تحقیق کسب و کار الکترونیک و مدل های تصمیم گیری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک و مدل های تصمیم گیری  دارای ۵۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

بخش اول :کسب و کار الکترونیک    ۴
۲-۱-۱- مقدمه    ۴
تجارت الکترونیک    ۶
انواع تجارت الکترونیک    ۱۲
خرید و فروش الکترونیکی    ۱۶
فروش بهنگام محصولات    ۱۸
عوامل موفقیت در فروش اینترنتی    ۱۹
ایجاد یک فروشگاه مجازی    ۲۰
سیستم خرید از طریق اینترنت    ۲۱
کسب و کار الکترونیکی    ۲۳
تفاوت کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیکی    ۲۳
مدل پیکربندی مجدد کسب و کار اینترنتی    ۲۶
الکترونیکی کردن کسب و کار    ۲۷
ساختن ارزش بصورت مجازی    ۳۱
ارزشسازی در کسب و کار الکترونیکی    ۳۲
مدل مراحل کسب و کار الکترونیکی    ۳۵
فرایند پذیرش کسب و کار الکترونیکی    ۳۷
مزایای کسب و کار الکترونیک    ۳۹
مزایای کسب و کار الکترونیک برای سازمانها    ۴۰
بخش دوم:تصمیم گیری در شرایط فازی    ۴۱
نظریه تصمیم گیری    ۴۱
تعریف تصمیم گیری    ۴۱
گام‌های فرآیند تصمیم گیری    ۴۱
مدل در تصمیمگیری و انواع آن    ۴۲
شرایط حاکم بر تصمیمگیری    ۴۲
تصمیم گیری تحت شرایط اطمینان    ۴۲
تصمیم گیری تحت شرایط ریسک    ۴۲
تصمیم گیری تحت شرایط عدم اطمینان    ۴۲
تصمیم گیری در شرایط فازی    ۴۳
تصمیم گیری با معیارهای چندگانه    ۴۳
مدلهای تصمیم گیری چندهدفه    ۴۴
مدلهای تصمیم گیری چندشاخصه    ۴۴
خصوصیات مشترک مسائل تصمیمگیری با شاخص‌های چندگانه    ۴۵
مقیاس اندازهگیری شاخص‌ها    ۴۵
انواع روشهای MADM بر حسب ارتباط بین شاخص‌ها    ۴۶
مروری بر سوابق و پیشینه تصمیمگیری چندمعیاره و تئوری فازی    ۴۷
بخش دوم:پیشینه    ۵۱
۲-۳-۱- مقدمه    ۵۱
منابع    ۵۴

منابع

سرمدسعیدی، سهیل، میرابی، وحیدرضا، ۱۳۸۳، تجارت الکترونیک، انتشارات پرسمان، چاپ اول.

سرمدسعیدی، سهیل، میرابی، وحیدرضا، ۱۳۸۳، تجارت الکترونیک، تهران، انتشارات پرسمان، چاپ اول.

اکبری، محسن، ۱۳۸۱، بررسی علل بی رغبتی خرید از فروشگاه الکترونیکی شهروند در سطح تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

هیگ، مت، ۱۳۸۲، ضروریات کسب و کار الکترونیک، ترجمه بابک عابدین و علیرضا قندان، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا.

احمدی، حسین، ویرجینیاری، محمد، ۱۳۸۱، تجارت الکترونیک، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران

اصغرپور، محمد­جواد، ۱۳۸۵، “تصمیم­گیری­های چند­معیاره”، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.

آقایی، عبدالله، ۱۳۸۱، تجارت الکترونیک؛ فرصت­ها و تهدیدات، سومین کنفرانس بین­المللی مدیریت کیفیت، تهران، ایران.

آقایی، عبداله، ۱۳۸۱، تجارت الکترونیک: فرصت­ها و تهدیدها، سومین کنفرانس بین­المللی مدیریت کیفیت، آذر ۱۳۸۱٫

دانشجو، ۱۳۸۵، پریسا، ارزیابی وب­سایت­های تجارت الکترونیک در ایران، پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.

دانشجو، ۱۳۸۵، پریسا، ارزیابی وب­سایت­های تجارت الکترونیک در ایران، پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.

دانشجو، پریسا، ۱۳۸۵، ارزیابی وب­سایت­های تجارت الکترونیم در ایران، پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.

شهریور، شاهرخ، ۱۳۸۵، بررسی عوامل محتوایی مؤثر بر موفقیت در کسب و کار الکترونیکی، پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس

شهریور، شاهرخ، ۱۳۸۷، بررسی عوامل محتوایی مؤثر بر پذیرش کسب و کار، پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.

شیرخدایی، میثم، ۱۳۸۴، بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک، پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.

شیرخدایی، میثم، ۱۳۸۴، بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتریان در تجارت الکترونیک، پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.

شیرخدایی، میثم، ۱۳۸۴، بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتریان در تجارت الکترونیک، پایان­نامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس

بخش اول :کسب و کار الکترونیک

۲-۱-۱- مقدمه

رشد بسیار سریع کامپیوتر، ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بیست سال گذشته در همه جنبه­های زندگی تأثیر گذاشته است. فناوری اطلاعات جنبه­های گوناگون زندگی بشری را تحت تأثیر قرار داده است. در حال حاضر مفاهیم تجارت الکترونیکی آموزش الکترونیک، دولت الکترونیکی، به صورت روزمره و مکرر تکرار می­شود. فناوری اطلاعات از حالت یک تکنولوژی محدود و مختص گروهی خاص تبدیل به محیطی فراگیر برای زندگی بشر در همه ابعاد گوناگون آن گشته است. اینترنت یکی از پیشرفته­ترین فناوری­هایی است که محیط ذکرشده را تحت تأثیر قرار داده است. اینترنت یک شبکه جهانی نسبتاً نوپا و بسیار گسترده است که شامل شبکه­های بزرگ رایانه­ای و بدون مالکیت و مدیریت مرکزی می­باشد. اگرچه پیدایش اولیه اینترنت به سال­های آخر دهه ۶۰ در وزارت دفاع آمریکا برمی­گردد ولی فراگیری و جهانی­شدن آن مربوط به پیدایش شبکه گسترده جهانی (WWW) در نخستین سال­های دهه ۹۰ می­باشد. در حال حاضر اینترنت در جایگاه جهان مجازی قرار گرفته و از یکسو هر ماه بالغ بر ۵۰ میلیون کاربر جدید پیدا می­کند و از سوی دیگر همه سازمان­ها و شرکت­ها با درک اهمیت این شبکه جهانی در پیِ حضور در آن می­باشند (Hoffman and Novak, 1997).

در حال حاضر تقریباً همه کسب و کارهای بین ­المللی دارای پایگاه جهانی بوده و بسیاری از شرکت­های داخلی نیز در حال پیوستن جرگه دارندگان پایگاه­های اینترنتی می­باشند. نکته­ای که نباید از آن غفلت ورزید کاستی­ها و یا حداقل نقایص فعلی این شبکه جهانی می­باشد. از آن جمله (اکبری، ۱۳۸۱):

هنوز به درستی مشخص نیست چند درصد از کاربران این شبکه جهانی خریداران و فروشندگان واقعی هستند.

تعداد شرکت­هایی که از راه حضور در اینترنت به سودهای کلان دست یافته­اند هنوز چندان زیاد نیست.

مشکلات امنیتی شبکه، شرکت­ها و افراد حاضر در آن را در معرض راهزنی­های اینترنتی قرار داده است.

همچنین مشتریان و مصرف­کنندگان همواره در معرض خطر استفاده از اطلاعات محرمانه مانند شماره حساب و رمز کارت­های اعتباری می­باشد. در هر صورت به نظر می­رسد عدم حضور در این شبکه جهانی به مانند دوری از سایر تکنولوژی­ها اجتناب­ناپذیر باشد. نحوه تاثیرگذاری اینترنت بر ساختار صنعت را می­توان بطور گویا در شکل زیر نمایش داد.

تجاری و غیرانتفاعی و یا دیگر بازیگران بازار یعنی مصرف­کنندگان فردی و گروهی، متمایز شوند. بازارهای دیجیتالی، فرصت­های جدید و غیر محدودی را برای کسانی که در آن کار می­کنند، ارائه می­دهد. تحقق این فرصت­ها، چالش­های جدیدی را بهمراه دارد. بازیگران در اقتصاد دیجیتال درمی­یابند که برای کسب منافع، نگرش­ها و دیدگاه­های سنتی برای انجام کسب و کار، نیاز به تعریف مجدد دارد. در نتیجه، مفاهیم سنتی کسب و کار رها می­شود و مفهوم سازمان توسط موجودیت­های جدیدی جایگزین می­شود که چالش­های ذاتی این دوره اقتصادی جدید را منعکس می­کند. در جریان انقلاب صنعتی، شرکت­ها به میزان شگرفی، از جوامع یکپارچه روستایی به کانونی از سازمان­های شهری مستقل، تغییر یافت. این در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با معرفی فناوری­های اطلاعات و ارتباطات و ظهور سریع پارادایم­های کسب و کار الکترونیکی، جهانی­تر و بیشتر مبتنی بر همکاری شد. شرکت در عصر دیجیتالی، بصورت شبکه­ای می­باشد یعنی پیوند متقابل بر اساس سطوح مختلف:

بر اساس سطح زیرساخت اطلاعات[۱] (یعنی از طریق اینترانت­ها)

بر اساس سطح سازمانی (مثل رهاکردن ساختارهای سرسام­آور سلسله مراتبی گذشته و جایگزینی آنها با تیم­ها)

بر اساس سطح شایستگی­ها[۲] (مثل شبکه­سازی مبتنی بر دانش) (Filos and Banahan, 2000).

از بین رفتن مفهوم سنتی سازمان، یکی از نشان­های اقتصاد آینده است و سازمان­ها بطور فزاینده­ای، وابسته به فناوری می­شوند، در اقتصاد جدید، پایه ارزش­آفرینی، بیش از این، روی دارایی­های ملموس و قابل سنجش[۳] معطوف نیست. برخلاف سازمان­های سنتی که ارزش­آفرینی به میزان زیادی، از سرمایه­گذاری در چیزهای ملموسی مثل کارخانه و ماشین­آلات بدست می­آمد، سازمان­های عصر دیجیتال[۴]  یا سازمان­های هوشمند[۵] از قدرت منابع هوشمند از قبیل اطلاعات/ دانش، ارتباطات، علائم تجاری و هوشمندی مبتنی بر نوآوری و همکاری استفاده می­کنند تا فرصت­های جدید را شناسایی و بهره­برداری کنند (Filos and Banahan, 2000).

بعلاوه، محیط­های نامطمئن و بسیار متغیر اقتصاد جدید، نیاز به توانایی­ها و شایستگی­های جدید سازمانی دارد. مزیت رقابتی، بیشتر از قابلیت انطباق سازمانی بدست می­آید تا کارایی سازمانی. فناوری­های سازمان­های اقتصاد جدید، فناوری­هایی هستند که به شکلدهی جامعه اطلاعاتی کمک کردند یعنی فناوری­های اطلاعات، ارتباطات و محتوا[۶]، فضای دیجیتالی واحدی را ساخته­اند که بوسیله ویژگی­های برجسته زیر مشخص می­شوند:

اتصال و ظهور محیط­های شبکه­ای، همکاری متقابل شرکت­ها در عملیات یکدیگر[۷] و حذف مرز سازمانی[۸]، و سرعت و کیفیت بهتر جریان اطلاعات و ارتباطات.

فناوری­ها و استانداردهای همکاری متقابل، کلیدی برای کسب و کار الکترونیکی است.

نیازمندی­های کسب و کار در اقتصاد دیجیتالی، متنوع و پیچیده است و قابلیت­های تکنولوژیکی، همچنان در حال ظهور است:

۱- TCP/IP بعنوان پروتکل شبکه­ای حاضر در همه جا و در یک زمان[۹] برای مبادلات باز اینترنتی همراه با HTTP بعنوان پروتکلی برای مبادلات مرتبط با وب عمل خواهد کرد. برای ترمینال­های موبایلی، پروتکل دسترسی بی­سیم (WAP) نقش مشابه قابل توجهی را بازی خواهد کرد.

۲- عامل­های هوشمند سیار[۱۰] به میزان قابل توجهی روش کار سیستم­های پراکنده را تغییر داده است. همه نرم­افزارهای عاملی تکامل­یافته مبتنی بر جاوا هستند و مزیت چارچوب جاوا را بدست می­آورند که بنظر می­رسد برای سیستم­ها و برنامه­های کاربردی عاملی سیار، مناسبترین است. هوشمندی عامل­ها، بخشی از معماری درونی­شان خواهد بود.

۳- بخاطر ظهور XML، سیستم­های پیغام­رسانی[۱۱]، اخیراً توجه زیادی را به خود، جلب کرده است. سیستم پیغام­رسانی جاوا[۱۲] بنظر می­رسد که در میان سیستم­های موجود، مطلوبترین باشد چون در چارچوب جاوا ارائه می­شود و فعالیت­های هماهنگ­سازی با COBRA 3 احتمال استفاده اثربخش آنها را افزایش خواهد داد. XML همچنین نقش قابل توجهی در تعریف پروتکل­های باز ارزش افزوده اینترنت برای کارکردهای کسب و کار الکترونیکی، بازی می­کند.

۴- در حیطه سیستم­های جریان کار، مفاهیم، چارچوب، معماری و واسط­هایی[۱۳] که توسط مجموعه مدیریت جریان کار[۱۴]، پیشنهاد می­شود، پایدارترین، قابل پذیرش­ترین و واقعی­ترین­ها هستند. سازمان­ها در اقتصاد دیجیتالی با توجه به توسعه­های تکنولوژیکی که در بالا گفته شد، دگرگون شده­اند. اقتصاد جدید، “دیجیتال” است و سازمان­هایی که در آن مشارکت می­کنند، «بایت را بجای آجر[۱۵]» جایگزین کرده­اند.

همچنانکه سازمان­ها برای «دیجیتالی شدن» آماده می­شوند، تنها تعداد کمی از آنها بنظر می­رسد که واقعاً تمام استلزامات این انتقال را در فرآیندهای کسب و کارشان و روی سازمانشان به اجرا دربیاورند. این انتقال چیزی بیشتر از برقراری ساختاری دیجیتالی را شامل می­شود و حتی چیزی بیشتر از توانایی ورود به همکاری مجازی با دیگران را نیاز دارد. شکل­های مجازی سازمانی بنابراین تنها یک عنصر از چیزهای مورد نیاز برای سازمان­های اقتصاد دیجیتال را دارا می­باشد. استلزامات روندهای بالا برای سازمان­ها به ازدیاد اصطلاحات فنی[۱۶] که در ابتدا برای شرکت­ها بکار برده می­شد، منجر شده است، واژگانی از قبیل کسب و کار چابک[۱۷]، سازمان شبکه­ای[۱۸]، شرکت مجازی[۱۹]، کسب و کار توسعه­یافته[۲۰]، سازمان حاکم[۲۱]، کسب و کار دانشی[۲۲]، سازمان یادگیرنده[۲۳] و سازمان هوشمند. هر تعریفی، اختلاف جزئی خود را دارد که بسته به مشخصه­ های ویژه یا ترکیبی از ویژگی­ها، بیانگر تاکید خاصی هستند. واژه سازمان هوشمند برای نمونه، برای سازمان­هایی استفاده می­شود که دانش­مدار هستند، شبکه­ای هستند، بطور پویا با کارها و شکل­های جدید سازمانی منطبق می­شوند، یادگیرنده هستند و برای ایجاد و بهره­برداری از فرصت­هایی که توسط اقتصاد جدید فراهم می­شود چابک (سریع در انتقال) هستند. نهایتاً همه آنها بر نیاز به پاسخگویی به ماهیت متغیر اقتصاد دیجیتال، بصورت پویا و نوآورانه تاکید دارند. بهر حال فرصت­های دائماً در حال تغییر بازار و مشتری در اقتصاد دیجیتال این اطمینان را می­دهد که فرمول جهانی واحدی برای توصیف سازمان هوشمند نمی­تواند وجود داشته باشد. با وجود این، استیون گلدمن و همکارانش[۲۴]، چهار بعد استراتژیک رفتار چابک را که برای سازمان­های هوشمند بسیار مهم هستند را توصیف کرده است. این ابعاد عبارتند از: تمرکز بر مشتری، تعهد به همکاری درون و بین سازمانی، سازماندهی در مقابل عدم قطعیت و تغییر کلان و توانایی تحت نفوذ و تاثیر قرار دادن افراد (فرهنگ کارآفرینی) و دانش (سرمایه عقلایی[۲۵]). قابلیت­ها و مشارکت­های مبتنی بر همکاری و شبکه برای اکثر سازمان­های تجاری بزرگ و کوچک، به منظور موفقیت رقابتی در بازارهای جهانی بسیار متغیر، امری محوری شده است. امروزه، سازمان­های هوشمند، این توانایی را دارند تا طیف گسترده­ای از مشارکت­های مبتنی بر همکاری را تجسم کنند، شکل دهند و حفظ کنند. بدین منظور، نیاز است که چالش «ظرفیت همکاری[۲۶]»، به قابلیت اصلی سازمان تبدیل شود (Filos and Banahan, 2000).

سازمان­ها به خاطر ارزش افزوده­ای که در این مشارکت­ها وجود دارد، در این مشارکت­ها وارد می­شوند. سازمان­ها با ورود به همکاری با دیگران، اهداف استراتژیک گوناگونی را دنبال می­کنند، اهدافی مانند:

بهینه­سازی منابع. تسهیم سرمایه­گذاری در مورد زیرساختار، تحقیق و توسعه، دانش بازار و غیره و به اشتراک گذاری خطرها. این در حالی است که روی قابلیت­های اصلی هر شریک تمرکز می­شود.

ایجاد هم­افزایی[۲۷]. بوسیله پیوند دادن قابلیت­های مکمل (یعنی ارائه یک راه حل به مشتری، تا صرفاً ارائه یک محصول یا خدمت).

دستیابی به توده. بصورت سرمایه­گذاری، سهیم شدن در بازارها و مشتریان.

افزایش سود. دستیابی به بازار در زمان کوتاهتر، کیفیت بالاتر، با سرمایه­گذاری کمتر.

شبکه­سازی در سطح فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان­ها را قادر می­سازد تا به سوی شکل­های سازمانی توسعه­یافته و مجازی حرکت کنند. این ممکن است کافی نباشد و نیاز است تا سازمان از ساختار سلسله مراتبی سرسام­آور به ساختارهای تخت و تیم­ها تغییر کند. گام بعدی، در برگرفتن بعد دانش در شبکه است تا افراد را در آن تیم­ها قادر سازد تا بطور پویا با یکدیگر پیوند برقرار کنند و اطلاعات و دانش را به اشتراک بگذارند. شکل ۲ نشان می­دهد که چگونه سازمان­های هوشمند، یک ساختا  شبکه­ای دارند که شامل همه سه بعد می­شود (Filos and Banahan, 2000).

با افزایش رقابت و جهانی­سازی، شرکت­ها دریافته­اند که آنچه موفقیت را برای آنها ایجاد می­کند، دانش فنی در کسب و کارشان است که نیاز است برای فعالیت­های ادامه­دار، بسیج شوند. تغییرات شگرفی در الگوهای سازمانی در حال ظهور است. بطوریکه ساختارهای ایستا و سلسله مراتبی، بسرعت محو می­شود و رویکردهای تیم پروژه­ای انعطاف­پذیرتر بطور گسترده، فراگیر می­شود. همچنین موانع سازمانی در حال تضعیف­شدن است و بنگاه­ها باید با شرکای تجاری، مشتریان و ارباب رجوع­هایشان، بسیار نزدیکتر کار کنند. تیم­های انعطاف­پذیر که شامل اعضایی از یک بنگاه یا چند بنگاه هستند، گروهی از افراد را در طول یک پروژه، دور هم جمع می­کنند و پس از اتمام پروژه، منحل می­شوند. جدا از ائتلاف در دسترس افراد، تیم­های جدید با اعضای متفاوتی از پروژه­های دیگر تشکیل می­شوند و اطلاعات و دانشی که در پروژه­های گذشته ایجاد شده است، به آسانی از بین می­رود. همچنین افزایش قابل توجهی در استفاده از دورکاری[۱] بوده است که علیرغم منفعت آن، جوامع اجتماعی میان کارکنان را در بنگاه سنتی، متلاشی کرده است؛ افرادی که متکی بر فرهنگ مشترک و دانش و درک مشترک بودند. در نهایت، رشد تصاعدی مثال­زدنی اطلاعات و بار اضافی آن، زندگی افراد را بسیار دشوار کرده است. در این محیط کاری منعطف و پویا، راهکارهای منعطف و پویا مورد نیاز است تا به فرد، کمک کند تا بطور اثربخش، اطلاعات و دانشی را که ایجاد می­کند با دیگر اعضای تیم به اشتراک بگذارد. این اطلاعات و دانش، نیاز است که به شیوه­ای درونی، سازماندهی شود و برای هدایتگری به شکلی ساده درآیند. همچنین منبع و شرایط اصلی آن اطلاعات و دانش، نیاز است که روشن شود تا به کاربر اجازه دهد تا زمانیکه از این منابع، دوباره در شرایط دیگری در کار جدیدی استفاده می­کند، بطور صحیح، آن منابع را تفسیر کند (Filos and Banahan, 2000).

انواع تجارت الکترونیک

در تجارت الکترونیک مدل­های مختلفی از معاملات تجاری وجود دارد که این مدل­ها بر مبنای دوطرف معامله تعریف شده­اند. بر این مبنا ۹ مدل مختلف تجارت الکترونیکی به ترتیب  زیر وجود دارد:

۱- مدل تجارت شرکت با شرکت[۲]: در این مدل فروشنده و خریدار هر دو شخصیت حقوقی هستند یعنی شرکت با شرکت یا تاجر با تاجر.

تجارت شرکت با شرکت اولین روش خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز هم طبق آخرین آمار بیشترین عایدی را کسب می­کند. در این مدل، تجار نه تنها مجبورند مشتریان خود را بشناسند، بلکه باید واسطه­ها را نیز شناسایی کنند، همه شرکاء و خدمات مرتبط با تجارت بین­المللی از قبیل: تأمین­کنندگان، خریداران، فروشندگان دریایی کالا، لجستیک (پشتیبانی)، خدمات بازرسی، اخبار بازاریابی و کاربری­های نرم­افزار که موجب سهولت در امور تولید، خرید و فروش می­گردند در یک محل گرد هم می­آیند.

[۱] . Teleworking

[۲] . B2B (Business to Business)

[۱] . Information Infratructure Level

[۲] . Competencies Level

[۳] . Tangible and Measurable Assets

[۴] . Digital age organizations

[۵] . Smart organizations

[۶] . Information, communication and content technologies

[۷] . Inter-operability

[۸] . Organizational boundarylessness

[۹] . Ubiquitous network protocol

[۱۰] . Mobile intelligent agents

[۱۱] . Messaging middleware systems

[۱۲] . Java Messaging System (JMS)

[۱۳] . Interfaces

[۱۴] . Workflow Management Coalition

[۱۵] . Bytes for bricks

[۱۶] . Terminology

[۱۷] . Agile Enterprise

[۱۸] . Networked Organization

[۱۹] . Virtual Company

[۲۰] . Extended Enterprise

[۲۱] .  Ascendant Organization

[۲۲] . Knowledge Enterprise

[۲۳] . Learning Organization

[۲۴] . Steven Goldman et al.

[۲۵] . Intellectual Capital

[۲۶] . Capacity to Collaborate

[۲۷] . Synergy Creation

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفاهیم و تئوری های عمده در زمینه تصمیم گیری و تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره
  • تحقیق تصمیم گیری و مراحل تصمیم‌گیری چندمعیاری مکان و کاربرد منطق فازی در تصمیم‌گیری و کاربرد انواع مدل‌ها در بررسی مراکز خدمات‌رسانی
  • تحقیق تصمیم گیری و رویکردهای تصمیم گیری و انواع سبک های تصمیم گیری
  • تحقیق فناوری اطلاعات و فواید استفاده از آن و تاریخچه کسب و کار الکترونیک و مدل ها و ضروریات آن و همراستایی استراتژیک و مدل های همراستایی
  • تحقیق مدل های تصمیم گیری در سیاست خارجی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.