پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیکی و عوامل اثرگذار بر رضایت و وفاداری مشتریان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیکی و عوامل اثرگذار بر رضایت و وفاداری مشتریان  دارای ۵۰ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
بخش ۱ : ادبیات تحقیق    ۴
۲-۱ بانکداری اینترنتی    ۴
۲-۱-۱)  تاریخچه  بانکداری اینترنتی ( )    ۴
۲- ۱-۲) مفاهیم و تعاریف    ۱۰
۲-۱-۲-۲) محیط الکترونیکی و ابعاد و سازه های آن    ۱۴
۲-۱-۲-۳) چگونگی پیدایش بانکداری الکترونیک در جهان    ۱۵
۲-۱-۳) بانکداری الکترونیکی مصرف کننده () (در سطح مشتری)    ۱۵
۲-۱-۳-۱) ماشین خودپرداز (ATM) :    ۱۶
۲-۱-۳-۲) ماشین های نقطه فرو ش (EFTPOS) :    ۱۶
۲-۱-۳-۳) بانکداری تلفنی :    ۱۶
۲-۱-۳-۴) بانکداری اینترنتی :    ۱۷
۲-۱-۴) مزایای بانکداری الکترونیک    ۱۷
۲-۱-۵) نقش بانکداری الکترونیک در تجارت الکترونیک    ۱۸
۲-۱-۶) ضرورت بکارگیری فناوری اطلاعات در ارائه خدمات بانکی:    ۱۹
۲-۱-۷) سامانه های بانکداری مجازی:    ۲۳
۲-۱-۷-۱) سامانه موبایل بانک:    ۲۳
۲-۱-۷-۲) سامانه تلفن بانک :    ۲۴
۲-۱-۷-۳) سامانه اینترنت بانک    ۲۵
۲-۱-۷-۴) درگاه پیامک SMS :    ۲۶
۲-۱-۷-۵) درگاه پرداخت الکترونیکی (اینترنتی    ۲۷
۲-۱-۸) مزایای بانکداری الکترونیکی    ۲۷
۲-۱-۸-۱) دسترسی یا دستیابی فارغ از مکان و زمان به خدمات ارائه شده بانک ها    ۲۷
۲-۱-۸-۲) حذف موانع افتتاح حساب    ۲۸
۲-۱-۸-۳) سهولت در پرداخت قبوض    ۲۸
۲-۱-۹) چالش های پیاده سازی بانکداری اینترنتی    ۲۸
۲-۲ وفاداری مشتریان()    ۲۹
۲-۲-۱) مقدمه :    ۲۹
۲-۲-۲)رضایت و وفاداری:    ۳۱
۲-۲-۳) جنبه های مختلف رابطه رضایت و وفاداری:    ۳۱
۲-۲-۴) عوامل اثرگذار بر رابطه رضایت و وفاداری:    ۳۵
۲-۲-۴-۱) هزینه های تغییر (switching costs):    ۳۵
۲-۲-۴-۲) عوامل دموگرافیک:    ۳۶
۲-۲-۴-۳) رضایت کلی (Overal satistaction):    ۳۶
۲-۲-۴-۴) اثر سازگاری Compatibility effect:    ۳۸
۲-۲-۵) انواع وفاداری :    ۳۹
۲-۲-۶) وفاداری الکترونیکی:    ۴۰
۲-۳) رابطه بین وفاداری مشتریان و بانکداری الکترونیک    ۴۱
۲-۳-۱) رابطه بین وفاداری مشتریان و سودآوری بانکی    ۴۱
۲-۴) استنتاج از مباحث نظری و چارچوب تئوریک تحقیق    ۴۲
بخش ۲ : پیشینه تحقیق    ۴۴
۲-۳-۱) مقدمه    ۴۴
۲-۳-۲) تحقیقات انجام شده    ۴۴
۲-۳-۲-۱) تحقیقات خارجی    ۴۴
۲-۳-۲-۲) تحقیقات داخلی    ۴۶
منابع فارسی :    ۵۱
منابع لاتین :    ۵۶

منابع فارسی :

 

 

آرمسترانگ، گری، کاتلر، فیلیپ و “اصول بازاریابی” ترجمه بهمن فروزنده، چاپ شانزدهم، نشرآموخته،اصفهان، ۱۳۹۱٫

کاتلر و آرمسترانگ، ۱۳۸۰، اصول بازاریابی، ترجمه علی پارسائیان، نشر جهان نو، جلد دوم.

روشن، محمد ۱۳۸۹؛ بانکداری و تجارت الکترونیک؛ تهران . فصلنامه بانک. ناشر: بانک صادرات ایران.

۴٫اصغرپور، محمدجواد، ۱۳۸۲، تصمیم گیری گروهی و نظریه بازی ها با نگرش تحقیق در عملیات، دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ.

باقری، علی اصغر، ۱۳۹۱، سیر فناوری اطلاعات در بانکداری، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.

۶٫الهیاری فرد، محمود (شهریور ۱۳۸۲)؛ بررسی مقایسه ای خدمات بانکداری سنتی و بانکداری الکترونیک در ایران؛ پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

۷٫الهیاری فرد، محمود (۱۳۸۲)؛ خدمات بانکداری الکترونیک و نیازهای اجرایی آن در مقایسه تطبیقی هزینه های عملیاتی، خدمات مختلف بانکی؛ تهران؛ پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی؛ چاپ اول.

۸٫الهیاری فرد،محمود ۱۳۵۱ .خدمات بانکداری الکترونیک ونیازهای اجرایی آن در مقایسه تطبیقی هزینه های عملیاتی خدمات بانکی .چاپ اول .تهران :پژوهشکده پولی وبانکی ،بانک مرکز.

باقرزاده، محمد، ۱۳۸۸، تحلیلی بر موانع توسعه پایانه های فروش بانک کشاورزی استان یزد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه یزد.

الهیاری فرد، محمود (دی ماه۱۳۸۲)؛ بانکداری الکترونیک در استرالیا، نشریه داخلی بانک ملی ایران شماره ۹۴٫

 

مقدمه

در این مقاله، شامل دو بخش ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق می باشد. بخش اول شامل بانکداری اینترنتی، وفاداری مشتریان و رابطه بین بانکداری اینترنتی با وفاداری مشتریان می باشد. و در بخش دوم پیشینه تحقیق داخلی و خارجی ارائه می گردد.

بخش ۱ : ادبیات تحقیق

۲-۱ بانکداری اینترنتی

۲-۱-۱)  تاریخچه  بانکداری اینترنتی ([۱] )

دریونان باستان ثروتمندان جواهرات، مازاد پول های فلزی که عموماً از فلزات گرانبها ساخته شده بود و سایر اشیاء قیمتی خویش را به منظور حفاظت از دستبرد سارقان ، با پرداخت کارمزدی به صورت امانت به معابد می سپردند و معابد بخشی از پول های فلزی را برای مدت معینی در قبال دریافت کارمزدی به افراد نیازمند قرض می دادند.

کلیسای رومیان نیز در قرون وسطا مانند معابد عمل می کرد اما فیلیپ چهارم شاه فرانسه، به نقش بانکی کلیسا ها خاتمه داد. تحول بانکداری را باید از ایتالیای قرن دوازدهم میلادی جستجو نمود و در این تحول خانواده لومباردها نقش بسیاری داشتند.پس از لمباردها می توان از زر گرهای لندن یاد کرد. پس از بحران مالی ۱۶۷۳ در دوره چارلز دوم، احساس نیاز به بانک در محافل بازرگانی وسیاسی ، منجر به تاسیس بانک انگلستان در سال ۱۶۹۴ شد.پساز آن کشورهایی نظیر هلند، سوئد و آلمان نیز به تاسیس بانکها و موسسات مالی متعددی پرداختند (گشته گر، ۱۳۹۰).

از سال ۱۹۵۹ میلادی با تغییر سیستم خدمات‌دهی بانک ها از شکل سنتی به سیستم نوین، نوع جدیدی از خدمات به نام کارت های اعتباری مورد استقبال عموم قرار گرفت به نحوی که اولین سیستم بانکی ارائه کننده کارت های اعتباری در سال ۱۹۵۹ از سوی Of America Bank در کالیفرنیا معرفی شد. سپس اتاق های پایاپای سنتی، اسناد بین بانکی خود را با اتاق های پایاپای اتوماتیک تعویض نمودند، همزمان با رشد سرعت استفاده از ماشین های تحویلداری خودکار (ATM) در دهه ۱۹۹۰، نقش بانکداری الکترونیک در سطح دنیا بارزتر و برجسته‌تر گردید و به نظر می‌رسد این روند رو به تکامل باشد.

شروع سرویس های بانکداری خانگی مدرن، سرویس های بانکداری از راه دور از طریق رسانه های الکترونیکی در اوایل دهه هشتاد بودند. در اواخر دهه هشتاد کلمه آنلاین محبوب شد و به استفاده از یک پایانه، صفحه کلید، و صفحه نمایش برای دسترسی به سیستم بانکی از طریق یک خط تلفن اطلاق می شد.کلمه بانکداری خانگی همچنین می تواند به استفاده از یک صفحه کلید کوچک عددی برای فرستادن صدا از طریق خط تلفن به وسیله دستورالعمل هایی برای بانک اطلاق شود. سرویس های آنلاین در سال ۱۹۸۱ در نیویورک شروع به کار کردند زمانی که چهار بانک بزرگ شهر سرویس های بانکداری خانگی را به وسیله سیستم ویدئوتکس([۲]) ارائه کردند. به دلیل شکست تجاری تکنولوژی ویدئوتکساین سرویس های بانکداری هرگز محبوب نشد به جز در فرانسه (جایی که استفاده از آن به وسیله شرکت تله کام(۲)  تامین مالی می شد)  اولین سرویس های بانکداری آنلاین خانگی در انگلستان به وسیله شرکت ساخت و ساز ناتینگهام(۳) در سال ۱۹۸۳ با همکاری بانک اسکاتلند پایه ریزی شد.سیستمی که استفاده می شد بر پایه سیستم Prestel انگلیسی بود و از یک رایانه یا صفحه کلید متصل به سیستم تلفن و دستگاه تلویزیون استفاده می کرد. این سیستم مشاهده آنلاین صورتحساب ها، انتقالات بانکی و پرداخت قبوض را ممکن می ساخت. برای انجام انتقال بانکی یا پرداخت قبوض، باید یک دستورالعمل نوشته شده حاوی جزئیات دریافت کننده موردنظر به (NBS) فرستاده شود و آنجا اطلاعات وارد سیستم Homelink شود. اغلب دریافت کنندگان، شرکت های گاز و برق و تلفن و حساب هایی در بانک های دیگر بودند. اطلاعات پرداخت انجام شده از طریق Prestel توسط دارنده حساب وارد سیستم NBS می شود. یک چک توسط NBS برای دریافت کننده وجه فرستاده می شود و یک اطلاعیه حاوی جزئیات پرداخت نیز برای دارنده حساب فرستاده می شود. سیستم BACS ([3]) بعدها برای انتقال مستقیم پرداختی ابداع و استفاده شد. موسسه اعتباری فدرال استنفورد([۴])  اولین موسسهای بود که در اکتبر سال ۱۹۹۴ سرویس های بانکداری اینترتی را به همه اعضای خود ارائه کرد.

سابقه فعالیت‌های بانکداری الکترونیک در ایران به سال ۱۳۵۰ برمی‌گردد. در آن موقع بانک تهران با در اختیار گرفتن بین ۷ تا ۱۰ دستگاه خودپرداز در شعبه‌های خود نخستین تجربه پرداخت اتوماتیک پول را تنها در همان شعبه نصب شده بر عهده داشتند. ‌اواخر دهه ۱۳۶۰بانک های کشور با توجه به کاربرد کامپیوتر شخصی و احساس نیاز به اتوماسیون عملیات بانکی به رایانه‌ای کردن عملیات بانکی پرداختند. طرح جامع اتوماسیون بانکی پس از مطالعه و بررسی های گوناگون در قالب پیشنهادی برای تحولی جامع در برنامه‌ریزی فعالیت های انفورماتیکی بانک ها به مسئولان شبکه بانکی ارایه شد که با مصوبه مجمع عمومی بانک ها در سال ۷۲ طرح جامع اتوماسیون سیستم بانکی شکلی رسمی به خود گرفت. در همان سال بانک مرکزی، شرکت خدمات انفورماتیک را به عنوان سازمان اجرایی طرح جامع انفورماتیک سیستم بانکی تاسیس کرد. طی سال های ۷۲ و ۷۳ جرقه های ایجاد سوییچ ملی جهت بانکداری الکترونیکی زده‌شد و در همان راستا شبکه ارتباطی بین بانک ملی و فروشگا ه های شهروند ایجاد شد.

Internet Banking

Videotext

Telecom

Nottingham Building Society(NBS)

Bankers’ Automated Clearing Services

Stanford Federal Credit Union

80,000 ریال – خرید

 

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بانکداری الکترونیکی، سیستم های پرداخت در آن و معرفی تئوری های چندگانه پذیرش
  • تحقیق سیستم پرداخت الکترونیک و امنیت در آن
  • تحقیق رضایت مشتری و مدل های آن و تئوری خاکستری
  • تحقیق کیفیت خدمات ورضایت مشتری و مدل های آن
  • تحقیق کیفیت خدمات بانکی و مدلها و عوامل مؤثر بر آن و فناوریهای بانکداری الکترونیکی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.