگران، اهداف استراتژیک گوناگونی را دنبال میکنند، اهدافی مانند:
بهینهسازی منابع. تسهیم سرمایهگذاری در مورد زیرساختار، تحقیق و توسعه، دانش بازار و غیره و به اشتراک گذاری خطرها. این در حالی است که روی قابلیتهای اصلی هر شریک تمرکز میشود.
ایجاد همافزایی[۲۷]. بوسیله پیوند دادن قابلیتهای مکمل (یعنی ارائه یک راه حل به مشتری، تا صرفاً ارائه یک محصول یا خدمت).
دستیابی به توده. بصورت سرمایهگذاری، سهیم شدن در بازارها و مشتریان.
افزایش سود. دستیابی به بازار در زمان کوتاهتر، کیفیت بالاتر، با سرمایهگذاری کمتر.
شبکهسازی در سطح فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمانها را قادر میسازد تا به سوی شکلهای سازمانی توسعهیافته و مجازی حرکت کنند. این ممکن است کافی نباشد و نیاز است تا سازمان از ساختار سلسله مراتبی سرسامآور به ساختارهای تخت و تیمها تغییر کند. گام بعدی، در برگرفتن بعد دانش در شبکه است تا افراد را در آن تیمها قادر سازد تا بطور پویا با یکدیگر پیوند برقرار کنند و اطلاعات و دانش را به اشتراک بگذارند. شکل ۲ نشان میدهد که چگونه سازمانهای هوشمند، یک ساختا شبکهای دارند که شامل همه سه بعد میشود (Filos and Banahan, 2000).
با افزایش رقابت و جهانیسازی، شرکتها دریافتهاند که آنچه موفقیت را برای آنها ایجاد میکند، دانش فنی در کسب و کارشان است که نیاز است برای فعالیتهای ادامهدار، بسیج شوند. تغییرات شگرفی در الگوهای سازمانی در حال ظهور است. بطوریکه ساختارهای ایستا و سلسله مراتبی، بسرعت محو میشود و رویکردهای تیم پروژهای انعطافپذیرتر بطور گسترده، فراگیر میشود. همچنین موانع سازمانی در حال تضعیفشدن است و بنگاهها باید با شرکای تجاری، مشتریان و ارباب رجوعهایشان، بسیار نزدیکتر کار کنند. تیمهای انعطافپذیر که شامل اعضایی از یک بنگاه یا چند بنگاه هستند، گروهی از افراد را در طول یک پروژه، دور هم جمع میکنند و پس از اتمام پروژه، منحل میشوند. جدا از ائتلاف در دسترس افراد، تیمهای جدید با اعضای متفاوتی از پروژههای دیگر تشکیل میشوند و اطلاعات و دانشی که در پروژههای گذشته ایجاد شده است، به آسانی از بین میرود. همچنین افزایش قابل توجهی در استفاده از دورکاری[۱] بوده است که علیرغم منفعت آن، جوامع اجتماعی میان کارکنان را در بنگاه سنتی، متلاشی کرده است؛ افرادی که متکی بر فرهنگ مشترک و دانش و درک مشترک بودند. در نهایت، رشد تصاعدی مثالزدنی اطلاعات و بار اضافی آن، زندگی افراد را بسیار دشوار کرده است. در این محیط کاری منعطف و پویا، راهکارهای منعطف و پویا مورد نیاز است تا به فرد، کمک کند تا بطور اثربخش، اطلاعات و دانشی را که ایجاد میکند با دیگر اعضای تیم به اشتراک بگذارد. این اطلاعات و دانش، نیاز است که به شیوهای درونی، سازماندهی شود و برای هدایتگری به شکلی ساده درآیند. همچنین منبع و شرایط اصلی آن اطلاعات و دانش، نیاز است که روشن شود تا به کاربر اجازه دهد تا زمانیکه از این منابع، دوباره در شرایط دیگری در کار جدیدی استفاده میکند، بطور صحیح، آن منابع را تفسیر کند (Filos and Banahan, 2000).
در تجارت الکترونیک مدلهای مختلفی از معاملات تجاری وجود دارد که این مدلها بر مبنای دوطرف معامله تعریف شدهاند. بر این مبنا ۹ مدل مختلف تجارت الکترونیکی به ترتیب زیر وجود دارد:
۱- مدل تجارت شرکت با شرکت[۲]: در این مدل فروشنده و خریدار هر دو شخصیت حقوقی هستند یعنی شرکت با شرکت یا تاجر با تاجر.
تجارت شرکت با شرکت اولین روش خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز هم طبق آخرین آمار بیشترین عایدی را کسب میکند. در این مدل، تجار نه تنها مجبورند مشتریان خود را بشناسند، بلکه باید واسطهها را نیز شناسایی کنند، همه شرکاء و خدمات مرتبط با تجارت بینالمللی از قبیل: تأمینکنندگان، خریداران، فروشندگان دریایی کالا، لجستیک (پشتیبانی)، خدمات بازرسی، اخبار بازاریابی و کاربریهای نرمافزار که موجب سهولت در امور تولید، خرید و فروش میگردند در یک محل گرد هم میآیند.
[۱] . Teleworking
[۲] . B2B (Business to Business)
[۱] . Information Infratructure Level
[۲] . Competencies Level
[۳] . Tangible and Measurable Assets
[۴] . Digital age organizations
[۵] . Smart organizations
[۶] . Information, communication and content technologies
[۷] . Inter-operability
[۸] . Organizational boundarylessness
[۹] . Ubiquitous network protocol
[۱۰] . Mobile intelligent agents
[۱۱] . Messaging middleware systems
[۱۲] . Java Messaging System (JMS)
[۱۳] . Interfaces
[۱۴] . Workflow Management Coalition
[۱۵] . Bytes for bricks
[۱۶] . Terminology
[۱۷] . Agile Enterprise
[۱۸] . Networked Organization
[۱۹] . Virtual Company
[۲۰] . Extended Enterprise
[۲۱] . Ascendant Organization
[۲۲] . Knowledge Enterprise
[۲۳] . Learning Organization
[۲۴] . Steven Goldman et al.
[۲۵] . Intellectual Capital
[۲۶] . Capacity to Collaborate
[۲۷] . Synergy Creation
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر