تحقیق گیاه شناسی بومادران و خواص درمانی و اثرات آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق گیاه شناسی بومادران و خواص درمانی و اثرات آن دارای ۱۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱بومادران    ۴
۱-۲-بومادران شیرازی    ۴
۱-۳ترکیبات موجود در گیاهان جنس Achillea    ۵
۱-۴خواص درمانی بومادران    ۶
۱-۵- نقش سیستم نیتررژیک در دستگاه  قلب و عروق:    ۷
۱-۶- عوامل تعیین کننده فشار شریانی    ۹
۱-۷- مشخصات عملکرد دستگاه عصبی اتونوم(سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک)    ۹
۱-۸- نقش سیستم عصبی اتونوم در تنظیم عملکرد گردش خون:    ۱۰
۱-۹- سیستم عصبی سمپاتیک:    ۱۰
۱-۱۰- عصب دهی سمپاتیکی عروق خونی:    ۱۰
۱-۱۱- رشته های سمپاتیک قلب:    ۱۰
۱-۱۲- مطالعات انجام شده در رابطه با اثرات بومادران    ۱۱
فهرست منابع    ۱۵

فهرست منابع

منابع فارسی

مظفریان، ولی الله(۱۳۷۵ ). فرهنگ نام های گیاهان ایران

زرگری ، علی. گیاهان دارویی ،جلد سوم صفحه ۵۱۳، انتشارات دانشگاه تهران

زرگری ، علی. گیاهان دارویی ،جلد دوم صفحه ۱۹۴، انتشارات دانشگاه تهران

.برن، رابرت ام.-لوی، متیو، (۱۳۹۰). فیزیولوژی برن و لوی. مترجم:راستگار فرج زاده، علی. تهران:انتشارات اندیشه رفیع.

.گانونگ، ویلیام اف، (۱۳۸۸). فیزیولوژی پزشکی. مترجمین: بدل زاده، رضا و قاسمی (۱۳۵۹)، کامران(۱۳۶۰) و راستگار فرج زاده، علی. انتشارات جهان ادیب و سینا طب.

.گایتون و هال، آرتور و جان ادوارد،(۱۳۸۶). فیزیولوژی پزشکی. مترجمین: سپهری، حوری و راستگارزاده، علی. تهران: انتشارات اندیشه رفیع.

 Esra Kupeli Akkol, Ufuk Koca, Ipek Pesin, and Demet Yilmazer,(2009). “Evaluation of the wound healing potential of Achillea biebersteinii Afan. (Asteraceae) by in vivo excision and incision models.” Evidence- Based Complementary and Alternative Medicine., 10:1-7

Asgary  S,  Naderi  G, Sarrafzadegan  N, Mohammadifard  N, Mostafavi  S,  Vakili  R(2000).  Antihypertensive  and antihyperlipidemic effects of Achillea Wilhelmsii.  Drugs Exp Clin Res;26(3):89-93

Baggio C.H. , Freitas C.S. , Nhaducue P.F, Rieck L., Marques M.C.A (2002). “Action of crude aqueous extract of leaves of Achillea millefolium L. ( Compositae) on gastrointestinal tract.” Revista Brasileira de Farmacognosia,12: 31-33.

Uriarte-Pueyo I. and  Calvo MI. ,(2011) . “Flavonoids as acetylcholin esterase inhibitors.” Curr. Med. Chem, 18(34) : 5289-302.

Su-Tze Chou, Hsin- Yi Peng, Jaw-Cherng Hsu, Chin-Chien Lin, Ying Shin,(2013). “Achillea millefolium L. essential oil inhibits LPS-induced oxidative stress and nitric oxide production in RAW 264.7 macrophages.” International Journal of Molecular Sciences, 14: 12978-12993.

Chunying LI, Wei Huang, M, Brennan Harris, Jonathan M. goolsby and Richard C.Venema(2005).” Interaction of the endothelial nitric oxide synthase with the CAT-1 arginine transporter enhances NO release by a mechanism not involving arginine transport.” Biochemical Society, 386: 567-574

Dallacqua  S, Bolego  C,  Cignarella  A,  Gaion RM, Innocenti G(2011).  Vasoprotective activity of  standardized Achillea millefolium extract. Phytomedicine;18(12):1031-6.

De Souza  P, Gasparotto  A  Jr,  Crestani S, et al(2011).  Hypotensive mechanism of the extracts and artemetin isolated from Achillea millefolium L. (Asteraceae) in rats. Phytomedicine; 18(10):819-25.

David C. Gaze. The cardiovascular system-physiology, diagnostics and clinical implications., InTech, 2012 ; P:70 , P:108

۱-۱بومادران

گیاه بومادران متعلق به جنس Achillea L. و تیره Asteraceae می باشد. جنس Achillea در ایران ۱۹ گونه گیاه علفی چندساله و غالبا معطّر دارد. گونه های  بومی آن عبارتند از:

Aucheri Boiss.           A. eriophora DC.

A.callichroa Boiss.                                          Boiss.           A. talagonica    

kellalensis Boiss.     Rech.f. A. pachycephala                                                                               

Oxyodonata Bioss.        

دیگر گونه های این جنس علاوه بر ایران در عراق، آناتولی، سوریه، قفقاز، لبنان، فلسطین، روسیه مرکزی، ماورای قفقاز، ترکمنستان، افغانستان، آسیای جنوب غربی و آسیای مرکزی  نیز می رویند)۱(.

بومادران ساقه ای به ارتفاع ۲۰ تا ۹۰ سانتیمتر و حتّی بیشتر دارد. در دشت ها و دامنه های بعضی از نواحی کوهستانی اروپا و آسیا، منجمله ایران به حالت خودرو می روید. برگ های آن عاری از دمبرگ، پوشیده از کرک و منقسم به بریدگی های بسیار باریک است. کاپیتول های کوچک و متعدد آن، وضع مجتمع به صورت گل آذین دیهیم دارد(۲).

از کلیه قسمت های این گیاه، بوی قوی استشمام می شود به طوریکه به مجرد دست زدن به اعضاء گیاه، این بو احساس می گردد. قسمت های مورد استفاده این گیاه، سرشاخه های گلدار و برگ آن است که طعم تلخ و بوی قوی دارند(۳).

۱-۲-بومادران شیرازی

Achillea eriophora DC. (شکل۱ -۱)یکی از گیاهان بومی جنس Achillea در ایران می باشد و در زبان فارسی به آن بومادران جنوبی، سرزردو، بومادران شیرازی گفته می شود. پراکندگی این گیاه در استان های جنوبی و در ارتفاع ۷۰۰ تا ۳۰۰۰ متر می باشد.(  Peter et al  ,۱۹۹۷)

۱-۳ترکیبات موجود در گیاهان جنس Achillea

با تحقیقات فیتوشیمیایی بر روی گونه های مختلف جنس Achillea مشخص شده که ترکیبات موجود در گیاهان این جنس،  از نظر زیستی ترکیبات  بسیار فعالی هستند. از ترکیبات مهم موجود در در این گیاهان فلاوونوئیدها(شکل ۱-۲)، ترپنوییدها، لیگنان ها، مشتقات آمینواسیدی، اسیدهای چرب،آلکامیدها می باشند(Saeidnia et al, 2011).

۱-۴خواص درمانی بومادران

بومادران، گیاهی است دارویی و ارزنده که مصرف آن از قرن اول میلادی بین مردم معمول بوده است به طوری که در آن زمان برای برای بند آوردن خون و علاج زخم هایی که با خونروی همراه بوده استفاده می شده و به آن اعتقاد زیاد داشته اند. ضمناً از این گیاه در مراسم سحر و جادو استفاده می کرده اند. در قرون وسطی، بومادران را برای بند آوردن خونروی های بینی، اختلالات قاعدگی، بی خوابی، اختلالات بینایی، وجود خون در ادرار، اخلاط خونی، صرع و غیره به کار می برده اند. استفاده از آن برای مصارف درمانی از این زمان به بعد رو به افزایش یافت به طوری که تدریجاً علاوه بر موارد مذکور، از آن در رفع بیماری هایی نظیر بیماری های کبدی و کلیوی، بواسیر و غیره استفاده می شده است و با آن که در قرن حاضر، تدریجاً استفاده از آن کاهش یافت، با این حال، بررسی های جدید، ضمن تأیید برخی از اثرات درمانی بومادران، جای آن را در ردیف گیاهان دارویی مفید، محفوظ نگهداشت. دم کرده سرشاخه های گلدار بومادران، در رفع گاستریت های حاد و مزمن، رفع نفخ اثر نافع دارد. ضمناً سوء هاضمه های ناشی از نفخ را از بین می برد.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق گیاه شناسی باقلا و بیماریهای آن
  • تحقیق گیاه شناسی محلب و عوامل موثر و روش‌های بالابردن جوانه‌زنی بذر
  • تحقیق گیاه شناسی جو و اثرات تنش خشکی بر ویژگیهای فیزیولوژیک و آناتومیک گیاه
  • تحقیق گیاه شناسی ذرت و کودهای بیولوژیک و نقش آن‌ها در تغذیه گیاهان
  • تحقیق مشخصات گیاه شناسی آلوئه ورا و تاثیر آبیاری با فاضلاب بر گیاهان
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.